سرخط خبرها

  • Thread starter Thread starter FaRd!N
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز
ترجمه اشتباه کردی دیگه. میتونی بیای نقل قول کنی بگی بله من اشتباه برداشت کردم. :))

باقی ماجرا هم باز ربطی به اون متن نداره. یعنی به هرحال وقتی رفرنس میدی باید در چارچوب اون رفرنس بحث کنی. :D

میخای براساس آمار UK بحث کنی؟ خب آمار UK را بذار با استناد بر اون بحثت را پیش ببر. با ترجمه اشتباه بحث پیش بردی که منم جواب اون را نوشتم. الانم واقعا برای من به شخصه این بحث مهم نیست. کلا بحثی هست که انجام شده (تو اون تاپیک اکتی) و هر طرف نظر خودش را گفته. صرفا اون ترجمه اشتباه بود که منم به اون اشاره کردم.

پ.ن : شماها وظیفه شرعی میدونین گیم پس و ایکس باکس را بکوبین مگه ما اعتراضی کردیم؟
ترجمه اشتباهی نکردم متن مشخصه
حالا میخوای یه استاد زبان بیار ترجمه کنه بگه گیمپس باعث افزایش فروش بازی ها میشه
متن مشخص بود حرف منم در چهارچوب همون موضوع بود ، این تحلیل های بعدش برا شماها بود که گفتین گیمپس خوبه و فلانه و ... و اصلا ربطی به بحث من نداشت
در ضمن عزیزدلم من حدود 1 سال اصلا فعالیتی نداشتم که بخوام گیمپس و ایکس باکس رو بکوبم حقیقتا وقتشو نداشتم اینکار رو واگذار میکنم به شما و دوستانتون . تو تاپیک اکتی هم که مثال زدی یدونه پست هم از من پیدا نمیشه اونم مال شما که از اول توش مشغول بودی :D
 
ترجمه اشتباهی نکردم متن مشخصه
حالا میخوای یه استاد زبان بیار ترجمه کنه بگه گیمپس باعث افزایش فروش بازی ها میشه
متن مشخص بود حرف منم در چهارچوب همون موضوع بود ، این تحلیل های بعدش برا شماها بود که گفتین گیمپس خوبه و فلانه و ... و اصلا ربطی به بحث من نداشت
در ضمن عزیزدلم من حدود 1 سال اصلا فعالیتی نداشتم که بخوام گیمپس و ایکس باکس رو بکوبم حقیقتا وقتشو نداشتم اینکار رو واگذار میکنم به شما و دوستانتون . تو تاپیک اکتی هم که مثال زدی یدونه پست هم از من پیدا نمیشه اونم مال شما که از اول توش مشغول بودی :D

این دوتا عبارت یکسان هستند ؟

12 ماه بعد از عرضه بازی روی گیم پس فروش اون کاهش پیدا می کند.
حتی 12 ماه بعد از لانچ بازی، عرضه اون روی گیم پس باعث کاهش فروش می شود.
 
مسلما فروش بازی های انحصاری، وقتی Day One میان روی سرویس game pass کاهش پیدا میکنه و طیف اصلی مخاطبین کنسول که قاعدتا اشتراک هم دارن، دیگه تمایلی به خرید نخواهند داشت. اما حالا من از شما یه سوال دارم، این قراره چی رو اثبات کنه؟

گیم پس فارغ از اینکه خوبه یا بد و گیمرها باهاش حال میکنن یا نه، یه مدل بیزنسی جدید برای درآمده. در این مدل بیزنسی دیگه فروش بازی ها اهمیت نداره اصلا. بلکه میزان پلیرهاشون مهمه. یعنی چی؟ یعنی مایکروسافت بازی های انحصاری میسازه و همشون رو از همون روز اول عرضه میاره رو سرویسش (همینطور بازی های بزرگ و کوچیک ترد پارتی دیگه رو) تا پلیرها ترقیب بشن به عضویت در این سرویس. در نتیجه درآمد از فروش اشتراک، و افزایش پلیرهای بازی ها و سایر موارده نه فروش بازی که مسلما همه میدونیم کاهش پیدا میکنه. اگه این مفهوم رو متوجه بشید میبینید به وضوح سوال بالای شما بی نهایت غلطه. یعنی نباید پرسید این بازی ها چقدر فروختن، بلکه باید پرسید چقدر روند اشتراک گیری گیم پس رو رشد دادن و باعث افزایش کاربرهاش شدن؟

من با اینکه هیلو و هورایزن از نظر تجاری موفق بودن یا نه کار ندارم، اطلاعات خاصی هم ندارم در این زمینه، با اینکه روند رشد گیم پس هم مطابق با انتظارات مایکروسافت بوده یا نه و مدل جدید درآمدیشون کاربردی هست یا نه هم همینطور. صرفا دارم در مورد سوال بالا صحبت میکنم. این رو همه باید متوجه بشن که وقتی مایکروسافت بازی های بیگ باجت و سوپر هیت خودش مثل همین هایی که مثال زدی یا در آینده نزدیک استارفیلد رو میزاره روی گیم پس دیگه فروش این بازی ها براش اهمیت نداره و طبیعیه که مثلا آمار فروش استارفیلد عدد اصلا جالبی نخواهد بود. اما گفتم دیگه این فروش اصلا اهمیتی نداره، بلکه مهم اینه که یک، چقدر گیمرهای جدید رو قلقلک میده تا بیان اشتراک گیم پس بگیرن؟ دو، چقدر پلیر خواهد داشت و آیا گیم پس باعث میشه میزان پلیرهاش بیشتر از زمانی باشه که مخاطبین مجبور بودن پول بدن بخرنش؟

اگه جواب دو تا سوال بالا بله باشه، یعنی هم مشترکین گیم پس رو ببره بالا و هم پلیرهای بیشتری رو جذب کنه دیگه در این مدل بیزنسی جدید مایکروسافت اهمیتی نداره فروشش چقدر بوده. شما بگو هزار نسخه فروخته. فاقد هرگونه همیتی و ارزشی و هیچ چیزی رو نمیشه ازش برداشت کرد.

در نتیجه ملاک برای سنجش موفقیت گیم پس فروش بازی ها نیست، روند رشد مشترکین گیم پسه.
خیلی ساده یک سوال کردم. نمیدونم چرا شلوغش میکنی. من نه قصد کوبیدن سرویس رو دارم نه بحثای حاشیه ای. نیازی به شلوغ بازی نیست. خود من تا ۲۰۲۴ سرویس پلاس تمدید کردم و از این مدل سرویس کاملا حمایت میکنم.
برای من سواله چرا بقیه کمپانی ها این مدل شرینگ که ms بکار میبره رو بکار نمیبرند. برای من هنوز بطور منطقی قابل هضم نیست چطوری میشه برای بازیهای پر خرج AAA که با خون دل ساخته میشن و هزینه میشن بشه در این قالبی که ms داره پیاده میکنه منجر به حتی جلوگیری از ضرر دهی بشه چه برسه به سوددهی..
اینکه یه منبع مالی از بالا جدای از حساب و کتاب درآمد خود سرویس بیاد و کمک کنه تا به هر قیمتی بازیایی که مثال زدی دی وان بیاد رو سرویس.. اگر بحث اینه که منابع مالی دیگه ای هست اصلا ادامه دادن این بحث اشتباهه چون به جوابم رسیدم.
سرنوشت برخی ای پی ها مثل هیلو کم کم آدمو به شک میندازه دیگه آیا غیر از اینه؟
مسائل را اصلا باهم قاطی نکن. مایکروسافت حتی از دادن آمار مشترکین گیمپس و میزان فروش بازیها و کنسولش خودداری می‌کنه به نظرت این چیو ثابت می‌کنه ؟
 
  • Like
Reactions: lomis and Adidas95
من یه سوال دارم. این موضوع را رد می‌کنی که گیمپس باعث کاهش فروش هیلو اینفینیت و فورتزا هوزایزن ۵ شده یا اصلا تاثیری تو فروش بازی نداشته ؟ آخرین آمار فروش این دوتا بازی کجاست و چقدره ؟
بله رد میکنیم.

Forza Horizon 5 Set a New Forza Franchise Launch Month Sales Record, Says NPD

این موضوع بازی به بازی فرق میکنه. طبق گفته NPD برای بعضی بازیها آمار فروش رو افزایش داده و برای بعضی بازیها کاهش داده. برآیندش اما مثبت بوده.

Xbox Game Pass Helps Sales if a Game is Good, But Hurts Them if it’s Bad Says NPD
 
خیلی ساده یک سوال کردم. نمیدونم چرا شلوغش میکنی. من نه قصد کوبیدن سرویس رو دارم نه بحثای حاشیه ای. نیازی به شلوغ بازی نیست. خود من تا ۲۰۲۴ سرویس پلاس تمدید کردم و از این مدل سرویس کاملا حمایت میکنم.
برای من سواله چرا بقیه کمپانی ها این مدل شرینگ که ms بکار میبره رو بکار نمیبرند. برای من هنوز بطور منطقی قابل هضم نیست چطوری میشه برای بازیهای پر خرج AAA که با خون دل ساخته میشن و هزینه میشن بشه در این قالبی که ms داره پیاده میکنه منجر به حتی جلوگیری از ضرر دهی بشه چه برسه به سوددهی..
اینکه یه منبع مالی از بالا جدای از حساب و کتاب درآمد خود سرویس بیاد و کمک کنه تا به هر قیمتی بازیایی که مثال زدی دی وان بیاد رو سرویس.. اگر بحث اینه که منابع مالی دیگه ای هست اصلا ادامه دادن این بحث اشتباهه چون به جوابم رسیدم.
سرنوشت برخی ای پی ها مثل هیلو کم کم آدمو به شک میندازه دیگه آیا غیر از اینه؟
مسائل را اصلا باهم قاطی نکن. مایکروسافت حتی از دادن آمار مشترکین گیمپس و میزان فروش بازیها و کنسولش خودداری می‌کنه به نظرت این چیو ثابت می‌کنه ؟
من فعلا نمیدونم مایکرو ضرر میکنه یا سود با گیم پس
ولی هر هزینه ای که میکنه سرمایه گذاری رو آیندست!

سودی که میشه از بازی های GAAS برد خیلی زیاده(اگر بگیرن)، و وقتی MS چندتا بترکون داشته باشه رو سرویس ، به همراه هزینه اشتراک و فلان و ...

موقع بهره برداری که برسه، میتونند در کنارش بازی های سینگل پلیر هم بسازن و بدن رو سرویس!

همین COD رو بتونند به دست بیارن، وقتی عمده مخاطب های بازی از پلتفرم های دیگه رو بتونند جذب کنند تاثیر زیادی میتونه بزاره

الان مثلا راکستار صرفا از سود GTA O بعد اییییییین همه سال ، نمیتونه چندتا AAA خفن در بیاره؟
یا Hoyoverse با درآمدی که از گنشین داره نمیتونه؟

مطمئنا میتونند!
حالا اولی داره رو GTA بعدیش کار میکنه و حسابی هم میزنه به جیب
دومی ولی بازم GAAS میده بازی هاش رو که بازم پول چاپ کنه!(البته خرج آپدیت های بازی رو پشت صحنه ها رو نگاه کنید کم نیست...ولی بازم سوده خیلیییییه:دی )
همین EA با فیفا اینجوریه ، تیک تو NBA داره
و ...

مایکرو هم مطمئنا سود صرفا اشتراک خالی براش مهم نیست، و چندتا GAAS رو داره که پروموت کنه این وسط و ازشون چاه نفت در بیاره!
گرچه...نمیفهمم چرا سر ساپورت هیلو اینجوری خراب کردن:-"

---
جدا از اینکه مایکرو خودش به تنهایی داره قطب بازی RPG غربی و FPS میشه، و یه جورایی حتی اگر انحصاری نکنه که خیلی هاش رو میکنه/کرده ، بهترین گزینه برای طرفدارهای این سبک رو میزاره جلو پاشون که بیان سمتش:دی
یه جورایی این سبک رو کامل دست گرفته/خواهد گرفت با خرید اکتی:دی
 
بله رد میکنیم.

Forza Horizon 5 Set a New Forza Franchise Launch Month Sales Record, Says NPD

این موضوع بازی به بازی فرق میکنه. طبق گفته NPD برای بعضی بازیها آمار فروش رو افزایش داده و برای بعضی بازیها کاهش داده. برآیندش اما مثبت بوده.

Xbox Game Pass Helps Sales if a Game is Good, But Hurts Them if it’s Bad Says NPD
این چیزی که اینجا آوردی چیزی رو ثابت نمیکنه
فروش خوب فقط ی بازی فقط تو ماه اول انتشار نمیشه منبع معتبری برای پیش بینی
همین جا برگشته گفته بازی اگر خوب باشه کمک میشه به فروشش ، پس اینفینیت خیلی فاجعه بوده که اون شده نتیجه افت فروش وحشتناکش؟
 
آخرین ویرایش:
البته پارامترهای زیادی این وسط دخیلن و چون این بیزینس مدل هم تا حالا خیلی رو گیمنیگ سابقه نداشته نمیشه خیلی راحت آیندشو متصور شد:

اگر بازیهای مولتی یا GASS خیلی سودآور بشن برای گیم پس و بازیهای تک نفره صرفا مشوق مردم برای خرید اشتراک بشن، آیا بتدریج کیفیت و نقش بازیهای تک نفره بیشتر خواهد شد یا کمتر؟
اگر بازیهای مولتی یا GASS نتونن اون سودآوری لازم رو داشته باشن آیا مایکرو هزینه بیشتری رو ساخت یا انحصار بازیهای سینگل تک نفره خواهد کرد یا اونا رو به امون خدا ول میکنه؟
یا اینکه اگر بازیهای مولتی یا GASS خیلی سودآور بشن برای گیم پس مایکرو بازیهای تک نفره رو هم کم کم به سمت مولتی و GASS خواهد برد و اینطوری باعث مولتی شدن بازیهای سینگل هم خواهد شد یا نه؟

اینا هم مسایلی هست که خیلی جای بحثه و چون همونطور که گفتی یه بخش بزرگی از درامد اینجور سرویسا بازیهای مولتی و GASS هستش اینکه صاحب سرویس اجازه بده بازیهای پرخرج سینگل با کیفیت به حیاتشون ادامه بدن کمی سخته و این مساله برای طیفی که علاقه مند این بازیها هستن نگران کنندس

البته همه اینا حدسه و صرفا خواستم بگم که آینده اینقدرا هم واضح نیست و باید منتظر موند و دید چی میشه

.
این نگرانی ها که آره ، هست...

ولی صرفا حالت ایده آل منظورم بود که این سرویس علاوه بر هزینه اشتراک نیاز به بازی GAAS و مشترک زیاد داره
و اون موقعست که درآمدزاییش میتونه اونقدر خوب بشه که بتونه با این سیستم، بازی های خیبی خفن و بلاک باستری ساخته بشه

اینکه بالا دستی های بخش MS تا کی حاضر به این سرمایه گذاری هستن و برای کی انتظار بازگشت و سودآوری خفن رو دارن ما نمیدونیم
اینکه سبک بازی سازی به چه شکل پیش میره باز هم ما نمیدونیم
و خیلی چیزای دیگه
 
داستان گیم پس دقیقاً مثل سرویس های UALL در هتل داریه، درسته با ارائه ی سرویس UALL فروش توی رستوران های à la carte کاهش چشمگیری پیدا می کنه، اما اگر این سرویس UALL کیفیت و تنوع خوبی داشته باشه، باعث میشه که تعداد مسافرای اون هتل کذایی بیشتر و بیشتر بشن.
یک نکته ای هم از دیدگاه مسافر وجود داره، اونم اینکه فکر می کنه UALL خیلی به صرفه تر هست از یه پترن استاندارد مثل BB یا فرضاً HB یا حتی FB، لذا حاضره براش کلی پول بیشتر بده. ولی به این نکته توجه نمی کنه که یک دونه معده داره و مهم نیست چقدر خوراکی جلوش باشه، نهایتش میزان خوراکش یه مقدار ثابت با یه تولرانس قابل پیشبینیه
در نهایت اینکه هلته چند برابر اون چیزی که شما می خوری رو بابت سرویس پر سر و صدای UALL از جیب شما میکشه بیرون و شما هم خیلی خوشحالی که عجب بردی کردی :D در حالیکه با نصف اون اضافه مبلغ می تونستی توی بهترین رستوران های à la carte غذاهای بین الملل بخوری!

خلاصه این سرویس های اشتراکی هم شکل کلی شون اینجوریاست
شرکتا از جیب تا یه جایی حاضرن دامپ کنن که شما رو آلوده کنن، آلوده که کردن ملت رو، از اون به بعدش دیگه کوزه ی عسله براشون
کسی بخواهد امسال سه بازی Hi-Fi Rush و Starfield و Forza Motorsport رو روز عرضه خریداری کند باید ۱۷۰ دلار پرداخت کند.با ۱۲۰ دلار می تواند اشتراک یک ساله گیم پس تهیه کرده و این عناوین رو بازی کند،یعنی ۵۰ دلار هم کمتر هزینه می کند.رفیق مثالت خیلی بی ربط بود.
 
  • Like
Reactions: lomis
Krafton ناشر کالیستو پروتکل یه استودیو جدید در مونترئال کانادا با هدف ساخت بازیهای داستانی تاسیس کرده. ظاهرا هم بازیشون اقتباسی از رمان The Bird that Drinks Tears هست.
Ex-Ubisoft devs lead Krafton's new AAA studio in Montreal
 
آخرین ویرایش:
Annotation 2023-02-10 174556.png

طبق گفته جف گراب دوتا ایونت از طرف سونی در راه داریم یکیش SOP توی مارچ یا زودتر هست که البته طبق گفته گراب عناوین مهمی توش نیستن و سونی نمایش های اصلیش رو گذاشته برای پلی استیشن شوکیس که قبل از جون (قبل زمان مرسوم E3) برگزار میشه.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or