Last edited by a moderator:
درمورد اینکه تو توییچ صحبت میشه خوب مشکلی نداره درمورد خیلی مسائل صحبت میشه اما صحبت درمورد یه موضوعی با توهین یا ایجاد تنش و تنفر فرق داه، من میتونم درمورد خیلی چیزا صحبت کنم ولی آیا حرف های من درسته یا دارم چرت و پرت میگم؟فارغ از اون من نمیتونم تو یه رسانه به یه قوم یا کشور توهین کنمهمین طور که دوستمون بالا گفت خیلی وقته همه راجب این چیزا حرف می زنن توی توییچ و ..
بعد الان مگه رسانه بازیگر و خواننده و ...دعوت نمی کنه راجب همه چیز نظر بدن ؟
این حرفت اصلا به دنیای امروز نمی خوره
گیم ژاپن متاسفانه هنوز تو دوره PS2 مونده. کپکام و یکی دوتا بخش SE رو فاکتر بگیری، حالا با ارفاق دو سه تا اسم بزرگ دیگه، اونم تو چندتا بازی خاص، باقی از دم تو دیوار و در سطح همون PS2 هستن.
بابا تو دیگه چرا!خوب سلیقه رو همین استدیوها میسازن دیگه. الان اونجا کنسول محبوب سوییچه، اونم که از عمد میاد سخت افزار منسوخ میزاره تا هزینه تولید بازی ها بیاد پایین و در نتیجه وقتی هرچی میسازن آشغاله، اونا هم چشمشون به آشغال عادت میکنه. به نظر من اوج افت ژآپن اینه که کونامی برای ریمیک SH2 مجبور باشه اوت سورس کنه به یه استدیو لهستانی. یعنی کسایی که یه زمان مبدا این ژانر بودن (کلا ژآپنی ها) الان توان تولید یه ریمیک رو هم ندارن. حالا توان یا اراده، هر کدوم که صحیح تره.
افت ژآپنی ها در همه زمینه هاست، کلا بازی سازی انگار یادشون رفته. دیشب داشتم Reynatis رو بازی میکردم، اکثرا شاید اسمش رو نشنیده باشن، اما یه RPG ژاپنیه که نوجیما و شیمومورا پشت تولیدش هستن. افراد کلیدی FF و KH. و این بازی آنچنان مزخرفیه که در وصف نمیگنجه. علی رغم اینکه گرافیک بازی بدون تعارف از بازی های خوب PS2 هم پایین تره، باز مشکلات فنی دیوانه میکنه آدمو و غیر اینا، گیم پلی در فقر مطلقه، داستان گویی کثافت محضه، و فقط موسیقی شیمومورا خوبه. یا مثلا Visions of Mana، بعد 20 سال فرنچایز رو برگردوندن، اما با یه بازی که از شدت بد بودن به سختی میشه تمومش کرد و صرفا خلاصه شده به یکی دو تا پلین خوشگل که اونم بخاطر هزینه تنسنت و اوت سورس کردن آرت و رندر UE ـه. وگرنه نه اثری از RPG در این بازی هست، نه داستان گویی، و نه کلا هیچی.
محمد داستان فراتره به نظرم، یعنی از نظر فنی آره، سوییچ باتل نکه و نیازی نمیبینن چیز بهتری بسازن، اما در باقی موارد چی؟ خود نینتندو خدای گیم پلی ساختنه، بازی هاشون چرا از این نظر هم به شدت افت کرده؟ نه تنها دیگه حرفی برای گفتن ندارن، که کلا هرآنچه بلد بودنم یادشون رفته انگار!
بابا کنترلر خود نینتندو ۶۴ دیگه کجا گیر میاداولین و تنها کنسول دقیق شبیه ساز نینتندو 64، توسط شرکت Analogue در سه ماهه اول سال 2025 با نام 3D عرضه خواهد شد. پیش فروش از 21 اکتبر شروع میشه با قیمت $249.99
آپ اسکیل 4K داره و بدون لگ، تمام بازی های این کنسول قدیمی و محبوب رو اجرا میکنه و ریجن فری هم هست. البته مود نمایش اصلی هم داره برای کسانی که میخوان به صورت نوستالژیک، بازی ها رو تجربه کنن.
از کنترلر اصلی نینتندو 64 هم پشتیبانی میکنه.
View attachment 353770
قرن 21 هست گشادی کنار بذار تیتر توی گوگل بزنی منبعش میاد بخونشلاقل یه لینکی نشونی چیزی از منبع بذار ببینیم کجاست و چی نوشته. قرن شیشم هجری نیست که بگیم چون به زبان فرنگ نوشته شده حتما چیز مهم و درستیه.
60 دلارم بود این شاهکار رو میخریدم چون کینه ای از راک استار بابت نیمدنش رو PC ندارم همون زمان عرضه رو PS3 تمومش کردم. ولی کسایی که سر این قضیه مشکل دارنو کامل درک میکنم.
پیشرفت گرافیکی نسخه پی سی به نسبت 5 واقعا خوبه
اصلا و ابدا با این قضیه که گرافیک کارتونی سقفی داره و اینا الان مثلا تهشن، موافق نیستم!بابا تو دیگه چرا!
اولا حساب کنی راحت ۸۰درصد بازیهای ژاپنی گرافیک کارتونی/انیمه ای دارن، خب این گرافیک والا زیاد فرق نداره چه انجینی استفاده شه چون یه سقفی داره پیشرفتش همونطور که به نظر من کیفیت انیمه های نسخه HQ سی سال پیش فرضا از لحاظ جزییات فرقی با الانیا آن چنان نداره اینم همینطور
میگم زیاد فرق نداره نمونه ش Metaphor بازی جدید اتلوس، موتورش نسبت به Persona 3 Reload که از انریل استفاده میکنه عقبتره ولی کلهم اجمعین ریمیک پرسونا۳ یکم زرق و برقش بیشتره چون جفتشون گرافیک انیمه ای دارن و این سبک گرافیکم سقف خاصی داره تو جزییات و...
بعد اینکه کونامی با اون وضع خراب داده ریمیک SH2 رو لهستانیا بسازن به کل استدیوهای ژاپنی و حتی خود کونامیم تعمیم پیدا نمیکنه، چون حتی همین کونامی Silent Hill f ادامه ای که بیشترین امید بهش هست رو داده استدیو ژاپنی بسازه.
این وسط که دنیای گیم پر gaas ، بازیهای مولتی پلیر بی سر و ته ، لوت باکس و یا سینگل پلیرهای متوسط و ضعیف شده بذارید این ژاپنیا کارشونو کنن، البته خوبه به حرف ما ایرانیا نیست وگرنه DS و Wii همون سال اول عرضه از دور خارج میشدن به خاطر ما
بابا کنترلر خود نینتندو ۶۴ دیگه کجا گیر میاد
خود نینتندو باید جای اون ساعته نینتندو ۶۴ مینی میداد
شرکت هایی مثل یوبیسافت هم انتظار دارن بتونن با کپی پیست محتوای تکراری و عدم نواوری به موفقیت مالی برسنبازی Warhammer 40k : Space Marine 2 توی بیشتر از یک ماه ۴.۵ میلیون نسخه فروخته!
Warhammer 40,000: Space Marine 2 Sells 4.5 Million in Just Over a Month - IGN
میتونی نوستالژی طور باشی، بخش آنلاین توپ داشته باشی، کمپین خوب هم داشته باشی، زیاد هم بفروشی.
شخصا ترجیع میدم ادامه بازی محبوبم با گرافیک PS2/PS3 بیاد تا اینکه هیچوقت نیاد و بره دست خدای مهربوناصلا و ابدا با این قضیه که گرافیک کارتونی سقفی داره و اینا الان مثلا تهشن، موافق نیستم!
تو همین ژاپنیا مثلا بازی های انیمه ای رو ببین، ته با شعورشون میشه گرافیک سری ناروتو و کیمیتسو CC2 (که همونم AA مثلا بس تو دیوار بود )
برو بزارشون کنار Arena Fightingهای دیگه...
بقیه حتی شعور انتخاب آرت استایل درست رو ندارن!
نه فقط اینا، 99% بازی هاشون محیط های به شدت بی روح و بی هویت دارن!
خیلییی زور بزنند طراحی کاراکترا رو اوکی در بیارن، در و دیوار و کوه و جنگل و تپه.... نابود! یعنی واقعا انگار PS2 ...
حالا این متافور رو نزدم من، ولی نمایش هاش واقعا گرافیک کثیفی داشت! انگار همون PS2~PS3
خیر سرشون اینا مثلا جزو معروف و پولدارای ژاپنند! بقیه بازی های کوچیک که...
تو انیمیشن کاراکترها و کلا پرزنتیشن بازی هاشونم همینند...
بیشوخی این چند ساله میدیدی فلان بازی GAAS چینی از رو فلان IP ژاپنی داره ساخته میشه (و یا بازی اورجینال) قشنگ حتی تفاوت بین GAASهای چینی و ژاپنی هم مشخص بود
مثلا Nanatsu mo Taizaiه موبایل(نمیدونم اومد تهش یا نه)، خیلی چشم نوازتر از اون Arena Fighting ژاپنی بود
بیشوخی چین و کره به نظرم اگر تو بازار بازی های کنسولی فعال تر بشن، راحت میتونند جای بازی های کوچیکتر و غیر IPهای معروف و قدیمی ژاپنی رو تو بازار جهانی بگیرن
Arcsys: Am I a joke to you?اصلا و ابدا با این قضیه که گرافیک کارتونی سقفی داره و اینا الان مثلا تهشن، موافق نیستم!
تو همین ژاپنیا مثلا بازی های انیمه ای رو ببین، ته با شعورشون میشه گرافیک سری ناروتو و کیمیتسو CC2 (که همونم AA مثلا بس تو دیوار بود )
برو بزارشون کنار Arena Fightingهای دیگه...
بقیه حتی شعور انتخاب آرت استایل درست رو ندارن!
نه فقط اینا، 99% بازی هاشون محیط های به شدت بی روح و بی هویت دارن!
خیلییی زور بزنند طراحی کاراکترا رو اوکی در بیارن، در و دیوار و کوه و جنگل و تپه.... نابود! یعنی واقعا انگار PS2 ...
حالا این متافور رو نزدم من، ولی نمایش هاش واقعا گرافیک کثیفی داشت! انگار همون PS2~PS3
خیر سرشون اینا مثلا جزو معروف و پولدارای ژاپنند! بقیه بازی های کوچیک که...
تو انیمیشن کاراکترها و کلا پرزنتیشن بازی هاشونم همینند...
بیشوخی این چند ساله میدیدی فلان بازی GAAS چینی از رو فلان IP ژاپنی داره ساخته میشه (و یا بازی اورجینال) قشنگ حتی تفاوت بین GAASهای چینی و ژاپنی هم مشخص بود
مثلا Nanatsu mo Taizaiه موبایل(نمیدونم اومد تهش یا نه)، خیلی چشم نوازتر از اون Arena Fighting ژاپنی بود
بیشوخی چین و کره به نظرم اگر تو بازار بازی های کنسولی فعال تر بشن، راحت میتونند جای بازی های کوچیکتر و غیر IPهای معروف و قدیمی ژاپنی رو تو بازار جهانی بگیرن