شایعه فاش شدن علاقه فیل اسپنسر، رئیس ایکس باکس، به خرید نینتندو!

MJ_KING

کاربر سایت
در ادامه اسناد داخلی افشا شده مایکروسافت، ایمیلی از فیل اسپنسر، رئیس ایکس باکس و بخش گیمینگ این کمپانی منتشر شده که حاکی از علاقه اسپنسر به تصاحب غول گیمینگ ژاپنی، یعنی نینتندو است.

microsoft-and-nintendo-300x185.webp


با اینکه تاریخ این ایمیل برای سال ۲۰۲۰ است اما نشان می‌دهد که مایکروسافت و در راس آن، فیل اسپنسر، علاقه زیادی به خرید نینتندو داشتند، اگرچه خود اسپنسر در ادامه این ایمیل اعتراف میکند که درحال حاضر نینتندو دست بالاتر را دارد و نمی‌شود آن‌ها را راضی به این معامله کرد.

در بخشی از این ایمیل لو رفته، اسپنسر می‌نویسد:« متاسفانه (یا خوشبختانه برای نینتندو)، آن‌ها درحال حاضر روی انبوهی از پول نقد نشسته‌اند، درحالی که هیئت مدیره‌شان تا همین اواخر تلاشی برای افزایش ارزش سهامشان در بازار انجام نمی‌داد ».

با این حال، ظاهرا یکی از اعضای سابق هیئت مدیره مایکروسافت، درآن موقع مشغول خرید بخش قابل توجهی از سهام نینتندو بوده است که به گفته اسپنسر، این امر می‌تواند در آینده شرایط مایکروسافت برای خرید کمپانی ژاپنی را بهبود ببخشد!

Screenshot-of-spencre-email-300x226.webp


در ادامه این ایمیل همچنین اشاره شد که بخش گیمینگ برادران وارنر هم یکی دیگر از اهداف ردموندی‌ها برای خرید و اضافه کردنشان به استودیوهای فرست پارتی ایکس باکس است.
 
در تاپیک بازی استارفلید بحث شد که چرا ue به درد بازی های بستدا نمیخورد بازی های بستدا با این ابعاد و فیزیک اگر روی انریل پیاده شود کمترین نگرانی بحث فنی خواهد بود بحث مادینگ اینا هم بلاموضوع میشه
من حقیقتا بسیار ناراحت شدم که cdpr به ue مهاجرت کرد حتی الان هم به بازی های هلبلید و اوود هم دید مثبتی ندارم
شخصیت دو رو را من نفهمیدم مصداقش چیه؟
مثل اینکه فیل اسپنسر وقتی از جمع خودمونی این دوستان جدا میشه حرفاشو تغییر میده و پشت سر اینها غیبت میکنه.
همین باعث دلخوری این عزیزان شده و لقب دورو گذاشتن روش.
 
فیل اسپنسر و رفقا معلومه جنس اعلا میزننا:D اون موقع که نینتندو کنسول بازی تولید میکرد مایکروسافت کجا بود اصن بعد الان یه درصد فکر کن نینتندو قبول کنه چنین چیزی رو
من در مورد خرید نینتندو ار لحاظ گیمری نظرم را میگم نه از لحاظ حقوقی که موضوع من بارها شفاف گفته شده ابدا چیزی به نام مونوپولی شرکت های خصوصی وجود ندارد وارد شدن به این بحث به تناقضات بسیار می انجامد
از لحاظ گیمری حتی تلاش برای این خرید اتلاف وقت هست چه برسد به خریدش که اتلاف منابع هست توضیح میدم چرا
اضافه شدن نینتندو به اکوسیستم xbox باعث کاهش محبوبیت و کاهش نمره ی این بازی ها سر کنسول وار میشود حتی دیگر تریک نینتندو سر اینکه چون کنسول ضیعف است پس گرافیک سرش گرده هم کارساز نیست گمان کنم برای همه واضح هست که اگر زلدا را مایکروسافت یا سونی عرضه میکرد نمره و استقبال از این بازی ها به این شدت نبود
حالا یک تبصره هست اگر مایکروسافت بتواند نینتندو را راضی کند که بازی هایش را پس از یک مدت زمانی به صورت انحصاری روی فروشگاه های خودش پورت کند هر چقدر هزنیه کنند به نظرم بسیار مثبت هست
نکته بعدی که ایناحایز اهمیت هست این است که امکان ندارد فرهنگ گیمر های نینتندو را به اکوسیستم ایکس باکس اورد و توقع داشت پس از تغییر مالکیت دوباره ان کاربران انچنان به اکوسیستم جدید وفادار بمانند

حالا بریم سر اینکه چرا خرید نینتندو اتلاف منابع هست
برای خرید نینتندو دستکم باید بیش از 150 میلیارد دلار هزینه کرد که خودش رقمی است که میتوان همین الان کارهای جدی ای انجام داد چند نمونه میگم
1. با یک هزارم این پول میشود کل بازی های SE را از انحصار سونی خارج کرد و هم SE را از ان فلاکت بی انتها درآورد
2. سرمایه گذاری روی ناشران کوچک با موقعیت بازی های مانندwitcherوBG3 بر همه واضح است که این صنعت چقدر پویا ست با سرمایه گذاری روی این ناشران میشود فن بیس ایکس باکس را گسترش و ارزش game pass را بالا برد همان کاری با استاکر کرذند همان کاری که باید با رمدی و لاریان میکردند که نکردند همان کاری در نسل پیشین باید دو جین استدیوی خوب میکردند که نکردند
3.گسترش استدیو ها هر استدیو فرهنگ کاری خاصی دارد که قابل احترام و یونیک هست با این پول میتوانند تمام تیم ها را گسترش دهند نخستین نتیجه ی این میتواند این باشد که استدیو های مانند rare از این کثافتی که الان هستند خارج میشوند استدیو rare یک استدیو با ارزش هست اینکه این استدیو شدهصرفا یک استدیو ی پشتیبان واقعا دردناک هست دقیقا اتفاقی که برای تمامی استدیو های راکاستار افتاد و همچین استدیو های اکتیویژن. اگر هر استدیو دو الی سه تیم داشته باشد میتوانند با ان فرهنگ منحصر به فرد کاری خود بازی های مختلف با یک استاندارد بسازند.
4. تلاش برای توسعه تیم های فنی و ارزیابی بازی ها که این حلقه ی گم شده ی استدیو های xbox هست یکی از دلایل موفقیت بازی های سونی این سات که این استدیو ها موتور های گرافیکی منحصر به فردی دارد که سال ها روی ان کار فنی انجام شده حالا مثلا من توقع ندارم ابسیدن یا نینجا تئوری یا ارکین انجین اختصاصی داشته باشند ولی کن اگر توانایی این را ندارد که ایده یشان را در انریل انجین پیاده سازی کنند مشکلشان باعث ضربه دیدن روند توسعه ی بازی شود
یا نمونه ی دیگر موتور بازیسازی بتسدا ست که شاید من برای sf یک سری نواقض فنی را بپذیرم ولی بدون شک از tes 6 توقع یک چشم نواز گرافیکی بدون محدودیت های فنی را دارم یعنی بازی باید مود 60 فریم داشته باشد و همچین استاندارد های دیگری که امروز در صنعت گیم برای بازی های جهان باز نقش فرینی مورد قبول هست
5. سرمایه گذاری برای ایجاد ساختار و رویه هایی که یک باعث همکاری بیش از بیش استدیو ها شود که نتیاج ان بهتر شدن اجزای مختلف بازی و همین تسریع روند بازی سازی میشود و دو این که بازی ساز درگیر devlopment hell نشن که این هم مورد مهمی است
ساختاری که امروز در استدیو های xbox وجود دارد شبیه مدیریت جهادی هست بدون هیچ نظراتی بر تک تک مراحل ساخت و توسعه ی بازی که نهایتا با یک فاجعه مانند ردفال روبرو میشیم و یا اینکه زمانی که بستدا نمایش اولیه را نشان میدهد تازه میفهمند بازی مشکل دارد و باب میل طرفداران نیست که این یعنی باز فاجعه مدیریتی حالا اینکه اسپنسر مرام گذاشت و بازی را یک سال تاخیر زد قابل تقدیر هست ولی من این لوتی گری ها را در شاخصه ی یک سازمان حرفه ای نمی ببینم

موارد دیگر نیز زیاد هست اگر دقت کرده باشید هزینه ی تمامی این 5 مورد کمتر از 4 میلیارد دلار (من بسیار دست بالا حساب کردم) در هر نسل خواهد شد ولی نتیجه اش شکفت انگیز هست در اینجا هیچ خریدی انجام نشد هیچ بازی از پلفترم رقیب حذف نشد ولی کلی ارزش افزوده به جیب xbox ریخته شد
الان هم میگم از لحاظ گیمری خرید هیچ استدیو یا ناشری الزامی نیست ( مگر این استدیو های غربی SE که زیر دست AG ممکن است تعطیل شوند که حقیقتا حیف هست) تعداد ای پی های که تا اخر نسل xbox عرضه منتشر میکند بیش از 30 تا هست تا اخر نسل فقط 21 فصل مانده تلاش برای اجرای این موارد میتواند کیفیت و سرعت ساخت بازی را بیشتر کند ان پول هم بزارن در جیبشان وقتی تواسنتند این به سازمان منجسم برسند انموقع میتوانند هر انچه که خواستند بخرند ولی الان اصلا امکانش نیست



اما اما اگر از لحاظ حقوقی من حتی اگر مایکروسافت سونی را بخرد یا برعکس ابدا هیچ ایرادی نمی ببینم باز اینجا بیایید روضه بخوانید سیاه بازی کنید مونوپولی مونوپولی بگید از هر خریدی توسط سونی/مایکروسافت و.... دفاع میکنم چون دفاع از ازادی بازار دفاع از انسان ازاد هست حتی اگر به زیانمان باشد
 
این لیک ها حداقل فایده ای که میتونی داشته باشه اینه ثابت کنه عمو فیل ناجی گیمینگ نیست یه corporate man بیشتر نیست . البته کسی که میخواست تا الان بفهمه و خودشو گول نزنه ٬ فهمیده بود .
QFT
 
  • Like
Reactions: Sega_genesis
شبیه ساز هواپیما دردی ازش دوا نمیکنه، ولی ریمیک دیمنز سولز که بازی دو نسل پیشه دردی از سونی دوا میکنه حتما؟:D
این با اختلاف عجیب ترین پستت بود تو بازی سنتر پسر:blink: ریمیک یکی از بهترین های fromsoftware که همین الان کمتر بازی ای بتونه نزدیکش بشه از هر لحاظ

بعدشم دفاع از خریدن نینتندو ! حتی اگه سونی هم بخواد این حرکت و بزنه از بیخ و بن اشتباست دلیلشم تو کامنتا گفتن ٬ فن بودن و به حد اعلا رسوندین
 
این با اختلاف عجیب ترین پستت بود تو بازی سنتر پسر:blink: ریمیک یکی از بهترین های fromsoftware که همین الان کمتر بازی ای بتونه نزدیکش بشه از هر لحاظ
هرچند باهات موافق نیستم که DS از بهترین های FS هست و حداقل سه تا عنوانش (ER و DS1 و BB) رو بهتر میدونم، ولی حرفم خوب و بد بودن بازی نیست اصلا. گفتم این اصلا بازی جدیدی نیست و دقیقا همون بازیه با گرافیک بهتر و لودینگ های سریعتر. هیچ چیز دیگه ای اعم از گیم پلی و لول دیزاین و داستان و ... تغییری نداشته. بنابراین وقتی یکی میگه شبیه ساز هواپیما که یه بازی جدیده حساب نیست ولی ریمیک ۱ به ۱ بازی دو نسل پیش جزو انحصاری های جدید هستش، برای من عجیبتره:دی
 
هرچند باهات موافق نیستم که DS از بهترین های FS هست و حداقل سه تا عنوانش (ER و DS1 و BB) رو بهتر میدونم، ولی حرفم خوب و بد بودن بازی نیست اصلا. گفتم این اصلا بازی جدیدی نیست و دقیقا همون بازیه با گرافیک بهتر و لودینگ های سریعتر. هیچ چیز دیگه ای اعم از گیم پلی و لول دیزاین و داستان و ... تغییری نداشته. بنابراین وقتی یکی میگه شبیه ساز هواپیما که یه بازی جدیده حساب نیست ولی ریمیک ۱ به ۱ بازی دو نسل پیش جزو انحصاری های جدید هستش، برای من عجیبتره:D
شما میتونی از هواپیما پیاده شی توی جنگل قدم بزنی بوی چمن رو حس کنی؟ پس بازی حساب نمیشه!
 
بازی سیستم سلر ایکس باکس در نظر فنهاش از هیلو رسیده به فلایت سیمولیتور:D
دوستان انگار جدی جدی سر همین رفتن دستگاه رو خریدن:D ما رو بگو رکب خوردیم موقع نمایشهای اول نسل غافل از اینکه چشم همه به این بازی بود:D
 
بازی سیستم سلر ایکس باکس در نظر فنهاش از هیلو رسیده به فلایت سیمولیتور:D
دوستان انگار جدی جدی سر همین رفتن دستگاه رو خریدن:D ما رو بگو رکب خوردیم موقع نمایشهای اول نسل غافل از اینکه چشم همه به این بازی بود:D
مسئله اینجاست که همین شبیه ساز 2020 انحصار PC بود و تا 2021 خبری از ایکس باکس نبود، بعدش هم بازی استودیو مایکروسافت Deathloop یک سال انحصار کنسولی PS5 بود :D
 
آخرین ویرایش:
من هر وقت خبر خریدهای مایکروسافت و سونی را میخونم، ناخودآگاه یاد منچستر سیتی و لیورپول می افتم :D

صنعت گیمو شرحه شرحه کردن برای اینکه عین آدم عرضه پیشرفت نداشتن، هنوزم ندارن، بعد اینجا همه خوشحال:)
چیزیم بگی میگن پول خودشو ، می‌تونه!
کاش حداقل انقدری که خرج می کنن، خروجی درجه ۱ می داشتن.

البته از نابغه هایی که بالدرز گیت ۳ را صرفا second run stadia PC rpg میدونن، انتظار بیشتری نمیره.
بر خلاف چیزی که فن های مایکروسافت الان خودشون را کاملا دارن باهاش گول می زنن ، کل هدف مایکروسافت از این خریدها صرفا سود بیشتره.
سیستمشون هم اینه که استدیو/ناشر را میخریم ، بودجه میدیم ، آزادی عمل سابق را هم داشته باشن، بازی خوب بسازن که در نهایت ما سود کنیم.
رو کاغذ واقعا جواب میده ، اما در عمل به تجربه ثابت شده که نه. مدیریت استدیو های زیر مجموعه انقدر هم راحت و گتره ای نیست.

امیدوارم شرایط تغییر کنه و عملکرد اینا بهتر بشه. چون به وضوح سونی هم داره بد عمل می کنه .

پ.ن: سکند ران تو عبارت بالا معنی درجه دو نمیده، صرفا اهمیتش برای گیمپس مد نظره .
در هر حال بازم خنده داره :))

پ.ن۲: امیدوارم در جواب این کامنت عباراتی مثل کاربر بازیسنتر از تیم مدیریتی اکس باکس بهتر می‌دونه و... نده کسی.
من دارم بر اساس خروجی مایکروسافت و نحوه عملکردش تا الان می نویسم نه بر اساس برنامه های فیل اسپنسر و دوستان برای صد سال آینده.
 
صادقانه بگم من اسم نینتندو و مایکروسافت کنار هم میاد
یاد رجی ( فایل‌امه ) مدیر نینتندو آمریکا میفتم
یکی از معروفترین و شناخته شده ترین کاراکتر ها کمپانی نینتندو بود
یعنی انقدر که رجی و نینتندو آمریکا معروف و شناخته شده بود نینتندو شعبه اصلی ژاپن و ایواتا و .... نبود 😌

بعد که رجی بازنشست شد اومد گفت من طرفدار xbox ام و .... 😁
حتی خاطره تعریف کرد بجا نینتندو گیم کیوب xbox داشتم و ... 😁

reggie-fils-aime-random-pn.jpg
یه مصاحبه کرده بود اما تا جای که یادمه نگفته بود فن ایکس باکسه گفته بود وقتی کار رو گرفته اونجا گفته منی که فن زلدا بودم الان یهو متوجه شدم ps2 و xbox دارم ولی gamecube ندارم این یعنی تو زمینه بازاریابی اوضاع خرابه و باید سیاست عوض کنید.
 
I knew Nintendo; I knew its franchises. I owned not only a Super NES but a Nintendo 64. I’d owned a PlayStation 2; I owned an Xbox – they were all in my house. Interestingly, at the time I was interviewing with Nintendo, I did not own a GameCube. So, as a consumer, I could see issues and opportunities. I could have a sense of where the needs were not only from a sales and marketing perspective, which was the role I was being hired into, but just from an overall perspective.

من اینو میگم.

پ.ن: نکنه اونی که گفت halo دوست داره رو میگی؟

یکم از آف تا یکی در بیام.
توی این بحث بخر بخر 😁 وقتی یه استودیو دی آن ای مشابه کمپانی خریدار داره یا برعکس حالت مکمل داره می‌تونه خیلی خوب باشه. اما اگر ابزار برای ضربه به رقیب باشه ...
 
آخرین ویرایش:
بر خلاف چیزی که فن های مایکروسافت الان خودشون را کاملا دارن باهاش گول می زنن ، کل هدف مایکروسافت از این خریدها صرفا سود بیشتره.
مگه بنگاه تجاری ، جز بیشینه سازی منافع ذینفعان هدف دیگه ای باید داشته باشه و اصلا وجود خارجی داره چنین چیزی .
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or