معرفي نويسندگان بازي رايانه

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,202
نام
ماکان
ممنون Kindman جان!! راستش این چند وقت نبودم به خاطر این بود که بن بودم!!!:biggrin1:

در مورد اینکه لطفعلی خان زند به اندازه یک سر و گردن و پای جابر!! از بقیه بازی های ایرانی سر تر هست کسی شک نداره.(اصلا به بقیه بازی های ایرانی به زحمت میشه لقب بازی داد)

ولی به نظر من این بازی ایرادات کلی داره که ربطی به مشکلات مالی و تجربه و ... اینها نداره بلکه ربط به طراحان بازی داره.

ببینید مثلا من میگم Level Designing در QOP ضعیف بود.طراحی ساختار کلی یک محیط که دیگه ربطی به کم تجربگی یا کمبود پول نداره که.ربط به استعداد و هنر طراح داره.

من خودم مبحثی که در یک بازی بهش علاقه دارم character Designing یک بازی است که درسش رو خوندم و میخونم و سال ها از عمرم رو صرف مطالعه و کسب تجربه در این رشته کردم و حتی انقدر کارهام رو برای تتسویا نومورا فرستادم که اخرسر دعوت نامه سایت CGDesigner رو بهم داد.

من میتونم از طراحی کارکتر ها در این بازی انم از Artwork هاشون نه از 3D CG Style هاشون!! هر چقدر که بخواهید ایراد بگیرم.

اول از همه در طراحی کارکتر های این بازی علاوه بر این که هیچ کدوم از اسل های اساسی طراحی شخصیت رعایت نشده بلکه کارکتر حتی المان اسالت محلی رو هم نداره.(این المان مربوط به بومی بودن کارکتر هست که مثلا یک کارکتر ژاپنی در یک بازی افریقایی نباشه!)

لطعلی خان شکل افغانی هاست!! و بقیه کارکتر ها و محیط ها هم شکل عرب ها! انگار که طراح این بازی کسی است که تا حالا ایرانی ندیده و ما رو با عرب ها و افغانی ها اشتباه گرفته.

ولی در مجموع این بازی یک درجه بازی های ایرانی رو ارتقاع داده.

راستی Kindman جان راجع به فیلم های Starwars یک توضیح میدی؟ درباره ترتیبشون.مثلا من اپیزود 3 رو دیدم ولی مثل اینکه داستان اپیزود 3 مربوط به قبل از فیلم اصلی هست و خلاصه خیلی گیج شدم!!
 

KINDMAN

کاربر سایت
Sep 16, 2007
758
نام
Autumn Man
حرفات درسته عزیز.خصوصا تیکه افغانی رو خیلی خشن اومدی!
ولی همونطور که گفتی این بازی وقعا برای یک بازی ایرانی عالیه.

در مورد starwars باید بگم که در اصل این سری تا اونجایی که من یادمه 6 اپیزود بوده که سه تای اول مال خیلی وقت پیشه ولی سه گانه اخری روایت اتفاقات قبل از سه گانه اولیه و قدیمی هستش که خصوصا در قسمت اخر جورج لوکاس میاد و روند تبدیل شدن اناکین اسکای واکر رو به دارث ویدر یعنی دشمن اصلی در سه گانه اولیه دنبال میکنه و اگر هم میبینید هنوز در پایان دارث ویدر اون لباس نه چندان خلاقانه رو پوشیده (با اون دکمه های زشت!) بخاطر اینه که این کاراکتر میبایست عینا همون دارث ویدر trilogy اصلی میبود.

من ازت خوشم میاد ولی این سوال رو تو تاپیک فیلمها میپرسیدی هزار نفر خیلی بهتر از من بودن که بهت جوا بدن چون من هر 6 فیلم رو ندیدم بخاطر اینکه کارهای جرج لوکاس رو زیاد دنبال نمیکنم ولی از این سری بدم هم نمیاد.(اگر بدونی این starwars چه بلایی سر دوران خوش بازی های ماجرایی لوکاس ارتز اورد! من نظرم عین 'گیب نیویل رئیس valve میمونه که واقعا ذهن انسان یه شیر فلکه داره که وقتی بازش میکنی ایده ازش تراوش میکنه ولی اینکه این ایده رو بخای حتما در قالب و تم starwars بگونجونی همون چیزیه که تیم شفر و بقیه رو فراری داد!)
من 4 سال پیش ایده یه داستان پیچیده تر از اپیزود 3 رو تو ذهنم داشتم به اسم چهار فصل خزان (که هنوز از صفحه چهارمش بیشتر نتونستم بنویسم!) و وقتی این اپیزود رو دیدم (فیلم de-javu رو هم همینطوری خوشم اومد!) ازش خوشم اومد و کلا یهجورایی همذات پنداری کردم باهاش.
کلا بازم بگم من از کاری که داری میکنی (طراحی رو میگم که عاشقشم و ازت میخام هرکاری میکنی تقلید نکنی.الگو برداری خوبه ولی تقلید کورکورانه نه.بعدا در اینباره مزاحمت میشم...) و از نظر دادنت خوشحالم! ولی اگر کار داشتی یا PM بده یا سوالات فیلمیتو تو تاپیک فیلمها مطرحش کن که پست اف تاپیک ندیم.همونطور که گفتم اینجا مطعلق به اعضای مجلست.هرچند اکثرا نیستن!!!
از طرف من فامیتو ادا رو ببوس!
سایه عالی مستدام!
 
آخرین ویرایش:

ps3 killer

کاربر سایت
Oct 3, 2007
95
فکر میکنم اگر اشتباه نکنم نفر اول از سمت راست ایستاده ها آ قای بهزاد صفر زاده مدیر بخش کامپیوتر باشن
از این حرکت اعضا خیلی خوشم اومد و از همشون با بت مجله ی خوبشون تشکر میکنم
 

kiavash2

کاربر سایت
Aug 31, 2007
391
نام
کیاوش
یه سوال از آقای ذولفقاریان داشتم(چون این بازیو نقد کردن):
بازی زاک اند ویکی معماهاش طوریه که باید به دیالوگ ها گوش بدیم؟(مثل سایبریا و استیل لایف) یا اگه زبان انگلیسیمون قوی نباشه می تونیم بازی کنیم؟
 

KINDMAN

کاربر سایت
Sep 16, 2007
758
نام
Autumn Man
وای.....
چقدر پست الکی!
اقا ببخشین تقصیر من بود.....:blushing:
عزیزان اگر سوالی در مورد عرضه مجله دارید به تاپیک اخرین شماره مجله مراجعه کنیدو سوالاتتونو اینجا نپرسید!
اخرش منم بن میکنن راحت میشید......:cheesygri
 

BlackCanopus

کاربر ویژه
کاربر سایت
Oct 1, 2007
301
سهیل جان، بحث نفرت از کرایسیس بیشتر به نوشته ی E3 بر می گردد که به نسبت بقیه نظرات بسیار منفی تر نوشته بودی و بنده به هیچ وجه قصد سوئ استفاده از صحبت شما را نداشتم.

اتفاقاً تمام حرف هاي شما مورد تاييد صد در صد من بود هيچ جاي شك و شبهه اي هم نداشت سو استفاده اي اتفاق نيفتاده! در مورد بحث در رابطه با پايان بازي هم بيا تو PM !

در ضمن عكس خيلي جالبي بود فقط به نظر من جاي آقاي بهروز اجاقيان تو عكس خاليه (فكر مي كنم ايشون اون روز نبودن). خيلي ها ايشون رو نميشناسن ولي آقاي اجاقيان يكي از افراديه كه زحمت زيادي براي مجله ميكشه (ويراستار نشريه ايشون هستن يعني تمام مقاله ها رو از لحاظ متني اصلاح ميكنن)، مقاله QOP Lotfali... هم ايشون نوشته بود.
 

Red_Yashar

کاربر سایت
Feb 23, 2008
822
نام
یاشار
آخیش! زنده شدم (دوباره). عین کریتوس بیچاره که بعد از بازگشت از دنیای زیرین در GOW1 در بازی دوم دوباره کشته شد و دوباره برگشت، من هم دوباره زنده شدم! از همه دوستان به خاطر این غیبت دوباره عذر می خواهم.
چند وقت پیش کامپیوترمو نصف نیمه درست کرده بودم که با همکاری شهرداری و وزارت نیرو، جریان برق کلا دخل مادربرد، پاور و... را آورد. وسط عید بود و من دستم از همه جا کوتاه. یه کامپیوتر دیگه که چند بار بهش دسترسی پیدا کردم اجازه Log In و ورود به سایت رو بهم نمی داد. 15 و 16 فروردین رفتم یه سیستم نو بخرم که دیدم جیبام خالین و قیمتا نوسان شدید دارن. خلاصه این داستان ادامه داشت تا دیروز پریروز که بالاخره یک سیستم متوسط نو خریدم. (حداقل به امید خدا الان می توانم بازی PC محبوبم یعنی The Witcher را راحت تر اجرا کنم).

محمدمهدی جان، خیلی خوب کردی عکس ها را پست کردی. من خودم آنها را نداشتم چون اون روز من نتوانیستم عکس ها را بگیرم (گوشی ماقبل تاریخ...) .

kiavash2 عزیز. به خاطر تاخیر در پاسخ گویی از سما عذر می خواهم. در مورد Z&W باید بگویم که خیر، نیاز زیادی به دیالوگ خوانی به سبک Post Mortem, Still Life و ... نیست و بیشتر معما ها پازل های جالب و عموما منطقی هستند و بخش کار با آیتمم ها هم راحت و جالب است. اگر Wii داری این بازی رو حتما بگیر.
Super Mario Galaxy , Metroid P3، No More Heroes و همین Z&W بهترین بازی های حاضر Wii هستند.

Cloud Strife جان، در مورد Star Wars، داستان سری فیلم ها را می خواهی یا اطلاعات کلی؟

iwes جان، ماجرای نقد Resistance داستانی برای خودش دارد اما قصد چاپ آن بود اما به دلایلی نشد که بنده یکی از مقصرانش هستم.
در مورد Warhawk نظری ندارم اما به نظرم جالب است. اما Ratchet & Clank TOD، به نظرم این بازی واقعا فوق العاده بود و انصافا در حقش ظلم شد. همان طور که دیوید جفه گفته، R&C بی چون و چرا بهترین سری پلتفرمر حاضر است و R&C TOD بهترین پلتفرکر سال گذشته بود اما حقش را خوردند. شخصا آن را به Uncharted و دیگر بازی های PS3 ترجیح می دهم.

سهیل جان، خیلی ممنون. شرمنده ام کردی. راستی، اواتار جدیدت عالیه.
در عکس واقعا جای خیلی از دوستان مثل آقای اجاقیان (مقدمه ی مقاله ی QOP L واقعا محشر بود) خالی است.

KINDMAN جان، کار بدی نکرده ای که. این تاپیک را زنده نگه داشتی. بلاگ جدید!!. Fallout 3 ش محشره. مثل همیشه عالی کار کردی.




در این چند وقت که به کامپیوتر دسترسی نداستم نشستم و اپیزود های قدیمی South Park رو دوباره نگاه کردم. چقدر این کارتون جالب و خنده داره. هنوز هم بهترینه. کسیاز دوستان اهل کارتون South Park هست؟
 

KINDMAN

کاربر سایت
Sep 16, 2007
758
نام
Autumn Man
سلام
خوب کردی برگشتی.
فقط نری با god of war 3 برگردی که بدجوری از دستت شکار میشم!

راستی تو غیبتت تو تاپیک طرفداران بازی های RPG حرف از THE WITCHER افتاد که بعضا نظرشونو گفتن.خواستی یه سر بزن تا من دیگه نظرمو اینجا نگم!:love:
R&C بی چون و چرا بهترین سری پلتفرمر حاضر است و R&C TOD بهترین پلتفرکر سال گذشته بود اما حقش را خوردند. شخصا آن را به Uncharted و دیگر بازی های PS3 ترجیح می دهم.
اینو هم برای چندمین بار هستم!:love:
واقعا افسوس میخورم که نمیتونم R&C FUTURE رو بازی کنم.:(

راستی، اواتار جدیدت عالیه.
چرا من جای اواتار سهیل جمله اشنای ((مشترک گرامی دسترسی به این سایت امکان پذیر نمیباشد)) رو میبینم!(امان از دست این ONSPEED که اپدیتش خراب شده!)

KINDMAN جان، کار بدی نکرده ای که. این تاپیک را زنده نگه داشتی. بلاگ جدید!!. Fallout 3 ش محشره. مثل همیشه عالی کار کردی.

همیشه لطف داری
تاپیک که مال شماست:love:
همینطور وبلاگ های ناقابل بنده.
FALLOUTتته!:cheesygri

راستی من چندین قسمت از این سریال رو دیدم. بعضا خیلی خشن! و همیشه بامزه هستش.
اولین بار که دیدمش اصلا خوشم نیومد و فکر کردم با یکسری کارتون مسخره طرفم ولی دیدم که قضیه 180 درجه فرق میکنه و الحق که ارزش اینهمه پرطرفدار بودنو داره....:love:
البته نسخه با کیفیت و درستش که اینجا که گیر نمیاد ولی هرطور شده میگیرم.(نا سلامتی دو قدم راهه!)
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر