مایکروسافت در صدد تعطیل کردن استدیوهای Arkane Austin و Tango Gameworks و دو استدیوی دیگر است

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,428
نام
سید محمد حسین
1715088641675.png

به گزارش جیسون شرایر و به نقل از بلومبرگ مایکروسافت در صدد تعطیل کردن استدیوهای Arkane Austin و Tango Gameworks و دو استدیوی دیگر است
علت این امر از طرف مت بوتی طی ایمیلی "الویت دهی در عرضه عناوین و منابع" عنوان شده

استدیوهای تعطیل شده عبارتند از:
Arkane Austin (Redfall)
-Tango Gameworks (The Evil Witihin, Ghostwire Tokyo)
-Alpha Dog Studios
-Roundhouse Studios

منبع:
 

HalfLife G

کاربر سایت
Feb 21, 2009
3,805
نام
مراد حلیمی
این واقعیت روهم درک میکنم.
مدیریت اسپنسر ایراد داره ولی اینکه تمام مسایل رو بریزیم سر اسپنسر، دور از انصافه.
سیاست مایکروسافت خیلی وقته مشخص شده. بازیهای ایکس باکس یا باید فروش خوبی داشته باشن یا روی رشد گیم پس تاثیر بزارن.

چندجا به چند مدل مختلف گفتم که اگر مایکروسافت نبود و با توجه به شرایط زنیمکس قبل از خرید و خروجی های این استودیوها بعد از خرید، تانگو و ارکین استین خیلی زودتر از اینها تعطیل/فروخته میشدن.
یه دوره ای همین دوستان ایکس باکس فروم تو محافل خصوصی تر، بیشترین انتقادشون نسبت به فیل اسپنسر این بود که چرا ایشون مثل سونی قاطعانه با استودیوها برخورد نمیکنه.
چرا انقدر داره آزادی عمل میده و پول خرجشون میکنه. حالا الان که داره این اتفاق میوفته، همه اونها شدن مخالف این سیاست. سوپر سونی فن های متعصب دو آتیشه رو کاری باهاشون نداریم. تکلیف اونا معلومه و نظراتشون هم فاقد اهمیت. ولی از این دوستان در عجبم که چطور یهویی انقدر تغییر موضع دادن.

اگر یک کار رو مایکروسافت قرار باشه از سونی یاد بگیره که به نفع خودش و در نهایت گیمرها باشه، همین برخورد قاطعانه با استودیوهایی که نمیتونن بازی با کیفیت ارایه کنن یا بازیشون در فروش ضعیف عمل میکنه. که در عمل جفتش یک معنی رو میده. حالا فقط به نظرم سونی یه قسمت رو زیاده روی میکنه و اونم زیادی جدی گرفتن متا هستش.

ارکین که هیچ. ولی همین تانگو (تو اون تاپیک هم گفتم). اگر مستقل بودن، بعد از عرضه گوست وایر و شکست تجاریش، بدون مایکروسافت اصلن فرصت ساخت هایفای راش رو نداشتن.
در ثانی همین آقای میکامی که الان لباس مشکی پوشیده و عزادار شده، خودش با بیان اینکه دیگه علاقه ای به ساخت بازیهای ترسناک نداره و ترک استودیو، اولین میخ رو به تابوت تانگو زد.
اگرم بخایم صادقانه بگیم. مهمترین ip تانگو همین evil within بود. زمانی که قرار نباشه این بازی توسط میکامی ساخته باشه و دو بازی قبلی استودیو هم رسمن شکست تجاری باشن، خب چرا مایکروسافت کماکان این استودیو رو باز نگه داره و بودجه بهش اختصاص بده؟ منطقی و عقلانی نیست واقعن.
کلا خریداری شدن شرکت های کوچیک تر توسط یه غول اکثر اوقات نتیجه خوبی نداشته - مخصوصا تو صنعتی که بعد هنری، انتزاعی و ذهنی بالایی هم داره.
همه این استودیوها کم و بیش فعال بودن و بازی خودشون رو می ساختن برای علاقه مندا - آره بودجشون کم بود، شاید در آینده تعطیل میشدن، شاید بازی بعدیشون نمی فروخت و ..... . ولی اولا همه اینا یه حدسه و دوما مستقل بودن و خودشون برای آیندشون میتونستن تصمیم بگیرن(نه اینکه وقتی پرسنل تو استودیو نشستن روی DLC کار میکنن یهو یکی بگه آقا پاشید جمع کنید)
اون زمان هم که این خریدا انجام شد بارها گفتیم که این خریدا به نفع صنعت بازی نیس.....ای کاش بذارن صنعت روال عادی خودشو طی کنه - که میبینیم نظرمون درس بود.

حالا هم مطمینا این اخرین مورد نخواهد بود و با این وضعیت من خودم پیش بینی میکنم مایکرو بتدریج استودیوهای بیشتری رو خواهد بست و سرمایه گذاری بیشتری روی فقط بازیهای شدیدا سودده مثه COD خواهد داشت ( چون دیگه اوضاع از دست اسپنسر خارج شده و خود نادلا میخواد سود قابل توجهی از اون خرید چند ده میلیاردیش داشته باشه)

.
 

NaRiiMaN

Equality is a Utopian Fantasy
ناظم انجمن
Jun 5, 2010
5,962
نام
نریمان
جف گراب گفته Perfect Dark هم اصلا تو وضعیت خوبی قرار نداره. از اون طرف Co-founder نینجا تئوری هم ماه پیش استودیو رو ترک کرده.

اینکه Matt Booty و Phil Spencer چطور تو اون خراب شده هنوز شغل دارن یکی از بزرگترین شگفتی های زندگی منه!
 

Nima

مدیر انجمن
Feb 25, 2007
8,061
نام
نیما
گیم‌پس قرار بود ناجی صنعت گیم بشه... اون که هیچی .... قاتل اکسباکس و استودیوهاش هم شد!

چیزی که بسیار آزاردهنده‌ست اینه که وقتی سال‌ها پیش ما اینو میگفتیم انواع و اقسام برچسب‌ها رو بهمون میزدن، مثل حسادت و مرفه بی‌درد بودن و فنبوی بی‌منطق و ...

الانم دیگه فایده‌ای نداره چون فن‌بیسش آلوده این سیستم شدن و اگر کنسلش کنه احتمالا با موج شدید حملات روبرو میشه، چون اونایی که تا الان پای اکسباکس موندن منطق این داستان رو متوجه نمیشن قطعا.
 

Refill

کاربر سایت
Jul 11, 2008
4,372
نام
سروش
جف گراب گفته Perfect Dark هم اصلا تو وضعیت خوبی قرار نداره. از اون طرف Co-founder نینجا تئوری هم ماه پیش استودیو رو ترک کرده.

اینکه Matt Booty و Phil Spencer چطور تو اون خراب شده هنوز شغل دارن یکی از بزرگترین شگفتی های زندگی منه!
من نمیدونم سونی چپ و راست مدیر playstation عوض میکنه ولی مایکروسافت 10 ساله اینو تکون نمیده :D
 

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,428
نام
ماکان
View attachment 336614

زیر همین توییت، اکثریت قبول دارند که دلیل عدم موفقیت، گیم پس و نخریدن بازی ها توسط اکس فن هاست، خود اکس فن ها هم میگن تقصیر مایکروسافت هست که این مدل رو راه انداخته و تشویق کرده و به این سمت سوق داده...

به نظرم درست میگن...


این توییت واقعا مزخرف محضه. کلا ارزش Xbox برای خریدارانش Game Pass بوده، پول دادن کنسول خریدن که بازی نخرن و اون رو مطابق با تبلیغ مایکروسافت برن Day 1 رو این سرویس بازی کنن (که به قول دوستان کم از انحصاری نداره). بعد حالا بیان برای جبران اشتباهات و سوء مدیریت مایکروسافت بازی هارو بخرن؟ پس گیم پس چی میشه؟

الان مثلا HB2 که کلا 8 ساعت گیم پلی داره، چه ارزش خریدی داره انصافی؟ رو یه پلتفرم دیگه اوکی هست، اما رو Xbox نه. وظیفه من نوعی مخاطب نیست که وقتی گیم پس دارم، بیام دوباره بازی هاشون رو بخرم. مگه اینکه رو PS5 هم بیاد و چون میخوام رو اکوسیستم مورد علاقه خودم بازی کنم کلا بیخیال شارژ مجدد اشتراک گیم پسم بشم، برم پول بدم بازی رو بخرم. نه اینکه دوبار پول بدم، یبار گیم پس بگیرم، بعد بار دوم مرامی بیام برای منفعت شرکتی هزینه کنم که نفر اول درآمد و ارزش تو دنیاست! مثل این بدبختایی که با حقوق ماهی 7 8 تومن میرن دم باشگاه تحصن میکنن که چرا بازیکن فوتبال چند میلیاردش رو نگرفته و نتونسته یه خونه تازه تو فرشته بخره، یا ماشین 100 میلیاردیش ترخیص نشده باهاش بره دور دور.
 
آخرین ویرایش:

darkworld

کاربر سایت
Oct 22, 2011
2,748
گیم‌پس قرار بود ناجی صنعت گیم بشه... اون که هیچی .... قاتل اکسباکس و استودیوهاش هم شد!

چیزی که بسیار آزاردهنده‌ست اینه که وقتی سال‌ها پیش ما اینو میگفتیم انواع و اقسام برچسب‌ها رو بهمون میزدن، مثل حسادت و مرفه بی‌درد بودن و فنبوی بی‌منطق و ...

الانم دیگه فایده‌ای نداره چون فن‌بیسش آلوده این سیستم شدن و اگر کنسلش کنه احتمالا با موج شدید حملات روبرو میشه، چون اونایی که تا الان پای اکسباکس موندن منطق این داستان رو متوجه نمیشن قطعا.
سیستم گیم پس من رو یاد طرح کلاهبرداری پانزی میندازه.
images (48).jpeg
تو سیستم پانزی شما به ازای یه مبلغ سود نامتعارف غیر معقول دریافت میکنی و این چرخه تا ورود مالی جدید ادامه داره و وقتی خروجی نداره جمع میشه. از اول هم این سیستم گیم پس به ازای اون مبلغ و کدهای رایگان منطقی نبود و حالا که خروجی درستی نداره داره ضرر میده. ماکروسافت نمیتونه این سیستم رو یه شبه جمع کنه دیگه واقعا مردم تیکه پارش میکنند. برای همین استودیو ها رو داره میبینده تعدیل نیرو داره و این روند ادامه داره ولی از آخرش سیستم نامعقول اقتصادی راهی جز نابودی نداره
 

z2s sas

Fear Inoculum
کاربر سایت
Jun 15, 2008
1,912
حرفت رو میفهمم، "مدل" رو شما داری مطرح میکنی، مدل برخورد مایکرو به تنهایی ولی اینجا مدنظر نیست...

و اینم مهم هست که این "مدل" داره توسط "مایکروسافت" و سابقه اش به اجرا در میاد، اینجوری بگم، به نظرت اگه هیلو انیفینیت متا +90 میگرفت، بازی بین سوپرفن ها هم به موفقیت میرسید (تا جایی که من یادمه، به غیر از گیم پلی و اتمسفر و سندباکس خوب، همه از همه چیز دیگرش شاکی هستند، و خب هیلو که فقط گیم پلی و اتمسفر نبود هیچ وقت، هیلو داستان هم هست، مولتی پلیر قدرتمند و زنده برای بلند مدت هم هست...)

اگه استارفیلد متای 90 میگرفت، اگه فیبل متای 90 بگیره، اگه همه ی اینا حتی متای 87 88 بگیرند و بین فن بیس به موفقیت برسند، اگه مایکرو عین سونی یک کارنامه پربار حدود 30 ساله و مخصوصا 15 ساله، داشت، به نظرت الان حساسیت ها کمتر نبود؟ به نظرت اون موقع نمیشد فقط مثل شما، مدل رو در نظر گرفت؟

میشد دیگه، میخوام بگم، این دیدگاه سخت گیمر ها، از فن و هیتر گرفته تا بی طرف (:D) مولتی پلتفرم ترد پارتی باز تا خوره های ویدئوگیم، به نظرم حاصل عملکرد مایکرو هست...

اگه ملت ایکس رو دوست دارند و بهش کمتر سخت میگیرند، حاصل عملکرد ایکس هست، اگر ملت ایگرک رو همیشه مورد انتقاد قرار میدن و بهش بیشتر سخت میگیرند، هم نتیجه عملکرد ایگرگ هست...

مثلا در مورد تانگو، چرا فکر نکنیم رفتن میکامی، حاصل مدیریت مایکرو هست؟ چرا نشه بی نهایت فکر منفی بکنیم؟ مخصوصا وقتی خروجی مایکرو در 10 سال گذشته؛ عمدتا منفی بوده؟ چرا عجیبه اگر به مایکرو سخت بگیریم؟


اونم مایکرویی که در یک فقره اندازه تجارت خارجی چنننننند کشور پول خرج میکنه، گردن کلفته و مدعی... نه یک کمپانی گوگولی مگولی بنده خدایی...
بله
من گفتم که اتفاقن منتظر تعدیل در 343 هستم. و به نظرم تو این استودیو هم شاهد اخراج های گسترده و البته ضروری خاهیم بود.
343 مدتهاست داره لفت و لیس میکنه. بودجه های کلان میگیره و در نهایت خروجی مورد انتظار روهم نداره. با اینکه اینفینیت در قیاس با دیگر شوترها، بازی بسیار خوبی محسوب ولی در قیاس با نسخه های قبلی خودش یه پسرفت محسوب میشد.
استارفیلد که عملکردش خیلی خوب بوده. نواقص و مشکلات فنی داشته که خب تو این آپدیت پیش رو خیلی هاش برطرف میشن ولی در بحث فروش خوب عمل کرده و از بحث ما خارجه.
عملکرد مایکروسافت بعد از متریک به سمتی رفت که ابتدا در تلاش بودن تا برند رو از نابودی کامل نجات بدن. برای همین یه مدل جدید رو ارایه کردن که بتونن باهاش تو بازار رقابت کنن. الان هم این مدل نیاز داره کمی پخته تر بشه ولی خیلی بعید میدونم که مایکروسافت زحمات و سرمایه گذاری که روی این مدل انجام داده رو کلن کنسل کنه یا عقبگرد داشته باشه.
مدیریتی که ایکس باکس رو از ورطه نابودی به یکی از ارکان اصلی صنعت تبدیل کرده، جای تشکر داره. هرچند که انتقاداتی هم بهش هست.
اساسن اگر این مدل جدید نبود، احتمالن الان ایکس باکسی هم وجود نداشت که بخایم در موردش ابراز نگرانی کنیم.

در مورد تانگو با توجه به سابقه ژاپنی ها و عملکرد مایکروسافت و رویکرد و سیاست هایی که نسبت به استودیوهاش داشته، اینکه بگیم میکامی به خاطر مدیریت مایکروسافت تانگو رو ترک کرده، خیلی بعید و دور از ذهنه.
با وجود ده ها اینسایدری که مایکروسافت داره، شک نکن اگر مشکل تامین بودجه یا هر اشکال مدیریتی وجود داشت که باعث ترک میکامی از تانگو شده بود، تا الان مدیا خشتک مایکروسافت رو میکشید سرش و الان هممون ازش خبر داشتیم :D
شما جریان کلاهبرداری کامیا از مایکروسافت رو اگر بدونید. (که قطعن میدونی)، خودش سندیه راجع به رویکرد مایکروسافت نسبت به بازیسازها.
که البته خوشبختانه این رویکرد داره اصلاح میشه.

View attachment 336614

زیر همین توییت، اکثریت قبول دارند که دلیل عدم موفقیت، گیم پس و نخریدن بازی ها توسط اکس فن هاست، خود اکس فن ها هم میگن تقصیر مایکروسافت هست که این مدل رو راه انداخته و تشویق کرده و به این سمت سوق داده...

به نظرم درست میگن...

منظور منم دقیقن همون قسمتی بود که شما بزرگ کردید.
عرض کردم خدمتتون که سوپر سونی فن که نه مخاطب ایکس باکسه و نه نظرش اینجا اهمیتی داره.
نمیشه که همه چیز رو باهم داشت. هم گیم پس رو به عنوان بهترین گزینه برای دسترسی به بازیها با نازل ترین قیمت و هم نگه داشتن تمام استودیوها به هر قیمتی.
باید از ایکس باکس فن پرسید بین گیم پس و تعطیلی موجه و منطقی چندتا استودیو و خرید کلیه بازیها به قیمت نرمال ، کدوم رو انتخاب میکنن.
فکر کنم جواب کاملن واضح باشه.
 
  • Like
Reactions: pouria.sh

MrElectricWizard

The Hawk Is Howling
کاربر سایت
Nov 6, 2011
3,805
نام
Mehrdad
این توییت واقعا مزخرف محضه. کلا ارزش Xbox برای خریدارانش Game Pass بوده، پول دادن کنسول خریدن که بازی نخرن و اون رو مطابق با تبلیغ مایکروسافت برن Day 1 رو این سرویس بازی کنن (که به قول دوستان کم از انحصاری نداره). بعد حالا بیان برای جبران اشتباهات و سوء مدیریت مایکروسافت بازی هارو بخرن؟ پس گیم پس چی میشه؟

الان مثلا HB2 که کلا 8 ساعت گیم پلی داره، چه ارزش خریدی داره انصافی؟ رو یه پلتفرم دیگه اوکی هست، اما رو Xbox نه. وظیفه من نوعی مخاطب نیست که وقتی گیم پس دارم، بیام دوباره بازی هاشون رو بخرم. مگه اینکه رو PS5 هم بیاد و چون میخوام رو اکوسیستم مورد علاقه خودم بازی کنم کلا بیخیال شارژ مجدد اشتراک گیم پسم بشم، برم پول بدم بازی رو بخرم. نه اینکه دوبار پول بدم، یبار گیم پس بگیرم، بعد بار دوم مرامی بیام برای منفعت شرکتی هزینه کنم که نفر اول درآمد و ارزش تو دنیاست! مثل این بدبختایی که با حقوق ماهی 7 8 تونن میرن دم باشگاه تحسن میکنن که چرا بازیکن فوتبال چند میلیاردش رو نگرفته و نتونسته یه خونه تازه تو فرشته بخره، یا ماشین 100 میلیاردیش ترخیص نشده باهاش بره دور دور.
دقیقا درست میگی اکثریت هم زیر توییت همین نظر رو دارن... و مایکرو رو مسئول در نظر میگیرن...
 

.Amirone

ソニー株式会社
کاربر سایت
Oct 1, 2009
7,801
جف گراب گفته Perfect Dark هم اصلا تو وضعیت خوبی قرار نداره. از اون طرف Co-founder نینجا تئوری هم ماه پیش استودیو رو ترک کرده.

اینکه Matt Booty و Phil Spencer چطور تو اون خراب شده کار میکنن یکی از بزرگترین شگفتی های زندگی منه!
پرفکت دارک با کمک استودیو خارجی Crystal Dynamics قراره ساخته بشه، CD هم گفته تا مراحل توسعه تومب ریدر به پایان نرسه سراغش نمی ریم. با وضعیتی که ناشر CD داره، خوبوبد شدنش بماند، کنسل شدن این IP هم باید در نظر گرفت

پ ن: فرومرها دیدم در مورد مرج شدن یا حق IP یک سری... بهتره بگیم توهمات رو تبدیل به متن میکنن و احساس کول بودن هم بهشون دس میده. در این دوره این نوع تحلیلای به قول دوستان ابدوغ خیاری برای IPـهایی که افراد کلیدی استودیو رو ترک کردن یا پستو مقامشون تنزل پیدا کرده و یک سری پخمه جایگزینشون شدن معنا و مفهومی نداره، گاو پیشونی سفید خود مایکروسافته با بلایی که سر کنسول سلرها آورد. ولی برای اینکه بهتر بشه وخامت این نوع IPـها رو شرح واقعه داد می شه از راکستدی نام برد که پس از ترک افراد کلیدی به وضوح به چوخ عظما رفتن IPـهای دیگه وارنر مثل گاتهام/... هم دیدیم. BioWare بعد از ترک افراد کلیدی نتونست موفقیت های گذشته رو در زمینه های مختلف تکرار کنه. اینکه چه کسی بالا سر IP باشه و ناشر چه انتظاراتی از استودیوهاش داره و همچنین مراحل توسعه چطور پیش بره، تمام قطعات این پازل رو تکمیل میکنه. اینکه بگیم بطور مثال، استودیو Insomniac سپایدرمن رو نمی سازه ولی IP واس ماس بدیمش به راکستدی یا Crystal Dynamics، مشخصا میریــــنن بهش! اتفاقی که برای خیلی ازIPـها افتاده، مشکلاتی که برای افراد کلیدی در استودیوها پیش میاد ارتباط مستقیمی با کیفیت اون IP داره، اتفاقاتی که برای صنعت ناخوشاینده ولی برای بی طرف ها حکم جهاد داره!
 
آخرین ویرایش:

z2s sas

Fear Inoculum
کاربر سایت
Jun 15, 2008
1,912
کلا خریداری شدن شرکت های کوچیک تر توسط یه غول اکثر اوقات نتیجه خوبی نداشته - مخصوصا تو صنعتی که بعد هنری، انتزاعی و ذهنی بالایی هم داره.
همه این استودیوها کم و بیش فعال بودن و بازی خودشون رو می ساختن برای علاقه مندا - آره بودجشون کم بود، شاید در آینده تعطیل میشدن، شاید بازی بعدیشون نمی فروخت و ..... . ولی اولا همه اینا یه حدسه و دوما مستقل بودن و خودشون برای آیندشون میتونستن تصمیم بگیرن(نه اینکه وقتی پرسنل تو استودیو نشستن روی DLC کار میکنن یهو یکی بگه آقا پاشید جمع کنید)
اون زمان هم که این خریدا انجام شد بارها گفتیم که این خریدا به نفع صنعت بازی نیس.....ای کاش بذارن صنعت روال عادی خودشو طی کنه - که میبینیم نظرمون درس بود.

حالا هم مطمینا این اخرین مورد نخواهد بود و با این وضعیت من خودم پیش بینی میکنم مایکرو بتدریج استودیوهای بیشتری رو خواهد بست و سرمایه گذاری بیشتری روی فقط بازیهای شدیدا سودده مثه COD خواهد داشت ( چون دیگه اوضاع از دست اسپنسر خارج شده و خود نادلا میخواد سود قابل توجهی از اون خرید چند ده میلیاردیش داشته باشه)

.
من عرض کردم که شرایط زنیمکس و خود بتسدا به عنوان یکی از بهترین استودیوهای زیر مجوعه اش، قبل از خریده شدن توسط مایکروسافت، اصلن جالب نبوده. اسناد و مدارکش هم هست.
حالا تو این شرایط تانگو دوتا بازی ناموفق از لحاظ تجاری هم منتشر کرده. در حال حاضر هم در صنعت حتی یک بازی ناموفق برای ورشکستگی و تعطیلی یک استودیو کفایت میکنه.
عملکرد ضعیف بازیهای تانگو هم ربطی به گیم پس نداره واقعن. گوست وایر که از ابتدا روی پلتفرم هایی منتشر شد که اصلن گیم پس نداشتن. هایفای راش هم که در ادامه برای ps5 عرضه شد.
دیگه اگر قرار بود بازیهای بفروشی باشن، تا الان باید میفروختن. ولی کسی نخرید.
در تاریخ هم ما نمونه های زیادی داریم که بازی یک استودیو با اینکه از دیدگاه منتقدین خوب بوده ولی به دلایل مختلف در فروش ضعیف عمل کرده و در نهایت منجر به تعطیلی استودیو سازنده شده.
عناوینی مثل بایونتا جزو استثناعات هستند.
در ثانی اگر مایکروسافت هم نبود، با توجه به اظهارات خود میکامی (که دیگه نمیخاد بازی ترسناک ((evil within)) بسازه) ، تانگو بعد از بیرون رفتن ایشون عملن تعطیل میشد.
 
  • Like
Reactions: pouria.sh

HalfLife G

کاربر سایت
Feb 21, 2009
3,805
نام
مراد حلیمی
من عرض کردم که شرایط زنیمکس و خود بتسدا به عنوان یکی از بهترین استودیوهای زیر مجوعه اش، قبل از خریده شدن توسط مایکروسافت، اصلن جالب نبوده. اسناد و مدارکش هم هست.
حالا تو این شرایط تانگو دوتا بازی ناموفق از لحاظ تجاری هم منتشر کرده. در حال حاضر هم در صنعت حتی یک بازی ناموفق برای ورشکستگی و تعطیلی یک استودیو کفایت میکنه.

در ثانی اگر مایکروسافت هم نبود، با توجه به اظهارات خود میکامی (که دیگه نمیخاد بازی ترسناک ((evil within)) بسازه) ، تانگو بعد از بیرون رفتن ایشون عملن تعطیل میشد.
بله میدونم شرایط زنیمکس رو قبل از خریده شدن توسط مایکرو.
ولی اولا وضعیت نامساعد با بسته شدن فاصله داره - قصاص قبل از جنایت که نباید کرد.
دوما اگر قرار بود قبل از خریده شدن بسته بشن و الان هم بسته شدن این مایکرو این وسط صرفا نقش تسهیل کننده نابودی رو ایفا کرد :D و هیچ چیز افتخار آمیزی نداره این کارشون که بسیار هم بار منفی داره براشون.
سوما هم در مورد اسپنسر ایشون کاملا باعث و بانی این شرایط هست و مقصره - به قول ماکان وقتی خود شعار مایکرو خرید گیم پیس به جای بازی هست چرا باید گیمرها برن مثلا هل بلید و .... بخرن؟؟؟ کنسول XB خریدن که کلا خرج اشتراک بکنن بجای بازی.
مسئول این ایده و تزریق این ایده به ذهن مخاطب ها آقای اسپنسر بوده(چون در راس امور ایشون بود)
چهارما در مورد میکامی هم باید بگم ایشون از مدت ها قبل دیگه کار چندانی انجام نمیداد تو تانگو گیمز.....حتی اون EW2 هم کارگردانش یکی دیگه بود.........برای همین رفتن ایشون چندان ربطی به اتمام کار این استودیو نداره

الانم با این وضعیت همونطور که گفتم چون فشار از بالا وجود داره برای حداکثر سود سازی، استودیوهای زیاد دیگه ای به دست مایکروسافت بسته خواهند شد.

.
 
آخرین ویرایش:

Terova

No Trolls
Gold User
Dec 1, 2007
13,202
نام
محمد امین
اولین خیانت به تانگو میکامی کرد که پول ماکروسافت گرفت و فلنگ بست ولی هیچکس در موردش هیچ اعتراضی نمیکنه بعد از در رفتن میکامی معلوم بود استودیو بسته میشه
بسته شدن Arkane Austin هم اتفاق میمون و خوبی بود تا صبح راحت خوابیدم

========

ازوقتی بازی های ایکس باکس روی PS هم اومده موج عظیمی از PS فن ها دغدغه ایکس باکس میکشن. واقعا جای تشکر داره
 

Nameless King

4:20
کاربر سایت
May 5, 2014
680
نام
امیرحسین
تفاوت مدیریت مایکروسافت با نینتندو

نینتندو: سری متروید سال‌هاست که از نظر فروش چندان خفن و دندون‌گیر نبوده، بجز نسخه آخری که پارسال اومد. ولی این سری بالای 30 سال هست که همچنان ادامه داره و به یه نماد برا این برند تبدیل شده.
مایکروسافت: سری هیلو که یکی از قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین فرنچایزهای تاریخ هست رو میسپاره دست یه استودیو ناشی و کُلی کارکنان قراردادی و خارج از استودیو با این هدف که کمتر بهشون حقوق و پول بده.
:|
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر