سرخط خبرها

12235.jpg

واکنش مرموز خالق Dragon Quest به احتمال ریمیک Chrono Trigger
آقای Yuji Horii، خالق افسانه‌ای سری دراگون کوئست، در یک برنامه رادیویی و در پاسخ به این سوال که آیا بازی Chrono Trigger به‌زودی ریمیک خواهد شد یا خیر، پاسخی داد که طرفداران را امیدوار کرده است. او به جای تکذیب پروژه، با خنده و شوخی گفت: «صبر کنید، اگر من چیزی بگویم، شما متوجه ماجرا خواهید شد!»، «نپرسید! پرسیدن ممنوع است!» و «من به دردسر می‌افتم!». این نوع طفره رفتن معمولاً زمانی رخ می‌دهد که پروژه‌ای واقعاً در دست ساخت باشد اما هنوز زمان رونمایی آن فرا نرسیده باشد.
 
ظاهرا پس از تکمیل شدن خرید EA... عربستان مالک 93.4 درصد سهام می شه...

عملا می تونیم بگیم اون دو شرکت آمریکایی دیگه صرفا واسطه برای فرمالیته گری برای تایید این خرید هستن که بدون دردسر مراحل خرید سپری بشه...
با این تفاسیر... به احتمال خیلی بالا، کنترل کامل دست عربستان خواهد بود
View attachment 402847
درصد باقی مونده، کمیسیون اون دو نفر (مثلا شرکت دوماد ترامپ و اون یکی) بخاطر رابطه‌شون هست.😁

امریکا هر موقع اراده کنه می‌تونه دوباره به قیمت مفت بخرتش.
 
12335.jpg


مایکروسافت اعلام کرد بازی Clair Obscur: Expedition 33 عنوان ««بزرگ‌ترین لانچ تردپارتی جدید سال ۲۰۲۵» در سرویس Xbox Game Pass شناخته شده است.
این جایگاه بر اساس تعداد کاربران تعیین شده که بازی را در ۳۰ روز نخست عرضه تجربه کرده‌اند.

به گفته مایکروسافت، هیچ بازی ترد-پارتی دیگری در سال جاری نتوانسته در این مدت زمان، به میزان استقبال Expedition 33 برسد. هرچند رقم دقیق کاربران اعلام نشده، اما مشارکت گسترده بازیکنان باعث شده این اثر ساخته Sandfall Interactive یکی از موفق‌ترین عرضه‌های Game Pass در ۲۰۲۵ محسوب شود.

در همین راستا، داده‌های مؤسسه Ampere نشان داد که در زمان لانچ، 45% از کل بازیکنان بازی Expedition 33 از طریق کنسول‌های ایکس‌باکس بوده‌اند (در مقابل 30% در PS5 و 25% در Steam). ناشر بازی، Kepler Interactive، نیز لانچ این عنوان را موفقیت‌آمیز دانسته است.
 


مایکروسافت اعلام کرد بازی Clair Obscur: Expedition 33 عنوان ««بزرگ‌ترین لانچ تردپارتی جدید سال ۲۰۲۵» در سرویس Xbox Game Pass شناخته شده است.
این جایگاه بر اساس تعداد کاربران تعیین شده که بازی را در ۳۰ روز نخست عرضه تجربه کرده‌اند.

به گفته مایکروسافت، هیچ بازی ترد-پارتی دیگری در سال جاری نتوانسته در این مدت زمان، به میزان استقبال Expedition 33 برسد. هرچند رقم دقیق کاربران اعلام نشده، اما مشارکت گسترده بازیکنان باعث شده این اثر ساخته Sandfall Interactive یکی از موفق‌ترین عرضه‌های Game Pass در ۲۰۲۵ محسوب شود.

در همین راستا، داده‌های مؤسسه Ampere نشان داد که در زمان لانچ، 45% از کل بازیکنان بازی Expedition 33 از طریق کنسول‌های ایکس‌باکس بوده‌اند (در مقابل 30% در PS5 و 25% در Steam). ناشر بازی، Kepler Interactive، نیز لانچ این عنوان را موفقیت‌آمیز دانسته است.
Guillaume Broche کارگردان بازی هم گفته:
"از حمایت و کمک آنها برای معرفی بازی در تابستان 2024 تا حضور در استودیو برای ضبط ویدئوی Developer_Direct در ماه ژانویه، ایکس باکس به ما کمک کرد تا شنیده شویم و بسیاری از بازیکنان ما را ببینند. گیم پس باعث شد بسیاری بازی ما را تجربه کنند. ژانر آر پی جی نوبتی، طرفداران زیادی دارد. اما گاهی ممکن است کسانی را که گیم پلی اکشن و ریل تایم تری را ترجیح میدهند، جذب نکند. گیم پس این مانع را از سر راه برداشت. آنها میتوانستند بازی را امتحان کنند و ببینند چطور است. بنا بر این بسیاری از بازیکنان کنجکاو میتوانستند بازی را شروع و Lumière و قسمت های آغازین بازی را بگردند و متوجه شوند که چیزهای زیادی برای لذت بردن اینجاست. حتی اگر در ابتدا انتظارش را نداشتند."
Clair Obscur: Expedition 33 Is the Biggest New Third-Party Game Launch on Xbox Game Pass of 2025 - Xbox Wire
 
12361.jpg
خالق بازی‌های مشهور Metal Gear و Death Stranding، هیدئو کوجیما، به عنوان اولین سخنران کلیدی تأیید شده برای کنفرانس توسعه‌دهندگان بازی (GDC) 2026 معرفی شد. این سخنرانی در تاریخ ۱۲ مارس ۲۰۲۶ (۲۱ اسفند ۱۴۰۴) برگزار خواهد شد و به مناسبت دهمین سالگرد تأسیس استودیو «کوجیما پروداکشنز» است. عنوان نشست کوجیما «شروع دوباره از صفر: پیامی به خالقانِ در حال بررسی استقلال» خواهد بود و او قصد دارد در آن به بازتابی صمیمی از سفر خود در زمینه‌های ساخت استودیو از پایه، توسعه پروژه‌های پیشگامانه و ارتباط مؤثر با طرفداران بپردازد.
 
منبع

جایگاه کمپانی های گیمینگ در رده بندی علاقه دانشجویان ژاپنی برای اشتغال



#4 - Nintendo (#1 for men, #21 for women)
#21 - Bandai Namco (#10 men)
#24 - Konami (#6 men)
#30 - Sega (#15 men)
#39 - Capcom (#11 men)
#110 - Sony Interactive Entertainment
#125 - Square Enix
 
اطلاعات تکمیلی در مورد پروژه لغو شده Legacy of Kain :

EXCLUSIVE - Eidos Montreal Was Working on a Legacy of Kain Reboot Before Embracer Buyout

  • چندین رزومه از کارمندان سابق Eidos Montreal نشان می‌دهد که این توسعه‌دهنده در حال کار بر روی یک بازی «نقش‌آفرینی اکشن با فضایی فانتزی و تاریک» بوده است.
  • این پروژه بر روی احیای یک مجموعه خون‌آشامی شناخته‌شده با تاکید بر مبارزات تن به تن و پارکور متمرکز بود.
  • Insider Gaming تأیید کرده است که این پروژه یک ریبوت از بازی Legacy of Kain بوده و لغو آن به چند سال پیش بازمی‌گردد.
  • لغو این پروژه بخشی از اخراج‌های اخیر نبوده و مربوط به گذشته است.
  • این پروژه که در داخل استودیو با نام P16 شناخته می‌شد، پس از تصاحب استودیو توسط Embracer لغو شد.
  • بازی که به عنوان یک «بازسازی نسبی از Legacy of Kain» توصیف شده، تنها حدود یک سال در مرحله توسعه بود تا اینکه Embracer آن را متوقف کرد.
  • پس از لغو، IP بازی به استودیوی Crystal Dynamics بازگردانده شد.
  • در حال حاضر مشخص نیست که آیا Crystal Dynamics پس از بازپس‌گیری IP، کاری روی آن انجام داده است یا خیر.
  • منابع می‌گویند پروژه به خوبی پیش می‌رفت و با وجود تنها یک سال توسعه، دارای گیم‌پلی اولیه بود.
  • این پروژه یکی از چندین پروژه (حدود ۷ تا ۸) است که در چند سال اخیر در Eidos Montreal لغو شده است.
  • به نظر می‌رسد استودیو مجبور به تبدیل شدن به یک استودیوی برون‌سپاری برای بازی‌هایی مانند Grounded 2 و Fable شده است.
  • پیش از این از توسعه‌دهندگان خواسته شده بود روی بازی Overdose کوجیما کار کنند، اما این درخواست به دلیل نیاز به انتقال برخی از آن‌ها به ژاپن رد شد.
  • در حال حاضر، Eidos Montreal روی پروژه داخلی عظیم خود کار می‌کند که توسعه آن از حدود سال ۲۰۱۹ آغاز شده است.
  • صدها میلیون دلار در این پروژه عظیم سرمایه‌گذاری شده است.
  • منابع می‌گویند بعید است هزینه این پروژه بازگردانده شود، اما سرمایه‌گذاری آنقدر زیاد بوده که نمی‌توان آن را لغو کرد.
  • آینده Eidos Montreal به دلیل اخراج‌های اوایل سال جاری و دورهای بعدی اخراج‌ها، نامشخص و وخیم به نظر می‌رسد.
 
10دقیقه گیمپلی از بازی The God Slayer
که توسط استدیو چینی Pathea Games در حال ساخته...
طبق گفته خودشون بازی یک اکشن RPG جهان باز استیم پانکی خواهد بود...
.
.
چقدر وایب آواتار رو می ده...

از طرفی نقاط ضعفش فقط موومنت هاش و یکم انیمیشن هاش هست... که اگه فاصله زیادی تا عرضه اش داشته باشیم،قطعا می تونن خیلی بهبود بدن
 
10دقیقه گیمپلی از بازی The God Slayer
که توسط استدیو چینی Pathea Games در حال ساخته...
طبق گفته خودشون بازی یک اکشن RPG جهان باز استیم پانکی خواهد بود...
.
.
چقدر وایب آواتار رو می ده...

از طرفی نقاط ضعفش فقط موومنت هاش و یکم انیمیشن هاش هست... که اگه فاصله زیادی تا عرضه اش داشته باشیم،قطعا می تونن خیلی بهبود بدن
یه آر پی جی جهان باز شرقی و با فضای استیم پانک متروپولیس.
God-Slayer1.jpg
The-God-Slayer2.jpg
تریلر رونمایی:
View attachment The God Slayer - CG Trailer.mp4

The God Slayer confirmed for PS5, Xbox Series, and PC; first details, trailer, and screenshots
 
10دقیقه گیمپلی از بازی The God Slayer
که توسط استدیو چینی Pathea Games در حال ساخته...
طبق گفته خودشون بازی یک اکشن RPG جهان باز استیم پانکی خواهد بود...
.
.
چقدر وایب آواتار رو می ده...

از طرفی نقاط ضعفش فقط موومنت هاش و یکم انیمیشن هاش هست... که اگه فاصله زیادی تا عرضه اش داشته باشیم،قطعا می تونن خیلی بهبود بدن

انصافا جز ویژوال و پروداکشن بزرگ هیچی نداره! انیمیشن هاش زیر خط فقره! گیم پلی هم که تیپیکال همه بازی های این مدلی و مزخرف. فقط پارتیکل ها پر زرق و برقن و کلا ویژوال خوبه جمع میکنه. نوآوری و ابداع و اینا هم که سرش کامل گرده.
 
10دقیقه گیمپلی از بازی The God Slayer
که توسط استدیو چینی Pathea Games در حال ساخته...
طبق گفته خودشون بازی یک اکشن RPG جهان باز استیم پانکی خواهد بود...
.
.
چقدر وایب آواتار رو می ده...

از طرفی نقاط ضعفش فقط موومنت هاش و یکم انیمیشن هاش هست... که اگه فاصله زیادی تا عرضه اش داشته باشیم،قطعا می تونن خیلی بهبود بدن
این بازی اگه همین نمایش رو تو نسل قبل داشت هممون کف و خون قاطی میکردیم.
به نظرم همونطور که گفتی بیشتر شبیه یه دموی کانسپت میمونه تا یه بازی AAA.
ولی اگه همین نهایی باشه و نهایتا فقط بخوان انیمیشنهاش رو به روز کنن برای یه بازی AA با یه قیمت معقول خب همچین بد هم نمیتونه باشه.

من خیلی درش Dota میبینم ، از Crystal Maiden و Lina بگیر تا انیگما و Earth Spirit :D
 
انصافا جز ویژوال و پروداکشن بزرگ هیچی نداره! انیمیشن هاش زیر خط فقره! گیم پلی هم که تیپیکال همه بازی های این مدلی و مزخرف. فقط پارتیکل ها پر زرق و برقن و کلا ویژوال خوبه جمع میکنه. نوآوری و ابداع و اینا هم که سرش کامل گرده.

دقیقا همه چیزش زیادی ساده و معمولی و خسته کنندس. از همون لحظه که کرکترش دهن بازی میکنه اولین جملات رو بیان میکنه متوجه میشی با چی طرفی :D ولی خب چیزی از ارزش‌های چینی‌ها کم نمیشه.
 
دقیقا همه چیزش زیادی ساده و معمولی و خسته کنندس. از همون لحظه که کرکترش دهن بازی میکنه اولین جملات رو بیان میکنه متوجه میشی با چی طرفی :D ولی خب چیزی از ارزش‌های چینی‌ها کم نمیشه.

قسمت مسخره ماجرا ثانیه 1:50 تو اون تریلر CG ـه دو دیقه ای هست. اون یارو که اون پشته از ارتفاع 50 سانتی میپره پایین، بعد ژست لوفی رو میگیره. خیلی کرینج بود. این رفیقمون:

1764843202991.png

این فریم به نظرم توضیح دهنده کل بازیه. ادا و چسی. آفتابه و لگن هفت دست ولی شام و ناهار هیچی.
 
PS5 Outsold by an Unexpected Rival in the Run Up to Black Friday
IMG_20251204_134832.jpg
Screenshot_2025-12-04-13-49-55-565_com.android.chrome-edit.jpg
مت پیسکاتلا، PS5 در آستانه جمعه سیاه هفته گذشته، توسط یک رقیب غیرمنتظره در ایالات متحده، از نظر فروش شکست خورده است.

امار Switch 2 به پرفروش‌ترین سخت‌افزار در هفته منتهی به ۲۲ نوامبر در ایالات متحده غافلگیرکننده نخواهد بود اما قرار گرفتن NEX Playground Interactive Gaming System در رتبه دوم کمی شوکه‌کننده است

PS5 Outsold by an Unexpected Rival in the Run Up to Black Friday
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or