چه عجب ما شمارو دیدیم!
خوب کردی اومدی خوش اومدی!!!
این هم یه پست برای اینکه دیگه نگی پست های خودت طولانیه....:cheesygri
راستی منم سرم شلوغ بود که رفع شد.این دوتا فیلم اخری که تلویزیون داد عالی بودن (american gangster و هزار و چهارصد و هشت) ومنو حسابی سر کار گذاشته بودن.cusack تو 1408 عالی بود و l.jackson هم که همیشه خوب بوده و از اون طرف در گنگستر امریکایی دنزل واشنگتن و راسل کرو ترکونده بودن.من از بین اینها عاشق کوبا گودینگ جونیور و ارماند اسانته هم هستم که بازیشونو خیلی عالی میدونم.اولی که ثابت شدست (رادیو و چه رویاهایی که میایند و جری مگوایر و خیلی فیلمهای دیگه) و دومی هم از روزی که اون فیلمهای حتی معمولیشو دیدم (کاراش باور مارتینز استودیو) فهمیدم لیاقتش خیلی بیشتر از ایناست!
ببخشید که اسم این فیلمهارو اوردم ولی خداییش خیلی وقت بود از تلویزیون ایران اینجوریشو ندیده بودم!
من دیوونه فیلم و گیم هستم (از وقتی که دوبار save بازی assasin's creed پاک شده دیوونه تر هم شدم!!!)
راستی کاملا در مورد R&C FUTURE موافقم.دم جفی گرم چون لپ کلام رو گفته.یکی دیگه از بازی های مورد علاقم که از دستم پریده همینه.من عاشق سری R&C هستم و بنظرم گیم اسپات یک بار دیگه با امتیاز دهیش به این بازی ذات خودشو برای همه اشکار کرد.
در مورد کرایسیس هم من کاملا با حرفات موافقم ولی کلا منظور من از مثال زدن AC در مورد هوش مصنوعی بخاطر نوع گیم پلی CRYSIS بود نه شباهت این دو بازی!
یعنی بنظرم نوشتن هوش مصنوعی FEAR (که خداییش تا الان از نظر سطح مبارزات نظیر نداشته) کار ساده تری از نوشتن هوش مصنوعی یه بازی بمراتب sandboxی تر مثل crysis هستش.
ایرادات هوش مصنوعی AC رو هم بخاطر کثرتشون (میدونم همینشم خداست!) مثال زدم هرچند میدونم این کجا و اون کجا!
شاید بهتر بود یه بازی سطحی تر مثل GTA رو مثال میزدم!(با عرض معذرت از طرفداران)
اما بلکل با یک سطح بودن هوش مصنوعی FARCRY و CRYSIS مخالفم هرچند قبول دارم source هوش مصنوعی, FARCRY بوده ولی بازم خیلی پیشرفت داشته و بنظرم بیشتر باگ داشت تا کمکاری و دلیلش رو هم EA میدونم....
در مورد هوش مصنوعی bioshock هم اصلا حرفی توش نیست که فوق تصور بود ولی بازم خودت بهتر میدونی چقدر از هوش مصنوعی کم شد و این موضوع منو خیلی ناراحت کرد (عین حذف شدن قابلیت های پلزمیدهایی که قبلا حتی نمایششون هم داده بودن! بیچاره لیوین که بخاطر محدودیت باید اینهمه از سر و ته ایدهاش بزنه.فقط خوب شد بیگ ددی ها سرجاشون موندن و این بازم زرنگی و هوش لیوین رو میرسونه)
ضمنا منم همونطوری که گفتم بنیان farcry فقط گرافیک نبود ولی crytek در اتخاذ strategy گرافیک محورش اشتباه کرد هرچند همونطور که گفتم در حدود 50 درصد EA رو مقصر میدونم که انگار گیم پلی HL و Bio رو ندید گرفت و همین اشتباه رو هم در مورد AOT تکرار کرد (البته اینبار از یه منظر دیگه) و AOT رو که میتونست تبدیل به یه شاهکار بشه نابود کرد (هرچند من همینجوریشو هم قبول دارم!!!)
راستی FARCRY2 خیلی رئال کار شده و بنظر خیلی دیرگیر کننده تر از کرایسیس میاد ولی MUTANTها اگر چه در این بازی میتونن کاملا زائد باشن ولی بجاش چیز اضافه ای نیستن.نمونش STALKER (خدایا انگار این CLEAR SKY نمیخواد منتشر بشه!)
در مورد ENDING هم من بیشتر پیرو نظر لیوین هستم ولی میدونم منظورت چیه اما پایان کلی رو مبهم و تیکه تیکه تحویل بازیباز دادن رو هم دوست ندارم.سر همین STALKER پدرم درومد تا 4 تا پایانشو دیدم!(پایان خوبش واقعا خوب بود هرچند همه پایانها مبهم بودن) داستان های جانبی و سرگذشت شخصیت های بازی و معلوم شدن اونها در ENDING واقعا خوبه و قطعا نقطه قوت محسوب میشه ولی این با پایان ارضا کننده اصلی فرق داره.
اگر Bethesda یه لغزش بکنه کار بازی تمومه.راستی درمورد اعتماد هم تا الان که اتمسفر بازی عالی بوده ولی در مورد oblivion حق باتوئه.اما درمورد کلیت گیم پلی بنظرم چون Bethesda میدونه که داره دنباله چه عنوان غولی رو میسازه قطعا با بازی بسیار زیبایی طرف خواهیم بود.ضمنا از اونجایی که نوع مبارزات به سبک شوتر گرایش داشته از این نظر fallout بهتر بنظر میرسه (از طراحی مبارزات oblivion بیزارم!)
حرف هایی هم مبنی بر یک سیستم پایان بندی انقلابی و متفاوت شنیده می شوند که باید سر فرصت راجعبشان صحبت کرد.
خدا از دهنت بشنوه!
راستی درمورد ولاگم بازم لطف داری.یه مشکل در قالب جدید پیش اومده بود که به خود طرف هم میل زدم و کلی دری وری بهش گفتم و اونم خیلی شاکی شد و شرمندگیش موند برای من.تا دیروز دارمشتم ایمیل عذر خواهی مینوشتم!
با این اوصاف فعلا از این قالب تمیز تر و کارا تر پیدا نکردم.رنگشم خیلی دوست دارم.
راستی dead space و dead island دو عنوانی هستن که من منتظرشون هستم ولی کلا با خشونت dead island بیشتر حال کردم چون زیادی خشنه (انگ خودمه!) اما اینکه داستانش سطحی باشه از techland بعیده چون تا الان داستان رکن اصلی بازیهای این شرکت بوده هرچند WAR HOUND و DEAD ISLAND نمیتونن ادامه این موضع رو نشون بدن اما هنوز برای سطحی دونستن داستان زوده.(من اون دیالوگ ((ری)) تو بازی COJ رو که با زاری از خدا بخاطر اشتباهش طلب بخشش میکنه و یا صحنه اومدنش از دید شخصیت دوم بازی که اسمش یادم نیست و فرار اون کاراکتر بدبخت! رو واقعا دوست دارم) ولی dead space هم بنظرم عنوان جالبیه خصوصا اینکه کمی هم توش خلاقیت بچشم میخوره هرچند خیلی شبیه RE4 و اون بازی هایی که نوشتم هستش.(EA و خلاقیت!!!)
موسیقی خوبی داره و ضمنا بعضی از صحنه هاش مثل شناور شدن کاراکتر بازی در فضای تاریک و مرده واقعا زیباست فقط امیدوارم اینجور صحنه های تاثیر گزار در بازی نهایی زیاد باشه و فقط با یه عنوان ساده ترسناک مثل DOOM3 مواجه نباشیم.
اینکه تو وبلاگمو بد ندونستی خودش منو خیلی خوشحال کرد.باور کن من وقتی این وبلاگ رو زدم بعضا حتی یه نظر هم نمیزاشتن ولی اصلا برام ملاک اصلی نبوده هرچند یه چیز دیگه برای معرفی وبلاگ نوشتم! الان هم نظرات بعضا بد نیست ولی مهم اینه که من یه کاری کرده باشم.
اونهم در کشوری که هیچکس اهل خوندن چیزی نیست و فقط یه کلیت میخان حالا هرکی خواست بگه.عمر خیام یا ممداقا بقال! که مثلا فیفا08 عجب عالی شده برید بازی کنید!(من از فیفا بعد از 98 بیزار شدم!) ولی کی از Call of Cthulhu: Dark Corners Of The Earth صحبت کرد که علی رقم ایرادهای ریز و درشتش چقدر ترسناک و جالب بود.(و خیلی نمونه های بمراتب بارزتر!)
اگر بگم تا الان هر مقاله شماها رو از حمیدرضا گرفته تا تو و شهریار و حتی بهزاد میرمظفری (من از سبک j-rpg بغیر از چند عنوان که خداییش یه چیز دیگه بودن مثل سری FF بدم میاد) رو حداقل دوبار خوندم.وقتی کسی زحمت میکشه و چیزی مینویسه ارزش داره و باید خونده بشه و ضمنا با یکبار هم رسیدن به منظور نویسنده بصورت کامل ممکن نیست.
کلا کار خوبی نکردم که لینک وبلاگمو گزاشتم چون کار تبلیغاتی بود و اینجا جاش نیست ولی قصدم این بود باهم اشنا بشیم خصوصا در مورد بازیهایی مثل bioshock که خداییش بنظرم درست درموردش در وبلاگم نوشتم هرچند چندان دیده نشد (منظورم شماها نیستید) و منظور بعدیم این بود که با نظراتتون بهترش کنم.هم خودمو هم وبلاگمو.
اگر بگم 60 درصد از اشتیاق من به دنبال کردن جزئیات در گیم با این معلومات کم خصوصا انگلیسی افتضاح شما و مجله بازیرایانه بودید دروغ نگفتم.البته میدونم با اینکار دارم میزنم تو سر مال:laughing: ولی خوب به قول هیدن

حقیقت تلخه اره همینه که هست!))
راستی ببخشید من اینهمه طولانی پست میدم ولی اینرو به حساب ارزشی که برای شما قائلم بزارید نه الافی من هرچند اینم هست:blushing:
در اخر یه عکس بیربط به موضوع ببینید که مربوط میشه به بهترین بازی عمرم که بالاخره تونستم اینطوریشو گیر بیارم.این عکس مقایسه بین چهره WANDA از قبل از کشتن کولاسوس ها تا نتها به مرور هستش که باز هم ثابت میکنه چرا این بازی ارزش بهترین بودن رو داره ولی یه اواتار ازش تو لیست اواتارهای سایت نیست!

اینهم یک نقاشی زیبا از بازی zelda.این چهره بازی هم خیلی زیبا هستش خصوصا طراحی کاراکترها بسیار جذاب هستش و هرچی باشه مسخره کردن این سبک جدید طراحی توسط میاموتو بخاطر علاقه ایشون به بازی های کودکانه (همه سنین منظورمه!) غیر منصفانست.
