مسئول برنامه ریزی محصولات Xbox : آنالیز سخت افزاری بین کنسول ها بی معنی است

A.R.A.$.H

کاربر سایت
ps4xboxone.jpg



مسئول برنامه ریزی محصولات Xbox آقای Albert Penello معتقد است که آنالیز سخت افزارها بی معنی است زیرا این بازی ها هستند که اهمیت دارد.
طی مصاحبه در OXM اشان گفته اند که تعداد بسیار کمی از گیمرها کنسول های نسل بعد را فقط به خاطر سخت افزار می خرند.هیچ دلیلی برای مقایسه XBOX ONE با PS4 وجود ندارد.
سخنان ایشان :
"مشکل این است که سونی رفته و تعداری آمار و عدد تهیه کرده است که از بعضی جهات بی معنی می باشد.زیرا دیگر مانند سال 1990 و تفاوت 16-bit و 32-bit نیست.حقیقت این است که آنها رفته اند و به سخت افزار خود می بالند و می گویند کار ما در بازار نیست (تک است) .اما افراد ما می گویند از هر نظر قطعات box در نظر گرفته شده تا عملکردی بهینه داشته باشد.من اصلا سعی میکنم چنین بحثی را نداشته باشم چون اهمیتی ندارم.box معرکه خواهد شد.گیمرها شگفت زده خواهند شد.همین بحث را نیز در نسل گذشته داشتیم و به کلی بی هدف و بی معنی می باشد زیرا باعث می شود مردم درباره چیزی که نمی دانند بحث کنند.آنها Nick Baker نیستند و من هم Mark Cerny نیستم پس چرا چنین مکالمه ای را داریم؟"
آقای Penello گفته اند که گیمرها کنسول را به خاطر بازی میخرند و این چیزی است که به آن اهمیت می دهند :
"بله من به صورت آنلاین این بازی اعداد را دنبال می کردم و قبلا هم چنین بحثی داشتیم.می خواهیم درباره HDMI 1.3 یا 1.4 صحبت کنیم؟اه ه ه آن را ول کنید اهمیت ندارد.Call of Duty جدید را دیده اید؟معرکه خواهد شد.پس ارزش بحث را ندارد"
نظر شما چیست؟

VG247
 
آخرین ویرایش:
عزیزم یک چیز رو که 100 بار نمی گن ... دقیقا من دارم میگم برای زمان حال نیست اون عدد ... زمان حال اینه :

Xbox one

پهنای باند اصلی : 68GB/sec
پهنای باند فریم بافر : 192GB/sec

PS4

پهنای باند اصلی : 176GB/sec
پهنای باند فریم بافر : 0

من از شما چیزی رو 100 بار درخواست نکردم. خودت اول اومدی داری میگی زمان حال نیست و گذشته ست و فلانه . پس منت نذار چون من به گفته ی شما نیاز ندارم. دیگه شما نمیخواد به من زمان فعل یاد بدی چون من 3 سال پیش مدرک زبانم رو گرفتم. وقتی یه حرفی میزنی و اشتباهه انتظار نداشته باش من اون اشتباه رو بپذیرم.
کل حرف این مقاله اینه که این 32MB ESRAM برای کم کردن تفاوت بین رم دو کنسول بوده و اینکه بصورت تئوری میتونه 192GB/s پهنای باند در اختیار کنسول بذاره ولی هنوز تو عمل به این عدد نرسیدن و بیشترین پهنای باندی که کسب کردن 133GB/s بوده.
مقایسه کرده این مقدار رم رو با GDDR5 کنسول PS4 و گفته:
But in a world where Killzone: Shadow Fall is utilising 800MB for render targets alone, how difficult will it be for developers to work with just 32MB of fast memory for similar functions?
حالا اگه شما بعد از یک ساعت خوندن این مقاله ی کوتاه چیزهایی خوندی که ما نمیتونیم اونو ببینیم و درک کنیم خوشحال خواهیم شد اونارو با ما در میان بذاری درغیر اینصورت دلیلی برای ادامه ی بحث با شما نمیبینم.
الان X1 که دو برابر قوی تر از PS4 شد که
biggrin1.gif
چرا اینو قبلا نگفتن ؟ نکنه خودشونم از قدرت نهفته ی کنسول خبر نداشتن ؟
biggrin1.gif


OK آقا پس الان X1 دو برابر PS4 قوی تره دیگه ؟

دست کم گرفته بودی X1 رو؟ من از همون اول میدونستم این کنسول یه چی هست که مایکروسافت انقدر بهش مطمئنه. اگه یکم هم شک داشتم ، دیگه الان کاملا واسم مشخص شد که X1 نه تنها دو برار قویتره ، بلکه 2 نسل جلوتره. تازه این همه امکانات داره ، این همه بازی انحصاری داره ، 5 میلیارد ترانزیستور داره ، کلود داره که 4 برابر قویترش میکنه ، کینکت 2 داره ، پیتزا سفارش میده ... اینا اگه امکانات نیست پس چیه؟ دیگه چه انتظاری دارید از یه کنسول؟
 
آخرین ویرایش:
من از شما چیزی رو 100 بار درخواست نکردم. خودت اول اومدی داری میگی زمان حال نیست و گذشته ست و فلانه . پس منت نذار چون من به گفته ی شما نیاز ندارم. دیگه شما نمیخواد به من زمان فعل یاد بدی چون من 3 سال پیش مدرک زبانم رو گرفتم. وقتی یه حرفی میزنی و اشتباهه انتظار نداشته باش من اون اشتباه رو بپذیرم.
کل حرف این مقاله اینه که این 32MB ESRAM برای کم کردن تفاوت بین رم دو کنسول بوده و اینکه بصورت تئوری میتونه 192GB/s پهنای باند در اختیار کنسول بذاره ولی هنوز تو عمل به این عدد نرسیدن و بیشترین پهنای باندی که کسب کردن 133GB/s بوده.

خیر ... بیشترین پهنای باندی که ESRAM کسب کرده بود 133 بوده .... پهنای باند حافظه فریم بافر الان 192 هست ... پافشاری بی مورد نکن مگه با هم جنگ داریم :
طبق این مقاله فعلا اعداد اینه و بقیش تحلیل خود نویسنده هست که درست یا اشتباهش رو کاری ندارم ...


Xbox one

پهنای باند اصلی : 68GB/sec
پهنای باند فریم بافر : 192GB/sec


PS4

پهنای باند اصلی : 176GB/sec
پهنای باند فریم بافر : 0

اگر بخواهیم با اعداد بازی کنیم فکت بعدی اینه :

So thats 192GB/sec for the frame buffer and 68GB/Sec for the main memory giving us a total of 270+gb/sec across the system (including CPU)

پس الکی کش ندین چون من نه طراح سخت افزارم نه از خودم عدد دادم ...
 
آخرین ویرایش:
طبق این خبر جدید مهندسان مایکروسافت تونستند راندمان xbox one رو در پهنای باند حافظه های اون به 192gb برسونند که از 176gb کنسول ps4 هم بالاتر هست ...

Bandwidth is at a premium in the Xbox One owing to the slower DDR3 memory employed in the console, which does not compare favourably to the 8GB unified pool of GDDR5 in the PlayStation 4. The 32MB of "embedded static RAM" within the Xbox One processor aims to make up the difference, and was previously thought to sustain a peak theoretical throughput of 102GB/s - useful, but still some way behind the 176GB/s found in PlayStation 4's RAM set-up. Now that close-to-final silicon is available, Microsoft has revised its own figures upwards significantly, telling
developers that 192GB/s is now theoretically possible
خیلی جالبه!!!! اگه خبر برسه که جناب کازهیرای دست تو دماغشون کردن صد تا تاپیک باز میشه برای تعریف و تمجید از دماغ زیبای ایشون
ولی حالا برای این خبر کسی حاضر نیست که تاپیک جداگانه بزنه!!!
جالبه که این خبر تو فروم های در پیتی مثل...... زده شده ولی تو سونی سنتر ببخشید بازی سنتر نه
 
آخرین ویرایش:
خیر ... بیشترین پهنای باندی که ESRAM کسب کرده 133 بوده .... پهنای باند حافظه فریم بافر 192 هست ... پافشاری بی مورد نکن مگه با هم جنگ داریم :
طبق این مقاله فعلا اعداد اینه و بقیش تحلیل خود نویسنده هست که درست یا اشتباهش رو کاری ندارم ...


Xbox one

پهنای باند اصلی : 68GB/sec
پهنای باند فریم بافر : 192GB/sec


PS4

پهنای باند اصلی : 176GB/sec
پهنای باند فریم بافر : 0

اگر بخواهیم با اعداد بازی کنیم فکت بعدی اینه :

So thats 192GB/sec for the frame buffer and 68GB/Sec for the main memory giving us a total of 270+gb/sec across the system (including CPU)

پس الکی کش ندین چون من نه طراح سخت افزارم نه از خودم عدد دادم ...

واقعا ؟ اونوقت میشه بپرسم این جمله رو شما از کجا اوردی؟
 
واقعا ؟ اونوقت میشه بپرسم این جمله رو شما از کجا اوردی؟

ترجمه کن جواب سوالت رو میگیری ... بازی با اعداد چیز راحتی هست ...
چه بخوای و چه نخوای فعلا پهنای باند فریم بافر عدد 192 رو نشون میده ... حالا اینکه استفاده از اینها در عمل به چه صورت هست و اصلا چقدر تاثیر داره رو بعدا می بینیم .
--------------------------------------------------------------------------------------------------
کسانی که خیلی علاقه دارن به این بحث الان فرومهای http://www.neogaf.com و
www.gamefaqs.com رو میتونن دنبال کنن
 
آخرین ویرایش:
اینقدر بحث جدل بیخودی جز اعصاب خوردی و سر درد چیزی نداره
من به شخصه فکر نمیکنم تفاوت فاحشی بین 4 و 1 باشه
مثل تفاوت 360 و ps4 که اصلا دیده نمیشد !
بهتره صبر کنیم تا زمان عرضه اولین بازی مولتی پلتفرم تا مشخص بشه کدوم عملکرد بهتری دارن
 
کالاً چیزهای زیادی برای ماکروسافت "بی‌معنی" هست مثل نظر گیمر، قدرت خرید گیمر، علاقه گیمر، نظر سازنده، قدرت مالی سازنده و... .

بینهایت زیبا و تمیز گفتی! :d
بنظرم بیان این مطلب برای مایکروسافت سنگین بود! با این حرفش خیلی راحت گفت ما قبول داریم ضعیف تر هستیم! اما قول میدیم که میتونیم! :d
 
اینقدر بحث جدل بیخودی جز اعصاب خوردی و سر درد چیزی نداره
من به شخصه فکر نمیکنم تفاوت فاحشی بین 4 و 1 باشه
مثل تفاوت 360 و ps4 که اصلا دیده نمیشد !
بهتره صبر کنیم تا زمان عرضه اولین بازی مولتی پلتفرم تا مشخص بشه کدوم عملکرد بهتری دارن
عجب پس بین 360 و 4 تفاوتی نیست
مومن پستت رو ویرایش کنی بد نیست
بعد هم تفاوت 3 و 360 این نسل به وضوح دیده شد
تفاوت هم تو مولتی پلتفرم معلوم نمی شه تو انحصاری معلوم می شه
 
عجب پس بین 360 و 4 تفاوتی نیست
مومن پستت رو ویرایش کنی بد نیست
بعد هم تفاوت 3 و 360 این نسل به وضوح دیده شد
تفاوت هم تو مولتی پلتفرم معلوم نمی شه تو انحصاری معلوم می شه
هر دو برای نسل هشتم هستن
چی رو ویرایش کنم ؟
از رو انحصاری معلوم میشه دیگه چه صیغه ای ؟
بازی انحصاری 4 مگه رو 1 میاد بالا که بفهمیم کدوم بهتره ؟
بازی های مولتی پلتفرم تنها ملاک هستن+نظر بازی سازا
من مشکلی ندارم که 1 ضعیف تر باشه یا قوی تر مهم برای من اینکه کنسول نسل هشتم رو میخرم نه کنسول نسل هفتم
 
خیر ... بیشترین پهنای باندی که ESRAM کسب کرده بود 133 بوده .... پهنای باند حافظه فریم بافر الان 192 هست ... پافشاری بی مورد نکن مگه با هم جنگ داریم :
طبق این مقاله فعلا اعداد اینه و بقیش تحلیل خود نویسنده هست که درست یا اشتباهش رو کاری ندارم ...


Xbox one

پهنای باند اصلی : 68GB/sec
پهنای باند فریم بافر : 192GB/sec


PS4

پهنای باند اصلی : 176GB/sec
پهنای باند فریم بافر : 0

اگر بخواهیم با اعداد بازی کنیم فکت بعدی اینه :

So thats 192GB/sec for the frame buffer and 68GB/Sec for the main memory giving us a total of 270+gb/sec across the system (including CPU)

پس الکی کش ندین چون من نه طراح سخت افزارم نه از خودم عدد دادم ...
امیدی نیست شما Mark Cerny رو قبول داشته باشید ولی میگم. ایشون گفته ما با استفاده از eDRAM میتونسیم پهنای باند رو به 1088 گیگ (یک ترابایت) برسونی ولی هدف ما ساختن یه کنسول بازی بود نه یک پازل برای حل کردن.

7 گیگ GDDR5 فقط برای گیم و چیپ گرافیکی که وحشتناک اختلاف قدرت داره با کنسول رقیب خودش رو بعداً نشون میشده. این هارت و پورت های ماکروسافت هم مصرف داخلی داره و بعد از ریلیز کنسولها DF میگه بهتون کدوم قویتره.
 
هر دو برای نسل هشتم هستن
چی رو ویرایش کنم ؟
از رو انحصاری معلوم میشه دیگه چه صیغه ای ؟
بازی انحصاری 4 مگه رو 1 میاد بالا که بفهمیم کدوم بهتره ؟
بازی های مولتی پلتفرم تنها ملاک هستن+نظر بازی سازا
من مشکلی ندارم که 1 ضعیف تر باشه یا قوی تر مهم برای من اینکه کنسول نسل هشتم رو میخرم نه کنسول نسل هفتم
بخون پستت رو ببین چی رو باید ویرایش کنی
شاید سازنده یک نسخه رو گند زد حالا یعنی اون پلتفرم ضعیف تره
بازی مولتی پلتفرم بستگی به لید پلتفرم داره
و بازی های انحصاری قاعدتا بهتر هستن چون سازنده تمرکزش روی یک پلتفرم هست
این همه بازی انحصاری اینجا مقایسه شدن بعد دیگه نمی شه مقایسه کرد
 
امیدی نیست شما Mark Cerny رو قبول داشته باشید ولی میگم. ایشون گفته ما با استفاده از eDRAM میتونسیم پهنای باند رو به 1088 گیگ (یک ترابایت) برسونی ولی هدف ما ساختن یه کنسول بازی بود نه یک پازل برای حل کردن.

7 گیگ GDDR5 فقط برای گیم و چیپ گرافیکی که وحشتناک اختلاف قدرت داره با کنسول رقیب خودش رو بعداً نشون میشده. این هارت و پورت های ماکروسافت هم مصرف داخلی داره و بعد از ریلیز کنسولها DF میگه بهتون کدوم قویتره.

فریدون جان تا قبل از این موضوع که سازنده ها میگفتن اختلاف بسیار ناچیز هست مثل همین کوجیما ... حالا با این موضوع که گفته شده در سایت خبری http://www.eurogamer.net

Microsoft tells developers that ESRAM bandwidth is up to 88 per cent higher

و خبرش هم برای دیروز بوده این میتونه برخی چیزها رو تغییر بده

The news doesn't quite square with previous rumours suggesting that fabrication issues with the ESRAM component of the Xbox One processor had actually resulted in a downclock for the GPU, reducing its overall capabilities and widening the gulf between graphical components of the Xbox One and the PlayStation 4. While none of our sources are privy to any production woes Microsoft may or may not be experiencing with its processor, they are making actual Xbox One titles and have not been informed of any hit to performance brought on by production challenges. To the best of their knowledge, 800MHz remains the clock speed of the graphics component
of the processor, and the main CPU is operating at the target 1.6GHz. In both respects, this represents parity with the PlayStation 4.

جالا اختلاف وحشتناک رو از کجا در آوردی ؟:d
 
آخرین ویرایش:
من نمیدونم که شما چرا اینقدر به سن دیگران گیر میدین؟؟؟
حالا شما خودت چند سالته؟؟؟ 90سال؟؟؟

جدا انقدر گشتی تو صفحات پسته منو نقل کردی؟؟؟ بار همین سن رو انقدر میپرسم :)
شما هم به جای نقل کردن پست ها من پست اون دوستی که این حرفو میزدم ممیخوندی بعد میاومدی الکی پست میذاشتی
نه من 17 سالمه ;;)
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or