طرفداران ژانر RPG

  • Thread starter Thread starter Kain
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز
باعث خوشحالی منه که میبینم دوستای جدید این تاپیک رو قرق کردن و اینقدر با علاقه بحث رو ادامه میدند دستتون درد نکنه فقط امیدوارم قدیمیها هم قاطی بشن;)
مطلب محمد رو که میخوندم یه چیزی به فکرم رسید باتوجه به اینکه دوستانی که جدیدا به اینجا سر میزنند یعنی یاشار و عماد و امیر و بقیه دوستان جزو حرفه ایهای RPG حساب میشند و بقیه دوستان قدیمی هم همینطور میخواستم یه سوالی بپرسم که اگه حسش رو داشتید جواب بدید:
بنظر شما overratedترین , underratedترین RPG های تاریخ کدامها هستند؟ امیدوارم که جواب بدید تا بیشتر با نظر دوستان اشنا بشیم
نظر خود من در این مورد overratedترین RPGتاریخ بازیه Baldur's Gate II: Shadows of Amn و underrated ترین بازی تاریخ Might & Magic 9
البته نظر شخصیه منه:cheesygri
البته M&M9 واقعا جای دفاع داره برای من و کلا سرم درد میکنه که رو این شاهکار بحث کنم:cheesygri

:p قرق شد رفت پی کارش!:blushing:
BG2 رو قبول! یک زمانی الکی بیش از حد بزرگش کردن ولی اون دوستی که گفت Oblivion حرف Update تری زد! اما همین بازی های M&M که شما میگی Underrated هستند؛ مگه یادت رفته یک زمانی معروف ترین RPG های تاریخ بودن به طوری که تعداد بازی هاش از Final Fantasy ها هم بیشتر بود؟ در زمینه اینکه بازی خوبی بود من هیچ شکی ندارم:love:. خیلی هم دلم می خواست Dark Messiah ادامه دهنده راه اونها باشه و الآن شدیداً مشتاقم Ubisoft این سری رو زنده کنه. ولی وقتی New World Computing بی عرضه بود و لیاقت نداشت بازی ساخت خودش رو یک تبلیغ خشک و خالی بکنه؛ انداختن تقصیر گردن منتقد ها به نظر شما درسته؟ شرکت هایی مثل 3DO و New World Computing زمان M&M9 مارکتینگ درست و حسابی نداشتند انقدر با هم و با ملت درگیر بودند که یادشون رفته بود اصلاً تبلیغ کنند. تازه این بازی به قدری باگ داشت که توی خیلی از سیستم ها اجرا نمی شد. خود شما. اگه بازی تو سیستمت اجرا نمی شد؛ امروز می تونستی همین نظر رو بدی؟
حالا اینا رو بی خیال! توی سری محبوب ترین بازی و غیر محبوب ترین بازی برات کدومه؟ برای من محبوب ترین For Blood and Honor (از Oblivion بیشتر به من حال داد) و بد آیند ترین Isles of Terra بود که انصافاً اسم هر چی RPG بود رو لکه دار کرد. به نظر من Underrated ترین RPG
تاریخ هم احتمالاً باید Arcanum : Of Steamworks & Magick Obscura باید باشه.
 
بازی ها تو این چند ساله ساده نشدند، شما بزرگ شدید ! به هر حال هنوز هم بازی های Mature تولید میشه ( مث Witcher و BioShock )

اگه هم منظورتون گسترده بودن بازیهاست که حداقل PS3 هیچ محدودیتی ایجاد نمیکنه وقتی MGS4 با این عظمت داره رکورد سایز بازیهای کامپیوتری رو میشکنه
:punish:
آخ نزن دیگه نامرد حالا یه اشتباه تایپی داشتما
403fx8l.gif


Overrated : Oblivion ( البته یه بازی دیگه هم هست که اگه بگم فن هاش همین حالا منو ناک اوت - و یا شاید هم کیک اَس ! - میکنن برم به Hell Chapter :biggrin1: )
و Underrated هم Vampire : Redemption

اینم یه معرفی از Redemption که خودم قبلا نوشتم
38.gif



Vampire_Christof.jpg

Info
Publisher: Activision
Developer: Nihilistic
Genre: Role Playing
Release Date: Jun 7, 2000
ESRB: MATURE
ESRB Descriptors: Animated Violence, Animated Blood​


سال 2000 برای RPGـها سال فرمانروایی Diablo II بود البته این به دلیل برتر بودن این بازی نیست Diablo II حتی از نظر ژانر جز دسته ای از RPGـها که کمتر درگیر نقش آفرینی میشوند محسوب میشد (1) این بیشتر به خاطر ضعف رقبا بود و مهمترین آنها Vampire : Redemptionـه



Warning: Spoilers Ahead !!!
خطر از بین رفتن مزه بازی!

*****************************
يک جنگجوي جنگهاي صليبي (کریستف) که در جنگ زخمي شده و در صومعه بستري ميشود به يکي از راهبه های صومعه که پرستار او بود (آنزکا) دل مي بندد ولي از بخت بد (ويا شايد هم خوب!) به خاطر شجاعتش مورد توجه خوناشام هايي که کمبود نيرو دارند، قرار مي گيرد، بعد ازجاودانه شدنش ( یعنی خونا شام شدن چون Vampireـها عمر ابدي دارند و فقط خون ميخورند ولي هميشه بايد دور از نور آفتاب باشند) براي خداحافظي پيش راهبه مي آيد آنزکا به او اصرار مي کنه که بماند ولي کریستف فرار مي کند و بخاطر خود آنزکا از او میخواد که دنبالش نیاید (خوناشام ها نميتونن چيز.. امم، بيخيال توضيح اصلا
Nevermind%20001.gif
)

Anezka بدون توجه به حرف Christof سراغ او را از خوناشام هاي ديگر مي گیرد در این بین یکی از گروههای رقیب نه تنها او را گروگان میگیرند بلکه از بدن او برای حلول یکی از پلیدترین موجودات گودیک -که چندین هزاره قبل از این دنیا تبعید شده بود- استفاده میکنند... کريستف بعد از شنیدن این خبر نا امیدانه اروپا را برای یافتن آنزکا زیر پا میگذارد تا بالاخره او را در سياهچال يک قلعه قديمي پيدا مي کند...البته آنزکا دیگر راهبه معصوم قبلی نیست -روحش تسخیر شده- و با دیدن کریستف به اون حمله میکند ولی با این حال کریستف ناامیدانه سعی در نجات او دارد و حتی وقتی یکی از ستونها بر سر آنزکا خراب میشود خودش را سپر بلای او میکند...

800 سال بعد (سال 1999) وقتي که گروهی باستان شناس در حال حفاري قلعه بودند، کريستف بيهوش باز در ذهن خود صداي آنزکا را مي شنود که از او کمک ميخواهد بعد از قرنها چشمانش را باز میکند و رو به باستان شناس های متعجب فرياد مي زند: آنزکاي من کجاست!....
****************************


ولی این همه داستان نیست! موتور گرافیکی Redemption یک سر و گردن از Diablo II بالاتر بود بلیزارد همیشه شش ماه و یا بیشتر برای تست یک بازی وقت میگذاره ولی Activision برای ساخت Redemption یک ضرب العجل چند ماهه تا تابستان اعلام کرد نتیجه این شد که اولی با وجود قدیمی بودن -حتی برای سال 2000- باز هم اجرای روان و عالی داشت و دومی با وجود نوع آوری زیاد و طراحی محیط زیبا در زمان خودش Engineـش سرشار از انواع باگ بود! (پروسه های حرکت بیشتر اوقات خنده داره و همینطور کاراکترها در طول بازی بارها بین خود یا اجزای محیط گیر میکنند)
شاید با خواندن داستان بازی آن را یکی از اسطوره ها (حتی در بین هم سبکهای خود) به حساب بیاورید ولی حقیقت اینه که با وجود ایده های اولیه عالی دیالوگها اغلب طولانی و خسته کننده و در بیشتر موارد بیربط هستند و بدتر از آن صدا گذاری ها وحشتناکه (دوبلر آنزکا در نسخه انگلیسی صدایی مثل یک زن 50 ساله دارد به جای یک دختر 20 ساله! ) البته به استثنای موسیقی تاثیرگذار و جاودانه بازی...
این بازی حتی فن های رمانهای خوناشامی را هم راضی نکرد (به قول یکی از برادران حتی یک هفتم ایده های رمان ها در قسمت نیروی های خوناشامی در بازی وجود نداشت ...) یکی از منتقد ها هم میگفت "این بازی آنقدر جاه طلبانه ساخته شد که زیر عظمت خودش فرو ریخت"...

شاید یک روز یک ناشر بازی تصمیم گرفت این بازی رو در حد و اندازه های پتانسیل واقعی اون بازسازی کنه تا اونموقع میتونید با خیال راحت Redemption رو بازی کنید و مطمئن باشید ایده های نیمه پرداخته شده این بازی رو در هیچ جای دیگر نخواهید دید...
31.gif



(1): در مقدمه نقد Witcher ( که الان توی امضامه
45.gif
) دو زیر ژانر اصلی RPGـها را معرفی کردم
 
آخرین ویرایش:
سلام.
من کاری به overrate و Underrate ندارم !!
اما اون یه تیکه که سید گفته بود Baldur's Gate II جزو Overrate شده هاست و دوستمون هم اومد تأیید کرد بسی منو برآشفت !!!
اتفاقا به نظر من اگه Baldur's Gate II یه ایراد بزرگ نداشت (البته این ایراد از نظر منه) بهترین بود بین Baldur's Gate , Icewind Dale , neverwinter Nights اون ایرادم اینه که فقط تو میتونی کاراکتر خودتو بسازی و بقیه تو طول داستان و به انتخاب تو میان تو بازی. من دوست دارم بازی D&D مثه Icewind Dale باشه. همه رو خودت بسازی بعد یا علی مدد !!
Baldur's Gate II : Shadows Of Amn یه بازی خارق العادس واسه من که به خاطر همون مشکل که گفتم فقط 3 تا Chapter رفتم ازش و بعد ولش کردم. من تو گروهم حداقل باید 2 تا Sorcerer باشه وگرنه اصلا بازی نمیکنم !
تا Chapter 3 هم هرچی گشتم به غیر از Cleric و Fighter و Thief و یا مخلوطی از دو تا از کلاسها (دوال کلاس) چیزی گیر نیاوردم. در نتیجه بوسش کردم گذاشتمش رو طاقچه !! :cheesygri
البته ناگفته نمونه من هنوز شماره 1 از بازیهای Icewind Dale و Baldur's Gate و همینطور Palnscape Torment رو بازی نکردم (یکی نیس بگه پس چی بازی کردی ! ) شما بدون اینا در نظر بگیرین حرفامو. البته Icewind Dale رو دارم دانلود میکنم الان و چند روز دیگه تمومه. بعدش میرم سراغ دانلود کردن Baldur .
 
آخرین ویرایش:
:p قرق شد رفت پی کارش!:blushing:
BG2 رو قبول! یک زمانی الکی بیش از حد بزرگش کردن ولی اون دوستی که گفت Oblivion حرف Update تری زد! اما همین بازی های M&M که شما میگی Underrated هستند؛ مگه یادت رفته یک زمانی معروف ترین RPG های تاریخ بودن به طوری که تعداد بازی هاش از Final Fantasy ها هم بیشتر بود؟ در زمینه اینکه بازی خوبی بود من هیچ شکی ندارم:love:. خیلی هم دلم می خواست Dark Messiah ادامه دهنده راه اونها باشه و الآن شدیداً مشتاقم Ubisoft این سری رو زنده کنه. ولی وقتی New World Computing بی عرضه بود و لیاقت نداشت بازی ساخت خودش رو یک تبلیغ خشک و خالی بکنه؛ انداختن تقصیر گردن منتقد ها به نظر شما درسته؟ شرکت هایی مثل 3DO و New World Computing زمان M&M9 مارکتینگ درست و حسابی نداشتند انقدر با هم و با ملت درگیر بودند که یادشون رفته بود اصلاً تبلیغ کنند. تازه این بازی به قدری باگ داشت که توی خیلی از سیستم ها اجرا نمی شد. خود شما. اگه بازی تو سیستمت اجرا نمی شد؛ امروز می تونستی همین نظر رو بدی؟
حالا اینا رو بی خیال! توی سری محبوب ترین بازی و غیر محبوب ترین بازی برات کدومه؟ برای من محبوب ترین For Blood and Honor (از Oblivion بیشتر به من حال داد) و بد آیند ترین Isles of Terra بود که انصافاً اسم هر چی RPG بود رو لکه دار کرد. به نظر من Underrated ترین RPG
تاریخ هم احتمالاً باید Arcanum : Of Steamworks & Magick Obscura باید باشه.

امیدوارم همین طور قرق شده بمونه من که حال میکنم بحث ها رو میبینم چه موافق چه مخالف
دیروز که این پست رو دیدم عجیب لذت بردم و رفتم تو کف که بابا این کیه که انقدر حالیشه بعد گشتن تو مطالب قدیمی دیدم بابا این سهیل منصوری خودمونه تو بازی رایانه:love:
سهیل جان دستت درد نکنه کلی حال کردم با نظرت چون درست و منصفانه بود فقط یه نکته اضافه کنم که این بازی قربانی وضع بد مالی و لانچ زود تر از تکمیل بازی شد تا شاید این دو شرکت رو نجات بده که نشد .خود بازی رو سیستم من کلی مشکل داشت ولی با دو تا پچ غیر رسمی که طرفدارا براش نوشتند تونستم بازی رو تموم کنم مناظری که تو این بازی وجود داره حتی به فکر طراحهای oblivion هم نرسیده و البته بقیه بازی ها جذابیتی که داشت سیستم لول آپش و گیم پلی و تکراری نبودن هیچ کدوم از قسمت هاش همه عالی بودن حیف که دیگه هیچ وقت همچین چیزی رو ندیدم محبوب ترین بازی برای من تو کل بازیها heroes of might and magic 3 va 4 هستند که بعید میدونم هیچ بازی بتونه جای انها رو بگیره و تو RPG دو بازی یکی همین M&M9 و اون یکی neverwinternights البته شماره یکش که از نظر حسی عالی کار کرده بودن و کلا مثل یه رویا بود محیطش و صداها و کلا همه چیزش .فقط اون جنگلهای نیمه تاریک رو یادت بنداز یا صدای ورد خوندن جادوگرها :love:
غیر محبوب ترین بازی برای من Vampire : Redemption هست که البته الان صدای دوستان درمیاد :cheesygri این میتونست یه عنوان بزرگ باشه ولی تمیز کار نشده بود
فقط امیدوارم اینجا بازم شاهد نظراتت باشیم
پ ن : fallout tacticsهم یه بازی rpg strategy یه turnbase بود که کلی باهاش حال کردم
********************

البته یه بازی دیگه هم هست که اگه بگم فن هاش همین حالا منو ناک اوت - و یا شاید هم کیک اَس ! - میکنن برم به Hell Chapter
نکنه منظورت دیابلو کبیره ؟:cheesygri:punish::gunner:

*******************
حاجی چرا داغ کردی راست میگیم دیگه
 
بازی ها تو این چند ساله ساده نشدند، شما بزرگ شدید ! به هر حال هنوز هم بازی های Mature تولید میشه ( مث Witcher و BioShock )
حرفاي مجله Games for Windows رو نزني ها!
همون بايوشاك هم ساده شده Shock2 و Shock 1 بود. The Witcher هم كه از لحاظ RPG نسبتاً ساده تر از بازي هاي قديمي بود مخصوصاً حالت OTS كه براي سادگي ايجاد شده بود هر چند ويژگي خوبي بود. اكثر جا ها خوب كار مي كرد. فقط وقتي با كس ديگه همراه مي شدي اذيت مي كرد.

سلام.
من کاری به overrate و Underrate ندارم !!
اما اون یه تیکه که سید گفته بود Baldur's Gate II جزو Overrate شده هاست و دوستمون هم اومد تأیید کرد بسی منو برآشفت !!!
اتفاقا به نظر من اگه Baldur's Gate II یه ایراد بزرگ نداشت (البته این ایراد از نظر منه) بهترین بود بین Baldur's Gate , Icewind Dale , neverwinter Nights اون ایرادم اینه که فقط تو میتونی کاراکتر خودتو بسازی و بقیه تو طول داستان و به انتخاب تو میان تو بازی. من دوست دارم بازی D&D مثه Icewind Dale باشه. همه رو خودت بسازی بعد یا علی مدد !!
Baldur's Gate II : Shadows Of Amn یه بازی خارق العادس واسه من که به خاطر همون مشکل که گفتم فقط 3 تا Chapter رفتم ازش و بعد ولش کردم. من تو گروهم حداقل باید 2 تا Sorcerer باشه وگرنه اصلا بازی نمیکنم !
تا Chapter 3 هم هرچی گشتم به غیر از Cleric و Fighter و Thief و یا مخلوطی از دو تا از کلاسها (دوال کلاس) چیزی گیر نیاوردم. در نتیجه بوسش کردم گذاشتمش رو طاقچه !! :cheesygri
البته ناگفته نمونه من هنوز شماره 1 از بازیهای Icewind Dale و Baldur's Gate و همینطور Palnscape Torment رو بازی نکردم (یکی نیس بگه پس چی بازی کردی ! ) شما بدون اینا در نظر بگیرین حرفامو. البته Icewind Dale رو دارم دانلود میکنم الان و چند روز دیگه تمومه. بعدش میرم سراغ دانلود کردن Baldur .

شرمندم كه تاييد كردم. ولي خوب overrate شده بود ديگه. يك جور هايي فكر مي كنم بيشتر بازي هاي Bioware همينجوري مي شن (هر چند اين شركت رو خيلي دوست دارم). من يادمه چند سال پيش تو چت روم هاي ياهو داشتم با يكي دعوا مي كردم سر BG2 و ازش دفاع مي كرد آخر سر معلوم شد اصلاً بازي نكرده!
در مورد دوم هم هر گل يك بويي داره. تو Icewind Dale كه شخصيت ها تو خودت مي سازي دوستات شخصيت پردازي ندارند؛ پيش زمينه داستاني ندارند. ولي گيم پلي بهتره و اختيار همه چيز رو داري. تو BG خوب داستان خيلي خيلي قوي تره. من هر دو نوع رو دوست دارم ولي The Temple of Elemental Evil اومد اين دو سيستم رو با هم تركيب كرد. يعني تعدادي از افراد رو خودت مي ساختي و تعدادي ديگه (مثل المو يعني همون آدم مست لايعقل و برادر آهنگرش) تو بازي بودن بعداً اگه مي خواستي به گروه ملحق مي شدند. اگه اونو بازي نكردي حتماً بازي كن.
اي كاش يك روز RPG بسازند كه كركتر ها رو خودت بسازي، بعد شخصيتشون رو هم تعيين كني و اون يارو ها يكي يكي طي مراحل بازي بهت ملحق بشن و بر اساس شخصيتشون رفتار كنند.
در مورد BG1 هم يك نرم افزار هست روي بازي نصب ميشه و با استفاده از موتور BG2 بازي BG1 رو اجرا مي كنه در نتيجه گرافيك و سرعت و ... افزايش پيدا مي كنه. اسم و سايتش رو دقيق يادم نيست ولي مال 3-4 سال پيش فكر مي كنم باشه. تو سايت هاي Fan ها پيدا مي شه. اونو نصب كني بازي خيلي قابل تحمل تر ميشه چون تو BG1 صفحه خيلي كوچيكه محيط رو كامل نمي بيني.
ويرايش: اسمش رو پيدا كردم. Bg1Tutu و آدرسش هم اينه:
http://www.pocketplane.net/tutu


نکنه منظورت دیابلو کبیره ؟:cheesygri:punish::gunner:

آقا اين هندونه ها رو كجا بذارم من؟خجالت كشيدم بابا!:blushing:
نه. منظورش Hellgate London كه احساس مي كنم دشمني عجيبي با اين بازي داره!;)
 
آخرین ویرایش:
سهیل جان، به نکات دقیق و بسیار خوبی به ویژه در مورد ساده سازی در Morrowind اشاره کردی. همان طور که KINDMAN گفت، من هم را در این سری ببیش از همه Morrowind را دوست دارم اما باز هم برخی عناصر ریز، ارزش باقی ماندن را داشتند. البته جو بومی و حس خاص Vvardenfel که Morrowind داشت انصافا تمام ایراداتش را کم رنگ می کند. از دید سیستم دیالوگ کلا Bethesda همیشه ساده و سطحی بوده اما کیفیت حود دیالوگهایش عموما قابل قبول بوده. در Oblivion هم بجز برخی NPC به نظرم کار نویسندگان خیلی بد نبود. سیستم پیچیده و عمیق سالهاست که تقریبا منقرض شده اما همین که Mass Effect حداقل سعی می کند آن را در کنسول زنده کند برایم بسیار با ارزش است.
اگر واقعا بخواهیم در کار کنسول ها دقیق شویم، باید تقصیر اصلی را گردن Microsoft و Nintendo بیاندازیم. تا قبل از Xbox اصلی، کنسول ها بسیار کم در کار PC دخالت داشتند و بازی های معروف کنسول چون FF, MGS و... به شدت کنسولی بودند.N64 با FPS های کنسولی چون GoldenEye و آثاری چون Turok که به PC پورت شدند کمی اتثیر داشت اما حمله اصلی با ورود MS، یک شرکت PC کار به جبهه کنسول ها آغاز شده. آنها می خواستند همه بازی هایشان هم برای PC بیاید هم برای Xbox و از اینجا بود که ساده سازی RPG هایی چون Morrowind و Fable شروع شد. تا همین امروز تمام بازی های مهم Xbox بجز Ninja Gaiden برای PC امده اند و نتیجه Gears برای PC و مشکلاتش است.
از طرف دیگر Nintendo باعث گسترش Casual در کنسول ها شد. کنسول ها همواره نیمه Hardcore دنیای بازی در کنار حرفه ای های PC بودند اما با موفقیت افسانه ای بازی های فوق ساده DS و Wii، اوضاع خراب تر شد. ( PS2 و تعدادی بازی های فوق Casual چون Buzz! را هم نباید فراموش کرد)

با احترام به نظر شما، به نظر من حتی PC Exclusive های واقعی هم ساده شده اند. Neverwinter Nights اصلی ،رسما سایه ی از آثار قبلی BioWare هم نبود و فوق العاده ساده و ابتدایی شده بود. با Neverwinter Nights 2 اوضاع تنها کمی بهبود یافت که آن هم مدیون سازندگان دیوانه اش یعنی نوابغ Obsidian است. کسانی که نمی توانند بازی سطحی بسازند چون این آدم ها Fallout 2, Planescape Torment و Arcanium را ساخته اند.
الان به نوعی حرف اول خودم را نقض کردم. خودم هم دارم به حرف شما می رسم که کنسول ها عامل مهم تر این روند هستند.

KINDMAN جان، مثل همیشه با صحبت هایت موافقم. من هم امیدوارم که هنر در بازیها هرگز نمیرد و بازی های واقعا عمیق همیشه زنده باشند. در مورد I Am Legend گل گفتی. من حتی شنیده ام مه Bethesda در بر گرداندن شخصیت سگ Dogmeat بیش از Fallout اصلی از همین سگ جناب نویل در I Am Legend الهام گرفته و حتی حملات Ghoul ها در F3 شبیه این فیلم شده (شدیدا امیدوارم که Bethesda از Ghoul ها به عنوان زامبی خالی استفاده نکند و Ghoul های NPC و ناطق هم در بازی باشند.)

kourosh عزیز، من هم از این بحث جالب بسیار لذت می برم و افتخار می کنم که در این گفتگو شرکت دارم. اما Over and Underrated:

Overrated ترین به نظر من Neverwinter Nights است که کلی امتیاز عالی و نقد های خوب گرفت و GOTY ها نصیبش شد اما به نظر من یک RPG بسیار ابتدایی و سطحی است که نان داستان، شخصیت های جالب (ابته نه در حد Baldur's Gate 2) و Editor جالبش را می خورد.

Underrated ترین هم همان طور که TyRaX گفت، Planescape Torment است که در پیچیدگی دیالوگ، داستان و شخصیت پردازی همتا ندارن و از دید عناصر RPG هم معرکه است( Tatoo ها، تغییر کلی کلاس، ...). خدایا... چرا این قدر این بازی زیبا و پیچیده است؟ در مورد موسیقی افسانه ای اش هم که چیزی نمی توان گفت.
دیگر RPG شدیدا Underrated به نظر من Arcanium بسیار زیبا و اعتیاد آور است که بعد از Fallout، از دید گیم پلی بهترین RPG از نظر من و اعتیاد آور ترین است. دیگر بازی زیبای Troika یعنی Vampire Masqurade: Bloodlines را هم نباید فراموش کرد. حتی خرابکاریشان یعنی Temple of Element Evil از دید گیم پلی از NWN جذاب تر بود (رسما شدم Anti-NWN)

Arx Fatalis رو هم من خیلی دوست دارم و به نظرم شدید Underrated است.

در مورد M&M9 واقعا از شما و خودم خجالت میکشم چون متاسفانه این بازی رو تجربه نکرده ام (آقا صورت رو شطرنجی کن).

GoldenDragon عزیز، بحث فقط ریجع به درجه سنی نیست. مثلا سری KOTOR همواره T است اما نسبتا عمیق و حرفه ای کار شده. در مورد نقش کنسول ها، Rainbow Six و Ghost Recon های قدیمی و انحصاری PC را مقایسه کن با GRAW 2و Vegas 2.

ایول Vampire : Redemption. من این بازی را از دید گیم لی خیلی دوست ندارم (Stat ها و Attribute های کارکتر خیلی زیاد و جالب بودند اما بازی عمق لازم برای استفاده درست و متمایز کردن کاملشان را نداشت. اما از دید موسیقی و داستان خیلی دوستش دارم. ( هر چند متاسفانه فقط یکی از Ending هایش را دیده ام)

Kain عزیز، در مورد اینک Baldur's Gate 2 خارق العاده است و Overrated نیست با شما کاملا موافقم. البته این که فقط کارکتر اصلی قابل تنظیم است به نظرم ایراد نیست و در مقابل Level Cap و محدودیت بازی و تاکیدش بر نیاز به پارتی کامل است که کمی مرا آزار میدهد. در مورد NWN اما بسی مخالفم.

kourosh جان، خیلی خوشحال شدم که دیدم شما هم از طرفداران Fallout Tactics :BOS هستید. عموم طرفداران Fallout این بازی را طرد کرده اند اما به نظرم به عنوان یک Spin-off تاکتیکی بسیار جالب است و Ending هایش هم محشرند.

سهیل جان، بابا نابود کردی. خیلی خوف و عالی رجع به Icewind Dale و TOEE گفتی. البته من که Temple رو به سبک Baldurی و Falloutی رفتم یعنی یک پارتی یک نفره ساختم و هیچ کس رو هم تو تیمم راه ندادم. بابا حافظه دقیق. المو!؟ خدایی کلا یادم رفته بود.
به نظرم هدف اولیه سازندگان در TOEE همان چیزی بود که گفتی اما نتوانستند به آن برسند. حالا نگفتی، نظر کلی خودت راجع به TOEE چیه؟
در مورد BioShock همان طور که اشاره کرده بسیار ساده شده تر از System Shock 2 بود اما فراموش نکنیم که سبک و ژانر BioShock کاملا متفاوت بود. Bio کلا با هدف FPS ساخته شده بود ولی System Shock 2 یک RPG کلاسیک بود.

راستی حالا که همه دوستان هستند بیاییم RPG های محبوب خود را از دید گیم پلی و عناصر RPG به ترتیب بنویسیم .
1. Fallout 2
2. Arcanum
3. Deus Ex
4. Morrowind
5. Divine Divinity (چیه؟ مگه ما دل نداریم؟ این بازی درسته که نسبتا بی ربطه اما نمنی دانم چرا کلی از آن خوشم آمد... سلیقه کج و موج که می گن همینه :cheesygri )


ای بابا، باز من زیادی شلوغ کردم. از همه دوستان بابت طولانی شدن این پست عذر می خواهم اما چه کنم که بحث RPG است و خب منم جو گیر شدم.
 
kourosh
غیر محبوب ترین بازی برای من Vampire : Redemption هست که البته الان صدای دوستان درمیاد این میتونست یه عنوان بزرگ باشه ولی تمیز کار نشده بود
سید جون با قسمت 2 کاملا موافقم، یادمه یه نظر سنجی در مورد بازسازی این عنوان بود که تعداد رای هاش از تعداد رای های این نظر سنجی تغییر نام خلیج عربی به خلیج فارس هم بیشتر بود ، حالا این یعنی اینکه همه قبول دارند که Redemption باید دوباره ساخته بشه یا اینکه ما ایرانیها خیلی بی بخاریم بماند :-"

Red_Yashar
Rainbow Six و Ghost Recon های قدیمی و انحصاری PC را مقایسه کن با GRAW 2و Vegas 2.
این 2 عامل داره یکی برمیگرده به خود fpsـها که کلا سبکش زیاد حرفی برای گفتن نداره ( بر عکس RPG
90.gif
) و دیگه بازی های مولتی پلتفورم هر چقدر که مود های گوناگون بیشتر داشته باشن پورت سختتری داره و مورد سوم ( :دی ) هم بخاطر اینه که کلا سازنده ها بخاطر پیشرفتهای گرافیکی تا حد زیادی برای فروش بازی به طراحی ها تکیه میکنند ( حق هم دارند چون توی E3 و تریلرها بارزترین جنبه بازی که باعث خرید میشه همون گرافیکه، موارد دیگه فقط باعث میشه بازیکن بعد از 2 ساعت که با محیط بازی آشنا شد حاضر به ادامه باشه برای اونها در اولویت قرار نداره چون مهمترین فاکتور براشون فروش بازی هست )
Vampire Masqurade: Bloodlines را هم نباید فراموش کرد
آره، البته نمیدونم چرا Community این بازی خیلی فعاله، -نامردا نمیذارن که بازی ـه underrated بشه- الان 4 ساله که هر 3 ماه یکبار یک patch از خودشون در میکنند که فکر کنم نزدیک به یک رکورد باشه (شایدم خودشه :D )
Underrated ترین هم همان طور که TyRaX گفت، Planescape Torment است
خو پس حتما میرم دنبالش چون به تایید mamadmaster هم رسیده
302.gif


BlackCanopus
نه. منظورش Hellgate London كه احساس مي كنم دشمني عجيبي با اين بازي داره!
بیشتر از دشمنی، من اگه جای اون 8 ساعت میرفتم Planescape رو میزدم کلی برای دنیا و آخرتم مفیدتر بود :-"
The Witcher هم كه از لحاظ RPG نسبتاً ساده تر از بازي هاي قديمي بود مخصوصاً حالت OTS كه براي سادگي ايجاد شده بود هر چند ويژگي خوبي بود. اكثر جا ها خوب كار مي كرد. فقط وقتي با كس ديگه همراه مي شدي اذيت مي كرد.
منظورت از ساده بودن چیه ؟ اگه کمبود امکانات هست که به نظر من خیلی خوب کار میکرد ( در واقع با یک اختلاف کم از Fable بهترین زاویه دید رو داشت ) اگر هم منظورت اینه که زاویه دید خوب مبارزه رو راحت میکنه که خب این اشکال از بازی نیست - مخصوصا وقتی به گیمر قدرت انتخاب دوربین رو بده - :biggrin1:
 
سلام.
شرمندم كه تاييد كردم. ولي خوب overrate شده بود ديگه
دشمنت شرمنده دوست عزیز. این حرفا چیه.

در مورد دوم هم هر گل يك بويي داره. تو Icewind Dale كه شخصيت ها تو خودت مي سازي دوستات شخصيت پردازي ندارند؛ پيش زمينه داستاني ندارند. ولي گيم پلي بهتره و اختيار همه چيز رو داري. تو BG خوب داستان خيلي خيلي قوي تره. من هر دو نوع رو دوست دارم ولي The Temple of Elemental Evil اومد اين دو سيستم رو با هم تركيب كرد. يعني تعدادي از افراد رو خودت مي ساختي و تعدادي ديگه (مثل المو يعني همون آدم مست لايعقل و برادر آهنگرش) تو بازي بودن بعداً اگه مي خواستي به گروه ملحق مي شدند. اگه اونو بازي نكردي حتماً بازي كن.
خوب من این TOEL رو تست کردم چند سال پیش اما وقتی دیدم Turn Based هست بی خیالش شدم. اصولا من با Turn Based مشکل دارم شدید !!
اما همونطور که گفتم من از اونجا که عقده جادو جمبل دارم باید تو گروهم حتما حتما Sorcerer باشه ولی با وجود اینکه تو Baldur 2 حدود یک سوم بازی رو رفته بودم اما هیچ خبری از Sorcerer یا Wizard یا Mage یا کلاسی تو این مایه ها نبود. در نتیجه ولش کردم.
من RPG رو فقط با جادو، شمشیر، سپر، زره و ... دوست دارم و از RPG های مدرن مثل Fallout Tactics یا Star Wars : KOTOR و بازیهای مشابه اصلا خوشم نمیاد.
راستی بابت اون لینک هم ممنون. :blushing:

Overrateترین به نظر من Neverwinter Nights است که کلی امتیاز عالی و نقد های خوب گرفت و GOTY ها نصیبش شد اما به نظر من یک RPG بسیار ابتدایی و سطحی است که نان داستان، شخصیت های جالب (ابته نه در حد Baldur's Gate 2) و Editor جالبش را می خورد.
خوب من شخصا نوروینتر رو دوست دارم به خاطر محیط پردازی بی نظیرش. واقعا محیط پردازی شاهکاری داره این بازی. محیطهایی که آدم خودشو توش حس میکنه و واقعا لذت میبره. :love: اما خوب از نظر گیم پلی و شخصیت پردازی از Icewind Dale و Baldur's Gate مطمئنا ضعیفتره.

در مورد اینک Baldur's Gate 2 خارق العاده است و Overrated نیست با شما کاملا موافقم. البته این که فقط کارکتر اصلی قابل تنظیم است به نظرم ایراد نیست و در مقابل Level Cap و محدودیت بازی و تاکیدش بر نیاز به پارتی کامل است که کمی مرا آزار میدهد. در مورد NWN اما بسی مخالفم.
خوب من همون بالا تو پرانتز گفتم. این از نظر من ایراده نه اینکه یه ایراد اساسی باشه. اصولا اخلاق من جوری هست که دوست دارم همه شخصیتها رو اون جور که دوست دارم بسازم و بازی کنم. :)

Divine Divinity(چیه؟ مگه ما دل نداریم؟ این بازی درسته که نسبتا بی ربطه اما نمنی دانم چرا کلی از آن خوشم آمد... سلیقه کج و موج که می گن همینه )
چرا بی ربطه ؟ این بازی یه بازی عالی هست که من شخصا تا حالا 3 بار تا آخرش رفتم. اولین چیزی که تو این بازی به نظر من خودنمایی میکنه موسیقی بینظیرش هست. از اون موسیقی منوی بازی گرفته تا همون اول بازی تو دهکده که یه موسیقی آروم (با نی هست فکر کنم یا چیزی تو همون مایه ها) نواخته میشه که آدمو میبره اون بالا بالاها ! :cheesygri
واقعا از نظر موسیقی یه شاهکار هست این بازی. بعد از اون هم گرافیک خیلی جالب و زیبایی داره که حس بازی رو به خوبی به آدم منتقل میکنه. یه نکته ریز و در عین حال جالب دیگه تو این بازی (قبلا سیاوش اشاره کرده بود به این موضوع) اون داستان های کوتاه و در عین حال زیبایی بود که تو کتابخونه خونه ها پیدا میکردی و واقعا در کنار داستان اصلی جذاب و جالب بودن. گیم پلی بازی هم خیلی خوب بود به نظر من.
در کل اینم جزو بهترین های RPG هست به نظر من که متاسفانه به اونچه لیاقتش بود نرسید. ;)
 
Overrated ترین به نظر من Neverwinter Nights است که کلی امتیاز عالی و نقد های خوب گرفت و GOTY ها نصیبش شد
به نظر من هم Overrate شد:laughing:. مخصوصاً تو e3 وقتي جايزه بهترين RPG رو گرفت و بعد از عرضه ديدم چطوريه ... بيشتر پيشرفت NWN تو بحث گرافيك و محيط و جلوه هاي ويژه بود و يكي از ويژگي هايي كه خيلي ازش بدم امد اين بود كه فقط يك NPC باهات همراه مي شد.
nderrated ترین هم همان طور که TyRaX گفت، Planescape Torment است که در پیچیدگی دیالوگ، داستان و شخصیت پردازی همتا ندارن و از دید عناصر RPG هم معرکه است( Tatoo ها، تغییر کلی کلاس، ...). خدایا... چرا این قدر این بازی زیبا و پیچیده است؟ در مورد موسیقی افسانه ای اش هم که چیزی نمی توان گفت.
اين بازي كه امتياز هاي خيلي بالايي گرفت و حتي فكر مي كنم GotY يا RPG of the Year هم شد. فقط فروشش كم بود.
حتی خرابکاریشان یعنی Temple of Element Evil از دید گیم پلی از NWN جذاب تر بود (رسما شدم Anti-NWN)
...
به نظرم هدف اولیه سازندگان در TOEE همان چیزی بود که گفتی اما نتوانستند به آن برسند. حالا نگفتی، نظر کلی خودت راجع به TOEE چیه؟
بابا بيخيال! ToEE خرابكاري؟;) به نظر من بهترين Adaptation يك RPG كلاسيك روي CRPG بود! تو PC Gamer هم نوشته بود RPG Heaven (من اين مجله رو خيلي قبول دارم). در زمينه اينكه بازي پر باگي بود شكي نيست (اصلاً همه بازي هاي ترويكا پر باگ بودند ولي آخري حتي از اين هم بد تر بود). ولي گيم پلي بحث ديگه است. اون ويژگي هم كه من گفتم تو بازي پياده سازي شده بود. دقيق منظورت رو متوجه نشدم (كه نتونستند بهش برسند).
در مورد BioShock همان طور که اشاره کرده بسیار ساده شده تر از System Shock 2 بود اما فراموش نکنیم که سبک و ژانر BioShock کاملا متفاوت بود. Bio کلا با هدف FPS ساخته شده بود ولی System Shock 2 یک RPG کلاسیک بود.
اينجا هم متوجه نشدم. تا جايي كه من مي دونم shock ها كلاسيك نبودند. كاملاً Modern بودند;). اولين بازي بود كه گيم پلي FPS (منظورم اول شخص خالي نيست. شوتر اول شخص) رو خواست با RPG تركيب كنه. اون هم به جاي Exp از Augmentation استفاده كرد. مگه نه؟ همون عناصر هم دقيقاً تو BioShock وجود داشت. فقط خيي ساده تر شده بود. اصلاً BioShock يك RPG lite بود نه يك FPS معمولي. ولي دليل اينكه Irrational دايم تاكيد مي كرد اين بازي FPS خواهد بود (به نظر من) اينه كه مي ترسيدند اسم RPG گيمر هاي عادي رو فراري بده.
آره، البته نمیدونم چرا Community این بازی خیلی فعاله، -نامردا نمیذارن که بازی ـه underrated بشه- الان 4 ساله که هر 3 ماه یکبار یک patch از خودشون در میکنند که فکر کنم نزدیک به یک رکورد باشه (شایدم خودشه :D )
...
منظورت از ساده بودن چیه ؟ اگه کمبود امکانات هست که به نظر من خیلی خوب کار میکرد ( در واقع با یک اختلاف کم از Fable بهترین زاویه دید رو داشت ) اگر هم منظورت اینه که زاویه دید خوب مبارزه رو راحت میکنه که خب این اشکال از بازی نیست - مخصوصا وقتی به گیمر قدرت انتخاب دوربین رو بده - :biggrin1:
بخش اول رو متوجه نشدم;). يعني چي طرفدار ها نمي ذارن بازي Underrate بشه؟
بخش دوم: Character Customization نداشت. سيستم ارتقا خيلي ساده بود. سيستم inventory و weapon ها و armor و ... واقعاً خيلي ساده بود.
نه اتفاقاً بحثي سر ساده شدن مبارزه ندارم. اگه بازي سر راست تر بشه خيلي بهتره. منظورم اينه بيشتر با سليقه موجود سازگاري پيدا كرده بود تا حدي كه تو نماي ايزومتريك واضح بود كم كاري شده.
آقا یه سوال، توی Morrowind میشه خوناشام بشیم ؟ ( مث Oblivion ) و اینکه توی آبلیوین میتونیم خون دشمنهامون رو به زور بخوریم ?
42.gif
چرا نمي توني؟ تو بسته الحاقي Bloodmoon مي توني انسان گرگ نما هم بشي.:evil:
 
آخرین ویرایش:
Darkfie1d
100% +
حالا چی شده که خون آشام میخوای بشی؟
اتفاق خاصی نیفتاده :D بعد از Redemption اینطوری شدم، بهتره خودم رو به یه روانپزشک نشون بدم
108.gif


BlackCanopus
بخش اول رو متوجه نشدم. يعني چي طرفدار ها نمي ذارن بازي Underrate بشه؟
یعنی هر چی گیمر geek مبتلا به vampirism هست ( عین من ) نمیگذارن که این بازی فراموش بشه ( گفتم که تعداد پچ ها و پشتکارشون بعد از این همه سال باید یه رکورده )
بخش دوم: Character Customization نداشت. سيستم ارتقا خيلي ساده بود. سيستم inventory و weapon ها و armor و ... واقعاً خيلي ساده بود.
قبول دارم ولی توی همین قسمتها هم نوع آوری های جالبی داشت ( اگر چه کم بود ولی کدام RPG در 6 سال گذشته تا این حد پر از ایده و نوع آوری بود ؟ اینقدر وهم ناک و در عین حال زنده و باطراوت ؟ )
نه اتفاقاً بحثي سر ساده شدن مبارزه ندارم. اگه بازي سر راست تر بشه خيلي بهتره. منظورم اينه بيشتر با سليقه موجود سازگاري پيدا كرده بود.
خودت یه کم حس نمیکنی داری ساز مخالف میزنی ؟ حرف پست قبلیت رو در این مورد مقایسه بکن
73.gif

چرا نمي توني؟ تو بسته الحاقي Bloodmoon مي توني انسان گرگ نما هم بشي
ne'er ! ، werewolf scions are our archnemesis... not in this (un ?)lifetime
Ezhdaha%20001.gif

اینم آنتی اسپم :دی

عناوین Gothic 3: Forsaken Gods Expansion و No Time For Dragons تایید شدند

NTFD قراره قبل از پایان 2008 ریلیز بشه اینم چند تا از ویژگی های بازی :

* جادو ها به 5 نوع تقسیم میشنود ، 4 نوعش عناصر چهار گانه هست و دیگری جادوی ارواح ( totem )
* علاوه بر جادو در بازی میتوانیم مهارتهای تیراندازی و مبارزه با سلاح سرد را هم انتخاب کنیم ولی از قرار معلوم مانور این بازی روی Skillـهایی هست که مربوط به جادو میشوند ( چون نزدیکترین همراه ما یه Sorceress هست که قراره به ما در مورد جادو آموزش بده )
* آنتاگونیست نهایی یه اژدها ی بیچاره ـس
213.gif


به نظر من از این بازی حتی انتظار 250g نوع آوری را هم نمیشه داشت :دی



بقیه اسکرین شاتها
 
آخرین ویرایش:
GoldenDragon عزیز ، فکر کنم Community طرفداران Bloodlines واقعا هم رکورد دار باشه. این همه Unofficial Patch که هنوزم میان نشون می ده مه این بازی Troika می تونست چه شاهکاری بشه.

Kain عزیز، ایول. خیلی خوشحالم که شما هم DD را دوست دارید. انصافا هم موسیقیش زیبا کار شده و یک عنوان Underrated است.

BlackCanopus عزیز، علت اینکه Torment رو Underrated می دونم توجه کم جامعه RPG و Forum های خارجی و سایت های بازیست که اکثرا فراموشش کردن.
در مورد TOEE، من خوذم هم خیلی اون رو دوست دارم اما جدا از تمام باگ ها، تا حدودی نا تمامه و خیلی ایده ها که به نظر میان اجرا شدن عملا تلف شده اند. در سایت های طرفداران RPG هم TOEE تنها کار ضعیف Troika محسوب می شه که هر چند با این نظر مخالفم اما همچنان آن را خرابکاری Troika می دانم. در مورد اون ویژگی، اوایل کار همه چیز به اون شکل به نظر می رسید اما کمی جلوتر همه چیز مثل NWN و بقیه شد (البته من فقط با 3 تا Alignment های Evilرفتم و شاید آنها در این بخش نتوانسته اند کامل پیاده سازی کنند). مایوس شدن من شاید به نوعی به هیجانم قبل از اجرایش برگردد. وقتی Arcanium آمد، من به امید بازی جدید از خالقان Fallout سراغش رفتم و مایوس هم نشدم علی رقم تفاوت دنیا و بسیاری عناصر گیم پلی. شاید انتظار یک Arcanium دیگر رو از TOEE داشتم. محدودیت های Forgotten Realms ی شم بی تاثیر نیستند اما به هر حال آن را در حد این تیم نمی دانم. البته در میان RPG کلاسیک و این طوری قانون مند انصافا هم از دید گیم پلی و عناصر RPG بیشتر از بقیه از آن لذت بردم.

در مورد Shock ها، منظورم از کلاسیک، قدیمی و ارزشمند بودنشان است (مثل An Instant Classic که به BioShock هم لقب داده اند )و کلا من معمولا از کلاسیک به عنوان ارزشمند یاد می کنم تا معنی درست تر و دقیق آن(Classic RPG) . اما به نظرم جدا از ترکیبی بودن خیلی هم مدرن نبود البته RPG کلاسیک (با معنی قانونمندی اش) هم نبود.
در مورد BioShock مخالفم. این بازی در ابتدا یک بازی کاملا RPG بود که فقط یک Art ازش آمد و یکی دو تا مجله Previewش کردند اما وقتی تیم نتوانست Publisher پیدا کند تصمیم گرفت کلا سبک آن را عوض کند و در نتیجه بسیاری از ایده ها و عناصر گیم پلی دور ریخته شده و تمام استراتژی ساخت و مراحل از نو بنا شدند. آنها کلا طراحی مراحل، دشمنان و امکانات را برای یک FPS مدرن دوباره سازی کرده و بعد سراغ Take Two رفتند. نوع مراحل بازی، دشمنان و جایگیریشان کاملا برای FPS کار شده و تیم، Plasmid ها و سایر عناصر را وارد کرد تا حالتی Customizable به FPS داده و نوعی حس Sandbox (معنی گیمپلی ای و نه شبه ژانری اش) به شوتر بدهد و به همین دلیل است که لقب Shooter 2.0 به آن داده اند.
در مورد Witcher موافقم. کلا خیلی بخش کارکتر Customize ش ساده شده بود اما داستان و عناصر Mature اش من رو یاد Fallout انداخت. خدا وکیلی سال ها بود که RPG واقعا Mature نداشتیم. یکی از سایت های باحال هم کشف کرده بود که در نسخه آمریکایی بازی کلی سانسور شده، راه حل آزاد کردن آن بخش ها و Uncut کردن بازی رو زده بود و عملا Witcher به یک Mature Heaven و Story Heaven تبدیل شده بود. (اینجا من یک دلیل دیگه هم برای نارضایتی از TOEE دارم: این بازی تنها عنوان T شرکت Troika بود که خیلی دستشون رو بست هر چند با این وجود از عناصر Mature خالی نبود.)

در مورد RPG Heaven با PC Gamer مخالفم.
RPG Heaven = فقط و فقط Fallout 2
البته شما استاد ما هستی و من با شرکت در این بحث تنها می خواهم دیدگاه خودم را بگویم. PC Gamer هم انصافا از معدود مجله های حرفه ای باقی مانده است.
 
یعنی هر چی گیمر geek مبتلا به vampirism هست ( عین من ) نمیگذارن که این بازی فراموش بشه ( گفتم که تعداد پچ ها و پشتکارشون بعد از این همه سال باید یه رکورده )
پس در زمينه مفهوم كلمه Underrate ابهامي پيش اومده. همينطور كه خودتون مي دونيد Rating يعني ارزيابي كردن و سنجيدن. و Underrate شدن يك بازي يعني قسمت اعظم منتقد ها به دلايل مختلف امتياز هايي كمتر از اونچه حق بازي بوده بهش دادند و اون رو كمتر از اون چيزي كه واقعاً هست ارزيابي كنند. در مورد Underrate شدن نظر جامعه گيمر ها موثر نيست. چون متاسفانه يا خوشبختانه نظرشون روي Rating بازي تاثير نداره. ولي وقتي يك بازي مثل Bloodlines كه اينهمه طرفدار داره (يكيش خود من) امتياز هاي پايين ميگيره؛ اونوقت طرفدار ها ميگن Under-rated بوده؛ يعني حق بازي بيشتر از اين حرفا بوده. فراموش شدن بازي كه بحث ديگه است.
قبول دارم ولی توی همین قسمتها هم نوع آوری های جالبی داشت ( اگر چه کم بود ولی کدام RPG در 6 سال گذشته تا این حد پر از ایده و نوع آوری بود ؟ اینقدر وهم ناک و در عین حال زنده و باطراوت ؟ )
كي گفت نداشت؟ من گفتم تو بعضي زمينه ها (كه اسم بردم) ساده شده بود. نگفتم نو آوري نداشت. اتفاقاً تو بعضي از زمينه ها هم خوب شده بود. مثلا در مورد Quest ها كه تا حدي پيچيده تر شده بود. ولي بازي در مجموع ساده تر شده بود. اون هم مربوط به سطح انتظارات ميشه كه بالا بود. در مورد نو آوري كه قبول دارم داشت.

خودت یه کم حس نمیکنی داری ساز مخالف میزنی ؟ حرف پست قبلیت رو در این مورد مقایسه بکن
اين 3 تا از پست هاي من:
The Witcher هم كه از لحاظ RPG نسبتاً ساده تر از بازي هاي قديمي بود مخصوصاً حالت OTS كه براي سادگي ايجاد شده بود هر چند ويژگي خوبي بود. اكثر جا ها خوب كار مي كرد. فقط وقتي با كس ديگه همراه مي شدي اذيت مي كرد.
نه اتفاقاً بحثي سر ساده شدن مبارزه ندارم. اگه بازي سر راست تر بشه خيلي بهتره. منظورم اينه بيشتر با سليقه موجود سازگاري پيدا كرده بود.
بخش دوم: Character Customization نداشت. سيستم ارتقا خيلي ساده بود. سيستم inventory و weapon ها و armor و ... واقعاً خيلي ساده بود.
من اختلافي نمي بينم! چند تا كلمه رو قرمز كردم تا شايد ابهام بر طرف بشه. :laughing:بازم اگه اختلافي هست دقيقاً بهش اشاره كنيد.

در ضمن ياشار، تونستي با كامپيوتر جديدت The Witcher رو بازي كني؟

يك بحثي هم مطرح مي كنم و اون نحوه حرف زدن در مورد يك پديده است. مثلاً در مورد بازي. متاسفانه وقتي در مورد يك ويژگي يك بازي صحبت مي كني، مي گن اون يكي قسمتش خوب نبود؟ مي گي هوش مصنوعي تو GoW ضعيف بود؛ ميگن مگه گرافيكش شاهكار نبود؟ از يك بازي تعريف مي كني مي گن نه خير اون يكي بهتر بود. اصولاً تو نقد وقتي مي گيم يك جنبه از يك پديده بده يا خوبه، با بقيه جنبه ها كاري نداريم. با قيه پديده ها هم كاري نداريم. مثلاً وقتي مي گيم عناصر RPG تو يك بازي ساده شده بودن بحثي سر نو آوري نكرديم. اتفاقاً ممكنه همون ساده شدن نو آوري باشه. با بقيه بازي ها هم كاري نداريم. يعني وقتي مي گيم بازي X خوب بود مقايسه اي با بازي Y انجام نداديم. ممكنه Y بهترين RPG تاريخ باشه؛ ولي من كه مقايسه نكردم؟ من گفتم X بازي خوبيه. براي همين من يك خواهشي دارم. لطفاً جنبه هاي مختلف بازي ها رو با هم قاطي نكنيم و حتي مقايسه هم نكنيم. بازي ها رو هم با هم مقايسه بكنيم؛ ولي اگه بحث در مورد يك بازي خاص هست دخالت دادن يك بازي ديگه كه ارتباطي به موضوع نداره، منحرف كردن بحثه. اين كار رو نكنيم. از همه شما هم خيلي خيلي ممنونم.
 
راستی یادم رفت، Darkfie1d جان بیزحمت این نظر سنجی رو عوض میکنی ؟ حالا که حاجی هم اجازه داده لطفا اینو بذار :

منتظر کدام RPG 2008 هستید ؟
Age of Decadence
Dragon Age
Fallout 3
Mass Effect
No time for Dragons
Rise of the Argonauts
Sacred 2
Space Siege
The Broken Hourglass
The Precursors
The Witcher EE
Tow Worlds : The Temptation​

در ضمن اگه خودتون عنوان دیگری رو میشناسید بهش اضافه کنید
38.gif



Red_Yashar
یکی از سایت های باحال هم کشف کرده بود که در نسخه آمریکایی بازی کلی سانسور شده، راه حل آزاد کردن آن بخش ها و Uncut کردن بازی رو زده بود و عملا Witcher به یک Mature Heaven و Story Heaven تبدیل شده بود.
یاشار جان اسم اون مود چیه ؟ :دی
BlackCanopus
نه اتفاقاً بحثي سر ساده شدن مبارزه ندارم. اگه بازي سر راست تر بشه خيلي بهتره.
مثلا الان منظورت از این سر راست شدن چیه ؟
42.gif
در ضمن به خاطر تعریف های قبلی ممنون
38.gif


مث اینکه یادم رفتم آنتی اسپم رو خاموش کنم، باشه برا دفعه بعدی :دی

Beltion: Beyond Ritual

پروتاگونیست بازی یه Necromancerـه ( جادوگر پلید ) و در بازی میتوانید یکی از 4 نوع شخصیت melancholic ( مالیخولیایی ) ، choleric ( خشن ) ، phlegmatic ( بی احساس ) و sanguine ( خونخوار
294.gif
) رو داشته باشه
156.gif

به قول شاعر گفتنی: you can choose to be evil, or real evil :دی



شخصیت پردازی کامل ، دنیای منحصر به فرد ، سیستم ارتقا و کلاس بندی های کاملا جدید ، برای حل شدن مشکلها در بیشتر مواقع چهار راه حل دارید : 1. جنگ 2. مذاکره ( که این هم وابسته به Skillـهای اجتماعی شما هست ) 3. ترور کردن مخفیانه ( stealth ) و کنترل فرد مقابل از طریق تلپاتی ( هیپنوتیزم و ... ) ، بازی بهیچوجه تک خطی نیست شما بارها بین چند راهی های مختلف قرار خواهید گرفت و شخصیتتان سنجیده خواهد شد و البته چنین بازی ای بیش از یک پایان خواهد داشت

بعنوان یکNecromancer
با کشتن دشمنان شما دانش آنها را بدست می آورید ( Gathering of Soulds ) ، یک شهر مردگان ( Necropolis ) برای امتحان کردن جادوها، بالا بردن کلاس، مدیتیشن و تلپورت ، مانند Vampire Bloodlines مهارتهایی که میتوانید ارتقا بدید به نیروهای رزمی یا جادو خلاصه نمیشود، مهارتهای اجتماعی ( مانند قانع کردن، ترساندن یا اغوا کردن ) هم جز خصوصیات necromancer شما خواهد بود

به احتمال 95% بعد از 2008 ریلیز میشه
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or