شایعه جزئیات دقیق CPU ایکس باکس نسل بعدی Microsoft + مشخصات RAM و Graphic

doostanehsoft

کاربر سایت
ادعاهایی از مشخصات کامل از اعماق CPU نسل بعدی ایکس باکس توسط کارگاه سخت افزاری یعنی (VGLeaks) مطرح شده است که در ادامه به بررسی بیشتر موضوع می پردازیم.

818386672_1357022932.jpg


به گزارش سایت VGLeaks، کنسول Xbox720 از ترکیب دو ماژول که هر 4 هسته x64 از یک single thread 1.6 گیگاهرتز تشکیل شده، ساخته شده است.

او می گوید: "توسعه دهندگان آشنا با کارایی CPU با تلاش و تمرکز در ویژگی ها و طراحی ساختمان و اسکلت CPU می توانند آن را بهینه سازی کنند:"

cpu.jpg




"همچنین روند قدرت دهی و موازی سازی در این سخت افزار موجود می باشد. بنابراین یک استراتژی موثر و موفق در محاسبه multi-core (چند هسته ای) از هر چیز دیگری مهم تر است."

Durango از ایکس باکس بعدی خبر از بهره گیری از یک کارت گرافیک D3D11.x 800MHz و 8 گیگ رم DDR3 را می دهد.

طبق گزارش دیگری از دورانگو، این کنسول جدید قابلیت استفاده از 50GB دیسک Blu-ray و ذخیره داده ها روی یک هارد 500GB دارد.


هفته ی پیش سونی رسما از PlayStation 4 در نیویورک پرده برداری کرد؛ که قرار است از یک سی پی یوی 8 هسته ای x86-64 AMD با نام "Jaguar"، همچنین از 1.84 TFLOPS AMD GPU و 8 گیگ رم GDDR5 بهره گیری کند.

براساس خبری از CVG، مایکروسافت قصد دارد از پلتفورم ایکس باکس نسل بعدی در اواخر ماه آوریل رونمایی کند.


تراشه (Caches)

خلاصه ای از نام و نوع تراشه ها

[TABLE="class: grid, width: 500, align: center"]
[TR]
[TD]نام تراشه
[/TD]
[TD]قابلیت
[/TD]
[TD]راه ها
[/TD]
[TD]چیدمان سایز
[/TD]
[TD]اندازه خطی
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]L1 I
[/TD]
[TD]فقط خواندنی (Read-Only)
[/TD]
[TD]2
[/TD]
[TD]256
[/TD]
[TD]64 بایت
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]L1 D
[/TD]
[TD]اختصاص نویسی و قابلیت پشت نویسی
(Write-allocate, write-back)
[/TD]
[TD]8
[/TD]
[TD]64
[/TD]
[TD]64 بایت
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]L2
[/TD]
[TD]اختصاص نویسی، قابلیت پشت نویسی و جامع
(Write-allocate, write-back, inclusive)
[/TD]
[TD]16
[/TD]
[TD]2048
[/TD]
[TD]64 بایت
[/TD]
[/TR]
[/TABLE]


[TABLE="class: grid, width: 500, align: center"]
[TR]
[TD]دسترسی به حافظه
[/TD]
[TD]چرخه ها (Cycles)
[/TD]
[TD]توضیحات تکمیلی (Notes)
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]L1 hit
[/TD]
[TD]3
[/TD]
[TD]Required line در L1 هسته است
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]L2 hit
[/TD]
[TD]17
[/TD]
[TD]Required line در ماژول L2 است
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]ریموت L2 hit
ریموت L1 miss
[/TD]
[TD]100
[/TD]
[TD]Required line در ماژول L2 دیگر است
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]ریموت L2 hit
ریموت L1 hit
[/TD]
[TD]120
[/TD]
[TD]Required line در ماژول L2 و L1 هسته
دیگر است
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]موقعیت L2 missریموت L2 miss

[/TD]
[TD]144-160
[/TD]
[TD]Required line در هیچ تراشه ای ساکن
نیست، بارگزاری از طریق مموری
[/TD]
[/TR]
[/TABLE]


دستورالعمل معماری (منظور از معماری طراحی ساختمان یا اسکلت CPU می باشد)

x64 deprecates older instruction sets: x87, Intel MMX®, و AMD 3DNow!®. x64 از دستورالعمل های زیر پشتیبانی می کند:


  • SIMD/vector instructions: SSE up to SSE4.2 (including SSSE3 for packing and SSE4a), and AVX
  • F16C: half-precision float conversion
  • BMI: bit shifting and manipulation
  • AES+CLMULQDQ: cryptographic function support
  • XSAVE: extended processor state save
  • MOVBE: byte swapping/permutation
  • VEX prefixing: Permits use of 256-bit operands in support of AVX instructions
  • LOCK prefix: modifies selected integer instructions to be system-wide atomic



منبع خبری
 
پهنای باند بیشتر ، یک مزیت ! به شرطی که بتونن ازش استفاده کنن و همینطوری بلا استفاده نمونه . یعنی کاربردی باشه .
بنظر من اگه 360 کمی ضعیفتر باشه ، اون پلتفرم اصلی ساخت بازی های مولتی میشه و عملا این پهنای باند بیشتر و ... به جز در بازی های انحصاری ، هیچ کاربردی نداره .
دلیلش هم اینه که بنظرم ساختن یک بازی و استفاده از منابع محدودتر و سپس فرستادنش روی یک کنسول دیگه راحت تر و معقول تره تا اینک بیان بازی رو روی کنسولی بسازن که سخت افزار داره و بعد اون رو محدود کنن به سخت افزار ضعیفتر !

شایدم من اشتباه کنم ، امیدوارم کنسول مایکروسافت هم به همین اندازه قوی باشه و زودم هک بشه .

شما عزیزم چند تا بازی ساختی و گسترش دادی ... که اخه این حرف رو میزنی ... این حرف دیگه نیازی به تخصص هم نداره ... شما دوست داری تو یه استخر المپیک شنا کنی یا تو حوض خونتون ... یا سینک ضرف شویی ...

تمام بازی ساز ها از خداشونه روی یه کنسول بدون محدودیت کار کنن که از مصاحبه های چند روز اخیرشون هم خیلی راحت میشه دید ... که هم مدت زمان ساخت رو میاره پایین هم هزینه رو هم مشکلات و دقت سخت افزار محدود رو ندارن ... در اخر هم محصول نهاییشون خیلی بهتر خواهد بود .....


بقیه هم که یه مطلب رو کپی پیست میکنن به عنوان نظر کارشناسی خودشون بدونن که این مطلب و این نمودار چی عنوان میکنه ... فقط چون لقم مطلب خودشون رو میرسونه خوبه دیگه ...
 
The next Xbox, codename Durango, is said to utilise a D3D11.x 800MHz graphics solution and 8GB of DDR3 RAM.

دوستان این جا نوشته ، 8 گیگابایت رم از نوع DDR3 که میزان آن کاملا معقوله ، اون GDDR5 و GDDR3 که مربوط به میزان حافظه ی کارت گرافیکه به اسم Video memory معروفه نه RAM .
 
آخرین ویرایش:
چند تا نکته!
1:اولا عنوان خبر بخونید خبر در حد شایعه هست پس زیاد جدی نگیرید !
2:تفاوت DDR3با DDR5نباید زیاد باشه این خیلی راحت میشه از 4 تا بنچمارک کارت گرفیک فهمید اگه خواستید 100تا بهتون نشون میدم
3:درباره سرعت لود شدن بازی ه زیاد به نوع رمDDR3یا DDR5 بستگی نداره می تونه خیلی راحت با ی هارد SSDسرعت ببره بالا
4:شک نکنید تو این بازار گرم رقابتی ببین 2 کنسول هر دو باید تقریبا دارای امکانات فوق قوی و تقریبا نزدیک به هم باشند تا بتونند به راحتی با هم رقابت کنند پس از نظر قدرت سخت افزاری و تکنولوژی به هم نزدیک هستند اگه اختلاف ها داشته باشند در حد خیلی کم هست
 
من تا اونجا که اطلاعات دارم در سطح سواد خودم مینویسم لطفا اول کامل بخونید بعد نقل و قول کنید خواهشم اینه که اگر میخواین وارد بحث بشین اطلاعات پایه در حد متعارف داشته باشین مثل بعضی دوستان همینجوری یه چیزی نگید که یه چیزی گفته باشین...

جفت حافظه های GDDR3/GDDR5 با پیشرفت تکنولوژی ساخت ترانزیستور سرعت کلاکشون بیشتر میشه چون حرارت کمتر تولید میکنن چند سال قبل حافظه های GDDR3 با کلاکهای بالاتر از همون موردی که من تو 4850 مقایسشو گذاشتم تولید شدن ضمن اینکه GPU هایی سازگار با GDDR3 ها با رابط حافظه 512 بیتی (برای یک هسته) تولید شدن ولی سازگار با GDDR5 تا به این لحظه تا اونجا که من اطلاع دارم GPU تک هسته با حداکثر رابط حافظه 384 بیت تولید شدن.... تو پست قبلیم اون قسمت مشخصات حافظه دو کارت یه نکته ظریف وجود داره حقیقت این هست که چون تعداد Memory Banks در حافظه GDDR5 بیشتر از GDDR3 هست GDDR5 دارای Effective Clock بالاتر هست .
GDDR5 در کلاک 3600Mhz:
Memory banks: 450 MHz
Sending commands and addresses : 900 MHz
Sending data: 1800 MHz

GDDR3 در کلاک 1986Mhz:
Memory banks: 497 MHz
Sending commands and addresses: 993 MHz
Sending data: 993 MHz

سرعت "مموری بانکها" و "ارسال دستورها و آدرسها" در دو نوع حافظه تقریبا یکسان هست به زبون خیلی ساده کلاک Memory Speed در GDDR3 در دو ضرب میشه تا Effective clock به دست بیاد در GDDR5 در 4 ضرب میشه چون دو برابر GDDR3 مموری بانک داره ( 8 مموری بانک در برابر 4 مموری بانک).مثلا یک GDDR5 با کلاک 4000Mhz از نظر Memory Speed (سرعت "مموری بانکها" و "ارسال دستورها و آدرسها") با GDDR3 با کلاک 2000Mhz سرعت یکسان داره (هر دو 1000Mhz) و فرق اصلیشون تو سرعت ارسال و انتقال داده ها هست که به خاطر مموری بانک بالاتر پهنای باند بالاتری داره برای همینه که تفاوت در عمل و تو واقعیت بین این دو نوع حافظه کمه.

نکته بعدی پهنای باند
برای بدست آوردن پهنای باند مموری از فرمول زیر استفاده میکنن:
Code:
(Memory Clock)x[(Memory interface)/8]x2

نکته مهم:
Memory Clock یا Memory Speed با DDR Speed فرق داره چون DDR مخفف Double Data Rate هست این نوع حافظه ها در هر دو لبه سیکل کلاک قابلیت Read/Write دارن.

طبق فرمول بالا مثلا یک کارت 6870 با 1GB DDR5 256 bit در کلاک 4600Mhz این مقدار پهنای باند داره:
4600Mhz=DDR Clock
Memory Clock=4600/2=2300Mhz
2300X(256/8)X2=147200Mhz=147GB/s

پهنای باند PS4 اونطور که اعلام شده 176GB/s هست و با توجه به شباهتش با سری 7970 یا 7950 اگر رابط حافظه PS4 GPU = 384bit باشه کلاک حافظه تو PS4 باید 3666Mhz باشه و اگر رابط حافظه 256 بیتی باشه 5500Mhz که هر دو مورد محتمله.

بنابراین حافظه PS4 از نظر پهنای باند با یک حافظه DDR3 با کلاک 2750Mhz ورابط 512 بیتی که رابط نسبتا رایجی برای DDR3 هست برابری میکنه.
 
آخرین ویرایش:
باز چون پست طولانيه نقل قول نميكنم
DieDie@
خوب شد اين مطلب رو گفتيد ....
حالا اين جا يه سوال پيش مي ياد كه ايا اصلا رم gddr3 با فركانس 2750 و پهنا باس 512 بيت وجود خارجي داره؟؟
چون بالاترين فركانس و بالاترين پهنا باس رو در رم هاي gddr3 تا كنون در كارت گرافيك gtx 285 استفاده شده كه اين كارت داراي رم gddr3 هست كه فركانسش 2400 و پهنا باسش 512 بيت ....ديگه اكثرا gddr3 ها فركانسشون پايين تر از 2000 ....وبرخلاف سخن شما كه فرموديد پهنا باس 512 بيت در gddr3 ها امري متداول بايد بگم اين طور نيست واكثرا پهنا باسشون 256 و 128 بيت .
 
به نظر من کنسولهای نسل بعد اگه سخت افزارشون صد برابر از کنسولهای نسل قبل بهتر باشه دیگه چیزی برای سوپرایز کردن ندارن.به نظر من گرافیک بهتر جای خوشحالی نداره.اما.......
در نسل بعد مطمئنن تنها چیزی که میتونه سوپرایز کننده باشه کینکت مایکروسافت که احتمالا بترکونه... و متاسفانه یا خوشبختانه سونی هیچ وسیله ای نداره که رقیب این عمو کینکت ما باشه.
دوستان لطفا کینکت این نسل رو نشونه نرید که مطمئنا اوضاع کینکت نسل بعد بسیار فرق خواهد کرد.واین میتونه یک سوپرایز به تمام معنا باشه نه سخت افزار بسیار پیشرفته کنسولها.

البته این حرفهام به این معنا نیست که ما از لحاظ سخت افزاری شکست رو قبول کرده باشیم.تا کنفرانس مایکرو و معرفی کنسول xbox720 هیچی معلوم نیست و تا بوده ازاین شایعات مسخره همیشه بوده.
 
آخرین ویرایش:
بنابراین حافظه PS4 از نظر پهنای باند با یک حافظه DDR3 با کلاک 2750Mhz و اینترفیس 512 بیتی که اینترفیس نسبتا رایجی برای DDR3 هست برابری میکنه.
بعد میدونی که همچین کلاکی برای یک حافظه DDR3 خیلی غیر محتمل هم بدورتر هست ؟

بنظر من نوع رم خیلی تاثیر گذاری نیست ، ولی طبق همین شایعات ، از لحاظ gpu ، پلی استیشن 4 قویتره .
البته این حرفهام به این معنا نیست که ما از لحاظ سخت افزاری شکست رو قبول کرده باشیم.تا کنفرانس مایکرو و معرفی کنسول xbox720 هیچی معلوم نیست و تا بوده ازاین شایعات مسخره همیشه بوده.
کارمند مایکروسافتی ؟ خوب یکم اطلاعات کنسول جدید رو لیک کن !
 
ولی من کلا با اینکه طرف دار ایکس باکسم ولی قبول دارم که ps4 خیلی بهتر از ایکس باکس 720 میشه

شما مطمئنی طرفدار ایکس باکسی؟؟؟ یه طرفدار همیشه سعی میکنه یه طرفه به قاضی نره عزیزم الان که ایکس باکس جدید معرفی نشده شمای طرفدار چه طور قبول داری که ps4 خیلی بهتره؟؟؟
 
بعد میدونی که همچین کلاکی برای یک حافظه DDR3 خیلی غیر محتمل هم بدورتر هست ؟

بنظر من نوع رم خیلی تاثیر گذاری نیست ، ولی طبق همین شایعات ، از لحاظ gpu ، پلی استیشن 4 قویتره .

کارمند مایکروسافتی ؟ خوب یکم اطلاعات کنسول جدید رو لیک کن !

چرا غیر محتمل هست؟ سال پیش Crosair و Team رم DDR3 با کلاک 3000Mhz ساختن:

24428_1_corsair_joins_the_3000mhz_ddr_dram_club_with_dominator_platinum_full.jpg


Corsair joins the 3000MHz DDR DRAM club with Dominator Platinum :: TweakTown

Corsair Dominator Platinum DDR3-3000 MHz Memory Pictured | techPowerUp

Team Launches Xtream DDR3-3000 MHz Memory | techPowerUp

تازه توجه داشته باشین که این رمها به صورت Multi-Channel Double/Triple/Quad هم میتونن با هم کار کنن در ضمن اینها برای PC طراحی شدن برای کنسول 100% کاستوم میشن و اگر GDDR3 باشن به احتمال زیاد به رابط های با Bus Width بالاتر مجهز میشن مگه تا قبل از معرفی PS4 کسی فکر میکرد سونی 8GB GDDR5 رو با توجه یه اینکه ماژولهای این مموری 512MB هستن روی کنسولش قرار بده؟ یا از GDDR5 به عنوان Standard System Memory استفاده کنه؟
سال 2009 کارت GTX285 با GDDR3 کلاک 2484 کار میکرده الان که 2013 هستیم خیلی راحت میشه GDDR3 با کلاک و رابط های بالاتر هم تولید کرد مخصوصا که هدف طراحی کنسول باشه.

---------- نوشته در 02:04 PM اضافه شد ---------- نوشته قبلی در 01:53 PM ارسال شده بود ----------

وظیفه ESRAM چیه این وسط؟

ESRAM که احتمالا یه حافظه از نوع استاتیک رم هست که تو کچه CPU ها استفاده میشه حافظه های استاتیک رم فوق العاده سریع هستن و بر عکس داینامیک رم ها که باید رفرش بشن احتیاج به رفرش شدن ندارن اطلاعات در رمهای داینامیک موقع رفرش شدن برای لحظه ای از دسترس خارج میشه ولی استاتیک رمها اینطور نیستن اگر این شایعات واقعیت داشته باشه و استاتیک رم روی XBox بعدی از طریق north bridge بین CPU ها و GPU به اشتراک گذاشته بشه اونوقت از همه این بحثها مهمتر نحوه عملکرد اون چیپ ست north bridge میشه که نقشش این وسط از CPU و GPU مهمتر میشه! مخصوصا که اگر طبق متن این شایعه Xbox بعدی دو تا CPU داشته باشه اونوقت دوتا مموری کنترلر رو باید به صورت موازی فقط برای CPU پوشش بده یک ممور کنترلر برای GPU و یک Bridge هم از رم سیستم به ESRAM بزنه که احتمالا باید چیپ ست خیلی گرون قیمتی باشه برای همین من حدسم این هست که این اطلاعات صرفا برای یک dev kit هست که دست سازنده ها داده شده و با کنسول نهایی فرق داره.
 
آخرین ویرایش:
سال 2009 کارت GTX285 با GDDR3 کلاک 2484 کار میکرده الان که 2013 هستیم خیلی راحت میشه GDDR3 با کلاک و اینترفیس های بالاتر هم تولید کرد مخصوصا که هدف طراحی کنسول باشه.

حالا اومدیمو پهنای باند همونی که داخل شایعات بود برای xbox بعدی درست از اب در اومد یعنی حدود 68gb/s اونوقت چی؟
اینطوری که میشه اینترفیس 256 بیت با کلاک رم 2133 .

باز میخواین بگین 15 درصد فرق میکنه در حالی که هر دو پردازنده cpuوgpu در کنسول مستقیم از رم یکپارچه استفاده میکنن؟
 
حالا اومدیمو پهنای باند همونی که داخل شایعات بود برای xbox بعدی درست از اب در اومد یعنی حدود 68gb/s اونوقت چی؟
اینطوری که میشه اینترفیس 256 بیت با کلاک رم 2133 .

باز میخواین بگین 15 درصد فرق میکنه در حالی که هر دو پردازنده cpuوgpu در کنسول مستقیم از رم یکپارچه استفاده میکنن؟
من نمیخواستم وارد این بحث بشم به خاطر همین قضیه که علاقه ای به بحث مقایسه PS4 با کنسولی که هنوز نیومده و مشخصاتش در حد شایعه هست ندارم! ولی خوب شما که به این بحث علاقه داری این سوال رو از خودت به این شکل هم بپرس:
حالا اومدیمو پهنای باند اونطوری که داخل شایعات بود برای xbox بعدی درست از آب در نیومد اونوقت چی؟

به هر حال Xbox بعدی ممکنه از PS4 ضعیفتر باشه یا نباشه من در مورد اون بحثی ندارم... ولی در مورد اینکه GDDR3 با reengineering میتونه قابلیتهایی در سطح GDDR5 داشته بحث داشتم که عنوان کردم ... کلا GDDR5 به عنوان Solution ـی برای پایین آوردن هزینه طراحی شده چون تو GDDR5 با بالا بردن تعداد مموری بانک میتونن بدون بالا بردن کلاک واقعی Effective Clock یک رم رو بالا ببرن که هم صرفه جویی تو هزینه تولید هست هم صرفه جویی تو مصرف برق هم راه حلی برای غلبه به مشکلات حرارتی ولی اینکه بالا رفتن پهنای باند روی GDDR5 نسبت مستقیم 1:1 با Performance کلی رم داره جای بحث داشت که هدف من صحبت در مورد اون بود و گرنه بحث مقایسه Xbox بعدی اون هم از روی شایعات با PS4 که یک سری از مشخصات سخت افزاریش به صورت رسمی اعلام شده (و البته هنوز قابل تغییر ) بحث مورد علاقه من نیست.
 
به نظر من کنسولهای نسل بعد اگه سخت افزارشون صد برابر از کنسولهای نسل قبل بهتر باشه دیگه چیزی برای سوپرایز کردن ندارن.به نظر من گرافیک بهتر جای خوشحالی نداره.اما.......
در نسل بعد مطمئنن تنها چیزی که میتونه سوپرایز کننده باشه کینکت مایکروسافت که احتمالا بترکونه... و متاسفانه یا خوشبختانه سونی هیچ وسیله ای نداره که رقیب این عمو کینکت ما باشه.
دوستان لطفا کینکت این نسل رو نشونه نرید که مطمئنا اوضاع کینکت نسل بعد بسیار فرق خواهد کرد.واین میتونه یک سوپرایز به تمام معنا باشه نه سخت افزار بسیار پیشرفته کنسولها.

البته این حرفهام به این معنا نیست که ما از لحاظ سخت افزاری شکست رو قبول کرده باشیم.تا کنفرانس مایکرو و معرفی کنسول xbox720 هیچی معلوم نیست و تا بوده ازاین شایعات مسخره همیشه بوده.
چرا فک میکنین که سخت افزار بهتر یعنی گرافیک بالاتر اونم در حد واقعیتر شدن یا افزایش کیفیت . سخت افزار قوی یعنی هوش مصنوعی بهتر محیطهای بازتر و داینامیکتر ,و کلی امتیاز دیگه
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or