سرخط خبرها

منظورم اکثریت دنیای گیمینگ بود، این دوتا بازی که رسما قربانی سیاست های انحصار و بازاریابی شدن

موضوع دقیقا اینه که یک محصول خوب در جای اشتباه عرضه شد، چه بخوایم چه نخوایم پیسی گیمینگ = استیم همه کمپانی هایی که رفتن از استیم دیدن ضررش بیشتره و برگشتن
بحث آه و ناله نیست، کسی که سالها روی یک پلتفرم بازی میکنه و همه زار و زندگی و دوستاش اونجان برای 1 بازی حاضر نیست سراغ فروشگاه دیگه بره، صبر می کنه
بازی هایی که ملت حاضر بشن بخاطرشون پلتفرم عوض کنن به تعداد انگشتای 2 دست نیست اکثریت با صبر کردن مشکل ندارن :دی
پی سی مثل کنسول نیست که هزینه واست داشته باشه و مثلا توان مالی داشتن PS5 و سوییچ و اکس باکس رو نداشته باشی بعد فلان انحصاری رو ببینی پیش خودت بگی اوکی صبر میکنم رو اون کنسولی که دارم ریلیز بشه، مفت و مجانی نصب میکنی همشون رو هم میتونی کنار هم داشته باشی و حتی میتونی از بعضی قابلیت های استیم توی بازی های پلتفرم های دیگه استفاده کنی. اصلا پلتفرم عوض کردن هیچ مفهومی نداره این وسط. این که اکثریت حاضر نیستن واسه یه بازی موقتا یه اپ رایگان دیگه جای استیم باز کنن یه سطح وحشتناکی از تنبلی و برده کمپانی بودنه اونم واسه بازی سینگل پلیر که فرند لیست و سابقه اکانت هیچ اهمیتی توش نداره.
 
اگه بازی ای اونطور که میگی باشه منطقیه ولی واقعا Alan wake2 و ff rebirth خیلی با عشق ساخته شده بودن...

الن ويك ٢ هم مخاطب خاص داره هم رو استور اشتباهى عرضه شد روى pc.
فاينال ولى كلا شرايطش متفاوته! بنا به دلايلى كلا يه قشر محدودى طرفدار داره و عمدتا هم رو پلتفرم هاى ژاپنى هستن.
بعيد ميدونم عرضه روى pc هم زياد فرقى به حالشون ميكرد (رو ايكس باكس كه هيچى).
 
پی سی مثل کنسول نیست که هزینه واست داشته باشه و مثلا توان مالی داشتن PS5 و سوییچ و اکس باکس رو نداشته باشی بعد فلان انحصاری رو ببینی پیش خودت بگی اوکی صبر میکنم رو اون کنسولی که دارم ریلیز بشه، مفت و مجانی نصب میکنی همشون رو هم میتونی کنار هم داشته باشی و حتی میتونی از بعضی قابلیت های استیم توی بازی های پلتفرم های دیگه استفاده کنی. اصلا پلتفرم عوض کردن هیچ مفهومی نداره این وسط. این که اکثریت حاضر نیستن واسه یه بازی موقتا یه اپ رایگان دیگه جای استیم باز کنن یه سطح وحشتناکی از تنبلی و برده کمپانی بودنه اونم واسه بازی سینگل پلیر که فرند لیست و سابقه اکانت هیچ اهمیتی توش نداره.
برده کمپانی و تنبلی چیه دیگه؟ مگه مردم وظیفه دارن یه محصولی رو پول بدن بخرن؟ اون شرکت وظیفشه خریدارو متقاعد کنه که برای محصولش هزینه کنه.
خیلیا شاید اصلا فقط صفحات استیمو چک میکنن و میبینن چی هست چی نیست که بخرن. حتما که نباید همه سرشون تو اخبار و توییتر و یوتیوب باشه که باخبر بشن فلان بازی کی میاد و رو چه پلتفرمی میاد.
 
پی سی مثل کنسول نیست که هزینه واست داشته باشه و مثلا توان مالی داشتن PS5 و سوییچ و اکس باکس رو نداشته باشی بعد فلان انحصاری رو ببینی پیش خودت بگی اوکی صبر میکنم رو اون کنسولی که دارم ریلیز بشه، مفت و مجانی نصب میکنی همشون رو هم میتونی کنار هم داشته باشی و حتی میتونی از بعضی قابلیت های استیم توی بازی های پلتفرم های دیگه استفاده کنی. اصلا پلتفرم عوض کردن هیچ مفهومی نداره این وسط. این که اکثریت حاضر نیستن واسه یه بازی موقتا یه اپ رایگان دیگه جای استیم باز کنن یه سطح وحشتناکی از تنبلی و برده کمپانی بودنه اونم واسه بازی سینگل پلیر که فرند لیست و سابقه اکانت هیچ اهمیتی توش نداره.
ببین این پروفایل گیمینگ برای کنسول پلیرها و اونهایی که بالای 90-80 درصد بازیها رو روی پی سی کرکی بازی میکنن میتونه قابل درک نباشه چون تا به حال باهاش روبرو نشدن یا اصلا بهش فکر نکردن.

کرکی پلیرها که مشکلی ندارن و هیچ محدودیتی ندارن که خب نوش جونشون.
ولی بخش زیادی از همون کنسول پلیرها اگه یک بازی روی PSN یا لایو منتشر نشه و استودیوی سازنده بگه لطفا برین از فلان سایت که باهاش قرارداد بستیم بازی رو دیجیتالی بخرید که بعدش هیچ تروفی/اچیومنتی براتون آنلاک نشه یا به دوستاتون دسترسی نداشته باشید و از سرویسهایی که PSN/Live در اختیارتون میزارن محروم بشید و ... قطعا خیلی ها منصرف میشن یا صبر میکنن که اون بازی بعدا روی استور خودشون هم منتشر بشه.
حالا استیم که ده ها ویژگی بهتر و جذابتر از اون استورها داره که اصلا جای رقابت باقی نمیگزاره.

اینکه اون تعداد از پلیرها کاربرهای استیم رو تنبل یا برده ، فن بوی و... مینامن کاملا اشتباست و مشخصه که اصلا درک درستی از عمق این حرکت ندارن.
فقط این مورد برای خودشون پیش نیومده که بتونن درک کنن چقدر ظلمه همچین کاری که اپیک و بعضی از استودیوها میکنن.

این موارد همینجا بارها بحث شده و فقط میتونم بگم نظرت بر اساس شناخت درست از بازار PC و استیم نیست.
 
آخرین ویرایش:
البته نوع درآمد زایی در صنعت گیم هم تغییر کرده و دیگه صرفا بصورت سنتی کسب درآمد فقط از خود بازیها نیست.
الان یک سری محصولات نرم افزاری مثل همین بازیها صرفا برای درآمد زایی از خود اون بازی ساخته نمیشن.
بلکه ساخته میشن تا یک قسمت دیگه رشد پیدا کنه و از اون قسمت درآمد زایی کسب کنند.
اینها محصولاتی هستند که در خدمت رشد استور (اپیک) یا سرویس (مثل بازیهای اکسباکس) یا سخت افزار/اینستال بیس (مثل برخی انحصاریهای پلی استیشن ) هستند.
اینجا دیگه موفقیت بازی از نظر اون شرکت به این برنمیگرده که اون بازی چقدر فروخته بلکه به این برمیگرده که اون بازی چقدر به اون قسمت دیگه ای که نیاز داشتند توش رشد کنند کمک کرده. یکجورایی محصولاتی سفارشی هستند در خدمت تجارت شرکت. مثلا یک سری از این ریمیک ها که میبینید در کنارش یک سریال یا فیلم هم ساخته میشه اینها همه محصولات سفارشی تجاری هستند برای رشد قسمت دیگه و هدف اصلی فروش از خود اون بازی نیست نه اینکه فروش مهم نباشه ولی هدف اصلی نیست
 
Last edited by a moderator:
شرکت Embracer، مالک استودیو Piranha Bytes، خاقق عناوینی چون گاتیک و رایزن را بعد ۲۷ سال فعالیت تعطیل نمود.

View attachment 343221
خبر خوب اینکه اعضای اصلی استودیو سریعا یک استودیوی دیگه تشکیل دادن به اسم Pithead:

==========
صنعت گیمینگ واقعا به RPGهای اینها نیاز داشت.
امیدوارم این دفعه همینطور ایندی بمونن و کمپانی دیگه ای هوس نکنه بکه بخرتشون.
 
الن ويك ٢ هم مخاطب خاص داره هم رو استور اشتباهى عرضه شد روى pc.
فاينال ولى كلا شرايطش متفاوته! بنا به دلايلى كلا يه قشر محدودى طرفدار داره و عمدتا هم رو پلتفرم هاى ژاپنى هستن.
بعيد ميدونم عرضه روى pc هم زياد فرقى به حالشون ميكرد (رو ايكس باكس كه هيچى).
واقعا باید یه فکری به حال فاینال بکنن.فکر کنم منبع درآمد سودده SE از همون mmo اش باشه.😬 والا هی خبر میدن از فروش راضی نیستیم خوب یه حرکت جدید بزنید دیگه...
 
  • Like
Reactions: fire emblem
اگه بازی ای اونطور که میگی باشه منطقیه ولی واقعا Alan wake2 و ff rebirth خیلی با عشق ساخته شده بودن...
تا یه حدی درسته ولی هر چیزی باید بودجه اش با سطح فروش مطابقت داشته باشه. هلبلید با اون گیم پلی باید با یه بودجه حداکثر 20-30 میلیونی ساخته میشد وقتی شما بازی خاصی میسازی، باید بودجه مطابقت داشته باشی.
عرضه تو استیم آلن ویک و فروش فیزیکی میتونه بهبود ببخشه ولی شق القمر نمیکنه، این برمیگرده به هزینه کرد که بتونه بودجه و زمانو مدیریت کنن.
اینکه خیلی از بازیها رفتن سمت گرافیک کارتونی و سل شید و حتی با وجود افزایش چشمگیر استودیوها،‌تعداد عناوین AAA افزایش چشمگیر ندارن، همینه.
باید مدیریت کنن.
 
Screenshot_20240710-032029~2.png

گیمپس شاهد تغییرات اساسی شده. نسخه استاندارد به ماهی ۱۵ دلار افزایش پیدا کرده و دیگه بازی ها روز عرضه قابل بازی نیستن. نسخه التیمیت که شامل بازی ها در روز عرضه میشن به ماهیانه ۲۰ دلار افزایش قیمت داشته. نسخه Core یا همون گلد سابق هم با افزایش قیمت رو به رو شده و شده ماهی ۱۰ دلار.

مشخصه این خرید های سنگین و فروش ضعیف کنسول عدم افزایش یوزر های گیمپس داره فشار سنگینی بهشون میاره که دوباره مجبور به افزایش قیمت شدن.

Xbox Game Pass is getting MAJOR changes, with a new tier without day one games, and a range of price increases
 
آخرین ویرایش:
عنوان Double Dragon Revive معرفی شد.
این سری اولین بار در سال 1987 برای ماشین های آرکید ریلیز شد و ژانر اکشن belt-scroll رو معرفی کرد.
طرفداران عناوین retro و کلاسیک علاقه زیادی به این بازی دارن.

View attachment Ddragon.mp4
 
عنوان Double Dragon Revive معرفی شد.
این سری اولین بار در سال 1987 برای ماشین های آرکید ریلیز شد و ژانر اکشن belt-scroll رو معرفی کرد.
طرفداران عناوین retro و کلاسیک علاقه زیادی به این بازی دارن.

View attachment 343412
متاسفانه کیفیت انیمیشن با توجه به استودیویی که پشتشه خیلی پایینه :(
 
  • Poker Face
Reactions: Tatsumaru

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or