رییس سونی: از معرفی Scorpio غافلگیر شدم!

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,175
نام
ماکان
سونی به معرفی Xbox Scorpio واکنش نشان داده است. آقای اندرو هوس، رییس بخش سرگرمی‌های پویای سونی، در مصاحبه‌ای با The Guardian می‌گوید از معرفی مدل جدید Xbox غافلگیر شده است.

AndrewHouse-610.jpg

"من از معرفی Scorpio حسابی جا خوردم، بخاطر اینکه هنوز یک سال و نیم تا زمان عرضه کنسول باقی مونده!"

اندرو هوس در ادامه درباری تغییرات این صنعت صحبت می‌کند. به عقیده او این روزها ماهیت صنعت بازی‌های رایانه‌ای دست خوش تغییر و تحولات زیاد شده است. شاید بیشتر به خاطر شرکت Apple و استاندارد‌های جدید که در چرخه عمر محصولات و ارتقا آن‌ها تعریف کرده است.

"این روزها تاکید بیشتری برای ارتقا هرچه سریع‌تر گرافیک و کلا سخت‌افزار محصولات وجود داره. بیشتر بخاطر برنامه‌های Apple و روش هوشمندانه‌‌ای که برای معرفی محصولات جدیدش به کار می‌گیره. Apple محصولاتش رو زمانی معرفی می‌کنه که یا همون لحظه قابل خرید هستن و یا به زودی در دسترس عموم قرار می‌گیرن. و به این علت هست که می‌گم آره از معرفی Scorpio غافلگیر شدم و جا خوردم (چون الان معرفی کردن یک سال و نیم دیگه میاد)."

خیلی‌ها شرکت مایکروسافت رو بخاطر اینکه Scorpio رو معرفی کرد اما هیچی از کنسول نشون نداد سرزنش می‌کنن. در صورتی که PS4 فعلی هم به همین ترتیب معرفی شد. اندرو هوس در این خصوص می‌گوید:

"ما خودمون این مساله رو (معرفی زودهنگام به واسطه اسم و مشخصات) شخصا تجربه کردیم. سال 2013 که هنوز بر مبنی استراتژی‌های سابق عمل می‌کردیم، امدیم کنسول رو با یه اسم و مشخصات سخت افزاری معرفی کردیم. اون وقت بود که همه می‌پرسیدن PS4‌ معرفی شد، پس Xbox کو؟ چطور جرات کردید؟ و تازه ما متوجه شدیم دنیا چقدر تغییر کرده و عوض شده اما خودمون نه!"

رییس سرگرمی‌های پویا سونی در مورد کنسول‌های فعلی می‌گوید عرضه Neo به معنی پایان عمر کنسول‌های فعلی نیست.

Neo یه انتخاب اضافه هست، یه PS4 آخرین مدل با سخت افزار قوی‌تر. بزارید در موردش خیلی شفاف صحبت کنیم، ما اصلا قصد تغییر نسل رو نداریم. من نمی‌گم تصمیم گرفتیم عمر کنسول‌هارو تبدیل به یه چرخه یک ساله نیم یا نهایت دو ساله کنیم و به راحتی از مزایایی که یه پلتفرم با طول عمر بالا داره چشم پوشی کنیم، اما از اینکه این وسط یه جهش خوب در تجربه بازی‌ها ایجاد بشه استقبال می‌کنیم.


به عقیده اندرو هوس PS4 Neo میانه راه کنسول PS4 است.

"ما فکر می‌کنیم که حال حاضر زمان خوبی برای واکنش نشون دادن به تکنولوژی 4K و افزودن طول عمر نسل فعلیه. و این فرصت وجود داره که بدون تغییر نسل یه کنسول و انتخاب جدید و یکم بهتر ارایه بدیم. و من فکر می‌کنم این برای خود صنعت هم خیلی مهم و تاثیرگذار باشه."


به عقیده آقای هوس دلیل دیگه‌ای که باعث میشه سونی به سمت ایده کنسول قوی‌تر بین نسلی و Neo ‌سوق داده بشه جلوگیری از رفتن گیمرهای فعلی خانواده PS4 به سمت PC است.

"ما می‌بینیم که خیلی از گیمرهای مهم خانواده PS دارن به سمت PC های آخرین سیستم متمایل می‌شن، چون این‌ها گیمرهایی هستن که همیشه به دنبال بهترین تجربه از بازی‌ها هستن. و Neo‌ بهترین فرصت برای نگه داشتن اون‌ها تو اکوسیستم سونیه."



 
آخرین ویرایش:

Gartall

کاربر سایت
Nov 30, 2006
7,804
نام
فرخ
فرخ چرا وقتی پست هارو نمیخونی الکی بحث میکنی؟ این مدل بحث کردن به درد نمیخوره.

من 10 بار دارم بهت میگم تو همین خبر اندی هوی گفته Neo یکم قوی تره، حتی بولدش هم کردم که ببینی، در نتیجه اصلا Neo قوی تر از اسکورپیو نخواهد بود. اتفاقا این جواب خودته! تو بودی میگفتی سونی خیس کرده خودش رو الان میاد یه چیزی رو هوا میپرونه تا بعدا بره بسازه که مطلق این اتفاق نیفتاد و نمیفته. Neo نسبت به اسکورپیو ضعیف تره، اما هم زودتر عرضه میشه و هم ارزون تره. و توضیح دادم که وقتی طبق گفته سونی (هوس) و مایکرو (اسپنسر) بیس رقابت کنسول های فعلی هست، شما باید ببینید که چندتا سازنده حاضرن برای یه کنسول گرون تر که مخاطب کمتری هم داره هزینه اضافه کنن. شما فعلا باید برای این سوال یه جواب درست پیدا کنید.
.

من پستهات را کامل میخونم ولی تو میخونی ولی نمیدونی چی میخونی :D عزیزم اصلا متوجه هستی دارم چی میگم ؟ اونجایی که من گفتم سونی میخواد تو 4 ماه موشک هوا کنه فهمیدی منظورم چی بود ؟ تو فکر میکنی منظورم اینه که سونی میخواد تو این 4 ماه کنسولش را قوی کنه ! نخیر ! منطور من اینه که بنابه حرفهای تو که میگی سونی مگه دیوانست کنسول را زود معرفی کنه و به فروش کنسول فعلیش اسیب بزنه منم اومدم گفتم مگه سونی میخواد تو این 4 ماه که قراره NEO معرفی بشه چقدر از فروش PS4 را جبران کنه ؟ متوجه شدی منظورم را ؟!
دقت کن الان دیگه چندماه هست تمام نت پر شده از اطلاعات NEO و همه میدونند که NEO قراره اخر سال بیاد پس دیگه نیاز نیست سونی 2 ماه یا 4 ماه دیگه کنسول را معرفی کنه تا کنسولش فروش کنه چون همه دیگه کم و بیش خبردار هستند و منتظر این نیستند که سونی کی معرفیه رسمی کنه و کسی که اینها را میدونه دست نگه میداره و PS4 را نمیخره و صبر میکنه تا NEO بیاد .
درشت نوشتم که با دقت بخونی :D
پس دیگه نیاز به این جنگولک بازیهای سونی نیست نمایشگاه E3 بهترین زمان بود که اطلاعات کامل را از NEO بده .

والا من نمیدونم چی تو سر مایکرو میگذره! یعنی من که هیچ، متن خبر هم داره میگه اندرو هوس هم سر در نیاورده مایکرو چرا اینکارو کرد! یا اینکه چرا اسپنسر امد گفت هرکی تلویزیون 4K نداره اسکورپیو رو فراموش کنه و بعدا تکذیبش کرد.
.
خب بدون که مایکرو مخصوصا معرفی کرده ببینه عکس العمل سونی چیه :D
من خودم مخالف کنسول بین نسلی هستم اما اگه به رای های منفی که تو همون تاپیک وجود داشت نگاه کنی مبینی بیشتر فن های مایکرو هستن. و این چیزی رو نشون نمیده. همون کسایی که میگفتن Neo بده و فولانه الان دارن برای اسکورپیو کف و خون قاتی میکنن. مهم نیست اصلا.

به هر صورت چون تو هیچ پستی رو نمیخونی و من همش مجبورم ان بار یه حرف رو تکرار کنم دیگه این بحث رو ادامه نمیدم. هرچی میخواستم رو توی این سه تا پست گفتم. تو میخوای نخونی و مجدد حرف های خودت رو تکرار کنی که من نیستم.
دیگه خودت مخالف کنسول بین نسلی هستی کافیه حرف دیگران برام مهم نیست :D
من پستهات را میخونم ولی تو متوجه پستهای من نمیشی اگه زبان دومی داری که باهاش راحتی برات تایپ کنم :D
 
  • Like
Reactions: HAMED SEV

wii baz

کاربر سایت
Dec 20, 2015
732
اگه سونی همزمان با هدست مجازیش PS4 Neo رو هم منتشر کنه(حدود 4 ماه دیگه) و مایکروسافت هم طبق گفته خودش Scorpio رو آخرای 2017 عرضه کنه یه چیز مثل روز روشن میشه:

*سونی از نظر برنامه ریزی 1سال جلوتره و دلیل تعجبشون هم همین بوده نه اون 6ترافلاپ.چون میدونن وقتی مایکروسافت گفته آخرای 2017(1.5 سال دیگه) یعنی کیت هاش واسه توسعه دهنده ها فرستاده نشده و این یعنی طراحیش به مرحله نهایی نرسیده(که اگه رسیده بود تو E3 نشونش میدادن) چیزی که خود سونی هم بهش اعتراف کرده که سال 2013 چنین حرکتی رو مرتکب شده. همچنین نظر اون کسایی که میگفتن اینا با هم هماهنگ کردن کاملا رد میشه*

حالا چیز دیگه ای که خیلی محشر بنظرم میرسه اینه فرضا اگه سونی بیاد Neo رو بین 400/450$ و PS4 معمولی رو 300$ اعلام کنه قضیه از اون داستان معروف 2013 هم جالبتر میشه!بنظرم همه جوره سونی دست بالا رو داره اونم از نوع خیلی بالاش:D

خب حالا یه نکته ای هست که اگه اسکورپیو آماده باشه و مایکروسافت بخواد با فاصله کم از Neo اونو عرضه کنه چی؟
یعنی اون تاریخ اعلام شده رو تغییر بده و کنسول زودتر عرضه کنه!
چون سخت افزاری که توی اسکورپیو استفاده شده چیزی نیست که مربوط به آینده باشه و محصولاتی هست که الان قابل تهیه و تولیدن!
 

Ali Venom

کاربر سایت
Jul 2, 2013
6,703
نام
ali
سونی راهشو پیدا کرده. مسیرش بسیار ثابت تر از مایکروئه چون بازار دستشه. ps4 تو اوج و رشد. نئو به وقتش میاد این اوج و رشد را ادامه میده. اگر همه چی همینطور پیش بره کنسول بعدی سونی هم دیرتر از اسکورپیو میاد و قویتر ظاهر میشه. در واقع تو این چرخه سونی همیشه یک قدم از مایکروسافت جلوتر و موفق تره مایکروسافت با اسکورپیو فقط زمان زودتری را برای چرخه جدید انتخاب کرده. این برتری چرخه مایکروسافت نیست. این نشان دهنده نا امیدی مایکرو از چرخه فعلی. خصوصا معرفی زودهنگام. نمیدونم چطور این استنباط به وجود میاد که سونی جا خورد اسکورپیو قویتره:D

به نظر من سونی خیلی زودتر از ما از قصد مایکروسافت برای شروع زودهنگام نسل بعد خبر دار شده(قابل پیشبینی هم بوده البته با توجه به xb original) . سونی که تو اوجه. مشتری ها راضیند رو به رشد هم هستند امار فروش کنسول. تازه بازی های نسل جدید موتور های نسل جدید سازنده هایی که نسل جدید میسازند وارد کار شده اند. سونی مگه دیوانست 1.5 سال دیگه وارد نسل بعد شه؟
خب تو این شرایط برای سونی چی بهتر از یک کنسول صرفا بین نسلی که ps4 قویتر باشه نه ps5(منظور سخت افزار). سخت افزار پایین تر از اسکورپیو نتیجش میشه قیمت پایین تر نئو.
دقت کنید 1.84 ترافلاپ قرار بشه 4.14. این یعنی بازار تجربه بسیار خفن تری از ps4 به دست میاره و تفاوت neo و 4 کاملا به چشم میاد. درسته تجربه 6 ترافلاپس و 4 گیگ رم بیشتر بهتره.
اما فاکتور قیمت کمتر باعث میشه این محصول جلو نسل بعدی xbox کم نمیاره برتریش هم حفظ میشه. در هر صورت قیمتش کمتره. فن بیس و بازی های سونی هم حساب کنید.

این وسط میمونه مایکروسافت و الگوی جدید.که کنسول بسیار قوی را بسیار زود عرضه میکنه و سونی به پشتوانه کنسول بین نسلی نسل بعدش را دیرتر قویتر و در واقع همیشه یک قدم از مایکرو جلوتر. کلا نظر شخصی:D


البته تاریخ تو کنسول ها ثابت کرده مشتری ها انچنان به یک برند وابسته نیستند ! همونطور که نینتندو و سگا رو ول کردند رفتند سمت سونی و همونجوری که سونی رو ول کردند رفتند سمت مایکروسافت و باز به سمت سونی برگشتند خودش نشون میده ! گیمر جماعت زیاد پابند این چیزا نیست و سمتی که به نفعش خواهد بود میره ! از این برو بیا ها بین کنسول بازا ها زیاد بوده. (البته مایکروسافت با این سیستم جدید که قابلیت بکوارد و فوروارد داره(سونی درباره فوروارد تا به حال صحبت نکرده)، میخواد شما به واسطه خرید هایی که روی Xbox داشتید همیشه روی این برند باقی بمونید)

نکته بعدی خود اقای هاوس هم گفت هدف این کنسول جذب افرادی هست که دنبال بهترین تجربه گیمینگ با بالاترین کیفیت هستند افرادی که حتی هزار دلار پول یک کیس میدهند. مسلما تفاوت قیمت زیاد تو جذب این افراد تاثیر گذار نیست ! این افراد به سمت سیستمی جذب میشند که کیفیت بالاتری در اختیارشون بذاره. (جدا از اون متن یوروگیمر ایتالیا رو نمیدونم خوندید یا نه (برای یک ماه خورده ای پیش بود) ! ولی تو همون مقاله گفت بود که مایکرسافت کنسول بعدی رو با ضرر بفروش میرسونه ولی در مقابل خبر تایید neo امد، سونی میخواد سخت افزارش رو با سود بفروش برسونه. این خودش باعث میشه اونطوری که فکر میکنید بین neo و اسکورپیو تفاوت قیمت که فرض میکنید نباشه)
 

SiminSecret

کاربر سایت
Sep 7, 2010
4,824
نام
مهراد
حالا چیز دیگه ای که خیلی محشر بنظرم میرسه اینه فرضا اگه سونی بیاد Neo رو بین 400/450$ و PS4 معمولی رو 300$ اعلام کنه قضیه از اون داستان معروف 2013 هم جالبتر میشه!بنظرم همه جوره سونی دست بالا رو داره اونم از نوع خیلی بالاش:D
با 400 دلار چه پردازنده و گرافیک و رمی روی اون کنسول هست که بالاترین تجربه گرافیکی از بازی ها رو برای گیمر به ارمغان برسونه ؟ مگه مثل PS3 به ضرر بفروشه که بعید به نظر میرسه ، کمتر از 699 دلار فکر نکنم باشه ، در کل یه جوری قیمت میدن با VR شما 1000 دلار قشنگ بدی بره
 

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,030
نام
مازیار
البته تاریخ تو کنسول ها ثابت کرده مشتری ها انچنان به یک برند وابسته نیستند ! همونطور که نینتندو و سگا رو ول کردند رفتند سمت سونی و همونجوری که سونی رو ول کردند رفتند سمت مایکروسافت و باز به سمت سونی برگشتند خودش نشون میده ! گیمر جماعت زیاد پابند این چیزا نیست و سمتی که به نفعش خواهد بود میره ! از این برو بیا ها بین کنسول بازا ها زیاد بوده. (البته مایکروسافت با این سیستم جدید که قابلیت بکوارد و فوروارد داره(سونی درباره فوروارد تا به حال صحبت نکرده)، میخواد شما به واسطه خرید هایی که روی Xbox داشتید همیشه روی این برند باقی بمونید)

نکته بعدی خود اقای هاوس هم گفت هدف این کنسول جذب افرادی هست که دنبال بهترین تجربه گیمینگ با بالاترین کیفیت هستند افرادی که حتی هزار دلار پول یک کیس میدهند. مسلما تفاوت قیمت زیاد تو جذب این افراد تاثیر گذار نیست ! این افراد به سمت سیستمی جذب میشند که کیفیت بالاتری در اختیارشون بذاره. (جدا از اون متن یوروگیمر ایتالیا رو نمیدونم خوندید یا نه (برای یک ماه خورده ای پیش بود) ! ولی تو همون مقاله گفت بود که مایکرسافت کنسول بعدی رو با ضرر بفروش میرسونه ولی در مقابل خبر تایید neo امد، سونی میخواد سخت افزارش رو با سود بفروش برسونه. این خودش باعث میشه اونطوری که فکر میکنید بین neo و اسکورپیو تفاوت قیمت که فرض میکنید نباشه)
البته لازم به ذکره وابستگی ما نسبت به برند های مورد استفاده مون خیلی خیلی بیشتر از قبل شده ... الان شما میتونی اکانتت رو xbox یا ps ول کنی بری سراغ یه برند دیگه ... ؟ به خصوص الان که به وضوح میگن دیگه چیزی به اسم نسل قبل و بعد وجود نداره و کنسول ها هم مثل pc فقط سخت افزار قوی تری براشون عرضه میشه و میشه قابلیت اجرای بازی های کنسول های ضعیف تر رو دارن


با 400 دلار چه پردازنده و گرافیک و رمی روی اون کنسول هست که بالاترین تجربه گرافیکی از بازی ها رو برای گیمر به ارمغان برسونه ؟ مگه مثل PS3 به ضرر بفروشه که بعید به نظر میرسه ، کمتر از 699 دلار فکر نکنم باشه ، در کل یه جوری قیمت میدن با VR شما 1000 دلار قشنگ بدی بره

سونی کنسول نسل بعدم بخواد بده این قیمت نمیده چه برسه الان که یه کنسول بین نسلی که مشخصاتشم اخرین مدل نیست .. فقط کیفیت بالاتری ارایه میده ... تنها راحتی که میتونه اون کسی که میخواد بهترین کیفیت رو تجربه کنه رو جذب کنه .. کیفیت مطلوب به اضافه قیمت مناسب ... اگه neo بیشتر از ۵۰۰ دلار قیمت داشت سونی خودش رو ترول کرده ... تازه من خودم احتمال میدم حدود ۴۵۰ تا قیمت داشته باشه ..
 

m.d.makan

کاربر فعال
Apr 14, 2007
9,272
نام
مــاکــان
معرفی زود هنگام اسکورپیو فقط و فقط برا تحت تاثیر قرار دادن تبلیغات و فروش نئو هست.
مایکرو با دونستن اینکه نئو حتما امسال ریلیز میشه و اینکه کنسول خودشون تا سال بعد امکان عرضه رو نداره، اومده جر زده.
این یعنی اینکه اونهائی که میخواین PS4 Neo بخرید،دست نگه دارید، 1 سال دیگه برای شما برنامه ویژه ای داریم.
این حرکت واقعا خنده داره و اندرو هوس کاملا حق داره که تعجب کنه.
این حرکت مثل این میمونه که همه میدونن هر ساله اپل آیفون رو سر یه تاریخی معرفی میکنه و بعدش هم عرضه میکنه با فاصله کمی.
حالا 5 ماه مونده به معرفی آیفون مثلا 7s ، سامسونگ بیاد بگه Galaxy S8 با این مشخصات 1 سال بعد عرضه میشه،هیچی هم نشون نده ازش!
بعدش هم انتظار داشته باشه هیچ کس آیفون نخره و انتظار محصول خودش رو بکشن.
================
این روزها واقعا بی برنامگی تو تصمیم گیری بخش گیمینگ مایکرو خیلی به چشم میاد.
حرفهائی زده میشه که سریع تکذیب میشه، تصمیم های شتاب زده گرفته میشه، این اولیش نبود و همینطور آخریش.
 

IMANOKA

کاربر سایت
Sep 11, 2014
6,312
با 400 دلار چه پردازنده و گرافیک و رمی روی اون کنسول هست که بالاترین تجربه گرافیکی از بازی ها رو برای گیمر به ارمغان برسونه ؟ مگه مثل PS3 به ضرر بفروشه که بعید به نظر میرسه ، کمتر از 699 دلار فکر نکنم باشه ، در کل یه جوری قیمت میدن با VR شما 1000 دلار قشنگ بدی بره
با پیشرفت تکنولوژی و 14 نانومتر به ارمغان میرسونه:D
 

wii baz

کاربر سایت
Dec 20, 2015
732
معرفی زود هنگام اسکورپیو فقط و فقط برا تحت تاثیر قرار دادن تبلیغات و فروش نئو هست.
مایکرو با دونستن اینکه نئو حتما امسال ریلیز میشه و اینکه کنسول خودشون تا سال بعد امکان عرضه رو نداره، اومده جر زده.
این یعنی اینکه اونهائی که میخواین PS4 Neo بخرید،دست نگه دارید، 1 سال دیگه برای شما برنامه ویژه ای داریم.
این حرکت واقعا خنده داره و اندرو هوس کاملا حق داره که تعجب کنه.
این حرکت مثل این میمونه که همه میدونن هر ساله اپل آیفون رو سر یه تاریخی معرفی میکنه و بعدش هم عرضه میکنه با فاصله کمی.
حالا 5 ماه مونده به معرفی آیفون مثلا 7s ، سامسونگ بیاد بگه Galaxy S8 با این مشخصات 1 سال بعد عرضه میشه،هیچی هم نشون نده ازش!
بعدش هم انتظار داشته باشه هیچ کس آیفون نخره و انتظار محصول خودش رو بکشن.
================
این روزها واقعا بی برنامگی تو تصمیم گیری بخش گیمینگ مایکرو خیلی به چشم میاد.
حرفهائی زده میشه که سریع تکذیب میشه، تصمیم های شتاب زده گرفته میشه، این اولیش نبود و همینطور آخریش.


البته من هنوز فکر میکنم هدفمند بوده این کار و بدون برنامه نبوده!
ولی هدفشون دقیقا چی بوده در آینده مشخص میشه چون اعلام مشخصات یه کنسول اونم 18 ماه زودتر واقعا احمقانه به نظر میرسه اگه بدون برنامه و هدف باشه
از طرفی هم شما عملکرد بخش Xbox رو بعد از فیل اسپنسر باید در نظر بگیری که قابل قبول بوده و تنها ایرادی که میشه بهش گرفت اومدن بازی ها روی Win10 بوده که خب احتمالا سیاست گذاری از بالا اعمال میشده و خیلی نمیتونسته مستقل کار کنه!
 

nejireza

کاربر سایت
Jun 3, 2009
123
نام
رضا
من یه سوال اساسی ذهنمو مشغول کرده فرض کنیم سونی امسال نئو رو عرضه میکنه با توجه به تاریخ عرضه اسکورپیو قطعا فرآیند طراحی نئو زودتر شروع شده و این به معنی سخت افزار ضعیف تر نئو هست در حال حاضر اینکه قدرت اسکورپیو برای 4k کافی هست مورد شک برخی قرار داره در این صورت نئو قطعا ساپورت کاملی از 4k نخواهد داشت و در حقیقت برای وی آر آماده شده در این صورت آیا سونی برای 4k مجبور به عرضه کنسولی جدید طی دو سال آینده میشه؟ معرفی زودهنگام اسکورپیو واقعا معادلات رو پیچیده کرده
 

AGHA FARIBORZ

کاربر سایت
Jan 24, 2015
458
نام
(master)استاد
من یه سوال اساسی ذهنمو مشغول کرده فرض کنیم سونی امسال نئو رو عرضه میکنه با توجه به تاریخ عرضه اسکورپیو قطعا فرآیند طراحی نئو زودتر شروع شده و این به معنی سخت افزار ضعیف تر نئو هست در حال حاضر اینکه قدرت اسکورپیو برای 4k کافی هست مورد شک برخی قرار داره در این صورت نئو قطعا ساپورت کاملی از 4k نخواهد داشت و در حقیقت برای وی آر آماده شده در این صورت آیا سونی برای 4k مجبور به عرضه کنسولی جدید طی دو سال آینده میشه؟ معرفی زودهنگام اسکورپیو واقعا معادلات رو پیچیده کرده
ببین با اومدن کنسول های جدید گرافیک به حدی میرسه که محاله ممکنه تفاوتی روی بازی های مولتی پلتفرم دو شرکت باشه.پس چیزی که سرنوشت رو تعیین میکنه بازی های اونه.ماکرو در حال حاظر تمام برگ برنده هاش مثل هیلو و گیرز و فورزا رو رو کرده ،کما اینکه این بازی ها دیگه تکراری شدن
پس در هر صورت ماکر بازنده این میدانه به خصوص اگر دی ماه کنسول سونی با چند تا بازی خفن بیاد ،دیگه فاتحه ماکرو خوندست.
 

AGHA FARIBORZ

کاربر سایت
Jan 24, 2015
458
نام
(master)استاد
با 400 دلار چه پردازنده و گرافیک و رمی روی اون کنسول هست که بالاترین تجربه گرافیکی از بازی ها رو برای گیمر به ارمغان برسونه ؟ مگه مثل PS3 به ضرر بفروشه که بعید به نظر میرسه ، کمتر از 699 دلار فکر نکنم باشه ، در کل یه جوری قیمت میدن با VR شما 1000 دلار قشنگ بدی بره
کنسول ۷۰۰دلاری یعنی خودکشی.مگر اینکه یه عقب افتاده ذهنی رییس سونی باشه که با همچین قیمتی کنسول بدن
 

Heska

کاربر سایت
Jan 13, 2010
2,550
معرفی زود هنگام اسکورپیو فقط و فقط برا تحت تاثیر قرار دادن تبلیغات و فروش نئو هست.
مایکرو با دونستن اینکه نئو حتما امسال ریلیز میشه و اینکه کنسول خودشون تا سال بعد امکان عرضه رو نداره، اومده جر زده.
این یعنی اینکه اونهائی که میخواین PS4 Neo بخرید،دست نگه دارید، 1 سال دیگه برای شما برنامه ویژه ای داریم.
این حرکت واقعا خنده داره و اندرو هوس کاملا حق داره که تعجب کنه.
این حرکت مثل این میمونه که همه میدونن هر ساله اپل آیفون رو سر یه تاریخی معرفی میکنه و بعدش هم عرضه میکنه با فاصله کمی.
حالا 5 ماه مونده به معرفی آیفون مثلا 7s ، سامسونگ بیاد بگه Galaxy S8 با این مشخصات 1 سال بعد عرضه میشه،هیچی هم نشون نده ازش!
بعدش هم انتظار داشته باشه هیچ کس آیفون نخره و انتظار محصول خودش رو بکشن.
================
این روزها واقعا بی برنامگی تو تصمیم گیری بخش گیمینگ مایکرو خیلی به چشم میاد.
حرفهائی زده میشه که سریع تکذیب میشه، تصمیم های شتاب زده گرفته میشه، این اولیش نبود و همینطور آخریش.
به این کار نمیگن جر زدن میگن شیوه درست تبلیغاتی
کاری که خود سونی با PS4 کرد، حتی یک نسخه آماده نداشت از کنسول نشون بده نمایش معرفی برگزار کرد
 

nejireza

کاربر سایت
Jun 3, 2009
123
نام
رضا
اتفاقی که افتاده به نظر من به این صورت بوده
سونی در هنگام توسعه وی آر متوجه شده که یک وی آر ایده آل به قدرتی نیاز داره که در ps4 در دسترس نیست بنابراین بدون توجه کافی به 4k توسعه یک کنسول جدید برای برآورده کردن نیاز سخت افزاری وی آر کرده که حاصلش ps4 neo هست اما ماکروسافت هوشمندانه تر عمل کرده اونا به این نتیجه رسیدن اختلاف کمتر از یکسال عرضه کنسولشون با کنسول سونی با این ایده که ساپورت کاملی از 4k خواهد داشت کاملا قابل جبران هست بنابراین سخت افزار بهتر رو نسبت به زمان عرضه در اولویت قرار دادن و با معرفی زودهنگام اسکورپیو مطمئنا موجب کاهش فروش ps4 neo میشه چون هم مشکل 4k در نئو وجود خواهد داشت و هم وی آر به بلوغ نرسیده و بازیهای مناسب وی آر کم هستند
یادتون باشه هیچکس دوست نداره تجربه نسل هشتم (مشکل فول اچ دی و 60 فریم) رو با کنسولهای جدید و 4k تکرار کنه
در مورد قیمت با توجه به اینکه ای ام دی واقعا در قیمت گذاری محصولات جدید عالی عمل کرده و اینکه احتمالا از محصولی مشابه و سفارشی شده در کنسول جدید استفاده میشه فکر نکنم نگرانی خاصی در مورد قیمت بالای کنسولهای جدید وجود داشته باشه و قیمت گذاری مناسبی رو شاهد خواهیم بود
در مورد لاین آپ سونی و ماکروسافت فکر کنم اکثرا موافق این مساله هستین که تعادل نسبی در میان عناوین انحصاری وجود داره و محرک با اثرگذاری زیاد به واسطه عناوین انحصاری برای فروش کنسولهای جدید وجود نداره
 

m.d.makan

کاربر فعال
Apr 14, 2007
9,272
نام
مــاکــان
به این کار نمیگن جر زدن میگن شیوه درست تبلیغاتی
کاری که خود سونی با PS4 کرد، حتی یک نسخه آماده نداشت از کنسول نشون بده نمایش معرفی برگزار کرد
منظور من از جرزنی این نبود که چون مایکرو اسکورپیو رو معرفی کرد و به ضرر سونی شد،پس جر زده،نه.
اتفاقا برعکس فکر میکنم کاملا به ضررش میشه.
اینکار وقتی میشد تبلیغات که Neo و اسکورپیو با یک فاصله کوتاه از هم ریلیز میشدن.
اونموقع بخاطر رقابتی که به وجود میومد،حرفت درست بود.
اما اگه نئو امسال ریلیز بشه،بازار یطرفه میشه برای سونی و همه اینها یعنی ضرر نه تبلیغات.
تازه فشار طرفدارها و رسانه ها هم این وسط مزید بر علت میشه.
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر