مایکروسافت از اول مشخصات GPU کنسولش رو اعلام نکرده بود که الان بخواد چیزیو تغییر بده دلیلش شاید این بوده که هنوز طراحی GPU نهایی نشده الانم گفته Dev kit ـهای بتا رو تازه آماده کرده یعنی هنوز Dev kit نهایی نیست.
الان خیلیا میان میگن کنسول داره 5 ماه دیگه میاد پس کی وقت میکنن ... اینجاس که شاعر میگه:
"چون که صد آمد نود هم پیش ماست"
کنسول نهایی قرا نیست از Dev Kit هایی که الان دادن دست برنامه نویسای (3rd party) ضعیفتر باشه وقتی کنسول نهایی قویتر باشه بازیارو بهتر اجرا میکنه.
مقایسه ای که DF انجام داده اولش دوتا چیزو به همه گوشزد کرده:
1)
In Theory
2)
Behind the scenes, developers have suggested to us that we shouldn't jump to conclusions about the extent of the PlayStation 4's superiority, and that the 50 per cent boost in GPU power emphatically won't result in a likewise boost to in-game performance.
پشت صحنه ، سازنده ها به ماگوشزد کردن که ما نباید از میزان برتری PS4 نتیجه گیری کنیم و 50 درصد تقویت در عملکرد GPU به معنی عملکرد بهتر در بازیها به همین نسبت نیست.
یه چیز جالب تو مقاله اینه که روی PC با کارت 50 درصد قویتر بین 17 تا 33 درصد نتیجه بهتر گرفتن.
و جالبتر اینکه توی مقاله اشاره کرده:
The results pretty much confirm the theory that more compute cores in the GCN architecture doesn't result in a linear scaling of performance. That's why AMD tends to increase core clock and memory speed on its higher-end cards, because it's clear that available core count own won't do the job alone
اضافه کردن هسته های بیشتر رابطه مستقیم و با نسبت برابر با بالا رفتن قدرت پردازش نداره و AMD برای همین تو سری های High end خودش فقط به اضافه کردن هسته بسنده نمیکنه و کلاک رو هم میبره بالا یعنی کاری که الان مایکروسافت انجام داده.
جالبترین قسمت مقاله اگر یکمی فکر کنید اینه که:
هنوز هیچ PC ای ساخته نشده که توش از eSRAM و Data Move Engines و DX11.2 استفاده شده باشه!