Last edited by a moderator:
ترجمه اشتباهی نکردم متن مشخصهترجمه اشتباه کردی دیگه. میتونی بیای نقل قول کنی بگی بله من اشتباه برداشت کردم.
باقی ماجرا هم باز ربطی به اون متن نداره. یعنی به هرحال وقتی رفرنس میدی باید در چارچوب اون رفرنس بحث کنی.
میخای براساس آمار UK بحث کنی؟ خب آمار UK را بذار با استناد بر اون بحثت را پیش ببر. با ترجمه اشتباه بحث پیش بردی که منم جواب اون را نوشتم. الانم واقعا برای من به شخصه این بحث مهم نیست. کلا بحثی هست که انجام شده (تو اون تاپیک اکتی) و هر طرف نظر خودش را گفته. صرفا اون ترجمه اشتباه بود که منم به اون اشاره کردم.
پ.ن : شماها وظیفه شرعی میدونین گیم پس و ایکس باکس را بکوبین مگه ما اعتراضی کردیم؟
ترجمه اشتباهی نکردم متن مشخصه
حالا میخوای یه استاد زبان بیار ترجمه کنه بگه گیمپس باعث افزایش فروش بازی ها میشه
متن مشخص بود حرف منم در چهارچوب همون موضوع بود ، این تحلیل های بعدش برا شماها بود که گفتین گیمپس خوبه و فلانه و ... و اصلا ربطی به بحث من نداشت
در ضمن عزیزدلم من حدود 1 سال اصلا فعالیتی نداشتم که بخوام گیمپس و ایکس باکس رو بکوبم حقیقتا وقتشو نداشتم اینکار رو واگذار میکنم به شما و دوستانتون . تو تاپیک اکتی هم که مثال زدی یدونه پست هم از من پیدا نمیشه اونم مال شما که از اول توش مشغول بودی
خیلی ساده یک سوال کردم. نمیدونم چرا شلوغش میکنی. من نه قصد کوبیدن سرویس رو دارم نه بحثای حاشیه ای. نیازی به شلوغ بازی نیست. خود من تا ۲۰۲۴ سرویس پلاس تمدید کردم و از این مدل سرویس کاملا حمایت میکنم.مسلما فروش بازی های انحصاری، وقتی Day One میان روی سرویس game pass کاهش پیدا میکنه و طیف اصلی مخاطبین کنسول که قاعدتا اشتراک هم دارن، دیگه تمایلی به خرید نخواهند داشت. اما حالا من از شما یه سوال دارم، این قراره چی رو اثبات کنه؟
گیم پس فارغ از اینکه خوبه یا بد و گیمرها باهاش حال میکنن یا نه، یه مدل بیزنسی جدید برای درآمده. در این مدل بیزنسی دیگه فروش بازی ها اهمیت نداره اصلا. بلکه میزان پلیرهاشون مهمه. یعنی چی؟ یعنی مایکروسافت بازی های انحصاری میسازه و همشون رو از همون روز اول عرضه میاره رو سرویسش (همینطور بازی های بزرگ و کوچیک ترد پارتی دیگه رو) تا پلیرها ترقیب بشن به عضویت در این سرویس. در نتیجه درآمد از فروش اشتراک، و افزایش پلیرهای بازی ها و سایر موارده نه فروش بازی که مسلما همه میدونیم کاهش پیدا میکنه. اگه این مفهوم رو متوجه بشید میبینید به وضوح سوال بالای شما بی نهایت غلطه. یعنی نباید پرسید این بازی ها چقدر فروختن، بلکه باید پرسید چقدر روند اشتراک گیری گیم پس رو رشد دادن و باعث افزایش کاربرهاش شدن؟
من با اینکه هیلو و هورایزن از نظر تجاری موفق بودن یا نه کار ندارم، اطلاعات خاصی هم ندارم در این زمینه، با اینکه روند رشد گیم پس هم مطابق با انتظارات مایکروسافت بوده یا نه و مدل جدید درآمدیشون کاربردی هست یا نه هم همینطور. صرفا دارم در مورد سوال بالا صحبت میکنم. این رو همه باید متوجه بشن که وقتی مایکروسافت بازی های بیگ باجت و سوپر هیت خودش مثل همین هایی که مثال زدی یا در آینده نزدیک استارفیلد رو میزاره روی گیم پس دیگه فروش این بازی ها براش اهمیت نداره و طبیعیه که مثلا آمار فروش استارفیلد عدد اصلا جالبی نخواهد بود. اما گفتم دیگه این فروش اصلا اهمیتی نداره، بلکه مهم اینه که یک، چقدر گیمرهای جدید رو قلقلک میده تا بیان اشتراک گیم پس بگیرن؟ دو، چقدر پلیر خواهد داشت و آیا گیم پس باعث میشه میزان پلیرهاش بیشتر از زمانی باشه که مخاطبین مجبور بودن پول بدن بخرنش؟
اگه جواب دو تا سوال بالا بله باشه، یعنی هم مشترکین گیم پس رو ببره بالا و هم پلیرهای بیشتری رو جذب کنه دیگه در این مدل بیزنسی جدید مایکروسافت اهمیتی نداره فروشش چقدر بوده. شما بگو هزار نسخه فروخته. فاقد هرگونه همیتی و ارزشی و هیچ چیزی رو نمیشه ازش برداشت کرد.
در نتیجه ملاک برای سنجش موفقیت گیم پس فروش بازی ها نیست، روند رشد مشترکین گیم پسه.
بله رد میکنیم.من یه سوال دارم. این موضوع را رد میکنی که گیمپس باعث کاهش فروش هیلو اینفینیت و فورتزا هوزایزن ۵ شده یا اصلا تاثیری تو فروش بازی نداشته ؟ آخرین آمار فروش این دوتا بازی کجاست و چقدره ؟
من فعلا نمیدونم مایکرو ضرر میکنه یا سود با گیم پسخیلی ساده یک سوال کردم. نمیدونم چرا شلوغش میکنی. من نه قصد کوبیدن سرویس رو دارم نه بحثای حاشیه ای. نیازی به شلوغ بازی نیست. خود من تا ۲۰۲۴ سرویس پلاس تمدید کردم و از این مدل سرویس کاملا حمایت میکنم.
برای من سواله چرا بقیه کمپانی ها این مدل شرینگ که ms بکار میبره رو بکار نمیبرند. برای من هنوز بطور منطقی قابل هضم نیست چطوری میشه برای بازیهای پر خرج AAA که با خون دل ساخته میشن و هزینه میشن بشه در این قالبی که ms داره پیاده میکنه منجر به حتی جلوگیری از ضرر دهی بشه چه برسه به سوددهی..
اینکه یه منبع مالی از بالا جدای از حساب و کتاب درآمد خود سرویس بیاد و کمک کنه تا به هر قیمتی بازیایی که مثال زدی دی وان بیاد رو سرویس.. اگر بحث اینه که منابع مالی دیگه ای هست اصلا ادامه دادن این بحث اشتباهه چون به جوابم رسیدم.
سرنوشت برخی ای پی ها مثل هیلو کم کم آدمو به شک میندازه دیگه آیا غیر از اینه؟
مسائل را اصلا باهم قاطی نکن. مایکروسافت حتی از دادن آمار مشترکین گیمپس و میزان فروش بازیها و کنسولش خودداری میکنه به نظرت این چیو ثابت میکنه ؟
این چیزی که اینجا آوردی چیزی رو ثابت نمیکنهبله رد میکنیم.
Forza Horizon 5 Set a New Forza Franchise Launch Month Sales Record, Says NPD
این موضوع بازی به بازی فرق میکنه. طبق گفته NPD برای بعضی بازیها آمار فروش رو افزایش داده و برای بعضی بازیها کاهش داده. برآیندش اما مثبت بوده.
Xbox Game Pass Helps Sales if a Game is Good, But Hurts Them if it’s Bad Says NPD
این نگرانی ها که آره ، هست...البته پارامترهای زیادی این وسط دخیلن و چون این بیزینس مدل هم تا حالا خیلی رو گیمنیگ سابقه نداشته نمیشه خیلی راحت آیندشو متصور شد:
اگر بازیهای مولتی یا GASS خیلی سودآور بشن برای گیم پس و بازیهای تک نفره صرفا مشوق مردم برای خرید اشتراک بشن، آیا بتدریج کیفیت و نقش بازیهای تک نفره بیشتر خواهد شد یا کمتر؟
اگر بازیهای مولتی یا GASS نتونن اون سودآوری لازم رو داشته باشن آیا مایکرو هزینه بیشتری رو ساخت یا انحصار بازیهای سینگل تک نفره خواهد کرد یا اونا رو به امون خدا ول میکنه؟
یا اینکه اگر بازیهای مولتی یا GASS خیلی سودآور بشن برای گیم پس مایکرو بازیهای تک نفره رو هم کم کم به سمت مولتی و GASS خواهد برد و اینطوری باعث مولتی شدن بازیهای سینگل هم خواهد شد یا نه؟
اینا هم مسایلی هست که خیلی جای بحثه و چون همونطور که گفتی یه بخش بزرگی از درامد اینجور سرویسا بازیهای مولتی و GASS هستش اینکه صاحب سرویس اجازه بده بازیهای پرخرج سینگل با کیفیت به حیاتشون ادامه بدن کمی سخته و این مساله برای طیفی که علاقه مند این بازیها هستن نگران کنندس
البته همه اینا حدسه و صرفا خواستم بگم که آینده اینقدرا هم واضح نیست و باید منتظر موند و دید چی میشه
.
کسی بخواهد امسال سه بازی Hi-Fi Rush و Starfield و Forza Motorsport رو روز عرضه خریداری کند باید ۱۷۰ دلار پرداخت کند.با ۱۲۰ دلار می تواند اشتراک یک ساله گیم پس تهیه کرده و این عناوین رو بازی کند،یعنی ۵۰ دلار هم کمتر هزینه می کند.رفیق مثالت خیلی بی ربط بود.داستان گیم پس دقیقاً مثل سرویس های UALL در هتل داریه، درسته با ارائه ی سرویس UALL فروش توی رستوران های à la carte کاهش چشمگیری پیدا می کنه، اما اگر این سرویس UALL کیفیت و تنوع خوبی داشته باشه، باعث میشه که تعداد مسافرای اون هتل کذایی بیشتر و بیشتر بشن.
یک نکته ای هم از دیدگاه مسافر وجود داره، اونم اینکه فکر می کنه UALL خیلی به صرفه تر هست از یه پترن استاندارد مثل BB یا فرضاً HB یا حتی FB، لذا حاضره براش کلی پول بیشتر بده. ولی به این نکته توجه نمی کنه که یک دونه معده داره و مهم نیست چقدر خوراکی جلوش باشه، نهایتش میزان خوراکش یه مقدار ثابت با یه تولرانس قابل پیشبینیه
در نهایت اینکه هلته چند برابر اون چیزی که شما می خوری رو بابت سرویس پر سر و صدای UALL از جیب شما میکشه بیرون و شما هم خیلی خوشحالی که عجب بردی کردی در حالیکه با نصف اون اضافه مبلغ می تونستی توی بهترین رستوران های à la carte غذاهای بین الملل بخوری!
خلاصه این سرویس های اشتراکی هم شکل کلی شون اینجوریاست
شرکتا از جیب تا یه جایی حاضرن دامپ کنن که شما رو آلوده کنن، آلوده که کردن ملت رو، از اون به بعدش دیگه کوزه ی عسله براشون