صف های خالی لانچ Xbox One در ژاپن

  • Thread starter Thread starter PD
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز
وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

PD

کاربر سایت
xbox_one_japan_launch_02.jpg

بلاخره امروز Xbox One در ژاپن عرضه شد، اما مراسم لانچ این کنسول بیشتر دپرس کننده بود تا شلوغ؛ البته شاید همه ی ما این اتفاق را تقریبا انتظار داشتیم.

این روزها با وجود فروشگاه های خرید آنلاین و جا افتادن آنها بین مردم، سخت است که از روی عکس ها برای یک کنسول قضاوت کنیم . اما وقتی می بینیم که گیمر های ژاپنی هیچ اشتیاقی برای صف کشیدن پشت در فروشگاه ها ندارند ؛ بعید است که برای آمار X1 در ژاپن عدد های بزرگ تصور کنیم.

خوشبختانه در گزارش ها چندین مکان پر انرژی هم دیده شده است، مثلا در فروشگاه Yodobashi حداقل هفت نفر پشت در ها بوده اند و همچنین ده نفر دیگر هم در Mainichi در انتظار ایستاده بودند، اما هیچ صف شبانه ای درکار نبوده و فعالیت های کمی هم در طول روز گزارش شده است. که اگر بخواهیم این لانچ را با لانچ PS4 مقایسه بکنیم همه میدانیم که مردم حتی از روز ها قبل برای خرید کنسول سونی صف کشیده بودند.

ما نمی توانیم بگوییم که این قضیه سوپرایز بزرگی است ؛ همیشه در حالی که سونی و ماکروسافت در مارکت غرب با هم رقابت شدیدی داشته اند ، اغلب در ژاپن پلی استیشن بازار را تسخیر کرده است و می توان گفت مقصر هم تا حدودی خود ماکروسافت بوده ، که از دلیل هاش میشه به تاخیر های زیاد Xbox 360 با وجود لانچ قابل قبولش ، نبود پشتیبانی برای سازندگان محلی و بومی سازی های تکه ای که به این کنسول نام بدی در ژاپن داده است، اشاره کرد.

ناگفته نماند، ماکروسافت در گذشته چندین تلاش برای بدست آوردن دل گیمر های ژاپنی مثل کارکردن با سازندگان ژاپنی روی JRPG های اولیه 360 و بازی های کینکتی مثل Steel Battalion و Crimson Dragon داشته است، اما به دلایل مختلف هر کدام از آنها به ثمر نرسیده اند. حالا جالب میشود اگر ببینیم که ماکروسافت تلاش بیشتری در این نسل انجام بدهد وچگونه جواب بگیرد.

xbox_one_japan_launch_01.jpg

Japan does not seem keen on the Xbox One | VG247
 
بقیه دوستان که نیاز به جواب ندارن ... چون با این کار ها فقط کنسول محبوب خودشون رو زیر سوال بردن که یه سلیقه محدود و کوچیک رو پوشش میده ...

اين كه سليقه ژاپني ها متفاوت هست اشكالي نداره ولي مشكل اينجاس تنوع نداره سليقشون و همه بازيهاشون تو يه طيف شبيه هم:d

تو غرب بازي شوتر و ورزشي و داستان محور و رقص و خشن و لطيف و نظامي و تخيلي و حتي بازي ژاپني قروش خوبي دارن و براي همه طيفاي توسعه دهنده ها بازار وجود داره ولي اين قضيه تو ژاپن صادق نيست(به نظرم يكي از دلايل عقب افتادن توسعه دهنده هاي ژاپني هم همينه)

اميدوارم ژاپني ها هم نيم نگاهي به سبكاي ديگه بندازن و به قولي تو زمينه مصرف بازي جهاني تر فكر كنن

.


اتفاقا بسيار هم خوب اطلاع دارمكافيه هر هفته چارت فروش ژاپن رو چك كني (كه تو فروم ما هم ميذارن)
مال مثلا يك ماه اخير رو چك كني هميشه چند تا بازي اول اكثرا تو يه genre هستن و استايل مشابه دارن و حداقل من تو جارت فروش هفتگيشون تو رتبه هاي بالا نديدم بازيهاي متفاوت زياد دووم بيارن

اون تك و توك متفاوتها هم ساخت ژاپنن و عنوان غربي مطرح در چارت خيلي به ندرت



خيلي چيزا نسبت به نسل 5 فرق كرده(چون غرب اونقدر قوي نبود و بازي رو فقط توسعه دهندگان شرقي تعريف مي كردن)
قدرت و تنوع بازار ژاپن و اقايي كه مي كرد كجا و حالا كجا.......(ما هم 2500 سال پيش فلان بوديم حالا چي هستيم):d


.

دوست عزیز قسمت اول پست اول و قسمت اخر پست دومتون مقداری متناقضه ...

اصلا میشه که طیف و سلیقه یه مردم شبیه هم باشه ولی پیشینه اون بازار پر قدرت و متنوع باشه ؟؟

اینکه cod و امثال هم تو ژاپن فروش نداره مشکل ژاپنی ها نیست ... مشکل رو باید جای دیگه جستجو کرد ... اتفاقا الان اگه نظر من رو بخوای این بازی های غربیه که از رونق و تنوع افتاده ... و تبدیل به صنعت شیر دوشی شده ... یه بازی خوب میسازن ... پونصد تا کلون از همون بازی رو به خورد مشتری میدن ... خوب به طور قطع گیمر و خریدار باهوش سمت این بازی ها نمیره .... تو همین ایران هم اگه بازی ها کپی خورد نبودن کسی حاضر بود 200.250 تومن پول جای این بازی های تکراری و میلک شده رو بده ؟؟؟

از طرف دیگه ظرفیت و پتانسیل بازی هم اهمیت زیادی میتونه داشته باشه ... از تنوع در طراحی مراحل و گیم پلی و ایجاد فضایی که محدودیت نداشته باشی ...

من بازی x و y رو دوست دارم ... بازی x تنوعی که دلم میخواد رو داره ... 150 تا 200 ساعت هم سرگرمم میکنه ... بازی x یه روند یکپارچه تا اخر داره و 6 ساعت هم بیشتر طول نمیکشه ... خوب انتخاب من هم اون بازی X هست .

نمیدونم چقدر با Jrpg و بازی های ژاپنی پسند اشنایی دارید ... ولی معروف ترینشون رو براتون بزنم فاینال فانتزی ... 14 نسخه اصلی و کلی نسخه فرعی ازش منتشر شده ولی دقیقا یک شماره از این بازی وجود نداره که شباهتی به نسخه قبلی داشته باشه... چه کارکتر ها چه داستان و حتی گیم پلی ... حتی گیم پلی و طراحی مراحل هم تفاوت های اشکاری با نسخه قبلی خودش داشته .... خوب بازی ساز ژاپنی برای جذب و حفظ مخاطبش همچین کاری میکنه ... بازی ساز غربی چقدرشون هستن که دست به همچین کاری بزنن

غربی ها بازی متنوع و سرگرم کننده بسازن با گیم پلی طولانی بسازن چه دلیلی وجود داره گه یه گیمر چه امریکایی و ژاپنی نره و اون رو نخره ؟؟؟ چه بسا بازی هایی مثل gta و tlou و بایوشاک با وجود تاخیر چند ماهه با این حال نه فروش خیلی عالی ولی فروش به نسبه خوبی داشتن تو بازار ژاپن ...

دقیقا از نظر من سیه روزی شرکت ها و بازی ساز های ژاپنی از روزی شروع شد که با حضور پررنگ xbox سعی رو بر این گزاشتن که مخاطب بیشتری رو به خصوص در غرب جذب کنن و بازی های خودشون رو دچار تغییرات بزرگی کردن و سبک و سیاقشون رو تغییر دادن و این کار هم به خوبی انجام ندادن ... خوب مخاطب ژاپنی در نسل 7 برای چی میبایست جذب این بازی ها بشه ....

یه مشکل دیگه هم پیش روی بازی ساز ها در ژاپن هست ... رعایت رده بندی سنی بازی و دوری جستن از بازی های خشنه ... که تو بازی های غربی هر روز بیشتر از دیروز میشه ...
 
آخرین ویرایش:
دست آقا احسان درد نکنه با جوابای درست و منطقیشون ^__^

الان بیدار شدم میخواستم جواب بعضیارو بدم که دیدم احسان خودش شیر وایساده و جواب داده :))

اينا رو كه خودم مي دونم و بازي كردم ولي گفتم تنوعشون كم نه اينكه توشون چند تا متفاوت پيدا نميشه(سالي شونصد تا بازي ميسازن توش چند تا متفاوت بايد باشه ديگه)......منظور من واضحا اين بود كه مصرف كنندگان ژاپني به اندازه غرب تنوع طلبي ندارن و بيشتر از اونها بازيشون از لحاظ سبك شبيه هم

آقا باور کن اطلاع نداری >_<

این چیزارو یه عشق ژاپنی خیلی خیلی بهتر میدونه

سالانه تو ژاپن انقدر بازی ساخته میشه که مغزت منفجر میشه لیستشون رو ببینی؟ اما نمیدونی چون اصلا برا غرب ریلیز نمیشن

برای مثال ساده. ژاپن غیر از بازی به خاطر انیمه هاش هم معروفه و تلوزیونش کانال های مختلف 24 ساعته انیمه میدن. میدونستی انیمه ها 10000000 سبک مختلف دارن؟ میدونستی از هر انیمه کم کم 1 بازی اون سبکی ساخته میشه؟ میدونستی 90 درصد شاید بیشتر بازی های ژاپنی رو شما حتی اسمشونو نشنیدی چون فقط تو ژاپن بوده؟

حالا اینکه بیای لیست پرفروش هارو ببینی فرق داره اینی که من میگم یعنی تنوع دارن حالا تو این تنوع عشقشون به JRPG میره که گیر دادن نداره

هروقت خواستی یه لیست بهت میدم همینجا ببینی تنوع بازی به ژاپنی میگن یا غربی

اتفاقا تنوع بازیای ژاپنی خیلی خیلی بیشتر از غربی هست و یه سبکایی تو بازی دارن که هیچ بازی غربی اون سبکی نیست
 
اميدوارم ژاپني ها هم نيم نگاهي به سبكاي ديگه بندازن و به قولي تو زمينه مصرف بازي جهاني تر فكر كنن
مشخصه درک درستی نسبت به این قضیه که بزرگترین و تاثیرگذارترین بازیسازها و گیم دیزاینرها همین ژاپنی ها هستن، نداری ! همین کامیا، کوجیما، میکامی، یامائوچی، گوئیچی سودا، میازاکی و و و وو خیلی از گیم دیزاینرهای ژاپنی هستن که بیشتر گیمرا از سراسر جهان، فقط به عشق همین آدما دارن بازی میکنن و کنسول میخرن،(حالا بحث تاثیر گذاری و کمک به این صنعت بماند..) اونوقت شما اومدی میگی که باید یه نیم نگاهی به سبک های دیگه هم بندازن ! بعدشم انقدر طوری در مورد تنوع گفتی که فکر کردم غربی ها، دیگه هر چی که فکر کنی و نکنی ساختن :d (حالا بحث کمیت و کیفیت این عناوین بماند..).. بهتره یه نگاه به عناوین دوران PlayStation 2 بندازی تا ببینی "تنوع" دقیقا برای چه مواقعی به کار میره ! خواستم بگم که این که اگر الان تنوع ـشون در ساخت بازی های متفاوت و متنوع کمتر شده، دلیل نمیشه که بلد نیستن بسازن، دلایل دیگری وجود داره که اصلا ربطی هم به این تاپیک نداره..
پ.ن: هر چی می نویسید، فقط خواهشا سابقه و ارزش بازیسازان ژاپنی رو با این حرفاتون کم نکنید !
 
مشخصه درک درستی نسبت به این قضیه که بزرگترین و تاثیرگذارترین بازیسازها و گیم دیزاینرها همین ژاپنی ها هستن، نداری ! همین کامیا، کوجیما، میکامی، یامائوچی، گوئیچی سودا، میازاکی و و و وو خیلی از گیم دیزاینرهای ژاپنی هستن که بیشتر گیمرا از سراسر جهان، فقط به عشق همین آدما دارن بازی میکنن و کنسول میخرن،(حالا بحث تاثیر گذاری و کمک به این صنعت بماند..) اونوقت شما اومدی میگی که باید یه نیم نگاهی به سبک های دیگه هم بندازن ! بعدشم انقدر طوری در مورد تنوع گفتی که فکر کردم غربی ها، دیگه هر چی که فکر کنی و نکنی ساختن :d (حالا بحث کمیت و کیفیت این عناوین بماند..).. بهتره یه نگاه به عناوین دوران PlayStation 2 بندازی تا ببینی "تنوع" دقیقا برای چه مواقعی به کار میره ! خواستم بگم که این که اگر الان تنوع ـشون در ساخت بازی های متفاوت و متنوع کمتر شده، دلیل نمیشه که بلد نیستن بسازن، دلایل دیگری وجود داره که اصلا ربطی هم به این تاپیک نداره..
پ.ن: هر چی می نویسید، فقط خواهشا سابقه و ارزش بازیسازان ژاپنی رو با این حرفاتون کم نکنید !
اصلاً حرفش ربطی به دیزاینر های ژاپنی نداشت. طبق معمول شما غلط خوندی. ایشون میگه که مردم ژاپن باید یه تنوعی به سلیقشون بدن.
 
مشخصه درک درستی نسبت به این قضیه که بزرگترین و تاثیرگذارترین بازیسازها و گیم دیزاینرها همین ژاپنی ها هستن، نداری ! همین کامیا، کوجیما، میکامی، یامائوچی، گوئیچی سودا، میازاکی و و و وو خیلی از گیم دیزاینرهای ژاپنی هستن که بیشتر گیمرا از سراسر جهان، فقط به عشق همین آدما دارن بازی میکنن و کنسول میخرن،(حالا بحث تاثیر گذاری و کمک به این صنعت بماند..) اونوقت شما اومدی میگی که باید یه نیم نگاهی به سبک های دیگه هم بندازن ! بعدشم انقدر طوری در مورد تنوع گفتی که فکر کردم غربی ها، دیگه هر چی که فکر کنی و نکنی ساختن :d (حالا بحث کمیت و کیفیت این عناوین بماند..).. بهتره یه نگاه به عناوین دوران PlayStation 2 بندازی تا ببینی "تنوع" دقیقا برای چه مواقعی به کار میره ! خواستم بگم که این که اگر الان تنوع ـشون در ساخت بازی های متفاوت و متنوع کمتر شده، دلیل نمیشه که بلد نیستن بسازن، دلایل دیگری وجود داره که اصلا ربطی هم به این تاپیک نداره..
پ.ن: هر چی می نویسید، فقط خواهشا سابقه و ارزش بازیسازان ژاپنی رو با این حرفاتون کم نکنید !

الان خود ژاپنی ها هم دارن میگن که افت داشتن تو بازی سازی، البته نه به خاطر اینکه نیومدن از بازی های غربی الهام بگیرن، برعکس به خاطر اینکه اومدن این کار رو کنن. اینقدر این کار رو کردن که اصلا خودشون تعجب میکنن وفتی بازی با سبک و سیاق قدیما میسازن و خوب می فروشه :
Surprise Bravely Default success sparks Square Enix rethink &bull; Eurogamer.net

یه جوری هم secret حرف نزن بگو خب دلیلش چیه...این حقیقت رو هم قبول کن که دیگه دوران اوج بازی های ژاپنی تموم شد رفت.

خوشم میاد این همه اسم بردی از اصلی ترین بازی ساز ژاپنی که بزرگترین بازی ساز تاریخ هست اسم نبردی...اون اسم ها هم همچین شاخ نیستن از اون ها گنده تر خیلی دیگه هست، اینایی که اسم بردی فعلا باید زحمت بکشن بازی بدن بیرون بعدا معلوم میشه در چه حد هستن.
 
آخرین ویرایش:
ممنون از نظرات دوستان مطالب زيادي اموختم ولي در وقت بنده نمي گنجه همتون يك به يك نقل قول كنم:d در نتيجه يك جواب كلي مي نويسم:

اولا من به تنوع كم تو genre بازيها تو چارتها و سليقه مردم اشاره كردم حالا اينكه هر شماره فاينال خيلي متنوع و يك ميليارد انيمه دارن فكر نكنم ربطي به بحثم داشته باشه:d(منظور من genre بازيهاست)

دوما كسي نگفت ژاپني ها بلد نيستن يا سطح بازيسازيشون پايين ولي مساله اينجاس مصرف كننده و بازارشون در حد غرب تنوع نميخواد و زمان ps2 هم همونطور كه گفتم ٢ نسل گذشته

زمانه تغيير كرده و سهم تسلط بر بازارهاي جهاني خيلي با زمان ps1 و ps2 و سگا و ....فرق داره


.
 
نسل قبل باز یه مایکروسافت Blue Dragon داشت که هر ژاپنی عاشق JRPG ـی رو قلقلک میداد که یه 360 بخره، حتی برای همین یه بازی. یه لاست اودیسه هم قرار بود بیاد که باز مایکروسافت میتونست حسابی امید داشته باشه که بواسطه اونا هم که شده کنسولش رو خوب بفروشه تو ژاپن. استار اوشن 4 هم بود که فک میکنم 1 و نیم سال انحصاری 360 بود. ولی این دفعه کاملا مثل روز روشن بود که وضع لانچ ایکس باکس وان این می شه! عملا بدون هیچ محرکی کنسول بشدّت بدنامت رو توی ژاپن لانچ کنی نتیجش ازین بهتر هم نباید باشه.
پس مایکروسافت با این اوصاف خیلی اوضاعش داغونه

خاک تو مایکروسافت باو لااقل یه JPRG خز و داغون بساز یه کم فروش کنسولت بهتر بشه تو جاپون :|
 
اصلاً حرفش ربطی به دیزاینر های ژاپنی نداشت. طبق معمول شما غلط خوندی. ایشون میگه که مردم ژاپن باید یه تنوعی به سلیقشون بدن.
خُب این که بدتر شد، کی گفته مردم ژاپن سلیقه ـشون بده و باید در اون تغییر ایجاد کنن ؟! یعنی اونها این بازی هایی که ما میکنیم رو دوست ندارن و باب میل ـشون نیست، اصلا مگر میشه !؟ لوووووووووووووووووووووول..واقعا دیگه نمیدونم چی بگم..
 
دوستان بحث off topic کافیه :دی لطفا از این به بعد اگه کامنتی هست در مورد موضوع تاپیک باشه، در مورد این قضیه ای که بحث شده هم دوست داشتید یه تاپیک تو بخش مقایسه بازی ها بزنید و اونجا بحث رو ادامه بدید.
 
ایکس باکس وان بد نام؟؟؟=((8-| دوست عزیز شما بدت میاد ازش دلیل نداره بهش بگی بد نام!
XBOX ONE واسه خیلی ها از جمله خود من,عزیز و قابل احترام و کنسول مورد علاقشون هستش!
یه مدیر تو تاپیک فوتبال هست که اگر این مدلی پستا رو نقل قول کنی حتما بهت اخطار میده، شانس آوردی زیاد این ورا نمیاد!:دی
شما عملا پست من رو تــحریف کردی؛ من نوشتم:
کنسول بشدّت بدنامت رو توی ژاپن لانچ کنی
شما اون قسمت توی ژاپن رو حذف کردی:
کنسول بشدّت بدنامت
کاملا مشخصه که منظور من توی ژاپن بوده که خب غیر از این هم نیست که مایکروسافت و کنسولش اونجا شدیدا بدنام هستن.
یادمه بازی انحصاری میخواست تو ژاپن منتشر کنه بخاطر این که سکوئر انیکس تو ژاپن محبوبه، میداد اونا منتشر کنن نه خودش!!!
ربطی به بدنام بودن نداره
biggrin1.gif
مشخصا SE یه ناشر کاملا شناخته شده هست توی ژاپن، مثلا سری Modern Warfare هم وقتی توی ژاپن لانچ شد، ناشر SE بود نه Activision. این بیشتر به ناشناخته بودن مربوطه تا بدنام بودن
biggrin1.gif
میدونم اینو که بیشتر بخاطر شهرت سکوئره8-|:d! ولی همونقدری که سکوئر انیکس محبوب و شناخته شدست توی ژاپن، مایکروسافت بدنام و نامحبوبه.
 
آخرین ویرایش:
کاملا مشخصه که منظور من توی ژاپن بوده که خب غیر از این هم نیست که مایکروسافت و کنسولش اونجا شدیدا بدنام هستن.
یادمه بازی انحصاری میخواست تو ژاپن منتشر کنه بخاطر این که سکوئر انیکس تو ژاپن محبوبه، میداد اونا منتظر کنن نه خودش!!!
ربطی به بدنام بودن نداره :دی مشخصا SE یه ناشر کاملا شناخته شده هست توی ژاپن، مثلا سری Modern Warfare هم وقتی توی ژاپن لانچ شد، ناشر SE بود نه Activision. این بیشتر به ناشناخته بودن مربوطه تا بدنام بودن :دی
 
خدا رو شکر که سگا دیگه کنسول نمیسازه وگرنه کل فروش xone تو ژاپن میشد 1200 تومن!
 
ایکس باکس وان بد نام؟؟؟=((8-| دوست عزیز شما بدت میاد ازش دلیل نداره بهش بگی بد نام!
XBOX ONE واسه خیلی ها از جمله خود من,عزیز و قابل احترام و کنسول مورد علاقشون هستش!

با اینکه فن ps4 هستم ولی با دوستمون موافقم چون xbox هم دنیایی داره واسه خودش مخصوصاً دسته اش که ۱۰۰٪ سرتره البته تجربه ی من رو ۳۶۰ ه! خلاصه به نظر من نمیشه به xbox گفت بدنام


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or