به مناسبت 4 سالگی عنوان Uncharted 4: A Thief's End

انتخاب بهترین Uncharted از نظر شما

  • Uncharted: Drake's Fortune

  • Uncharted 2: Among Thieves

  • Uncharted 3: Drake's Deception

  • Uncharted 4: A Thief's End

  • Uncharted: The Lost Legacy

  • Uncharted: Golden Abyss


Results are only viewable after voting.

.Amirone

ソニー株式会社
کاربر فعال
uncharted-comparisons-nathan-drake-by-gtone339-d7luui8-fullview-min.jpg

شخصیت هایی که تحسینشون می کنیم و دوسشون داریم، بسیاری از خاطرات فوق العاده ما با سری بازی های آنچارتد گره خورده. نیتن، سالی .. 4 سالگیتون مبارک ❤

به همین مناسبت، مقاله ی کوتاهی از این مجموعه برای شما عزیزان آماده کردیم.

Uncharted ترکیبی از عناصر سبک‌های Third-person shooter، پلتفرمر سه بعدی و اکشن ماجراجویی است.

pngguru-com-min.png

Uncharted: Drake's Fortune: اولین شماره از این مجموعه که داستان سفر نیتن دریک به جنگل‌های آمازون را روایت می‌کند. جد بزرگ نیتن دریک یعنی فرانسیس دریک در سفری که قرن‌ها پیش به جزیره‌ای ناشناخته به آمریکای جنوبی داشته، گنج ال دورادو را کشف می‌کند، اما در پی اتفاقاتی آن را از دست می‌دهد. نیتن دریک برای پیدا کردن این گنج به جزیره سفر می‌کند ولی او هم دستش از رسیدن به گنج ال دورادو کوتاه می‌ماند. در این سفر، ویکتور سالیوان و روزنامه نگاری به نام النا فیشر، نیتن را همراهی می‌کنند. شجره‌نامهٔ شخصیت نیتن دریک به فرانسیس دریک می‌رسد که یک شخصیت حقیقی در طول تاریخ است. نیتن در شماره اول این مجموعه برای پیدا کردن گنج گمشده فرانسیس دریک سفر خودش را آغاز می‌کند و در ابتدای بازی دفترچه راهنما و دست نوشته‌های فرانسیس دریک را هم پیدا می‌کند. تقریباً در اواخر بازی با جسد فرانسیس دریک روبرو می‌شود.

Uncharted 2: Among Thieves: در شماره دوم از این مجموعه، نیتن دریک برای پیدا کردن شهر گمشده شامبالا، راهی تبت و رشته کوه های هیمالیا می‌شود. در این قسمت برخی از شخصیت‌های شماره اول مانند ویکتور سالیوان و النا فیشر در کنار شخصیت‌های جدید مانند کلویی فریزر، هری فلین (شریک سابق نیتن دریک) و زوران لازارویچ (یک جنایتکار جنگی صرب، که شخصیت اصلی منفی شماره دوم است) حضور پیدا کردند. این نسخه اولین بازی از این مجموعه بود که بخش چندنفره داشت. این قسمت بسیار مورد تقدیر و تحسین منتقدین قرار گرفت، مجموع امتیازات این بازی 96 و متاکریتیک آن را تاثیرگذارترین بازی سال ۲۰۰۹ برشمرد، همچنین عنوان بهترین بازی سال ۲۰۰۹ را، از دید منتقدین و سایت های معتبر از آن خود کرد. بازی همچنین یک موفقیت تجاری به حساب می‌آمد و تا دسامبر ۲۰۱۱ به فروشی بیش از ۶ میلیون نسخه در سراسر جهان دست پیدا کرد.

Uncharted 3: Drake's Deception: سومین شماره از این مجموعه در نوامبر ۲۰۱۱ منتشر شد. داستان بازی بیشتر روی رابطه نیتن دریک با دوست قدیمی او ویکتور سالیوان تمرکز دارد. دوستی که برای نیتن حکم یک پدرخوانده دارد.
نیتن برای پیدا کردن شهری گمشده، راهی شبه‌جزیره عربستان می‌شود، نیتن در یکی از سکانس ها مدت زیادی در بیابان گرفتار می‌ماند که این سکانس، به یکی از بهترین سکانس‌های سال ۲۰۱۱ در حوزه بازی‌های رایانه‌ای تبدیل شده‌است. بازیکن در شماره سوم برای اولین بار در این مجموعه می‌توانست به‌طور همزمان با چند دشمن مبارزه کند. این بازی مورد تحسین بسیاری قرار گرفت و به میانگین امتیاز 92 دست یافت.

Uncharted: Golden Abyss: این قسمت همانند سه شماره قبلی، برای کنسول خانگی پلی‌استیشن 3 منتشر نشد، توسط Bend Studio و زیر نظر استودیوی ناتی داگ به عنوان یک بازی فرعی برای کنسول دستی پلی‌استیشن ویتا ساخته شد. بازی ابتدا در تاریخ ۱۷ دسامبر ۲۰۱۱ همراه با عرضه کنسول پلی‌استیشن ویتا در ژاپن منتشر شد و چند ماه بعد در تاریخ ۲۲ فوریه ۲۰۱۲ در آمریکای شمالی منتشر شد.
وقایع بازی مربوط به قبل از وقایع Drake's Fortune است، ولی داستان آن ارتباطی به داستان شماره ابتدایی مجموعه ندارد و روندی مستقل دارد.
بازی در متاکریتیک امتیاز ۸۰ را بدست آورد که شاید برای مجموعه آنچارتد کمی پایین باشد، اما در نوع خود بسیار خوب بود و یکی از بهترین های کنسول پلی استیشن ویتا است.منتقدان عموماً از گیم پلی و گرافیک تعریف کردند ولی داستان آن را ضعیف دانستند.

kindpng-1286567.png
Uncharted 4: A Thief's End: چهارمین قسمت در سری بازی‌های آنچارتد که با حفظ سبک بازی‌های پیشین، توسط شرکت بزرگ ناتی داگ در می ۲۰۱۶ برای کنسول پلی‌استیشن ۴ منتشر شد. نیتن دریک شخصیت اصلی این مجموعه یک بار دیگر در این نسخه حضور دارد و به عنوان یک جوینده گنج بازنشسته، به ناچار به دنیای دزدان باز می‌گردد. داستان بازی ۳ سال بعد از اتفاقات آنچارتد ۳ رخ می‌دهد، در این قسمت نیت در جستجوی گنج هنری ایوری که سالیان درازی گم شده است به برادر خود سم می‌پیوندد.
آنچارتد 4 بصورت گسترده پذیرای نقدهای مثبت شد و بسیاری از منتقدان: جلوه‌های بصری، گرافیک، گیم‌پلی و روایت داستانی بازی را از نقاط قوت آن ذکر کردند. این بازی در متاکریتیک به میانگین امتیاز فوق العاده 93 رسید.

ba26ee1bab95efad3371ca089e1b3108-min.png

Uncharted: The Lost Legacy: در جریان مراسم E3 2017 شاهد رونمایی عنوان جدیدی از سری با نام میراث گمشده بودیم. این بازی در واقع یک بسته الحاقی برای Uncharted 4: A Thief's End محسوب می‌شود که بازیکن را نه در نقش نیتن دریک، بلکه در نقش کلویی فریزر قرار می‌دهد و وقایع آن حدود ۶ تا ۱۲ ماه بعد از سری اصلی روایت می شود. کلویی که به همراه همکارش، نیدین راس به دنبال عاج گانش (یکی از شناخته‌شده‌ترین و مورد احترام‌ترین خدایان در مذهب هندوئیسم است) می‌گردد، در حین این ماجراجویی با گروهی خطرناک مواجه می‌شوند. این بازی طولانی‌ترین بستهٔ الحاقی در تاریخ ناتی داگ به‌شمار می‌رود.

fake-logo-uncharted-5.png

یونیورس سری بازی های آنچارتد: با انتشار نسخهٔ چهارم، بسیاری بر این عقیده بودند که این شماره پایان سری آنچارتد خواهد بود، اما در جریان معرفی میراث گمشده، در مصاحبه‌ای شون اسکیگ، نویسنده و کارگردان هنری، با خبرنگار یوروگیمر چنین گفت:
من نمی‌گویم که این پایان کار است. دنیای ما وسعت زیادی دارد و شخصیت‌های بسیاری را نیز در خود جای داده است. ما حتی پیش از این، دو شخصیت سالیوان و کاتر را بررسی کرده و این دو را به هم ربط داده‌ایم، به این ترتیب نقاط قوت و ضعف داستان مشخص شد. ما به دنبال چیزی جدید و تازه بودیم که در پایان شخصیت کلویی به ذهنمان رسید...
در مورد بسته شدن پرونده‌ یونیورس آنچارتد نیز، به شدت بعید می‌دانم که این مجموعه به پایان راه خود رسیده باشد.

شون اسکیگ نیز تأیید کرد که در آینده احتمالاً بازی‌های جدیدی از دیگر شخصیت‌ها منتشر خواهد شد.
 
آخرین ویرایش:
UC GB رو اصلا روش حساب باز نکرده بودم. ویتا خریدم و به طبعش اونم بازی کردم. با این دید رفتم تو بازی که بازی متوسطی باشه. ولی بشدت بعد از بازی کردش نظرم عوض شد. اولش گرافیک که روی کنسول دستی اصلا باورپذیر نبود. بعد داستان بازی که اتفاقا خیلی جذاب بود. استفاده ای که از سنسورای ویتا کرده بودن خیلی جالب بود. خود ویتا رو موقع نشونه گیری حرکت میدادی میشد باهاش هدشاتای خوبی کرد. یا مثلا باید موقع خوندن یه کاعذ ویتا رو جلوی نور میگرفتی که هیمن یه پازل هم باعث شد بازی رو ویتا تی وی قابل بازی نباشه. خودم بخوام رنک بهش بدم مسلما نمیتونم بگم جز بهترین آنچارتدها بوده ولی قطعا از یک بهتر بود. این شاتم تقدیم به اونایی که بازیش نکردم که فکر کنم شامل خیلیا بشه

141195
 
نکته دقیقا هینجاست و عدم علاقه من به UC4 (به نسبت شماره های قبلی) از همینجا شروع میشه. UC دقیقا یه بازی کول و باحال بود، با داستان های فانتزی. یعنی یه ماجراجویی تو دل افسانه با یه شخصیت بامزه و خیلی ها دقیقا سر همین المان های عاشق UC شدن. از جمله خودم. اما تو UC4 سعی کردن از دوز فانتزی کم کنن، و این رو به شکل حذف دشمن های عجیب غریب مراحل آخر بازی میتونیم ببینیم، و در عوض تبدیل بشه به یه تجربه سینمایی طور، که در حد حوصله کار منطق روایی واقع گرایانه داره. در نتیجه نیت بیشتر یه انسان شده، روابطش انسانی تره و ماجراجوییش هم واقعیه تره. از این نظر میشه گفت کارشون هم خوب انجام دادن و اتفاقا چون خوب انجام دادن به من نمیچسبه:D من دوست داشتم کماکان فانتزی بمونه. ضعف دنیای ما همین نبود فانتزیه. چرا باید تو این بازی هم عوض یه چیز سراسر فان و تخیلی یه داستان کمابیش واقع گرایانه رو تجربه کنیم؟
آنچارتد 4 یه بازی فن سرویس بود و داستانش هم تو همون 3 جمع شده بود
 
  • Like
Reactions: Sepi_60
نیتن یه لجند هست و باید لجند باقی بمونه علاوه بر این کاراکتریه که شناسنامه PS3 هم شد پس ادامه دادن فرنچایز با نیتن خیلی ریسک داره چون U4 عالی پرونده نیتن رو بست . هر چند برا خود من نیت جزو یکی از سه تا شخصیت مورد علاقم هست و ممکنه دلم خیلی براش تنگ بشه ولی اصلا دوست ندارم خراب بشه و افت کنه .
راجب U1 و U3 هم بعضی دوستان خیلی کم لطفی میکنن , U1 رو که اکثرا بعد U2 بازی کردن و کمتر کسیو دیدم که همون 2007 آنچارتد 1 رو بازی کرده باشه , خب معلومه بهشون اونقدر نمیچسبه چون پیشرفتی که U2 داشت عجیب غریب بود , نه تنها نسبت به نسخه اول بلکه کلا یه انقلابی بود که غیر تاثیر زیادی که بر صنعت گیم گذاشت مسیر بازی های سونی و خود ND هم برا همیشه تغییر داد . وگرنه U1 زمان خودش واقعا بازی خیلی خوب و خوش ساخت و لذت بخشی بود .
آنچارتد 3 هم از لحاظ کمبت و میلی اتک کاملا پیشرفت کرده بود , شوتینگ بازی رو دیدم بعضیا بهش توپیدن ولی خیلی خوب بود البته بعد از یه هفته یه پچ دادن که میتونستی حالت شوتینگ رو مثل U2 کنی نمیدونم چرا این مورد در نسخه کالکشن نبود ولی بازم من به هیچ عنوان مشکلی با شوتینگ نداشتم , از نظر ست پیس های هیجانی هم به نظرم نقطه اوج فرنچایز هم باز همین نسخه هست , روابط احساسی بین سالی و نیت هم واقعا خیلی دوست داشتم (مثلا وقتی نیتن فکر کرد سالی مرده اون حس و حالی که داشت برام خیلی هیجانی بود چون برا بار اول ما هم فکر میکردیم سالی مرده) . لوکیشن های بازی رو خیلی دوست داشتم یکی از موندگار ترین لوکیشن های بازی اون بیابون زیبا هست (فکت) شک ندارم که جزو سه چهار تا لوکیشن پرطرفدار فرنچایزه و همینطور مرحله و ست پیس هواپیما که یه بار هم نظرسنجی کردن بعد از قطار U2 دوم شد . در کل درسته مثل U2 انقلابی نبود و نمیتونست هم باشه , کوتاه تر بود , موضوع اصلی داستان و پایانش به U2 نمیرسه ولی بازم یه تجربه فوق العاده نزدیک به 2 برا من بود . نکته دیگه هم مولتی پلیر U3 بود که به راحتی بهترین مولتی فرنچایز بود (بهتر از 2 و 4)
در کل چیدن بهترین آنچارتدها خیلی سخته چون تمام نسخه ها در زمانی که اومدن در یه سطح و لول فوق العاده ای بودن . با کلی فکر و بررسی تونستم U4 رو انتخاب کنم :D درسته U2 نسبت به زمان ریلز و تاثیرگذاری بهترینه و بیشترین خاطره هم اکثرا با همین نسخه داریم (از جمله خودم) . سخته بچینم ولی بازم
U4=U2>U3>LL=U1>GA

برای مثال خود نیت که مشخصه نیل تا جایی که زورش می‌رسید سعی کرد از یه شخصیت کول و بانمک که چپ و راست آدم می‌کشه، به یه شخصیت که خاکستری‌تر شده
امروز دیدم کورش کبیر لینک از یه تاپیک جدید تو ریست ارا گذاشت که مثلا نیتن آدم کشه و نقش منفیه و این چرت و پرتا (حتی دیدم یکی گفته بود دستان جو و الی هم به خون خیلی ها آغشته هست و کلا ND استدیو آدم کش هاست lol) , حالا خارج از اینکه اون تاپیک کلا مزخرف بود و مخصوص ND هیترها اصلا انتظار نداشتم از شما هم این تیکه آدم کشتن رو ببینم . البته با شناختی که از شما دارم میدونم منظورت کاملا با اونا فرق داره و میخواستی به ریل تر و واقعی تر شدن بازی و همچنین کاراکتر نیتن اشاره کنی که باهات هم کاملا موافقم , وگرنه همه میدونم که تو تمام بازی ها دشمن ها رو ناز نمیکنیم چون بالاخره بازی هستن :D ولی خب خواستم بگم که اینجا هم مثلا ارا هستن کسایی که از این حرف برا خودشون سواستفاده کنن و پس فردا هم آنچارتد رو به شبیه ساز آدم کشی تشبیه کنن و نیت هم قاتل خونین :D
 
آخرین ویرایش:
مشکل اینکه دوستان با هایپ آنچارتد 2 رفتن دنبال انچارتد 1 منی که اول انچارتد 1 بازی کردم حال کردم حالا شاهکار نبود اما بازی خوب بود به نظر بازی به شدت زیر سایه بقیه نسخه ها قرار گرفت تازه اینم حساب کنین که این اولین بازی با جو جدی استدیو بود قبلش داشته کرش و جک میساخته که همگی بازی های فانتزی هستن.

در کل برای خود من :

UC 2 , UC 4 > UC 3 > UC 1
دقیقا!
اون موقع که یه دمو از شماره دوم اومده بود؛ همونی که نیت برای اولین بار وارد نپال میشه و یه ماشین دنبالش میوفته. همونو دیدم و عاشثق بازی شدم. اگه اشتباه نکنم، دمو توی E3 اون سال یا قبلش اومده بود و من هنوز PS3 نخریده بودم. یکی دو ماه بعدش توی تابستون خریدم. انگلیسیم هم خوب نبود، نمیدونستم چطوری اسم بازی رو تلفظ میکنن! :D رفتم براش بازی بخرم، طرف چنتا بازی گذاشت جلوم و من دیدم که اسم بازیه شبیه اونی بود که دیده بودم و نوشته فلان 2:D گفتم پس این قسمت اولشه. بالاخره خریدم و رفتم خونه. جالبیش اینه دست به بازیه تا یکی دو ماه بعدش نزدم:D بالاخره نشستم بازی کردم و شت قشنگ! اینقدر به من این بازی حال داد و اینقدر با نیت و سالی و النا حال کرده بودم که نگو. واقعا یکی از تجربه های خاطره انگیز من با PS3 شماره اولش هست.
من چون قشنگ به ترتیب بازی کردم، حسی که شماره 2 بهم داد رو هیچ کدوم نداد. اینقدر که به نسبت یک پیشرفت داشت و گرافیکش عالی شده بود. داستان بهتر شده بود و مراحلش جذاب تر و اکشن تر شده بود و آخرای بازی هم قشنگ حال داد اساسی داد.

برای من اینجوریه سری آنچارتد:

3<1<لاست لگسی<4<2
 
مظلومیت تو این سری یعنی شماره ۱ فقط :D
همون موقع هم که این بازی اومد ۸۸ گرفت هیچکی به ی ورش هم نبود!:D
کلی بودن که PS3 داشتن و این بازی رو مدت ها بعد عرضه هنوز بازی نکرده بودن.من خودم میگم بهترین نسخه ۲ هست ، اما از نسخه ۱ بسیار بسیار لذت بردم و اون موقع ها برام جالب بود که چرا انقد این بازی بی سر و صداس:D
تنها نکته ی مثبت شماره ی اول فقط شخصیت هاشه به نظرم، بقیه بخش هاش اصلا خوب عمر نکرده، دوربین بد توی قسمت های پلتفرمینگ، enemy encounter های مکرر و خسته کننده و المان های ماورایی آخر بازی، همه باعث شده بازی پایین تر از بقیه شماره ها قرار بگیره.
 
امروز دیدم کورش کبیر لینک از یه تاپیک جدید تو ریست ارا گذاشت که مثلا نیتن آدم کشه و نقش منفیه و این چرت و پرتا (حتی دیدم یکی گفته بود دستان جو و الی هم به خون خیلی ها آغشته هست و کلا ND استدیو آدم کش هاست lol) , حالا خارج از اینکه اون تاپیک کلا مزخرف بود و مخصوص ND هیترها اصلا انتظار نداشتم از شما هم این تیکه آدم کشتن رو ببینم . البته با شناختی که از شما دارم میدونم منظورت کاملا با اونا فرق داره و میخواستی به ریل تر و واقعی تر شدن بازی و همچنین کاراکتر نیتن اشاره کنی که باهات هم کاملا موافقم , وگرنه همه میدونم که تو تمام بازی ها دشمن ها رو ناز نمیکنیم چون بالاخره بازی هستن :D ولی خب خواستم بگم که اینجا هم مثلا ارا هستن کسایی که از این حرف برا خودشون سواستفاده کنن و پس فردا هم آنچارتد رو به شبیه ساز آدم کشی تشبیه کنن و نیت هم قاتل خونین :D
این قضیه از قدیم بوده و ملت خیلی بیخود بهش گیر میدن و هر چند وقت یه بار یکی میاد نیتن رو یه جانی آدمکش معرفی می‌کنه و بعدش کلی بحث میشه! :دی یادمه توی Neogaf هم از این بحث‌ها بود و الآن سرچ کردم کلی تاپیک پیدا شد و احتمالاً بیشتر از این هم باشه:
IGN: How many people has Nathan Drake killed? We did the math!
I don't get why people say Nathan Drake is an asshole that yearns to kill people
Nathan Drake Didn't Kill a Security Guard in UC2
lltp: Uncharted: Drake's Fortune (or Convenient Life of a Mass Murderer)
Neil Druckmann talks about Nathan Drake mass murderer discussion, calls out NeoGAF
 
نکته دقیقا هینجاست و عدم علاقه من به UC4 (به نسبت شماره های قبلی) از همینجا شروع میشه. UC دقیقا یه بازی کول و باحال بود، با داستان های فانتزی. یعنی یه ماجراجویی تو دل افسانه با یه شخصیت بامزه و خیلی ها دقیقا سر همین المان های عاشق UC شدن. از جمله خودم. اما تو UC4 سعی کردن از دوز فانتزی کم کنن، و این رو به شکل حذف دشمن های عجیب غریب مراحل آخر بازی میتونیم ببینیم، و در عوض تبدیل بشه به یه تجربه سینمایی طور، که در حد حوصله کار منطق روایی واقع گرایانه داره. در نتیجه نیت بیشتر یه انسان شده، روابطش انسانی تره و ماجراجوییش هم واقعیه تره. از این نظر میشه گفت کارشون هم خوب انجام دادن و اتفاقا چون خوب انجام دادن به من نمیچسبه:D من دوست داشتم کماکان فانتزی بمونه. ضعف دنیای ما همین نبود فانتزیه. چرا باید تو این بازی هم عوض یه چیز سراسر فان و تخیلی یه داستان کمابیش واقع گرایانه رو تجربه کنیم؟

ببین اینا قبل از 4، بازیشون راجب کسی بود که 20 سال کثیف‌ترین و غیرانسانی‌ترین کارهای ممکن رو به اجبار انجام داده و دیگه نمی‌دونه برای چی داره نفس می‌کشه و ادامه می‌ده و در عین حال به این قضیه به خوبی عادت کرده. به اینکه وابسته نباشه، به اینکه هدفی تو زندگیش غیر از نمردن نداشته باشه، به اینکه خوب و بد مفهومش رو از دست بده، و به اینکه صرفا وجود داشته باشه. اما با کسی آشنا می‌شه که براش تبدیل می‌شه به یه "دلیل" برای نفس کشیدن و ادامه دادن. از لونه‌ی امنش کشیده می‌شه بیرون و دوباره طعم وابسته شدن رو می‌چشه. بعد 20 سال یادش میاد وجود داشتنِ خالی چقدر ترسناکه. دیگه دلش نمی‌خواد برگرده به اون همه پوچ بودن و تاریکی. برای همین مجبور می‌شه "خودش" رو تو اولویت قرار بده. خواسته‌های الی و نجات بشریت و این خزعبلات دیگه تو کتش نمی‌ره. برای همین تصمیم می‌گیره خودخواه باشه و به الی دروغ بگه. تو این نسخه هم احتمالا قراره چوپ دروغ و خودخواه بودنش رو بخوره.

حالا تو یه همچین شخصیت چندلایه و خاکستری رو مقایسه کن با نیتن. نیتن یه پسر شاد و شنگوله که گنج می‌دزده و هر کسی بخواد جلوش رو بگیره دخلشو میاره و بعدش یه جوک بامزه هم می‌گه تا برسه به گنج! :D نمی‌خوام بگم این بده یا خوبه، نمی‌خوام بگم همه‌ی داستانا باید خاکستری باشن، ولی حق بده به استودیویی که جول رو خلق کرده، دلش نخواد اون مسیر قبلی رو ادامه بده. دل من که نمی‌خواد حداقل. دوست دارم همین مسیر Part II رو به کار بگیرن و خاکستری و خاکستری‌تر بشن.

Uncharted هم آیپی‌ای نیست که رها بشه. نه سونی ولش می‌کنه، نه منی که می‌گم امیدوارم ناتی داگ دیگه نره سراغش. برای همین می‌گم امیدوارم یه استودیوی جدا براش ساخته باشن. یه استودیوی غول، پر از استعداد که تمام تمرکزشون روی یه Uncharted سراسر فان باشه. اینجوری فکر کنم تقریبا همه راضی باشن.

بحث سراسر فان بودن شد، بی‌زحمت اون Switchت رو بفرست بیاد اینور که نه توانایی خریدش رو دارم، نه طاقت تجربه نکردن زلدا رو!

141198


امروز دیدم کورش کبیر لینک از یه تاپیک جدید تو ریست ارا گذاشت که مثلا نیتن آدم کشه و نقش منفیه و این چرت و پرتا (حتی دیدم یکی گفته بود دستان جو و الی هم به خون خیلی ها آغشته هست و کلا ND استدیو آدم کش هاست lol) , حالا خارج از اینکه اون تاپیک کلا مزخرف بود و مخصوص ND هیترها اصلا انتظار نداشتم از شما هم این تیکه آدم کشتن رو ببینم . البته با شناختی که از شما دارم میدونم منظورت کاملا با اونا فرق داره و میخواستی به ریل تر و واقعی تر شدن بازی و همچنین کاراکتر نیتن اشاره کنی که باهات هم کاملا موافقم , وگرنه همه میدونم که تو تمام بازی ها دشمن ها رو ناز نمیکنیم چون بالاخره بازی هستن :D ولی خب خواستم بگم که اینجا هم مثلا ارا هستن کسایی که از این حرف برا خودشون سواستفاده کنن و پس فردا هم آنچارتد رو به شبیه ساز آدم کشی تشبیه کنن و نیت هم قاتل خونین :D

نه اون بندگان خدا مشکلشون یه چیز دیگه‌ست. :D
 
آخرین ویرایش:
Golden Abyss که عالی بود واقعا...به نظرم باحال‌ترین پازل‌های سری توی این نسخه‌ست! به تنهایی ارزشش رو داره یه ویتا بخری! :D
در مورد ادامه پیدا کردن سری هم به نظرم آنچارتد بزرگ تر از چیزیه که بگیم خب تموم شد و رفت! انقدری فرنچایز شناخته شده و پرفروشی هست که سونی به هر حال یه راهی پیدا میکنه ادامه‌اش بده...مثل همون شایعاتی که میگن Sony San Diego داره آنچارتد جدید میسازه.
Bend هم با فروش خیلی عالی Days Gone به عنوان یه IP جدید، دیگه سرش شلوغ باید باشه و احتمالا دارن نسخه دوم رو میسازن.
خوبی سونی اینه که خوب میدونه کدوم سری احتیاج به استراحت داره و کلا به استدیوهاش اجازه میده برن سراغ IP جدید و ایده‌های تازه‌ امتحان کنن...بعد از U4 و TLL دیگه کاملا سیر شده بودیم از آنچارتد ولی الان کم کم جای خالیش داره حس میشه.

نیت که نباید دیگه برگرده...داستانش خیلی خوب بسته شد. دخترشم جالب نیست برام.
اگه بخوان کلا شخصیت‌های کاملا جدیدی رو بیارن من مشکلی ندارم و بنظرم جالب میتونه باشه. کلا برعکس نظرت، من شروع جدیدی واسه سری میخوام...توی همون حال و هوا، با یه رویکرد تازه و شخصیت‌های جدید 8->
ماکه تو حسرت یه سر فرانسیس دریک با شمشیر و تپانچه و جنگ های دریایی قرن 16 می موندیم
 
  • Like
Reactions: vivanred and FUTURE
آقا جان ساختن ادامه انچارتد توسط شرکتی غیر از ناتی داگ حرام است . تمام :D

من که امیدوارم اصلا ادامشو نسازن و برن سراغ یه New IP . یا اگرم ساختنش بره برای چند سال دیگه . :D


———————-

بچه ها هر وقت اسم U4 میشه، نمره این سایت بی شرف جلوی چشمم میاد
یادمه قشنگ ۱ نمره متای بازیو کشید پایین

141199
 
آخرین ویرایش:
نیتن یه لجند هست و باید لجند باقی بمونه علاوه بر این کاراکتریه که شناسنامه PS3 هم شد پس ادامه دادن فرنچایز با نیتن خیلی ریسک داره چون U4 عالی پرونده نیتن رو بست . هر چند برا خود من نیت جزو یکی از سه تا شخصیت مورد علاقم هست و ممکنه دلم خیلی براش تنگ بشه ولی اصلا دوست ندارم خراب بشه و افت کنه .
راجب U1 و U3 هم بعضی دوستان خیلی کم لطفی میکنن , U1 رو که اکثرا بعد U2 بازی کردن و کمتر کسیو دیدم که همون 2007 آنچارتد 1 رو بازی کرده باشه , خب معلومه بهشون اونقدر نمیچسبه چون پیشرفتی که U2 داشت عجیب غریب بود , نه تنها نسبت به نسخه اول بلکه کلا یه انقلابی بود که غیر تاثیر زیادی که بر صنعت گیم گذاشت مسیر بازی های سونی و خود ND هم برا همیشه تغییر داد . وگرنه U1 زمان خودش واقعا بازی خیلی خوب و خوش ساخت و لذت بخشی بود .
آنچارتد 3 هم از لحاظ کمبت و میلی اتک کاملا پیشرفت کرده بود , شوتینگ بازی رو دیدم بعضیا بهش توپیدن ولی خیلی خوب بود البته بعد از یه هفته یه پچ دادن که میتونستی حالت شوتینگ رو مثل U2 کنی نمیدونم چرا این مورد در نسخه کالکشن نبود ولی بازم من به هیچ عنوان مشکلی با شوتینگ نداشتم , از نظر ست پیس های هیجانی هم به نظرم نقطه اوج فرنچایز هم باز همین نسخه هست , روابط احساسی بین سالی و نیت هم واقعا خیلی دوست داشتم (مثلا وقتی نیتن فکر کرد سالی مرده اون حس و حالی که داشت برام خیلی هیجانی بود چون برا بار اول ما هم فکر میکردیم سالی مرده) . لوکیشن های بازی رو خیلی دوست داشتم یکی از موندگار ترین لوکیشن های بازی اون بیابون زیبا هست (فکت) شک ندارم که جزو سه چهار تا لوکیشن پرطرفدار فرنچایزه و همینطور مرحله و ست پیس هواپیما که یه بار هم نظرسنجی کردن بعد از قطار U2 دوم شد . در کل درسته مثل U2 انقلابی نبود و نمیتونست هم باشه , کوتاه تر بود , موضوع اصلی داستان و پایانش به U2 نمیرسه ولی بازم یه تجربه فوق العاده نزدیک به 2 برا من بود . نکته دیگه هم مولتی پلیر U3 بود که به راحتی بهترین مولتی فرنچایز بود (بهتر از 2 و 4)
در کل چیدن بهترین آنچارتدها خیلی سخته چون تمام نسخه ها در زمانی که اومدن در یه سطح و لول فوق العاده ای بودن . با کلی فکر و بررسی تونستم U4 رو انتخاب کنم :D درسته U2 نسبت به زمان ریلز و تاثیرگذاری بهترینه و بیشترین خاطره هم اکثرا با همین نسخه داریم (از جمله خودم) . سخته بچینم ولی بازم
U4=U2>U3>LL=U1>GA


امروز دیدم کورش کبیر لینک از یه تاپیک جدید تو ریست ارا گذاشت که مثلا نیتن آدم کشه و نقش منفیه و این چرت و پرتا (حتی دیدم یکی گفته بود دستان جو و الی هم به خون خیلی ها آغشته هست و کلا ND استدیو آدم کش هاست lol) , حالا خارج از اینکه اون تاپیک کلا مزخرف بود و مخصوص ND هیترها اصلا انتظار نداشتم از شما هم این تیکه آدم کشتن رو ببینم . البته با شناختی که از شما دارم میدونم منظورت کاملا با اونا فرق داره و میخواستی به ریل تر و واقعی تر شدن بازی و همچنین کاراکتر نیتن اشاره کنی که باهات هم کاملا موافقم , وگرنه همه میدونم که تو تمام بازی ها دشمن ها رو ناز نمیکنیم چون بالاخره بازی هستن :D ولی خب خواستم بگم که اینجا هم مثلا ارا هستن کسایی که از این حرف برا خودشون سواستفاده کنن و پس فردا هم آنچارتد رو به شبیه ساز آدم کشی تشبیه کنن و نیت هم قاتل خونین :D
علی واقعا بر حسب چه متر و معیاری انچارتد 1 رو گذاشتی کنار لاست لگاسی
 
  • Like
Reactions: IMANOKA
انچارتد 4 به نظر من یک بازی متوسط که با پروداکشن ولیوی خیلی بالا جمع شده بود

از پلتفرمینگ بسیار زیاد خسته کننده گرفته که عملا هیچ مکانیزم خاص گیمپلی تازه ای ندارند! و اتفاقا امی هنینگ به این مسله واقف بوده و میخواسته این بخش رو کنفیکون کنه ولی خب سونی وقت نداد
ست پیس های خیلی کمتر (مخصوصا نسبت به سه که افت محسوب میشه)
تا یکسری مشکلات داستانی مثل به زور وارد کردن النا وسط معرکه و از وقتی النا وارد داستان میشه نیتن تبدیل به یک ادم دست و پا چلفتی میشه که النا هی باید گندکاری هاشو جمع کنه!

ولی خب از سمتی مراحل جذاب زیاد داره مثل مراحل ماشین سواری و جلوه های بصری خیره کننده در زمان عرضه و اینکه درسته بازی در پیسینگ مشکلاتی داره ولی خب کارگردان (ها) تصمیماتی بعضا درستی هم گرفتند مثل اینکه سیستم اپگرید و لوت و شخصی سازی و اینجور چیزا رو به بازی اضافه نکردند هرچند از سمتی بزرگتر شدن محیطها با AI اسکریپ شده دشمن ها خیلی تو ذوق میزد

و اینکه با یکسری دوستان موافقم بازی زیادی طولانی بود و راحت 5 6 چپتر میشد کمتر بشه (بیشتر از بخش های پلتفرمینگ کم باید میشد)

ولی میگم در مجموع اشکلات بسیار زیادی که داره از سمتی اونقدر پای بازی زیاد هزینه شده (هدر رفت نداشته) که خب راحت میشه چشم هارو نسبت به یکسری ضعف ها بست. مثلا برای اولین بار با قایق وارده جزیره میشیم خیلی جلوه بصری خیره کننده ای بود و قشنگ در خاطرم باقی مونده

در کل انچارتد4 رو بازی بلاک باستر عظیم bet safe میدونم که سازندگان باتجربه ای پشتش خوابیدند ولی خب تجربه خاص و نوینی هم ارائه نکرده.

پ ن: انچارتد 3 رو منم بهترین نسخه سری میدونم، همه چی در توازن بود.
 
علی واقعا بر حسب چه متر و معیاری انچارتد 1 رو گذاشتی کنار لاست لگاسی
بر حسب متر و معیار زمان ریلیز و استارت زدن یه فرنچایز به یاد موندنی و یه کاراکتر لجند وگرنه در کل مشخصه که LL>U1 هست
بچه ها هر وقت اسم U4 میشه، نمره این سایت بی شرف جلوی چشمم میاد
یادمه قشنگ ۱ نمره متای بازیو کشید پایین

View attachment 141199
احتمالا علی ونوم خودمونه :D ولی بی شوخی واقعا عجب گندی زد ! هیچ وقت یادم نمیره چه هیاهو و اعتراضاتی شد که باید پاک بشه چون نقدش هم به معنای واقعی کلمه بولشت بود , تو نقدش (اگر بگیم نقد) کلا فرنچایز آنچارتد و U2 هم کوبیده بود . هدفشون کاملا تو چشم اومدن و معروف شدن بود که خب بهش رسیدن
 
آخرین ویرایش:
دوستان حالا که بحث مقایسه بین سری گرمه، شخصیت مورد علاقه اتون(حالا نیتن رو حساب نمیکنیم چون لوس میشه) رو از سری بگید‌!

برای من سالیوانه...اصلا مگه میشه ایشون رو با اون سیبیل و صدا دوست نداشت :x

رایU2- 69
Nice!:دی
 
  • Like
Reactions: artour-2198
اتفاقا من همین الان دارم انچارتد ۴ رو چون روی پلاس فیری شده بود دوباره بازی میکنم .به نظرم بزرگترین مشکل بازی طولانی بودن بی دلیلش بود وقتی شما بازی را طولانی در میارید نمیتونید کلشو ست پیس های خفن و هیجانی بزارید مجبورید کلی فیلر و سکو بازی های بیش از حد درست کنید که شاید برای بار اول که ادم بازی را تموم میکنه لذت بخش باشه ولی ارزش تکرار بازی را به شدت پایین میاره
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or