سری Tales of جزو محبوبترین سری بازیهای JRPG برای منه و با اینکه چند شماره اخیر زیاد باب میلام نبود ولی کماکان برام جزو بهترینهاست.
Vesperia و Abyss هم بنظرم بهترین بازیها تو کل سریان... Vesperia که برای من یکی از بهترین بازیهای تمام دورانه.
گیمپلی که تو تمام شمارههای Tales میشه گفت عالیه و انصافاً هیچکدوم از شمارهها تو این قسمت هیچ ضعفی ندارن، بهترین سیستم مبارزات کل سری هم تو Graces هست... لعنتی سیستم Title و نحوه اجرای حرکات فوقالعاده از آب در اومده.
ولی مسئله اینجاست که برای من اصولاً داستان و شخصیتهای بازی همیشه از همه چیز مهمترن... حالا اگه داستان کلیشهای و تکراری باشه مثل نجات جهان و این جور چیزا (که 90% JRPGها تو این دستهان) برام اصلاً مهم نیست، مهم اینه که روایت و شخصیتهای خوبی داشته باشه... مسئلهای که Talesهای اخیر کاملاً فاقد اون هستن.
بنظرم مشکل اصلی Tales که تو چند تا شماره اخیر (بعد از Vesperia) خیلی جدیتر شد و رو مخ آدم راه میرفت، شخصیت اصلی و نحوه بلوغ اون تو طول داستانه.
درسته که تمام شخصیت اصلیهای کل سری Tales (و میشه گفت تمام بازیهای سبک) همیشه مثبت هستن... ولی از Graces به اینطرف این مثبت بودن بیش از حد دیگه حال آدمو تو طول داستان بهم میزنه... Yuri (بهترین شخصیت تو کل سری
) تو وسپریا هم مثبت بود ولی اصلاً رو مخ نبود و جایی که لازم بود دو تا حرکت درست و جسابی هم میزد و از اول تا آخر فقط راجع به نجات این و اون و صلح جهانی صحبت نمیکرد.
نکته بعدی هم حرکات رو مخ شخصیت اصلیهای بازیه... بخصوص Asble تو Graces و Jude تو شماره اول Xillia که دیگه یه جاهایی میخوای با سر بری تو تلویزیون.
یعنی به معنای واقعی کلمه بچه زق زقو و تو مخی هستن... حتی یه تصمیم درست هم نمیتونن بگیرن و عملاً خبری از قدرت اراده نیست.
البته درسته که شخصیت نباید از همون اول تو داستان قدرتمند باشه و باید کم کم رشد کنه ولی نه این شکلی دیگه انصافاً.
اصلاً یاده Jude و Asble میفتم میخوام تشنج کنم!
لعنتی آخه چقدر یه آدم میتونه تو مخی باشه.
مشکل اصلی همین رویه پیغمبر گونهای هست که شخصیتهای سری جدیداً پی گرفتن و دیگه خیلی حال بهم زن شده وگرنه همونطور که گفتم قبلاً هم تمام شخصیت اصلیهای سری کاملاً مثبت بودن ولی نحوه روایی و بلوغشون تو داستان خیلی خیلی بهتر از شمارههای اخیر بود.
این شماره جدیدم فعلاً که زیاد از شخصیت اصلی خوشم نیومده... دلیلشم همونی هست که بردیا گفت، خیلی شبیه به بابابرقی تو فاینال 13 میزنه و از اونجایی که خیلی از اون بدم میاد، اگه اینم مثل اون باشه که دیگه هیچی.
البته من کاملاً بعید میدونم که Velvet حتی بتونه به بابابرقی نزدیکم بشه و احتمالاً کرکتر خیلی بهتری از آب در بیاد.
آها یه دلیل دیگم اینه که من بصورت کلی گنگ و گروهی که تو Graces و Xillia بودن رو هم زیاد دوست نداشتم مخصوصاً Graces... اعضای گروه سیمفونیا، ابیس و وسپریا و حتی Hearts (که عنوان ضعیفتری هست) کجا و این معلولهای مغزی تو Graces کجا! Xilliaم شخصیتی نداشت که خیلی ازش خوشم بیاد ولی باز بهتر از Graces بود برام... این Graces یکدونه کرکترم نداشت که من ازش خوشم بیاد... لعنتی همه از دم تو مخی!
البته بعد از وسپریا و ابیس که سه بار تمومشون کردم... Graces بیشترین عنوان تو سریه که بازیش کردم، فقط برای گیمپلی شاهکارش... سیستم مبارزات بازی اصلاً صحرای کربلاست! فوقالعاده بود.
@BARDI YA
این Natural Doctrine هم تو دسته بازیهای ژاپنی قرار میگیره دیگه.
SRPG حساب میشه، مثل Disgaea و Valkyria Chronicles و...
یعنی Natural Doctrine جزو مضخرف ترین بازی هایی هست که می شه بازی کرد
مثلا اومدن بازی رو Hardcore در بیارن یک کاری کردن کلا بازی رو نمی تونی جلو ببری
یک سختی مضخرف غیر منطقی ای داره
Fire Emblem و Disgaea و Shin Megami Tensei: Devil Survivor جاش بازی کنید
کاملاً تایید میشه... خدایی حیف وقتی که برای این بازی بخواید بزارید.
تماشای TV وطنی بیشتر از بازی کردن Natural Disaster توصیه میشه... انصافاً قبل از اینکه بیاد چقدرم براش هایپ الکی بودیم!
@Dante Never Cry
والا آریا یک قسمت مخالفت کنم بات در مورد Asbl اینه که یکی از معدود شخصیت های سری هست که
Character Development
داشت !!
یعنی از بچگی و اینا شروع شد تا قضیه ی پست-گیم بازی....
که توی ابیس هم یطوری داشتیم...
درسته ولی اصلاً روند رشد شخصیتها باب میل من نبود.
اون حرفهایی هم که زدم همش نظر شخصی بود و مسلماً فکتی در کار نیست (البته بجز اینکه یوری بهترین شخصیته کل سریه
)