سلام بچه های گل
علی چرا بهم نگفتی تاپیک اومده بالا
یک سالی بود تاپیک خالی بود ماهم برا خودمون پست میدادیم
راجعبه شوتر نظامی پدرمادر دار باید بگم منتظر معرفی مدرن وار فر از اینفینیت وارد باشید
شک نکنید معرفی میکنه.یه تیزر که آخرش صدای پرایس رو میشنویم
راجعبه بازی هم که گذاشتید مشخصه اون دونفری که دارن میسازن بازیو عاشق اولد اسکول هستن.
دیروز صیح از پلاس دیدم بولت استورم رو فیری کردم.داشتم بال درمیاووردم
دانلود کردم رفتم فضا.باورکنید رفتم فضا
امیدوارم بچه ها این تاپیکو پیگیری کنن یه بحث خیلی جالب لاهم داشته باشیم
سلام بچه های گل
علی چرا بهم نگفتی تاپیک اومده بالا
یک سالی بود تاپیک خالی بود ماهم برا خودمون پست میدادیم
راجعبه شوتر نظامی پدرمادر دار باید بگم منتظر معرفی مدرن وار فر از اینفینیت وارد باشید
شک نکنید معرفی میکنه.یه تیزر که آخرش صدای پرایس رو میشنویم
راجعبه بازی هم که گذاشتید مشخصه اون دونفری که دارن میسازن بازیو عاشق اولد اسکول هستن.
دیروز صیح از پلاس دیدم بولت استورم رو فیری کردم.داشتم بال درمیاووردم
دانلود کردم رفتم فضا.باورکنید رفتم فضا
امیدوارم بچه ها این تاپیکو پیگیری کنن یه بحث خیلی جالب لاهم داشته باشیم
امیر جان سلام.
بیا هر صحبتی راجب bulletstorm داری همینجا بگو، واقعا 2011 شوترایی اومد که یکی از یکی بهتر بودن، انصافا حیف شد کلیف کشید کنار از دنیای گیم، درسته که ساخت بازی دست PCF بود ولی تحت نظر اپیک و کلیف بی ساخته شد بازی. انصافا یونیک و درجه بود .
امیر جان سلام.
بیا هر صحبتی راجب bulletstorm داری همینجا بگو، واقعا 2011 شوترایی اومد که یکی از یکی بهتر بودن، انصافا حیف شد کلیف کشید کنار از دنیای گیم، درسته که ساخت بازی دست PCF بود ولی تحت نظر اپیک و کلیف بی ساخته شد بازی. انصافا یونیک و درجه بود .
حودت میدونی من عاشق شوترهای اولد اسکول هستم.
همین بولت دقیقا یه شوتر کلاسیک هستش.واقعا شاهکاره
گیمپلی بازی عمق خیلی خوبی داره به طوریکه بازی هیچکقت برام تکراری نمیشه.
دقیقا مثل کالاف که درسته تکراریه ولی برای من اصلا اینطور نیست.تا شماره 100 هم من میگیرمش.یه گیمپلی فست و هیجان انگیزی داره.من عاشق اینجور بازیام
حودت میدونی من عاشق شوترهای اولد اسکول هستم.
همین بولت دقیقا یه شوتر کلاسیک هستش.واقعا شاهکاره
گیمپلی بازی عمق خیلی خوبی داره به طوریکه بازی هیچکقت برام تکراری نمیشه.
دقیقا مثل کالاف که درسته تکراریه ولی برای من اصلا اینطور نیست.تا شماره 100 هم من میگیرمش.یه گیمپلی فست و هیجان انگیزی داره.من عاشق اینجور بازیام
امیر منم دارم دوباره prey 2017 رو بازی میکنم الان. چقدر خوبه این بازی، واقعا توی ژانر sci fi بی نظیره، اینقدرم که گیم پلی بازی در گیر کنندس نمیفهمی چند ساعته که نشستی پای سیستم.
بولت استورم واقعا بی نظیر بود، قرار بود نسخه 2 ساخته بشه نمیدونم اصلا پلنی برای ساختش دارن یا کنسل شد، واقعا جای همچین شوتری خالیه
امیر منم دارم دوباره prey 2017 رو بازی میکنم الان. چقدر خوبه این بازی، واقعا توی ژانر sci fi بی نظیره، اینقدرم که گیم پلی بازی در گیر کنندس نمیفهمی چند ساعته که نشستی پای سیستم.
بولت استورم واقعا بی نظیر بود، قرار بود نسخه 2 ساخته بشه نمیدونم اصلا پلنی برای ساختش دارن یا کنسل شد، واقعا جای همچین شوتری خالیه
حالا که تاپیک اومد بالا ماهم نهایت سواستفاده رو میبریم و
شوترهای مزخرف (قسمت دوم. با تمرکز روی عناوین run & gun و old school) رو انتشار میدیم:
توضیح: آقا هرکی سلیقه و نظر خودشو داره بیایید به سلیقه یکدیگر احترام بگذاریم.
5. Doom 3
شوتری که نه run & gun کاملیه نه حتی survival horror کاملی و تکلیفش با خودش مشخص نیست! سازنده که با دیدن بازخورد اولیه سال 2004 از طرف فن ها به غلط کردن افتاده بود سعی کرد با ویرایش های بعدی از جمله نسخه BFG دووم3 رو به نسخه های کلاسیک نزدیک کنه اما باید گفت فقط بدترش کرده. کلاغی که اومد راه رفتن کبک رو یاد بگیره راه رفتن خودشم یادش رفت. ناگفته نماد نسخه اولیه هم آنچنان مالی نبود. تاجاییکه یادم میاد تو اون سن و سال فقط یه ساعت اول بازی واسم ترسانک بود و دیگه بعد از اون بیشتر عذاب آور بود تا ترسناک. همینه که با این شماره استاد (!) کارمک کلا دووم ساختن رو گذاشتن کنار و حتی برای معرفی id tech 5 حاضر شد بره سراغ یه ip جدید و خارج از لیست ipـهای قبلیش یعنی rage ، نشون میده دووم3 یه شکست تمام اعیار بود. خوبه DOOM 2016 اومد و با استقبال هواداران هر چه بیشتر چرت بودن doom3 رو اثبات کرد.
4. Will Rock
نمراتی که این آشغال تو همون سال 2003 گرفت به خوبی معرف حضورش هست. اما برای من هنوز قابل باور نیست این بازی از اثری که دو سال تمام زودتر عرضه شد چقدر عقب مونده تره. بله درست حدس زدید Serious Sam: The First Encounter. منی که بعد از سام مصمم دنبال یه ران اند گان درست و حسابی بودم که جاشو برام پر کنه، نمیشه تصور کرد که بعد از نیم ساعت از تجربه Will Rock چقدر ناامید شده بودم. گیمپلی بازی سرعت و هیجان سام مصمم دو سال پیش رو اصلا نداره و خیلی خشک و کند هست. از لول دیزاین و طراحی دشمنا هم که چیزی نگم بهتره. اسلحه های بازی یه جورایی کپی ضعیفتر همون سام هستند. اما بازی در یه زمینه واقعا منحصربفرده. اونم چیزی نیست جز اولین اسلحه بازی که واقعا اسلحه قدرتمندی هم هست: دسته بیل. چیزی که منو بیش از پیش متعجب میکنه اینه که کمپانی سازنده هنوز ورشکست نشده و به حیات رقت انگیزش داره ادامه میده و همین امسال نسخه جدید سری افسانه ای Shaq Fu (افصانه ای بلحاظ افتضاح بودن) رو همین امسال ساخته و منتشر کرده.
3. Bulletstorm
اشتباه نکنید! اصلا نمیشه گفت بازی بدی هست. اتفاقا بازی خیلی خوبیه ولی مشکل من باهاش اینجاست که ادعای زیادی داشت (ادعای old school بودن) و نتونست بهش برسه. کسی که شوترباز باشه امکان نداره استودیوی People Can Fly رو نشناسه. این استودیو همون سال با عرضه اثر تحسین شده Duty Calls و انتقاد از شوترهای تکراری و کلیشه ای اون سالها هایپ زیادی رو هم روی Bulletstorm ایجاد کرد. اما چه سود که Bulletstorm خود اسیر کلیشه هاست. البته سیستم Skillshot نوآوری بزرگی هست (خیلی حس گریپینگ اتک Scorpion مورتال کمبت رو بهتون میده) تو بازی اما این سیستم خیلی زود محدودیت خودشو با پیشروی تو بازی نشون میده. حرکات زیادی نیست که بشه زد و البته محیطهای بازی خیلی کوچیک هستند. کاراکتر اول بازی هم genericـترین تیپ رو داره و شوخی های مثلا رکیکش خیلی زود اسگی رفتناشو از شوخی های بیادماندنی duke nukem نشون میده. داستان بازی هم که ... پایان بازی واقعا مسخره است. جالبتر اینکه با وجود همکاری غولی مثل Epic Games مولتی پلیر بازی هم چندان تعریفی نداره و خیلی زود تکراری میشه.
2. Painkiller
اینم اصلا نمیشه گفت بازی بدیه. مخصوصا تم گوتیک و تاریکی که داره واقعا جذاب هست. (البته بجز باس فایت نهایی Lucifer که یخرده lame طراحی شده) اما همونطور که گفتم سرعت و هیجان و لول دیزاین و تنوع دشمنان و باس فایت های Serious Sam بحدی انتظارات منو بالا برده بود که Painkiller در برابرش کم میاره. سرعت بازی بنظر من کمه. بعلاوه محیطها اون وسعت و شلوغ پلوغی Serious Sam رو نداره. از دشمنای خاطرانگیز و دردسرسازی در حد اون اسکلت های وحشی و کامیکازیهای بی کله و گاو های رم کرده Serious Sam خبری نیست. بعنوان اولین بازی استودیوی PCF بازی بسیار امیدوارکننده است و نوید یه ادامه پخته تر و بهتر رو میده اما چه سود که همین شماره از بازی بهترین شماره ش هم هست و شماره های بعدی که توسط استودیوهای دیگه و جانبی هم ساخته شدن آشغال هایی بیش نیستند. PCF با Painkiller استارت کار رو زد که بعدا ipـهای بزرگ دیگه ای رو خلق کنه. َشخصیت بازی هم زیادی جدیه. طبق استانداردی که Duke Nukem پایه گذاری کرد انتظار شوخی های شصتی و دستی و.. میره تو این سبک.
1. Serious Sam 2
قابل باور نبود سازنده بازی چنین بلایی رو سر ip خودش بیاره. و اون کارتونی کردن بازیه. تنها توجیهی که میشه واسش آورد اینه که سازندگان سری در حین ساخت شماره دوم از مجردی دراومدن و ازدواج کردن و با بچه دار شدن تحت تاثیر روی کمیک و بچه گانه زندگی قرار گرفتن و این رو بازیشون تاثیر گذاشت. آخه کدوم سازنده میاد از بازی قبلی خودش یه پارودی میسازه؟! شایدم حق داشتن. شاید به این نتیجه رسیدن که امکان نداره از شماره اول بازی بهتری بسازن برای همین زدن به سیم آخر و لومپن بازی درآوردن. البته بازی هنوزم Serious Samـه و از خیلی از بازیهایی که تو این لیست آوردم بهتره و لحظات خاطره انگیز خودشو داره. ولی خب... حتی اسلحه ها هم اون قدرت شماره یک رو ندارن حتی Serious Sam 3: BFE هم که 6 سال بعد اومد با وجود تلاش به بازگشت به ریشه ها و خشن تر بودن باز نتونست به شماره یک برسه. از دلایلش میشه به محیط های کوچک و محدود و عدم بلندپروازی و اشتیاق مثل شماره یک اشاره کرد. باید دید Croteam دوست داشتنی با شماره 4 چه خواهد کرد.
من نمیدونم چرا اصلا نتونستم با Prey حال کنم در صورتی که با بازی های مثل ولفنشتاین و دوم و و سری Dishonored به معنی واقعی کلمه زندگی کردم چطور ممکنه کسی که با Dishonored زندگی کرده تا اینقدر از بازی بعدیشون نفرت داشته باشه؟ 3 بار بازی رو تصب کردم و تا وسطاش رفتم ولی پاکش کردم بازی واقعا مشکی نداره ولی بشدت بازی همه پسندی نیست این مشکل بازیه بنظرم البته بدور از همه پسند بودن بازی جو و اتمسفر بازی هم کمی خنده دار بنظر میاد و دشمنای تکراری هم هستند.