![xbox_one_japan_launch_02.jpg](/proxy.php?image=http%3A%2F%2Fassets.vg247.com%2Fcurrent%2F%2F2014%2F09%2Fxbox_one_japan_launch_02.jpg&hash=0643801c2f712003b2e2f1d888b12d9c)
بلاخره امروز Xbox One در ژاپن عرضه شد، اما مراسم لانچ این کنسول بیشتر دپرس کننده بود تا شلوغ؛ البته شاید همه ی ما این اتفاق را تقریبا انتظار داشتیم.
این روزها با وجود فروشگاه های خرید آنلاین و جا افتادن آنها بین مردم، سخت است که از روی عکس ها برای یک کنسول قضاوت کنیم . اما وقتی می بینیم که گیمر های ژاپنی هیچ اشتیاقی برای صف کشیدن پشت در فروشگاه ها ندارند ؛ بعید است که برای آمار X1 در ژاپن عدد های بزرگ تصور کنیم.
خوشبختانه در گزارش ها چندین مکان پر انرژی هم دیده شده است، مثلا در فروشگاه Yodobashi حداقل هفت نفر پشت در ها بوده اند و همچنین ده نفر دیگر هم در Mainichi در انتظار ایستاده بودند، اما هیچ صف شبانه ای درکار نبوده و فعالیت های کمی هم در طول روز گزارش شده است. که اگر بخواهیم این لانچ را با لانچ PS4 مقایسه بکنیم همه میدانیم که مردم حتی از روز ها قبل برای خرید کنسول سونی صف کشیده بودند.
ما نمی توانیم بگوییم که این قضیه سوپرایز بزرگی است ؛ همیشه در حالی که سونی و ماکروسافت در مارکت غرب با هم رقابت شدیدی داشته اند ، اغلب در ژاپن پلی استیشن بازار را تسخیر کرده است و می توان گفت مقصر هم تا حدودی خود ماکروسافت بوده ، که از دلیل هاش میشه به تاخیر های زیاد Xbox 360 با وجود لانچ قابل قبولش ، نبود پشتیبانی برای سازندگان محلی و بومی سازی های تکه ای که به این کنسول نام بدی در ژاپن داده است، اشاره کرد.
ناگفته نماند، ماکروسافت در گذشته چندین تلاش برای بدست آوردن دل گیمر های ژاپنی مثل کارکردن با سازندگان ژاپنی روی JRPG های اولیه 360 و بازی های کینکتی مثل Steel Battalion و Crimson Dragon داشته است، اما به دلایل مختلف هر کدام از آنها به ثمر نرسیده اند. حالا جالب میشود اگر ببینیم که ماکروسافت تلاش بیشتری در این نسل انجام بدهد وچگونه جواب بگیرد.
![xbox_one_japan_launch_01.jpg](/proxy.php?image=http%3A%2F%2Fassets.vg247.com%2Fcurrent%2F%2F2014%2F09%2Fxbox_one_japan_launch_01.jpg&hash=4e28c55c398762aa9c920b1b468e2710)
Japan does not seem keen on the Xbox One | VG247