رییس سونی: از معرفی Scorpio غافلگیر شدم!

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,175
نام
ماکان
سونی به معرفی Xbox Scorpio واکنش نشان داده است. آقای اندرو هوس، رییس بخش سرگرمی‌های پویای سونی، در مصاحبه‌ای با The Guardian می‌گوید از معرفی مدل جدید Xbox غافلگیر شده است.

AndrewHouse-610.jpg

"من از معرفی Scorpio حسابی جا خوردم، بخاطر اینکه هنوز یک سال و نیم تا زمان عرضه کنسول باقی مونده!"

اندرو هوس در ادامه درباری تغییرات این صنعت صحبت می‌کند. به عقیده او این روزها ماهیت صنعت بازی‌های رایانه‌ای دست خوش تغییر و تحولات زیاد شده است. شاید بیشتر به خاطر شرکت Apple و استاندارد‌های جدید که در چرخه عمر محصولات و ارتقا آن‌ها تعریف کرده است.

"این روزها تاکید بیشتری برای ارتقا هرچه سریع‌تر گرافیک و کلا سخت‌افزار محصولات وجود داره. بیشتر بخاطر برنامه‌های Apple و روش هوشمندانه‌‌ای که برای معرفی محصولات جدیدش به کار می‌گیره. Apple محصولاتش رو زمانی معرفی می‌کنه که یا همون لحظه قابل خرید هستن و یا به زودی در دسترس عموم قرار می‌گیرن. و به این علت هست که می‌گم آره از معرفی Scorpio غافلگیر شدم و جا خوردم (چون الان معرفی کردن یک سال و نیم دیگه میاد)."

خیلی‌ها شرکت مایکروسافت رو بخاطر اینکه Scorpio رو معرفی کرد اما هیچی از کنسول نشون نداد سرزنش می‌کنن. در صورتی که PS4 فعلی هم به همین ترتیب معرفی شد. اندرو هوس در این خصوص می‌گوید:

"ما خودمون این مساله رو (معرفی زودهنگام به واسطه اسم و مشخصات) شخصا تجربه کردیم. سال 2013 که هنوز بر مبنی استراتژی‌های سابق عمل می‌کردیم، امدیم کنسول رو با یه اسم و مشخصات سخت افزاری معرفی کردیم. اون وقت بود که همه می‌پرسیدن PS4‌ معرفی شد، پس Xbox کو؟ چطور جرات کردید؟ و تازه ما متوجه شدیم دنیا چقدر تغییر کرده و عوض شده اما خودمون نه!"

رییس سرگرمی‌های پویا سونی در مورد کنسول‌های فعلی می‌گوید عرضه Neo به معنی پایان عمر کنسول‌های فعلی نیست.

Neo یه انتخاب اضافه هست، یه PS4 آخرین مدل با سخت افزار قوی‌تر. بزارید در موردش خیلی شفاف صحبت کنیم، ما اصلا قصد تغییر نسل رو نداریم. من نمی‌گم تصمیم گرفتیم عمر کنسول‌هارو تبدیل به یه چرخه یک ساله نیم یا نهایت دو ساله کنیم و به راحتی از مزایایی که یه پلتفرم با طول عمر بالا داره چشم پوشی کنیم، اما از اینکه این وسط یه جهش خوب در تجربه بازی‌ها ایجاد بشه استقبال می‌کنیم.


به عقیده اندرو هوس PS4 Neo میانه راه کنسول PS4 است.

"ما فکر می‌کنیم که حال حاضر زمان خوبی برای واکنش نشون دادن به تکنولوژی 4K و افزودن طول عمر نسل فعلیه. و این فرصت وجود داره که بدون تغییر نسل یه کنسول و انتخاب جدید و یکم بهتر ارایه بدیم. و من فکر می‌کنم این برای خود صنعت هم خیلی مهم و تاثیرگذار باشه."


به عقیده آقای هوس دلیل دیگه‌ای که باعث میشه سونی به سمت ایده کنسول قوی‌تر بین نسلی و Neo ‌سوق داده بشه جلوگیری از رفتن گیمرهای فعلی خانواده PS4 به سمت PC است.

"ما می‌بینیم که خیلی از گیمرهای مهم خانواده PS دارن به سمت PC های آخرین سیستم متمایل می‌شن، چون این‌ها گیمرهایی هستن که همیشه به دنبال بهترین تجربه از بازی‌ها هستن. و Neo‌ بهترین فرصت برای نگه داشتن اون‌ها تو اکوسیستم سونیه."



 
آخرین ویرایش:

noctis-sm3

کاربر سایت
Jul 23, 2014
2,552
نام
mohammad
من کاری ندارم این سیاست سونی صد در صد به نفع خودش هست یا نه... که احتمالا هم هست...
اما دوست دارم کنسول ثالثی هم وجود داشته باشه با سخت افزار بهتر نسبت به neo:D
چون بدجوری فاز scorpio منو گرفته>:)
 

wii baz

کاربر سایت
Dec 20, 2015
732
من که همش فکر میکردم اسکورپیو آخر 2016 میاد ولی مثل اینکه آخر 2017 میاد و با این حساب سخت افزار قدرت مندی برای اون زمان اصلا نداره!:-w

وقتی الان یه کارت میان رده مثل RX 480 داره بالای 5.5 ترافلاپس قدرت میده ، اسکورپیو میخواد با 6 ترافلاپس قدرت اونم برای آخر سال 2017 چه حرفی برای گفتن داشته باشه[-(
 
  • Like
Reactions: HIGH VOLTAGE

ma_fa198

کاربر سایت
Jun 18, 2010
998
نام
محمد
Neo یه انتخاب اضافه هست، یه PS4 آخرین مدل با سخت افزار قوی‌تر. بزارید در موردش خیلی شفاف صحبت کنیم، ما اصلا قصد تغییر نسل رو نداریم. من نمی‌گم تصمیم گرفتیم عمر کنسول‌هارو تبدیل به یه چرخه یک ساله نیم یا نهایت دو ساله کنیم و به راحتی از مزایایی که یه پلتفرم با طول عمر بالا داره چشم پوشی کنیم، اما از اینکه این وسط یه جهش خوب در تجربه بازی‌ها ایجاد بشه استقبال می‌کنیم.
از اون جمله اینجور به نظر میاد که سونی بعد از معرفی اسکورپیو باز هم قصد نداره تغییری توی مشخصات نئو بده!
مشخصات تغییر دادن به این راحتی ها هم نیست
یک تیم کلی وقت گزاشته یک کنسولی رو با سخت افزار بهینه شده ساخته بعد یهو نمی تونه بیاد GPU/CPU کنسول رو عوض کنه
جدا از این CPU و GPU معمولا Custom شده هم هستند که باز این خودش کار رو سخت تر می کنه
درسته ولی منظور من این نبود! من بُعد روانی مسئله بیشتر برام جالب میاد! سونی قاعدتا می دونه که اگه تغییری تو کنسولش نده مسلما مایکرو تو نسل بعد قدرت سخت افزاری اسکورپیو رو مثل یه پتک میکوبه رو سر سونی! دقیقا مشابه کاری که سونی تو این نسل با one کرد! حالا تفاوت one و ps4 خیلی ناچیز بود ولی تفاوت اسکورپیو و نئو خیلی زیاده! اگه مشخصات درست باشه اسکورپیو 1/5 برابر نئو قدرت داره یعنی 150 درصد اختلاف که واقعا وحشتناک هست!حالا شما در نظر بگیر دیگه ، بازاری که به خاطر اختلاف قدرت 20 درصدی بین کنسول های نسل فعلی ، اختلاف 2به 1 در فروش ایجاد میکنه واکنشش به اخلاف قدرت 150 درصدی چی هست؟ سونی خودش تو این نسل دعوای رزولوشن رو درست کرد تا کنسول بیشتری بفروشه و بازار رو نه به بازی ، بلکه به سخت افزار حساس کرد ! حالا برام خیلی جالبه که در مقابل همین حساسیت بازار نسبت به قدرت سخت افزار هیچ عکس العملی نمی خواد نشون بده! خیلی جالب میشه اگه سونی به وسیله ی سلاح خودش (قدرت سخت افزار) تحت فشار قرار بگیره! (با این روند احتمالا نئو یه شکست سنگین خواهد خورد چون مایکرو از همین الام پتک رو با عبارت قوی ترین کنسول تاریخ بالا برده!!)
 
آخرین ویرایش:

Donger

کاربر سایت
Apr 14, 2015
1,576
از اون جمله اینجور به نظر میاد که سونی بعد از معرفی اسکورپیو باز هم قصد نداره تغییری توی مشخصات نئو بده!

مشخصات تغییر دادن به این راحتی ها هم نیست
یک تیم کلی وقت گزاشته یک کنسولی رو با سخت افزار بهینه شده ساخته بعد یهو نمی تونه بیاد GPU/CPU کنسول رو عوض کنه
جدا از این CPU و GPU معمولا Custom شده هم هستند که باز این خودش کار رو سخت تر می کنه
 

Ali Venom

کاربر سایت
Jul 2, 2013
6,703
نام
ali
مایکروسافت کنسول Xb Scorpio رو به نظرم الان معرفی کرد که به طور واضح از سیاست های اینده کمپانی ش در مقابل کنسول گیمینگ/پی سی گیمینگ پرده برداری کنه و طبق گفته فیل اسپنسر که میخواد سیستمی مثل اپل برای عرضه ایفون ها در پیش گرفته برای کنسول ها در پیش بگیره و هر سال (و یا شاید هر دو سال) شاهد یک کنسول با سخت افزاری بسیار قوی تر باشیم و همینطور بازیها روی کنسول ها باقی بمونند و اتفاقی که برای انتقال از نسل هفت به هشت افتاد رخ نده . در واقع چرخه عمر محصولات سخت افزاری کمتر میشه ولی عمر محصولات نرم افزاری بیشتر. روی این مسله هم حتی تو رونمایی و پیشتر و قبل ترش تاکید داشتند (البته این مورد رو تو این مدت زیاد باقی مونده خیلی بیشتر و بهتر میتونند جا بندازند)

حالا سونی واقعا میخواد چیکار کنه بازم به نظرم مشخص نیست ! میخواد طبق سابق بر اساس نسل کنسول بده و این وسط یک نسخه قوی تر بده و یا نه میخواد سیاستی مثل مایکروسافت رو در پیش بگیره! چون اصلا دربارش صحبت نمیکنند ! الان شاهد تغییر ماهیت کنسول ها هستیم که خودشون هم گفتند. و اینکه اصلا درباره سیاستهای اینده شون صحبت نمیکنند به نظرم بیشتر ادم رو اذیت میکنه بالاخره باید برنامه ریزی کنیم.

وقتی که خودشون رو با اپل مقایسه میکنند و میگن میخواهیم کاری که اپل انجام میده رو انجام بدیم (بازه زمانی معرفی و عرضه محصولاتشون رو) اینم باید بدونند میلیون ها مشتری های اپل تکلیفشون مشخصه و میدونند که چه موقعی از سال نسخه جدید معرفی میشه کی نسخه قوی تر شده S میاد حدودا و کی نسخه قبلی خط تولید قطع میشه ! و خیلی اطلاعات دیگه، ولی ما الان تو کنسول میلیون ها مشتری بلاتکلیف موندند ! خیلیها همین تابستونی قصد خرید کنسول دارند نمیدونند صبر کنند برای Neo صبر نکنند تکلیف چیه واقعا ! حداقل مایکروسافت با معرفی اسکورپیو تکلیف مخاطبین خودش رو مشخص کرد. به نظرم اتفاقا کار درستی کردند و ضرر هم نمیکنند.
 

IMANOKA

کاربر سایت
Sep 11, 2014
6,312
چیزی که مشخصه اینا اکثر برنامه ها و پروژه هاشونو هماهنگ میکنن:D مخصوصا قدرت کنسول ها و معرفیشون،قدرت کنسولای نسل هشت خیلی به هم نزدیکه و تقریبا همه سخت افزارشون مثل همه
اینجا هم اندره هاوس تعجب کرده چرت بدون هماهنگی با اینا کنسولو معرفی کردن:D
 

Dreadlord

کاربر سایت
Apr 8, 2008
18,099
کلا به نظر من مایکروسافت اشتباه کرد الان معرفیش کرد. باید میگذاشت برای سال بعد.
خود Xbox One S با اون تغییرات مثبت و قیمت پایینتر نسبت به PS4 به اندازه کافی خبر بزرگی بود، نیازی نبود انقدر برای معرفی Scorpio عجله کنند.
 

Breakdown

کاربر سایت
Mar 24, 2016
170
کنسول معرفی کردن مایکروسافت اینقدر زود دلیلش خیلی معلومه سیاستشون بود برای کم کردن فروش ps4 neo و در کل ps4.
مایکرو که این نسلو باخته میدونسته در به در دنبال یه راه حلی میگشت که زودتر نجات پیدا کنه تا اینکه سونی تو صفحه شطرنج اون حرکتی که نباید میکرد کردو مایکرو رو از کیش درآورد سونی اصلا احتیاج به ps4 neo نداشت چون همین کنسولش داشت خوب میفروخت.
 
  • Like
Reactions: Ezio96 and dr.ice

Kratos-_-0_0

کاربر سایت
Sep 10, 2012
938
نام
ارین
پس فرخ راست میگفت که سونی غافلگیر شد با معرفی Scorpio فقط نمیدونم کدوم یکی ار دوستان بود که باهاش مخالفت میکرد
غافلگیری از قدرت سخت افزاری کنسول یه چیز
غافلگیری از معرفی زود هنگام کنسول یه چیز دیگه
 

amirone

کاربر سایت
Aug 13, 2014
2,435
فیل اسپنسر که دو روز نشد گفت اگر 4k ندارید بیخیال S شید، این صحبت که مایکرو یه حرکتی میزنه پشت بندش نفیشم برای بر هم نخوردن ثبات بازارش به کار میبره چند ساله داریم میشنویم، سخت افزار قوی صرفا 4kنیست که حتما کنسولها باید پا به پای PC پیش برن، کیفیت قطعات هم فقط 4k رو شامل نمیشه و روی FH کلی جزییات دیگه هم در بر میگیره، مسئله اینجاست که به گفته ی فنها این 6 ترافلاپس کارو برای مایکرو آسون کرده و برای سونی 4.2 پایان حکومتشه، هنر اینه که بدونی با این اعداد چکار کنی، استودیوهای فرست پارتی مهمترین عاملن برای استفاده از تمام توانایی کنسول، که از نظر من استودیوهای سونی تواناییشون با 1.8 م بی رقیبه. یه جوری میگن 4.2 در مقابل 6 مایکرو قافله رو باخته که انگار دستشون به بازیهای انحصاری PS4 نخورده. اگه مایکرو بر فرض مثال میگفت 8، سونی هم باید میگفت 8 یا 9،
اندرو هاوس درست میگه ولی همین گیمرای PC و ایکس باکس فن بودن که این کنسولو انتخاب کردنو از سیاستو بازیاش حمایت شد. و بنظرم سونی سیاست درستی رو در پیش گرفته، اعتمادو اعتبار با این اعداد بدست نمیاد.
 

robb stark

کاربر سایت
May 3, 2013
2,845
نام
ایلیا
پس فرخ راست میگفت که سونی غافلگیر شد با معرفی Scorpio فقط نمیدونم کدوم یکی ار دوستان بود که باهاش مخالفت میکرد
غافلگیری داریم تا غافلگیری!در رابطه با قدرت سخت افزار چیزی گفته نشده تو این مصاحبه که یک عده فکت صادر میکردن
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر