سرخط خبرها

  • Thread starter Thread starter FaRd!N
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز
طبق اسناد رسمی مایکروسافت که برای تایید خرید اکتیویژن بیلیزارد ارائه شده عرضه بازی ها بر روی گیم پس حتی 1 سال بعد از لانچ هم باعث کاهش فروش بازی ها می شه
IMG_20230209_001904_240.jpg
در صورتی که در گذشته آقای اسپنسر همچین ادعایی داشتن
IMG_20230209_003434_992.jpg
 
طبق اسناد رسمی مایکروسافت که برای تایید خرید اکتیویژن بیلیزارد ارائه شده عرضه بازی ها بر روی گیم پس حتی 1 سال بعد از لانچ هم باعث کاهش فروش بازی ها می شه
View attachment 283926
در صورتی که در گذشته آقای اسپنسر همچین ادعایی داشتن
View attachment 283927
رفیق مصاحبه سال ۲۰۱۸ که بعد از افزایش فروش State of Decay 2 و Forza Horizon 4 نسبت به نسخه های قبلی بوده چه ربطی به الان دارد؟

State of Decay 2 was May's best-selling game, as launch month sales nearly doubled that of the previous entry in the franchise, State of Decay

Forza Horizon 4 achieved the highest launch month dollar sales in Forza franchise history, and is the biggest launch for a racing game on any Xbox platform in history. Forza Horizon 4 was the seventh best-selling game of September

کجای حرف ایشون در سال ۲۰۱۸ اشتباه بوده است؟
 
  • Like
Reactions: ce7en44 and Taha75
رفیق مصاحبه سال ۲۰۱۸ که بعد از افزایش فروش State of Decay 2 و Forza Horizon 4 نسبت به نسخه های قبلی بوده چه ربطی به الان دارد؟

State of Decay 2 was May's best-selling game, as launch month sales nearly doubled that of the previous entry in the franchise, State of Decay

Forza Horizon 4 achieved the highest launch month dollar sales in Forza franchise history, and is the biggest launch for a racing game on any Xbox platform in history. Forza Horizon 4 was the seventh best-selling game of September

کجای حرف ایشون در سال ۲۰۱۸ اشتباه بوده است؟
گیمپس سال 2018 کلا چقدر یوزر داشته که بخواد رو فروش بازی ها تاثیر بزاره ؟ :-/ قطعا قابل مقایسه با 25+ میلیون یوزر الان نیست
خلاصه تحلیل ایشون چیز دیگه ای بوده ولی نتیجه طبق اسناد رسمی خود شرکت چیز دیگه ای هست
 
طبق گفته ی کارگردان Atomic Heart، برای تکمیل کمپین اصلی بازی 20 الی 25 ساعت به طول می انجامد


تکمیلی:

- 3 درجه سختی
- 12 نوع سلاح
- 35 الی 40 ساعت برای 100٪ کردن
- همراه هوش مصنوعیتون اطلاعاتی در مورد جهان بازی ارائه میده و عملکردهای مختلفی را خواهد داشت
 
طبق اسناد رسمی مایکروسافت که برای تایید خرید اکتیویژن بیلیزارد ارائه شده عرضه بازی ها بر روی گیم پس حتی 1 سال بعد از لانچ هم باعث کاهش فروش بازی ها می شه
View attachment 283926
در صورتی که در گذشته آقای اسپنسر همچین ادعایی داشتن

ترجمه این عبارت این چیزی هست که شما نوشتی؟

ترجمه صحیح این هستش : ماکروسافت اعلام کرده که بررسی داخلی اونها نشون میده که فروش بازی ها 12 ماه بعد از اضافه شدنشون به گیم پس کاهش پیدا میکند.

12 ماه بعد از اضافه شدن بازی به گیم پس و حتی درکل 12 ماه بعد از عرضه بازی هم معمولا فروش بازی کاهش پیدا میکنه و ربطی به اون تحلیل شما ندارد. کلا از جمله ای که ماکروسافت اعلام کرده تحلیل خاصی نمیشه کرد.

"حتی 1 سال بعد لانچ" از کجا دراومد تو اون متن من نمیدونم :D
 
آخرین ویرایش:
ترجمه این عبارت این چیزی هست که شما نوشتی؟

ترجمه صحیح این هستش : ماکروسافت اعلام که بررسی داخلی اونها نشون میده که فروش بازی ها 12 ماه بعد از اضافه شدنشون به گیم پس کاهش پیدا میکند.

12 ماه بعد از اضافه شدن بازی به گیم پس و حتی درکل 12 ماه بعد از عرضه بازی هم معمولا فروش بازی کاهش پیدا میکنه و ربطی به اون تحلیل شما ندارد. کلا از جمله ای که ماکروسافت اعلام کرده تحلیل خاصی نمیشه کرد.

"حتی 1 سال بعد لانچ" از کجا دراومد تو اون متن من نمیدونم :D
در کنارش از واژه base game استفاده شده، در مورد dlc ها و ... حرفی زده نشده و همچنین درآمد بخش گیم پس.
 
ترجمه این عبارت این چیزی هست که شما نوشتی؟

ترجمه صحیح این هستش : ماکروسافت اعلام که بررسی داخلی اونها نشون میده که فروش بازی ها 12 ماه بعد از اضافه شدنشون به گیم پس کاهش پیدا میکند.

12 ماه بعد از اضافه شدن بازی به گیم پس و حتی درکل 12 ماه بعد از عرضه بازی هم معمولا فروش بازی کاهش پیدا میکنه و ربطی به اون تحلیل شما ندارد. کلا از جمله ای که ماکروسافت اعلام کرده تحلیل خاصی نمیشه کرد.

"حتی 1 سال بعد لانچ" از کجا دراومد تو اون متن من نمیدونم :D
من یه سوال دارم. این موضوع را رد می‌کنی که گیمپس باعث کاهش فروش هیلو اینفینیت و فورتزا هوزایزن ۵ شده یا اصلا تاثیری تو فروش بازی نداشته ؟ آخرین آمار فروش این دوتا بازی کجاست و چقدره ؟
 
من یه سوال دارم. این موضوع را رد می‌کنی که گیمپس باعث کاهش فروش هیلو اینفینیت و فورتزا هوزایزن ۵ شده یا اصلا تاثیری تو فروش بازی نداشته ؟ آخرین آمار فروش این دوتا بازی کجاست و چقدره ؟

مشخصا باعث کاهش فروش روی پلتفرم ایکس باکس حداقل میشه. ولی خب این یک نوع مدل اقتصادی دیگه هست.

من وقتی اشتراک میفروشم در کنار فروش پکیج، حتما باید انتظار داشته باشم که فروش پکیج به تنهایی کاهش پیدا کنه چون دارم یک مدل اقتصادی دیگه تست میکنم.

اما بحث اینه باید دو مدل اقتصادی روبروی هم قرار بگیرن. یعنی فروش پکیج در مقابل فروش پیکج و اشتراک کنار هم. نه اینکه فروش پیکج از مدل اقتصادی اول مقابل فروش فقط پیکج از مدل اقتصادی دوم

در کنار این باید عامل و تاثیرگذاری گیم پس در شناخته شدن بیشتر برخی بازی های کم فروش تر و غیرمعروف تر + بحث افزایش فروش DLC و محتوای جانبی بررسی بشه.


پ.ن : همین الان خبر گذاشتن تو تایپک آمار فروش از اینکه یاکوزا تو 9 ماه 1.73 میلیون نسخه فروخته درحالی که هم روی گیم پس بوده کل سری هم پلاس. پس صرف بودن روی سرویس اشتراکی نمیتونه به معنی ضرر به ناشر باشه.
 
من یه سوال دارم. این موضوع را رد می‌کنی که گیمپس باعث کاهش فروش هیلو اینفینیت و فورتزا هوزایزن ۵ شده یا اصلا تاثیری تو فروش بازی نداشته ؟ آخرین آمار فروش این دوتا بازی کجاست و چقدره ؟

مسلما فروش بازی های انحصاری، وقتی Day One میان روی سرویس game pass کاهش پیدا میکنه و طیف اصلی مخاطبین کنسول که قاعدتا اشتراک هم دارن، دیگه تمایلی به خرید نخواهند داشت. اما حالا من از شما یه سوال دارم، این قراره چی رو اثبات کنه؟

گیم پس فارغ از اینکه خوبه یا بد و گیمرها باهاش حال میکنن یا نه، یه مدل بیزنسی جدید برای درآمده. در این مدل بیزنسی دیگه فروش بازی ها اهمیت نداره اصلا. بلکه میزان پلیرهاشون مهمه. یعنی چی؟ یعنی مایکروسافت بازی های انحصاری میسازه و همشون رو از همون روز اول عرضه میاره رو سرویسش (همینطور بازی های بزرگ و کوچیک ترد پارتی دیگه رو) تا پلیرها ترقیب بشن به عضویت در این سرویس. در نتیجه درآمد از فروش اشتراک، و افزایش پلیرهای بازی ها و سایر موارده نه فروش بازی که مسلما همه میدونیم کاهش پیدا میکنه. اگه این مفهوم رو متوجه بشید میبینید به وضوح سوال بالای شما بی نهایت غلطه. یعنی نباید پرسید این بازی ها چقدر فروختن، بلکه باید پرسید چقدر روند اشتراک گیری گیم پس رو رشد دادن و باعث افزایش کاربرهاش شدن؟

من با اینکه هیلو و هورایزن از نظر تجاری موفق بودن یا نه کار ندارم، اطلاعات خاصی هم ندارم در این زمینه، با اینکه روند رشد گیم پس هم مطابق با انتظارات مایکروسافت بوده یا نه و مدل جدید درآمدیشون کاربردی هست یا نه هم همینطور. صرفا دارم در مورد سوال بالا صحبت میکنم. این رو همه باید متوجه بشن که وقتی مایکروسافت بازی های بیگ باجت و سوپر هیت خودش مثل همین هایی که مثال زدی یا در آینده نزدیک استارفیلد رو میزاره روی گیم پس دیگه فروش این بازی ها براش اهمیت نداره و طبیعیه که مثلا آمار فروش استارفیلد عدد اصلا جالبی نخواهد بود. اما گفتم دیگه این فروش اصلا اهمیتی نداره، بلکه مهم اینه که یک، چقدر گیمرهای جدید رو قلقلک میده تا بیان اشتراک گیم پس بگیرن؟ دو، چقدر پلیر خواهد داشت و آیا گیم پس باعث میشه میزان پلیرهاش بیشتر از زمانی باشه که مخاطبین مجبور بودن پول بدن بخرنش؟

اگه جواب دو تا سوال بالا بله باشه، یعنی هم مشترکین گیم پس رو ببره بالا و هم پلیرهای بیشتری رو جذب کنه دیگه در این مدل بیزنسی جدید مایکروسافت اهمیتی نداره فروشش چقدر بوده. شما بگو هزار نسخه فروخته. فاقد هرگونه همیتی و ارزشی و هیچ چیزی رو نمیشه ازش برداشت کرد.

در نتیجه ملاک برای سنجش موفقیت گیم پس فروش بازی ها نیست، روند رشد مشترکین گیم پسه.
 
ترجمه این عبارت این چیزی هست که شما نوشتی؟

ترجمه صحیح این هستش : ماکروسافت اعلام که بررسی داخلی اونها نشون میده که فروش بازی ها 12 ماه بعد از اضافه شدنشون به گیم پس کاهش پیدا میکند.

12 ماه بعد از اضافه شدن بازی به گیم پس و حتی درکل 12 ماه بعد از عرضه بازی هم معمولا فروش بازی کاهش پیدا میکنه و ربطی به اون تحلیل شما ندارد. کلا از جمله ای که ماکروسافت اعلام کرده تحلیل خاصی نمیشه کرد.

"حتی 1 سال بعد لانچ" از کجا دراومد تو اون متن من نمیدونم :D
بله مرسی که شما یه ترجمه متفاوت و جدید ارائه دادید :D decline in base game sales
فکر کنم اونقدری جمله عجیب غریبی برا ترجمه نباشه و مشخصا اشاره شده که باعث کاهش فروش بازی ها میشه چیزی که اینجا برعکسشو میگفتن و اصرار داشتن گیمپس باعث افزایش فروش بازی ها میشه
حالا در کل من نگفتم که گیمپس بده یا فلانه که وظیفه شرعی خودت دونستی حمایت کنی :D یه فکته مشخصه احتیاجی هم به آمار رسمی نبود چون از فروش بازی ها مشخصه ... حتی بازی های مولتی پلتفرم که برا گیمپس هم عرضه نمیشن رو فروششون برا پلتفرم xbox تاثیر گذاشته و بارها دیدیم مثلا آمار UK که میاد وضعیت فروش یه چیزی حدود 80 به 20 هست دیگه بازی هایی که برا گیمپس عرضه میشن بماند
 
ترجمه این عبارت این چیزی هست که شما نوشتی؟

ترجمه صحیح این هستش : ماکروسافت اعلام که بررسی داخلی اونها نشون میده که فروش بازی ها 12 ماه بعد از اضافه شدنشون به گیم پس کاهش پیدا میکند.

12 ماه بعد از اضافه شدن بازی به گیم پس و حتی درکل 12 ماه بعد از عرضه بازی هم معمولا فروش بازی کاهش پیدا میکنه و ربطی به اون تحلیل شما ندارد. کلا از جمله ای که ماکروسافت اعلام کرده تحلیل خاصی نمیشه کرد.

"حتی 1 سال بعد لانچ" از کجا دراومد تو اون متن من نمیدونم :D
اون ترجمه که خب دلی بوده و ایرادی بهش نیست "لانچ و حتی" نشون میده این موضوع رو
ولی اینم جمله گنگیه تو اسناد مایکرو و از پدرسوخته بازیشه، یعنی چی 12 ماه بعد از اومدن رو گیم پس فروش کم میشه؟ اصلا 12 ماه بعد هنوز رو گیم پس هست؟ یه for میذاشت قبل از زمان میشد کاهش فروش برای اون 12 ماه که معلومه از قصد و با منظور اینکارو نکرده تا واکنش های هیجانی مثل اینجا رو تو تله بندازه
 
بله مرسی که شما یه ترجمه متفاوت و جدید ارائه دادید :D decline in base game sales
فکر کنم اونقدری جمله عجیب غریبی برا ترجمه نباشه و مشخصا اشاره شده که باعث کاهش فروش بازی ها میشه چیزی که اینجا برعکسشو میگفتن و اصرار داشتن گیمپس باعث افزایش فروش بازی ها میشه
حالا در کل من نگفتم که گیمپس بده یا فلانه که وظیفه شرعی خودت دونستی حمایت کنی :D یه فکته مشخصه احتیاجی هم به آمار رسمی نبود چون از فروش بازی ها مشخصه ... حتی بازی های مولتی پلتفرم که برا گیمپس هم عرضه نمیشن رو فروششون برا پلتفرم xbox تاثیر گذاشته و بارها دیدیم مثلا آمار UK که میاد وضعیت فروش یه چیزی حدود 80 به 20 هست دیگه بازی هایی که برا گیمپس عرضه میشن بماند

ترجمه اشتباه کردی دیگه. میتونی بیای نقل قول کنی بگی بله من اشتباه برداشت کردم. :))

باقی ماجرا هم باز ربطی به اون متن نداره. یعنی به هرحال وقتی رفرنس میدی باید در چارچوب اون رفرنس بحث کنی. :D

میخای براساس آمار UK بحث کنی؟ خب آمار UK را بذار با استناد بر اون بحثت را پیش ببر. با ترجمه اشتباه بحث پیش بردی که منم جواب اون را نوشتم. الانم واقعا برای من به شخصه این بحث مهم نیست. کلا بحثی هست که انجام شده (تو اون تاپیک اکتی) و هر طرف نظر خودش را گفته. صرفا اون ترجمه اشتباه بود که منم به اون اشاره کردم.

پ.ن : شماها وظیفه شرعی میدونین گیم پس و ایکس باکس را بکوبین مگه ما اعتراضی کردیم؟
 
مسلما فروش بازی های انحصاری، وقتی Day One میان روی سرویس game pass کاهش پیدا میکنه و طیف اصلی مخاطبین کنسول که قاعدتا اشتراک هم دارن، دیگه تمایلی به خرید نخواهند داشت. اما حالا من از شما یه سوال دارم، این قراره چی رو اثبات کنه؟

گیم پس فارغ از اینکه خوبه یا بد و گیمرها باهاش حال میکنن یا نه، یه مدل بیزنسی جدید برای درآمده. در این مدل بیزنسی دیگه فروش بازی ها اهمیت نداره اصلا. بلکه میزان پلیرهاشون مهمه. یعنی چی؟ یعنی مایکروسافت بازی های انحصاری میسازه و همشون رو از همون روز اول عرضه میاره رو سرویسش (همینطور بازی های بزرگ و کوچیک ترد پارتی دیگه رو) تا پلیرها ترقیب بشن به عضویت در این سرویس. در نتیجه درآمد از فروش اشتراک، و افزایش پلیرهای بازی ها و سایر موارده نه فروش بازی که مسلما همه میدونیم کاهش پیدا میکنه. اگه این مفهوم رو متوجه بشید میبینید به وضوح سوال بالای شما بی نهایت غلطه. یعنی نباید پرسید این بازی ها چقدر فروختن، بلکه باید پرسید چقدر روند اشتراک گیری گیم پس رو رشد دادن و باعث افزایش کاربرهاش شدن؟

من با اینکه هیلو و هورایزن از نظر تجاری موفق بودن یا نه کار ندارم، اطلاعات خاصی هم ندارم در این زمینه، با اینکه روند رشد گیم پس هم مطابق با انتظارات مایکروسافت بوده یا نه و مدل جدید درآمدیشون کاربردی هست یا نه هم همینطور. صرفا دارم در مورد سوال بالا صحبت میکنم. این رو همه باید متوجه بشن که وقتی مایکروسافت بازی های بیگ باجت و سوپر هیت خودش مثل همین هایی که مثال زدی یا در آینده نزدیک استارفیلد رو میزاره روی گیم پس دیگه فروش این بازی ها براش اهمیت نداره و طبیعیه که مثلا آمار فروش استارفیلد عدد اصلا جالبی نخواهد بود. اما گفتم دیگه این فروش اصلا اهمیتی نداره، بلکه مهم اینه که یک، چقدر گیمرهای جدید رو قلقلک میده تا بیان اشتراک گیم پس بگیرن؟ دو، چقدر پلیر خواهد داشت و آیا گیم پس باعث میشه میزان پلیرهاش بیشتر از زمانی باشه که مخاطبین مجبور بودن پول بدن بخرنش؟

اگه جواب دو تا سوال بالا بله باشه، یعنی هم مشترکین گیم پس رو ببره بالا و هم پلیرهای بیشتری رو جذب کنه دیگه در این مدل بیزنسی جدید مایکروسافت اهمیتی نداره فروشش چقدر بوده. شما بگو هزار نسخه فروخته. فاقد هرگونه همیتی و ارزشی و هیچ چیزی رو نمیشه ازش برداشت کرد.

در نتیجه ملاک برای سنجش موفقیت گیم پس فروش بازی ها نیست، روند رشد مشترکین گیم پسه.
داستان گیم پس دقیقاً مثل سرویس های UALL در هتل داریه، درسته با ارائه ی سرویس UALL فروش توی رستوران های à la carte کاهش چشمگیری پیدا می کنه، اما اگر این سرویس UALL کیفیت و تنوع خوبی داشته باشه، باعث میشه که تعداد مسافرای اون هتل کذایی بیشتر و بیشتر بشن.
یک نکته ای هم از دیدگاه مسافر وجود داره، اونم اینکه فکر می کنه UALL خیلی به صرفه تر هست از یه پترن استاندارد مثل BB یا فرضاً HB یا حتی FB، لذا حاضره براش کلی پول بیشتر بده. ولی به این نکته توجه نمی کنه که یک دونه معده داره و مهم نیست چقدر خوراکی جلوش باشه، نهایتش میزان خوراکش یه مقدار ثابت با یه تولرانس قابل پیشبینیه
در نهایت اینکه هلته چند برابر اون چیزی که شما می خوری رو بابت سرویس پر سر و صدای UALL از جیب شما میکشه بیرون و شما هم خیلی خوشحالی که عجب بردی کردی :D در حالیکه با نصف اون اضافه مبلغ می تونستی توی بهترین رستوران های à la carte غذاهای بین الملل بخوری!

خلاصه این سرویس های اشتراکی هم شکل کلی شون اینجوریاست
شرکتا از جیب تا یه جایی حاضرن دامپ کنن که شما رو آلوده کنن، آلوده که کردن ملت رو، از اون به بعدش دیگه کوزه ی عسله براشون
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

  • تبلیغات متنی

    Top
    رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
    اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
    or