Amir123654
کاربر سایت
اگه تونستی از بن دائم درش بیاری خبرم کن. LOL
اگه تونستی از بن دائم درش بیاری خبرم کن. LOL
خودشون با هم دیگه اطلاعی ندارم. فقط همونطور که گفتم میدونم کارمندای raven software بودن قبلااینا قبلا چیزی ساخته بودن؟!
متوجه میشم کاملا. ببین بازی های ژانر prey فرمتی دارن که اکثرا مخاطبین خاصی بهشون اقبال نشون میدن و جذبشون میشن. به واسطه نوع داستان و فضاسازی هاش هست. البته بازی تنها ایرادی که داشت از دید من درجه سختی آنبالانس بازی هست، طوری که توی درجه های آسون هم بازی ابتدا بد قلق هست.من نمیدونم چرا اصلا نتونستم با Prey حال کنم در صورتی که با بازی های مثل ولفنشتاین و دوم و و سری Dishonored به معنی واقعی کلمه زندگی کردم چطور ممکنه کسی که با Dishonored زندگی کرده تا اینقدر از بازی بعدیشون نفرت داشته باشه؟ 3 بار بازی رو تصب کردم و تا وسطاش رفتم ولی پاکش کردم بازی واقعا مشکی نداره ولی بشدت بازی همه پسندی نیست این مشکل بازیه بنظرم البته بدور از همه پسند بودن بازی جو و اتمسفر بازی هم کمی خنده دار بنظر میاد و دشمنای تکراری هم هستند.
واقعا یکی از استودیوهای محبوب و نوستالژیک منه، از همین الان برای این بازی ثانیه شماری میکنم و امیدوارم خارج از استودیوی Raven که دیگه فقط نامش باقی مونده، اعضای سابقش هرچه بیشتر موفق باشن و به طور مستقل بتونن بهترینارو بسازنخودشون با هم دیگه اطلاعی ندارم. فقط همونطور که گفتم میدونم کارمندای raven software بودن قبلا
حالا دووم 3 تکلیفش با خودش مشخص نیست شما که یه آدم بالغ هستی تکلیفت با خودت مشخص نیست!!حالا که تاپیک اومد بالا ماهم نهایت سواستفاده رو میبریم و
شوترهای مزخرف (قسمت دوم. با تمرکز روی عناوین run & gun و old school) رو انتشار میدیم:
توضیح: آقا هرکی سلیقه و نظر خودشو داره بیایید به سلیقه یکدیگر احترام بگذاریم.
5. Doom 3
شوتری که نه run & gun کاملیه نه حتی survival horror کاملی و تکلیفش با خودش مشخص نیست! سازنده که با دیدن بازخورد اولیه سال 2004 از طرف فن ها به غلط کردن افتاده بود سعی کرد با ویرایش های بعدی از جمله نسخه BFG دووم3 رو به نسخه های کلاسیک نزدیک کنه اما باید گفت فقط بدترش کرده. کلاغی که اومد راه رفتن کبک رو یاد بگیره راه رفتن خودشم یادش رفت. ناگفته نماد نسخه اولیه هم آنچنان مالی نبود. تاجاییکه یادم میاد تو اون سن و سال فقط یه ساعت اول بازی واسم ترسانک بود و دیگه بعد از اون بیشتر عذاب آور بود تا ترسناک. همینه که با این شماره استاد (!) کارمک کلا دووم ساختن رو گذاشتن کنار و حتی برای معرفی id tech 5 حاضر شد بره سراغ یه ip جدید و خارج از لیست ipـهای قبلیش یعنی rage ، نشون میده دووم3 یه شکست تمام اعیار بود. خوبه DOOM 2016 اومد و با استقبال هواداران هر چه بیشتر چرت بودن doom3 رو اثبات کرد.
4. Will Rock
نمراتی که این آشغال تو همون سال 2003 گرفت به خوبی معرف حضورش هست. اما برای من هنوز قابل باور نیست این بازی از اثری که دو سال تمام زودتر عرضه شد چقدر عقب مونده تره. بله درست حدس زدید Serious Sam: The First Encounter. منی که بعد از سام مصمم دنبال یه ران اند گان درست و حسابی بودم که جاشو برام پر کنه، نمیشه تصور کرد که بعد از نیم ساعت از تجربه Will Rock چقدر ناامید شده بودم. گیمپلی بازی سرعت و هیجان سام مصمم دو سال پیش رو اصلا نداره و خیلی خشک و کند هست. از لول دیزاین و طراحی دشمنا هم که چیزی نگم بهتره. اسلحه های بازی یه جورایی کپی ضعیفتر همون سام هستند. اما بازی در یه زمینه واقعا منحصربفرده. اونم چیزی نیست جز اولین اسلحه بازی که واقعا اسلحه قدرتمندی هم هست: دسته بیل. چیزی که منو بیش از پیش متعجب میکنه اینه که کمپانی سازنده هنوز ورشکست نشده و به حیات رقت انگیزش داره ادامه میده و همین امسال نسخه جدید سری افسانه ای Shaq Fu (افصانه ای بلحاظ افتضاح بودن) رو همین امسال ساخته و منتشر کرده.
3. Bulletstorm
اشتباه نکنید! اصلا نمیشه گفت بازی بدی هست. اتفاقا بازی خیلی خوبیه ولی مشکل من باهاش اینجاست که ادعای زیادی داشت (ادعای old school بودن) و نتونست بهش برسه. کسی که شوترباز باشه امکان نداره استودیوی People Can Fly رو نشناسه. این استودیو همون سال با عرضه اثر تحسین شده Duty Calls و انتقاد از شوترهای تکراری و کلیشه ای اون سالها هایپ زیادی رو هم روی Bulletstorm ایجاد کرد. اما چه سود که Bulletstorm خود اسیر کلیشه هاست. البته سیستم Skillshot نوآوری بزرگی هست (خیلی حس گریپینگ اتک Scorpion مورتال کمبت رو بهتون میده) تو بازی اما این سیستم خیلی زود محدودیت خودشو با پیشروی تو بازی نشون میده. حرکات زیادی نیست که بشه زد و البته محیطهای بازی خیلی کوچیک هستند. کاراکتر اول بازی هم genericـترین تیپ رو داره و شوخی های مثلا رکیکش خیلی زود اسگی رفتناشو از شوخی های بیادماندنی duke nukem نشون میده. داستان بازی هم که ... پایان بازی واقعا مسخره است. جالبتر اینکه با وجود همکاری غولی مثل Epic Games مولتی پلیر بازی هم چندان تعریفی نداره و خیلی زود تکراری میشه.
2. Painkiller
اینم اصلا نمیشه گفت بازی بدیه. مخصوصا تم گوتیک و تاریکی که داره واقعا جذاب هست. (البته بجز باس فایت نهایی Lucifer که یخرده lame طراحی شده) اما همونطور که گفتم سرعت و هیجان و لول دیزاین و تنوع دشمنان و باس فایت های Serious Sam بحدی انتظارات منو بالا برده بود که Painkiller در برابرش کم میاره. سرعت بازی بنظر من کمه. بعلاوه محیطها اون وسعت و شلوغ پلوغی Serious Sam رو نداره. از دشمنای خاطرانگیز و دردسرسازی در حد اون اسکلت های وحشی و کامیکازیهای بی کله و گاو های رم کرده Serious Sam خبری نیست. بعنوان اولین بازی استودیوی PCF بازی بسیار امیدوارکننده است و نوید یه ادامه پخته تر و بهتر رو میده اما چه سود که همین شماره از بازی بهترین شماره ش هم هست و شماره های بعدی که توسط استودیوهای دیگه و جانبی هم ساخته شدن آشغال هایی بیش نیستند. PCF با Painkiller استارت کار رو زد که بعدا ipـهای بزرگ دیگه ای رو خلق کنه. َشخصیت بازی هم زیادی جدیه. طبق استانداردی که Duke Nukem پایه گذاری کرد انتظار شوخی های شصتی و دستی و.. میره تو این سبک.
1. Serious Sam 2
قابل باور نبود سازنده بازی چنین بلایی رو سر ip خودش بیاره. و اون کارتونی کردن بازیه. تنها توجیهی که میشه واسش آورد اینه که سازندگان سری در حین ساخت شماره دوم از مجردی دراومدن و ازدواج کردن و با بچه دار شدن تحت تاثیر روی کمیک و بچه گانه زندگی قرار گرفتن و این رو بازیشون تاثیر گذاشت. آخه کدوم سازنده میاد از بازی قبلی خودش یه پارودی میسازه؟! شایدم حق داشتن. شاید به این نتیجه رسیدن که امکان نداره از شماره اول بازی بهتری بسازن برای همین زدن به سیم آخر و لومپن بازی درآوردن. البته بازی هنوزم Serious Samـه و از خیلی از بازیهایی که تو این لیست آوردم بهتره و لحظات خاطره انگیز خودشو داره. ولی خب... حتی اسلحه ها هم اون قدرت شماره یک رو ندارن حتی Serious Sam
علی کلا بازیش به درد هرکسی نمیخورد و همه پسند نبود.این جسارت و شجاعت آرکین رو نشون میده که سعی داشت بگه به ما که FPS فقط اینا نیست که شماها بازی میکنید.متوجه میشم کاملا. ببین بازی های ژانر prey فرمتی دارن که اکثرا مخاطبین خاصی بهشون اقبال نشون میدن و جذبشون میشن. به واسطه نوع داستان و فضاسازی هاش هست. البته بازی تنها ایرادی که داشت از دید من درجه سختی آنبالانس بازی هست، طوری که توی درجه های آسون هم بازی ابتدا بد قلق هست.
من برای بار دوم که دارم بازی میکنم و خب به طور کل با اینترفیس ها و حال و هوای بازی orient شدم بی نهاااایت بازی لذت بخش و عالیه. به جدیت میگم مدت ها بود توی ژانر FPS و علی الخصوص category مورد علاقم یعنی sci fi و Horror همچین چیز نابی رو تجربه نکرده بودم . افکت و موسیقی های بازی واقعا عالی و اتمسفریک هست. تنوع دشمنا یکم محدوده ولی به بازی میخوره کاملا از دید من و آرسنال بازی و آپگرید neurumod ها بی نهایت عالیه. حالا من جزو کسانی هستم که با وجودی که با dishonored زندگی کردم ولی ابدا نمیتونم prey رو در کنارش بزارم، از دید من prey کلاس خیلی خیلی خاص تری داره و هاردکورتر هست ضمن اینکه فضای به مراتب جدی تری داره نسبت DH ( هرچند که اون بازی هم فضای سنگین و خاصی داشت ولی نوع آرت دیزاین بازی خیلی روشن تر بود و فضای تیره بازی رو تلطیف میکرد در حالی که فضای prey خیلی سیاه تر و جدیه در کل).
واقعا تجربش کنید، فوق العادس. Arkane بی نظیره انصافا.
سلام بچه های گل
علی چرا بهم نگفتی تاپیک اومده بالا
یک سالی بود تاپیک خالی بود ماهم برا خودمون پست میدادیم
راجعبه شوتر نظامی پدرمادر دار باید بگم منتظر معرفی مدرن وار فر از اینفینیت وارد باشید
شک نکنید معرفی میکنه.یه تیزر که آخرش صدای پرایس رو میشنویم
راجعبه بازی هم که گذاشتید مشخصه اون دونفری که دارن میسازن بازیو عاشق اولد اسکول هستن.
دیروز صیح از پلاس دیدم بولت استورم رو فیری کردم.داشتم بال درمیاووردم
دانلود کردم رفتم فضا.باورکنید رفتم فضا
امیدوارم بچه ها این تاپیکو پیگیری کنن یه بحث خیلی جالب لاهم داشته باشیم
کلا اسلج همر به همه ثابت کرد بلده کالاف بسازه.بعد اگه توجه کرده باشی این استودیو به صداگذاری خیلی اهمیت میده.اوج صداگذاری تو سری کالاف رو باید تو ادونس جستجو کرد.افکتهای صوتیش به شدت سطح بالا کار شده.اره اینم هست البته من از WWII هم خیلی خوشم امد مخصوصا اون مینی گیم وسط مرحله ها که یکسری سرباز زخمی رو میتونستی نجات بدی ولی مشکلی که داشت این بود بیش از پروپاگاندا گونه بود. در حدی که تو فروم های مختلف میدیدم کلی کاربرها اعتراض کردند بابا این چه وضعش هست و ...
در کل نیمه دوم بازی خیلی افت شدیدی میکرد از اون پایان آبکی و تا تکراری شدن باز یکسری مراحل
والبته طولانی ترینشونم بود.سلام.منم یه پست کوتاه بدم بعدا مفصلتر در خدمتم.
به بازی بعدی Infinity شدیدا امیدوارم.چرا؟چون به نظرم Infinite Warfare با اختلاف دارای بهترین بخش داستانی در میان Cod های چند سال اخیر بود.
حالا دووم 3 تکلیفش با خودش مشخص نیست شما که یه آدم بالغ هستی تکلیفت با خودت مشخص نیست!!
بولت استورم ادعا داشت خوبشم داشت.همون kick که یادآور خاطرات duke رو بین طرفداران زنده گرد می ارزید.
این لیستی که شما دادی بازیهایی هستن که خیلیا ازشون الهام گرفتن.
مثلا همین دووم 3 رو ببین.سازنده های soma که ماه بعد بازیشون تو پلاس رایگان میشه از همین دووم 3 که تکلیفش مشخص نبود الهام گرفتن.البته که نظرت محترمه.نظر ماهم محترمه
امیر prey 2017 دقیقا همون چیزی بود که سال ها منتظرش بودم من در واقع، یه عنوان sci fi فوق العاده هیجان انگیز که پر رمز و راز و فاجعه گونه هست. از لحاظ داستانی که واقعا عالیه، یعنی خیلی خیلی هیجان انگیز و پر از سورپرایزه، راجب گیم پلی، یکم بازی سخت خودشو پرزنت میکنه ابتدا برای گیمر، ولی یواش یواش اوج گیم پلی کارای آرکین رو میتونی توش احساس کنی. شخصیت هاش هم واقعا برای من به یاد موندنی بودن چون اهدافشون و نوع بینششون نسبت به حادثه و آینده بشریت خیلی نزدیک به دنیای واقعیه و حس میکنی اگر این اتفاق واقعا میفتاد هر کسی چه واکنشی میتونست نشون بده. و در نهایت آخر بازی که واقعاااااا هنرمندانه و تاثیرگذار بود. کلا پایان هاش مبتنی بر رفتار خودت بود ولی اون قسمت آخر واقعا خیلی یونیک و بی نظیر بود کلا.حالا دووم 3 تکلیفش با خودش مشخص نیست شما که یه آدم بالغ هستی تکلیفت با خودت مشخص نیست!!
بولت استورم ادعا داشت خوبشم داشت.همون kick که یادآور خاطرات duke رو بین طرفداران زنده گرد می ارزید.
این لیستی که شما دادی بازیهایی هستن که خیلیا ازشون الهام گرفتن.
مثلا همین دووم 3 رو ببین.سازنده های soma که ماه بعد بازیشون تو پلاس رایگان میشه از همین دووم 3 که تکلیفش مشخص نبود الهام گرفتن.البته که نظرت محترمه.نظر ماهم محترمه
علی کلا بازیش به درد هرکسی نمیخورد و همه پسند نبود.این جسارت و شجاعت آرکین رو نشون میده که سعی داشت بگه به ما که FPS فقط اینا نیست که شماها بازی میکنید.
درست درست کاری که کن لوین کبیر با طرفداران کرد و همچین بازی ساختارشکنی عرضه کرد.
امیدوارم اینجوربازیها بیشتر ساخته بشه و بیشتر بهش بها بدن.
داستان prey هم تا عمر دارم یادم نمیره.خصوصا سر انتخاب آخر.
منفجر میکنه مغزو.
لول دزایتر بازی هم که آرکین بود و حرف و صحبتی باقی نمیزاره.
منتظر سال بعد هستم چون امسال FPS داستان محور به شدت ضعیف بود.یدونه farcry 5 بود که اصلا درحدواندازه های نسخه های قبلیش به خصوص نسخه سوم نبود.
از همه دوستان میخوام هر فکت و هر نظری دارن بیان تو این تاپیک درمیون بذارن.کل FPS تو ایران شده رنبو و کالاف و بتل اونم بخاطره بخش مولتیش.
این خوب نیست.البته بخاطره استودیو ها هم هست.
منتظر نمایش یانگ بلاد برای فهته بعد هستیم
حرفتو کاملا قبول دارم.کلا اسلج همر به همه ثابت کرد بلده کالاف بسازه.بعد اگه توجه کرده باشی این استودیو به صداگذاری خیلی اهمیت میده.اوج صداگذاری تو سری کالاف رو باید تو ادونس جستجو کرد.افکتهای صوتیش به شدت سطح بالا کار شده.
بنظر من استودیوهای کالاف باید جسارت به خرج بدن و یچیز جدید خلق کنن.خصوصا داستان که اصلا من به شخصه ندیدم.هنوز داستانهای سری مدرن و بلک آپس 1 تو ذهنم مونده و باهام بازی میکنه.درکل مطمئنم مدرن 4 معرفی میشه همراه با وُیس پرایس
والبته طولانی ترینشونم بود.
فقط یه ضعف بزرگی داشت.محیطها به شدت تکراری میشدن بنظرم که اونم برمیگرده به جو بازی.
شخصیت پردازیش اصلا در حد نسخه های قبل نبود.soap و پرایس کجا و اینا کجا.
و البته شخصیت آنتاگونیست داستان اصلا همخونی نداشت.کاملا مشخص بود بخاطر هایپ GOT همچین کاری رو کردن.
و در آخر
راجعبه سوما باید بگم فقط آرت بازیو نبین چیزای دیگه هم هست.Duke 3D رو بازی کردی؟! اونکه سال 96 اومدا نه 2011. یه روح و سرزندگی تو اون بازی هست که بولت استورم یک دهم اونم نداره!! بعلاوه خود شخصیت دوک یه پارودی اغراق آمیز از یانکی های هفت تیر کش و ماهیچه ای و بطور کلی فرهنگ آمریکایی ئه. حتی سام مصمم هم همون دوک ورژن اروپای شرقیه که بهمین دلیل موی سیاه جای موی بلوند داره.
اما شخصیت بولت استورم؟! یه شخصیت کاملا بی هویت و ازیادرفتنی...!
در مورد SOMA هم تا اونجایی که من دیدم بیشتر تحت تاثیر Bioshock بود تا دووم3. البته نظر شما هم...!
راجعبه سوما باید بگم فقط آرت بازیو نبین چیزای دیگه هم هست.
بولت استورم قرار نبود شخصیت پردازی خاصی داشته باشه.
بازی که بعد چندین سال بشه بازیش کرد و لذت برد یعنی بازی خوشساختی بوده.
شما از یه بازی شوتر اولداسکول توقع شخصیت پردازی نداشته باش.
Duke های قدیم رو هم بازی کردم.
البته شما که مشکل داری با شخصیت اصلی بولت استورم میتونی ریمستر بازیو بگیری و با عشقت duke بازی کنی
آقا بی خیال! من کی از شخصیت پردازی عمیق حرف زدم؟! تنها بحثم سر "هویت" بود. نه فقط من که الان نقدای بولت استورم رو بخونید همه از دیالوگ های بی مزه و غُلوشده بازی انتقاد میکنن. چرا کسی چنین گیری رو به کاراکتر دوک نمیده؟! چون تیکه هایی که دوک میپرونه واقعا بامزه هستن. بهمین سادگی. حالا بگذریم از اون پایان دراماتیزه شده که خود جوک بود اصلا! اینا مگه تو duty calls از صحنه های درام و مصنوعی COD انتقاد نمیکردن؟! پس چطور پایان بولت استورم خودش انقد دراماتیک شده بود؟!بابا بازی شخصیت پردازیشم خوب بود دیگه انصافا. آخه ببین باید دید از بازی چی میخواین و هدف سازنده چی بوده اصلا. بولت استورم قراره یه بازی فوق العاده خشن و پرخشونت و پر زد و خورد باشه ، قراره تم فضایی داشته باشه، قراره شخصیتش تم شوخ و طنزگونه داشته یاشه، خب این بازی لازم نیست شخصیت عمیق و فلسفی مثل بوکر دوییت بایوشاک داشته باشه که، اصلا هدف بازی و سازنده هم این نبوده. ضمن اینکه من هنوز اون کرکتر ishi خیلی خیلی خوب توی ایدم مونذه، با اون ابهتش که وقتی هوش AI ش به جای هوش انسانی تصمیم میگرفت خیلی خفن و ترسناک میشد. حتی اون ژنرال serrano که villain اصلی بازی بود. واقعا بازیش کمترین نقص رو داشت. چقدر طراحیه بصری بازی عالی بود انصافا.