خداحافظی با اینترنت حجمی یا سلام به محدودیت های جدید

از اجرای این طرح راضی بودین یا نه ؟


  • مجموع رای دهنده‌ها
    380

fani67

کاربر سایت
Apr 18, 2015
578
مصرف منصفانه ۱ ترابایت اینترنت در ماه فقط ۴۰۰ هزار تومان:

به گزارش خبرآنلاین، اما آنچه به اینترنت غیر حجمی معروف شده، داد کاربران را در آورده است و بسیاری از کاربران با نوشتن جملات اعتراضی در اینستاگرام وزیر، نسبت به اجحاف همیشگی که در حقشان از سوی اپراتورها شده، گلایه گرده‌اند.


به همین دلیل با آوردن مثال خارجی از مصرف منصفانه کاربرانِ کامکست، تحت سرویس Xfinity سعی می‌کنیم مفهوم آمریکایی Data Caps را توضیح دهیم.

«ایکس فینیتی» بسته اینترنت خانگی+ تلویزیون+تلفن و امنیت خانه به کاربران ارائه می‌کند{لینک} و قیمت بر اساس نوع بسته تعیین می‌شود.

اما میزان مصرف منصفانه روی 1 ترابایت ماهانه معادل 1000 گیگ تعریف شده است و اگر کاربری بیش از 1 ترابایت مصرف داشته باشد به ازای 50 گیگ اضافی 10 دلار خواهد پرداخت.

سوال اینجاست که کاربر با پرداخت حداقل 29 دلار و یا تا سقف 100 دلار چقدر می تواند اینترنت استفاده کند؟

1 ترابایت در تعریف ایکس فینیتی معادل 700 ساعت ویدئوی اچ دی، 12 هزار ساعت گیم آنلاین، 15 هزار ساعت آهنگ و دانلود 60 هزار عکس با کیفیت است.

نکته قابل توجه در تعاریف کامکست این است که اگر کاربری کمتر از 5 گیگ استفاده اینترنت داشته باشد، 5 دلار نیز به وی بازگردانده می‌شود.

یعنی کاربر می‌تواند با انتخاب آپشن 30 دلاری با سرعت 25 مگابیت بر ثانیه، حداکثر استفاده اینترنتی را داشته باشد و اگر کاربر بخواهد سرعت بالاتر داشته باشد و مثلا سرعت 400 مگابیت بر ثانیه داشته باشد می تواند از آپشن 100 دلاری(در واقع 100هزار تومن به پول قدیم ما:) ) استفاده کند.

به زبان ساده تر با پرداخت 400 هزار تومان بهترین سرعت اینترنت را (سرعت 400 مگابیت بر ثانیه) برای دانلود 1 ترابایت دیتا در ماه خواهید داشت و یا با سرعت 25 مگابیت بر ثانیه و پرداخت 30 دلار / 120 هزار تومان، 1 ترابایت دانلود اینترنت واقعی خواهید داشت.

لازم به ذکر است در اغلب کشورهای جهان اینترنت نامحدود وجود دارد و نه اینترنت غیر حجمی که نوعی محدودیت دارد. در آمریکا نیز مصرف منصفانه بر اساس عدالت غربی تعریف شده و محدوده آن روی ای دی اس ال بین 100 تا 1000 گیگ است.

نکته بسیار مهم در مصرف منصفانه آمریکایی پایین نیامدن سرعت اینترنت است و این درست نقطه مقابل طرح ایرانی اپراتورها است که توسط وزارت ارتباطات تصویب شده است. اگر مصرف کاربر بالاتر شود، 10 دلار اضافی پرداخت می کند، آنهم به ازای 50 گیگ بیشتر.

اما در مدل ایرانی سرعت کاربر به 128 کیلوبیت بر ثانیه تنزل داده می‌شود و این در هیچ کجای دنیا وجود ندارد!

بنابراین برای کاربر ایرانی دانلود اینترنت واقعی (و نه کَش) می‌تواند با ماهی 100 گیگ حدود 40 هزار تومان معنی دهد و اگر قرار است اینترانت را به جای اینترنت در کنتور محاسبه کنند؛ بهتر است ماهی 500 گیگ اینترانت داخلی از روی سرورهای .ir را نیز به بسته 40 هزار تومانی ماهانه اضافه کنند. در غیر این صورت هر چه اپراتورها بیشتر بگیرند، مصداق کم‌فروشی از نظر کاربر ایرانی محسوب می‌شود و این عدالت اپراتورهای ایرانی را زیر سوال می‌برد!
*******
نظرات بنده نسبت به این موضوع:
- یه کارمند معمولی آمریکا حقوقش به پول ایران میشه ماهی بیست میلیون تومان. درواقع چهارصد هزار تومان واسه اینترنت برای اونا چیزی نیست.
- اینترنت یک ابزار اموزشی محسوب میشود تبادل اطلاعات باعث رشد افکار جامعه وپیشرفت ان است و باید حداقل هزینه و نزدیک به رایگان باشد ولی متاسفانه در ایران مشکل همین رشد افکار جامعه هست، قراره جلوی همین گرفته بشود و بشه کره شمالی، بعدش ما تو فینال جام جهانی با دو گل برزیل رو می بریم البته کره شمالی الان داره به سمت آزاد کردن پیش میره و گسترش توریست و ... تا چند سال بعد ما میشیم الگوی یک کشور آفریقایی ...
فقط میشه تاسف خورد:|:| به حال این مملکت با این افکارشون تو کشورهای پیشرفته به فکر اینن که انسان بفرستن فضا،یا کم کم داره 5g ابدا میشه اونم توسط کشور هم ژاپن فکر کنم ،یا وای فای داره قدیمی میشه و لای فای داره میاد و ما همچنان تو سرعت دای لاپ موندیم و می دیم دست خلق الله....:((:((
 

qozmyox

کاربر سایت
Oct 29, 2010
1,661
توی آمریکا البته فقط 1-2 شرکت مصرف منصفانه 1 ترا دارند ولی بقیه مثل گوگل فایبر کاملا نامحدود هست . البته آمریکا به دلیل وسعتی که داره خیلی جاهاش هنوز فیبر کشی نیست و کلا الگو خیلی موفقی هم نیست. کشور های فقیر تر از لحاظ اقتصادی به مراتب اینترنت بهتری از آمریکا دارند مثل رومانی و لتونی و ... .
 
  • Like
Reactions: ULTIMATE TEAM

trainer

کاربر سایت
Jan 19, 2009
712
نام
میلاد
درود

قبل از طرح دانلود من با 2020 مخابرات با سرعت 5 مگ حدود 1مگ بود ولی با طرح جدید 2مگ سرعت شده 256 ک
زنگ که زدم گفتن دیگه مثل قبل باز نمیزارن پورت رو تو طرح جدید

اگه این سرعت اصلی باشه وای به حال سرعت بعد از تموم شدن حجم:-??

این قضیه خیلی تو ذوقه لامصب
 

mahan.bs

کاربر سایت
Nov 30, 2017
206
نه بابا این طوری که خیلی دردسر داره
حالا باید ببینم چطور میشه شاید کلا قطعش کردم
موبایلتو با کابل وصل کن بی پی سی یا لپتاپت ، بعد دیتا رو روشن کن و برو تو بخش هات اسپات، بعد اونجا نوشته usb thethering فک کنم، بعد دیگه میتونی با کامپیوترت ازش استفاده کنی! بدون آنتن و فقط از طریق کابل!
 

montazery

کاربر سایت
Oct 14, 2011
400
نام
حسن
میتونی از قسمت تنظیمات dsl, حالت Annex M را انتخاب کنی. آپلودت دوبل میشه و نویز آپلود میاد پایین.
قبول نکرد :(

اپلود زیاد بکار نمیاد
نویز عالی
خط عالی
داداش عوض کنیم:D
قابل نداره من حقیقتش کنسول رو فروختم زیاد برام مهم نی فقط سرعتش خوب باشه با قطع نشه کافیه واسم
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر