شایعه جزئیات دقیق CPU ایکس باکس نسل بعدی Microsoft + مشخصات RAM و Graphic

doostanehsoft

کاربر سایت
ادعاهایی از مشخصات کامل از اعماق CPU نسل بعدی ایکس باکس توسط کارگاه سخت افزاری یعنی (VGLeaks) مطرح شده است که در ادامه به بررسی بیشتر موضوع می پردازیم.

818386672_1357022932.jpg


به گزارش سایت VGLeaks، کنسول Xbox720 از ترکیب دو ماژول که هر 4 هسته x64 از یک single thread 1.6 گیگاهرتز تشکیل شده، ساخته شده است.

او می گوید: "توسعه دهندگان آشنا با کارایی CPU با تلاش و تمرکز در ویژگی ها و طراحی ساختمان و اسکلت CPU می توانند آن را بهینه سازی کنند:"

cpu.jpg




"همچنین روند قدرت دهی و موازی سازی در این سخت افزار موجود می باشد. بنابراین یک استراتژی موثر و موفق در محاسبه multi-core (چند هسته ای) از هر چیز دیگری مهم تر است."

Durango از ایکس باکس بعدی خبر از بهره گیری از یک کارت گرافیک D3D11.x 800MHz و 8 گیگ رم DDR3 را می دهد.

طبق گزارش دیگری از دورانگو، این کنسول جدید قابلیت استفاده از 50GB دیسک Blu-ray و ذخیره داده ها روی یک هارد 500GB دارد.


هفته ی پیش سونی رسما از PlayStation 4 در نیویورک پرده برداری کرد؛ که قرار است از یک سی پی یوی 8 هسته ای x86-64 AMD با نام "Jaguar"، همچنین از 1.84 TFLOPS AMD GPU و 8 گیگ رم GDDR5 بهره گیری کند.

براساس خبری از CVG، مایکروسافت قصد دارد از پلتفورم ایکس باکس نسل بعدی در اواخر ماه آوریل رونمایی کند.


تراشه (Caches)

خلاصه ای از نام و نوع تراشه ها

[TABLE="class: grid, width: 500, align: center"]
[TR]
[TD]نام تراشه
[/TD]
[TD]قابلیت
[/TD]
[TD]راه ها
[/TD]
[TD]چیدمان سایز
[/TD]
[TD]اندازه خطی
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]L1 I
[/TD]
[TD]فقط خواندنی (Read-Only)
[/TD]
[TD]2
[/TD]
[TD]256
[/TD]
[TD]64 بایت
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]L1 D
[/TD]
[TD]اختصاص نویسی و قابلیت پشت نویسی
(Write-allocate, write-back)
[/TD]
[TD]8
[/TD]
[TD]64
[/TD]
[TD]64 بایت
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]L2
[/TD]
[TD]اختصاص نویسی، قابلیت پشت نویسی و جامع
(Write-allocate, write-back, inclusive)
[/TD]
[TD]16
[/TD]
[TD]2048
[/TD]
[TD]64 بایت
[/TD]
[/TR]
[/TABLE]


[TABLE="class: grid, width: 500, align: center"]
[TR]
[TD]دسترسی به حافظه
[/TD]
[TD]چرخه ها (Cycles)
[/TD]
[TD]توضیحات تکمیلی (Notes)
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]L1 hit
[/TD]
[TD]3
[/TD]
[TD]Required line در L1 هسته است
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]L2 hit
[/TD]
[TD]17
[/TD]
[TD]Required line در ماژول L2 است
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]ریموت L2 hit
ریموت L1 miss
[/TD]
[TD]100
[/TD]
[TD]Required line در ماژول L2 دیگر است
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]ریموت L2 hit
ریموت L1 hit
[/TD]
[TD]120
[/TD]
[TD]Required line در ماژول L2 و L1 هسته
دیگر است
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]موقعیت L2 missریموت L2 miss

[/TD]
[TD]144-160
[/TD]
[TD]Required line در هیچ تراشه ای ساکن
نیست، بارگزاری از طریق مموری
[/TD]
[/TR]
[/TABLE]


دستورالعمل معماری (منظور از معماری طراحی ساختمان یا اسکلت CPU می باشد)

x64 deprecates older instruction sets: x87, Intel MMX®, و AMD 3DNow!®. x64 از دستورالعمل های زیر پشتیبانی می کند:


  • SIMD/vector instructions: SSE up to SSE4.2 (including SSSE3 for packing and SSE4a), and AVX
  • F16C: half-precision float conversion
  • BMI: bit shifting and manipulation
  • AES+CLMULQDQ: cryptographic function support
  • XSAVE: extended processor state save
  • MOVBE: byte swapping/permutation
  • VEX prefixing: Permits use of 256-bit operands in support of AVX instructions
  • LOCK prefix: modifies selected integer instructions to be system-wide atomic



منبع خبری
 
این تیکه اخر رو نفهمیدم ! چه طوری برابر میشن ؟!

فرمولش رو که تو همون پست گذاشتم:
Code:
(Memory Clock)x[(Memory interface)/8]x2

GDDR3 با Effective Clock 2750MHz و Bus Width 512bit:
Memory Clock = Effective Clock/2
2750/2 = 1375
Code:
(1375)x(512/8)x2=176000MHz = 176GB/s

GDDR5 با Effective Clock 3666MHz و Bus Width 384bit:
Code:
(1833)x(384/8)x2=175968MHz = 176GB/s
 
فرمولش رو که تو همون پست گذاشتم:
Code:
(Memory Clock)x[(Memory interface)/8]x2

GDDR3 با Effective Clock 2750MHz و Bus Width 512bit:
Memory Clock = Effective Clock/2
2750/2 = 1375
Code:
(1375)x(512/8)x2=176000MHz = 176GB/s

GDDR5 با Effective Clock 3666MHz و Bus Width 384bit:
Code:
(1833)x(384/8)x2=175968MHz = 176GB/s

من متوجه نشدم تو منظورت از حافظه رم ، میزان رم ps4 هست یا میزان رم کارت گرافیک ! با این حال GDDR مخفف Graphics Dual Data Rate که معناش اینه که این 8GB مخصوص کارت گرافیکه . احتمالا هم این حافظه از نوع اشتراکی هست و حدود 6 GB اش رو PS4 به صورت مستقیم میتونه استفاده کنه و مابقی برای منابع سیستمی هست . تاجایی که من مطالعه کردم ، این حافظه های حجیم برای پخش ویدئو های با کیفیت بالا استفاده میشن . پس میشه توجیه کرد که میزان رم بالای 8GB برای پخش ویدئوهای 4K هست نه برای چیز دیگه اس .

از نظر فنی هم اگه بخوایم حساب کنیم توجیه پذیره چون 8 GB حافظه GDDR5 به عنوان بافر برای کارت گرافیک خیلی خیلی زیاده و کارت گرافیک باید خیلی خیلی قدرتمند باشه که بتونه چین حافظه ای رومدیریت کنه . ازطرفی فرکانس کاری کارت گرافیک 800MHZ هست که فکر نکنم توان مدیریت 8GB حافظه GDDR5 رو به عنوان بافر و فقط برای بازی داشته باشه . مگر اینکه همونطوری که در جاهای مختلفی گفته شده ، سونی به تکنولوژی جدیدی برای مدیریت این جور حافظه ها رسیده باشه .

======================

خودمم قاطی کردم ( فکر کردم تایپیک PS4 هست ):d البته توضیح بالا رو فقط برای مثال شما بالا زدم و ربطی به موضوع تایپیک نداره ! :d
 
آخرین ویرایش:
دوستان دقت کردین که در سه نسل گذشته ، همیشه کنسول ضعیف تر برنده جنگ کنسول ها بوده؟

دو نسل قبل (نسل پنجم) : PS1 در مقابل کنسول قدرتمند Nintendo 64 = برنده PS1
نسل قبل (نسل ششم) : PS2 در مقابل دو کنسول قوی GameCube و XBOX = برنده PS2
نسل فعلی (نسل هفتم) : Nintendo Wii در مقابل دو کنسول قدرتمند PS3 و Xbox 360 = برنده Nintendo Wii
نسل بعد (نسل هشتم) : Nintendo Wii U - PS4 - Xbox 720 = ؟
 
دوستان دقت کردین که در سه نسل گذشته ، همیشه کنسول ضعیف تر برنده جنگ کنسول ها بوده؟

دو نسل قبل (نسل پنجم) : PS1 در مقابل کنسول قدرتمند Nintendo 64 = برنده PS1
نسل قبل (نسل ششم) : PS2 در مقابل دو کنسول قوی GameCube و XBOX = برنده PS2
نسل فعلی (نسل هفتم) : Nintendo Wii در مقابل دو کنسول قدرتمند PS3 و Xbox 360 = برنده Nintendo Wii
نسل بعد (نسل هشتم) : Nintendo Wii U - PS4 - Xbox 720 = ؟

ربطی نداره
قیمت و بازی عامل های اصلی هست
 
ربطی نداره
قیمت و بازی عامل های اصلی هست

دقیقا دوست عزیز
منم برای همین اینو نوشتم که تفاوت های سخت افزاری روی کاغذ اصلا برنده رو تعیین نمیکنه که بعضی از دوستان از خوشحالی بال دراوردن و بعضیا هم غصه اشون گرفته
 
در ضمن اینها برای PC طراحی شدن برای کنسول 100% کاستوم میشن و اگر GDDR3 باشن به احتمال زیاد به اینترفیس های با Bus Width بالاتر مجهز میشن مگه تا قبل از معرفی PS4 کسی فکر میکرد سونی 8GB GDDR5 رو با توجه یه اینکه ماژولهای این مموری 512MB هستن روی کنسولش قرار بده؟ یا از GDDR5 به عنوان Standard System Memory استفاده کنه؟
سال 2009 کارت GTX285 با GDDR3 کلاک 2484 کار میکرده الان که 2013 هستیم خیلی راحت میشه GDDR3 با کلاک و اینترفیس های بالاتر هم تولید کرد مخصوصا که هدف طراحی کنسول باشه.


دوست من با همه احترام بايد بگم شما اصلا درك درستي از ساختار گرافيك ها چون اتفاقا اينجا بحث روي GDDR ها هم كرديد نداريد

دوست من رقم اينترفيس رو ماژول هاي رم تعيين نميكنن كه بلكه خود تراشه اي كه قرار هست براي اون استفاده شود تعيين ميكنه . شما ميفرماييد رم هايي طراحي كنن با اينترفيس بالاتر (يا امام غريب) - اصلا وجود اينترفيس هاي 256bit اي يا 384bit اي چه ربطي به طراحي ماژول هاي رم يا حالا به قول كاستوم شده هاي كنسول داره ؟؟

خدمتتون عرض شود هر gddr5 chip شامل اينترفيس 32bit اي هست كه البته استاندارد هم هست و براي يك تراشه اي مثل GK104 كه با 4 مموري اينترفيس 64 بيتي مجتمع (هركدوم متشكل از دوlane كنترلر 32 بيتي مجتمع براي ارتباط با ماژول هاي ٣٢ بيتي GDDR5 ) هست كه قابليت ارتباط با 8 ماژول gddr5 داره .() ميشود 8*32 كه همون 256 بيت براي تراشه GK104 كه در gtx680 هست

دقت كنيد اينجا خود GDDR5 chip نيست كه تعيين كننده 256bit اي يا 384 بيتي interface تراشه حالا ميخواد orbis APU باشه يا HD7970 GPU باشه بلكه خود تراشه hd7970 (tahiti)i. يا gk104 هست كه تعداد memory interface هاي اون تعيين كننده هست.

به طورمثال به 6 memory interface تراشه GK110 نگا كنيد :

هر مموري اينترفيس ٦٤ بيتي هست كه با دو ماژول ٣٢ بيتي رم ارتباط برقرار ميكنه و اينترفيس كلي ٣٨٤ بيتي رو براي تراشه gk110 فراهم ميكنه

nvidia-gk110-die-shot-1.jpg


كه هركدام لازم هست با 2 ماژول 512MB اي ارتباط براقرار كنه كه در نهايت روي pcb كارت تايتان ما 12 تراشه 512 مگابايتي ب32 بيتي ميبينيم

small_gtx-titan-card-2.jpg
 
آخرین ویرایش:
الان من موندم ملت چقدر بیکارن و چقدر رو این ملت فشار هست که براشون مهمه برنده نسل بعد کی هستش حالا فرض کنیم مایکرو بیشتر از همه دستگاهش رو فروخت این همه تو سر و کله هم میزنید که چی؟ که مثلآ افتخار میکنید به اینکه مثلآ مایکرو تونسته خیلی کنسول بفروشه و شما قهرمانید؟ یا مثلآ کنسول سونی خیلی قری ترتر و سرترتر از مایکروئه پس هوررا شما بازی رو بردید.
به شخصه صبر میکنم ببینم کدوم بهتر از آب در میاد و کدوم شبکه آنلاین قوی تری داره اول میرم سراغ اون و از بازی کردن لذت میبرم
 
@ ramin cyberan
حرفاتو تیکه تیکه نقل و قول میکنم بعد ج میدم!
دوست من با همه احترام بايد بگم شما اصلا درك درستي از ساختار گرافيك ها چون اتفاقا اينجا بحث روي GDDR ها هم كرديد نداريد

lol با همه احترام ... عجــــــــــــــــــــــــــــب! شما هم درک درستی از مطالبی که میخونی نمیکنی!

دوست من رقم اينترفيس رو ماژول هاي رم تعيين نميكنن كه بلكه خود تراشه اي كه قرار هست براي اون استفاده شود تعيين ميكنه . شما ميفرماييد رم هايي طراحي كنن با اينترفيس بالاتر (يا امام غريب) - اصلا وجود اينترفيس هاي 256bit اي يا 384bit اي چه ربطي به طراحي ماژول هاي رم يا حالا به قول كاستوم شده هاي كنسول داره ؟؟

آدم وقتی میره یه چیزی رو از کسی نقل و قول میکنه و شور حسینی بر میداره قبلش رو هم خوب میخونه نمیره تیکه تیکه یه جاهاییشو selection نقل و قول کنه! مثلا من میگم :"تو شیب منفی 60 درجه فرقون 200KM/h راه میره" شما نباید بیای فقط این تیکشو نقل و قول کنی که من گفتم: "فرقون 200KM/h راه میره"

اون چیزی که من گفتم:
چرا غیر محتمل هست؟ سال پیش Crosair و Team رم DDR3 با کلاک 3000Mhz ساختن....

تازه توجه داشته باشین که این رمها به صورت Multi-Channel Double/Triple/Quad هم میتونن با هم کار کنن در ضمن اینها برای PC طراحی شدن برای کنسول 100% کاستوم میشن و اگر GDDR3 باشن به احتمال زیاد به اینترفیس های با Bus Width بالاتر مجهز میشن.

فرق DDR3 رو با GDDR3 میدونی؟ والا به خدا GDDR همون DDR به اضافه اون حرف "G" به نمایندگی از کلمه Graphic که به اولش اضافه شده نیست!
DDR/DDR2/DDR3/DDR5 همشون با رابطهای 64 بیتی کار میکنن به عبارتی 64 بیت پهنای باند دارن در حالت دوئال چنل 128 بیت تریپل چنل 192 بیت و این اواخر کوئاد چنل 256 بیت.
ولی GDDR3 ها عموما طراحی شدن (Full synchronize) تا با 4 تا 8 (و شاید در آینده بیشتر) چنل به صورت موازی کار کنن در نتیجه رابط اونها Bus Width بالاتری داره که از این فرمول به دست میاد:

Data Bus Width = total channels X bits of data per channel

تفاوت دیگه بین GDDR ها و DDR ها این هست که مموری آدرس GDDR ها میتونه تو هر سیکل کلاک همزمان هم بخونه هم بنویسه ولی DDR نمیتونه.

منبع:
What is the difference between gddr and ddr? | Solidly Stated

نکته بعدی که ظاهرا یک قسمت دیگه از حرفای من درکش برات مشکل بوده اینه:

The GDDR3 Interface transfers two 32 bit wide data words per clock cycle from the I/O pins

وقتی کلاک مموری رو میبرن بالا یعنی دارن ضرب آهنگ چرخه کلاک رو روی رابط مموری میبرن بالا.

در ضمن وقتی من دارم در مورد مموری صحبت میکنم پس حتما دارم در مورد رابط چیپ یا ماژول صحبت میکنم مگر اینکه اشاره کنم .... شما اگه میخوای بگی چیز بلدی راهش این نیست چون بار چندمته دیدم که تو هر تاپیکی که کسی بحث فنی میکنه برای خود نمایی دنبال بهونه الکی (عمدتا بازی با معنی یک کلمه) میگردی که مثلا یه مطلبیم ارائه بدی که بگی منم هستم... والا به خدا میتونی بری تاپیک جدید ایجاد کنی هر مطلبی که دوست داشتی ارائه بدی مطمئن باش اگه جالب باشه منم میام لایک میکنم.
 
آخرین ویرایش:
@ ramin cyberan
حرفاتو تیکه تیکه نقل و قول میکنم بعد ج میدم!
lol با همه احترام ... عجــــــــــــــــــــــــــــب! شما هم درک درستی از مطالبی که میخونی نمیکنی!
آدم وقتی میره یه چیزی رو از کسی نقل و قول میکنه و شور حسینی بر میداره قبلش رو هم خوب میخونه نمیره تیکه تیکه یه جاهاییشو selection نقل و قول کنه! مثلا من میگم :"تو شیب منفی 60 درجه فرقون 200KM/h راه میره" شما نباید بیای فقط این تیکشو نقل و قول کنی که من گفتم: "فرقون 200KM/h راه میره"
اون چیزی که من گفتم:
فرق DDR3 رو با GDDR3 میدونی؟ والا به خدا GDDR همون DDR به اضافه اون حرف "G" به نمایندگی از کلمه Graphic که به اولش اضافه شده نیست!
DDR/DDR2/DDR3/DDR5 همشون با اینترفیسهای 64 بیتی کار میکنن به عبارتی 64 بیت پهنای باند دارن در حالت دوئال چنل 128 بیت تریپل چنل 192 بیت و این اواخر کوئاد چنل 256 بیت.
ولی GDDR3 ها عموما طراحی شدن (Full synchronize) تا با 4 تا 8 (و شاید در آینده بیشتر) چنل به صورت موازی کار کنن در نتیجه اینترفیس (به فارسی خط اتصال ) اونها Bus Width بالاتری داره که از این فرمول به دست میاد:
Data Bus Width = total channels X bits of data per channel
تفاوت دیگه بین GDDR ها و DDR ها این هست که مموری آدرس GDDR ها میتونه تو هر سیکل کلاک همزمان هم بخونه هم بنویسه ولی DDR نمیتونه.
منبع:
What is the difference between gddr and ddr? | Solidly Stated
نکته بعدی که ظاهرا یک قسمت دیگه از حرفای من درکش برات مشکل بوده اینه:
The GDDR3 Interface transfers two 32 bit wide data words per clock cycle from the I/O pins
وقتی کلاک مموری رو میبرن بالا یعنی دارن ضرب آهنگ چرخه کلاک رو روی اینترفیس مموری میبرن بالا.
در ضمن وقتی من دارم در مورد مموری صحبت میکنم پس حتما دارم در مورد اینترفیس چیپ یا ماژول صحبت میکنم مگر اینکه اشاره کنم .... شما اگه میخوای بگی چیز بلدی راهش این نیست چون بار چندمته دیدم که تو هر تاپیکی که کسی بحث فنی میکنه برای خود نمایی دنبال بهونه الکی (عمدتا بازی با معنی یک کلمه) میگردی که مثلا یه مطلبیم ارائه بدی که بگی منم هستم... والا به خدا میتونی بری تاپیک جدید ایجاد کنی هر مطلبی که دوست داشتی ارائه بدی مطمئن باش اگه جالب باشه منم میام لایک میکنم.

رفيق اين همه داغ كردن نداره خو چرا ميزني :دي

الان اومدي براي من كاركرد و تفاوت هاي DDR3 و GDDR3 رو زحمت ميكشي توضيح ميدي كه البته دست شما هم درد نكنه از اصل بحث خارج بشي دوست من اصلا بحث سر موضوع ديگه هست.ضمنا اينقدر هم اعصاب خوردي نداره كه عزيز . (باور كن اينجا كسي كاشف DRAM نيست كه اينقدر عصبي ميشي )

يك ساعت هم از كلاك رم حرف زدي دوست من اونو كه همه ميدونن راحت ميشه تغيير داد بحث سر اينترفيس چيپ هاي رم هست.

من ديدم حالا سهوآ يا عمدا شما اينو فرمودي كه با جمله قبلت هماهنگ بود :

سال 2009 کارت GTX285 با GDDR3 کلاک 2484 کار میکرده الان که 2013 هستیم خیلی راحت میشه GDDR3 با کلاک و اینترفیس های بالاتر هم تولید کرد مخصوصا که هدف طراحی کنسول باشه.

خوب اين از ريشه غلط هست كلاك كه بحثي نيست بحث اينترفيسه چيپ هاي رم هست

اونجا هم عرض كردم عزيز دل GDDR3 ماژول هاش اينترفيس اشون ثابت 32bit ان دوست من كسي اون رو تغيير نميده(حالا ميخواد كاستوم يا غير كاستوم براي كنسول به قول شما باشه) بلكه تعداد memmory intefrace هاي تراشه هست كه مقدار256bit يا حالا 384bit بودن رو تعيين ميكنه (مثال شم موجوده)

اينو من بالا خدمتتون عرض كردم - اين همه فلسفه و تهمت و .... نداره دوست گلم. اگر شما اينو ميدونستي خوب بگو من منظورم چيز ديگه بود اين همه زدن نداره .

حالا اگه از روي اشتباه بوده نهايت شما اون قسمت رو درست ميكردي اين همه فلسفه و تهمت كه من ميخوام خود شيرين باشم و .... نداره . دفعه بعد هم تو بحثتون دخالتي نميكنم يه موقع نگيد اين باز اومد خود شيريني. خدارو شكر شما خالق GDRAM نيستي و اطلاعاتت مثل همه بچه ها از Wiki هست اگرنه اينكه منو اعدام ميكردي اينجا :دي

گاهي اشتباهاتي رخ ميده خوبه تذكر داده بشه (قصد منم همين بود)


موفق باشي

ببخشید میتونم بدونم اطلاعات شما از کجاست استاد؟

ميگم كه خدا ويكي و اينترنت واناند و بيوند و ... رو از ما نگيره :)) - اطلاعات توي نت براي همه هست بستگي داره كي ازش چطور استفاده كنه. خدارو شكر درش فعلا رو كسي بسته نيست - اينجا جرات رفع اشتباه هم ديگه ندارم :دي دفعه بعد اعدامم ميكنن :دي
 
آخرین ویرایش:
رفيق اين همه داغ كردن نداره خو چرا ميزني :دي

الان اومدي براي من كاركرد و تفاوت هاي DDR3 و GDDR3 رو زحمت ميكشي توضيح ميدي (البته خدا ويكي رو از ما نگيره ) كه از اصل بحث خارج بشي. اينقدر هم اعصاب خوردي نداره كه عزيز . (باور كن اينجا كسي كاشف DRAM نيست كه اينقدر عصبي ميشي ميگم خدا ويكي رو از ما نگيره :d )


حالا اگه از روي اشتباه بوده نهايت شما اون قسمت رو درست ميكردي اين همه فلسفه و تهمت كه من ميخوام خود شيرين باشم و .... نداره . دفعه بعد هم تو بحثتون دخالتي نميكنم يه موقع نگيد اين باز اومد خود شيريني. خدارو شكر شما خالق GDRAM نيستي و اطلاعاتت مثل همه بچه ها از Wiki هست اگرنه اينكه منو اعدام ميكردي اينجا :دي

موفق باشي
ببخشید میتونم بدونم اطلاعات شما از کجاست استاد؟
ميگم كه خدا ويكي و اينترنت واناند و بيوند و ... رو از ما نگيره
yahoo_21.gif
- اطلاعات توي نت براي همه هست بستگي داره كي ازش چطور استفاده كنه. خدارو شكر درش فعلا رو كسي بسته نيست - اينجا جرات رفع اشتباه هم ديگه ندارم :دي دفعه بعد اعدامم ميكنن :دي
نه آخه جوری اظهار نظر میکنید که انگار تازه از کرسی علمی هاروارد مرخص شدید استاد

...
؟؟؟
...
 
آخرین ویرایش:
یعنی واقعا کسی به برتر بودن کنسول مایکرو شک داره؟ نسل قبل با اینکه زودتر کنسول داد قویتر بود این نسل که دیگه مادر به حال سونی بگرید! :d
 
خدارو شكر شما خالق GDRAM نيستي و اطلاعاتت مثل همه بچه ها از Wiki هست اگرنه اينكه منو اعدام ميكردي اينجا :دي

ببخشید نمیخوام دخالت کنم ! ولی اطلاعات شما از روی کتاب هست ؟! شما چیکار داری که اطلاعت یکی از کجاست ؟ اطلاعات را از هر کجا میشه کسب کرد حالا چه از رو نت باشه مثل ویکی یا فرومهایی مثل BEYOND3D که اینجا خیلی ها کپی پیست میکنن اطلاعات اون فروم را ! حالا چه از دانشگاه هاروارد بخوای اطلاعات بدی ! بالاخره فرقی نداره کسی که اطلاعات داره و روی دانسته های خودش مطلب درست را اینجا مطرح میکنه !
پس جوری پست ندید که خودتون را بالا بکشید و دیگران زیر کنید . من شخص مهدی DieDie را بیشتر از همه شما ها میشناسم و میدونم که اطلاعاتش در چه حده ! ................
در مورد تند حرف زدن هم باید بگم حالا مهدی اومده یه کم با شما تند حرف زده چون بر میگرده به نوع پسته خودتون که طوری دارید پست میدید که باعث چنین گفتمانی میشه ! مثل همین پسه اخرتون ! مثل دوسته من دوسته من بعد اخرش متهم به اطلاعات ویکی میکنی !
 
ببخشید نمیخوام دخالت کنم ! ولی اطلاعات شما از روی کتاب هست ؟! شما چیکار داری که اطلاعت یکی از کجاست ؟ اطلاعات را از هر کجا میشه کسب کرد حالا چه از رو نت باشه مثل ویکی یا فرومهایی مثل BEYOND3D که اینجا خیلی ها کپی پیست میکنن اطلاعات اون فروم را ! حالا چه از دانشگاه هاروارد بخوای اطلاعات بدی ! بالاخره فرقی نداره کسی که اطلاعات داره و روی دانسته های خودش مطلب درست را اینجا مطرح میکنه !
پس جوری پست ندید که خودتون را بالا بکشید و دیگران زیر کنید . من شخص مهدی DieDie را بیشتر از همه شما ها میشناسم و میدونم که اطلاعاتش در چه حده ! ................
در مورد تند حرف زدن هم باید بگم حالا مهدی اومده یه کم با شما تند حرف زده چون بر میگرده به نوع پسته خودتون که طوری دارید پست میدید که باعث چنین گفتمانی میشه ! مثل همین پسه اخرتون ! مثل دوسته من دوسته من بعد اخرش متهم به اطلاعات ویکی میکنی !
آخه حرفی که رامین میزنه در مورد رم کاملا درسته و نمیشه همینجوری باس رو اضافه کرد و این اصلا عصبانیت نداره
 
من اصلاقصد دخالت تو بحث رو ندارم : اما یه نکته میخوام بگم :

اولا من با ramin cybran و DieDie دوستم و بدون اغراق میگم وقتی تو تایپیکی پست میدن ، 100% اون تایپیک رو دنبال میکنم و خیلی هم خوشحال میشم که چیزی بیشتر از من بلدن و یه چیزی هم من یاد میگیرم .

دوما : کاری به نحوه صحبت ها ندارم چون به من ربطی نداره . اما دوست عزیزمون ramin cybran و دوست عزیرمون DieDie خیلی بهتر و قشنگ تر میشد اگر روند بحث رو منطقی تر میکردید تا بار فنی فروم میرفت بالاتر . چه ایرادی داره حالا مثلا من یه چیزی میگم و نفر بعدی بیاد حرف های من رو نقد کنه !؟ جز اینه که بحثی منطقی میتونه شکل بگیره که در نهایت بار فنی فروم و بحث رو بالاتر میبره و همینطور یه گفتمان حرفه ای و تخصصی شکل میگیره .

خداییش بهتر از اینه که 6 صفحه فقط حرف های غیر فنی بخونیم .

======================================================


به اندازه دوستی من با ramin cybran و DieDie تو این فروم میدونم که باراطلاعات فنی هر 2 تا دوستمون بالاست . پس لطفا کاری نکنید که یکی از این 2 نفر یا دوستانی دیگه ای که فنی کار هستن ، از نظر دادن تو فروم و پست دادن خود داری کنن .

برای نمونه ام میگم : مثل روندی که تو تایپیک مقایسه تخصصی PS3 و X360 به .وجود اومده بود و دوستمون MEHDIHO علی رغم تخصصش تو الکترونیک برای همیشه از پست دادن تو این جور تایپیک هاخود داری کرد . خود اقا مهدی ( DieDie ) جریان رو یادشه .

حرف دیگه ای ندارم .
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or