معرفي نويسندگان بازي رايانه

شهریار جان من متوجه شدم نیستی ولی گفتم رفتی تعطیلات! ولی اینکه بن شدی رو نفهمیدم.این رویه جالبی نیست که کسایی رو که معلومه هیچ قصد خلافی نداشته و ندارن رو بن میکنن!
راستی در مورد کرایسیس حق باتوئه و همونطور هم که گفتم گرافیک در این بازی به گیم پلی غالب هستش و crytek نتونسته یک تعادلی در این بین برقرار کنه ولی در هر صورت بازی خوبی محسوب میشه.
در مورد uncharted هم من اونو بازی نکردم ولی از گرافیکش بدم نیومده خصوصا من بنظرم رسید انجین این بازی UE3.0 باشه که فکر میکنم در جایی هم خوندم ولی یادم نیست!(فکر میکنم مجله بود) در مورد گیم پلی هم به نکته خوبی اشاره کردی که من از دموی بازی برداشت کردم و اون همانا نوع مبارزات بازی هستش که جای کار بیشتری داشت.
iwes جان منظور شهریار از اسلحه قالب بنظر من فقط اینی نبود که شما برداشت کردی بلکه احتمالا مشکل اینجاست که استفاده از کلت به واسطه ammo بیشتر و راحتی استفاده از اون, اشتیاق استفاده از اسلحه های دیگه رو از بین میبرده (یه چیز تو مایه های tomb rider) وگرنه در GOW دست بازیباز در انتخاب اسلحه به نسبه باز بود و ((رگبار-اره))!!! هم به نوعی نماد این بازی به حساب میومد.
راستی من قالب بولاگم رو عوض کردم و این قالب امکان نشون دادن مطالب قدیمی رو در یک باکس داره که خیلی خوب هم کار شده.
اگر کسی خوسات نظر منو در مورد portal و HL2:EPISODE TWO و HALO2&3 و FALLOUT3 و خیلی بازی های دیگه بدونه میتونه راحت از باکس مزکور نوشته مورد نظر رو پیدا کنه.
البته دو نکته اینجا هست که اولیش اینه که اینها نظرات شخصی منه و دومیش هم اینه که خیلی از این مطالب قدیمی هستن و مربوط به اوئل تاسیس وبلاگ من میشن پس اگر ایرادی دیدید به بزرگی خودتون ببخشید.
ضمنا وبلاگ کمی سنگین تر شده ولی ارزششو داشت!
http://amaturgamers.blogfa.com
 
آخرین ویرایش:
شهریار جا شما میگی غالب کلت هست توی گیرز هم اسلحه ی غالب رگبار-اره (فارسی را پاس بداریم)بود این که دلیل نمیشه

توي GOW تنوع اسلحه بسيار بالا بود و هر كدوم دقت بسيار خوبي داشتن و گيم‌پلي بازي هم اين طور نبود كه شما با كمبود مهمات مواجه بشيد! ولي در UNCHARTED از لحاظ سلاح و ديد طراحان به كاركرد اون‌ها غلط بود. تو كجا ميشه با يه كلت ساده همه كار كرد؟ سازندگان در طول بازي شما را به هيچ عنوان مجبور نمي‌كردن كه از سلاح ديگري براي كشتن افراد استفاده كنيد. ولي در گيرز علنا مشاهده مي‌كرديم كه براي كشتن هر موجودي نميشه از يك سلاح استفاده كرد. منظور من هم اينه كه بايد در UNCHARTED بالانس ميان سلاح‌ها وجود مي‌داشت تا هميشه بازيباز از سلاح‌هاي خودش به خوبي استفاده كنه نه اينكه فقط با يه كلت همه كار بتونه بكنه.
 
وال... من شنیدم 20 تا داره که خیلی هم تعجب کردم و با توجه به اینکه من افکارم به کن لیوین که میگه یه پایان خوب بهتر از چند پایان معمولیه فکر کردم اینهمه پایان کار خوبی نباشه ولی الان اولین باره که دارم میشنوم fallout3 حدود 200 پایان داره که دیگه بنظرم واقعا عجیب میاد!؟:laughing:
stalker با 7 تا پایان نتونست داستان خوبشو جمع و جور کنه خصوصا در پایان های فرعی که بعضا واقعا بد بودن (لازم به ذکر هستش من عاشق این بازی هستم!) ولی کلا با 20 پایان مختلف موافق نیستم و فکر میکنم 2 تا 3 پایان قوی بهتر هستش.
 
سلاااااااااااااااااااااااااام!!!
من هم مثل کریتوس از دنیای زیرین برگشتم.

ببخشید که مدتی پست نداشتم. کامپیوترم شب عیدی داغون شده بود و دسترسی به هیچ سیستم دیگری نداشتم. از بابت این پست آف تاپیک عذر می خواهم. در اولین فرصت یک پست X-Large می زنم! با اجازه دوستان.
 
چطوری کریتوس؟!
من خیلی تعجب کردم از نبودت و فکر کردم رفته باشی سفر ولی انگار گیر بودی.راستی اینجا مال خودتونه پس اگر کسی بخاد از پست خارج از بحث تاپیک عذرخواهی کنه منم نه تو.همینکه اومدی و پست دادی خوشحالمون کردی.
 
به نام خدا...
... و بدین ترتیب یک پست بسیار طولانی آغاز شد!

!!!

یعنی توی اون جریان 11 سپتامبر که ملت خودشون رو از n طبقه پرت می‌کردن پائین تا نسوزن همشون احمق بودن؟‌
Behzad جان، آن بندگان خدا در بالای برج های دو قلو مشغول کار و بیزینس بودند که هواپیمای تروریست های کثافت به آنها زد و اون همه آدم بی گناه و غیر نظامی رو به کشتن داد.

در بازی Fall of Liberty ما با یک سری سرباز تعلیم دیده ی نازی طرف هستیم که با زپلین در آسمان آمریکا هستند. مطمئنا یک سرباز تعلیم دیده، برای شرایط جنگی آماده است و به سبک هزاران FPS دیگر می تواند گرنید را دوباره پرتاب کند (گرنید ما را به سمت خودمان بیاندازد) . در آموزش نظامی برای مواجهه با چنین شرایطی مطمئنا راه حل های بهتری ارائه شده و یک سرباز نازی که پستش در یک زپلین در کنارابر هاست باید یک آموزش ویژه ای چیزی دیده باشد.

مشکل اساسی من این است که آن بازی ساز محترم این صحنه را Coolest چیزی می نامند که تا حالا دیده اند! ایشان احتملا از BioShock ، COD4 ، Half Life 2 و... چیزی ندیده اند. اما در مورد راه مردن، من هم موافقم. به علاوه مرگ با سقوط آزاد خیلی جالب خواهد بود حداقل از دید منظره.

iwes عزیز، انصافا Uncharted خیلی زیبا بود و در مورد گرافیکش در میان سایر بازی های کنسولی با شما موافقم هر چند به نظرم Ratchet & Clank TOD را هم نباید فراموش کرد که به قول David Jaffe کبیر به سردمدار سبک پلتفرمر تبدیل شده. اما در مورد گیم پلی Uncharted با شما مخالفم. بخش های اکشن (تیر اندازی و کاور) و گیرزی بازی به دلیل مشکلات دوربین و پاره بخش های پولیش نشده جذابیت کافی را ندارند و در مقابل بخش های پلتفرمر بیش از حد خودکار و ساده پیش می روند. داستان هم هر چند جالب کار شده اما بسیار کلیشه ای است و به قول سایت GameTrailers ، رسما از فیلم Romancing the Stone دزدی کرده.

BlackCanopus. سهیل جان، ایول. در مورد تمام چیز هایی که در مورد Crysis گفتی کاملا موافقم. از گیم اسپات کثافت که امتیاز اینو از BioShock و COD4 بیشتر داد تا اون همه نقد ها و تعریفات الکی که متاسفانه همان طور که گفتی مشابه داستان Far Cry اصلی و Doom 3 شده. در مورد گرافیک کرایسیس هم که بعضی افکت هایش به اسکرین هاو تصاویر اولیه نمی رسه کاملا موافقم. شخصا می خواستم کمی محتاطانه تر در مورد کریسیس صحبت کنم اما صحبت شما حرف دل من هم هست!
در مورد پایان بازی ها کمی نظرم متفاوت. باید سر فرصت بحث کنیم.
در مورد ساختار موجودات فضایی به نکته ای عالی اشاره کردید که شخصا هیچ چیز راجع به آن نمی دانستم اما در مورد Mass Effect، هدف سازندگان، خلق گونه های فضایی به سبک Star Wars و Star Trek بود و آنها به نوعی KOTOR شخصی خود را می خواستند.

کرایسیس جدا از تمام مواردی که شما فرمودید، به دلیل PC Exclusive بودنش هم مورد توجه اضافه تر قرار گرفت و در نهایت چیزی بیش از یک Far Cry با گرافیک پیشرفته نبود. شخصا به شدت منتظر Far Cry 2 هستم که Ubi Montreal دارد می سازد و کلا جنبه های خالی بندی و میوتنت ها را دور ریخته و می خواهد واقعا یک Shooter Sandbox باشد (البته امیدوارم به سرنوست Boiling Point دچار نشود.)

سهیل جان، بحث نفرت از کرایسیس بیشتر به نوشته ی E3 بر می گردد که به نسبت بقیه نظرات بسیار منفی تر نوشته بودی و بنده به هیچ وجه قصد سوئ استفاده از صحبت شما را نداشتم. در کل هم کسی از آن بدش نمی آید اما مشکل در Over-rated بودن Crysis است همان طور که من Super Mario Galaxy را Over-rated می دانم اما آقا وحید و بقیه دوستان فکر می کنند من از آن متنفر هستم در حالی که این چنین نیست. (البته نیازی به توضیح نیست که ماریو با وجود Over-rated بودن باز هم صد ها بار از کرایسیس بهتر است و در حد یکی از بهترین های 2007 قابل تقدیر است در حالی که کرایسیس یک بازی خوب-متوسط با گرافیک عالی است)

DONTE SPARDA عزیز، من دیوانه ی Fallout هستم و در نتیجه هیچ بازی ای در مقابلش برایم مهم نیست اما در مورد Fallout 3 کمی قضیه فرق می کند چرا که هنوز اعتمادم به Bethesda بر نگشته ودلیلش هم Oblivion است. به علاوه خالقان Fallout اصلی در ساخت Fallout 3 نقشی ندارند.
با تمام این اوصاف باز هم Fallout 3 انتخاب اول من است مگر اینکه مولینکس واقعا با Fable 2 معجزه کند و یک RPG پیچیده و Evil بسازد اما از اکنون خبر هایی مبنی بر ساده شدن بازی برای مخاطبان Casual به دستور MS به گوش می رسد. به امید روزی که مغز هایی چون مولینکس ، شفر ، اسپکتر و... بتوانند آزادانه بازی بسازند.

KINDMAN جان، در مورد هوش مصنوعی Sandbox نباید فراموش کنیم که بازی هایی چون Assassin's Creed که خیلی در AI ایراد داشتند در محیط هایی کاملا شلوغ و نو با ساختاری متفاوت طراحی شده بودند اما کرایسیس در همان محیط آشنای جنگلی بود و به جز اندکی آگاهی از عناصرقابل تخریب محیط، هوش دشمنان چیز جدید و پیشرفتی نسبت Far Cry به نداشت. AI محبوب من متعلق بو دو شاهکار Irrational مرحوم یعنی BioShock و SWAT4 است که حداقل خودم خیلی برایم جالب بودند. همچنین نباید فراموش کنیم که AI بازی FEAR را Monolith با تجربه ساخته.
در مورد گرافیک هم همان طور که قبلا گفتم کلا با استراتژی گرافیک کرایسیس مخالفم. باید حسابی بحث کنیم.

شهریار جان، در مورد اسلحه های Uncharted تا حدودی با شما موافقم اما وارد بحث نمی شوم. شخصا Uncharted را هم کم Over-rated می دانم اما نه خیلی. گرافیک و Exclusive بودنش کمی بیش از حد آن را بالا بردند و بالعکس شاهکاری مانند Racthet & Clank TOD (بله، شاهکار) بیش از حد مورد کم توجهی قرار گرفت. (گیم اسپات بی آبرو هم به آن پایین ترین امتیاز یعنی 7.5 را داد.)

و اما Ending های Fallout 3.
با KINDMAN بسیار موافقم اما به نظرم منظور سازندگان از این همه پایان، چیزی شبیه Fallout 1 & 2 است که هر شهر و کارکتر مهم Ending ش جدا در پایان بازی روایت می شد و جمع این حالات احتمالا در F3 به 200 رسیده. شخصا این سبک پایان بندی کامل که عواقب تک تک اعمال بازیباز در شهر های مختلف و طول بازی را به سبک کارنامه اعمال در آخرت نشان می داد می پرستم. حرف هایی هم مبنی بر یک سیستم پایان بندی انقلابی و متفاوت شنیده می شوند که باید سر فرصت راجعبشان صحبت کرد.

KINDMAN، فرم جدید بلاگت بسیار عالی شده و رنگ های جدید بسیار عالی هستند. از دیدن مقاله ات در مورد Dead Island هم بسیار خوشحال شده و لذت بردم که سر فرصت حسابی در بلاگ در مورد آن و Dead دیگر مزاحمت می شوم.
 
چه عجب ما شمارو دیدیم!
خوب کردی اومدی خوش اومدی!!!
این هم یه پست برای اینکه دیگه نگی پست های خودت طولانیه....:cheesygri
راستی منم سرم شلوغ بود که رفع شد.این دوتا فیلم اخری که تلویزیون داد عالی بودن (american gangster و هزار و چهارصد و هشت) ومنو حسابی سر کار گذاشته بودن.cusack تو 1408 عالی بود و l.jackson هم که همیشه خوب بوده و از اون طرف در گنگستر امریکایی دنزل واشنگتن و راسل کرو ترکونده بودن.من از بین اینها عاشق کوبا گودینگ جونیور و ارماند اسانته هم هستم که بازیشونو خیلی عالی میدونم.اولی که ثابت شدست (رادیو و چه رویاهایی که میایند و جری مگوایر و خیلی فیلمهای دیگه) و دومی هم از روزی که اون فیلمهای حتی معمولیشو دیدم (کاراش باور مارتینز استودیو) فهمیدم لیاقتش خیلی بیشتر از ایناست!
ببخشید که اسم این فیلمهارو اوردم ولی خداییش خیلی وقت بود از تلویزیون ایران اینجوریشو ندیده بودم!
من دیوونه فیلم و گیم هستم (از وقتی که دوبار save بازی assasin's creed پاک شده دیوونه تر هم شدم!!!)

راستی کاملا در مورد R&C FUTURE موافقم.دم جفی گرم چون لپ کلام رو گفته.یکی دیگه از بازی های مورد علاقم که از دستم پریده همینه.من عاشق سری R&C هستم و بنظرم گیم اسپات یک بار دیگه با امتیاز دهیش به این بازی ذات خودشو برای همه اشکار کرد.
در مورد کرایسیس هم من کاملا با حرفات موافقم ولی کلا منظور من از مثال زدن AC در مورد هوش مصنوعی بخاطر نوع گیم پلی CRYSIS بود نه شباهت این دو بازی!
یعنی بنظرم نوشتن هوش مصنوعی FEAR (که خداییش تا الان از نظر سطح مبارزات نظیر نداشته) کار ساده تری از نوشتن هوش مصنوعی یه بازی بمراتب sandboxی تر مثل crysis هستش.
ایرادات هوش مصنوعی AC رو هم بخاطر کثرتشون (میدونم همینشم خداست!) مثال زدم هرچند میدونم این کجا و اون کجا!
شاید بهتر بود یه بازی سطحی تر مثل GTA رو مثال میزدم!(با عرض معذرت از طرفداران)
اما بلکل با یک سطح بودن هوش مصنوعی FARCRY و CRYSIS مخالفم هرچند قبول دارم source هوش مصنوعی, FARCRY بوده ولی بازم خیلی پیشرفت داشته و بنظرم بیشتر باگ داشت تا کمکاری و دلیلش رو هم EA میدونم....
در مورد هوش مصنوعی bioshock هم اصلا حرفی توش نیست که فوق تصور بود ولی بازم خودت بهتر میدونی چقدر از هوش مصنوعی کم شد و این موضوع منو خیلی ناراحت کرد (عین حذف شدن قابلیت های پلزمیدهایی که قبلا حتی نمایششون هم داده بودن! بیچاره لیوین که بخاطر محدودیت باید اینهمه از سر و ته ایدهاش بزنه.فقط خوب شد بیگ ددی ها سرجاشون موندن و این بازم زرنگی و هوش لیوین رو میرسونه)
ضمنا منم همونطوری که گفتم بنیان farcry فقط گرافیک نبود ولی crytek در اتخاذ strategy گرافیک محورش اشتباه کرد هرچند همونطور که گفتم در حدود 50 درصد EA رو مقصر میدونم که انگار گیم پلی HL و Bio رو ندید گرفت و همین اشتباه رو هم در مورد AOT تکرار کرد (البته اینبار از یه منظر دیگه) و AOT رو که میتونست تبدیل به یه شاهکار بشه نابود کرد (هرچند من همینجوریشو هم قبول دارم!!!)
راستی FARCRY2 خیلی رئال کار شده و بنظر خیلی دیرگیر کننده تر از کرایسیس میاد ولی MUTANTها اگر چه در این بازی میتونن کاملا زائد باشن ولی بجاش چیز اضافه ای نیستن.نمونش STALKER (خدایا انگار این CLEAR SKY نمیخواد منتشر بشه!)


در مورد ENDING هم من بیشتر پیرو نظر لیوین هستم ولی میدونم منظورت چیه اما پایان کلی رو مبهم و تیکه تیکه تحویل بازیباز دادن رو هم دوست ندارم.سر همین STALKER پدرم درومد تا 4 تا پایانشو دیدم!(پایان خوبش واقعا خوب بود هرچند همه پایانها مبهم بودن) داستان های جانبی و سرگذشت شخصیت های بازی و معلوم شدن اونها در ENDING واقعا خوبه و قطعا نقطه قوت محسوب میشه ولی این با پایان ارضا کننده اصلی فرق داره.
اگر Bethesda یه لغزش بکنه کار بازی تمومه.راستی درمورد اعتماد هم تا الان که اتمسفر بازی عالی بوده ولی در مورد oblivion حق باتوئه.اما درمورد کلیت گیم پلی بنظرم چون Bethesda میدونه که داره دنباله چه عنوان غولی رو میسازه قطعا با بازی بسیار زیبایی طرف خواهیم بود.ضمنا از اونجایی که نوع مبارزات به سبک شوتر گرایش داشته از این نظر fallout بهتر بنظر میرسه (از طراحی مبارزات oblivion بیزارم!)
حرف هایی هم مبنی بر یک سیستم پایان بندی انقلابی و متفاوت شنیده می شوند که باید سر فرصت راجعبشان صحبت کرد.
خدا از دهنت بشنوه!

راستی درمورد ولاگم بازم لطف داری.یه مشکل در قالب جدید پیش اومده بود که به خود طرف هم میل زدم و کلی دری وری بهش گفتم و اونم خیلی شاکی شد و شرمندگیش موند برای من.تا دیروز دارمشتم ایمیل عذر خواهی مینوشتم!
با این اوصاف فعلا از این قالب تمیز تر و کارا تر پیدا نکردم.رنگشم خیلی دوست دارم.
راستی dead space و dead island دو عنوانی هستن که من منتظرشون هستم ولی کلا با خشونت dead island بیشتر حال کردم چون زیادی خشنه (انگ خودمه!) اما اینکه داستانش سطحی باشه از techland بعیده چون تا الان داستان رکن اصلی بازیهای این شرکت بوده هرچند WAR HOUND و DEAD ISLAND نمیتونن ادامه این موضع رو نشون بدن اما هنوز برای سطحی دونستن داستان زوده.(من اون دیالوگ ((ری)) تو بازی COJ رو که با زاری از خدا بخاطر اشتباهش طلب بخشش میکنه و یا صحنه اومدنش از دید شخصیت دوم بازی که اسمش یادم نیست و فرار اون کاراکتر بدبخت! رو واقعا دوست دارم) ولی dead space هم بنظرم عنوان جالبیه خصوصا اینکه کمی هم توش خلاقیت بچشم میخوره هرچند خیلی شبیه RE4 و اون بازی هایی که نوشتم هستش.(EA و خلاقیت!!!)
موسیقی خوبی داره و ضمنا بعضی از صحنه هاش مثل شناور شدن کاراکتر بازی در فضای تاریک و مرده واقعا زیباست فقط امیدوارم اینجور صحنه های تاثیر گزار در بازی نهایی زیاد باشه و فقط با یه عنوان ساده ترسناک مثل DOOM3 مواجه نباشیم.
اینکه تو وبلاگمو بد ندونستی خودش منو خیلی خوشحال کرد.باور کن من وقتی این وبلاگ رو زدم بعضا حتی یه نظر هم نمیزاشتن ولی اصلا برام ملاک اصلی نبوده هرچند یه چیز دیگه برای معرفی وبلاگ نوشتم! الان هم نظرات بعضا بد نیست ولی مهم اینه که من یه کاری کرده باشم.
اونهم در کشوری که هیچکس اهل خوندن چیزی نیست و فقط یه کلیت میخان حالا هرکی خواست بگه.عمر خیام یا ممداقا بقال! که مثلا فیفا08 عجب عالی شده برید بازی کنید!(من از فیفا بعد از 98 بیزار شدم!) ولی کی از Call of Cthulhu: Dark Corners Of The Earth صحبت کرد که علی رقم ایرادهای ریز و درشتش چقدر ترسناک و جالب بود.(و خیلی نمونه های بمراتب بارزتر!)

اگر بگم تا الان هر مقاله شماها رو از حمیدرضا گرفته تا تو و شهریار و حتی بهزاد میرمظفری (من از سبک j-rpg بغیر از چند عنوان که خداییش یه چیز دیگه بودن مثل سری FF بدم میاد) رو حداقل دوبار خوندم.وقتی کسی زحمت میکشه و چیزی مینویسه ارزش داره و باید خونده بشه و ضمنا با یکبار هم رسیدن به منظور نویسنده بصورت کامل ممکن نیست.
کلا کار خوبی نکردم که لینک وبلاگمو گزاشتم چون کار تبلیغاتی بود و اینجا جاش نیست ولی قصدم این بود باهم اشنا بشیم خصوصا در مورد بازیهایی مثل bioshock که خداییش بنظرم درست درموردش در وبلاگم نوشتم هرچند چندان دیده نشد (منظورم شماها نیستید) و منظور بعدیم این بود که با نظراتتون بهترش کنم.هم خودمو هم وبلاگمو.
اگر بگم 60 درصد از اشتیاق من به دنبال کردن جزئیات در گیم با این معلومات کم خصوصا انگلیسی افتضاح شما و مجله بازیرایانه بودید دروغ نگفتم.البته میدونم با اینکار دارم میزنم تو سر مال:laughing: ولی خوب به قول هیدن:((حقیقت تلخه اره همینه که هست!))

راستی ببخشید من اینهمه طولانی پست میدم ولی اینرو به حساب ارزشی که برای شما قائلم بزارید نه الافی من هرچند اینم هست:blushing:

در اخر یه عکس بیربط به موضوع ببینید که مربوط میشه به بهترین بازی عمرم که بالاخره تونستم اینطوریشو گیر بیارم.این عکس مقایسه بین چهره WANDA از قبل از کشتن کولاسوس ها تا نتها به مرور هستش که باز هم ثابت میکنه چرا این بازی ارزش بهترین بودن رو داره ولی یه اواتار ازش تو لیست اواتارهای سایت نیست!

اینهم یک نقاشی زیبا از بازی zelda.این چهره بازی هم خیلی زیبا هستش خصوصا طراحی کاراکترها بسیار جذاب هستش و هرچی باشه مسخره کردن این سبک جدید طراحی توسط میاموتو بخاطر علاقه ایشون به بازی های کودکانه (همه سنین منظورمه!) غیر منصفانست.
 
آخرین ویرایش:
پیشنماهای مفصلی که آقایان ازهاریان فر و ذولفقاریان می نویسن خیلی خوبن.مخصوصا پیشنماهای فارکرای 2 و هیز.
اگه تو هر شماره 2 تا از این پیشنماها باشن خیلی خوب می شه.
 
پیشنماهای مفصلی که آقایان ازهاریان فر و ذولفقاریان می نویسن خیلی خوبن.مخصوصا پیشنماهای فارکرای 2 و هیز.
اگه تو هر شماره 2 تا از این پیشنماها باشن خیلی خوب می شه.
سعي ما بر اينه كه هر شماره حداقل دو مطلب به اين شكل رو داشته باشيم و در سال جديد باز هم بيشتر خواهد شد. ممنون
 
بابا مجله ی بازیرایانه یه مشکل عمده داره اون این هسا که یه سری بازی های در پیت pc یا 360 رو نقد میکنه که اصلا ارزش نقد کردن نداره اونوقت یه بازی مهمی مثل resistance رو نقد نمیکنه راستی پیشنمایش gt:proluge نیستش؟
 
بابا مجله ی بازیرایانه یه مشکل عمده داره اون این هسا که یه سری بازی های در پیت pc یا 360 رو نقد میکنه که اصلا ارزش نقد کردن نداره اونوقت یه بازی مهمی مثل resistance رو نقد نمیکنه راستی پیشنمایش gt:proluge نیستش؟
من اصولا اهل نظر دادن نيستم در اين موارد اما به نظرم اين كارشون عالي

الان شما نگاه كن مطالب بازي هايي همچون resistance مثل مور و ملخ توي كل نت هست شما ارداه كن ميتوني ببيني توي همين BC پره اما واقعا توي اين شماره لذت بردم وقتي پيش نمايش بازي هايي همچون LTB و SS رو ديدم

مطالب SW هم عالي بود واقعا يه تشكر بايد از تمام نويسندگان بكنم واقعا اين شماره عالي بود
 
نه من منظورم نقد هست وگرنه از نظر پیش نمایش 20 هست ؟راستی حمید کجاست خبری ازش نیست؟
به هر حال اگر به مجلات معتبر دنيا نگاه كنيد ملاحضه خواهيد كرد كه در كنار عناوين بسيار عالي بايد عناوين متوسط و ناشناس هم نقد بشن و اصولا تمام مجله نبايد مختص به عناوين پر سروصدا باشه.
 
حق با شهریاره ولی خوب بخاطر سیستم نشر مجله که بخاطر مشکلات مرتب زمانبندیهاش بهم میریزه بعضی بازی ها نقد نمیشن چون مدت زمان زیادی از عرضشون میگزره.
کلا بنظر من هم باید یه فکری به حال این مشکلات کرد ولی خداییش تو دو شماره اخر اوضاع خیلی بهتر شده.
بازم دستتون درد نکنه.....
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or