این حرف شاید به صورت کلی درست باشه ولی از لحاظ تکنیکی/آماری درست نیست.
من مدتی کارمند یکی از واردکننده های اصلی یک برند معتبر بودم. بنا به اقتضای کاری با دیگر برندها هم تعامل داشتم. ( سونی، ایکس ویژن، الجی، شارپ ) و یکی از وظایفم این بود که نقاط ضعف و قوت (خودمون و) رقبا رو بدونم و در مواردی به فروشنده هامون منتقل کنم. به صورت کلی درصد خرابی یا بهتر بگیم کیفیت ساخت هر برندی، کاملن باهم متفاوته. در بعضی موارد کلیت یک برند. بعضی وقتها هم یک محصول/مدل/کتگوری خاص. به عنوان مثال: اون زمان ماشین ظرفشویی های سامسونگ کیفیت بسیار پایینی داشتند یا بعضی مدلهای مایکروفر/سولاردم الجی درصد خرابیشون بالا بود.
در مورد تلویزیون هم همین موضوع صدق میکنه. یک برند خاص که نمیخام نامشو ببرم (تا یه وقت دوستان کمپانی فن ناراحت نشن)، به صورت کلی درصد خرابی هاش بسیار زیادتر از دیگران بود. این آمار رو یوزر متوجه نمیشه. کاسب های امین حضور اکثرن نمیدونن و اگرم بدونن به مشتری نمیگن، نمایندگی های فروش هم که...
منتقدین خارجی هم اصولن هیچ اطلاعات خاصی در این باره نمیتونن داشته باشن. کسی اطلاع داره که با خدمات پس از فروش در ارتباط باشه یا به فیدبک ها دسترسی داشته باشه. طبیعی هم هست که اینگونه باشه. چون این اطلاعات در شرایط عادی برای خریدار (در اکثر اوقات) فقط به مقدار ناچیز درصد ریسک رو بالا و پایین می کنه. و هیچ کاربرد دیگه ای براش نداره!
اینم اضافه کنم که منظور از درصد بالای خرابی ، نسبت به دیگر برندهاست نه فروش کلی. مثال : از 1000 تا تلویزیون مارک x بیست عددش در یک بازه زمانی مشخص به خدمات پس از فروش مراجعه میکنن ولی مارک y ده عدد مراجعه کننده داره.
در نظر داشته باشید که این رقم ها نسبت به تعداد فروش معمولن به اندازه ای نمیرسه که عمومی بشه. (یعنی همه بفهمن) مگر اینکه کلن یک مدل/کتگوری خاص مشکل اساسی (مشکل طراحی/مونتاژ/تکنولوژی و...) داشته باشه. مثال: ماشین لباسشویی های دایرکت درایو کلن مشکل داشتن
موارد زیادی تو این مبحث میتونم مثال بزنم که ثابت میکنه کیفیت لوازم برقی و الکترونیکی در برندهای مختلف بر خلاف تصور یوزر عادی، به هیچ عنوان مثل هم نیست. ولی اینجا صرفن هدفم از گفتن این مسایل اینه که با توجه به شرایط کنونی (مشکلات مالی و تحریم و خدمات پس از فروش به شدت ضعیف و...) در خریدتون تا جایی که میتونید دقت کنید. و سعی کنید از یک سولاخ 2بار گزیده نشید.
@Arash.RG