طرفداران ژانر FPS

  • Thread starter Thread starter uriel
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز
مرسی از همه بچه ها بابت جوابها:x
اون ولف خب اسپین اف هستش...
دقیقا مثل old blood
ماشین گیمز کار هوشمندانه ای کرد...کاملا مشخص بود که همسر bj الکی باردار نشده بود:D
برنامه ریخته بودن برای خون جوان:-bd
با دوقلوهای bj میریم تا با دوقلوها اشنا بشیم. بعد اون میریم سراغ ولف 3 که مطمئنم داستان کاملا احساسی داره...(باتوجه به حضور دوقلوها)
دووم هم مشخص بود معرفی میشه...
بازی rage هم کاملا شبیه بازی بولت استورم بود...اینکه id پشت این بازیه باعث دلخوشی ما میشه
کلا بتسدا اگه نبود ژانر FPS ترکهای بدی میخورد.
بازی prey هم برای من یه اکشن ادونچر حساب میشه تا یه FPS
امیدوارم بتسدا با rage یه هتریک جانانه بکنه تو vga:-$
 
یه بازی 2012 اومد به اسم ZombiU برا کنسول wii u
تو سال 2015 این بازی برا ps4 و xbox one و windows هم اومد
سبک بازی first-person survival horror video game هست

حتما بازی کنید بازی ردنش خالی از لطف نیست
اسکرین شات از بازی

gt2s_zombiu_shooter.jpg
 
First-person shooter (FPS) could be a game genre focused around a gun and different weapon-based combat in an exceedingly first-person perspective; that's, the player experiences the action through the eyes of the protagonist. The genre shares common traits with different shooter games, that successively makes it fall into the heading action game. Since the genre's beginning, advanced 3D and pseudo-3D graphics have challenged hardware development, and multiplayer diversion has been integral. We have Found Best FPS Games of 2018 these games are very addictive as well as interesting.
 
همه تو این تاپیک از بازیهای مورد علاقه شون گفتن، منم یه چندتا رو نام می برم که کمابیش از فرط تکراری بودن و اسکی رفتن و معمولی بودنشون، حالمو بهم زدن!!

Singularity_cover.jpg

5. Singularity 2010
یه شوتری که ترکیبی از بایوشاک و هاف لایف هست. فقط از لحاظ داستانی چندین لول سطحش میاد پایین تر. اصلا نمیگم بازی بدی باشه و نوآوری هایی هم داره برای همین در این لیست آخر همه گذاشتمش. ولی خب مشکلی که من با بایوشاک هم همیشه داشتم اینه که پلیر تو اینجور بازیها overpowered هست درحالیکه دشمنان عادی عملا در برابر magicـهای بازیباز بی دفاع هستن.

Wolfenstein_%282009_video_game%29.jpg

4. Wolfenstein 2009
کلا از همون اولم آب من با بازیهای استودیو کلاغ Raven Software تو یخ جوق نمیرفت! حتی اون قدیما که با Soldier of Fortune 1-2 رو بورس بودن. گرافیک این ولفنشتاین 2009 هم به صورت اغراق شده یه تم سبزرنگ فیروزه ای داره که فقط اینو ازش یادم مونده. داستان و گیمپلی و اینا نه این که بد یا غیرقابل بازی باشه اما بشدت متوسط و ازیادرفتنی هستن! این ولفنشتیان رو بعد از Wolfenstein: Old Blood بازی کنید ده دقیقه هم نمیتونید تحملش کنید.
لازم به ذکر نیست که بچه های استودیوی کلاغ بعد از آخرین ip اورجینالی که خلق کردن (یعنی همون singularity) مثل برده زیر دست اکتیویژن در اردوگاه های مرگ به کار اجباری و ساختن COD پس از COD مشغول می باشند! :))

Prey_%28Xbox_360%29.jpg

3. Prey 2006
یعنی فقط و فقط یه ناشر تو دنیا وجود داشت که بیاد شماره دوم این ip آشغال رو بسازه اونم بتسداست. البته بعد از کلی اعمال تغییرات و زیرورو کردن گیمپلی و داستان و همه چیز بازی طوری که فقط نسبت به شماره اول نام Prey باقی بمونه. این Prey 2006 در واقع بازی نیست یه موتور آپگرید شده از بازی Doom 3 هست (که تازه اونم مالی نبود) و قابلیت راه رفتن رو درودیوار و پورتال بهش اضافه شده. همین.
با یکی دیگه از استودیوهای منفور و بی خاصیت من آشنا شید: Human Head Studios, Inc. واقعا تعجب میکنم چطور هنوز ورشکسته نشده و به حیات رقت انگیز خودش ادامه میده.:-q

Homefront.jpg

2. Homefront 2011
:-&
یکی از آخرین تیرهای THQ مرحوم که در تاریکی رها شد تا این کمپانی رو از ورشکستگی نجات بده! و چه سبکی بهتر از FPS که یکی از درآمدزاترین و در عین حال خزترین سبک های حال حاضر صنعت بازیهاست. بازی تمام زورشو میزنه تا شبیه سری COD باشه. یه شوتر آرکید تکراری با فرمول جواب پس داده. استودیوی سازنده یعنی Kaos Studios در همون سال عرضه این بازی ورشکسته و به زباله دان تاریخ پیوست.

Call_of_Duty_World_at_War_cover.png

1. Call of Duty: World at War 2008
:-&:-&:-&
منفورترین و تهوع آورترین FPSـی که به عمرم تجربه کردم! فقط یه مرحله تک تیراندازی تو استالینگراد داره یه نمه جالبه که اونم اسکی مستقیم از مرحله تک تیراندازی COD:MW هست. در واقع از این شماره COD بود که اکتیویژن جرئت کرد خالقین اصلی سری که وینس زاپلا و جیسون وست باشن رو بندازه بیرون و سالی یه دونه COD بدون هیچگونه بهبود گرافیکی و گیمپلی و فقط با تغییر عنوان عرضه کنه. این ماموریت به بچه های تریاکی (استودیوی Treyarch) واگذار شد و با کمال تاسف و تاثر باید گفت که بخوبی از پسش براومدن. خوشبختانه بنده COD:MW2 آخرین بازی از این سری بوده که انجام دادم و دیگه هیچوقت در دام فریبکاری های اکتیویژن جهانخوار نیافتادم.:Shrewd:>:)

قصه ما بسر رسید، کلاغه (Raven Software) به خونش نرسید.
 
  • Like
Reactions: x-x
همه تو این تاپیک از بازیهای مورد علاقه شون گفتن، منم یه چندتا رو نام می برم که کمابیش از فرط تکراری بودن و اسکی رفتن و معمولی بودنشون، حالمو بهم زدن!!

Singularity_cover.jpg

5. Singularity 2010
یه شوتری که ترکیبی از بایوشاک و هاف لایف هست. فقط از لحاظ داستانی چندین لول سطحش میاد پایین تر. اصلا نمیگم بازی بدی باشه و نوآوری هایی هم داره برای همین در این لیست آخر همه گذاشتمش. ولی خب مشکلی که من با بایوشاک هم همیشه داشتم اینه که پلیر تو اینجور بازیها overpowered هست درحالیکه دشمنان عادی عملا در برابر magicـهای بازیباز بی دفاع هستن.

Wolfenstein_%282009_video_game%29.jpg

4. Wolfenstein 2009
کلا از همون اولم آب من با بازیهای استودیو کلاغ Raven Software تو یخ جوق نمیرفت! حتی اون قدیما که با Soldier of Fortune 1-2 رو بورس بودن. گرافیک این ولفنشتاین 2009 هم به صورت اغراق شده یه تم سبزرنگ فیروزه ای داره که فقط اینو ازش یادم مونده. داستان و گیمپلی و اینا نه این که بد یا غیرقابل بازی باشه اما بشدت متوسط و ازیادرفتنی هستن! این ولفنشتیان رو بعد از Wolfenstein: Old Blood بازی کنید ده دقیقه هم نمیتونید تحملش کنید.
لازم به ذکر نیست که بچه های استودیوی کلاغ بعد از آخرین ip اورجینالی که خلق کردن (یعنی همون singularity) مثل برده زیر دست اکتیویژن در اردوگاه های مرگ به کار اجباری و ساختن COD پس از COD مشغول می باشند! :))

Prey_%28Xbox_360%29.jpg

3. Prey 2006
یعنی فقط و فقط یه ناشر تو دنیا وجود داشت که بیاد شماره دوم این ip آشغال رو بسازه اونم بتسداست. البته بعد از کلی اعمال تغییرات و زیرورو کردن گیمپلی و داستان و همه چیز بازی طوری که فقط نسبت به شماره اول نام Prey باقی بمونه. این Prey 2006 در واقع بازی نیست یه موتور آپگرید شده از بازی Doom 3 هست (که تازه اونم مالی نبود) و قابلیت راه رفتن رو درودیوار و پورتال بهش اضافه شده. همین.
با یکی دیگه از استودیوهای منفور و بی خاصیت من آشنا شید: Human Head Studios, Inc. واقعا تعجب میکنم چطور هنوز ورشکسته نشده و به حیات رقت انگیز خودش ادامه میده.:-q

Homefront.jpg

2. Homefront 2011
:-&
یکی از آخرین تیرهای THQ مرحوم که در تاریکی رها شد تا این کمپانی رو از ورشکستگی نجات بده! و چه سبکی بهتر از FPS که یکی از درآمدزاترین و در عین حال خزترین سبک های حال حاضر صنعت بازیهاست. بازی تمام زورشو میزنه تا شبیه سری COD باشه. یه شوتر آرکید تکراری با فرمول جواب پس داده. استودیوی سازنده یعنی Kaos Studios در همون سال عرضه این بازی ورشکسته و به زباله دان تاریخ پیوست.

Call_of_Duty_World_at_War_cover.png

1. Call of Duty: World at War 2008
:-&:-&:-&
منفورترین و تهوع آورترین FPSـی که به عمرم تجربه کردم! فقط یه مرحله تک تیراندازی تو استالینگراد داره یه نمه جالبه که اونم اسکی مستقیم از مرحله تک تیراندازی COD:MW هست. در واقع از این شماره COD بود که اکتیویژن جرئت کرد خالقین اصلی سری که وینس زاپلا و جیسون وست باشن رو بندازه بیرون و سالی یه دونه COD بدون هیچگونه بهبود گرافیکی و گیمپلی و فقط با تغییر عنوان عرضه کنه. این ماموریت به بچه های تریاکی (استودیوی Treyarch) واگذار شد و با کمال تاسف و تاثر باید گفت که بخوبی از پسش براومدن. خوشبختانه بنده COD:MW2 آخرین بازی از این سری بوده که انجام دادم و دیگه هیچوقت در دام فریبکاری های اکتیویژن جهانخوار نیافتادم.:Shrewd:>:)

قصه ما بسر رسید، کلاغه (Raven Software) به خونش نرسید.
جالبه که دقیقا تمام این بازیا به جز home front همگی از نظر من جزو underrate ترین بازی های تاریخ هستن.
singularity واقعا توی ژانر خودش چه چیزی کم داشت؟ اتفاقا این استودیوی raven software جزو خلاق ترین استودیوها در زمینه گیم پلی بود، انصافا چه بازی هایی میساخت. از لحاظ نوع ژانر کاریشون شدیدا به id software نزدیک بودن، محوریت عناصر داستانیه بازی هاش و فرمت کلیشون خیلی شبیه id دو سه دهه قبل بود. بیس اساسی بازی هاشونو علم و تخیل و فانتزی و وحشت تشکیل میداد. خیلی از عناوینشونم مشترک بود اتفاقا ، یعنی در ساختش با هم مشارکت میکردن مثل hexen و heretic دهه 90 که واقعاااا عالی بودن، فضای فانتزی و وحشتش و اون نوع مراحل تو در تو و به هم گره خورده اش . Quake 4 و wolfenstein 2009 واقعا از بعد گیم پلی بی نظیر بودن. هنوزم نمیفهمم چرا اینقدر بهشون بی مهری شد. quake 4 درسته در اندازه نسخه های کلاسیک نبود ولی انصافا یه تلاش فوق العاده عالی برای مدرن کردن نسخه کلاسیک quake 2 بود و تا حدود خیلی زیادی فضا و تم بازی رو عالی در آورده بودن. داستان و دایرکشن سینمایی ای که به داستان بیگانگان strogg دادن فوق العاده بود و بعضی صحنه هاش هنوزم توی خاطر گیمرهای قدیمی تر مونده مثل اسیر شدن mathew kane و تبذیلش به strogg ها.
wolfenstein 2009 هم فوق العاده بود. دقیقا تنها ضعف عناوین مشترک id و raven توی دهه قبل این بود که اکثرا از مالتی پلیر ضربه خوردن، در حالی که نسخه های قدیمی تر این عناوین که کار داخلی استودیو id بود مالتی پلیر های فوق العاده قوی ای داشتن که بنجمارک بود به نوعی. مثل quake 3 و مالتی RTCW که غوغا به پا کرده بودن. وگرنه مثلا همین ولفنشتاین 2009 از حیث سینگل پلیر یه عنوان فوق العاده بود با یه گیم پلی بی نظیر که واقعا هنوزم تازه هست.
prey یه آپگرید انجین از doom 3 بود ؟ واقعا نمیدونم چی باید گفت ولی به نظرم شما خیلی برات گیم پلی و طراحی بازی مهم نیست. چون prey واقعا طراحی عالی ای داشت. prey 2006 واقعا جزو اون دسته از عناوینی هست که من شدیدا دوست دارم توی این دوره زمونه ساخته بشه بازی ای با اون فرمت.
singulaity هم که کار داخلی خود استودیوی raven بود و به نظرم حتی از تمام کارای مشترکشونم جذاب تر و عالی تر بود. درسته عناصری رو از بعضی بازی های دیگه اقتباس کرده بود ولی یه بازی منحصر به فرد بود. این بازی دیگه واقعامورد بی مهری قرار گرفت ، شوتینگ بازی به زیبایی کال اف دیوتی بود، داستان و فرمتش شبیه بایوشاک، گیم پلیش شبیه half life و تم بازی هم یه چیزی شبیه dead space و doom 3 ولی در عین حال هویت مستقل و گیم پلی منحصر به فرد خودش رو داشت. واقعا همه چیز داشت و تمامش در سطح قابل قبولی بود، اصلا دلیل تحویل نگرفتنش رو نفهمیدم.
call of duty waw هم برای من بهترین نسخه از این سری در زمان جنگ جهانی بود، خیلی لذت بردم ازش، زیر سایه مدرن وارفرها رفت متاسفانه، وگرنه از دل اون شخصیتی مثل reznov دراومد که تمام هویت کال اف دیوتی بلک اوپس به حساب میاد.
تنها بازیه لیستت که واقعا مضخرف به تمام معنا بود همین home front بود که اونم جایگاهش بازم اشتباهه و باید در رتبه 1 بدترین بازیه تاریخ قرار بگیره. من تقریبا سعی مکنم همیشه نقاط مثبت بازی هارو ببینم ولی این بازی رو واقعا همون یک دفعه هم به زور و سختی تمومش کردم از بس نچسب بود. تا آخر بازی هر کاری کردم با کمپلکس این بازی ارتباط بر قرار کنم نشد. یک عنوان فوق ضعیف به معنای کامل.
و در آخر، دیدگاهت واقعا دیدگاه بذیه، بد که چه عرض کنم اسف باره در حقیقت. بسته شدن استودیوهای مختلف یعنی بسته شدن دریچه ایده ها و تفکرات متنوع به صنعت بازیسازی. اینکه شما از یه بازی لذت نبردی رو به طور کامل به گردن استودیوی ساخت بازی ننداز. در حقیقت این شما هستی که ایراد بهت وارده چون در وهله اول سلیقه و علاقه مندیه خودت رو نشناختی. متلا من شخصا هیچوقت از ژانر بازی های دیوید کیج خوشم نیومده و نمیاد. هیچوقت هم وقت و هزینه خودم رو صرف عناونیش نکردم. برام یه بازیساز بسیار محترم و قابل احترامه ولی من سبک کاریش رو دوست ندارم. همونطور که هیچوقت سمت بازی های ورزشی نمیرم. توی تمام عمر گیمریم دوتا فیفا بازی کردم، یکی 98 یکی 2004 . دیگه ابدا نرفتم سمتش.
البته شما کلا با شناختی که ازت دارم با مدیوم گیم مشکل داری:D، و بازی هایی رو مورد انتقاد قرار دادی که الگو هستن، به نظرم شما اول علاقه مندیه نوع مدیوم سرگرمی خودت رو باید مشخص کنی و تغییر بدی:D.
 
آخرین ویرایش:
جالبه که دقیقا تمام این بازیا به جز home front همگی از نظر من جزو underrate ترین بازی های تاریخ هستن.
singularity واقعا توی ژانر خودش چه چیزی کم داشت؟ اتفاقا این استودیوی raven software جزو خلاق ترین استودیوها در زمینه گیم پلی بود، انصافا چه بازی هایی میساخت. از لحاظ نوع ژانر کاریشون شدیدا به id software نزدیک بودن، محوریت عناصر داستانیه بازی هاش و فرمت کلیشون خیلی شبیه id دو سه دهه قبل بود. بیس اساسی بازی هاشونو علم و تخیل و فانتزی و وحشت تشکیل میداد. خیلی از عناوینشونم مشترک بود اتفاقا ، یعنی در ساختش با هم مشارکت میکردن مثل hexen و heretic دهه 90 که واقعاااا عالی بودن، فضای فانتزی و وحشتش و اون نوع مراحل تو در تو و به هم گره خورده اش . Quake 4 و wolfenstein 2009 واقعا از بعد گیم پلی بی نظیر بودن. هنوزم نمیفهمم چرا اینقدر بهشون بی مهری شد. quake 4 درسته در اندازه نسخه های کلاسیک نبود ولی انصافا یه تلاش فوق العاده عالی برای مدرن کردن نسخه کلاسیک quake 2 بود و تا حدود خیلی زیادی فضا و تم بازی رو عالی در آورده بودن. داستان و دایرکشن سینمایی ای که به داستان بیگانگان strogg دادن فوق العاده بود و بعضی صحنه هاش هنوزم توی خاطر گیمرهای قدیمی تر مونده مثل اسیر شدن mathew kane و تبذیلش به strogg ها.
wolfenstein 2009 هم فوق العاده بود. دقیقا تنها ضعف عناوین مشترک id و raven توی دهه قبل این بود که اکثرا از مالتی پلیر ضربه خوردن، در حالی که نسخه های قدیمی تر این عناوین که کار داخلی استودیو id بود مالتی پلیر های فوق العاده قوی ای داشتن که بنجمارک بود به نوعی. مثل quake 3 و مالتی RTCW که غوغا به پا کرده بودن. وگرنه مثلا همین ولفنشتاین 2009 از حیث سینگل پلیر یه عنوان فوق العاده بود با یه گیم پلی بی نظیر که واقعا هنوزم تازه هست.
prey یه آپگرید انجین از doom 3 بود ؟ واقعا نمیدونم چی باید گفت ولی به نظرم شما خیلی برات گیم پلی و طراحی بازی مهم نیست. چون prey واقعا طراحی عالی ای داشت. prey 2006 واقعا جزو اون دسته از عناوینی هست که من شدیدا دوست دارم توی این دوره زمونه ساخته بشه بازی ای با اون فرمت.
singulaity هم که کار داخلی خود استودیوی raven بود و به نظرم حتی از تمام کارای مشترکشونم جذاب تر و عالی تر بود. درسته عناصری رو از بعضی بازی های دیگه اقتباس کرده بود ولی یه بازی منحصر به فرد بود. این بازی دیگه واقعامورد بی مهری قرار گرفت ، شوتینگ بازی به زیبایی کال اف دیوتی بود، داستان و فرمتش شبیه بایوشاک، گیم پلیش شبیه half life و تم بازی هم یه چیزی شبیه dead space و doom 3 . واقعا همه چیز داشت و تمامش در سطح قابل قبولی بود، اصلا دلیل تحویل نگرفتنش رو نفهمیدم.
call of duty waw هم برای من بهترین نسخه از این سری در زمان جنگ جهانی بود، خیلی لذت بردم ازش، زیر سایه مدرن وارفرها رفت متاسفانه، وگرنه از دل اون شخصیتی مثل reznov دراومد که تمام هویت کال اف دیوتی بلک اوپس به حساب میاد.
تنها بازیه لیستت که واقعا مضخرف به تمام معنا بود همین home front بود که اونم جایگاهش بازم اشتباهه و باید در رتبه 1 بدترین بازیه تاریخ قرار بگیره. من تقریبا سعی مکنم همیشه نقاط مثبت بازی هارو ببینم ولی این بازی رو واقعا همون یک دفعه هم به زور و سختی تمومش کردم از بس نچسب بود. تا آخر بازی هر کاری کردم با کمپلکس این بازی ارتباط بر قرار کنم نشد. یک عنوان فوق ضعیف به معنای کامل.
و در آخر، دیدگاهت واقعا دیدگاه بذیه، بد که چه عرض کنم اسف باره در حقیقت. بسته شدن استودیوهای مختلف یعنی بسته شدن دریچه ایده ها و تفکرات متنوع به صنعت بازیسازی. اینکه شما از یه بازی لذت نبردی رو به طور کامل به گردن استودیوی ساخت بازی ننداز. در حقیقت این شما هستی که ایراد بهت وارده چون در وهله اول سلیقه و علاقه مندیه خودت رو نشناختی. متلا من شخصا هیچوقت از ژانر بازی های دیوید کیج خوشم نیومده و نمیاد. هیچوقت هم وقت و هزینه خودم رو صرف عناونیش نکردم. برام یه بازیساز بسیار محترم و قابل احترامه ولی من سبک کاریش رو دوست ندارم. همونطور که هیچوقت سمت بازی های ورزشی نمیرم. توی تمام عمر گیمریم دوتا فیفا بازی کردم، یکی 98 یکی 2004 . دیگه ابدا نرفتم سمتش.
البته شما کلا با شناختی که ازت دارم با مدیوم گیم مشکل داری:D، و بازی هایی رو مورد انتقاد قرار دادی که الگو هستن، به نظرم شما اول علاقه مندیه نوع مدیوم سرگرمی خودت رو باید مشخص کنی و تغییر بدی:D.

خیلی زور زدی با مخالفت های زیگزاگی و تاکتیکی پست من رو به چالش بکشی!:D ولی یه جاهای به ناچار موافقت ضمنی خودتو ابراز کردی. مثلا اونجا که از واژه "اقتباس" استفاده میکنی، اشاره ضمنی به "اسکی" هاییه که Raven-کلاغ همیشه از روی id software و valve و... بقیه رفته!:D
اون Quake 4 هم فقط همون لحظه شکنجه و تبدیل شدن کاراکتر اول بازی (اسمشو یادم نیست) به اون آدم فضایی های شرور (strogg نمیدونم چی چی!) جالب توجه بود. کل بقیه بازی از جمله باس فایت هاش یه meh بزرگ بیشتر نبودن.

بسته شدن استودیوهای مختلف یعنی بسته شدن دریچه ایده ها و تفکرات متنوع به صنعت بازیسازی.
بلاخره ما نفهمیدیم استودیوهایی که از بقیه "اقتباس" میکنن چطور ممکنه دریچه ای از ایده ها و تفکرات متنوع به صنعت بازی باشن؟؟؟!:D

حالا بازم خداروشکر تو یه مورد homefront با ما همنظر بودی! :o:D

وگرنه از دل اون شخصیتی مثل reznov دراومد که تمام هویت کال اف دیوتی بلک اوپس به حساب میاد.
آره همون شخصیتی رو میگی که یه اقتباس ترکیبی از کاپیتان price و کاپیتان macmillian بود دیگه؟! :D

البته شما کلا با شناختی که ازت دارم با مدیوم گیم مشکل داری:D
نه واقعا اینطور نیست. کلا این مسئله ای که روش دست گذاشتی یه مسئله سابجکتیوه. نمیشه گفت نظر یه شخص مطلقا غلط یا درسته. مثلا من با Medal of Honor 2010 حال کردم! درحالیکه خودمم میدونم در بهترین حالت یه شوتر درجه 2 بیشتر نیست! (و برخلاف تو به این موضوع اذعان دارم) اما باهاش حال کردم دیگه!:D
 
آخرین ویرایش:
خیلی زور زدی با مخالفت های زیگزاگی و تاکتیکی پست من رو به چالش بکشی!:D ولی یه جاهای به ناچار موافقت ضمنی خودتو ابراز کردی. مثلا اونجا که از واژه "اقتباس" استفاده میکنی، اشاره ضمنی به "اسکی" هاییه که Raven-کلاغ همیشه از روی id software و valve و... بقیه رفته!:D
اون Quake 4 هم فقط همون لحظه شکنجه و تبدیل شدن کاراکتر اول بازی (اسمشو یادم نیست) به اون آدم فضایی های شرور (strogg نمیدونم چی چی!) جالب توجه بود. کل بقیه بازی از جمله باس فایت هاش یه meh بزرگ بیشتر نبودن.


بلاخره ما نفهمیدیم استودیوهایی که از بقیه "اقتباس" میکنن چطور ممکنه دریچه ای از ایده ها و تفکرات متنوع به صنعت بازی باشن؟؟؟!:D

حالا بازم خداروشکر تو یه مورد homefront با ما همنظر بودی! :o:D


آره همون شخصیتی رو میگی که یه اقتباس ترکیبی از کاپیتان price و کاپیتان macmillian بود دیگه؟! :D


نه واقعا اینطور نیست. کلا این مسئله ای که روش دست گذاشتی یه مسئله سابجکتیوه. نمیشه گفت نظر یه شخص مطلقا غلط یا درسته. مثلا من با Medal of Honor 2010 حال کردم! درحالیکه خودمم میدونم در بهترین حالت یه شوتر درجه 2 بیشتر نیست! (و برخلاف تو به این موضوع اذعان دارم) اما باهاش حال کردم دیگه!:D
من به هیچ عنوان با هیچکدوم از پارت های صحبتت هات موافق نیستم جز همون مورد home front :D.
مشکل اینجاس که شما ذهنتون به شکل 0 و 1 عمل میکنه ، پس یا صفره یا یک و چیز دیگه ای براتون عملا وجود خارجی نداره:D.
استودیو Raven همونطور که گفتم جز در ژانر و تا حدود زیادی تم شباهت دندونگیزی با id یا valve و... نداره. گفتم اقتباس، اقتباس یعنی اقتباس، اگر میخواستم بگم تقلید و کپی کاری مطمئن باش واژه اش رو بلد بودم. توی جهان هنر کم اقتباس وجود نداشته، توی همین هنر بازیسازی بازی ای داریم به نام Dishonored که به شدت اقتباس و الهام گرفته از عناوین بزرگ هست. پس باید در arkane هم تخته بشه لابد از دید شما؟
عناوین raven اگر از دهه 90 کارهاشو دنبال کرده باشی مثل id تم تخیلی و فانتزی و بعضا وحشت و البته علمی دارن، ولی عناوین کاملا گیم پلی محور هستن. اگر ریویهای ولفنشتاین 2009 رو خونده باشی خیلی از سایت ها گفته بودن که این بازی رو نه برای گرافیک و داستان، که برای گیم پلی فوق العادش تجربه کنید. چیزی که به بازی ضربه وارد کرد انتظار یک مولتی پلیر در حد نسخه 2001 بود. Quake 4 رو الان که بازی کنی متوجه میشی که چقدر تاکتیکال، حرفه ای، منسجم و حتی الد اسکول بوده، ولی متاسفانه جریان خاصی اون سال ها حکمفرما بود و اونم این بود که بیشتر به نوآوری بازی ها نمره میدادن و بولدش میکردن تا زیبایی کلی بازی. همون بلایی که مثلا سر doom 3 اومد و بازی ای که از همه لحاظ یه عنوان شاخص در ژانر شوتر و وحشت بود بعضا به اون چیزی که حقش باید میبود نرسید ، ولی در مقابل بازی هایی مثل FEAR یا Half Life 2 بودن که نوآوری های ساختاری در زمینه تولید داشتن مثل تعریف دوباره فیزیک و گیم پلی مبتنی بر اون در هاف لایف و هوش مصنوعی مهندسی شده و بسیار پیشرفته در بازی Fear .(این موارد البته مرهون سرعت و تغییر چشمگیر تکنولوژی در عرصه ساخت بازی بود و شتاب سریعی که به یکباره صنعت ساخت بازی درگیرش میشد و بنابراین فیدبک ها و برخوردهای مبتنی بر این گذاره خیلی در نقدها به چشم میومد). اگر بخوای حساب کنی روند گیم پلی در quake 4 بسیار بسیار جلوتر از مثلا Fear بود، چه از لحاظ طراحی و تم و رنگبندی بخوای در نظر بگیری ، چه روند کلی بازی که سرشار از تنوع بود و مدام جابه جات میکرد و مواج بود، بر خلاف fear که یک بازی صرفا Run & gun بود با یک بیان روایی قوی داستانی و البته هوش مصنوعی اعجاب آور. همینطور doom 3 ، یک بازی که اوج تکنولوژی بصری و صوتی بود در زمان خودش و بسیار پیشرفته از لحاظ مکانیزم های مبارزه و بخش شوتینگ ولی جلوی نوآوری های سرشار half life 2 زانوهاش خم شد. ولی برای من و خیلی از منتقدین تمام این بازی ها در رده بسیار بالایی قرار میگیرن و به لحاظ نوآوری شاید بشه اونارو لول بندی کرد نه کلیت و محتوای داخلشون.
singularity هم از این قاعده مستثنی نیست، از نظر من کمال استودیو raven این بازی بود چون جز نقص روایی و گاها رنگبندی های یکنواخت که محصول بیلد اولیه انجین unreal3 بود به لحاظ ساختار و فرم طراحیش واقعا بازیه عالی به شمار میومد، ضمن اینکه پایان های متفاوتی طراحی شده بود که ترغیبت میکرد چنذبار بازی رو run کنی.
راجب prey که دیگه ظلم به حداکثر خودش رسید و بازی ای با اونهمه امکانات یونیک و جدید واقعا برام عجیبه که چرا به این شکل باهاش برخورد کردن؟ جالبیه ماجرا اینجاس که خیلیا میگفتن بازی تعریف دوباره ای از doom 3 و quake 4 هست در حالی که جز در داستان و تم کلی، بازی واقعا کوچکترین شباهتی نداشت به دو بازیه ذکر شده. ایده های اون بازی بود که valve رو به فکر ساخت portal انداخت. وقتی صحبت از ایده میکنم یعنی این، یعنی استودیویی بیاد المانی رو وارد گیم پلی کنه که مولد ساخت یک سوپر گیم و مگاتونی مثل portal بشه. اونوقت از دید تو حیف نیست که چنین استودیویی از صفحه روزگار محو بشه؟ یا مثلا همین raven ؟
راجب reznov ، شاید نسخه ای که من بازی کردم با نسخه ای که شما بازی کردی فرق داشته، چون این دو شخصیت عملا نه در ظاهر و نه در پیرنگ و خلق شخصیتشون هیچ شباهیتی به هم ندارن، حتی کارکرد داستانیشون هم شباهت نداره، و شاید فقط روند تاثیرشون در گیم پلی به یک شکل و اسکریپت شده باشه. دیگه بیشتر از این نمیتونم تایپ کنم وگرنه راجب اینم کلی حرف داشتم.
موفق باشی:).
 
آخرین ویرایش:
بتل که امسال امد و زیاد هم تعریفی نداره، مخصوصا سینگلش

من خیلی تشنه یک شوتر اول شخص نظامی پدر و مادر دار هستم، یعنی واقعا نداریم ها...

حتی بین مالتی پلیر ها هم RB6 که از اورواچ هم فانتزی تر داره میشه و باقی هم تو دیوار هستند
 
  • Like
Reactions: uriel
بتل که امسال امد و زیاد هم تعریفی نداره، مخصوصا سینگلش

من خیلی تشنه یک شوتر اول شخص نظامی پدر و مادر دار هستم، یعنی واقعا نداریم ها...

حتی بین مالتی پلیر ها هم RB6 که از اورواچ هم فانتزی تر داره میشه و باقی هم تو دیوار هستند
سخت شده انصافا ساختش :D. یعنی یه جورایی تهش دراومده، ایده دادن داخل همچین بازی ای واقعا سخت شده، با این محوریت جنگ مدرن ساختن، جنگ های آینده نگرانه ساختن، جنگ سرد ساختن، جنگ جهانی ساختن، واقعا چیزی نمونده:D. فرمتش جوریه که خیلی نمیشه بالا و پایینش کرد و تغییرش داد.
 
سخت شده انصافا ساختش :D. یعنی یه جورایی تهش دراومده، ایده دادن داخل همچین بازی ای واقعا سخت شده، با این محوریت جنگ مدرن ساختن، جنگ های آینده نگرانه ساختن، جنگ سرد ساختن، جنگ جهانی ساختن، واقعا چیزی نمونده:D. فرمتش جوریه که خیلی نمیشه بالا و پایینش کرد و تغییرش داد.

گل گفتی :D همه جوره ساختند ولی نمیدونم نسل قبل سری فلش پوینت که کدمسترز ساخته بود رو بازی کرده بودی یا نه؟ اون زمان دوره اوج COD بازیهای مشابه اش بود این سری نتونست نفسی چاق کنه (اونقدر هم تو داستان و گرافیک و باقی واقعا خوب نبود)

ولی فکر میکنم خوراک این دوره زمونه باشه
 
  • Like
Reactions: uriel
گل گفتی :D همه جوره ساختند ولی نمیدونم نسل قبل سری فلش پوینت که کدمسترز ساخته بود رو بازی کرده بودی یا نه؟ اون زمان دوره اوج COD بازیهای مشابه اش بود این سری نتونست نفسی چاق کنه (اونقدر هم تو داستان و گرافیک و باقی واقعا خوب نبود)

ولی فکر میکنم خوراک این دوره زمونه باشه
اوخ اوخ یادمه بازیشو، خودم نه متاسفانه بازی نکردم ولی یادمه خیلی خیلی تاکتیکال و حرفه ای بود، صدای خیلیارو درآورده بود میگفتن خیلی سخته :)
ولی آره زمان خوبیه برای ressurect این بازی، جاش خالیه :)
 
  • Like
Reactions: Ali Venom
اوف هولی شت WTF is This اصل جنسه :-t


@uriel
@Dinosaur

Doom 2016 meet orginal doom
عجب چیز جالبیه! :دی در کنار حال و هوای باحال و خشنی که داره، سبک گرافیکی‌ش هم خیلی محشره و حداقل من که یادم نمیاد همچین شکل و شمایلی رو توی بازی‌های FPS دیده باشم! هم یه حالت پیکسلی و قدیمی داره، هم بعضی انیمیشن‌ها مثل پُر کردن اسلحه یه جورایی کُند هستن که خاطرات Doomهای کلاسیک و بقیه بازی‌های اون زمان رو زنده می‌کنن.
رفت توی لیست انتظارات! :دی
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or