رییس Xbox درباره انحصاری شدن Street Fighter 5 می گوید

  • Thread starter Thread starter Bahram
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

Bahram

Alan, Wake Up
مدیر انجمن
احتمالا شما هم خبر انحصاری شدن شماره پنجم بازی پرطرفدار Street Fighter را شنیده اید. هفته گذشته و در طول کنفرانس سونی به مناسبت 20 ساله شدن کنسول PS1، شرکت سونی بازی Street Fighter 5 را به صورت انحصاری برای PS4 و PC معرفی کرد. این خبر خیلی به مذاق دارندگان کنسول Xbox One خوش نیامده و آن ها در توییتر دلیل انحصاری شدن این عنوان را از Phil Spencer پرسیده اند.

qwibpixccuxl3xt1v76q.jpg

Phil Spencer در جواب به طرفداران گفت: "معامله تجاری اتفاق می افتد و ما نمی خواهیم در تمام این معاملات شرکت کنیم وقتی که ما یک فرانچایز 1st party در همین ژانر داریم و به همین منظور ترجیح می دهیم بر روی این عنوان سرمایه گذاری کنیم."
احتمالا شما هم حدس زده اید که Phil Spencer به بازی Killer Instinct اشاره می کند و به نظر می رسد این شرکت سرمایه گذاری زیادی بر روی این عنوان کرده است.


Spencer در ادامه افزود، این شرکت در گذشه و در حال حاظر معامله های تجاری مختلفی انجام داده است، بازی هایی مثل Dead Rising 3 و Rise of the Tomb Raider. اما خریدن ip، بیشترین اهمیت را برای کمپانی مایکروسافت دارد. کاری که قبلا این شرکت با خرید Gears Of War و Minecraft انجام داده است.


او ادامه داد: "من دوست دارم طرفداران Xbox تمام بازی ها را انجام دهند. اما تجارت باعث می شود، معاملاتی انجام شود و این جزئی از رقابت است."

در آخر هم او گفت: "من بر روی این موضوع کار می کنم تا انحصاری شدن Street Fighter 5 را جبران کنم."

o12yqfayqdgp6ob292cn.png

شما چه فکر می‌کنید، آیا باز هم شاهد انحصاری شدن عناوین مولتی پلتفرم خواهیم بود؟

منبع و منبع
 
آخرین ویرایش:
شما میتونی بری مصاحبه های اون زمان فیل اسپنسر رو بخونی حتی وقتی طرفدار های خیلی شاکی شده بودن از عرضه ryse روی PC از فیل اسپنسر خواسته بودن جلوش رو بگیره گفته بودش که من بخوام میتونم جلوی این مسله رو بگیرم اما کرایتک به پول بیشتری نیاز داره تا از ورشکستگی در بیاد !

این جمله رو منبعش رو میگید؟ اوایل شایعه شده بود که مایکرو سر همین رایز که نمیده بهش با این استودیو مشکل پیدا کرده و هیچ وقت حرفی از اینکه مایکرو میخواد کرایتک رو نجات بده نشده!
 
من به بحث کاری ندارم ولی وارد تاپیک که شدم پست شما رو دیدم خواستم چند نکته رو متدکر بشم!
اول اینکه کرایتک مالک IP RYSE هست و قائدتا هر کاری که دلش بخواد میتونه با این IP انجام بده! خودشون هم دقیقا به همین نکته اشاره کردند، منبعی معتبرتر از خودشون هم نیست!


بار و بارها در مورد تصمیم گیری در مورد این IP اشاره کردند که همه کاره خودشون هستند! ناشر نسخه PC رایز هم دیپ سیلور بوده و مایکروسافت هیچ نقشی تو این ضمینه نداشته!

آخر هم میخوام که اگر امکان داره منبع قسمت هایی که بولد کردم رو ذکر کنید.

کرایتک چند بار گفته که اگر بخوایم میتونیم Ryse رو روی PS4 هم بیاریم اما هیچ وقت نگفته نسخه اول بازی رو میاریم. کرایتک میتونه نسخه‌های بعدی رو برای PS4 یا هر کنسول دیگه‌ای بسازه اما از اونجایی که مایکروسافت هزینه ساخت نسخه اول بازی رو داده کاملاً بعید هست که مایکروسافت چنین اجازه‌ای به کرایتک بده تا بازی رو برای PS4 هم پورت کنه.

[LTR]
They've seen what we've done with certain games out there that aren't ours. Ryse is another IP. I don't own the Ryse IP, but I was able to invest with Crytek to turn it into a franchise, which isn't easy to do for a studio on their own. I don't own it. They just announced it for PC, and certain people throw stones at me and say, 'you shouldn't let it go out on PC.' I'm like, look, I want Crytek to make money. I want Crytek to be successful. Why would I ever block them from doing something with a game they own?
[/LTR]

Xbox boss Phil Spencer makes case for Tomb Raider exclusivity deal • Eurogamer.net

قاعدتاً وقتی هزینه ساخت یک/چند شماره از یک بازی رو میدن توی قرار داد این رو هم ذکر میکنن که بازی میتونه روی چه پلتفرمهایی منتشر بشه. اینطوری نیست که یک شرکت برای ساخت یک بازی سرمایه گذاری بکنه و بعد هم اجازه اومدن همون بازی برای پلتفرم رغیب رو بدن.

حتی به remedy هم بخاطر علاقه خودشون اجازه پورت AW روی PC رو دادن:

[LTR]
"[The PC version] was something Remedy as a team has always wanted to do," Hakkinen continued. "We haven't been shy about saying that. So we've done everything in our power to try and get it done.

"Microsoft gave us the blessing about seven months ago to do that. And from the moment we got that blessing we started working on it.
[/LTR]

How Remedy convinced Microsoft to let it make Alan Wake PC • Eurogamer.net

تا اجازه ناشر نباشه یک استدیو نمیتونه بازی‌ای رو که پول ساختش رو ناشر داده برای پلتفرمهای دیگه بده بیرون، قرار داد میبندن و شرایط رو قبل از شروع کار تعیین میکنن. اگر اینطوری نبود که دیگه اصلاً چنین پروژه‌هایی بوجود نمیومدن. اما چون مایکروسافت اجازه انتشار خیلی از بازیها رو برای PC میده خیلیها فکر میکنن MS توانایی انحصاری کامل نگه داشتن این بازیها برای Xbox رو نداره.

در مورد کمک به پول درآوردن و ... هم میتونید کامنت خود رمدی رو بخونید:

[LTR]
Matias Myllyrinne - Remedy's chief executive officer - assures us that there's no bad blood between the two companies, though. Microsoft have given Remedy free reign when it comes to publishing the game. “We were thrilled when Microsoft gave us the freedom to pursue this opportunity,” says Myllyrinne.
[/LTR]

http://www.pcgamer.com/alan-wake-developers-remedy-on-self-publishing/

وقتی خود استدیو سازنده بازی رو پابلیش میکنه (بصورت دیجیتالی) حق نشری که از فروش بازی درمیارن هم به خود استدیو میرسه و همین مورد رو برای کرایتک هم اعمال کردن. این هم باز یک نوع کمک هست. اما برای نسخه فیزیکی دیگه خود مایکروسافت اقدام نکرده و از Deep Silver کمک گرفتن (اگر اشتباه نکنم).
 
آخرین ویرایش:
من به شخصه از روی شناختی که از این بنده خدا دارم، این فن سونی و این حرفا نیست ! فقط نظراتش قشنگه :d که جوابش باشه واسه بعد :d

دیگه همه میدونن مایکرو میره سراغ IP های موفق و سعی میکنه بخرشون یا حداقل انحصاری (Mine Craft، Tomb Raider) زمانیشون کنه و چون استودیوهای فرست پارتیش فعلا جوابگو نیستن و باید این خلا رو یه جوری پر کنه.

اما این یه تیکه. ماینکرفت هیچ ربطی به MS Studios و Xbox و اسپنسر و ... نداشت. حتی روش نظر هم ندادن. سیاست چیز دیگه ای بوده و از قسمت های بالاتر.

================================
به طور کلی خیلی بحث مسخره ای هست. قرار نیست قلب ملت توش نشکنه. تجارت و مارکتینگ ـه ! باید طرف مقابل رو هرجا که میتونن بیارن پایین. حالا با انحصاری کردن و ... ! شاید هم البته مشکل از منه چون هیچ کدوم از بازی هایی که دوست دارم همچین بلای سرشون نیومدن. اما اینکه کار زشت و مسخره و ... هست رو من اصلا قبول ندارم. وقتی میتونی برای پلتفرم خودت یه چیزی رو انحصاری کنی (چه سونی چه مایکروسافت، فرقی نداره) چرا نباید این کار رو انجام بدی ؟! من اصلا متوجه نمیشم چه چیز این حرکت برای طرفدارهای خودشون بده !
 
البته اینم مساله کمی نیست. فکر کن میشه 6 تا dvd !! اون زمان هم فکر کنم هارد دیسک های 360 13 گیگی بود!! یه جورایی امکان پذیر نبوده دیگه.
در ضمن جنگ بین dvd- bluray هم این وسط بود. با اینکه bluray نهایتن پیروز شد ولی اون زمان این موضع هم برای دو شرکت حیاتی بود.
دلیل دیگشم اونطور که یادمه برمیگشت به نقاط قوت و ضعف دو کنسول. کوجیما میگفت با سل یه کارهایی میشه کرد که با هیچ کنسول دیگه نمیتونستن به اون حد از گرافیک ai و جزییات برسن.
یه سری دلایل دیگه هم مربوط به کنترلر بود. اینکه DS3 دارای سنسور 6axis بود. اون موقع هم یادمه استفاده از این 6axis در یه بازی خیلی مهم بود برای خیلی ها. از جمله خودم.
در نهایت اینکه 6-7 بازی قبلی mg(s) رو کنسول های ps رشد کرده بودند. در هر صورت انحصاری معنوی سونی بوده و همه گیمرها mg رو با پلتفرم ps میشناختند. اگه کسی هست که این بازی رو برای اولین بار مثلا روی xbox org تجربه کرده بگه!! :دی

شما این حرف ها رو باور میکنی ؟ همه اش برمیگرده با معامله ، Dvd و نمیدونم cell اونجوریه همش رد گم کنی هست دوست عزیز .
فوقش روی 360 از حجم کات سین ها میزدن و فشرده تر میشد روی 3 تا DVD
کلا الانم x1 شانس نداره ، الانم که قراره PP روی x1 هم بیاد از الان مشخصه که با چه فاصله ای از لحاظ visual با ps4 عرضه میشه و علتشم موتور خود Fox ست که
انگار کلا مشکل یا.. روی پلتفورم x1 داره و از الان میشه رزولوشن 720 روی x1 انتظار داشت .
 
به طور کلی خیلی بحث مسخره ای هست. قرار نیست قلب ملت توش نشکنه. تجارت و مارکتینگ ـه ! باید طرف مقابل رو هرجا که میتونن بیارن پایین. حالا با انحصاری کردن و ... ! شاید هم البته مشکل از منه چون هیچ کدوم از بازی هایی که دوست دارم همچین بلای سرشون نیومدن. اما اینکه کار زشت و مسخره و ... هست رو من اصلا قبول ندارم. وقتی میتونی برای پلتفرم خودت یه چیزی رو انحصاری کنی (چه سونی چه مایکروسافت، فرقی نداره) چرا نباید این کار رو انجام بدی ؟! من اصلا متوجه نمیشم چه چیز این حرکت برای طرفدارهای خودشون بده !

از نظر این دو شرکت که خیلی هم خوبه. به جای هزینه کردن روی خرید یا استخدام استادیو و ساخت یه IP جدید و هزینه تبلیغات و مارکتینگش، میرن با پول خیلی خیلی کمتر یه IP که فن بیس خوبی هم داره و فروشش هم تاحدی تضمین شدس رو میخرن و انحصاریش میکنن. نتیجه هردو یکیه. یعنی فروش کنسولشون میره بالاتر. فقط اولی کلی هزینه داره ولی دومی نداره. مسلمن اینکار از همه لحاظ به نفعشونه
ولی بدیهاش برای گیمرها:
1. دو طرف از تجربه بازیهایی که قبلا روی پلتفرم مورد علاقشون عرضه شده محروم میشن.
2. اون رقابتی که باعث میشد دو شرکت هزینه کنند و IP های جدید با کیفیت تولید کنند از بین میره.
3. گیمرها مجبور میشن برای انجام بازیهایی که طرفدارشون بودن و باهاشون خاطره داشتن، دو کنسول رو بخرند.
حالا من از شما میپرسم:
اینکار چه نفعی برای گیمرها داره؟ 1 دلیل هم منو قانع میکنه:|
 
از نظر این دو شرکت که خیلی هم خوبه. به جای هزینه کردن روی خرید یا استخدام استادیو و ساخت یه IP جدید و هزینه تبلیغات و مارکتینگش، میرن با پول خیلی خیلی کمتر یه IP که فن بیس خوبی هم داره و فروشش هم تاحدی تضمین شدس رو میخرن و انحصاریش میکنن. نتیجه هردو یکیه. یعنی فروش کنسولشون میره بالاتر. فقط اولی کلی هزینه داره ولی دومی نداره. مسلمن اینکار از همه لحاظ به نفعشونه
ولی بدیهاش برای گیمرها:
1. دو طرف از تجربه بازیهایی که قبلا روی پلتفرم مورد علاقشون عرضه شده محروم میشن.
2. اون رقابتی که باعث میشد دو شرکت هزینه کنند و IP های جدید با کیفیت تولید کنند از بین میره.
3. گیمرها مجبور میشن برای انجام بازیهایی که طرفدارشون بودن و باهاشون خاطره داشتن، دو کنسول رو بخرند.
حالا من از شما میپرسم:
اینکار چه نفعی برای گیمرها داره؟ 1 دلیل هم منو قانع میکنه:|

خب اشتباه شما این هست که هزینه ساخت بازیها رو دست کم گرفتی. کپکام برای ساخت DR3 رفته سراغ مایکرو، برای DD رفته سراغ سونی، برای SFV هم باز با سونی مذاکره کرده، یا اسکوئر برای TR با مایکروسافت مذاکره کرده، Respawn با مایکروسافت برای TF مذاکره کرده، *P با نینتندو سر بایونتا 2 به توافق رسیده و با مایکروسافت سر SB و ... . اگر ساخت و انتشار این بازیها برای این استدیوها ممکن بود هیچوقت سمت این نوع توافقها نمیومدن. خود مایکروسافت و سونی و نینتندو هم هر بازیی رو قبول نمیکنن.

شما بجای گفتن اینکه سایر گیمرها محروم میشن و ... باید یه درصدی رو هم احتمال بدی که شاید اگر این سرمایه گذاریها انجام نمیشد اصلاً این بازیها ساخته نمیشدن یا اینکه هزینه‌ای که الان این استدیوها میتونن صرف ساخت و بهینه سازی بازیهاشون بکنن بدون این قراردادها دیگه در اختیار نداشتن. الان کپکام ضررده هست (اینجوری یادم میاد که چند وقت پیش همچین خبری رو خونده بودم و میخواستن یه بخشی از سهامشون رو بفروشن)، کرایتک تا مرز ورشکستگی رفت، THQ بسته شد خیلی از بازیسازها اونقدر که انتظار دارن از فروش بازیهاشون پول در نمیارن و ... و از طرف دیگه هزینه ساخت بازیهای AAA در این نسل چند برابر شده و دیگه حتی استدیویی مثل Epic هم قصد ساخت عناوین AAA زیادی رو نداره و حتی حاضر شده IPـی مثل گیرز رو بفروشه.

وقتی از این زاویه به شرایط نگاه کنید دیگه اوضاع خیلی هم تیره و تار بنظر نمیرسه.
 
از نظر این دو شرکت که خیلی هم خوبه. به جای هزینه کردن روی خرید یا استخدام استادیو و ساخت یه IP جدید و هزینه تبلیغات و مارکتینگش، میرن با پول خیلی خیلی کمتر یه IP که فن بیس خوبی هم داره و فروشش هم تاحدی تضمین شدس رو میخرن و انحصاریش میکنن. نتیجه هردو یکیه. یعنی فروش کنسولشون میره بالاتر. فقط اولی کلی هزینه داره ولی دومی نداره. مسلمن اینکار از همه لحاظ به نفعشونه
ولی بدیهاش برای گیمرها:
1. دو طرف از تجربه بازیهایی که قبلا روی پلتفرم مورد علاقشون عرضه شده محروم میشن.
2. اون رقابتی که باعث میشد دو شرکت هزینه کنند و IP های جدید با کیفیت تولید کنند از بین میره.
3. گیمرها مجبور میشن برای انجام بازیهایی که طرفدارشون بودن و باهاشون خاطره داشتن، دو کنسول رو بخرند.
حالا من از شما میپرسم:
اینکار چه نفعی برای گیمرها داره؟ 1 دلیل هم منو قانع میکنه:|

خب دقیقا باید از دید شرکت هم نگاه کرد که چطور طرفدارهای خودش رو راضی کنه ! بقیه اصلا نباید براشون مهم باشه. در نتیجه به ترتیب:

1) اونوقت اگه بازی انقدر براش شخص مهمه که باید بره کنسول رو بخره. در نتیجه برای شرکت یعنی سود و افرادی که روی کنسولش نیستن حالا یا جذب میکنه یا طرفدار های خودش رو راضی تر. مهم نیست بقیه چشونه
2) اون رقابت من به شخصه بعید میدونم اینجوری از بین بره. همیشه IP جدید رو احتیاج دارن که به وجود بیارن
3)خب اینم باز به نفع شرکته که افراد بیشتری رو جذب کنه

برای گیمر منم میگم این بحث نیست. برای هر شرکتی کاملا یه حرکت مثبته که یه بازی بیشتر رو فقط روی پلتفرم خودش پخش کنه
 
لول واقعا کافیه یه سر به تاپیک معرفی sf بزنید همه از کار سونی تقدیر کردن حالا که اسپنسر میخواد این کار زشت سونی رو جبران کنه شد بد! اگه بد بود سونی نباید sf رو انحصاری میکرد پس حرفی نمیمونه.
red dead 2 exclusive for x1 confirmed :d
از اینکه بخش ایکس باکس همچین رئیسی داره خوشحالم:bighug:
 
این همه دارید بحث میکنید، اما اصلا به اصل قضیه نمیپردازید
یکم بشینید فکر کنید مثال بازی ای مثل SF با انحصاری شدنش چه مزیتی واس PS دارها میاره؟!! جواب: هیچی
چرا؟ چون چه انحصاری بشه چه نشه خب بالطبع PS دارها میخریدن و بازیش میکردن
در واقع فرقی به حال منه گیمر نمیکنه و فقط جنبه ی تبلیغاتی داره واس Sony
در نقطه مقابل هم همینطور
الان TR انحصاری شده آیا فرقی به حال X فن ها کرده؟ نه
چون در هر صورت بازیش میکردن
سپاس از توجه تون
به ادامه جر و بحث تون بپردازید :d

یکی از ارزشمند ترین پست هایی بود که تو این چند روه خوندم.
 
یجورایی Rise of tomb rider در مقابل SFV قرار گرفت .
پس فکر نمبکنم با این تفاسیر هیچکدوم از دو بازی برای پلتفرم رقیب بیان . ولی اینده..

SF چندتا نسخه داره همیشه مثل super که اونا انحصاری نیستن
تو بحث ها اشاره به متال گیر رو شنیدم...
نسخه چهارم نمیتونست واسه اکس باکس منتشر بشه چون ۳۶۰ توانایی ساپورت یه بازی پنجاه گیگی رو نداشت...

الان این جوک بود دیگه؟!:)) نهایتش مثل wolfenstein: the new order میشد ولی ربطی نداره سونی این بازی رو انحصاری کرده بود نسل قبل.

پ ن:
بنظرم event خرج الکیه همون e3 حال بیشتری هم داره :d
باید جواب انحصاری کردن sf رو بده اسپنسر :d
"من بر روی این موضوع کار می کنم تا انحصاری شدن Street Fighter 5 را جبران کنم."

پست من تو تاپیک بقلی:d:p
 
رقابت خوبه, در صورتی که به دشمنی نکشه. رقابتی که بخواد دوستی بین ماها رو به دشمنی تبدیل کنه نهاینکه فایده ای نداره برای هیچ کس, مثل این نمونه که اینجا پیش اومده و چند تا از دوستان همخیلی قشنگ متوجه شدند, فقط یکسری از منافع رو از یکسری قطع میکنه. نه اینکه منافعی برای تعدادی بوجود بیاره.
 
خب اشتباه شما این هست که هزینه ساخت بازیها رو دست کم گرفتی. کپکام برای ساخت DR3 رفته سراغ مایکرو، برای DD رفته سراغ سونی، برای SFV هم باز با سونی مذاکره کرده، یا اسکوئر برای TR با مایکروسافت مذاکره کرده، Respawn با مایکروسافت برای TF مذاکره کرده، *P با نینتندو سر بایونتا 2 به توافق رسیده و با مایکروسافت سر SB و ... . اگر ساخت و انتشار این بازیها برای این استدیوها ممکن بود هیچوقت سمت این نوع توافقها نمیومدن. خود مایکروسافت و سونی و نینتندو هم هر بازیی رو قبول نمیکنن.

شما بجای گفتن اینکه سایر گیمرها محروم میشن و ... باید یه درصدی رو هم احتمال بدی که شاید اگر این سرمایه گذاریها انجام نمیشد اصلاً این بازیها ساخته نمیشدن یا اینکه هزینه‌ای که الان این استدیوها میتونن صرف ساخت و بهینه سازی بازیهاشون بکنن بدون این قراردادها دیگه در اختیار نداشتن. الان کپکام ضررده هست (اینجوری یادم میاد که چند وقت پیش همچین خبری رو خونده بودم و میخواستن یه بخشی از سهامشون رو بفروشن)، کرایتک تا مرز ورشکستگی رفت، THQ بسته شد خیلی از بازیسازها اونقدر که انتظار دارن از فروش بازیهاشون پول در نمیارن و ... و از طرف دیگه هزینه ساخت بازیهای AAA در این نسل چند برابر شده و دیگه حتی استدیویی مثل Epic هم قصد ساخت عناوین AAA زیادی رو نداره و حتی حاضر شده IPـی مثل گیرز رو بفروشه.

وقتی از این زاویه به شرایط نگاه کنید دیگه اوضاع خیلی هم تیره و تار بنظر نمیرسه.

مشکل اینجاست که من همیشه نیمه خالی لیوان رو نگاه میکنم.
crytek با انحصاری کردن ryse از ورشکستگی نجات پیدا کرد؟ حتی خیلی ها بر این باورند که همین ryse یکی از دلایل اصلی ورشکستگیش بود. شاید اگه مولتی بود اوضاعش خیلی بهتر میشد. این وسط کی برد؟ ماکروسافت.
Epic قبلا هم زیاد بازی نمیساخت. اکثر بازیها هم یه جورایی تبلیغ موتور بازیسازیشون بود. مثلا همین geow اول یک دموی تبلیغاتی برای ue3 بود. اگر یادتون باشه...
DD رو بحثی ندارم راجع بهش. چون اولین عرضش روی پلتفرم xbox بوده. و این طبیعیه که بخواد به خونه خودش برگرده.
یایونتا 2 تقریبا کنسل شده بود. حتی من شنیدم روابط p* با نینتندو حالت اسپانسرشیپ بوده یعنی یه چیزی شبیه کیک استارتر.
کپکام هم به خاطر سیاست های غلطش به اینجا رسیده. که هممون ازش مطلعیم. به خاطر لجاجتی که با فن بیس های بازیهاش داره...
ولی trt در اواسط ساخت انحصاری شد. یعنی اگه ماکروسافت هم نبود این بازی بلخره ساخته میشد. اینکه بگیم الان ماکرو پول میده و بازی بهتر میشه فقط یه توجیه بچه گانست. خودتم میدونی.
به نظر من که سونی و ماکروسافت دارن از شرکتهای 3rd pary سو استفاده میکنن. اگه بازی خوب فروش بره که دوطرف برندن. ولی اگه فروش بد باشه فقط یک طرف میبازه. اونم شرکت بازیسازه.
همین remedy اگه یادتون باشه میگفت واسه alan wake 2 ماکروسافت پول نمیده. میگه توجیه اقتصادی نداره. حالا از این دید نگاه کن که اگه نسخه یکش برای ps3 هم منتشر میشد شاید فروشش به حدی بالا میرفت که برای نسخه بعدیش کاسه گدایی دست نگیره. alan wake هم تقریبا اواسط ساختش انحصاری شد. یادت باشه تاریخ ابتدایی عرضش 2007 اعلام کرده بودن!!
بماند که الان ماکروسافت remedy رو برای رقابت با quantic dream نگه داشته وگرنه اونم ول میکرد.
در نهایت به نظر من اینکار به نفع گیمر جماعت نیست. بازی دوسر برد برای ماکروسافت و سونیه.
 
SF چندتا نسخه داره همیشه مثل super که اونا انحصاری نیستن


الان این جوک بود دیگه؟!:)) نهایتش مثل wolfenstein: the new order میشد ولی ربطی نداره سونی این بازی رو انحصاری کرده بود نسل قبل.

پ ن:


پست من تو تاپیک بقلی:d:p
یکی از دلایلش رو کوجیما ذکر کرده... اگه فکر میکنین خیلی اوکی هست معلوماتتون، میتونید صحبت ها سر عدم وجود نسخه چهارم تو کالکشن متال گیر واسه ۳۶۰ رو بخونید...
این بازی پس تو نسل هفتم دیگه در انحصار سونی نبوده وگرنه کالکشن نمیومد واسه نسخه ۳۶۰!
 
1) اونوقت اگه بازی انقدر براش شخص مهمه که باید بره کنسول رو بخره. در نتیجه برای شرکت یعنی سود و افرادی که روی کنسولش نیستن حالا یا جذب میکنه یا طرفدار های خودش رو راضی تر. مهم نیست بقیه چشونه
دیر اومدی دیگه خسته شدیم. نظرت در مورد IP جدید قبوله مثل تایتنفال و اسکیل باند و ... ولی نظرت واسه بازی ای که شماره دومش داره انحصاری میشه خیلی اشتباهه. مثالش هم قبلا بوده کسی که قصد خرید X1 نداره و تومب دوست داره و شماره 1 رو روی PS4 بازی کرده خیلی به ندرت میره به خاطر یه نسخه از تومب کنسول بخره به جاش چنتا فحش آبدار نثار اسپنسر میکنه و هر جا میره اون فحشا رو به بقیه هم یاد میده اینجوری میشه که ملت کلا فحش میدن بهش :دی مثل فحشایی که به دان متریک میدادن حالا به دلایل دیگه :دی این وسط یه عده هم به خاطر تومب میرن میخرن کنسول رو ولی کم هست تعدادشون پس زیاد به سود صاحب کنسول هم نیست:دی آخرش فروشش هم به اون صورت خوب نمیشه (با توجه به شرایط این نسل) پس به سود بازیساز هم زیاد نیست مگر اینکه پولشو گرفته باشه :دی و در نهایت به جز افرادی مثل ممد به سود هیچکس نیست :دی هم تومب هم استریت فایتر و .... حالا بایونتا 2 رو بگیم اگه نینتندو نبود شاید کلا ساخته نمیشد.

سودش واسه من اینه که TR با کیفیت بالاتر (از نظر خودم) بازی میکنم، واسه شما هم سودش اینه فحش های جدید یاد می گیری. فقط یادت باشه از این فحش ها در محیط های عمومی استفاده نکنی
biggrin1.gif
سلام میدیم تا اسممونو میبینی پاک میکنی چه برسه به فحش
biggrin1.gif
جون من این کیفیت میفیت رو بیخیال. انگار Crystal Dynamics یه استودیو ایندی 5 نفره ی بی صاحاب بود که دنبال منجی میگشت. شما فقط از نیومدن بازی واسه PS4 خوشحالی دلیل دیگه ای وجود نداره.
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or