در آستانه مراسم E3 2017 رئیس شعبه اروپا Sony Interactive Entertainment (و رئیس بازاریابی و فروش استدیوهای جهانی Sony Interactive Entertainment) آقای جیم رایان در مصاحبه با مجله تایم در مورد مسائل پر بحث این روزهای پلی استیشن، از کنسول PlayStation 4 Pro تا PlayStation VR و PS Vita صحبت کرده است.
اما صحبت در مورد قابلیت backwards compatibility شاید جذاب ترین بخش اظهارات رایان در این مصاحبه باشد. با وجود اینکه این قابلیت برای کمپانی مایکروسافت موفقیت بزرگی به همراه آورده اما رئیس Sony Interactive Entertainment اروپا از backwards compatibility بعنوان قابلیتی یاد کرده که افراد زیادی خواهان آن هستند اما استفاده ای از آن نمی برند.
این در حالی است که در E3 2015 و زمانی که مایکروسافت قابلیت اجرای عناوین X360 بر روی Xbox One را معرفی کرد، رئیس استدیوهای جهانی PlayStation یعنی شوهی یوشیدا ضمن تایید اینکه که سونی برنامه ای برای پیاده سازی چنین قابلیتی برای PS4 ندارد، اعلام کرده بود که پیاده سازی این امکان دشوار است و اگر ساده بود به PS4 اضافه می شد.وقتی در ظاهر به backwards compatibility فکر می کنیم، می توانم بگویم که قابلیتی است که بسیار طرفدار دارد اما حقیقت این است که کارایی زیادی ندارد. من اخیرا به رویداد Gran Turismo رفته بودم و در آنجا عناوین این سری بر روی PS1 ،PS2 ،PS3 و PS4 را نشان می دادند و نسخه PS1 و PS2 باستانی به نظر می رسیدند. چرا یک نفر باید این عناوین را بازی کند؟


شرکتی که با اون قیمت داره بازی های ps2 رو (اونم به صورت آنلاین) به مشتری هاش تحمیل میکنه انصافاً حق نداره همچین حرفایی بزنه! اگه باستانی و بی ارزش هست پس چرا همچین قیمتی روش گذاشتید؟ مسئله اینه که اگه سونی تواناییش رو داشت تا حالا حتماً این سرویس رو ارائه می داد اما خب چون دستتون نرسیده نباید بگید بو میده! این مصاحبه البته خیلی عجیب هست چون سونی همین الان هم تمام بازی های مهم نسل قبل رو ریمستر کرده و بازی های مهم نسل قبل در دسترس مشتری هاش هستن! چطور ممکنه ریمستر کردن بازی های نسل قبل با قیمت 60 دلار ارزش داشته باشن ولی ارائه همون بازی ها به صورت رایگان ( و با کمی بهبود در فریم ریت) تو سرویس رقیب باستانی و بی ارزش باشه؟