سرخط خبرها

  • Thread starter Thread starter FaRd!N
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز
اوضاع صنعت خیلی عجیب شده.بازی های single player خیلی فروششون پایین اومده و ضرر ده شدن.همین چندوقت پیش هم معلوم شد سر dying light 2 کلی ضرر دادن.خیلی این خبرها ناامید کنندس برام.
اره متاسفانه اوضاع بدیه
در مورد daying light 2 بازی بود که به دل من نشست اما در مقایسه با نسخه یک اثر ضعیفی بود
 
اوضاع صنعت خیلی عجیب شده.بازی های single player خیلی فروششون پایین اومده و ضرر ده شدن.همین چندوقت پیش هم معلوم شد سر dying light 2 کلی ضرر دادن.خیلی این خبرها ناامید کنندس برام.
بازی هایی که ایده ندارن و تکرار می کنن انتظار دارن که فروش نجومی هم بکنن، ملت واقعا اشباع شدن
 
بازی هایی که ایده ندارن و تکرار می کنن انتظار دارن که فروش نجومی هم بکنن، ملت واقعا اشباع شدن
اگه بازی ای اونطور که میگی باشه منطقیه ولی واقعا Alan wake2 و ff rebirth خیلی با عشق ساخته شده بودن...
 
یکی از چیز هایی که dei موجبش شده همین استخدام افراد بدون شایستگی و استعداد در استدیو ها هست . MEI سیستم درستیه

فرقش رو تصویر زیر نشون میده . وقتی یک استدیو یی پر از این افراد بدون شایستگی میشه معلومه خلاقیت افت می کنه . خودمونم نمونه داخلیشو داریم ( سهمیه جانبازان و... )

1720467097351.png
 
اگه بازی ای اونطور که میگی باشه منطقیه ولی واقعا Alan wake2 و ff rebirth خیلی با عشق ساخته شده بودن...
جفتشونم از نظر مارکتینگ ایراد جدی داشتن.
نیاز و ترند بازارم یه جورایی تاثیر داره تو فروش عنوان (در خصوص الن ویک) وگرنه بازی های سینگلی هم این چند ساله وجود داشتن خیلی راحت بالای ده میلیون نسخه فروختن نمونش همین گوست آف سوشیما که بعد ۴ سال رو استیم اومد و فروش خیلی خوبی داشته.
به نظرم ریسکی که ساخت مالتی پلیر داره به شدت بیشتره چون حتی اگه یه درصدم بتونی بازی رو به موفقیت برسونی تازه اول راهته، کافیه یکی دو تا آپدیت مشکل دار بدی و بازیت واسه همیشه بره زیر خاک.
 
یکی از چیز هایی که dei موجبش شده همین استخدام افراد بدون شایستگی و استعداد در استدیو ها هست . MEI سیستم درستیه

فرقش رو تصویر زیر نشون میده . وقتی یک استدیو یی پر از این افراد بدون شایستگی میشه معلومه خلاقیت افت می کنه . خودمونم نمونه داخلیشو داریم ( سهمیه جانبازان و... )

View attachment 343235
دقیقا یکی از دلایل اصلی افول صنعت گیم استخدام افرادی که اصلابازیساز نیستن و صرفا چون ترنس گی سیاه پوست و ‌‌... هستن استخدام میشن همین موضوع هم باعث طولانی تر شدن پروسه ساخت بازیا شده هم باعث بالا رفتن هزینه ساخت بازیا هم نابودی خلاقیت و ...
 
جفتشونم از نظر مارکتینگ ایراد جدی داشتن.
نیاز و ترند بازارم یه جورایی تاثیر داره تو فروش عنوان (در خصوص الن ویک) وگرنه بازی های سینگلی هم این چند ساله وجود داشتن خیلی راحت بالای ده میلیون نسخه فروختن نمونش همین گوست آف سوشیما که بعد ۴ سال رو استیم اومد و فروش خیلی خوبی داشته.
به نظرم ریسکی که ساخت مالتی پلیر داره به شدت بیشتره چون حتی اگه یه درصدم بتونی بازی رو به موفقیت برسونی تازه اول راهته، کافیه یکی دو تا آپدیت مشکل دار بدی و بازیت واسه همیشه بره زیر خاک.
در مورد alanwake2 درست میگی.دیوانگیه یه بازی رو انحصاریه اپیک کردن و یا نسخه فیزیکی ندادن.خود کمپانی ها هم معلوم نیست چشونه این وسط.
 
در مورد alanwake2 درست میگی.دیوانگیه یه بازی رو انحصاریه اپیک کردن و یا نسخه فیزیکی ندادن.خود کمپانی ها هم معلوم نیست چشونه این وسط.
اپیک وقتی ناشره چرا انحصاری نکنه؟ حالا اگه انحصاری کنسولی بود قبول ولی یه استور دیگه اینقدر آه و ناله نداره مخصوصا برای اکثریت که مشکل تحریم ندارن
 
  • Like
Reactions: soltanmasoud
اگه بازی ای اونطور که میگی باشه منطقیه ولی واقعا Alan wake2 و ff rebirth خیلی با عشق ساخته شده بودن...
منظورم اکثریت دنیای گیمینگ بود، این دوتا بازی که رسما قربانی سیاست های انحصار و بازاریابی شدن
اپیک وقتی ناشره چرا انحصاری نکنه؟ حالا اگه انحصاری کنسولی بود قبول ولی یه استور دیگه اینقدر آه و ناله نداره مخصوصا برای اکثریت که مشکل تحریم ندارن
موضوع دقیقا اینه که یک محصول خوب در جای اشتباه عرضه شد، چه بخوایم چه نخوایم پیسی گیمینگ = استیم همه کمپانی هایی که رفتن از استیم دیدن ضررش بیشتره و برگشتن
بحث آه و ناله نیست، کسی که سالها روی یک پلتفرم بازی میکنه و همه زار و زندگی و دوستاش اونجان برای 1 بازی حاضر نیست سراغ فروشگاه دیگه بره، صبر می کنه
بازی هایی که ملت حاضر بشن بخاطرشون پلتفرم عوض کنن به تعداد انگشتای 2 دست نیست اکثریت با صبر کردن مشکل ندارن :دی
 
منظورم اکثریت دنیای گیمینگ بود، این دوتا بازی که رسما قربانی سیاست های انحصار و بازاریابی شدن

موضوع دقیقا اینه که یک محصول خوب در جای اشتباه عرضه شد، چه بخوایم چه نخوایم پیسی گیمینگ = استیم همه کمپانی هایی که رفتن از استیم دیدن ضررش بیشتره و برگشتن
بحث آه و ناله نیست، کسی که سالها روی یک پلتفرم بازی میکنه و همه زار و زندگی و دوستاش اونجان برای 1 بازی حاضر نیست سراغ فروشگاه دیگه بره، صبر می کنه
بازی هایی که ملت حاضر بشن بخاطرشون پلتفرم عوض کنن به تعداد انگشتای 2 دست نیست اکثریت با صبر کردن مشکل ندارن :دی
پی سی مثل کنسول نیست که هزینه واست داشته باشه و مثلا توان مالی داشتن PS5 و سوییچ و اکس باکس رو نداشته باشی بعد فلان انحصاری رو ببینی پیش خودت بگی اوکی صبر میکنم رو اون کنسولی که دارم ریلیز بشه، مفت و مجانی نصب میکنی همشون رو هم میتونی کنار هم داشته باشی و حتی میتونی از بعضی قابلیت های استیم توی بازی های پلتفرم های دیگه استفاده کنی. اصلا پلتفرم عوض کردن هیچ مفهومی نداره این وسط. این که اکثریت حاضر نیستن واسه یه بازی موقتا یه اپ رایگان دیگه جای استیم باز کنن یه سطح وحشتناکی از تنبلی و برده کمپانی بودنه اونم واسه بازی سینگل پلیر که فرند لیست و سابقه اکانت هیچ اهمیتی توش نداره.
 
اگه بازی ای اونطور که میگی باشه منطقیه ولی واقعا Alan wake2 و ff rebirth خیلی با عشق ساخته شده بودن...

الن ويك ٢ هم مخاطب خاص داره هم رو استور اشتباهى عرضه شد روى pc.
فاينال ولى كلا شرايطش متفاوته! بنا به دلايلى كلا يه قشر محدودى طرفدار داره و عمدتا هم رو پلتفرم هاى ژاپنى هستن.
بعيد ميدونم عرضه روى pc هم زياد فرقى به حالشون ميكرد (رو ايكس باكس كه هيچى).
 
پی سی مثل کنسول نیست که هزینه واست داشته باشه و مثلا توان مالی داشتن PS5 و سوییچ و اکس باکس رو نداشته باشی بعد فلان انحصاری رو ببینی پیش خودت بگی اوکی صبر میکنم رو اون کنسولی که دارم ریلیز بشه، مفت و مجانی نصب میکنی همشون رو هم میتونی کنار هم داشته باشی و حتی میتونی از بعضی قابلیت های استیم توی بازی های پلتفرم های دیگه استفاده کنی. اصلا پلتفرم عوض کردن هیچ مفهومی نداره این وسط. این که اکثریت حاضر نیستن واسه یه بازی موقتا یه اپ رایگان دیگه جای استیم باز کنن یه سطح وحشتناکی از تنبلی و برده کمپانی بودنه اونم واسه بازی سینگل پلیر که فرند لیست و سابقه اکانت هیچ اهمیتی توش نداره.
برده کمپانی و تنبلی چیه دیگه؟ مگه مردم وظیفه دارن یه محصولی رو پول بدن بخرن؟ اون شرکت وظیفشه خریدارو متقاعد کنه که برای محصولش هزینه کنه.
خیلیا شاید اصلا فقط صفحات استیمو چک میکنن و میبینن چی هست چی نیست که بخرن. حتما که نباید همه سرشون تو اخبار و توییتر و یوتیوب باشه که باخبر بشن فلان بازی کی میاد و رو چه پلتفرمی میاد.
 
پی سی مثل کنسول نیست که هزینه واست داشته باشه و مثلا توان مالی داشتن PS5 و سوییچ و اکس باکس رو نداشته باشی بعد فلان انحصاری رو ببینی پیش خودت بگی اوکی صبر میکنم رو اون کنسولی که دارم ریلیز بشه، مفت و مجانی نصب میکنی همشون رو هم میتونی کنار هم داشته باشی و حتی میتونی از بعضی قابلیت های استیم توی بازی های پلتفرم های دیگه استفاده کنی. اصلا پلتفرم عوض کردن هیچ مفهومی نداره این وسط. این که اکثریت حاضر نیستن واسه یه بازی موقتا یه اپ رایگان دیگه جای استیم باز کنن یه سطح وحشتناکی از تنبلی و برده کمپانی بودنه اونم واسه بازی سینگل پلیر که فرند لیست و سابقه اکانت هیچ اهمیتی توش نداره.
ببین این پروفایل گیمینگ برای کنسول پلیرها و اونهایی که بالای 90-80 درصد بازیها رو روی پی سی کرکی بازی میکنن میتونه قابل درک نباشه چون تا به حال باهاش روبرو نشدن یا اصلا بهش فکر نکردن.

کرکی پلیرها که مشکلی ندارن و هیچ محدودیتی ندارن که خب نوش جونشون.
ولی بخش زیادی از همون کنسول پلیرها اگه یک بازی روی PSN یا لایو منتشر نشه و استودیوی سازنده بگه لطفا برین از فلان سایت که باهاش قرارداد بستیم بازی رو دیجیتالی بخرید که بعدش هیچ تروفی/اچیومنتی براتون آنلاک نشه یا به دوستاتون دسترسی نداشته باشید و از سرویسهایی که PSN/Live در اختیارتون میزارن محروم بشید و ... قطعا خیلی ها منصرف میشن یا صبر میکنن که اون بازی بعدا روی استور خودشون هم منتشر بشه.
حالا استیم که ده ها ویژگی بهتر و جذابتر از اون استورها داره که اصلا جای رقابت باقی نمیگزاره.

اینکه اون تعداد از پلیرها کاربرهای استیم رو تنبل یا برده ، فن بوی و... مینامن کاملا اشتباست و مشخصه که اصلا درک درستی از عمق این حرکت ندارن.
فقط این مورد برای خودشون پیش نیومده که بتونن درک کنن چقدر ظلمه همچین کاری که اپیک و بعضی از استودیوها میکنن.

این موارد همینجا بارها بحث شده و فقط میتونم بگم نظرت بر اساس شناخت درست از بازار PC و استیم نیست.
 
آخرین ویرایش:
البته نوع درآمد زایی در صنعت گیم هم تغییر کرده و دیگه صرفا بصورت سنتی کسب درآمد فقط از خود بازیها نیست.
الان یک سری محصولات نرم افزاری مثل همین بازیها صرفا برای درآمد زایی از خود اون بازی ساخته نمیشن.
بلکه ساخته میشن تا یک قسمت دیگه رشد پیدا کنه و از اون قسمت درآمد زایی کسب کنند.
اینها محصولاتی هستند که در خدمت رشد استور (اپیک) یا سرویس (مثل بازیهای اکسباکس) یا سخت افزار/اینستال بیس (مثل برخی انحصاریهای پلی استیشن ) هستند.
اینجا دیگه موفقیت بازی از نظر اون شرکت به این برنمیگرده که اون بازی چقدر فروخته بلکه به این برمیگرده که اون بازی چقدر به اون قسمت دیگه ای که نیاز داشتند توش رشد کنند کمک کرده. یکجورایی محصولاتی سفارشی هستند در خدمت تجارت شرکت. مثلا یک سری از این ریمیک ها که میبینید در کنارش یک سریال یا فیلم هم ساخته میشه اینها همه محصولات سفارشی تجاری هستند برای رشد قسمت دیگه و هدف اصلی فروش از خود اون بازی نیست نه اینکه فروش مهم نباشه ولی هدف اصلی نیست
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or