سرخط خبرها

من نمیدونم شکست رو تو چی می‌بینید. یکی مثل Valve یه کنسول دستی میسازه بعد سه سال دو میلیون نسخه فروخته و همه اونو موفق میدونن.

یکی مثل سونی یه اکسسوری می‌سازه و تو یکسال اول یک میلیون و خورده ای فروخته و همه اونو شکست میدونن!

این استاندارد دوگانه همیشه وجود داشته نسبت به سونی.
 
من نمیدونم شکست رو تو چی می‌بینید. یکی مثل Valve یه کنسول دستی میسازه بعد سه سال دو میلیون نسخه فروخته و همه اونو موفق میدونن.

یکی مثل سونی یه اکسسوری می‌سازه و تو یکسال اول یک میلیون و خورده ای فروخته و همه اونو شکست میدونن!

این استاندارد دوگانه همیشه وجود داشته نسبت به سونی.
یه کمپانی اگه خیلی محبوب باشه و همیشه در بالاترین سطح کاری خودش باشه، قطعا هیتر های زیادی هم خواهد داشت

فرستاده شده از BAC-L21ِ من با Tapatalk
 
یه کمپانی اگه خیلی محبوب باشه و همیشه در بالاترین سطح کاری خودش باشه، قطعا هیتر های زیادی هم خواهد داشت

فرستاده شده از BAC-L21ِ من با Tapatalk
نه مشکل اینه، دنیا به دیتابیس و استانداردهای چند گانه بازیسنتر دسترسی نداره و با قیاسهای نامتقارن بازیسنتر هم آشنایی ندارن
یه pc دستی به نام استیم دک که کوچکترین شباهتی به ps vr2 رو بر میدارن و قیاس میکنن. والو گزارش نداده از استیم دک و گفته چندین میلیون فروخته
Valve says it has sold “multiple millions” of Steam Decks
فقط omdia تو گزارش جولای خودش گفت که از 3 میلیون رد کردن
https://omdia.tech.informa.com/pr/2...led-base-to-surpass-three-million-during-2023
_____
در مورد ps vr2 فکر کنم سونی 600 هزار گزارش داد و آمار بعدی نداده
اما استاندارسازای بازیسنتر یه مشکلی که دارن اصلا نمیدونن pc چیه و حتی نمیدونن استیم دک تماما از استیم تغذیه میکنن و والو هیچ بازی ای نه براش میسازه و نه انحصار میکنه، یه ویژگی زده تنگ استیمش که میزنه این بازی با استیم دک سازگاره و تمام.
ولی اون vr2 اکسسوری، نیاز داره براش بازی ساخته بشه جدا و نمیتونه از لایبری کنسول تغذیه کنه.
این استانداردهای دو گانه ای که توضیح میدید، ما میشنویم میشه معادلات 24 مجهولی، کوچکترین شباهتی این دو به هم ندارن و استیم دک یه pc کامله که قابلیت ریحختن تمام سیستمهای عاملو داره و حتی از بازی کرکی هم پشتیبانی میکنه و کل کاری که والو انجام داد یه بازی free به نام aperture desk براش ساخت که ویژگیهاشو نشون بده و تمام
_________
نمونه مشابه vr2 میشه quest
vr2 باید با اون قیاس بشه.
 
من نمیدونم شکست رو تو چی می‌بینید. یکی مثل Valve یه کنسول دستی میسازه بعد سه سال دو میلیون نسخه فروخته و همه اونو موفق میدونن.

یکی مثل سونی یه اکسسوری می‌سازه و تو یکسال اول یک میلیون و خورده ای فروخته و همه اونو شکست میدونن!

این استاندارد دوگانه همیشه وجود داشته نسبت به سونی.
برای سنجش موفقیت یه دستگاه به سهم بازار اون نگاه میشه. بازار VR یک اندازه‌ای داره و PSVR یه سهمی از این بازار رو داره. بر اساس این سهم مشخص میشه دستگاهی موفق هست یا نه.
مورد دوم هم تعداد فروش نرم‌افزار به ازای هر دستگاه فروش رفته است.

روی همین حساب استیم دک که توی بازار Handheld PC سهم عمده رو داره با دو میلیون موفق محسوب میشه، Xbox Series اما با ۲۰ میلیون فروش خیار هم محسوب نمیشه.
 
با ذکر افت ۱۰ میلیارد دلاری ارزش سونی، دیروز ارزش بازار انویدیا 78 میلیارد دلار ریخت و رکورد بزرگترین ریزش خودش رو ثبت کرد.
تقریبا معادل ۵ درصد ارزش شرکت توی یک روز از بین رفت.
با یادآوری افت ۱۰ میلیارد دلاری ارزش سونی،
دیروز ارزش بازار انویدیا در بزرگترین افزایش قیمت یک روزه تاریخ بشر، ۲۷۷ میلیارد دلار رفت بالا
حالا این باید باعث بشه روی گردن‌مون PC MASTER RACE‌خالکوبی کنیم؟ خیر
اگر دوست داشته باشید می‌تونید اما این رشد ناشی از درآمد بزرگ AI برای انویدیا و تب AI بوده.

منبع
 
نه مشکل اینه، دنیا به دیتابیس و استانداردهای چند گانه بازیسنتر دسترسی نداره و با قیاسهای نامتقارن بازیسنتر هم آشنایی ندارن
یه pc دستی به نام استیم دک که کوچکترین شباهتی به ps vr2 رو بر میدارن و قیاس میکنن. والو گزارش نداده از استیم دک و گفته چندین میلیون فروخته
Valve says it has sold “multiple millions” of Steam Decks
فقط omdia تو گزارش جولای خودش گفت که از 3 میلیون رد کردن
https://omdia.tech.informa.com/pr/2...led-base-to-surpass-three-million-during-2023
_____
در مورد ps vr2 فکر کنم سونی 600 هزار گزارش داد و آمار بعدی نداده
اما استاندارسازای بازیسنتر یه مشکلی که دارن اصلا نمیدونن pc چیه و حتی نمیدونن استیم دک تماما از استیم تغذیه میکنن و والو هیچ بازی ای نه براش میسازه و نه انحصار میکنه، یه ویژگی زده تنگ استیمش که میزنه این بازی با استیم دک سازگاره و تمام.
ولی اون vr2 اکسسوری، نیاز داره براش بازی ساخته بشه جدا و نمیتونه از لایبری کنسول تغذیه کنه.
این استانداردهای دو گانه ای که توضیح میدید، ما میشنویم میشه معادلات 24 مجهولی، کوچکترین شباهتی این دو به هم ندارن و استیم دک یه pc کامله که قابلیت ریحختن تمام سیستمهای عاملو داره و حتی از بازی کرکی هم پشتیبانی میکنه و کل کاری که والو انجام داد یه بازی free به نام aperture desk براش ساخت که ویژگیهاشو نشون بده و تمام
_________
نمونه مشابه vr2 میشه quest
vr2 باید با اون قیاس بشه.
آمار 600 هزار VR2 فروخته شده که شما میدی مربوط به دقیقا یک سال پیش میشه و بعد از گذشت فقط ۶ هفته از ریلیزش.

از اون موقع تا الان یکسال گذشته و منابع غیر رسمی عدد رو حداقل یک و نیم میلیون و برخی بیش از ۲ میلیون میدونن.

این رقم برای یک اکسسوری خیلیم مناسبه.
سونی هیچوقت نگفته تمرکز کامل ما قرار روی vr2 باشه. طبیعتا هیچوقت vr2 قرار نیست فروش بیش از این اعداد رو در هر حالتی تجربه کنه.هیچوقت قرار نبوده مثلا ده درصد از جمعیت کنسول داران این اکسسوری رو تهیه کنن ولی سونی این آپشن رو به مشتریانش میده که بتونن از بازیایی که VR رو پشتیبانی می‌کنند هم لذت ببرند و نیازی نباشه به بیرون از خانواده پلی استیشن فکر کنن برای تجربه ش.

همین حالا apple vision با یه یوزر بیس فوق‌العاده بزرگ دویست هزار عدد فروخته و این برای apple شگفت انگیز بوده.
====
مقایسه vr2 هم با سریز x و s اشتباهه. هیچوقت یه major product که تمرکز کامل یه کمپانی بزرگ مثل مایکروسافت پشتشه رو با یه محصول فرعی مقایسه نمیکنن. چنین چیزی از بیخ و بن اشتباهه.

هر چند vr2 تو بازه زمانی مشابه فروش بهتری از Vr1 تجربه کرده و اصلا نمیشه با هیچ خط کشی اولی رو موفق اعلام کرد و دومی رو شکست تجاری.

ضمن اینکه vr2 تازه اولین سال عرضه خودشو پشت سر گذاشته و هنوز زمان زیادی مونده برای نتیجه گیری در مورد موفقیت و شکستش.
 
اولا بحث سر قیاس مع الفارق بود که کردید
ثانیا امروز 25 فوریه، دومین سالگرد عرضه استیم دکه که شما که اینقدر موشکافانه بررسی میکنید سه ساله زدید و بازم فروش استیم دک تو شش ماه قبل بیش از 3 میلیون تخمین زده شده بود و خود والو multiple million ذکر کرده بود فقط نکته جالب اینه این استانداردهای دقت مداریتون تو بخشهای مختلف، به اشکال مختلف لحاظ میشه
بعدم اینقدر دقیق هستید وقتی vr2 تو 22 فوریه عرضه شده، شش هفته بعد میشه تو اوایل آوریل، آمارشو تو گزارش سال میده تو می احتمالا.
خدا رو شکر از اینکه استیم دک و vr شباهتی با هم ندارن، گذر کردیم
____________
اما در مورد قیاس نامتقارن جدید
اولا اپل از آغاز همین ماه فروشش رو شروع کرده و ثانیا soldout شده بود پیش فروشش
Apple sells out of Vision Pro headsets after getting 200K pre-orders
ثالثا با واژه قیمت آشنا هستید
هدست اپل ar/vr هست و با پایه قیمتی 3500 دلار، رقیب اون meta quest pro هست که تو رده قیمتی 1500 تایی هست
اون متا کوئست 3 هست که vr هست و از 450 تا شروع میشه، هدست اپل ماله یه بازار دیگه هست
________
در نهایتم برا جمله آخرت باید @Cloud Strife جوابتو بده ولی اکسسوری ای که نیاز به محتوا داره رو اگه بهش محتوا ندی، شکست میخوره، اونا هم همینو گفتن
 
کنیچیرو یوشیدا مدیرعامل سونی: پلی استیشن محصول اصلی ما باقی خواهد ماند، ما تجربیات گیمینگ خود را به PC، موبایل و Cloud گسترش خواهیم داد.

View attachment 329607
ویدیو کامل مصاحبه نورگس بانک نروژ با مدیرعامل سونی
Kenichiro Yoshida - Chair & CEO of Sony Group | In Good Company | Norges Bank Investment Management
 
آخرین ویرایش:
The Forge Falcons قراره با ساختن مادی برای Halo Infinite، تجربه ای شبیه به عنوان Helldivers 2 را برای پلتفرم Xbox مهیا کنه

Forge Creators Plan To 'Bring The Helldivers 2 Experience' To Halo Infinite
فورج فوق العادست ،حتا یکسری مراحل هیلوهای قبلی هم در اون بازسازی شده، کلی مود های باحال در اون ساختن، یکجور انجین بازی سازی هست در نوع خودش، 343i درسته فورج رو با تاخیر داد ولی یک چیز شاهکار تحویل داده رسما، چقدر از مپ هایی هم که ساخته میشه توی پلی لیست رسمی بازی هم ساپورت میشه...
 
British Game Maker Supermassive Set to Lay Off 90 Workers
سوپرمسیو گیمز به 150 تا از کارمندا اعلام کرده که در خطر اخراجند و در آینده 90 نفر رو اخراج خواهد کرد
حدود 25-30 درصد افراد این استودیو اخراج خواهند شد
قراره تو 2024 little nightmare3 رو عرضه کنن.
 
به گفته اینسایدر گیمینگ Assassin's Creed Codename Hexe که برای عرضه در سال 2026 برنامه ریزی شده، تاریک ترین بازی سری هست که تا بحال ساخته شده و همینطور برای اولین بار بعد از AC Chronicles: China کاراکتر اصلی بازی یک زن هست که در حال حاظر با اسم Elsa شناخته میشه.

EXCLUSIVE - Details on Assassin's Creed Infinity's Live Service Hub - Insider Gaming
 
Difficult News About Our Workforce

اگه وبسایت رسمی سونی منبع حساب میشه بگیم که علاوه بر احراج ها تعداد از پروژه های پلی استیشن استودیوز کنسل شدن
جیم رایان دلیل این کنسل شدن هارو تغییر جهت بازار گیمینگ اعلام کرده

همینطور هرمن هالست هم اعلام کرد سیستم ارزیابی و کنترل کیفی بازی های سونی دستخوش تغییرات اساسی خواهد شد
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or