طرفداران ژانر RPG

  • Thread starter Thread starter Kain
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز
مثلا الان منظورت از این سر راست شدن چیه ؟
42.gif
پس لازم شد بازم رفع ابهام کنم چون معنی کلمه های ساده و آسون و اصطلاح سر راست تا حد زیادی شبیه همه. آسون رو که همه می دونیم و نقطه مقابلش سخته. مثلاً مد Normal دیابلو از مد Hell آسون تره. یعنی Difficulty رو بیان می کنه. ساده نقطه مقابل پیچیده است. مثلاً Morrowind از Oblivion پیچیده تره یعنی عناصر بیشتری داره. یعنی پیچیدگی رو توصیف می کنه. سر راست نقطه مقابل مبهم و مشکل دار. مثلاً بازی های Diablo2 و Nox تا حد زیادی شبیه هم هستند؛ ولی تو دیابلو کلیک چپ برای حرکت و حمله استفاده میشه اما تو Nox کلیک چپ برای حرکت و کلیک راست برای حمله. برای همین وقتی می خواستی به کسی حمله کنی تو دیابلو کافی بود روش کلیک کنی ولی تو Nox باید اول کنار اون کلیک چپ می کردی؛ بعد که نزدیکش رسیدی کلیک راست می کردی. در نتیجه با وجود اینکه دیابلو از Nox سخت تر و پیچیده تره (عناصر RPG بیشتری داره) بود در عمل سر راست تر هم بود. این ویژگی بر میگرده به کیفیت طراحی بازی. یک مثال دیگه می زنم تو بازی های Eye of the Beholder و Lands of Lore 1 که تو اولی برای حمله باید روی شمشیر تک تک اعضای گروه به نوبت کلیک می کردی ولی تو دومی کافی بود روی دشمن کلیک کنی و افراد به نوبت حمله می کردند. عناصر RPG اینجا دخیل نبود؛ بازی هم آسون تر نبود؛ بلکه روند مبارزه به خاطر نوع طراحی سر راست تر شده بود و آدم احساس راحتی بیشتری حین بازی می کرد.

در ضمن به خاطر تعریف های قبلی ممنون
38.gif
قابلی نداشت:love:
 
اقا کسی از این age of conan:hyborian adventures اطلاعاتی داره
بعد یه سوال این بازی فقط به صورت انلاین هست یا افلاین هم میشه بازی کرد؟
پ.ن:منظورم این بود که اعلام شده یا نه؟
 
در ضمن ياشار، تونستي با كامپيوتر جديدت The Witcher رو بازي كني؟
تصمیم گرفتم فعلا بی خیال شم تا اون نسخه تصحیح شده (EE) بیاد چون من خیلی با این بازی کار دارم!

منتظر کدام RPG 2008 هستید ؟
Age of Decadence
Dragon Age
Fallout 3
Mass Effect
No time for Dragons
Rise of the Argonauts
Sacred 2
Space Siege
The Broken Hourglass
The Precursors
The Witcher EE
Tow Worlds : The Temptation​

1. Fallout 3
2. The Precursors
3. The Witcher EE

یاشار جان اسم اون مود چیه ؟

Beltion: Beyond Ritual

پروتاگونیست بازی یه Necromancerـه ( جادوگر پلید ) و در بازی میتوانید یکی از 4 نوع شخصیت melancholic ( مالیخولیایی ) ، choleric ( خشن ) ، phlegmatic ( بی احساس ) و sanguine ( خونخوار
294.gif
) رو داشته باشه
156.gif

به قول شاعر گفتنی: you can choose to be evil, or real evil :دی
به احتمال 95% بعد از 2008 ریلیز میشه

مااااااااااااااااااااااااااااااااااا... خاک عالم تو سر من. این همه ادعای Evil بودن می کنم اون وقت حتی اسم این بازی رو هم نشنیده بودم. در سایت WP نوشته از سال 2004 در دست ساخت است!

یک دنیا ممنونم که از این بازی گفتید. یک اثر کاملا Evil . گرافیکش خیلی مدرن نیست اما در این بازی جالب گرافیک به چه درد می خوره؟

اقا کسی از این age of conan:hyborian adventures اطلاعاتی داره
بعد یه سوال این بازی فقط به صورت انلاین هست یا افلاین هم میشه بازی کرد؟
پ.ن:منظورم این بود که اعلام شده یا نه؟
فکر کنم MMO کامل و انحصارا Online است. در مورد اعلامش مطمئن نیستم.
 
خبر خوشی که الان دیدم و دارم ذوق مرگ میشم Majesty 2 داره ساخته میشه سازنده ها اعلام کردن که درصد rpg بازی رو هم بیشتر کردن به نسبت قبلی البته بازی کماکان rpg/strategy یه:love::love::love:


It will be much more focused on heroes--on their growth and behavior. Heroes will learn to use parties (that lead to "combo complementary" heroes) and even mighty raids. They will be able to upgrade to new classes and gain new skills, and will differ from each other by their look and gear
 
W
156.gif
W ... بعد سالها

باورم نمیشه بعد این همه مدت اینجا جلو نرفته... یاشار و بلک عزیز مث همیشه از اطلاعاتشون ما رو بی نصیب نگذاشتن و سید هم ارتقا پیدا کرده تبریک آقا کوروش
277.gif
راستی Ascending to Throne چطوری ـه به پای majesty میرسه ؟
 
مرسی ممنونم.
من خوشم اومد از Ascending to Throne ولی ضعفهایی داشت .مهمترین مشکلش از نظر من این بود که یعضی کاراکتر ها در حد npc موندن در صورتی که من انتظار داشتم حداقل از dragon بتونم استفاده کنم. ضمنا بازی کوتاه بود و پرداخت زیاد خوب نداشت در صورتی که میشد بیشتر از اینها روش کار کرد
majesty بحثش فرق داره .بیشتر استراتژیه تا RPG که البته قول دادن RPGش رو بیشتر کنند .شماره یکش یجور بازی خاصی بود که من شبیه اش رو بازی نکرده بودم .گیم پلی فوق العاده و روان و لذت بخش از مشخصاتش بود
چون حجمش خیلی کمه توصیه میکنم دوستان دانلود و بازی کنند
 
خیلی ممنون سید جان ، باشه حتما به بروبچ دانشگاه میگم
40.gif


آنتی اسپم هم اینکه Skillـهای Fallout 3 رو شد:

Barter
Big Guns
Energy Weapons
Explosives
Lockpick
Medicine
Melee Combat
Repair
Science
Small Guns
Sneak
Speech
Unarmed

اینطور که معلومه مهارتهای Gambling ,Outdoorsman ,Steal ,Throwing و Traps از قسمتهای قبل حذف شده
67.gif

( هیچوقت از Bethesda خوشم نیومد، همیشه تو کاراشون کمیت رو به کیفیت ترجیح دادن ... )

http://www.bethsoft.com/bgsforums/index.php?showtopic=855939&st=160&p=12472521&#entry12472521
 
ببخشید پشت سر هم پست میدم ولی واقعا حیف آرشیو این تایپیک ـه که خوابیده بمونه ، راستی مقاله با ذکر منبع میشه گذاشت ؟
63.gif


2qa3g8w.jpg

RPG Codex



بازي RPG يا نقش آفريني به طور کلي به بازيهايي گفته ميشود که کاراکتر قابل کنترل در طول بازي پيشرفت کند "1" اين پيشرفت و يا تغيير ميتواند در زمينه جسمي (قدرت، چابکي و هوش) ، رواني (ميزان انسانيت و پاکدامني) و يا از نظر اجتماعي (شهرت ، محبوبيت و قانونمداري) و يا موارد ديگر باشد "2" در 3 دهه اخیر اين تعاريف بارها دستخوش تغيير شده ولي در مواردي هم انواع قديمي Role Playingـها هنوز در حال رقابت با گونه هاي جديد هستند ، نگاهي گذرا به سير تکامل اين سبک بازي:


Rougelike
1975-1989

شايد برايتان جالب باشد که اولين RPGـها در واقع بازيهاي فکري (Board Games) بودند ، براي همين اولين نسل اين بازيها در کامپيوتر شباهت زيادي به بازيهاي مقوایی داشت ، Rouge يکي از محبوبترين و اولين بازيهاي اين سبک بود تا حدي که روي نام ژانر هم تاثير گذاشته، عکس پاييني از اين بازي:

2q2i844.jpg

براي تصور بهتر اين سبک را کمي پيچيده تر از بازي PacMan فرض کنيد ، روند بازي بصورت نوبتي در فاصله زمانهاي کوتاه هست، همينطور که ميبينيد گرافيک در اين بازيها مفهومي نداشت، کاراکتر ها و محيط بازي با حروف الفبا يا کدهاي ASCII مشخص ميشدند لازم به توضيح است که در آن زمان نقش آفريني در بازيها به معناي بوجود آوردن يک محيط افسانه اي و پذيرفتن يکي از نقشهاي اين دنيا توسط گيمر بود ، بنابراين صرف وجود کلمات اژدها و سياهچال و ديگر اصطلاحات دنياي تالکين کافي بود تا اين بازي نقش آفريني به حساب بيايد، در واقع با استانداردهاي کنوني اين ژانر RPG نیست ولي بخاطر نوآوري هاي زياد (از جمله سيستم inventory) پدر چندين سبک بحساب مي آيد

وضعيت کنوني: در سال 98 و با وجود پيشرفت روزافزون گرافيک بازيها اين سبک منسوخ به حساب مي آمد ولي 8 سال بعد (2006) شرکت ناآشناي Bay 12 Games بعد از چند بار شکست بالاخره Slaves to Armok II: Dwarf Fortress را منتشر کرد، طراحان هنوز در حال عمق دادن به بخشهاي ترکيبي استراتژيک و Rougelike هستند ( نسخه نهايي 25 تيرماه امسال ريليز شد ) ، سبک Rougelike شايد بطور رسمي مرده نباشد ولي از آن انتظار تکاپوي زياد را هم نميتوان داشت


Traditional RPG
؟؟؟؟-1982

مرزهاي اين دوره با بقيه دوران ها و سبک ها کاملا روشن نيست، خيلي از بازيهاي قبل 1990 و يا بعد 2005 قسمتي از خصوصيات اين ژانر را دارند ، ولي براي يک تعريف دقيق ميتوان گفت اين سبک با 3 واقعه تقريبا همزمان متولد شد: تلاش کمپاني نوپا (و حالا غول صنعت بازيها) ي EA براي ايجاد گرافيک 3بعدي در Bard's Tale، گيم پلي متفاوت سري Ultima با انواع مختلف Rougelikeـها (نسخه هاي ارتفا يافته بعضي از اين قوانين بعدها استانداردهاي نقش آفريني شدند) و استفاده از موس و صداي 3بعدي و روند بازي همزمان (Real-Time) براي اولين بار در Dungeon Master


وضعيت کنوني: تا به حال بيش از 130 عنوان بازي با زاويه ديد Isometric ، کنترل Point & Click و با قابليت پيشرفت خصوصيات جسمي کاراکتر عرضه شده "3" ولي در تمام اين سالها عناوين ارزشمند به 10 عدد هم نميرسند (به غير از سري Fallout همگي ساخته بليزارد هستند و يا بر اساس قوانين D&D ) ، و هيچکدام اينها بعد 2005 نيستند ... اينطور که به نظر مي آيد اين سبک ديگر حرف زيادي براي گفتن ندارد ولي نبايد زود قضاوت کرد! 2 عنوان قرار هست تا 2010 بيايد و هر 2 طرفداران خاص خود را دارند ، Dragon Age که بر اساس جديدترين نسخه قوانين Dungeon & Dragons بنا شده و ديابلو 3 ، يک would be شاهکار ديگر از Blizzard
156.gif



Action RPG
؟؟؟؟-1987

براي تشخيص مرز باريک بين اين ژانر و همتاي Traditional خود اول از همه ژانر مستقل اکشن را تعریف میکنیم: بازيهاي Action در درجه اول بازيهايي هستند که سرعت عمل در طول بازي و براي پيروزي مهمترين فاکتور هست ، البته سرعت عمل در استراتژيک و Traditionalـها هم مهم هست ولي براي آنها به تريتيب تاکتيک و هماهنگي و Balance بين اعضاي تيم در اوليت مي باشد "4"جالب است بدانيد خيلي از بازي هاي اکشن به تازگي المنتهاي RPG را به بازيها اضافه ميکنند و در طرف ديگر Action-RPGـها علاوه بر گسترش خصوصيات کاراکتر سعي در جذاب کردن مبارزات و افزودن قسمت اکشن دارند ، اينطور که به نظر مي آيد مرزهاي اين 2 سبک در حال محو شدن هست ...


وضعيت کنوني: تا قبل از 2004 اين سبک هم همانند همتاي Traditional خود ميرفت تا سراشيب انحطاط را طي کند پيشرفت کاراکتر در RPGـها منحصر به خصوصيات جسماني ميشد، بازيهاي D&D هم در مورد فاکتورهاي اخلاقي تقسيم بندي بچگانه اي و کليشه اي داشتند "5" تا بعد از مدتها انتظار Vampire Bloodlines بيش از دهها موقعيت براي شکل دادن شخصيت بازيکن فراهم کرد، بعد از آن Fable، BioShock، Mass Effect و Witcher عرضه شدند که همگي داراي همين سيستم انتخاب ديالوگ و اثرگذاري بر داستان بازي و شخصيت بازيکن بودند، در حال حاضر هر 4 سازنده با فروش خوبي که داشتند در حال طراحي عوامل جدید و يا بهينه سازي اين سبک هستند

----------------
پاورفي:
1: استفاده از واژه "تغيير" به جاي "پيشرفت" صحيح تر هست
2: فاکتورهاي داخل پرانتز شامل همه موارد نميشود ، فقط براي مثال آورده شده
3: خصوصيات سبک Traditional RPG
4: اين تعريف در در صورتي درست هست که بازيهاي ورزشي را سبک محسوب نکنيم
39.gif

5: بر اساس انتخابهاي درون بازي و کلاس کاراکتر ، شما ميتوانيد يکي از 3 نوع شخصيت Neutral, Good و Evil داشته باشيد
**********
توضيحات:
ASCII: مخفف American Standard Code for Information Interchange ، تعدادي کد شامل حروف الفبا و علائمي مانند $ يا #
Blizzard Entertainment: کمپاني بازيسازي که به داشتن کادر فني متمرکز و حرفه اي معروفه ، هر کدام از بازيهاي اين شرکت در نوع خود شاهکاره ( مثل سري بازيهاي Warcraft ، Diablo ، Starcraft و World of Warcraft ) در سال 1991 با نام Silicon & Synapse تاسيس شد که بعدها تغيير نام داد
Codex: تاریخچه
D&D: مخفف Dungeon & Dragons یکسری قوانین برای بازهای RPG که تا حد زیادی از آثار تالکین الهام گرفته( برای توضیحات بیشتر کلیک )
Isometric: زاويه ديد شبیه سوم شخص منتها بالاتر از آن، بطوريکه خط امتداد ديد ما با قامت کاراکتر و افق زاويه برابر داشته باشند (برای دیدن نمونه کلیک)
Point & Click: نوعي کنترل که براي رفتن به هر محل و در بعضي موارد چرخش دوربين از موس استفاده ميشود
RPG: مخفف Role Playing Game ، بازيهاي نقش آفريني
المنت: Element ، فاکتور، المان، خصوصيت
تالکين: معروفترين نويسنده رمانهاي تخيلي در قرن بيستم، از جمله آثار او: ارباب حلقه ها، هابيت و سيلماريون
ریلیز: Release ، انتشار بازی
ژانر: Genere ، سبک

منبع : :biggrin1:
پی نوشت: این متن هنوز کامل نیست، 2 نوع استراتژیک RPG رو بعدا اضاف میکنم در ضمن بخاطر اینکه بعضی توضیحات ابتدایی هست ببخشید، اولین بار این رو توی یه فروم n00b گذاشته بودم
38.gif
 
آخرین ویرایش:
بخشید پشت سر هم پست میدم ولی واقعا حیف آرشیو این تایپیک ـه که خوابیده بمونه ، راستی مقاله با ذکر منبع میشه گذاشت ؟
قانون ممنوعیت دوپست پشت سر هم شامل این دو پست شما نمیشه .کلا زدن دو پست تا زمانی ممنوعه که دسترسی به ویرایش پست اول رو داشته باشید .
مقاله با ذکر منبع هم مشکلی نداره و من از این قضیه استقبال میکنم بشرطی که منبعش فارسی نباشه.
منتظر rpg strategy هم هستم .
 
آخرین ویرایش:
HOMM رو من 3 و 4 ش رو میپسندم تمامی شماره هاشو بازی کردم و بهترین بازی عمرمه . فضا سازی 3 و 4 عجیبه.
spellforce شماره 2 رو بازی کردم که strategy نبود
 
Heros of might & magic 5 & Tiber of the east رو بازی کردم، استراتژیک تی بی اس واقعا قشنگی بود. غیر از گرافیکش ( که نسبت به بازی های امروزی یکم قدیمی شده
38.gif
) همه ی موارد واقعا عالی بودن. جنگ Titan ها که واقعا دیدنی بود. خلاصه اینکه موجودات افسانه ای زیاد و با حالی داشت، کمی هم خسته کننده بو د البته
59.gif
40.gif

spellforce شماره 2 رو بازی کردم که strategy نبود
چه جالب
73.gif
!
نه خیر عزیز استراتژی آر پی جی بود.

پی نوشت: این متن هنوز کامل نیست، 2 نوع استراتژیک RPG رو بعدا اضاف میکنم در ضمن بخاطر اینکه بعضی توضیحات ابتدایی هست ببخشید، اولین بار این رو توی یه فروم n00b گذاشته بودم
رفتم به سایتش یه نگاهی انداختم، به نظر از اینجا بیشتر عضو داشت.
73.gif
 
آخرین ویرایش:
نه خیر عزیز استراتژی آر پی جی بود
عجیبه هرچی فکر میکنم جنبه استراتژی بازی یادم نمیاد . احتمالا ایراد از حافظه منه . باید دوباره نصبش کنم ببینم قضیه چی بود .
 
ممنون از توضیح هر دوتاتون، فکر کنم باید آخرش نصب کنم
90.gif

چه جالب
73.gif
!
نه خیر عزیز استراتژی آر پی جی بود.
Real-Time ـه یا TBS ؟
رفتم به سایتش یه نگاهی انداختم، به نظر از اینجا بیشتر عضو داشت.
73.gif
تعداد n00bـهاش 175 برابر بیشتر از اینجاس، مثلا یک نمونه ـش خود من
243.gif
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or