رییس سونی: از معرفی Scorpio غافلگیر شدم!

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,177
نام
ماکان
سونی به معرفی Xbox Scorpio واکنش نشان داده است. آقای اندرو هوس، رییس بخش سرگرمی‌های پویای سونی، در مصاحبه‌ای با The Guardian می‌گوید از معرفی مدل جدید Xbox غافلگیر شده است.

AndrewHouse-610.jpg

"من از معرفی Scorpio حسابی جا خوردم، بخاطر اینکه هنوز یک سال و نیم تا زمان عرضه کنسول باقی مونده!"

اندرو هوس در ادامه درباری تغییرات این صنعت صحبت می‌کند. به عقیده او این روزها ماهیت صنعت بازی‌های رایانه‌ای دست خوش تغییر و تحولات زیاد شده است. شاید بیشتر به خاطر شرکت Apple و استاندارد‌های جدید که در چرخه عمر محصولات و ارتقا آن‌ها تعریف کرده است.

"این روزها تاکید بیشتری برای ارتقا هرچه سریع‌تر گرافیک و کلا سخت‌افزار محصولات وجود داره. بیشتر بخاطر برنامه‌های Apple و روش هوشمندانه‌‌ای که برای معرفی محصولات جدیدش به کار می‌گیره. Apple محصولاتش رو زمانی معرفی می‌کنه که یا همون لحظه قابل خرید هستن و یا به زودی در دسترس عموم قرار می‌گیرن. و به این علت هست که می‌گم آره از معرفی Scorpio غافلگیر شدم و جا خوردم (چون الان معرفی کردن یک سال و نیم دیگه میاد)."

خیلی‌ها شرکت مایکروسافت رو بخاطر اینکه Scorpio رو معرفی کرد اما هیچی از کنسول نشون نداد سرزنش می‌کنن. در صورتی که PS4 فعلی هم به همین ترتیب معرفی شد. اندرو هوس در این خصوص می‌گوید:

"ما خودمون این مساله رو (معرفی زودهنگام به واسطه اسم و مشخصات) شخصا تجربه کردیم. سال 2013 که هنوز بر مبنی استراتژی‌های سابق عمل می‌کردیم، امدیم کنسول رو با یه اسم و مشخصات سخت افزاری معرفی کردیم. اون وقت بود که همه می‌پرسیدن PS4‌ معرفی شد، پس Xbox کو؟ چطور جرات کردید؟ و تازه ما متوجه شدیم دنیا چقدر تغییر کرده و عوض شده اما خودمون نه!"

رییس سرگرمی‌های پویا سونی در مورد کنسول‌های فعلی می‌گوید عرضه Neo به معنی پایان عمر کنسول‌های فعلی نیست.

Neo یه انتخاب اضافه هست، یه PS4 آخرین مدل با سخت افزار قوی‌تر. بزارید در موردش خیلی شفاف صحبت کنیم، ما اصلا قصد تغییر نسل رو نداریم. من نمی‌گم تصمیم گرفتیم عمر کنسول‌هارو تبدیل به یه چرخه یک ساله نیم یا نهایت دو ساله کنیم و به راحتی از مزایایی که یه پلتفرم با طول عمر بالا داره چشم پوشی کنیم، اما از اینکه این وسط یه جهش خوب در تجربه بازی‌ها ایجاد بشه استقبال می‌کنیم.


به عقیده اندرو هوس PS4 Neo میانه راه کنسول PS4 است.

"ما فکر می‌کنیم که حال حاضر زمان خوبی برای واکنش نشون دادن به تکنولوژی 4K و افزودن طول عمر نسل فعلیه. و این فرصت وجود داره که بدون تغییر نسل یه کنسول و انتخاب جدید و یکم بهتر ارایه بدیم. و من فکر می‌کنم این برای خود صنعت هم خیلی مهم و تاثیرگذار باشه."


به عقیده آقای هوس دلیل دیگه‌ای که باعث میشه سونی به سمت ایده کنسول قوی‌تر بین نسلی و Neo ‌سوق داده بشه جلوگیری از رفتن گیمرهای فعلی خانواده PS4 به سمت PC است.

"ما می‌بینیم که خیلی از گیمرهای مهم خانواده PS دارن به سمت PC های آخرین سیستم متمایل می‌شن، چون این‌ها گیمرهایی هستن که همیشه به دنبال بهترین تجربه از بازی‌ها هستن. و Neo‌ بهترین فرصت برای نگه داشتن اون‌ها تو اکوسیستم سونیه."



 
آخرین ویرایش:

HalfLife G

کاربر سایت
Feb 21, 2009
3,742
نام
مراد حلیمی
به نظر من، همچنان بستن PC خیلی بهتر از خرید Xbox Scorpio هست چونکه ماشالا همه انحصاری های وان داره واسه PC هم تقریبا.
مایکروسافت عملا xbox رو به یه mini pc تبدیل کرده..... .
یعنی به صراحت میگه اگه پولت زیاده و خروجی بالا و امکانات دیگه میخوای برو pc بگیر.......اگه پولت محدود و به خروجی مکفی قانع هستی بیا کنسولمون رو بگیر

اینکه استراتژی درست یا غلطی هست رو نمیشه از الان با اطمینان در موردش بحث کرد ولی یه چیزی رو میشه با اطمینان گفت و اونم اینه که با این کار xbox اون برند مستقل نیس و همونطور که گفتم یجورایی یه mini pc شده.

.
 

Masta_killa

کاربر سایت
Feb 10, 2016
364
نام
Masta_killa
مایکروسافت عملا xbox رو به یه mini pc تبدیل کرده..... .
یعنی به صراحت میگه اگه پولت زیاده و خروجی بالا و امکانات دیگه میخوای برو pc بگیر.......اگه پولت محدود و به خروجی مکفی قانع هستی بیا کنسولمون رو بگیر

اینکه استراتژی درست یا غلطی هست رو نمیشه از الان با اطمینان در موردش بحث کرد ولی یه چیزی رو میشه با اطمینان گفت و اونم اینه که با این کار xbox اون برند مستقل نیس و همونطور که گفتم یجورایی یه mini pc شده.

.
درست میفرمایید دوست عزیز.ولی من فکر نکنم Pc گیمرایی که سیستم خفنی دارن زیاد جذب Xbox Scorpio بشن، عوضش میرن طرف PS4 یا PS4 neo تا از انحصاریای بی نظیرش بهره مند بشن.
 
  • Like
Reactions: Solidsnake_1

m.d.makan

کاربر فعال
Apr 14, 2007
9,309
نام
مــاکــان
درست میفرمایید دوست عزیز.ولی من فکر نکنم Pc گیمرایی که سیستم خفنی دارن زیاد جذب Xbox Scorpio بشن، عوضش میرن طرف PS4 یا PS4 neo تا از انحصاریای بی نظیرش بهره مند بشن.
اصلا از نظر مایکروسافت قرار نیست و اصلا مهم نیست که PC گیمرها جذب Scorpio بشن یا نه.
اسکورپیو تولید میشه که X1 دارها جذب PC نشن.
 
  • Like
Reactions: Masta_killa

{ehsan}

کاربر سایت
Nov 29, 2005
2,177
نام
ehsan
اگر یادتون باشه بعد از یکی دو سال گیرز 1 برای pc اومد...در واقع ایران را نمیدونم ولی خارج... خیلی از کسایی که 360 نداشتن یا آشنایی باهاش نداشتند تونستن یه تجربه عالی از بازی گیرز روی pc داشته باشند...
ولی بعد از این جریان دیگه خبری از پورت سه شماره دیگه روی pc نبود ... و تا این لحظه هم خبری نشده...پس به فرض اگر کسی که 360 نداشت و این بازی باب میلش بود مجبور بود برای بازی کردن بقیه شماره ها بره 360 بخره ...یا همون قضیه فوزا که به صورت بیشتر دمو... روی pc اومد... ولی در مورد بقیه بازی ها نظری ندارم... مخصوصا گیرز 4 که برای pc هم گفتن میاد...
در واقع وضعیت ماکروسافت با بقیه شرکتها فرق داره چون تنها شرکتی هست که کنسول تولید میکنه در حالی که سالهاست یک پلتفرم یا بهتره بگیم سیستم عامل win در انحصارشه... در واقع هر کسی جای ماکروسافت بود مجبور بود یه تعادلی حفظ کنه این بین. هر چند من شخصا دلم میخواست ماکروسافت کلا بیخیاله کنسول میشد و تمرکزش را میزاشت روی pc حالا نمیدونم دقیقا تو چه بخشهاییش ولی میدونم اگر این همه انرژی و هزینه که کرده میزاشت روی pc خیلی چیزها برای من و امثال من عوض میشد...برا همین از برنده شدن سونی ناراحت نمیشم....
و اینکه خیلی ها باید دعا کنند ms این کارا نکنه... چون یه اصل کلی هست توی بازار که وقتی رقابت نباشه... همه چیز به ضرر مصرف کننده تموم میشه...
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: reach usa

Sterben

Shinu made
کاربر سایت
Dec 14, 2007
2,092
نام
هومن
الا یه چیزی که این وسط هست تاریخ عرضه Scorpio هست که 1سال دیگه تو تعطیلات میاد!اگه اواخر امسال میومد بازار میشد یه شانسی خیلی زیادی واسه موفقیت در نظر گرقت ولی اگه قراره اواخره سال دیگه بیاد به نظرم موفقیت اش کمتر میشه و شاید هم شکست بخوره!!!
الا تو این چنتا تاپیک هست که دارن قدرت 6 ترافلاپس هی بالا پایین می کنند از نظر قدرت و می گن نمیشه با 600$ یه همچین سیستم PC ساخت و Scorpio بهترین انتخاب ممکنه و.....!!!ولی الا گرافیک R480 خروجی 5.5 ترافلاپس میده اونم با 230$ قیمت که قطعا تا سال بعد کاهش قیمت هم میدن و تا 180 اینا هم بیاد پایین!!!و راحت میشه با 600$ یه چیزی در حد Scorpio واسه PC بست!!با این که رو Scorpio قزازه کلی بهینه سازی و... کنند و بگید Scorpio قویتره و بهتره نسبت به اون سیستم ولی شما تو PC یه کتابخانه عظیمی به اسم steam دارید کلی بازی MMO RPG و انحصاری های استراتزیکی دارید + با یه سیستم میشه کلی کار و... کرد بجز بازی و با این کاری که مایکرو تو عرضه بازی واسه PC کرده انحصاری هاش همه جوره یه PC 600$ از Scorpio رو برتز می دونم!!!
الا PS4 با این مشخصات horizon zero dawn-GOD OF WAR و uncharted 4 رو به نمایش گذاشت!!! و چیزی هم کم نداشت بازی ها!!!الا منتقی ترین کار واسه سونی اینه که با این PS4 جلو بره و کنسول جدیداش رو تو اوخر 2018 به بازار بده با قدرت خیلی بیشتر تا اون زمان قیمت قطعات کلی میاد پایین و به طبع کلی تکنولوژی جدید معرفی میشه و....
به نظرم الا و 1 سال دیگه که corpio داره میاد کسی نخره بهتره و همون پولو واسه PC خرج کنه اصلا چیزی رو از دست نمیده که هیچ می تونه با PS4 و انحصاری هاش تا 2017 که کلی بازی واسش میاد سر کنه و منتظر کنسول جدید تو 2018 با قدرت و تکنولوژی روزتر از Scorpio باشه!!با این که روند توسعه کنسول های که تو اینده می خواد عرضه بشه شاید از چند سال پیش روشون کار میشه ولی میشه باز با 1 سال وقت بیشتر به چیزی بهتر رسید!!!
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر