طبق گزارش های به دست آمده نسخه جدید شاهزاده ایرانی در یوبی سافت در حال ساخت است. این نسخه قرار است از انجین UbiArt Framework که قبل از این در ساخت بازی های Rayman Origins و Rayman Legends و همچین بازی که به زودی قرار است عرضه شود یعنی Child of Light به کار رفته است استفاده کند.
این عنوان که در سبک دو بعدی ساخته خواهد شد قرار است از انیمیشن های مربوط به عنوان Rayman نیز استفاده کند. از آنجایی که انیمیشن های کاراکترهای این بازی به صورت جداگانه طراحی شده اند به راحتی میتوان از بخش های مختلف انیمشین ها به صورت جداگانه استفاده کرد. ( ماننده حرکت های دست و پا ، راه رفتن، چرخیدن و ... )
در ادامه گزارش گفته شده این موقعیت برای ایجاد خلاقیت و تنوع در بازی به سازندگان کمک زیادی کرده است. آخرین باری که نسخه جدیدی از POP مشاهده شد نسخه ضعیفی بود که برای گوشی های همراه عرضه شد.
در طی تماس Videogamer با یوبی سافت برای تایید خبر آنها از جمله همیشگی خود " ما براساس شایعات اظهارنظر نمی کنیم" استفاده کرده اند!
POP 2008 خوب بود اما گیم پلیش زیر خط فقر بود و کیلومترها با اون گیم پلی انعطاف پذیر شماره دوم و سوم فاصله داشت. این یه حقیقته که نمیشه کتمانش کرد. بیشتر وقت بازی صرف پلتفرمینگ بیش از حدش میشد و از طرفی هم این بخش رو بیش از حد شلوغش کرده بودن.
فکر کنم آره تنها کسی باشی که از بازی تعریف میکنه . شخصیت بازی انگاری که وزن نداره و جاذبه مثل جوک میمونه واسش !! هیچ بویی از نسخه ی های 2و3 نبرده بود !!!
2008 هم که من خیلی باهاش حال کردم ینی بهترین خبر در مورد این سری برا من همین ادامه 2008 ـه ...
به نظر من هم بهترین شماره WWه ، محیطاش ، موزیکاش ، کاراکترهاش ، باس فایتاش ، مبارزات متنوع و حرکات و کمبوها و داستان و .... خلاصه همه چیز از نسخه های قبلی بالاتر بود
به نظر من هم بهترین شماره WWه ، محیطاش ، موزیکاش ، کاراکترهاش ، باس فایتاش ، مبارزات متنوع و حرکات و کمبوها و داستان و .... خلاصه همه چیز از نسخه های قبلی بالاتر بود
کاملا موافقم.. تو POP trilogy نسخه ی دوم بعد سوم و اول بهترین بودن..
POP 2008 که اصن حرفشو نزن.. شروعی بود به خراب شدن این سری. نمیدونم چطور بعضای طرفدارشن و منتظرن ادامه ی اون ساخته شه
چون داستانی ایرانی داشت , گرافیکی چشم نواز , موسیقی فوق العاده و دلنشین و با تمی ایرانی , و از همه مهمتر شخصیت واقعا دوست و همراهی چون بانو شاهدخت الیکا !
این ها دلایلی هست که ما منتظر ادامه ای براش هستیم با حضور بانو الیکا.
چون داستانی ایرانی داشت , گرافیکی چشم نواز , موسیقی فوق العاده و دلنشین و با تمی ایرانی , و از همه مهمتر شخصیت واقعا دوست و همراهی چون بانو شاهدخت الیکا !
این ها دلایلی هست که ما منتظر ادامه ای براش هستیم با حضور بانو الیکا.
نسخه سه هم خوب بود اما می تونست خیلی فرا تر از اونی بشه که ارائه شد، اما یوبی خیلی عجله کرد
بازی در نقش دو پرنس هم می تونست خیلی خیلی بهتر از اون بشه
حالا از نکات جالبش که بگذریم ایرادات بزرگی هم داشت... مثلا :
- هیجانش یهو کم شده بود!
یعنی سوای مبارزات، اون حس ضعف شدید (از عاملی قدرت مند از خود) که باعث نامیدی یا حتی در مرحله ای شدیدتر که « احساس کندن قبر به دست خود » را در وجود بیننده تداعی میکرد را دیگه نداشت ! (مثل گیر افتاد پرنس در تالار سنگ نوشته های مهاراجه ها ، و یا صحنه آخر ww که پرنس تسلیم داهاکا شده بود! (سرنوشت مرگ در واقع)
همچنین آهنگهای بازی خیلی افت داشت و خلا ان بشدت احساس میشد!(این خیلی مهم بود!)
مثلا موسیقی منوی اول ww که بنوعی آمادگی برای جنگ رو القا میکرد، یا آهنگ حین نصب بازی (که خبر از حوادث مرموزی را به گیمر می دهند) به تنهایی می ارزیدن به کل آهنگ های نسخه سوم!
-مخفی کاری واسه یه ابر جنجگو چندان جالب نبود!
-بازی به نوعی تبدیل به جک شده بود (متلک هایی که پرینس و دارک پرینس به هم میدادن چندان به مزاق طرفداران نسخه قبل خوشایند نبود)
-شخصیت پردازی کاراکتر هاش کامل نبود مثلا :
پرنس انگار ترسو بود یا شایدم تخلیه شده بود !
حضور کایلینا کاملا اشتباه بود (به عنوان ملکه شنها باید در همان جزیره دفن میشد)
کمبود داهاکا بشدت احساس میشد...یعنی می تونست (بمثل یک دیوجن زخمی وحشی) یه بار دیگه رد پرنس و بگیره تا بابل بیاد!(چقدر ترسناک میشد اونوقت!)
شخصیت فرح ناقص بود یا می تونستن نذارنش یا اگر قرار بود باشه باید به عنوان یک زندانی در سیاهچال قصر اسیر می بود، این درست تر بود چون فقط اون به اسرار مدالیون آگاهی داشت! (شبیه فیلم طلسم که اون بانو در زیر زمین قصر چندین سال اسیر بود!)
دشمنا هم خیلی جالب نبودن (مثلا اون دیو بیست متری که زبونش اویزون بود، و یا اون غول اخر بازی ضد حال اساسی بود واقعا! و نشان از بی حوصلگی کارگردانش داشت)
-از صفتی بنام غضب! که در نبرد ها حرف اول و میزند خوب استفاده نمیشد یعنی اصلا استفاده نشد!(مثلا دارک پرینس می تونست شخصیتی بسیار ترسناکتر داشته باشه که بلای جان دیو و دد بشه!)
-فنون رزمی بسیار کم شد (مثلا با همون زنجیرش ، می دونین چه فنهایی می شد باهاش ترکیب کرد!)
- از قابلیت لایه ای زمان و جابجایی های مربوط به ان می تونست خیلی بهتر استفاده بشه، مثل جابجایی در دو دوره زمانی شهر بابل...اینطوری پتانسیل اماکن شهر( در دوره زمانی آبادانی و ویرانی) بسیار بالا میرفت که صحنه هایی مثل نبرد دارک پرینس (در دوره خرابی ) با اجنه های کمین کرده در دخمه های متروکه رو تصور کنید...چی میشد!)
داستانشم که سرسری گرفته شد برعکس نسخه ww که بشدت روش کار کرده بودن ،(یعنی من دو سه بار بازی رو رفتم تا چیزی حالیم شد!)
حتی می تونستن داستان و طوری ادامه دار هم بکنن مثلا نبرد با مبارزی در زمان اینده... که پرنس بعدا متوجه میشه پسرش هست! (که برای نجات پدرش که در فضای بین زمانی گرفتار شده به دالان زمان ورود پیدا میکنه! ... شخصیت وزیر هم می تونست (با اون قدرتی که داشت) باعث نزاع این دو در بعد درونی تر زمان بشه که خودش به سلطنت برسه ...(اگر داهاکا نباشه میگم)
در کل نسخه سوم اگر الان ساخته و ارائه میشد( یا دوباره سازی میشد حتی) چیزی فرارتر از یک بازی کامپیوتری ازش یاد می شد!