معرفی و گفتگو درباره بازیهای قدیمی (Retro) (پست اول تاپیک حتما خوانده شود)

محبوب ترین کنسول خانگی کلاسیک

  • Atari 2600

  • NES

  • Sega Genesis

  • Super Nintendo

  • Sega Saturn

  • Playstation 1

  • Nintendo 64

  • Dreamcast

  • Playstation 2

  • Gamecube

  • XBOX


Results are only viewable after voting.

silent ops

کاربر سایت
Feb 4, 2017
1,715
با این عنوان زیبای lone tones back in action ps2 چه دورانی داشتیم.:x همه قسمتهای بازیش با مزه دوست داشتنی بود..

تعریف از خود نباشه رکورد دار خوبی بودم تو قسمت road runer ..بازی بین دوستام .. بازیش به این صورت بود سوار موشک بودی تو جاده پر ماشین سرعت موشک هی زیاد تر میشد همزمان باید شتر مرغ میگرفتی رکورد خودم اون زمان 280 بود..واقعأ چه اعصابی داشتم.15 سال پیش.~X(
IMG_۲۰۲۰۱۰۲۰_۲۱۳۰۳۳.jpg IMG_۲۰۲۰۱۰۲۰_۲۱۳۱۰۴.jpg IMG_۲۰۲۰۱۰۲۰_۲۱۳۰۴۹.jpg
 

silent ops

کاربر سایت
Feb 4, 2017
1,715
با این crude buster چه دورانی داشتیم..یکی کابینهای آرکید کلوپ داداشم این بازی داخلش بود ..چه لذتی داشت بازیش..کابین همیشه رو free mod میزاشتم بدون سکه تا آخرش میبردم..این بازی تو کلوپمون معروف بود به دو قول :D البته ورژن sega هم داره ولی ورژن آرکید بازیش درشت تر گرافیکش بیشتر بود..یادش بخیر..:-<

IMG_۲۰۲۰۱۰۲۰_۲۲۳۱۴۵.jpg
IMG_۲۰۲۰۱۰۲۰_۲۲۳۲۱۵.jpg IMG_۲۰۲۰۱۰۲۰_۲۲۳۱۵۸.jpg
 

Ludo

کاربر سایت
Jul 21, 2017
7
چه خاطراتی با بازی Worms Reloaded داشتم. تو فرنچایز Worms بهترینه بنظرم.

b611741_.jpg


e315811_.jpg
 

silent ops

کاربر سایت
Feb 4, 2017
1,715
واقعأ مخم به معنای واقعی تو بازیsheep dog n wolf ps1 اون زمان هنگ کرد ~X(برای کشتن این قول ..فکر کنم سال 82 بود ...
3 ماه پای این قول بودم .تا ردش کردم.. راه حلشم ساده هست ولی به سختی پیدا میشه..:pepsi:..یادش بخیر
IMG_۲۰۲۰۱۰۲۲_۲۰۴۷۱۵.jpg IMG_۲۰۲۰۱۰۲۲_۲۰۴۷۳۶.jpg IMG_۲۰۲۰۱۰۲۲_۲۰۴۷۵۶.jpg
 
آخرین ویرایش:

stanley

کاربر سایت
Nov 24, 2013
3,617
من امروز این ویدیو رو توی اینستاگرام دیدم که مربوط به سالها قبل در همین روزهاست و برام جالب بود که یک زمانی سونی و نینتندو از همکاریشون برای ساخت یه کنسول مشترک خبر داده بودن. کنسولی که قرار بود یک cd rom داشته باشه و از طرفی کارتریج های snes هم به روی اون اجرا بشه ولی متاسفانه این همکاری در لحظات اخر با کارشکنی نینتندو به سرانجام نمیرسه.


اما داستان این همکاری هم خیلی جالبه. درواقع در روزگاران قدیم زمانی که سگا و نینتندو بر بازار ویدیوگیم حکمرانی میکردن ، شرکتی بنام سونی وجود داشت که انچنان علاقه ای به این بازار نداشت. تا اینکه در یک روز دل انگیز بهاری زمانی که کوتاراگی که از مهندسین شرکت سونی بود توجهش به بازی کردن دخترش با کنسول فامیکوم جلب میشه و در همان روز علاقه پیدا میکنه تا وارد عرصه بازیهای رایانه ای بشه. بهمین خاطر برای اجرای این امر ایده ی خودش رو با سران شرکت سونی درمیون میگذاره. ایده این بود که اینها با همکاری نینتندو بتونن یک کنسول مشترک دارای سی دی رام تحت برند سونی تولید کنند که همواره از کارتریج های نینتندو هم پشتیبانی کنه و از طرفی با استفاده تکنولوژی سخت افزاری سونی کنسول بعدی نینتندو یعنی super nes از cd rom هم بهرهمند بشه. درنتیجه اقای کوتاراگی که هنوز بصورت کامل موافقت سونی رو بدست نیاورده بود بصورت مخفیانه چیپ سخت افزاری ای رو توسعه میداد که باعث میسر شدن این ایده میشد و ازونجایی که هم خود سونی و هم اکثر مافوق ها به هیچ وجه علاقه به صنعت ویدیوگیم نداشتن از این پروژه پشتیبانی نمیکردن اما کوتاراگی با ممارستی که انجام داد و همینطور کمک اوهگا رییس اجرایی سونی این پروژه ادامه پیدا کرد تا اینکه به مرحله ای رسید که چراغ سبز برای درخواست همکاری با نینتندو غول دنیای ویدیوگیم از طرف سونی داده شد. نینتندو که از ایده سخت افزار جدید خوشش اومده بود با این همکاری موافقت کرد. اما سونی در شرط و شروطها خواستار انحصار سی دی رام شده بود. بهمین دلیل نینتندو رفته رفته احساس خطر کرد که مبادا از این طریق سونی بازار ویدیوگیم رو تحت کنترل خودش دربیاره و این همکاری به ضررشون تموم بشه. در نتیجه در یک شب بارانی هیروشی یامائوچی رییس نینتندو برای مقابله با قراردادی که با سونی بسته بود و اطمینان از تثبیت جایگاه خودش نقشه ی شومی میکشه. او به دامادش که رییس نینتندوی امریکا بود و همینطور مدیر اجرایی خودش ماموریتی مخفیانه میده. یامائوچی به اونها دستور میده تا با رقیب دیرینه و اصلی سونی ملاقات کنند و با او در راستای اهدافشون قرار داد بزرگی ببندند. رقیب اصلی سونی کسی نبود جز شرکت فیلیپس. اما هدف نینتندو از این قرار داد دو چیز بود ، یک تثبیت خودش در بازار نرم افزار و دوم تخریب سونی. سونی که از نقشه ی خبیثانه یامائوچی خبر نداشت در جون ١٩٩١ در کنفرانس CES با کلی امید و ارزو از تکنولوژی سی دی رام خودش و کنسول جدیدی که قرار بود از کارتریجهای snes هم پشتیبانی کنه رونمایی کرد . نام این کنسول چیزی نبود جز PlayStation. سونی همون روز رو با رویاهای بسیاری سپری کرد اما خیال پردازی سونی برای بازار ویدیوگیم طولی نکشید که به حسرت و خشم تبدیل شد چراکه روز بعدش زمان اجرای نقشه ی شرورانه نینتندو فرارسیده بود. نینتندو در روز بعد کنفرانس سونی در CES از همکاری خودش با دشمن قسم خورده ی سونی یعنی فلیپس پرده برداشت و همه رو و بیش از همه سونی رو به شوک فرو برد.
هرچند که سونی و نینتندو بعدا باهم سعی کردند این شکاف عمیقی که بینشون اتفاق افتاده رو کمتر کنند و قریب به صد دستگاه پروتوتایپ از این کنسول مشترک ساخته شد اما همکاریشون به جایی نرسید و سرانجام این پروژه ی مشترک کنسل شد. سونی که ازطرفی سخت افزار جدیدی رو توسعه داده بود و دنبال جایگاهی در صنعت ویدیوگیم میگشت اینبار تصمیم میگیره به قلمرو سگا رهسپار بشه و به اونها درخواست همکاری بده. اقای تام کالینیسکی CEO وقت سگا فردی بسیار اینده نگر ، خوش قلب و مهربان با اغوش باز ایده ی سونی رو برای ساخت کنسول مشترک میپذیره اما در طرف دیگه بخش ژاپن سگا وجود داشت که بسیار مغرور و خودخواه بودند و به شدت با این ایده مخالفت میکنن و لزومی نمیبینن با سونی هیچ همکاری داشته باشند. درنتیجه تلاش دوباره ی سونی در بازار کنسولها اینبار با سگا هم به نتیجه نمیرسه. اما اقای کوتاراگی و رویای ساخت کنسول او از بین نمیره و سرانجام او و سونی با تلاش فراوان درسال ١٩٩۴ به طور مستقل موفق میشن اولین کنسول خونگی خودشون رو به اسم پلی استیشن روونه ی بازار کنن. کنسولی که از سی دی رام پشتیبانی میکرد با موفقیت بزرگی همراه میشه و شروعی برای سونی در صنعت ویدیوگیم رقم میخوره.
فوقع ماوقع

درهمین راستا ...
- پروژه همکاری نینتندو و فلیپس با اینکه ادامه پیدا میکنه اما انچنان که تصور میشد نتیجه نمیده و سرانجام با شکست مواجه میشه.
- سگا بعد از رد درخواست سونی و تصمیمات اشتباه سران شرکت رفته رفته جایگاه خودش رو در بازار کنسولها از دست میده تا سرانجام در سال ٢٠٠١ دیگه کنسولی روتولید نمیکنه.
- در سال ١٩٩۴ که سونی اولین کنسول خودش رو به بازار عرضه میکنه بر تمام رقیبان خودش که از سی دی رام استفاده میکردن ( از جمله سگا ساترن ) پیروز میشه. در ان سالها نینتندو ۶۴ که از کارتریج استفاده میکرد هم نمیتونه به پلی استیشن غلبه کنه.
- نینتندو سرانجام اولین کنسول خودش بر پایه سی دی رام رو در سال ٢٠٠١ تحت نام گیم کیوب به بازار عرضه میکنه.
 
آخرین ویرایش:

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,377
نام
سید محمد حسین
نظرسنجی رو زدم
.
.

مظلووووم گیم کیوب (من خودم زدم N64 :D) مظلووووم گیم کیوب :(( :(( :((
لوییجی منشن هات
اسمش میلی هات
ماریو استرایکرهات
زلدا ویند ویکر هات
متروید پرایم هات
اف زیرو جی ایکس هات
انیمال کراسینگ هات
پیکمین هات
رزیدنت اویل 4 هات
ویوتیفول جو هات
ماریو سانشاین هات
اترنال دارکنس هات
فایر امبلم ریدینس هات
تیلز آو سیمفونیا هات
دانکی کانگ جانگل بیت هات

مظلووووووم کیم کیوب :(( :(( :(( :((
و معدن جواهراتی که باهاش تو تاریخ گم شد....:((:((:((:((
 

stanley

کاربر سایت
Nov 24, 2013
3,617
کارشکنی نینتندو؟
سونی کلاه برداری کرد از نینتندو
قرار بود دیسک درایو فقط بسازه برا کنسول نینتندو که بعد کنسول با تغییراتی داد بزار به اسم پلی ۱
کار به شکایت رسید
۵ سال درگیر دادگاه بودن و به دادگاه ها کالیفرنیا رسید
و در آخر سونی محکوم شد و به پرداخت غرامت به نینتندو
تا همین چند سال پیش یادمه داشت غرامت میداد به نینتندو
من چندجا خونده بودم اینجوری ننوشته بودن. مقاله ای چیزی در این رابطه میدونی برام بفرست.
 
  • Like
Reactions: Sega_genesis

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر