شایعه جزئیات دقیق CPU ایکس باکس نسل بعدی Microsoft + مشخصات RAM و Graphic

doostanehsoft

کاربر سایت
ادعاهایی از مشخصات کامل از اعماق CPU نسل بعدی ایکس باکس توسط کارگاه سخت افزاری یعنی (VGLeaks) مطرح شده است که در ادامه به بررسی بیشتر موضوع می پردازیم.

818386672_1357022932.jpg


به گزارش سایت VGLeaks، کنسول Xbox720 از ترکیب دو ماژول که هر 4 هسته x64 از یک single thread 1.6 گیگاهرتز تشکیل شده، ساخته شده است.

او می گوید: "توسعه دهندگان آشنا با کارایی CPU با تلاش و تمرکز در ویژگی ها و طراحی ساختمان و اسکلت CPU می توانند آن را بهینه سازی کنند:"

cpu.jpg




"همچنین روند قدرت دهی و موازی سازی در این سخت افزار موجود می باشد. بنابراین یک استراتژی موثر و موفق در محاسبه multi-core (چند هسته ای) از هر چیز دیگری مهم تر است."

Durango از ایکس باکس بعدی خبر از بهره گیری از یک کارت گرافیک D3D11.x 800MHz و 8 گیگ رم DDR3 را می دهد.

طبق گزارش دیگری از دورانگو، این کنسول جدید قابلیت استفاده از 50GB دیسک Blu-ray و ذخیره داده ها روی یک هارد 500GB دارد.


هفته ی پیش سونی رسما از PlayStation 4 در نیویورک پرده برداری کرد؛ که قرار است از یک سی پی یوی 8 هسته ای x86-64 AMD با نام "Jaguar"، همچنین از 1.84 TFLOPS AMD GPU و 8 گیگ رم GDDR5 بهره گیری کند.

براساس خبری از CVG، مایکروسافت قصد دارد از پلتفورم ایکس باکس نسل بعدی در اواخر ماه آوریل رونمایی کند.


تراشه (Caches)

خلاصه ای از نام و نوع تراشه ها

[TABLE="class: grid, width: 500, align: center"]
[TR]
[TD]نام تراشه
[/TD]
[TD]قابلیت
[/TD]
[TD]راه ها
[/TD]
[TD]چیدمان سایز
[/TD]
[TD]اندازه خطی
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]L1 I
[/TD]
[TD]فقط خواندنی (Read-Only)
[/TD]
[TD]2
[/TD]
[TD]256
[/TD]
[TD]64 بایت
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]L1 D
[/TD]
[TD]اختصاص نویسی و قابلیت پشت نویسی
(Write-allocate, write-back)
[/TD]
[TD]8
[/TD]
[TD]64
[/TD]
[TD]64 بایت
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]L2
[/TD]
[TD]اختصاص نویسی، قابلیت پشت نویسی و جامع
(Write-allocate, write-back, inclusive)
[/TD]
[TD]16
[/TD]
[TD]2048
[/TD]
[TD]64 بایت
[/TD]
[/TR]
[/TABLE]


[TABLE="class: grid, width: 500, align: center"]
[TR]
[TD]دسترسی به حافظه
[/TD]
[TD]چرخه ها (Cycles)
[/TD]
[TD]توضیحات تکمیلی (Notes)
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]L1 hit
[/TD]
[TD]3
[/TD]
[TD]Required line در L1 هسته است
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]L2 hit
[/TD]
[TD]17
[/TD]
[TD]Required line در ماژول L2 است
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]ریموت L2 hit
ریموت L1 miss
[/TD]
[TD]100
[/TD]
[TD]Required line در ماژول L2 دیگر است
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]ریموت L2 hit
ریموت L1 hit
[/TD]
[TD]120
[/TD]
[TD]Required line در ماژول L2 و L1 هسته
دیگر است
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]موقعیت L2 missریموت L2 miss

[/TD]
[TD]144-160
[/TD]
[TD]Required line در هیچ تراشه ای ساکن
نیست، بارگزاری از طریق مموری
[/TD]
[/TR]
[/TABLE]


دستورالعمل معماری (منظور از معماری طراحی ساختمان یا اسکلت CPU می باشد)

x64 deprecates older instruction sets: x87, Intel MMX®, و AMD 3DNow!®. x64 از دستورالعمل های زیر پشتیبانی می کند:


  • SIMD/vector instructions: SSE up to SSE4.2 (including SSSE3 for packing and SSE4a), and AVX
  • F16C: half-precision float conversion
  • BMI: bit shifting and manipulation
  • AES+CLMULQDQ: cryptographic function support
  • XSAVE: extended processor state save
  • MOVBE: byte swapping/permutation
  • VEX prefixing: Permits use of 256-bit operands in support of AVX instructions
  • LOCK prefix: modifies selected integer instructions to be system-wide atomic



منبع خبری
 
این میزان رم خود کنسول هست نه رم GPU !!!
+ بازم هیچ ربطی به کیفیت بازیها نداره و فقط روی سرعت اونا تاثیر داره .. چون سیستم صبر میکنه اطلاعات اولیه کامل روی RAm ذخیره شن و بعدش اجرا کنه نه نصف و نیمه =))
--
به هر حال همه جای دنیا و همه عالم و ادم میدونن که DDR3 یا DDR5 بودن دلیل بر قوی بودن یه سیستم نسبت به اون یکی نیس جز بچه های BC #:-s

پستم رو ویرایش کردم گویا بالاخره فهمیدی چه اشتباهی کردی.حالا بازم بخند:>:x
در ضمن فکر کنم اشتباه گرفتیا اینا DDR5 نیستن اینا GDDR5 هستن.اینا با هم تفاوت دارن
تیکه بار کردن هم که جناب عالی بیشتر بار بنده فرمودید.:(
 
آخرین ویرایش:
فكر كنم دو نسل گذشته بايد درس هاى بررگى به ما داده باشه. اون اعداد و ارقام روى كاغذ فقط يه سرى قرارداد كه در مرحله اخر تاثير روى موفقيت يه كنسول نقش داره. اگر هنوز از اين بگو مگو ها خسته نشديد به نظر من تو جبهه ببازى ها و شبكه online كنسول مورد علاقتىن بجنگيد.
 
کی به شما گفت که فقط توی سرعت لودینگ تفاوت دارن ؟
------
یه توضیح کلی ...

یه سری اطلاعات هستن که باید در زمان لود شدن مرحله ها و قرار گرفتن گیمر توی مرحله لود شن این اطلاعات از روی دیسک یا هارد خونده میشن
مثل موزیک و فایلهای صوتی و ...

و نوع دیگه ای هم از اطلاعات که به صورت ریل تایم در حال اجرا شدن هستن مثل مختصات قرار گیری گیمر میزان Damage - تعداد مهمات و مختصات نورپردازی و ... توسط موتور بازی در حین اجرا روی Ram قرار میگیرن و مرتب روی اونا محاسبات مختلف انجام میگیره!
حتی هارد دیسک به نظرم نقشش مهم هست به اندازه Ram ! به همین خاطر مثلا بچه هایی که 3 Crysis رو با دیسک اجرا میکردن بیشترشون مشکل افت فریم و دیر لود شدن تکسچر ها رو داشتن ( میتونید توی تاپیکش ببینید )


یکی از بزرگترین نقش رو در اجرای بازی ( نه گرافیک بازی :d) همون RAM ایفا میکنه... :

بازی شروع میشه و یک منو برای خرید نمایش داده میشه...در کنار هر اسلحه یک سری مشخصات نوشته شده...موتور بازی میره و اطلاعات بازی رو از داخل هارد دیسک بیرون میکشه و درون RAM میریزه...CPU این اطلاعات رو میخونه و طبق دستوری که موتور بازی بهش میده اونها رو نمایش میده...توی زبانهای برنامه نویسی تا وقتی که فایل رو نبندی اطلاعات درونش Save نمیشه (fClose) و در یک بازی بستن فایل به معنی خارج شدن از بازی بطور درست هستش...پس در بین بازی این اطلاعات در هارد نوشته نمیشن...پس کجا هستن ؟!

این اطلاعات درون RAM سیستم قرار میگیرن و بصورت دینامیک تغیر میکنن و در انتها به هنگام Save کردن بازی , موتور بازی نگاهی به نتایج نهایی این اطلاعات در RAM میندازه (که روشون تا به این لحظه تغییرات صورت گرفته ولی ثبت نشدن) و سپس این اطلاعات نهایی رو در یک فایل باینری ذخیره میکنه...

اما نقش اصلی رو RAmـه کارت گرافیک ایفا میکنه (که اینجا حرفی از میزان رم کارت روی کنسول نزدن !)

مثلا توی بازی به یک دیوار نگاه میکنین...این دیوار روش یک بافت کشیده شده...موتور بازی وقتی که به سمت دیوار نگاه میکنین میفهمه که باید بافت این دیوار رو سریع لود کنه...پس میره و از توی هارد درایو اطلاعات این بافت رو که یک عکس هستش پیدا میکنه ولی سعی نمیکنه که این اطلاعات رو از روی همون هارد بخونه...بلکه اطلاعات این عکس رو درون RAM میریزه و به کمک کلاسهایی که برای موتور تعریف شده , اونرو درون RAM کارت گرافیک به Texture های مختلفی تبدیل میکنه که بصورت دینامیک بوجود اومدن (یعنی یک Pointer هستن که Dynamic Allication دارن)...البته کارهای دیگه ای هم مثل نگهداری Shading و Shader انجام میده که گفتنش اینجا نمیگنجه:d

پس کار اصلی مثل زودتر لود شدن بافتها .... تکسچرها و یا حجیم تر بودن اینها رو RAm ـه کارت گرافیک انجام میده نه RAm ـه خود سیستم !

یه مثال اُمُلی بزنم متوجه بشی جناب ماکان خان :d :
Iphone 3GS -4 -4s -5 همه به ترتیب از میزان رم بالاتر و فرکانس بالاتری بهره میبرن اما همشون یازیهایی با کفیت یکسان دارن ! و هیچ تفاوتی با هم ندارن به جز سرعت اجرا و لود بازی ها :-b
یا مثلا گوشی های HTC با 4 هسته باز هم ضعیفتر از iphone 4s و 5 هستن ... دلیل اصلیش نوع معماری سخت افزار و برنامه نویسی هست نه میزان RAm #:-s

در ضمن بگم من کلا از هر 2 کنسول خوشم نمیاد پس ن کنسول خاصی نیستم ;;)
هر چند کاملا off topic هست
اما مثال املیتون هم اشتباهه عکس های مقایسه ای از بازیهای یکسان را ببین تفاوت اشکار را میبینین مثلا infinity blade 2 ک امد عکس ها را گذاشتن تفاوت 4 و 4س هم کاملا مشخص بود حالا بگذریم که 4s و 5 و ایضا 3gs رزولوشنشون تفاوت دارن و قطعا کیفیت متفاوته
در ضمن بر چه مبنای یه گوشی مثلا اندروییدی ضعیف تره ؟؟؟؟؟ بنچ های کراس پلتفرم کاملا واضحن یه نیگا بهشون بندازین در خیلی زمینه ها برتری مال گوشیهای اندرویدی بود معماری هم که بیسشون معماری armv7 هست چیپ های اپل و krait , و خواهشا اطلاعات ندارین بحث الکی نکنید
 
تمامی کامنتها رو خوندم،تمام دیدگاهها جالب بودن
من نمی خوام وارد بحث حرفه ای بشم فقط به اخباری که مدتی پیش از رونمایی PS4 منتشر شدن روی می کنم که دلیل محکمی بر قدرت بیشتر PS4 از سوی شرکت Sony خواهد بود
اگر بیاد داشته باشید PS4 اون طور که سایتها شایعه می کردند قرار بود با رم 4 GB معرفی بشه که سونی تا اون موقع نه تایید کرد و نه رد که در پی اعتراضات شدید طرفداران،کاز هیرایی اعلام کرد که ابتدا باید ماکروسافت گام نخست رو بردارد چرا که هنوز کنسول جدیدمون در حال توسعست و ما می تونیم با پیش گام شدن ماکرو اطلاعات سخت افزاری کنسول رو ارتقا بدیم... گذشت و گذشت تا روز همایش سالانه پلی استیشن که سونی با معرفی و تایید رسمی وجود داشتن کنسول جدید با نام PS4 با نمایش دادن اطلاعات سخت افزاری و تایید مقدار 8GB اون هم از نوع GDDR5 همه حاضران در همایش و کسانی که پشت کامپیوترهاشون داشتن مراسم رو بصورت زنده نگاه می کردند رو شوکه و غافلگیر کرد
پرسش اینجاست سونی ای که قرار بود پس از ماکروسافت کنسولش رو رونمایی و عرضه کنه چطور با اطمینان کامل زودتر این کار رو کرد و حتی تاریخ عرضه رو اواخر 2013 اعلام کرد؟
اینجاست که نتیجه می گیریم سونی از اطلاعات سخت افزاری کنسول بعدی ماکروسافت به طور کامل آگاه هست و اطمینان داره که قدرت کنسول نسل بعد خود بیشتر خواهد بود تا به امروز...

حالا تنها یک راه ماکروسافت برای غافل گیر کردن سونی داره و اون هم اینکه در ماههای نهایی که تا همایش 26 آپریل باقی مونده مشخصات سخت افزاریش رو بهبود ببخشه که این هم نباید چشم پوشی کرد که کمپانی های سازنده کنسول سخت افزاری انتخاب می کنند برای کنسولشون که با هم مچ باشن و مانند چرخ دنده های ساعت به خوبی کار کنند و این هم می دونید که هر شرکت سیاست خودش رو دنبال می کنه،سونی سیاست قدرت سخت افزاری و انحصاری بیشتر و ماکروسافت سیاست قدرت نرم افزاری و حسگرهای حرکتی و ارتقای شبکه Live و نینتندو سیاست خلاقیت با سخت افزارهای ضعیف تر که البته تا به کنون این گونه بوده که با توجه به حرکت سونی و بازی هایی چون Knack و بازی جدید Media molecule و حسگرهای جدید و شبکه ابری و ... می شه گفت با تمام قدرث برای رقابت در نسل جدید آمادست...

یه حسی بهم می گه سونی تو نسل جدید به همون دوران طلایی و اوجش می رسه
 
تفاوت رم GDDR5 سونی با DDR3 مایکرو هم یه چیزی میشه مثل استفاده Cell سونی از PS3 در این نسل که هیچ کس نتونست به غیر از خودش از استفاده درست حسابی کنه . ولی خب فن جماعت بوجود اومده واسه یه همچین مواقعی که پنکه رو روشن کنن:laughing:
 
مایکروسافت جای این کارا 4 تا میاره جلوی کنسول بالا پایین بپرن و گیمر جماعت(کژوال اونم بیشتر از نوع مونث) کف خون قاطی کنن
 
قبل از هر چیز کلا هدف از این مقایسه این هست که صرفا وجود GDDR5 و GDDR3 بدون توجه به سایر مشخصات و ارتباط بین اجزای تشکیل دهنده یک سیستم مشخص کننده هیچ موضوعی نیست و لا غیر!

مقایسه ای بین GDDR3 و GDDR5

دوتا کارت گرافیک :
4850 با کلاک 625Mhz + رم GDDR3 با کلاک 993Mhz
4870 با کلاک 750Mhz + رم GDDR5 با کلاک 1800Mhz

مشخصات حافظه دو کارت:

GDDR5 در کلاک 3600Mhz:
[FONT=Arial, Helvetica]Memory banks: 450 MHz

Sending commands and addresses : 900 MHz

Sending data: 1800 MHz

Double Data Rate = 1800X2 = 3600Mhz



[/FONT]GDDR3 در کلاک 1986Mhz:
[FONT=Arial, Helvetica] Memory banks: 497 MHz

Sending commands and addresses: 993 MHz

[/FONT][FONT=Arial, Helvetica] Sending data: 993 MHz[/FONT]


[FONT=Arial, Helvetica]Double Data Rate = 993X2 = 1986Mhz

[/FONT]
خود هسته 4870 به دلیل داشتن کلاک بالاتر از نظر قدرت محاسبات و قدرت تکسچر *****ینگ و توان پوشش دهی پیکسلها 20 درصد قویتر از 4850 هست و از طرفی پهنای باند مموری اون 81 درصد بالاتر از 4850 هست.

a0bmsve4y24u7hnkydov.gif


همونطور که تو جدول بالا میبینید در همه تستها 4870 به طور متوسط 24 درصد قویتر از 4850 هست که تقریبا رقمی نزدیک به میزان برتری قدرت هسته 4870 نسبت به 4850 میشه.
در گامی بعدی کلاک هسته کارت 4850 از 625Mhz به 725Mhz آورکلاک میکنن چون در حالت آورکلاک به 750Mhz هسته حالت ناپایدار پیدا میکنه و برای اینکه شرایط هسته گرافیکی در دو کارت یکسان باشه کلاک هسته 4870 از 750Mhz به 725Mhz کاهش داده میشه و تست مجددا انجام میشه:

جدول مقایسه نمایش میزان برتری 4870 در کلاک 725Mhz + مموری GDDR5 در کلاک 1800Mhz نسبت به 4850 با کلاک 725Mhz + مموری GDDR3 در کلاک 993Mhz

5ox503pq19f1nghh58f4.gif


همونطور که تو جدول بالا میبینید در کلاک هسته یکسان برتری 4870 نسبت به 4850 به طور متوسط در حدود 8 درصد در تستهای بدون AA و در حدود 12 درصد در تستهای با AA4X روشن رسیده که کاهش زیادی نسبت 24 درصد قبل داره پس اختلاف واقعی در تفاوت GDDR5 و GDDR3 بین دو کارت با هسته یکسان در حدود 12 درصد هست که البته با توجه به کلاک 1800Mhz مموری GDDR5 چندان دور از ذهن نیست.
ولی تستها به اینجا خاتمه پیدا نمیکنه در تست بعدی دو کارت با هسته هایی در کلاک یکسان و با مموریهایی در کلاک یکسان تست میشن برای اینکار کلاک مموری GDDR5 از 1800Mhz به 993Mhz کاهش پیدا میکنه تا هر دو نوع RAM در کلاک یکسان مقایسه بشن:

GDDR5 993Mhz VS GDDR3 993Mhz

w6cbntnjagnhdyacnm03.gif


همونطور که در جدول بالا مشاهده میکنید در کلاک هسته و کلاک مموری یکسان کارتی که GDDR5 داره بین 3 تا 16 درصد ضعیفتر از کارتی که حافظه GDDR3 داره عمل میکنه که نشون میده در کلاک یکسان GDDR5 بهره وری کمتری نسبت به GDDR3 داره.


منبع:
Radeon HD 4800's GDDR5: an advantage? (page 1: Introduction) - BeHardware
 
آره باوو ... عدد و ارقام که بالاتر باشه پس کنسول قویتره ، و در نهایت برنده نهایی این نسل هم چند روز اخیر در تاپیک بقلی مشخص شد !
حداقل توی بازیسنتر که مشخص شد رم GDDR5 که در اژدهای جدید نهفته هست برنده نهایی این نسل که در 8 سال آینده رخ میده هست‌ ! >:d<
خبر دسته اول اینکه جان کارمک که هیچی حالیش نبود الان مورد قبول واقع شده ! جیگرشو عشقه ... :x:|
 
چون پست طولاني هست ديگه نقل قول نميكنم
اينكه ما بيايم gddr5 به كار رفته در 4870 رو كه جزو أولين gddr5 هاست رو مورد بررسي قرار بديم وبا يه gddr3 مقايسش كنيم و بعد نتيجه بگيريم gddr5 فقط 12% بهتر از gddr3 هست اشتباه...
چون كه gddr5 به كار رفته در 4870 هم پهنا باند وهم فركانس كمتري نسبت به gddr5 جديدتر داره براي مثال 4870 تنها 115gb/s پهنا باند حافظه داره در حالي كه طبق اعلام رسمي سوني پهنا باند حافظه كنسول جديد سوني 176gb/s هست .
و براي همين هم ميبينيد gddr5 به كار رفته در 4870 اختلاف خيلي زيادي با gddr3 ها نداره.
 
آخرین ویرایش:
دوستان معماری به کار رفته در کنسول بسیار با pc متفاوته بنابراین ddr5وddr3 هم بحثشون مختص همون pc میشه و مطمئنا روی کنسول تفاوت فاحشی دارن.
 
پهنای باند بیشتر ، یک مزیت ! به شرطی که بتونن ازش استفاده کنن و همینطوری بلا استفاده نمونه . یعنی کاربردی باشه .
بنظر من اگه 360 کمی ضعیفتر باشه ، اون پلتفرم اصلی ساخت بازی های مولتی میشه و عملا این پهنای باند بیشتر و ... به جز در بازی های انحصاری ، هیچ کاربردی نداره .
دلیلش هم اینه که بنظرم ساختن یک بازی و استفاده از منابع محدودتر و سپس فرستادنش روی یک کنسول دیگه راحت تر و معقول تره تا اینک بیان بازی رو روی کنسولی بسازن که سخت افزار داره و بعد اون رو محدود کنن به سخت افزار ضعیفتر !

شایدم من اشتباه کنم ، امیدوارم کنسول مایکروسافت هم به همین اندازه قوی باشه و زودم هک بشه .
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or