بقیه دوستان که نیاز به جواب ندارن ... چون با این کار ها فقط کنسول محبوب خودشون رو زیر سوال بردن که یه سلیقه محدود و کوچیک رو پوشش میده ...
اين كه سليقه ژاپني ها متفاوت هست اشكالي نداره ولي مشكل اينجاس تنوع نداره سليقشون و همه بازيهاشون تو يه طيف شبيه هم:d
تو غرب بازي شوتر و ورزشي و داستان محور و رقص و خشن و لطيف و نظامي و تخيلي و حتي بازي ژاپني قروش خوبي دارن و براي همه طيفاي توسعه دهنده ها بازار وجود داره ولي اين قضيه تو ژاپن صادق نيست(به نظرم يكي از دلايل عقب افتادن توسعه دهنده هاي ژاپني هم همينه)
اميدوارم ژاپني ها هم نيم نگاهي به سبكاي ديگه بندازن و به قولي تو زمينه مصرف بازي جهاني تر فكر كنن
.
اتفاقا بسيار هم خوب اطلاع دارمكافيه هر هفته چارت فروش ژاپن رو چك كني (كه تو فروم ما هم ميذارن)
مال مثلا يك ماه اخير رو چك كني هميشه چند تا بازي اول اكثرا تو يه genre هستن و استايل مشابه دارن و حداقل من تو جارت فروش هفتگيشون تو رتبه هاي بالا نديدم بازيهاي متفاوت زياد دووم بيارن
اون تك و توك متفاوتها هم ساخت ژاپنن و عنوان غربي مطرح در چارت خيلي به ندرت
خيلي چيزا نسبت به نسل 5 فرق كرده(چون غرب اونقدر قوي نبود و بازي رو فقط توسعه دهندگان شرقي تعريف مي كردن)
قدرت و تنوع بازار ژاپن و اقايي كه مي كرد كجا و حالا كجا.......(ما هم 2500 سال پيش فلان بوديم حالا چي هستيم):d
.
دوست عزیز قسمت اول پست اول و قسمت اخر پست دومتون مقداری متناقضه ...
اصلا میشه که طیف و سلیقه یه مردم شبیه هم باشه ولی پیشینه اون بازار پر قدرت و متنوع باشه ؟؟
اینکه cod و امثال هم تو ژاپن فروش نداره مشکل ژاپنی ها نیست ... مشکل رو باید جای دیگه جستجو کرد ... اتفاقا الان اگه نظر من رو بخوای این بازی های غربیه که از رونق و تنوع افتاده ... و تبدیل به صنعت شیر دوشی شده ... یه بازی خوب میسازن ... پونصد تا کلون از همون بازی رو به خورد مشتری میدن ... خوب به طور قطع گیمر و خریدار باهوش سمت این بازی ها نمیره .... تو همین ایران هم اگه بازی ها کپی خورد نبودن کسی حاضر بود 200.250 تومن پول جای این بازی های تکراری و میلک شده رو بده ؟؟؟
از طرف دیگه ظرفیت و پتانسیل بازی هم اهمیت زیادی میتونه داشته باشه ... از تنوع در طراحی مراحل و گیم پلی و ایجاد فضایی که محدودیت نداشته باشی ...
من بازی x و y رو دوست دارم ... بازی x تنوعی که دلم میخواد رو داره ... 150 تا 200 ساعت هم سرگرمم میکنه ... بازی x یه روند یکپارچه تا اخر داره و 6 ساعت هم بیشتر طول نمیکشه ... خوب انتخاب من هم اون بازی X هست .
نمیدونم چقدر با Jrpg و بازی های ژاپنی پسند اشنایی دارید ... ولی معروف ترینشون رو براتون بزنم فاینال فانتزی ... 14 نسخه اصلی و کلی نسخه فرعی ازش منتشر شده ولی دقیقا یک شماره از این بازی وجود نداره که شباهتی به نسخه قبلی داشته باشه... چه کارکتر ها چه داستان و حتی گیم پلی ... حتی گیم پلی و طراحی مراحل هم تفاوت های اشکاری با نسخه قبلی خودش داشته .... خوب بازی ساز ژاپنی برای جذب و حفظ مخاطبش همچین کاری میکنه ... بازی ساز غربی چقدرشون هستن که دست به همچین کاری بزنن
غربی ها بازی متنوع و سرگرم کننده بسازن با گیم پلی طولانی بسازن چه دلیلی وجود داره گه یه گیمر چه امریکایی و ژاپنی نره و اون رو نخره ؟؟؟ چه بسا بازی هایی مثل gta و tlou و بایوشاک با وجود تاخیر چند ماهه با این حال نه فروش خیلی عالی ولی فروش به نسبه خوبی داشتن تو بازار ژاپن ...
دقیقا از نظر من سیه روزی شرکت ها و بازی ساز های ژاپنی از روزی شروع شد که با حضور پررنگ xbox سعی رو بر این گزاشتن که مخاطب بیشتری رو به خصوص در غرب جذب کنن و بازی های خودشون رو دچار تغییرات بزرگی کردن و سبک و سیاقشون رو تغییر دادن و این کار هم به خوبی انجام ندادن ... خوب مخاطب ژاپنی در نسل 7 برای چی میبایست جذب این بازی ها بشه ....
یه مشکل دیگه هم پیش روی بازی ساز ها در ژاپن هست ... رعایت رده بندی سنی بازی و دوری جستن از بازی های خشنه ... که تو بازی های غربی هر روز بیشتر از دیروز میشه ...