1. از چه نرم افزاری استفاده میکنی برای دیدنش ؟
2. حرف زیاد هست برا گفتن :d
----------------
بعضی از نکاتی که digitalfoundry بهش اشاره کرده ( دوستان اگه خواستن مطالب تکمیلیش رو هم بذارن ) :
1. بازی روی دو حالت 1280x720 با 4x MSAA و 1280x1080 با 2xQAA اجرا میشه .
2. اشاره کرده به 100,000 polygon در هر کدوم از ماشینهای premium و با جزئیات بالا در بازی ( نمیدونم درست متوجه شدم یا نه ، چرا که خود یامائوچی به مدلسازی های 400,000 polygonـی برای GT5 اشاره کرده بود و در مورد GT5p هم مدلسازی ها رو 200,000 polygonـی معرفی کرده بود ! بشخصه نظری ندارم ! )
3. بازی از 1/16th-res alpha buffer استفاده میکنه که باعث میشه در هوای بارانی افکت ذرات آب ( اگه درست فهمیده باشم ) خیلی بد به نظر بیاد ! کافیه عکس های زیر رو ببینید بهتر متوجه میشید :
3. سایه های ماشینها در نور پردازی بعضی پیست ها جالب بنظر نمیاد ! این مشکل تو GT5p نبوده و بخاطر این هست که سایه های داینامیک ( سیستم چرخش شب و روز ) استفاده شده در نسخه نهایی :
4. GT5 و GT4 رو مقایسه کرده و من نخوندم این قسمت رو ولی مسلمه که پیشرفت چشمگیری داشته .
5. GT HD و GT5p رو با GT5 مقایسه کرده و گفته که کیفیت تصویر در GT HD با اینکه از AA بی بهره بوده بخاطر رندر شدن در 1440x1080 بهتر بوده و بافتها هم بهتر کار شدن نسبت به GT5 و GT5p البته تعداد ماشینها هم در اون نسخه کمتر بوده . اما درحین پروسه ساخت بازی نهایی محیط جزئیات بیشتری نسبتاً پیدا کرده نسبت به GT HD :
نسبت به GT5p هم به لحاظ تصویری هیچ فرقی نداشته پیستهای GT5 ( البته بشخصه فکر میکنم روی بافت آسفالت کار شده در GT5 ) بجز محل قرار گیری خورشید که موجب تغییراتی در نور پردازی این پیست شده ( سیستم نور پردازی بازی هم تو نسخه نهایی به نظرم نسبت به شدت نور حساس تر شده HDR به قولی ! ) در پایین مقایسه دو تا نسخه رو میذارم :
اما ساختمانهای پیست Suzuka تغییراتی داشته در طراحی و در پایان این بخش هم به این نکته اشاره شده که نسخه Prologue فقط 12 تا ماشین در پیست داشته و محصول نهایی 16 تا !
6. مقایسه ماشینهای استاندارد با مدلهای Premium انجام شده و ویدئوش رو هم دیدم . باید بگم که تغییرات و تفاوت ها رو میشه دید ولی مثلاً در حال ریس و ... واقعاً تفاوت آنچنانیی مشاهده نمیشه مگر اینکه از فاصله نزدیک با ماشین جلویی حرکت کنید و ... در کل اگر روی جزئیات نخواید دقت کنید فکر نمیکنم مشکلی باشه. خود نویسنده هم گفته که خیلی بد نیستن مدلهای استاندارد اما مدلهای Premium بطور قابل توجهی بهتر شدن ( البته این حرفها رو درباره مدلهای in-game و مدلهای حالت photo mode خود Forza 3 هم زده بودم و گفته بودم که مدلسازی های in-game اش هم البته خیلی پر جزئیات هستند ولی خب دوستان ... ) البته بجز پلیگون های کمتر مدلهای استاندارد بافتهاشون هم مشکلاتی دارن و کیفیتشون پایینه .در ادامه هم از بعضی از بی سلیقگی های PD شکایت کرده ! مثلاً فقط یک Aston Martin با کیفیت Premium هست در بازی یا اینکه Veyron رو در گروه استاندارد قرار دادن و ...
7. مقایسه اجرای بازی در سه حالت 720p ، 1080p و 3D رو انجام داده که 720p از نظر فریم ریت وضعیت بهتری داره روی 50-56 فریم بر ثانیه نشون میدن عکسهای ابتدای فیلم ( فیلمش رو میتونید ببینید از لینک اصلی ) تیرینگ در حالت 1080p اسکرین تیرینگ مقداری بیشتر هست اما در کل تفاوت چندانی در اجرا نداره اما در حالت 3D فریم ریت بسته به شرایط از 18FPS تا 60FPS تغییر میکنه ( در پیستهای مختلف ) . نکات دیگه ای رو هم گفته و اگه خواستید میتونید بخونید !
8. قسمت 3D رو مقداری توصیف کردن ( من نمی نویسم ) .
9. Head-Tracking بازی بواسطه PlayStation Eye گویا به چهره حساس هست و فقط حرکات سر رو تشخیص میده و نه زوایای چرخش سر رو ! یعنی نمی تونید با چر خوندن سرتون زاویه دوربین رو عوض کنید و باید سرتون رو تکون بدید به چپ و راست ! یک مقدار هم لگ داره انگار در عمل :
10. در انتها هم یک ویدئو از دمیج گذاشتن ( صفحه 5 ام )
بقیش هم ربطی به گرافیک ( این تاپیک ) نداره !
http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-gran-turismo-5-tech-analysis?page=5
اگه اشکالی بود بگید درستش کنم !
آها از انعکاس نور روی ماشینها هم به عنوان CG یاد کرده ( که البته بنظر خودم فقط تو حالت photo mode اینجوری هست ) .