خبر رسمی مجله تایم هیدتاکا میازاکی را در میان 100 چهره اثرگذار دنیا قرار داد

  • Thread starter Thread starter Ludens
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

Ludens

Fallen Angel of the Night
Loyal Member
مجله تایم لیست تأثیرگذارترین افراد سال 2023 را منتشر کرده که در آن نام میازاکی، خالق عناوین سولز به چشم می‌خورد. با بازی‌سنتر و جدیدترین اخبار بازی همراه شوید.

تصویر Hidetaka Miyazaki

رئیس استودیوی From Software در سال‌های حضور خود در صنعت بازی، عناوین تأثیرگذاری از جمله دیمنز سولز، دارک سولز، بلادبورن و اخیرا الدن رینگ را کارگردانی کرده است. هیدتاکا میازاکی حالا پس از شیگرو میاموتو، دومین بازیسازی محسوب می‌شود که به این لیست سالانه راه پیدا کرده است.

نیل دراکمن، کارگردان عناوین The Last of Us و یکی از رؤسای ناتی داگ، به عنوان شخصی برجسته از حوزه ویدئوگیم، پیام کوتاهی را در این مجله نوشته که به دلایل تأثیرگذار بودن میازاکی می‌پردازد:

«اولین باری که یکی از بازی‌های هیدتاکا میازاکی را تجربه کردم، رقت‌آور بودم. من به‌طور مدام توسط اولین دشمن کشته شدم. اما هنگامی که رویکرد آهسته‌تری را در پیش گرفتم و به جزئیات توجه کردم، ناگهان به درک تازه‌ای رسیدم. من موفق شدم که دشمن را شکست دهم و در بازی پیشروی کنم. من شایستگی پیشروی خودم را به دست آوردم و نوعی احساس قوی به من دست داد! با پیشروی بیشتر در بازی، با تعمق و توجه بیشتری به کاوش دنیای آن پرداختم. در عوض، دنیای بازی تنش، زیبایی و غافل‌گیری را به من هدیه داد.»

بازی Elden Ring، آخرین ساخته بازیساز ژاپنی موفق به کسب صدها جایزه Game of the Year شد و طبق آخرین آمار، تاکنون بیش از 20 میلیون نسخه فروخته است. مدتی قبل، استودیوی فرام سافتور اکسپنشن Shadow of the Erdtree را برای این عنوان تحسین‌شده معرفی کرد. با این وجود، در حال حاضر جزئیات چندانی از زمان عرضه و محتویات این اکسپنشن اعلام نشده است.
 
به عنوان مثال همین الدن رینگ رو فقط بخوام بگم و کار به بازی های قبلی نداشته باشم، من دیدم بعضیا فکر می کنن که این بازی فقط یه داستان پادشاهی و شاید هم تکراری نسبت به دارک سولز ها داره اما به هیچ وجه اینطور نیست و این فقط یک روی سکه هست. اگه به اون پادشاه یا کسی که اونو گماشته به دید خالق و سایرین به عنوان مخلوق نگاه کنید و حالا رفتار ها و اتفاق های بازی رو تحلیل کنید خواهید دید که شباهت زیادی به جهان خودمون داره و کل داستان رو از یه حالت سطحی به یک حالت عمیق تبدیل می کنه و بزرگترین پرسشی که همیشه برای من در همه بازی های میازاکی ایجاد می شه رو بوجود میاره و اونم اینه که اگه جهان ما هم اینطوری باشه چی؟!
 
نوش جونش واقعا.
تاثیری که میازاکی مخصوصا از زمان انتشار دارک سولز 1 (که میشه گفت در کنار BB بهترین بازیشه) رو صنعت بازی گذاشته تقریبا تو سالهای اخیر بی مانند بوده و کسی که بتونه روی یه صنعت میلیارد دلاری اینهمه تاثیر بذاره باید اسمش ثبت بشه.(تاثیرگذاریشم صرفا مالی نبوده و تو خیلی از زمینه ها مخصوصا زمینه های هنری و خلاقانه هم بوده).

در مورد انقلابی که بازیهای میازاکی ایجاد کردن هم من خیلی وارد بازی با کلمات نمیشم، ولی باید توجه کرد وقتی شما یه بازی میسازی که همزمان تو چندین قسمتش نو و تاثیرگذار عمل میکنه طبیعیه که ذهن منتقدا و گیمرها رو زیر و رو میکنه و فراتر از یه شاهکار یا عنوان فوق العاده باهاش برخورد میکنن.​
سختی و چالش نفس گیر / کامبت دقیق و خاص/ روایت محیطی(وقتی یه مجسمه تو یه منطقه خاصی لباس خاصی به تن داره و مستقیما تو نوشته های بازی بهش استناد میشه نشون میده محیط بازی فیلر نیست و داره بار روایت بازی رو به دوش میکشه) / طراحی هنری فوق العاده / لول دیزاین بی نقص و زلداگونه که هرجا رو ببینی میتونی بری به اون نقطه مپ و کل مپ رو دور بزنی / سیستم بونفایر که یه سیستم xp کردن خیلی شیرین و جذابه / داستان های منحصر بفرد اصلی و فرعی بازی که اونقدر گاها غمگینن که همین غمگین بودنشون باعث میشه تو بازیهای دیگه نبینیتشون و براتون یونیک بشه / مولتی پلیر منحصر بفرد که خود میازاکی از کمک کردن غریبه ها تو برف الهام گرفته (کسایی که میان کمکت و بعدش محو میشن و میرن به دنیای خودشون) / و کلی موارد دیگه

این همه پارامتر جدید (یا با ارائه ای نو) وقتی تو یه محصول منحصربفرد به درستی کنار هم جمع میشه انقلاب هم نشه اسمشو گذاشت مطمینا یه اثر موندگار و تاثیرگذاره و قضیه وقتی بیشتر به چشم میاد که میازاکی تونسته کیفیت محصولاتش رو برای چندین سال و چند نسل حفظ کنه

.
 
اومدم اینجا در جواب اون دسته از دوستانی که می گن بازی های میازاکی چجوری انقلابی به حساب میان بگم که، اگه می خوای جهانی که توش زندگی می کنیم رو از یه دید دیگه بهش نگاه کنی و ساعت ها در موردش فکر کنی از بازیای میازاکی غافل نشو. این خودش می تونه راه و رسم زندگی، جهان بینی و دید متفاوت بهت بده که می شه انقلاب بازی های ویدیویی به حسابش آورد البته که هرکس به اندازه درکش دید پیدا می کنه.
اصلا میازاکی و بازیاش دید من رو به زندگی عوض کردن و واقعا متشکرم ازش:دی

بازیای فرام‌سافت به من یاد دادن که هر چیز خوبی تو زندگی زمان میبره، همینطوری الکی و بدون تلاش کردن بدست نمیاد. هرچیزی که میخوای یاد بگیری و توش پیشرفت کنی، اولش ممکنه ترسناک، سخت و حتی غیرممکن بنظر برسه. ولی نباید نااُمید شد، نباید از تلاش کردن دست کشید، تمرین کردن و تلاش کردن بیهوده نیست، قطعا باعث میشن پیشرفت کنی فقط باید در حدی سماجت داشته باشی تا به هدفت (شکست دادن اون باسی که اول کار غیر ممکن بنظر میرسید یا رد کردن اون منطقه‌ای که بنظرت بیش از حد سخت بود) برسی.
بهم یاد دادن که شکست خوردن (همون مُردن تو بازی:دی) بی‌فایده نیست، یه ابزار برا یادگیریه. مهم اینه که نااُمید نشی و دوباره تلاش کنی و این دفعه قطعا بیشتر از دفعه قبل تجربه داری و همون تجربه باعث میشه بهتر از دفعه قبل کار کنی.

خودم فکر میکردم زیادی وارد مسائل فلسفی شدم و عمیق به قضیه نگاه میکنم، تا اینکه تو یکی از مصاحبه‌های خود میازاکی دیدم گفته من بازیام رو از زندگی واقعی الهام گرفتم و میخوام به بقیه نشون بدم همونطور که تو زندگی چیزی راحت بدست نمیاد، تو بازی منم همینطوره:دی واقعا حال کردم.

چالش>>>شکست خوردن در پشت سر گذاشتن چالش>>>تلاش کردن برای پیشرفت>>>پشت سر گذاشتن چالش>>>لذتی که از این موفقیت بهت دست میده
دلیل اعتیاد آور بودن بازیاش هم بنظرم همینه.
 
اون دوستمون کجاست دوست داشت مقاله و رنکینگ و اینا ترجمه کنه. این براش بفرستید خوشش میاد.
تایم که کلا از بیخ و بن اعتبار نداره، فقط بلاگ یه رندوم گای تو یه سایت چکسلواکیی قابل استناده:x
 
هیتر های میازاکی رو دوس دارم چون باعث میشن بحث بیشتری حول این شخصیت و بازی هایی که ساخته شکل بگیره و منم که عاشق شنیدن مطالب بیشتر در مورد این شخصیت بی نظیر دنیای سرگرمی ام، مطالب رو میخونم و از دور خر کیف میشم8->
 
دوستان یکم خودتون رو کنترل کنین :D یکم دیگه ادامه پیدا کنه میگن میزاکی بنیانگذار فلسفه بوده و سقراط هم شاگردش بوده :))
پشمای نیچه تو گور ریخت :lol:
حاجی اینکه میگی میازاکی بازیساز مزخرفیه
دقیقا همون حسی رو داره که وقتی یکی میگه گواردیولا از فوتبال چیزی حالیش نی و فقط با خرج و خرید ستاره نتیجه میگیره:دی
مثال از این ملموس‌تر نتونستم پیدا کنم برات:))
 
حاجی اینکه میگی میازاکی بازیساز مزخرفیه
دقیقا همون حسی رو داره که وقتی یکی میگه گواردیولا از فوتبال چیزی حالیش نی و فقط با خرج و خرید ستاره نتیجه میگیره:D
مثال از این ملموس‌تر نتونستم پیدا کنم برات:))
۵ صفحه گذشت ولی همه کلی گویی میکنن. کیس و نمونه نمیگن. همه میگن ایشون انقلاب کرده، بازیهاش فلسفیه، خداس و blah blah blah. متوجه منظورم میشی؟ خب بگن این انقلاب چی بوده؟ سبک پایه گذاری کرد؟ سیستم مبارزه ش انقلابی بود؟ روایت و داستان انقلابی داشت؟ چی چیش دقیقا انقلابی بود؟ من بلادبورن رو روز عرضه خریدم. دارک سولز ۳ رو نوروز ۹۶ فکر کنم. ولی واقعا بهم برخورد!!! یعنی حس کردم این دو بازی به شخصیتم داره توهین میکنه. چون از دید من هیچی نداشت. حالا اون دوستانی که معتقدن نه ایشون انقلاب کرده، بیان اون المان های انقلابی بازیهای ایشون رو با ذکر مثال بیان کنن.
امیدوارم باز کلی گویی نشه.
 
  • Like
Reactions: Polaris
۵ صفحه گذشت ولی همه کلی گویی میکنن. کیس و نمونه نمیگن. همه میگن ایشون انقلاب کرده، بازیهاش فلسفیه، خداس و blah blah blah. متوجه منظورم میشی؟ خب بگن این انقلاب چی بوده؟ سبک پایه گذاری کرد؟ سیستم مبارزه ش انقلابی بود؟ روایت و داستان انقلابی داشت؟ چی چیش دقیقا انقلابی بود؟ من بلادبورن رو روز عرضه خریدم. دارک سولز ۳ رو نوروز ۹۶ فکر کنم. ولی واقعا بهم برخورد!!! یعنی حس کردم این دو بازی به شخصیتم داره توهین میکنه. چون از دید من هیچی نداشت. حالا اون دوستانی که معتقدن نه ایشون انقلاب کرده، بیان اون المان های انقلابی بازیهای ایشون رو با ذکر مثال بیان کنن.
امیدوارم باز کلی گویی نشه.
شما به عنوان مثال پست من رو بخوونی دونه دونه موارد خاص و فوق العاده بازی رو نوشتم.

ولی اینکه نمیخواهید بخوونید و در مقابلش مقاومت میکنید و برا خودتون تفسیرهای خاصی از چیزی که بازیش نکردین میکنید تقصیر ما نیست

.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or