Last edited by a moderator:
رفیق مصاحبه سال ۲۰۱۸ که بعد از افزایش فروش State of Decay 2 و Forza Horizon 4 نسبت به نسخه های قبلی بوده چه ربطی به الان دارد؟طبق اسناد رسمی مایکروسافت که برای تایید خرید اکتیویژن بیلیزارد ارائه شده عرضه بازی ها بر روی گیم پس حتی 1 سال بعد از لانچ هم باعث کاهش فروش بازی ها می شه
View attachment 283926
در صورتی که در گذشته آقای اسپنسر همچین ادعایی داشتن
View attachment 283927
گیمپس سال 2018 کلا چقدر یوزر داشته که بخواد رو فروش بازی ها تاثیر بزاره ؟ قطعا قابل مقایسه با 25+ میلیون یوزر الان نیسترفیق مصاحبه سال ۲۰۱۸ که بعد از افزایش فروش State of Decay 2 و Forza Horizon 4 نسبت به نسخه های قبلی بوده چه ربطی به الان دارد؟
State of Decay 2 was May's best-selling game, as launch month sales nearly doubled that of the previous entry in the franchise, State of Decay
Forza Horizon 4 achieved the highest launch month dollar sales in Forza franchise history, and is the biggest launch for a racing game on any Xbox platform in history. Forza Horizon 4 was the seventh best-selling game of September
کجای حرف ایشون در سال ۲۰۱۸ اشتباه بوده است؟
طبق اسناد رسمی مایکروسافت که برای تایید خرید اکتیویژن بیلیزارد ارائه شده عرضه بازی ها بر روی گیم پس حتی 1 سال بعد از لانچ هم باعث کاهش فروش بازی ها می شه
View attachment 283926
در صورتی که در گذشته آقای اسپنسر همچین ادعایی داشتن
در کنارش از واژه base game استفاده شده، در مورد dlc ها و ... حرفی زده نشده و همچنین درآمد بخش گیم پس.ترجمه این عبارت این چیزی هست که شما نوشتی؟
ترجمه صحیح این هستش : ماکروسافت اعلام که بررسی داخلی اونها نشون میده که فروش بازی ها 12 ماه بعد از اضافه شدنشون به گیم پس کاهش پیدا میکند.
12 ماه بعد از اضافه شدن بازی به گیم پس و حتی درکل 12 ماه بعد از عرضه بازی هم معمولا فروش بازی کاهش پیدا میکنه و ربطی به اون تحلیل شما ندارد. کلا از جمله ای که ماکروسافت اعلام کرده تحلیل خاصی نمیشه کرد.
"حتی 1 سال بعد لانچ" از کجا دراومد تو اون متن من نمیدونم
من یه سوال دارم. این موضوع را رد میکنی که گیمپس باعث کاهش فروش هیلو اینفینیت و فورتزا هوزایزن ۵ شده یا اصلا تاثیری تو فروش بازی نداشته ؟ آخرین آمار فروش این دوتا بازی کجاست و چقدره ؟ترجمه این عبارت این چیزی هست که شما نوشتی؟
ترجمه صحیح این هستش : ماکروسافت اعلام که بررسی داخلی اونها نشون میده که فروش بازی ها 12 ماه بعد از اضافه شدنشون به گیم پس کاهش پیدا میکند.
12 ماه بعد از اضافه شدن بازی به گیم پس و حتی درکل 12 ماه بعد از عرضه بازی هم معمولا فروش بازی کاهش پیدا میکنه و ربطی به اون تحلیل شما ندارد. کلا از جمله ای که ماکروسافت اعلام کرده تحلیل خاصی نمیشه کرد.
"حتی 1 سال بعد لانچ" از کجا دراومد تو اون متن من نمیدونم
من یه سوال دارم. این موضوع را رد میکنی که گیمپس باعث کاهش فروش هیلو اینفینیت و فورتزا هوزایزن ۵ شده یا اصلا تاثیری تو فروش بازی نداشته ؟ آخرین آمار فروش این دوتا بازی کجاست و چقدره ؟
من یه سوال دارم. این موضوع را رد میکنی که گیمپس باعث کاهش فروش هیلو اینفینیت و فورتزا هوزایزن ۵ شده یا اصلا تاثیری تو فروش بازی نداشته ؟ آخرین آمار فروش این دوتا بازی کجاست و چقدره ؟
بله مرسی که شما یه ترجمه متفاوت و جدید ارائه دادید decline in base game salesترجمه این عبارت این چیزی هست که شما نوشتی؟
ترجمه صحیح این هستش : ماکروسافت اعلام که بررسی داخلی اونها نشون میده که فروش بازی ها 12 ماه بعد از اضافه شدنشون به گیم پس کاهش پیدا میکند.
12 ماه بعد از اضافه شدن بازی به گیم پس و حتی درکل 12 ماه بعد از عرضه بازی هم معمولا فروش بازی کاهش پیدا میکنه و ربطی به اون تحلیل شما ندارد. کلا از جمله ای که ماکروسافت اعلام کرده تحلیل خاصی نمیشه کرد.
"حتی 1 سال بعد لانچ" از کجا دراومد تو اون متن من نمیدونم
اون ترجمه که خب دلی بوده و ایرادی بهش نیست "لانچ و حتی" نشون میده این موضوع روترجمه این عبارت این چیزی هست که شما نوشتی؟
ترجمه صحیح این هستش : ماکروسافت اعلام که بررسی داخلی اونها نشون میده که فروش بازی ها 12 ماه بعد از اضافه شدنشون به گیم پس کاهش پیدا میکند.
12 ماه بعد از اضافه شدن بازی به گیم پس و حتی درکل 12 ماه بعد از عرضه بازی هم معمولا فروش بازی کاهش پیدا میکنه و ربطی به اون تحلیل شما ندارد. کلا از جمله ای که ماکروسافت اعلام کرده تحلیل خاصی نمیشه کرد.
"حتی 1 سال بعد لانچ" از کجا دراومد تو اون متن من نمیدونم
بله مرسی که شما یه ترجمه متفاوت و جدید ارائه دادید decline in base game sales
فکر کنم اونقدری جمله عجیب غریبی برا ترجمه نباشه و مشخصا اشاره شده که باعث کاهش فروش بازی ها میشه چیزی که اینجا برعکسشو میگفتن و اصرار داشتن گیمپس باعث افزایش فروش بازی ها میشه
حالا در کل من نگفتم که گیمپس بده یا فلانه که وظیفه شرعی خودت دونستی حمایت کنی یه فکته مشخصه احتیاجی هم به آمار رسمی نبود چون از فروش بازی ها مشخصه ... حتی بازی های مولتی پلتفرم که برا گیمپس هم عرضه نمیشن رو فروششون برا پلتفرم xbox تاثیر گذاشته و بارها دیدیم مثلا آمار UK که میاد وضعیت فروش یه چیزی حدود 80 به 20 هست دیگه بازی هایی که برا گیمپس عرضه میشن بماند
داستان گیم پس دقیقاً مثل سرویس های UALL در هتل داریه، درسته با ارائه ی سرویس UALL فروش توی رستوران های à la carte کاهش چشمگیری پیدا می کنه، اما اگر این سرویس UALL کیفیت و تنوع خوبی داشته باشه، باعث میشه که تعداد مسافرای اون هتل کذایی بیشتر و بیشتر بشن.مسلما فروش بازی های انحصاری، وقتی Day One میان روی سرویس game pass کاهش پیدا میکنه و طیف اصلی مخاطبین کنسول که قاعدتا اشتراک هم دارن، دیگه تمایلی به خرید نخواهند داشت. اما حالا من از شما یه سوال دارم، این قراره چی رو اثبات کنه؟
گیم پس فارغ از اینکه خوبه یا بد و گیمرها باهاش حال میکنن یا نه، یه مدل بیزنسی جدید برای درآمده. در این مدل بیزنسی دیگه فروش بازی ها اهمیت نداره اصلا. بلکه میزان پلیرهاشون مهمه. یعنی چی؟ یعنی مایکروسافت بازی های انحصاری میسازه و همشون رو از همون روز اول عرضه میاره رو سرویسش (همینطور بازی های بزرگ و کوچیک ترد پارتی دیگه رو) تا پلیرها ترقیب بشن به عضویت در این سرویس. در نتیجه درآمد از فروش اشتراک، و افزایش پلیرهای بازی ها و سایر موارده نه فروش بازی که مسلما همه میدونیم کاهش پیدا میکنه. اگه این مفهوم رو متوجه بشید میبینید به وضوح سوال بالای شما بی نهایت غلطه. یعنی نباید پرسید این بازی ها چقدر فروختن، بلکه باید پرسید چقدر روند اشتراک گیری گیم پس رو رشد دادن و باعث افزایش کاربرهاش شدن؟
من با اینکه هیلو و هورایزن از نظر تجاری موفق بودن یا نه کار ندارم، اطلاعات خاصی هم ندارم در این زمینه، با اینکه روند رشد گیم پس هم مطابق با انتظارات مایکروسافت بوده یا نه و مدل جدید درآمدیشون کاربردی هست یا نه هم همینطور. صرفا دارم در مورد سوال بالا صحبت میکنم. این رو همه باید متوجه بشن که وقتی مایکروسافت بازی های بیگ باجت و سوپر هیت خودش مثل همین هایی که مثال زدی یا در آینده نزدیک استارفیلد رو میزاره روی گیم پس دیگه فروش این بازی ها براش اهمیت نداره و طبیعیه که مثلا آمار فروش استارفیلد عدد اصلا جالبی نخواهد بود. اما گفتم دیگه این فروش اصلا اهمیتی نداره، بلکه مهم اینه که یک، چقدر گیمرهای جدید رو قلقلک میده تا بیان اشتراک گیم پس بگیرن؟ دو، چقدر پلیر خواهد داشت و آیا گیم پس باعث میشه میزان پلیرهاش بیشتر از زمانی باشه که مخاطبین مجبور بودن پول بدن بخرنش؟
اگه جواب دو تا سوال بالا بله باشه، یعنی هم مشترکین گیم پس رو ببره بالا و هم پلیرهای بیشتری رو جذب کنه دیگه در این مدل بیزنسی جدید مایکروسافت اهمیتی نداره فروشش چقدر بوده. شما بگو هزار نسخه فروخته. فاقد هرگونه همیتی و ارزشی و هیچ چیزی رو نمیشه ازش برداشت کرد.
در نتیجه ملاک برای سنجش موفقیت گیم پس فروش بازی ها نیست، روند رشد مشترکین گیم پسه.