شایعه جزئیات دقیق CPU ایکس باکس نسل بعدی Microsoft + مشخصات RAM و Graphic

doostanehsoft

کاربر سایت
May 19, 2011
1,407
نام
Mojtaba
ادعاهایی از مشخصات کامل از اعماق CPU نسل بعدی ایکس باکس توسط کارگاه سخت افزاری یعنی (VGLeaks) مطرح شده است که در ادامه به بررسی بیشتر موضوع می پردازیم.

818386672_1357022932.jpg


به گزارش سایت VGLeaks، کنسول Xbox720 از ترکیب دو ماژول که هر 4 هسته x64 از یک single thread 1.6 گیگاهرتز تشکیل شده، ساخته شده است.

او می گوید: "توسعه دهندگان آشنا با کارایی CPU با تلاش و تمرکز در ویژگی ها و طراحی ساختمان و اسکلت CPU می توانند آن را بهینه سازی کنند:"

cpu.jpg




"همچنین روند قدرت دهی و موازی سازی در این سخت افزار موجود می باشد. بنابراین یک استراتژی موثر و موفق در محاسبه multi-core (چند هسته ای) از هر چیز دیگری مهم تر است."

Durango از ایکس باکس بعدی خبر از بهره گیری از یک کارت گرافیک D3D11.x 800MHz و 8 گیگ رم DDR3 را می دهد.

طبق گزارش دیگری از دورانگو، این کنسول جدید قابلیت استفاده از 50GB دیسک Blu-ray و ذخیره داده ها روی یک هارد 500GB دارد.


هفته ی پیش سونی رسما از PlayStation 4 در نیویورک پرده برداری کرد؛ که قرار است از یک سی پی یوی 8 هسته ای x86-64 AMD با نام "Jaguar"، همچنین از 1.84 TFLOPS AMD GPU و 8 گیگ رم GDDR5 بهره گیری کند.

براساس خبری از CVG، مایکروسافت قصد دارد از پلتفورم ایکس باکس نسل بعدی در اواخر ماه آوریل رونمایی کند.


تراشه (Caches)

خلاصه ای از نام و نوع تراشه ها

نام تراشه
قابلیت
راه ها
چیدمان سایز
اندازه خطی
L1 I
فقط خواندنی (Read-Only)
2
256
64 بایت
L1 D
اختصاص نویسی و قابلیت پشت نویسی
(Write-allocate, write-back)
8
64
64 بایت
L2
اختصاص نویسی، قابلیت پشت نویسی و جامع
(Write-allocate, write-back, inclusive)
16
2048
64 بایت


دسترسی به حافظه
چرخه ها (Cycles)
توضیحات تکمیلی (Notes)
L1 hit
3
Required line در L1 هسته است
L2 hit
17
Required line در ماژول L2 است
ریموت L2 hit
ریموت L1 miss
100
Required line در ماژول L2 دیگر است
ریموت L2 hit
ریموت L1 hit
120
Required line در ماژول L2 و L1 هسته
دیگر است
موقعیت L2 missریموت L2 miss

144-160
Required line در هیچ تراشه ای ساکن
نیست، بارگزاری از طریق مموری


دستورالعمل معماری (منظور از معماری طراحی ساختمان یا اسکلت CPU می باشد)

x64 deprecates older instruction sets: x87, Intel MMX®, و AMD 3DNow!®. x64 از دستورالعمل های زیر پشتیبانی می کند:


  • SIMD/vector instructions: SSE up to SSE4.2 (including SSSE3 for packing and SSE4a), and AVX
  • F16C: half-precision float conversion
  • BMI: bit shifting and manipulation
  • AES+CLMULQDQ: cryptographic function support
  • XSAVE: extended processor state save
  • MOVBE: byte swapping/permutation
  • VEX prefixing: Permits use of 256-bit operands in support of AVX instructions
  • LOCK prefix: modifies selected integer instructions to be system-wide atomic



منبع خبری
 

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,180
نام
ماکان
چرا DDR 3 آخه؟بابا سونی داره DDR 5 استفاده میکنه.ب

خوب تو مقاله یوروگیمرز نوشته بود که احتمالا سونی روش جدیدی برای تولید رم های GDDR5 با ظرفیت های بیشتر از 512 داره که فعلا در استفاده عموم قرار نگرفته. یا اینکه کنسولش چمدونه و واقعا 16 تا رم رو آنبورد گذاشتن روش! که البته مورد اول صحیح تره.

این اعداد و ارقام تا وقتی که مشخصات نهایی هر دو کنسول اعلام نشن و بعد بازیهاشون عرضه نشن، هیچی رو مشخص نمیکنه :biggrin1: تو همین نسل GFLOPS های PS3 (:biggrin1:) حدود 80% بیشتر از X360 بود. فکر کنم منظورم رو رسوندم :biggrin1:

منظورت رو رسوندی اما اشتباهه!:D

این نسل خود Cell به مراتب از CPU این 360 بهتر بود اما عملا GPU و RAM اش ضعیف تر بود که دیگه همه میدونن. این برتری که شوما بهش اشاره هم کردی تاثیرش انجایی هست که ضعف رم و GPU رو میپوشونه. و البته توضیح اینکه چطوری خودش یه مقاله طولانیه.

فقط بحث عدد و رقم نیست، خود AMD اعلام کرده که CPU کنسول PS4 بهترین چیزی هست که تا الان ساخته و با توجه به اینکه برای 360 رو هم خودش ساخته فارسی ترش یعنی اینکه از ماله Xbox 3 بهتره. GPU هم که به مراتب بهتره و با توجه به اینکه سونی هم مثل معماری PC نمیاد هیچ CUs ای رو از قبل رزرو کنه روی کاغذ 50٪ قوی تره. RAM هم که به لحاظ پهنای باند اختلاف فاحشی داره. در صورتی که، تاکید میکنم تنها در صورتی که، اطلاعات سخت افزاری Xbox 3 درست باشه (اینطور که شایعات نشون میدن درسته اما میتونه استراتژی تبلیغاتی خود مایکرو هم باشه. اینجوری با رو کردن یه سخت افزار قوی همه رو میتونه سورپرایز کنه) PS4 به مراتب کنسول قوی تری هست. ضمن اینکه حتی میتونه توی بازی های مالتی پلتفرم بهتر از Xbox 3 عمل کنه و هرچقدر هم که به پایان نسل نزدیک تر بشیم این اختلاف بیشتر و فاحش تر میشه.

تنها نکته ای که وجود داره اینه که سخت افزار Xbox 3 قوی تر از این چیزی باشه که فعلا شایعات میگن که به هیچ عنوان بعید نیست.

به هر حال همه جای دنیا و همه عالم و ادم میدونن که DDR3 یا DDR5 بودن دلیل بر قوی بودن یه سیستم نسبت به اون یکی نیس جز بچه های BC #:-s

اتفاقا این شمایی که اصلا نمیدونی RAM چی هست! یعنی مزخرف ترین جمله ای که توی عمرم دیدم اثر شماست، تفاوت GDDR5 با DDR3 اینه که بازی ها توی PS4 زودتر لود میشن!

تمامی اطلاعات مربوط به تکسچرها، اطلاعات فیس ها، محاسبات بون ها و .... روی رم لود میشن. طبیعتا وقتی پهنای باند و حجم رم بیشتر میشه اطلاعات بیشتری میتونن برای محاسبه به GPU یا CPU آدرس دهی بشن. مثل سیستم مگا تکسچر. در آینده که تکنولوژی ها بیشتر پیشرفت میکنن تازه ارزش GDDR5 خودنمایی میکنه.

البته شما میتونی با خودت فکر کنی که GDDR5 فقط باعث میشه بازی زودتر لود بشه و اگه فرصتی دست بده که بلند بلند فکر کنی و افکارت رو پست کنی این شانس رو به ما دادی که یه دل سیر بهت بخندیم.
 
آخرین ویرایش:

M ξ λ δ ζ

کاربر سایت
Feb 11, 2011
6,215
نام
مهدی
باوو PS4 !!!
PS3 چیه ؟!! حالا هی تکرار کن !! :d
جدا از شوخی من احتمال میدم اینا سیاستهای مایکرو باشه ؛ همانطور که همه انتظار رم 4 از سونی داشتن اما همه رو شگفت زده کرد !!
 

Frobary

Loyal Member
Jun 6, 2007
28,504
نام
محمد
منظورت رو رسوندی اما اشتباهه!:biggrin1:
خب کجاش اشتباهه؟ :D دقیقا گفتم وقتی مشخصات نهایی هر دو کنسول مشخص بشه و بازیهاشون عرضه بشن معلوم میشه اختلاف دو کنسول چقدره. شایعات هم نمیشه گفت کاملا درسته چون همه شایعات میگفتن که PS4 از 4 گیگ رم استفاده میکنه که دیدیم از 8 گیگ رم داره استفاده میکنه :D پس به جای تحلیل از روی شایعات بهتره منتظر کنفرانس مایکروسافت بمونیم :D
 

Lord Xbox

کاربر سایت
Nov 16, 2012
147
فقط بحث عدد و رقم نیست، خود AMD اعلام کرده که CPU کنسول PS4 بهترین چیزی هست که تا الان ساخته و با توجه به اینکه برای 360 رو هم خودش ساخته فارسی ترش یعنی اینکه از ماله Xbox 3 بهتره.
عجب فلسفه ای! amd که اصلا در مورد cpu صحبت نکرده در مورد apu صحبت کرده تازه خودش گفته تا الان اونوقت چه جوری به این نتیجه رسیدی که از ماله xbox3 که در آینده رو نمایی میشه بهتره؟ تازه اگر cpu ایکس باکس بعدیو amd ساخته باشه که بعید میدونم همچین چیزی باشه احتمالا ibm ساخته و گرافیکشو amd ساخته.

گرافیک xbox بعدی به خاطر soc های درونش چیزی در این مایه ها خواهد بود::d
71526589486162234665.jpg
 

8030

کاربر سایت
Dec 10, 2010
2,445
نام
mohammad
دوستانی که اعتقاد دارن سرعت رم تاثیری در پردازش جزئیات نداره یه تست ساده میتونن بکنن:

اگه الان رم ddr3 با باس1600 رو سیستمتون دارین احتمالا داره با تاخیر 8 یا cas latency 8 کار میکنه کافیه وارد بایاس مادربردتون بشید و داخل تنظیمات رم باس رم رو از 800 که دابلش میشه 1600 بزارید روی 400 که دابلش میشه 800 حالا وارد تنظیمات رم بشید به ولتاژ رم کاری نداشته باشید و گزینهای مربوطه به کانفیگ رو روی کمترین بزارید تا تاخیر حداقل بشه save کنید حالا برید تو یه بازی سنگین تست کنید.

اگرم بحثتون ddr5 هست با همون نرم افزاری که کارت گرافیکتون رو اورکلاک میکنید سرعت رم رو نصف کنید برای تاخیرش هم میتونید با بایاس ادیتور تاخیر رو حداقل کنید حالا وارد بازی بشید و از بازی لذت ببرید!!

و اما در مورد cpu کنسولهای جدید درسته کلاک نصف شده یعنی این نسل دارن 3.2 گیگاهرتز کار میکنن ولی نسل بعد گفتن 1.6 گیگاهرتز ولی این به هیچ عنوان ثابت نمیکنه قدرت cpu کم شده یا زیاد.
نوع معماریها کاملا فرق میکنه و ساختار cpu کاملا متحول شده.و مطمئن باشید حداقل قدرت cpu نسل جدید بیشتر از نسل قبل هست در اجرای دستورات نه محاسبات شناور چون محاسبات شناور در معماری جدید بر عهده بیشتر gpu هست و cpu کلا بیشتر روی دستورات خودش متمرکز هست.برای همینه که سازندگان واچ داگز میگن میتونن هوش مصنوعی بهتری برای کارکترهای در بازی طراحی کنن برای ps4 نسبت به ps3 وxbox360
 

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,180
نام
ماکان
خب کجاش اشتباهه؟ :biggrin1: دقیقا گفتم وقتی مشخصات نهایی هر دو کنسول مشخص بشه و بازیهاشون عرضه بشن معلوم میشه اختلاف دو کنسول چقدره. شایعات هم نمیشه گفت کاملا درسته چون همه شایعات میگفتن که PS4 از 4 گیگ رم استفاده میکنه که دیدیم از 8 گیگ رم داره استفاده میکنه :biggrin1: پس به جای تحلیل از روی شایعات بهتره منتظر کنفرانس مایکروسافت بمونیم :biggrin1:

خوب شاید من منظورت رو اشتباه متوجه شدم!:D

چون برداشت من از این جمله: "تو همین نسل GFLOPS های PS3 (:biggrin1:) حدود 80% بیشتر از X360 بود." این بود که این برتری ها روی کاغذ هستن و در عمل فرقی توی بازی ها وجود نخواهد داشت. برای همین گفتم اگه این چیزی که گفته شده سخت افزار Xbox 3 باشه تفاوت محسوسی با PS4 خواهد داشت و حتی میشه این تفاوت رو از موج دوم بازی های هر دو کنسول دید. حالا یا بصورت بازی های انحصاری بهتر روی PS4 و یا مولتی ها قوی تر برای PS4.

البته من به اینی که میگم اصلا اعتقاد ندارم چون فرضیه ای هست که احتمالا عملی نمیشه. من فکر میکنم مایکروسافت پشت این شایعات داره به هم نیش خند میزنه!:D حتی اگه تصمیم هم نداشت کنسول قوی بده الان تحت این فشاری که وجود داره تغییر عقیده داده. Xbox 3 قطعا باید فراتر از این شایعات باشه و همونطور که از قبل هم بیست بار گفتم در نهایت او آل هر دو کنسول فرقی باهم نخواهند داشت. جز اینکه اینبار PS4 دیگه سرطان نیست و میشه مثل آدم براش بازی ساخت و نکته فقط همینه! من نمیتونم باور کنم مایکرو سخت افزار ضعیف تر (برای بازی) بده و در عوض کنسولی بسازه که تمرکزش روی Media Center شدن هست! چون عملا یه خریت بزرگ در حد حماقت سونی توی این نسله!
 

LBJ4Ever

FedExpress
کاربر سایت
Apr 11, 2011
6,289
نام
Afshin
Radeon HD 5670 GDDR5 512MB vs. Radeon HD 5570 DDR3 1GB
330myn1sn34mrljemdp.jpg


اون RAMـی که از نوع DDR5 هست، با این RAMـه کارت گرافیک فرق میکنه :d
البته این موضوع، حقیقت امر رو که DDR5 بودن RAMـه اصلی PS4 روی پرفورمنس کلی دستگاه تأثیر میذاره تغییر نمیده. روی گرافیک بازیها تاثیر خیلی زیادی نمیذاره، ولی روی لودینگ بازیها و سرعت کلی دستگاه تاثیر میذاره.
ولی اون رم کارت گرافیک موضوعش کاملا جداست.
 

mohammd007

کاربر سایت
Sep 12, 2006
1,470
البته من به اینی که میگم اصلا اعتقاد ندارم چون فرضیه ای هست که احتمالا عملی نمیشه. من فکر میکنم مایکروسافت پشت این شایعات داره به هم نیش خند میزنه!
:biggrin1:
حتی اگه تصمیم هم نداشت کنسول قوی بده الان تحت این فشاری که وجود داره تغییر عقیده داده. Xbox 3 قطعا باید فراتر از این شایعات باشه و همونطور که از قبل هم بیست بار گفتم در نهایت او آل هر دو کنسول فرقی باهم نخواهند داشت. جز اینکه اینبار PS4 دیگه سرطان نیست و میشه مثل آدم براش بازی ساخت و نکته فقط همینه! من نمیتونم باور کنم مایکرو سخت افزار ضعیف تر (برای بازی) بده و در عوض کنسولی بسازه که تمرکزش روی Media Center شدن هست! چون عملا یه خریت بزرگ در حد حماقت سونی توی این نسله!
آخه ماکان جان این چیزی که می گی هم درست نیستش به نظرم.مگه کنسول ساختن الکیه؟؟یعنی مثلا می شه اون رو مثل اسناد محفوظ نگه داشت.الان یه عالمه استودیو هستند که کلی اطلاعات رو به دست آوردند.مگه می شه این ارقام تا روز نمایش محفوظ بمونه و یهو ماکرو بیاد روز نمایش بگه بچه ها همش دروغ بوده و من سخت افزار 200 هطته ای معرفی می کنم؟؟
ببین شاید ما روز نمایش یه چیز 30 درصد قویتر ببینیم یا اینکه یهو ماکرو بیاد بگه ما هم 8 گیگ GDDR5 می زاریم ولی چیزی مثل گرافیک و CPU تا الان شاید قرار داد MASS PRODUCTION هم امضا شده باشه.فکر می کنم تا نوامبر باید این کنسول ها عرضه بشوند.
 

Lady Ashe

کاربر سایت
Nov 28, 2012
1,595
هه هه هه .. چه نظراتی ادم میخونه ... جنگ روانی ... !!

به نظر من که مایکرو داره کار منطقی رو انجام میده ... بازی ها نسل بعد مشخص نیست به چه مقدار قدرت پردازشی و محاسباتی نیاز داشته باشن ... ؟؟؟؟ ولی احتمالش هست که حتی تا انتهای نسل هم بازی ها تا 50 درصد قدرت ps4 رو به کار نگیرن ... اون سخت افزار سونی بیشتر به کار استودیو های مثل ناتی داگ و سانتامونیکا میخوره نه استودیو هایی مثل ea و اکتی ... وقتی میگن کیلزون با اون مشخصاتی که دیدیم فقط 1.5 گیگ از رم رو استفاده کرده باید چقدر منتظر بمونیم که بازی هایی ساخته بشه که از تمام قدرت دستگاه استفاده کنه ؟؟؟؟

مایکرو سعی داره با قیمت و با نگاه به وضعیت اقتصادی دنیا با یه سیستم متوسط و کارامد بازار رو به دست بگیره و عده بیشتری که در گذشته کنسول تهیه نمیکردن به سمت این بازار بیاره ... البته در صورتی که مایکرو قصد داشته باشه که سخت افزاری ضعیف تر بده ...

البته باید این قضیه بازی های دسته دوم معلوم شه که اگه مایکرو تکذیبش کنه ... این رویکرد میتونه در نسل بعد براشون موفقیت حاصل کنه
 

Not Be Ok

کاربر سایت
Jan 7, 2013
218
البته شما میتونی با خودت فکر کنی که GDDR5 فقط باعث میشه بازی زودتر لود بشه و اگه فرصتی دست بده که بلند بلند فکر کنی و افکارت رو پست کنی این شانس رو به ما دادی که یه دل سیر بهت بخندیم.

کی به شما گفت که فقط توی سرعت لودینگ تفاوت دارن ؟
------
یه توضیح کلی ...

یه سری اطلاعات هستن که باید در زمان لود شدن مرحله ها و قرار گرفتن گیمر توی مرحله لود شن این اطلاعات از روی دیسک یا هارد خونده میشن
مثل موزیک و فایلهای صوتی و ...

و نوع دیگه ای هم از اطلاعات که به صورت ریل تایم در حال اجرا شدن هستن مثل مختصات قرار گیری گیمر میزان Damage - تعداد مهمات و مختصات نورپردازی و ... توسط موتور بازی در حین اجرا روی Ram قرار میگیرن و مرتب روی اونا محاسبات مختلف انجام میگیره!
حتی هارد دیسک به نظرم نقشش مهم هست به اندازه Ram ! به همین خاطر مثلا بچه هایی که 3 Crysis رو با دیسک اجرا میکردن بیشترشون مشکل افت فریم و دیر لود شدن تکسچر ها رو داشتن ( میتونید توی تاپیکش ببینید )


یکی از بزرگترین نقش رو در اجرای بازی ( نه گرافیک بازی :d) همون RAM ایفا میکنه... :

بازی شروع میشه و یک منو برای خرید نمایش داده میشه...در کنار هر اسلحه یک سری مشخصات نوشته شده...موتور بازی میره و اطلاعات بازی رو از داخل هارد دیسک بیرون میکشه و درون RAM میریزه...CPU این اطلاعات رو میخونه و طبق دستوری که موتور بازی بهش میده اونها رو نمایش میده...توی زبانهای برنامه نویسی تا وقتی که فایل رو نبندی اطلاعات درونش Save نمیشه (fClose) و در یک بازی بستن فایل به معنی خارج شدن از بازی بطور درست هستش...پس در بین بازی این اطلاعات در هارد نوشته نمیشن...پس کجا هستن ؟!

این اطلاعات درون RAM سیستم قرار میگیرن و بصورت دینامیک تغیر میکنن و در انتها به هنگام Save کردن بازی , موتور بازی نگاهی به نتایج نهایی این اطلاعات در RAM میندازه (که روشون تا به این لحظه تغییرات صورت گرفته ولی ثبت نشدن) و سپس این اطلاعات نهایی رو در یک فایل باینری ذخیره میکنه...

اما نقش اصلی رو RAmـه کارت گرافیک ایفا میکنه (که اینجا حرفی از میزان رم کارت روی کنسول نزدن !)

مثلا توی بازی به یک دیوار نگاه میکنین...این دیوار روش یک بافت کشیده شده...موتور بازی وقتی که به سمت دیوار نگاه میکنین میفهمه که باید بافت این دیوار رو سریع لود کنه...پس میره و از توی هارد درایو اطلاعات این بافت رو که یک عکس هستش پیدا میکنه ولی سعی نمیکنه که این اطلاعات رو از روی همون هارد بخونه...بلکه اطلاعات این عکس رو درون RAM میریزه و به کمک کلاسهایی که برای موتور تعریف شده , اونرو درون RAM کارت گرافیک به Texture های مختلفی تبدیل میکنه که بصورت دینامیک بوجود اومدن (یعنی یک Pointer هستن که Dynamic Allication دارن)...البته کارهای دیگه ای هم مثل نگهداری Shading و Shader انجام میده که گفتنش اینجا نمیگنجه:d

پس کار اصلی مثل زودتر لود شدن بافتها .... تکسچرها و یا حجیم تر بودن اینها رو RAm ـه کارت گرافیک انجام میده نه RAm ـه خود سیستم !

یه مثال اُمُلی بزنم متوجه بشی جناب ماکان خان :d :
Iphone 3GS -4 -4s -5 همه به ترتیب از میزان رم بالاتر و فرکانس بالاتری بهره میبرن اما همشون یازیهایی با کفیت یکسان دارن ! و هیچ تفاوتی با هم ندارن به جز سرعت اجرا و لود بازی ها :-b
یا مثلا گوشی های HTC با 4 هسته باز هم ضعیفتر از iphone 4s و 5 هستن ... دلیل اصلیش نوع معماری سخت افزار و برنامه نویسی هست نه میزان RAm #:-s
 
آخرین ویرایش:

8030

کاربر سایت
Dec 10, 2010
2,445
نام
mohammad
کی به شما گفت که فقط توی سرعت لودینگ تفاوت دارن ؟
------
یه توضیح کلی ...

یه سری اطلاعات هستن که باید در زمان لود شدن مرحله ها و قرار گرفتن گیمر توی مرحله لود شن این اطلاعات از روی دیسک یا هارد خونده میشن
مثل موزیک و فایلهای صوتی و ...

و نوع دیگه ای هم از اطلاعات که به صورت ریل تایم در حال اجرا شدن هستن مثل مختصات قرار گیری گیمر میزان Damage - تعداد مهمات و مختصات نورپردازی و ... توسط موتور بازی در حین اجرا روی Ram قرار میگیرن و مرتب روی اونا محاسبات مختلف انجام میگیره!
حتی هارد دیسک به نظرم نقشش مهم هست به اندازه Ram ! به همین خاطر مثلا بچه هایی که 3 Crysis رو با دیسک اجرا میکردن بیشترشون مشکل افت فریم و دیر لود شدن تکسچر ها رو داشتن ( میتونید توی تاپیکش ببینید )


یکی از بزرگترین نقش رو در اجرای بازی ( نه گرافیک بازی :d) همون RAM ایفا میکنه... :

بازی شروع میشه و یک منو برای خرید نمایش داده میشه...در کنار هر اسلحه یک سری مشخصات نوشته شده...موتور بازی میره و اطلاعات بازی رو از داخل هارد دیسک بیرون میکشه و درون RAM میریزه...CPU این اطلاعات رو میخونه و طبق دستوری که موتور بازی بهش میده اونها رو نمایش میده...توی زبانهای برنامه نویسی تا وقتی که فایل رو نبندی اطلاعات درونش Save نمیشه (fClose) و در یک بازی بستن فایل به معنی خارج شدن از بازی بطور درست هستش...پس در بین بازی این اطلاعات در هارد نوشته نمیشن...پس کجا هستن ؟!

این اطلاعات درون RAM سیستم قرار میگیرن و بصورت دینامیک تغیر میکنن و در انتها به هنگام Save کردن بازی , موتور بازی نگاهی به نتایج نهایی این اطلاعات در RAM میندازه (که روشون تا به این لحظه تغییرات صورت گرفته ولی ثبت نشدن) و سپس این اطلاعات نهایی رو در یک فایل باینری ذخیره میکنه...

اما نقش اصلی رو RAmـه کارت گرافیک ایفا میکنه (که اینجا حرفی از میزان رم کارت روی کنسول نزدن !)

مثلا توی بازی به یک دیوار نگاه میکنین...این دیوار روش یک بافت کشیده شده...موتور بازی وقتی که به سمت دیوار نگاه میکنین میفهمه که باید بافت این دیوار رو سریع لود کنه...پس میره و از توی هارد درایو اطلاعات این بافت رو که یک عکس هستش پیدا میکنه ولی سعی نمیکنه که این اطلاعات رو از روی همون هارد بخونه...بلکه اطلاعات این عکس رو درون RAM میریزه و به کمک کلاسهایی که برای موتور تعریف شده , اونرو درون RAM کارت گرافیک به Texture های مختلفی تبدیل میکنه که بصورت دینامیک بوجود اومدن (یعنی یک Pointer هستن که Dynamic Allication دارن)...البته کارهای دیگه ای هم مثل نگهداری Shading و Shader انجام میده که گفتنش اینجا نمیگنجه:d

پس کار اصلی مثل زودتر لود شدن بافتها .... تکسچرها و یا حجیم تر بودن اینها رو RAm ـه کارت گرافیک انجام میده نه RAm ـه خود سیستم !

یه مثال اُمُلی بزنم متوجه بشی جناب ماکان خان :d :
Iphone 3GS -4 -4s -5 همه به ترتیب از میزان رم بالاتر و فرکانس بالاتری بهره میبرن اما همشون یازیهایی با کفیت یکسان دارن ! و هیچ تفاوتی با هم ندارن به جز سرعت اجرا و لود بازی ها :-b
یا مثلا گوشی های HTC با 4 هسته باز هم ضعیفتر از iphone 4s و 5 هستن ... دلیل اصلیش نوع معماری و برنامه نویسی هست نه میزان RAm #:-s

در ضمن بگم من کلا از هر 2 کنسول خوشم نمیاد پس ن کنسول خاصی نیستم ;;)

دوست عزیز داخل کنسول چیزی به نام کارت گرافیک نداریم.
هر دو cpuو gpu به 8 گیگ رم کامل دسترسی دارن .

علامت g اول gddr5 مربوط به نوع رم میشه که این نوع بخاطر اینکه بیشتر برای کارت گرافیکها استفاده میشه در pc به Graphics Double Data Rate مشهور هستن.
 

Not Be Ok

کاربر سایت
Jan 7, 2013
218
دوست عزیز داخل کنسول چیزی به نام کارت گرافیک نداریم.
هر دو cpuو gpu به 8 گیگ رم کامل دسترسی دارن .

علامت g اول gddr5 مربوط به نوع رم میشه که این نوع بخاطر اینکه بیشتر برای کارت گرافیکها استفاده میشه در pc به Graphics Double Data Rate مشهور هستن.

من معماری PC رو گفتم عزیز و از کنسول چیز زیادی نمیدونم
پس اگر در کنسول این جوری هست که Ram تاثیر مستقیم داره روی گرافیک بازی ها :d

از اول یکی اینو نگفت به ما دو ساعته داریم قصه میگیم =)) تیکه هم بارمون کردن نامردا:d
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر