سرخط خبرها

سونی با یه پورت بلادبورن برا پی سی یا ریمسترش میتونست با هزینه خیلی کمتر چند برابر این پول در بیاره

سونى تنها كسيه كه دو تا ip انحصارى سىولز لايك از فرام سافتور داره و باهاشون مثل بچه سر راهى برخورد ميكنه!
 
سونى تنها كسيه كه دو تا ip انحصارى سىولز لايك از فرام سافتور داره و باهاشون مثل بچه سر راهى برخورد ميكنه!
امیدوارم میازاکی با سونی سر IP انحصاری هیچگاه دوباره همکاری نکنه. UD رو که هیچ بنی بشری خواستارش نبود ریمیک کردن ولی همچنان خبری از BB نیست.
 
امیدوارم میازاکی با سونی سر IP انحصاری هیچگاه دوباره همکاری نکنه. UD رو که هیچ بنی بشری خواستارش نبود ریمیک کردن ولی همچنان خبری از BB نیست.

والا يه شايعاتى از انحصارى جديد فرام سافتور بوده اين نسل.
ولى كلا عجيبه سونى با داشتن دو تا سولز لايك اورجينال انقد بى توجهى ميكنه به اين ترند پولساز.
الان هر كى از راه ميرسه داره سولز لايك ميسازه و خوبم ميفروشه :D
 
  • Like
Reactions: A X E L
چون تغییر نسل برای کسی ملموس نبوده به اون صورت. یعنی انگار بیشتر بازی ها ادامه همون نسل قبلن. حالا دو سه تا انحصاری خفن رو نبین، عموم بازی ها نسل بعدی نیستن، در نتیجه مدام حس نسل قبلی رو به همه داده.
بعید به نظر میاد گرافیک خیلی بالاتری نسبت به چیزهایی مثل الن ویک، هورایزن و این طور چیزها در ادامه نسل روی کنسول‌های پایه ببینیم. اون انتظار تغییر چشمگیر نسل رو باید کنار بذاریم. ربطی هم به کنسول‌های ارزون و ... نداره.
فکر می‌کنم تصمیم هر دو پلتفرم هولدر این باشه که نسل‌ها دیگه یه جریان پیوسته باشه نه حالت جهش پلکانی.

اگه این سیستم سرطانی اشتراکی نمیبود حرفتون درست ولی هم تو گیم پس و هم پلاس سونی 60-70 درصد بازیا مال نسل 8 هستش و این یعنی درآمد تو نسل 9 ام کنسولها با گیم های نسل 8.در ضمن من نگفتم این نسل کویره بلکه منظورم این بود که بکوارد و ریمستر یه درصد قابل توجهی از نسل 9 رو به خودشون اختصاص دادن
به نظرم داری دو تا از بهترین ویژگی‌های نسل جدید رو به عنوان نکته منفی می‌بینی. صنعت گیم دیگه اون صنعت جوان ۲۰ سال پیش نیست. بازی‌های فیزیکی هم که به شدت رو به انقراض هستن.
تنها چیزی که می‌تونه مالکیت نیم‌بند ما رو روی بازی‌ها حفظ کنه، بکوارد کامپتیبیلیتی ـه.
از اون طرف بازی‌ها دیگه یه سابقه چند دهه‌ای دارن. الان گیمر نسل جدید که مثلا اولین ورودش به مجموعه گاو، گاو ۲۰۱۸ بوده، اگر چوب توی سرش بخوره و بخواد بازی‌های قدیمی رو انجام بده، راه حلش چیه؟ بره از توی eBay یه PS2 گیر بیاره؟ اگر گیمر فسیلی توی سن من بخواد گاو قدیمی رو دوباره بره چی؟ شبیه‌‌سازی یه راهه اما نه عمومی ـه و نه کاملا قانونی (در قسمت خاکستری قانون واقع میشه)

وجود این بازی‌های قدیمی کاتالوگ کتابخونه هر پلتفرم رو غنی می‌کنه و ماندگاری کاربر رو روی پلتفرم بیشتر می‌کنه.
چرا شروع PS5 انقدر خوب بود؟ چون من که یه اکانت پرملات روی PS4 درست کرده بودم، بدون هیچ زحمت و دردسری می‌تونم ببرمش روی کنسول جدید و هم به سابقه بازی‌هام دسترسی دارم و هم بازی‌های جدید برام در دسترس قرار میگیره.
از اون طرف با اومدن هر بازی از سری‌های قدیمی، کل کاتالوگ اون بازی‌ها هم می‌تونه در دسترسم باشه.

کچلی نسبی این روزهای PS5 (که البته ممکنه کسی این کچلی رو قلبول داشته باشه یا نه) نه ربطی به داشتن رقیب یا گیم‌پس و ... داره و نه هیچ چیز دیگه. اگر هم چیزی باشه، تمرکز اشتباه سونی روی ساختن تعداد زیادی پروژه چند نفره و بعد کنسل‌شدنشون و بعد هم طولانی‌شدن زیاد پروسه ساخت بازی‌های استدیوهای سونی ـه. اون سطح کیفیتی که استدیوهای سونی در نظر دارن، پروسه توسعه طولانی رو هم می‌طلبه. عین کاری که راکستار می‌کنه. یه زمانی توی یه نسل سه تا GTA می‌ساخت و حالا بعد از سه نسل داره GTA جدید میده.
من اثر نداشتن رقیب روی معرفی نکردن بازی‌های سونی رو جزو موهومات می‌دونم. همه‌ی عوامل معرفی نشدن بازی‌های سونی توسط خود سونی اعلام شده و روش تاکید داشتن.
۱- عدم معرفی زودهنگام
۲- طولانی شدن پروسه توسعه
۳- تمرکز روی گس‌ها و اتلاف زمان برخی استدیوها
 
بعید به نظر میاد گرافیک خیلی بالاتری نسبت به چیزهایی مثل الن ویک، هورایزن و این طور چیزها در ادامه نسل روی کنسول‌های پایه ببینیم. اون انتظار تغییر چشمگیر نسل رو باید کنار بذاریم. ربطی هم به کنسول‌های ارزون و ... نداره.
فکر می‌کنم تصمیم هر دو پلتفرم هولدر این باشه که نسل‌ها دیگه یه جریان پیوسته باشه نه حالت جهش پلکانی.

صد در صد داری درست میگی، تغییر نسل دیگه مثل قبل یه جهش نیست، فکر میکنم هیچ شرکتی علاقه نداره اصلا اینکارو انجام بده. دلیلش هم واضحه، در طول یه نسل هر استدیو دیگه نمیتونه 4 5 تا بازی بده بیرون، نهایت دوتا کار میتونه داشته باشه، نمی ارزه انقدر سریع تغییر تکنولوژی بدن. خیلی هزینه بره. در نتیجه یه چیز تدریجی میشه، و انگار هر کنسول آپدیتی برای کنسول قبلیه، نه یه نسل واقعا جدید که تکنولوژی های متفاوت میاره. در خصوص سونی این تغییر نسل بیشتر تو کنترلرش بوده تا چیزهای دیگه مثلا. منظورم یه چیز به واقع متفاوته.

اما همین مساله باعث میشه آدم حس کنه بازی نداشتیم. چون هرچی میاد رو ناخودآگاه جزو بازی های نسل قبلی لیست میکنیم و میگیم خوب اینا که همش بازی های PS4 هستن، با یه آپدیت کوچیک. پس بازی های نسل بعدی کی میان؟ در صورتی که نسل بعدی همینه ظاهرا:D

در خصوص این عدم تغییر گرافیک هم متاسفانه دقیقا همینی هست که میگی. چه بسا سونی برای همین شوکیس نمیزاره. حالا منهای اینکه ظاهرا چیزی برای نمایش هم نداره، منتظر PS Pro هم هست، یا شایدم PS5 Pro منتظر آماده شدن بازی هاست:D اما در کل هرچی از این به بعد نشون بده برای کنسول جدیدش هست. اما با این حال باز به نظرم بازی هایی که از این به بعد میان، یه سر و گردن بهتر از بازی های قبلی هستن، منظورم نسخه پایه است. دستکم بازی های فرست پارتی اینجوری خواهند بود. یعنی هم سونی، هم مایکروسافت، بازی های بزرگشون حتا رو کنسول های پایه فعلی هم خیلی خفن تر خواهند بود و ما بخاطر این کراس جن بودن طولانی بازی ها، و در واقع بِلِند شدن این نسل به نسل قبلی، هنوز به واقع پتانسیل واقعی کنسول هارو هم ندیدیم.

من اثر نداشتن رقیب روی معرفی نکردن بازی‌های سونی رو جزو موهومات می‌دونم.

این از توهم هم اونور تره. PS5 الان کنسول شماره یک بازاره و رقیب مستقیمش Xbox رو کامل از رقابت انداخته بیرون. در نتیجه کلیه اقداماتش باید برای حفظ این تسلط بر بازار و راضی کردن این جامعه بزرگ و سلایق متعدد باشه، نه اینکه نگاه کنه به دست رقیب شکست خورده که ظاهرا کلا میخواد رقابت رو ببوسه بزاره کنار مالتی پلتفرم بشه و بر اساس اقدامات اون ها عمل کنه. چنین چیزی واقعا نگاه به شدت سطحی نگر و سلیقه ای هست. سونی برای گذاشتن شوکیس باید به دو چیز دقت کنه، یکی استراتژی های خودش برای سال های آینده، یکی هم بازی هایی که برای نمایش در دست رس داره.

ظاهرا سونی میخواد PS5 Pro رو بده بیرون و ایده اصلیش برای زنده نگه داشتن فروش PS تو نیمه دوم نسل عرضه این کنسول بین نسلیه، در نتیجه برای مارکتینگ این محصول نیاز به بازی های بدرد بخور و کنسول سلر داره، و این بازی ها هم بنا به دلایلی که دیگه اظهر من الشمس شده، آماده نمایش نیستن. پس مجبوره با سیلی صورت خودش رو سرخ نگه داره و به زور SH2 و UD و Concord و Astro فعلا یه نمایش جمع و جور داشته باشه، تا بالاخره روز موعود سر برسه و بتونه یه شو آبرومند بزاره. قطعا اونها هم خیلی بهتر و دقیقتر از ما به این واکنش ها واقفن و فهمیدن چه ری اکشن های بدی گرفتن. اینکه بگیم سونی میتونست و توانش رو داشت یه شو خیلی خفن بزاره و بترکونه اما نزاشت چون مایکروسافت مال این حرف ها نیست دیگه واقعا عجیب غریبه!

بخصوص که ظاهرا شوکیس یکشنبه شب خود مایکروسافت یه چیز پشم ریزونه! حالا منهای این نمایش 30 تا بازی که باز میتونه یه چیز تبلیغاتی باشه، عناوین خیلی خیلی بزرگی داره. از CoD بگیر که خودش یه ایونته واقعا به تنهایی، تا ایندیانا جونز و اوود و یه سری بازی فرست پارتی خفن دیگه و سوپرایزهای احتمالی مثل Doom و شاید شاید یه چیزی از Gears! ظاهرا یه شدو دراپ هم که داره و معلوم نیست چیه البته:D وقتی شوکیس رقیب اینه، سونی چطور میتونه یه سوپ مسخره و فقیرانه بزاره و بعد توجیه این باشه که نیازی به رقابت نداره؟ در صورتی که یه ذره شل کنه درجا موقعیتش رو از دست میده و رقابت اساسا با کسی شوخی نداره.
 
حدود 90 درصد پلیر های Hellblade 2 روی Xbox اصلا بازی را تمام نکردند! حدود نصف پلیر ها قبل از باس اول (که در نیم ساعت اول است) بازی را دراپ کردند.

View attachment 339999

Nearly 90% of Hellblade 2 Xbox players haven't completed its story
یکیشونم خودمم که با همه هایپ نصفه نیمه ای که بودم و همچین گرافیکی بازی رو آخراش فعلا ول کردم.این به شخصه به من ثابت کرد با اینکه گرافیک بالا میتونه خیلی جذاب باشه ولی بازم اگه گیم پلی و داستان ضعیف باشه ارزشی نداره.
 
شایعه شده عنوان لگو هورایزن به صورت همزمان برای PS5 و PC منتشر و دارای قابلیت سینگل پلیر و کواپ خواهد بود. در سامر گیم فست هم معرفی خواهد شد.



بیل بیل کون
این همون سیاست استراتژیک عرضه عناوین بر روی پی سی هست که هرمن هولست توضیح داده بود.

میشه انتظار داشت که ریمستر (ریمیک؟) Until Dawn هم روز عرضه بر روی پی سی عرضه بشه
 
والا يه شايعاتى از انحصارى جديد فرام سافتور بوده اين نسل.
ولى كلا عجيبه سونى با داشتن دو تا سولز لايك اورجينال انقد بى توجهى ميكنه به اين ترند پولساز.
الان هر كى از راه ميرسه داره سولز لايك ميسازه و خوبم ميفروشه :D
قشنگ خودت داری میبینی دیگه. عناوینی رو دارن ریمیک ریمستر میکنن که اصلا ارزش ندارن و اینهمه بازی خفن رو بایگانی کردن.
وجود این بازی‌های قدیمی کاتالوگ کتابخونه هر پلتفرم رو غنی می‌کنه و ماندگاری کاربر رو روی پلتفرم بیشتر می‌کنه.
اگر PS5 از PS4 پشتیبانی نمیکرد خریدش برام هیچگونه توجیهی نداشت. ما هم بیخودی انتظارمون بالاست. هیچی تو دست سونی نیست و با وعده سر خرمن و یه سری ریمستر درپیت داره وقت کشی میکنه تا از 2025 به بعد عناوینش آماده بشن.

پ.ن: کاش اون مایکروسافت تو شوکیسش این گیرز کالکشن رو برای PS5 معرفی کنه یه چند وقتی باهاش سرگرم بشیم.
 
شایعه:طبق گزارش‌ها، مایکروسافت در مراحل اولیه ساخت ریمستر دیگری از بازی Halo: Combat Evolved است و در نظر دارد آن را برای کنسول پلی‌استیشن 5 نیز عرضه کند.​

به گفته تام وارن در The Verge، مایکروسافت در صدد پورت بازی‌های دیگری تحت اسم رمز «Project Latitude می‌باشد. هر چند تام وارن اظهار کرده است عناوینی چون Fable، Gears 6 و South of Midnight هنوز برای پورت برنامه ریزی نشده‌اند. همچنین بازی جدید Doom اسمش Doom: The Dark Ages خواهد بود.


Microsoft is Going to Remaster Halo: Combat Evolved Again and is Considering a PS5 Release, Says New Report
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or