طرفداران ژانر JRPG

AsaraymA

IchibaN
کاربر سایت
Apr 9, 2007
1,003
نام
آریا
@Cloud Strife
ماکان من امشب اگه زودتر برم خونه یه توضیح کامل راجع به ویژوال ناول و انواع مختلفش میدم و یکسری بازیهای عالی تو این سبکم یه معرفی کوتاهی میکنم، رو PC هم که یه ارتش VN داریم که بعضی‌هاشون واقعاً فوق‌العاده‌ان.
چون من حس میکنم تو هم اساساً عین من دیوانه این سبک باشی... اصلاً تو چشای کلودت که نگاه میکنم عشق به VN موج میزنه. :D
 

J. Constantine

کاربر سایت
May 19, 2012
2,445
نام
علی
@Cloud Strife
ماکان من امشب اگه زودتر برم خونه یه توضیح کامل راجع به ویژوال ناول و انواع مختلفش میدم و یکسری بازیهای عالی تو این سبکم یه معرفی کوتاهی میکنم، رو PC هم که یه ارتش VN داریم که بعضی‌هاشون واقعاً فوق‌العاده‌ان.
چون من حس میکنم تو هم اساساً عین من دیوانه این سبک باشی... اصلاً تو چشای کلودت که نگاه میکنم عشق به VN موج میزنه. :D
خیلی دمه شما گرمه این کارو انجام بدین!
 

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,184
نام
ماکان
@Cloud Strife
ماکان من امشب اگه زودتر برم خونه یه توضیح کامل راجع به ویژوال ناول و انواع مختلفش میدم و یکسری بازیهای عالی تو این سبکم یه معرفی کوتاهی میکنم، رو PC هم که یه ارتش VN داریم که بعضی‌هاشون واقعاً فوق‌العاده‌ان.
چون من حس میکنم تو هم اساساً عین من دیوانه این سبک باشی... اصلاً تو چشای کلودت که نگاه میکنم عشق به VN موج میزنه. :D

آریا من که خودم ویژوال ناول زیاد بازی میکنم (بازی کردن اصلا لغت درستیه؟:D) بیشتر سوال کردم ببینم کسی هم اهلش هست یا نه. ولی درکل کار خوبی میکنی. میخوای تو یه سری کارهایی که خودت بازی کردی رو معرفی کن، منم کارهایی که خودم دوست دارم. در کل یه معرفی خوبی میشه. چون فکر نمیکنم سبک همه گیری باشه و هرکسی بشناسه. کلا ویژوآل و لایت ناول ها هرچند بعضا خیلی خفنن، مثل Fate/Zero اما خیلی شناخته شده نیستن.
 

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,184
نام
ماکان
ماکان، داداش، این Mind 0 کجاش ویژوال ناوله؟!:-/:D

خوب Mind 0 یجورایی ترکیب Visual Novel و Dungeon Crawler و RPG های ژاپنیه. یعنی بازی کردی میدونی، روایت داستانش کامل دوبعدی و VN طوره اما مبارزات سه بعدی. در نتیجه من تو VN ها دسته بندیش میکنم:D

شماره چندش؟:D دست درد نکنه که راهنمایی میکنی. من زیاد این کاره نیستم! کلا 4 تا JRPG بازی کردم!

یه نسخه بیشتر برای PC نیست. و اینکه Tactical RPG ـه. خیلی شبیه به JRPG هایی که بازی کردی نیست. اما خیلی خوبه. داستان و شخصیت هاش فوق بامزه ان. من خیلی سال پیش برای سایت چندتا مقاله دربارش نوشته بودم که میتونی بخونیشون. اگه خوشت امد بازی کن که باحاله انصافی. بعد من این رو معرفی میکنم چون رو PC هست میشه مفت بازی کرد:D

جذب چیه این شدی؟ :D

خوب بلواقع چون مفت بود و حجمش کم بود (:D) دنلد کردم و غافل گیر شدم! باحاله انصافی. دل بده بازی کن خوشت میاد.

+++

@AsaraymA

آریا .hack رو بازی کردی؟
 

noctis-sm3

کاربر سایت
Jul 23, 2014
2,600
نام
mohammad
خوب اسکوار تامب رایدر و هیتمن و دئوس و ایکس و غیره هم میسازه و خیلی پر خرج هم هستن .... خوب این دقیقا حرف منه ... میگید دیگه اسکوار jrpg درست حسابی نمیسازه .. و اگه چیزی بسازه در حد همین woff و لایتینگ ریتورن باشه ... خوب به جای بازی کردن همچین بازیایی میره سری tails و persona بازی میکنم ... و دقیقا وقتی رو اوردم به سمت این بازی ها که دیدم از سمت اسکوار و فاینال ابی گرم نمیشه ...و برای رفع نیازم چیز دیگه ای تجربه کنم ولی الان یه فنه کشته مرده مرده این دو سریم ...
تو درست میگی منم از اسکوار jrpg عالی و پر هزینه میخوام با کات سین های سینمایی فک بر انداز ... اگه همچین چیزی میسازه ... برام مهم نیست اسمش رو بزاره ... کلود به مکتب نمیرفت ‌... یا فاینال فانتزی ۱۸ ... اگر هم نمیسازه و قراره فقط چیزایی در حد woff تحویلمون بده ... خب چه کار میشه کرد ... نمیشینم عزا بگیرم ... کلی بازی بهتر تو این سبک هست که برم سراغشون ... نهایتش یه 3ds پای ادم اب میخوره
اولا بحث سر ff بود و هزینه بالای ساخت قسمت هاش...
دیگه چرا پای TRو H و ... رو پاشونو باز می کنی وسط؟ کلا حرف های دیگه که ربطی ندارن به موضوع رو می زنی:D اون بالا هم اثبات کردی که پرسونا چون نوبتی هست پس داستانش هم خوبه...:D پرسونا یه چیزه ناب اصلا... ولی ربطی خدایی نداشت اینکه اگه بازی نوبتی باشه داستانشم خوب میشه:))
الان شما برید واکنش های مردم به گیمپلی جدید ریمیک رو ببنید تو youtube راحت می بینید که 98 درصد مردم راضی هستن و خوشحال...
کاری ندارم اینا فن های جدید هستن یا قدیمی... مهم اینه بازار الان خواهان همچین چیزی هستش و مطمئنم بخواد نوبتی و ... رو ادامه بده مجبور از بودجه هر قسمت بزنه
بعد الان زمانی هست که دیگه هر نسخه شماره دار تو هر نسل یدونه میاد و مثل نسل های قبل نیست که دو و سه تا عرضه بشه...
اسکوئر نمی تونه بیخیال 38-39 میلیون کنسول فروخته شده تو غرب بشه(اونم فقط فقط ps4 و وان رو حساب نکردم) شایدم بیشتر باشه... و بازی تا عرضه از این تعداد بیشترم میشه... بچسبه به بازاری که کل کنسول های نسل هشت سه میلیونم نفروختن
نظری ندارم ایده جدید اینا یا راه و روششون درسته یا نه... ولی باید به سمت بازار حرکت کنه نه در خلافش که راهشون درسته...
هر چند کاری ندارم تاباتا چه ایده ای داره و دیدش به اینکه بازی مثل نسخه هفتم میشه یا نه....
علاوه بر گیمپلی انقلابی بازی داستانی می خواد بسیار غنی که بشه مثل نسخه هفتم هر شخصیت داستان خوبی رو داشته باشه و مثل بعضی انیمه ها بتونه برای هر شخصیتش یه 30-40 قسمت کنار بزاره:))
که تنها نگرانی منم از داستان هست...
وگرنه xv تو هر قسمتی که بهش نگاه کنیم محکوم به پیروزی و موفقیت هست:D
 

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,033
نام
مازیار
اولا بحث سر ff بود و هزینه بالای ساخت قسمت هاش...
دیگه چرا پای TRو H و ... رو پاشونو باز می کنی وسط؟ کلا حرف های دیگه که ربطی ندارن به موضوع رو می زنی:D اون بالا هم اثبات کردی که پرسونا چون نوبتی هست پس داستانش هم خوبه...:D پرسونا یه چیزه ناب اصلا... ولی ربطی خدایی نداشت اینکه اگه بازی نوبتی باشه داستانشم خوب میشه:))
الان شما برید واکنش های مردم به گیمپلی جدید ریمیک رو ببنید تو youtube راحت می بینید که 98 درصد مردم راضی هستن و خوشحال...
کاری ندارم اینا فن های جدید هستن یا قدیمی... مهم اینه بازار الان خواهان همچین چیزی هستش و مطمئنم بخواد نوبتی و ... رو ادامه بده مجبور از بودجه هر قسمت بزنه
بعد الان زمانی هست که دیگه هر نسخه شماره دار تو هر نسل یدونه میاد و مثل نسل های قبل نیست که دو و سه تا عرضه بشه...
اسکوئر نمی تونه بیخیال 38-39 میلیون کنسول فروخته شده تو غرب بشه(اونم فقط فقط ps4 و وان رو حساب نکردم) شایدم بیشتر باشه... و بازی تا عرضه از این تعداد بیشترم میشه... بچسبه به بازاری که کل کنسول های نسل هشت سه میلیونم نفروختن
نظری ندارم ایده جدید اینا یا راه و روششون درسته یا نه... ولی باید به سمت بازار حرکت کنه نه در خلافش که راهشون درسته...
هر چند کاری ندارم تاباتا چه ایده ای داره و دیدش به اینکه بازی مثل نسخه هفتم میشه یا نه....
علاوه بر گیمپلی انقلابی بازی داستانی می خواد بسیار غنی که بشه مثل نسخه هفتم هر شخصیت داستان خوبی رو داشته باشه و مثل بعضی انیمه ها بتونه برای هر شخصیتش یه 30-40 قسمت کنار بزاره:))
که تنها نگرانی منم از داستان هست...
وگرنه xv تو هر قسمتی که بهش نگاه کنیم محکوم به پیروزی و موفقیت هست:D

تا همون قسمت پرسونا خوندم دیگه ادامه ندادم ... وقتی تو بحثی کم میاری نزن جاده خاکی که یهو یه مطلب از چهار تا پست قبلی من بکشی بیرون ...

خودم گفتم پرسونا تو قسمت گیم پلی میلنگه .. بعد میخوای حرف بزاری تو دهن من که گفتم چون پرسونا tb یه پس داستان و ایناش هم عالیه .. یعنی این حرکتت اینقدر مسخره و کودکانه است که نمیدونم بخندم یا گریه کنم ... ضمن اینکه با ترول کردن پرسونا و گذاشتن اون شکلک ها براش .فقط داری خودت رو ضایع میکنی .. حداقل یه بازی رو تجربه کن بعد برای مسخره کردنش پست بزار .....

ضمن اینکه اون بازی ها که مثال زدم به خاطر شما بود که فقط بازی پر هزینه میخواید ..دیگه براتون اهمیت نداره محتواش چی باشه ...

پلی استیشن ۲ هم فقط بیست میلیون تو ژاپن فروخت ... صد و سی و پنج میلیون کنسول رو تو غرب و اروپا و سایر نقاط فروختن ..حرفای خنده دار چیه میزنید ... بیشتر مخاطب های فاینال های قبلی تو همون اروپا و امریکا هستن
 

noctis-sm3

کاربر سایت
Jul 23, 2014
2,600
نام
mohammad
تا همون قسمت پرسونا خوندم دیگه ادامه ندادم ... وقتی تو بحثی کم میاری نزن جاده خاکی که یهو یه مطلب از چهار تا پست قبلی من بکشی بیرون ...

خودم گفتم پرسونا تو قسمت گیم پلی میلنگه .. بعد میخوای حرف بزاری تو دهن من که گفتم چون پرسونا tb یه پس داستان و ایناش هم عالیه .. یعنی این حرکتت اینقدر مسخره و کودکانه است که نمیدونم بخندم یا گریه کنم ... ضمن اینکه با ترول کردن پرسونا و گذاشتن اون شکلک ها براش .فقط داری خودت رو ضایع میکنی .. حداقل یه بازی رو تجربه کن بعد برای مسخره کردنش پست بزار .....

ضمن اینکه اون بازی ها که مثال زدم به خاطر شما بود که فقط بازی پر هزینه میخواید ..دیگه براتون اهمیت نداره محتواش چی باشه ...

پلی استیشن ۲ هم فقط بیست میلیون تو ژاپن فروخت ... صد و سی و پنج میلیون کنسول رو تو غرب و اروپا و سایر نقاط فروختن ..حرفای خنده دار چیه میزنید ... بیشتر مخاطب های فاینال های قبلی تو همون اروپا و امریکا هستن
همون به اصطلاح شکلک برای پرسونا نبود برای تفکر و بعضی از ذهن ها بود که فکر می کنن بازی نوبتی باشه بقیه چیزها حله:D پرسونا یکی از بازی های مثال زدی بود وگرنه هر بازی دیگه ای رو هم مثال می زدی رو راحت می گفتم و همین حرف برای فاینال هم صدق می کنه گیمپلی نشون ندهنده این نیست که داستان و بقیه چیزاش حله;)
همون تو میگی 20 میلیون راحت از 20 میلیون انتظار فروش 3-4 میلیونی رو میشه داشت ولی کنسول های نسل هشتی 3 میلیونم نفروختن و فقط اسکوئر ارزوش هست xv فروشش به 1 میلیون برسه تو ژاپن

نخیر اون مثال هایی هم که شما زدی ربطی نداشت... لزومی نداره بازی که تو شرق ساخته میشه نخواد تو غرب خودی نشون بده...
این چیزی هست که شما بهش فکر می کنی که باید بین بازار ژاپن عنوان گیر کنه و خارجم ازش نشه...
 

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,033
نام
مازیار
همون به اصطلاح شکلک برای پرسونا نبود برای تفکر و بعضی از ذهن ها بود که فکر می کنن بازی نوبتی باشه بقیه چیزها حله:D پرسونا یکی از بازی های مثال زدی بود وگرنه هر بازی دیگه ای رو هم مثال می زدی رو راحت می گفتم و همین حرف برای فاینال هم صدق می کنه گیمپلی نشون ندهنده این نیست که داستان و بقیه چیزاش حله;)
همون تو میگی 20 میلیون راحت از 20 میلیون انتظار فروش 3-4 میلیونی رو میشه داشت ولی کنسول های نسل هشتی 3 میلیونم نفروختن و فقط اسکوئر ارزوش هست xv فروشش به 1 میلیون برسه تو ژاپن

نخیر اون مثال هایی هم که شما زدی ربطی نداشت... لزومی نداره بازی که تو شرق ساخته میشه نخواد تو غرب خودی نشون بده...
این چیزی هست که شما بهش فکر می کنی که باید بین بازار ژاپن عنوان گیر کنه و خارجم ازش نشه...
چرا فقط برداشت های شخصی خودت رو تحویل من میدی .. یعنی یه کاربر نامریی دیگه تو بحثمون هست که من نمیبینمش .. اول اون قضیه پرسونا که کاملا به من نسبتش دادی بعد گفتی ذهنیت.. حالا میگی من میگم بازی باید مختص به ژاپن باشه ... شرمنده که من خودم تو اصفهان نشستم و با ژاپن چند هزار کیلومتر فاصله دارم ... چه جوری به این نتیجه رسیدی که من میگم بازی باید مختص به ژاپن باشه ...
بحث داره بی خود و بی نتیجه جلو میره .. به هر حال تا سال اینده و عرضه ریمیک مشخص میشه که برای این فرانچایز چی پیش میاد . تا اون موقع ترجیح میدم که در این مورد دیگه نظری ندم چون گفتنی ها به اندازه کافی گفته شده
 

noctis-sm3

کاربر سایت
Jul 23, 2014
2,600
نام
mohammad
چرا فقط برداشت های شخصی خودت رو تحویل من میدی .. یعنی یه کاربر نامریی دیگه تو بحثمون هست که من نمیبینمش .. اول اون قضیه پرسونا که کاملا به من نسبتش دادی بعد گفتی ذهنیت.. حالا میگی من میگم بازی باید مختص به ژاپن باشه ... شرمنده که من خودم تو اصفهان نشستم و با ژاپن چند هزار کیلومتر فاصله دارم ... چه جوری به این نتیجه رسیدی که من میگم بازی باید مختص به ژاپن باشه ...
بحث داره بی خود و بی نتیجه جلو میره .. به هر حال تا سال اینده و عرضه ریمیک مشخص میشه که برای این فرانچایز چی پیش میاد . تا اون موقع ترجیح میدم که در این مورد دیگه نظری ندم چون گفتنی ها به اندازه کافی گفته شده
وقتی من میگم فاینال ها با هزینه بالا ساخته میشن و حرف خودت رو پیش می بری یعنی محدود به ژاپن کردی
وقتی میگم فاینال مثل بقیه عناوین شرقی نیست و... و حرف خودت رو می زنی یعنی محدود به ژاپن کردی
وقتی میگم فن های جدید این عنوان بیشتر از فن های قدیمی هستن و باز حرف خودت رو می زنی یعنی محدود به بازار ژاپن کردی و همین تعدادی که تو کل دنیا دارن jrpg بازی می کنن...
وقتی میگم کنسول ها تو ژاپن خوب نفروختن و حرف خودت رو می زنی یعنی اینکه با بقیه بازی ها که با بودجه کم ساخته میشن این عنوان رو یکی کردی و می گی فروش برای من مهم نیست همینکه باب میل من باشه بسه
وقتی که کنسول ها به قدری نفروختن که انتظار فروش بالا رو داشته باشه پس اسکوئر دلیلی نداره بخواد روش سنتی خودش رو پیش بگیره راحت همون مقدار فروشی که تو ژاپن به دلیل فروش کم کنسول ها فروخته نخواهد شد رو تو غرب می فروشه با این روش...
 

AsaraymA

IchibaN
کاربر سایت
Apr 9, 2007
1,003
نام
آریا
خوب Mind 0 یجورایی ترکیب Visual Novel و Dungeon Crawler و RPG های ژاپنیه. یعنی بازی کردی میدونی، روایت داستانش کامل دوبعدی و VN طوره اما مبارزات سه بعدی. در نتیجه من تو VN ها دسته بندیش میکنم:D
@AsaraymA

آریا .hack رو بازی کردی؟
اینجوری اگه حساب کنی 70-80% RPGهای ژاپنی میرن تو دسته ویژوال ناول قرار میگیرن چون روایت داستانشون دقیقاً عین مایند زیرو میمونه.
مثلاً همین Monster Monpiece که من یه ماهی هست افتادم روش دقیقاً روایتش این شکلیه. :D (آخرته خندم هست بازیش!!! :D)
بمال بمالیه فراموش نشدنی! >:D<

سری .hackرو من اول انیمه‌اش رو دیدم و خیلی باهاش حال کردم، بعد رفتم سراغ بازیهاش رو PS2.
کلاً پدربزرگ تمام این داستانهای این مدلیه... اگه این شایعه که سایبر کانکت داره یه بازی ازش میسازه درست باشه (که تهیه‌کننده‌اش یکجورایی تایید کردتش) عالی میشه. [-o<
با قدرت نسل هشت قشنگ میشه اون ایده اصلی داستانو به بهترین نحو ممکن تو یه بازی هیولا اجرا کرد.
 

Dante Never Cry

The Awakening Dragon
کاربر سایت
Oct 5, 2008
9,334
نام
Ali
بچه ها کسی اهل ویژوال ناول هم هست؟ میزنید از این بازیا؟
بله VN هم می‌زنیم :D البته خود من زیاد بازی نکردم ولی خب سه چهار تا تجربه‌ای که توی این سبک داشتم کارای خوبی بودن مثل Danganronpa یا Katawa Shoujo یا F/SN (البته این یکی هنوز Heaven's Feel ـش مونده که نیازمند هایپ هستم برای رفتنش :-":D) یا گل سر سبدشون 9Hours 9Persons 9Doors که تک تک روتهاش رو رفتم و حتی یه ذره از بازی کردنش خسته نشدم :D

البته این وسط بخش داستانی Persona 4 Arena ضربه سنگینی به من توی این سبک زد که باعث شد کمتر برم طرفش. اینقدر که همه‌اش باید یه داستان و یه روند رو تکرار می‌کردی و اینقدر که بازی تکراری می‌شد، باعث شده که در من VN Phobia به وجود بیاد و بعد از اون دیگه خیلی سخت سمت VN میرم :D
===
@AsaraymA
آریا منظورت از اون Bonding Event های توی Cold Steel احیانا (بریم اسپویلر :D)

مراسم فستیوال که نبود؟ :D چون دیشب تازه رسیدم به اونجا و به محض اینکه دیدم ۶ تا Bonding Event دارم و میتونم هر کسی رو به Eventهای مختلف دعوت کنم سریع یه سیو جداگونه از بازی گرفتم تا بعدا تمام حالت‌های مختلف رو تست کنم :>:smirkcat:

این دور که همه‌اش رو با Towa گذروندم و شدیدا داشتم Towa و Rean رو شیپ میکردم ولی خب مشخصه این Rean بی عرضه مال این حرفا نیست و آخرش همون Alisa روی اعصاب نصیبش میشه :|:D خداییش چرا توی بازیای JRPG همیشه جنریک ترین و خسته‌کننده ترین شخصیت ممکن Love Interest از آب در میاد؟

الان دیگه رسیدم به دانجن پایانی (حداقل فکر میکنم آخریش باشه) و دیگه تا پایان بازی نباید خیلی راه داشته باشم :D
 
آخرین ویرایش:

Donger

کاربر سایت
Apr 14, 2015
1,576
بله VN هم می‌زنیم :D البته خود من زیاد بازی نکردم ولی خب سه چهار تا تجربه‌ای که توی این سبک داشتم کارای خوبی بودن مثل Danganronpa یا Katawa Shoujo یا F/Z (البته این یکی هنوز Heaven's Feel ـش مونده که نیازمند هایپ هستم برای رفتنش :-":D) یا گل سر سبدشون 9Hours 9Persons 9Doors که تک تک روتهاش رو رفتم و حتی یه ذره از بازی کردنش خسته نشدم :D

البته این وسط بخش داستانی Persona 4 Arena ضربه سنگینی به من توی این سبک زد که باعث شد کمتر برم طرفش. اینقدر که همه‌اش باید یه داستان و یه روند رو تکرار می‌کردی و اینقدر که بازی تکراری می‌شد، باعث شده که در من VN Phobia به وجود بیاد و بعد از اون دیگه خیلی سخت سمت VN میرم :D
===
@AsaraymA
آریا منظورت از اون Bonding Event های توی Cold Steel احیانا (بریم اسپویلر :D)

مراسم فستیوال که نبود؟ :D چون دیشب تازه رسیدم به اونجا و به محض اینکه دیدم ۶ تا Bonding Event دارم و میتونم هر کسی رو به Eventهای مختلف دعوت کنم سریع یه سیو جداگونه از بازی گرفتم تا بعدا تمام حالت‌های مختلف رو تست کنم :>:smirkcat:

این دور که همه‌اش رو با Towa گذروندم و شدیدا داشتم Towa و Rean رو شیپ میکردم ولی خب مشخصه این Rean بی عرضه مال این حرفا نیست و آخرش همون Alisa روی اعصاب نصیبش میشه :|:D خداییش چرا توی بازیای JRPG همیشه جنریک ترین و خسته‌کننده ترین شخصیت ممکن Love Interest از آب در میاد؟

الان دیگه رسیدم به دانجن پایانی (حداقل فکر میکنم آخریش باشه) و دیگه تا پایان بازی نباید خیلی راه داشته باشم :D

اگه 9H9P9D رو دوست داشتی، Virtue's Last Reward رو برو
دومین عنوان از سری Zero Escape اه، سومیش هم توی راهه
 

Dante Never Cry

The Awakening Dragon
کاربر سایت
Oct 5, 2008
9,334
نام
Ali
اگه 9H9P9D رو دوست داشتی، Virtue's Last Reward رو برو
دومین عنوان از سری Zero Escape اه، سومیش هم توی راهه
میدونم. اتفاقا خیلی وقته چشمم رو گرفته ولی خب چه کنم که Vita و 3DS ندارم :(
 

Donger

کاربر سایت
Apr 14, 2015
1,576
میدونم. اتفاقا خیلی وقته چشمم رو گرفته ولی خب چه کنم که Vita و 3DS ندارم :(

اشکال نداره صبر کن تا 30 ام همین ماه، Zero Time Dilemma برای PC میاد

تاریخ انتشار نسخه ی غربی P5:|
تا بازی تو امریکا منتشر بشه همه چیز بازی برامون اسپویل شده:|

:| :| :| :| :| :| :| :| :| :| :| :|
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر