سرخط خبرها

  • Thread starter Thread starter FaRd!N
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز
من حتی مگم اگه فری تو پلی هم میدادنش باز با غولهای MMO/گاچا هم میتونست وارد رقابت بشه .
حتی شاید برای دوره ای موفق تر هم باشه.
اما خب مشخصه که خیلی خرجش کردن و از الان میخوان این رو جا بندازن که فردا اگه 90-80 دلار هم قیمت زدن ملت بگن هورا تا بتونن پولها رو زودتر برگردونن به گاوصندوق شرکت.
اصلا این حرف که چون بودجه زیادی داره باید قیمت بازی بیشتر بشه ماورای احمقانه است.
مگه بلیط فیلم آواتار یا اونجرز در سینمای معمولی(ایمکس و اینا رو نمیگم) فرقی با بقیه فیلم ها داره؟ نه! این فیلم ها دایره مخاطب های اثر و تبلیغات اثرشون بالاست طبیعتا فروش بالایی هم میکنند.
در صنعت گیمینگ هم همینه مثلا یکی با یک صدم بودجه GTA6 یک میلیون میفروشه. GTA6 هم 50 میلیون و کلی خرت و پرت انلاین. هردوتا پول بودجه خودشون رو جبران میکنند.
 
آخرین ویرایش:
اصلا این حرف که چون بودجه زیادی داره باید قیمت بازی بیشتر بشه ماورای احمقانه است.
مگه بلیط فیلم آواتار یا اونجرز در سینمای معمولی(ایمکس و اینا رو نمیگم) فرقی با بقیه فیلم ها داره؟ نه! این فیلم ها دایره مخاطب های اثر و تبلیغات اثرشون بالاست طبیعتا فروش بالایی هم میکنند.
در صنعت گیمینگ هم همینه مثلا یک به یک صدم بودجه GTA6 یک میلیون میفروشه. GTA6 هم 50 میلیون و کلی خرت و پرت انلاین. هردوتا پول بودجه خودشون رو جبران میکنند.
البته از این آنالیزور زیادن که الان حرف قیمت بازیها رو میزنند ولی چیزی که صددرصد مشخصه قیمت بازیها تا آخر این نسل همینه.
خود رییس T2 که چندین بار گفته‌ افزایش قیمت فعلا در کار نیست که این فعلا یعنی شامل GTA هم میشه.
در اینکه صنعت گیم دچار یه چالش مالی عظیم هست شکی نیست اما به نظر نمیاد فعلا تا دو سه سال آینده و آخر نسل خبری برای افزایش قیمت باشه‌.
خود GTA 6 هم بودجه ساختش هنوز دقیقا معلوم نیست ، ولی هرچقدر هم که زیاد باشه این بازی تو پیش فروش خرج ساختش رو راحت در میاره ‌پس اصلا نیازی به این کارها ندارند.
ولی خب اینکه این بازی روی بقیه عناوین چه قراره چه تاثیری بذاره مثل شمشیر دو لبه هست ولی در نهایت مثبت هست‌
خود T2 میگه تاثیر GTA 6 رو صنعت گیم خیلی مثبته و زلنیک چندین بار گفته یه جنبش جدیدی به صنعت گیم میده و باعث میشه پای خیلیا به گیم باز بشه که برای بقیه ناشرها هم خوبه ولی یه سری تحلیلگر از یه موضع دیگه به جریان نگاه میکنند .
یکیش مایک فیشر هست یکی از مشاوران Krafton هست .

“When GTA 6 ships, it will be a challenging disruption”: Mike Fischer, advisor at Krafton, on gaming landscape and 2025 expectations | Game World Observer

فیشر میگه که توسعه دهندگانِ صنعت بازی نگران عرضه GTA 6 هستند.
فیشر که استاد رسانه‌های تعاملی در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی و مشاور اجرایی کرافتون است میگه:
" عنوان موردانتظار Grand Theft Auto VI ساخته جدید شرکت راکستارگیمز وعده داده است که عنوان جدیدشان بسیار بیشتر از یک اپگرید ساده باشد، و می‌تواند آینده صنعت بازی را دوباره تعریف کند.
سازندگان عنوان GTA 6 وعده داده اند که صنعت بازی را با عرضه عنوان جدید خود متحول کنند و این میتواند روی سایر توسعه دهندگان و ناشران تاثیرگذار باشد که در واقع، تاثیر عنوان GTA 6 می تواند بسیار زیاد باشد.
انتظار می‌رود که GTA 6 بزرگ‌ترین و جاه‌طلبانه‌ترین عنوان در این سری باشد که مفهوم غوطه‌وری را به سطح جدیدی ارتقا میدهد و دنیایی را ارائه دهد که قبلاً دیده نشده بود. اما، به گفته این کارشناس، این عظمت می تواند هشداری برای سایر توسعه دهندگان و ناشران باشد.
از نظر فیشر، تاثیر GTA 6 می‌تواند خلاء واقعی در صنعت ایجاد کند. بازی‌های ژانرهای دیگر یا حتی نسخه‌های بزرگ AAA ممکن است از عدم توجه عمومی رنج ببرند.
او موردی از Fallout 4 را به یاد می‌آورد که انتشار Tomb Raider را در همان پنجره زمانی تحت الشعاع قرار داد.
او تاکید کرد: «تاثیر GTA 6 می‌تواند بسیار شدیدتر باشد چون قرار است تمام وقت و پول پلیرها را جذب خود کند».
از زمان شروع نسل فعلی کنسول ها، عناوین کمی توانسته اند به عنوان محرک های فروش واقعی در صنعت گیم شناخته شوند. برخی از عناوین در گذشته این نقش را ایفا کرده‌اند، اما چیزی فعلا در مقایسه با آنچه که GTA VI می‌تواند به دست آورد، وجود نخواهد داشت.
عنوان GTA 6 با دنیای باز دقیق، کمپین‌های تبلیغاتی عظیم و سال‌ها تبلیغات گسترده، همه ویژگی‌های بازی تعیین‌کننده این نسل را دارد.
فیشر معتقد است که برای بسیاری از پلیرها، این عنوانی است که خرید کنسول های جدید را توجیه می کند.
به همین ترتیب، در حالی که فیشر موفقیت فوق‌العاده بازی را مشکلی بالقوه برای سایر عناوین می‌داند، او همچنین می‌داند که فرصتی برای توسعه‌دهندگان دیگر وجود دارد.
از نظر او به طور خلاصه عرضه GTA 6 می‌تواند مخاطبان بازی‌ها را افزایش دهد و پای پلیرهای جدیدی را به صنعت گیم باز کن و در نتیجه شاهد موج حرکتی بیشتر در بازار کنسول‌ها، لوازم جانبی و بازی‌های دیگر خواهیم بود"


خب حالا اینجا اون خبری که میگفت ناشرها سعی میکنند تا بشه عناوین بخصوص بزرگشون رو نزدیک این عرضه نکنند تا حدی با عقل جور در میاد ولی منم خودم معتقدم این بازی میتونه هم استاندارد بازیا را دوباره تعریف کنه که در نهایت به نفع گیمرهاست چون بقیه هم سعی میکنند خودشون را به این سطح برسونند و هم میتونه پول زیادی رو وارد صنعت کنه که این پول به بقیه ناشرها ها تزریق میشه‌.
 
آخرین ویرایش:
خالق اوکامی، آقای هیدکی کامییا، لیکرهارو "افشاگرهای مزخرف" نام برد و در مورد آنها چنین گفت:
"امیدوارم همه افرادی که اطلاعات سوییچ 2 را فاش کردند و کسانی که به آنها کمک کردند، تا آخر عمرشان نفرین شوند که همیشه وقتی به خانه می رسند، کف کفش‌هایشان مدفوع چسبیده باشد."
"بدترین تفاله‌ها ... [آنها] باید از سر تا پا در کثافت پوشیده شوند و از جو خارج شوند ... و سپس از فکر کردن دست بردارند و برای همیشه سرگردان شوند."
"آنها باید هر چه زودتر نابود شوند."

1000003988.jpg
 
خالق اوکامی، آقای هیدکی کامییا، لیکرهارو "افشاگرهای مزخرف" نام برد و در مورد آنها چنین گفت:
"امیدوارم همه افرادی که اطلاعات سوییچ 2 را فاش کردند و کسانی که به آنها کمک کردند، تا آخر عمرشان نفرین شوند که همیشه وقتی به خانه می رسند، کف کفش‌هایشان مدفوع چسبیده باشد."
"بدترین تفاله‌ها ... [آنها] باید از سر تا پا در کثافت پوشیده شوند و از جو خارج شوند ... و سپس از فکر کردن دست بردارند و برای همیشه سرگردان شوند."
"آنها باید هر چه زودتر نابود شوند."

View attachment 363982
Calm the f×ck down bruh

کاری پسندیده ایی نیست، اما دیگه جنایت جنگی هم نیست.:دی
 
Calm the f×ck down bruh

کاری پسندیده ایی نیست، اما دیگه جنایت جنگی هم نیست.:دی

از دید سازنده و ناشر و پلتفرم هلدر نگاه کنی از جنایت جنگی هم اونورتره:دی کلا لیک شدن های غیر قابل پیشگیری یکی از عوامل اصلی بیمزه شدن دنیای امروز گیمه. در چند سطح هم آسیب میزنه. مثلا شما فرض کن سونی، مایکروسافت یا نینتندو میخواد این هفته با اعلام اینکه یه نمایش کوچیک یا بزرگ داره ملت رو هایپ کنه. این خبر خودش از یه ماه قبل لیک میشه و انقدر شایعه راه میفته که نتنها دیگه هایپ کننده نیست، که برعکس فن هارو میبره تو استرس و تبدیل میشه به یه چیز منفی. چون انتظار دارن تو این تاریخ معرفی بشه، اما ممکنه نشه یا بره دیرتر و همین کلا انرژی منفی ایجاد میکنه و مثالش رو در خصوص کلا همه نمایش های سونی به کرات دیدیم تو همینجا.

مورد بعدی حالا نمایش هاست. یعنی به هر ضرب و زوری شده بالاخره یه نمایش تایید میشه و قراره توش 5 6 تا بازی ببینیم که بعضا متوسط هستن و یکی دوتا سوپرایز داره. اما تک تک این بازی ها از چند روز قبل لو میرن و دیگه نه تنها نمایششون تو خود ایونت هیچ وجه غافلگیر کننده ای نداره، که چون لو رفتن، اون میل به غافلگیر شدن پلیرها هم ارضا نمیشه و منتظر میمونن تو خود شو یه چیز خفن ببینن، در صورتی که واقعا سوپرایز همون بوده و در نتیجه باز ناراضی میان بیرون و مجدد فحش نثار همه میشه.

حالا همه اینارو بزار کنار انواع و افسام خسارت هایی که به کمپین های تبلیغاتی میزنه و باعث میشه اون میزان مورد نظر از هایپ و توجه رو ایجاد نکنه و همه اینا تو فروش و ان تا چیز دیگه تاثیر میزاره و از دم هم برای تولید کننده و ناشر و صاحب پلتفرم ضرره.

حالا بگذریم که در مواردی هم لیک شدن ها باعث میشه کلا زحمات چند ساله یه سازنده از بین بره، مثلا بلایی که لیک داستان سر TLoU2 آورد و خیلی از ماجراها و حواشی شکل گرفته دور بازی ماحصل همین اتفاق سراسر کثافت بود.

کلا لیک خیلی خیلی بده. هم سازنده ها و ناشرها آسیب میزنه و هم ذوق و هیجان ناشی از غافلگیر شدن پلیرهارو و مخاطبین رو کور میکنه. نمیدونمم آیا راهی برای جلوگیری و اجتناب ازش هست یا نه، اما خیلی خوب میشد اگه میتونستن واقعا جلوش رو بگیرن و دیگه اساسا چیزی به اسم اینسایدر و کوفت و زهرمار نداشته باشیم.
 
خالق اوکامی، آقای هیدکی کامییا، لیکرهارو "افشاگرهای مزخرف" نام برد و در مورد آنها چنین گفت:
"امیدوارم همه افرادی که اطلاعات سوییچ 2 را فاش کردند و کسانی که به آنها کمک کردند، تا آخر عمرشان نفرین شوند که همیشه وقتی به خانه می رسند، کف کفش‌هایشان مدفوع چسبیده باشد."
"بدترین تفاله‌ها ... [آنها] باید از سر تا پا در کثافت پوشیده شوند و از جو خارج شوند ... و سپس از فکر کردن دست بردارند و برای همیشه سرگردان شوند."
"آنها باید هر چه زودتر نابود شوند."

View attachment 363982
واقعا گل گفته.
این جماعت واقعا خیلی کثافتن.
چه ضررها که به کمپانی ها نزدن و در مقابل چقدر هیجان معرفی بازیها تو نمایشهای رسمی رو از پلیرها گرفتن.
سوییچ 2 که فقط کم مونده سیستم عاملش یا اصلا خودش قبل انتشار رسمی لیک و هک بشه.
 
البته از این آنالیزور زیادن که الان حرف قیمت بازیها رو میزنند ولی چیزی که صددرصد مشخصه قیمت بازیها تا آخر این نسل همینه.
خود رییس T2 که چندین بار گفته‌ افزایش قیمت فعلا در کار نیست که این فعلا یعنی شامل GTA هم میشه.
تیک تو اولین ناشری بود که قیمت $70 بازی ها تو نسل نهم رو پی ریزی کرد و از این تصمیم هم دفاع کرد. زلنیک تقریباً تو هر سه ماه گزارش این کمپانی داره حرف از تورم میزنه. وقتی هم ازش در خصوص افزایش قیمت بازی ها سوال پرسیدند این موضوع رو رد نکرد صرفاً به ارزش محصولی که ارائه میدن اشاره کرد.

زلنیک یک‌ بار این کار رو کرده و همه ام منتظر هستند دوباره انجام بده و این کار رو هم می‌کنه چون GTA VI بازی ای نیست که یکی بیاد بگه چون $80 هست من نمیخرم.
 
تیک تو اولین ناشری بود که قیمت $70 بازی ها تو نسل نهم رو پی ریزی کرد و از این تصمیم هم دفاع کرد. زلنیک تقریباً تو هر سه ماه گزارش این کمپانی داره حرف از تورم میزنه. وقتی هم ازش در خصوص افزایش قیمت بازی ها سوال پرسیدند این موضوع رو رد نکرد صرفاً به ارزش محصولی که ارائه میدن اشاره کرد.

زلنیک یک‌ بار این کار رو کرده و همه ام منتظر هستند دوباره انجام بده و این کار رو هم می‌کنه چون GTA VI بازی ای نیست که یکی بیاد بگه چون $80 هست من نمیخرم.
وسط نسل اینکارو نمیکنه . واقعا درک این موضوع سخته ؟
الکی داری شلوغش میکنی چون جدیدترین برداشت از حرفهای زلنیک این بود که با ادامه 70$ اوکی هستند
GTA 6 publisher CEO has 'good news' about the game's price tag
بر فرض میخواستن اینکارم بکنند با GTA اینکارو نمی‌کنند که داستان درست بشه برای بازی.
میذارن همون آخر نسل که شد اون زمان میتونن بیان بگن آره الان وقت گرون کردنه.
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or