اخبار مرتبط به PC (سخت افزار و نرم افزار) اینجا قرار گرفته میشه . مباحث متفرقه از جمله vs ، سیاسی و .... ممنوع ـه در صورت تخطی برخورد میشه.
با تشکر
با تشکر
خب سوالم همینه که آیا dlss 4 باری رو دوش cpu هم میندازه؟نه لزوما.
فریم بالا لازمه اش سی پی یو قوی تر هست!
اگه مثلا بخوای ۳۰۰ فریم بگیری ولی سی پی یوت ضعیف باشه، سی پی یو گلوگاه میشه و نهایتا ۱۵۰ تا میگیری مثلا.
ینی dlss4 برای سری قبلی وی رم رو کاهش نمیده؟انویدیا مدعیه باMulti Frame Generation مصرف vram 30% کاهش پیدا میکنه .
البته باید در عمل دید .
NVIDIA DLSS 4 Introduces Multi Frame Generation & Enhancements For All DLSS Technologies
از قدیم میگن درست کار نه اینکه خر حمالی کنی!یه مشکل بزرگی که این فریم جنریشین و دی ال اس اس او اینا به وجود اورده
اینکه کمپانی های سازنده بازی تنبل شدن و هیچ جوره دیگه روی بهینه سازی کار نمیکنن
بازی نجاست میدن بیرون که 10 فریم اجرا میشه و با دی ال اس اس و فریم جنریشین و غیره میره تا 60-100 و میگن به به به عجب بازی ساختیم چه پرفومنسی به به
برای سری ۴۰۰۰ مصرف حین فعال شدن فریم جنریشن مصرف وی رم رو کاهش دادنd
ینی dlss4 برای سری قبلی وی رم رو کاهش نمیده؟
مشکل چی؟یه مشکل بزرگی که این فریم جنریشین و دی ال اس اس او اینا به وجود اورده
اینکه کمپانی های سازنده بازی تنبل شدن و هیچ جوره دیگه روی بهینه سازی کار نمیکنن
بازی نجاست میدن بیرون که 10 فریم اجرا میشه و با دی ال اس اس و فریم جنریشین و غیره میره تا 60-100 و میگن به به به عجب بازی ساختیم چه پرفومنسی به به
تجربه شخصی خودم رو میگمخب سوالم همینه که آیا dlss 4 باری رو دوش cpu هم میندازه؟
چون اگه صرفا بحث پرفورمنس خالص باشه مثلا سی پی یو و جی پی یو میان ۵۰ فریم تولید میکنن حالا dlss میاد آپسکیل میکنه و فریم جن هم فریم اضافه میکنه اون وسط، دیگه اگه گلوگاهی هم رخ داده باشه قبل فریم جنریشن بوده و حالا dlss فریمو رسونده بالا ۱۵۰ فریم، قطعا با یک سی پی یو بهتر میتونه به ۲۰۰ برسه (چون مثلا قبل فریم جن بجا ۵۰ فریم ۷۰ فریم میگرفته مثلا!) اما اختلاف بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ فریم خیلی خیلی غیر قابل تشخیص تره تا مثلا ۵۰ فریم تا ۱۰۰ فریم! تازه اگه مانیتور/تلویزیونت نهایت ۶۰ یا ۱۲۰ هرتز باشه دیگه باز اون فریمای اضافه خاصیتش کمتر میشه.
در نتیجه دیگه ارتقا سی پی یو اون تاثیر و ارزش گذشتش رو نداره.
بازم اگه اشتباه میزنم یکی بگه
چه اتمسفری داره این هف لایف 2... اخخخخخخخخخخخ دلم تنگ شد براش.. فکر کن هنوزم میبینی پرهات میریزه...نگاهی به RTX Update که انویدیا از بازی Half-Life 2 منتشر کرده است ، تفاوت نسل ها.
View attachment 362904
View attachment 362905
تام وارن نسبت به تکنولوژی DLSS 4 واکنش نشان داد!
View attachment 362907
او گفت:
واقعاً جالب است که DLSS 4 قرار است عملکرد DLSS را برای تمام کارتهای گرافیک RTX بهبود بخشد، نه تنها کارتهای سری RTX 50. مدل تولید فریم حتی در کارتهای RTX 40-series و RTX 50-series نیز عملکرد بهتری خواهد داشت و استفاده از VRAM کاهش خواهد یافت.
View attachment 362912
استفاده ویچر جدید از تمام قابلیتهای جدید انویدیا
بعد از معرفی کارتگرافیکهای سری ۵۰ انویدیا، حالا این کمپانی رسما تایید کرده که بازی مورد انتظار The Witcher 4 از تمام تکنولوژیهای جدید این کارتهای گرافیک استفاده خواهد کرد.
همچنین انویدیا رسما تایید کرد که تریلر منتشر شده در گیم اواردز ۲۰۲۴ از بازی ویچر ۴ تماما توسط کارت گرافیک ۵۰۹۰ این شرکت استفاده کرده است.
این قصه ها را از همونی که میری ازش میپرسی و حرفاشو میای کپی میکنی اینجا، واسه هم تعریف کنید.
صدها بنچمارک هست :
اختلاف 3080 و 4080 تو بازیها بدون dlss -fg و رستر خالص حدود ۴۰ درصد.
وگرنه کارت RDNA3 اصلا نباید بیاد رنک چهارم و نزدیک بشه به ۴۰۸۰ .
View attachment 362867
View attachment 362868
الانم تو این بحث نه به 3dmark کاری داریم و نه بقیه قصه هاتون . خیلی واضح اینجا منظور ما تفاوت تو بازیها هست و منظور از قدرت خام تو این بحث استفاده نکردن از تکنیکهای اپسکیل و مزایای چیپ AI هست.
اینم اختلاف بین 4080 و 5080 بدون dlss -fg:
View attachment 362869
دقیقابه نظر وقت مناسبی برای بازنشسته کردن ۱۰۸۰ و جایگزینیش با 5070ti باشه
این دیگه چه استدلال و خط فکری مزخرفیه که میان کارت های انویدیا رو بدون dlss میسنجن طرف پول میده از rt و dlss کارتش استفاده میکنه شما هر مقایسه ای بود لطف کنید با dlss بیارید ما پول به کارتی نمیدیم که بدون dlss مقایسه اش کنیم اگه اینطور بود همه میرفتن amd میگرفتن
مثل این میمونه چلوکباب بگیری ولی کبابشو نخوری و برنج خالیشو بخوری تو گلوت گیر کنه
فکر کنم ۷۵۰ وات میخوای حداقل.پاور 650w واسه 5070 ti جوابه؟