به مناسبت 4 سالگی عنوان Uncharted 4: A Thief's End

انتخاب بهترین Uncharted از نظر شما

  • Uncharted: Drake's Fortune

  • Uncharted 2: Among Thieves

  • Uncharted 3: Drake's Deception

  • Uncharted 4: A Thief's End

  • Uncharted: The Lost Legacy

  • Uncharted: Golden Abyss


Results are only viewable after voting.

.Amirone

ソニー株式会社
کاربر فعال
uncharted-comparisons-nathan-drake-by-gtone339-d7luui8-fullview-min.jpg

شخصیت هایی که تحسینشون می کنیم و دوسشون داریم، بسیاری از خاطرات فوق العاده ما با سری بازی های آنچارتد گره خورده. نیتن، سالی .. 4 سالگیتون مبارک ❤

به همین مناسبت، مقاله ی کوتاهی از این مجموعه برای شما عزیزان آماده کردیم.

Uncharted ترکیبی از عناصر سبک‌های Third-person shooter، پلتفرمر سه بعدی و اکشن ماجراجویی است.

pngguru-com-min.png

Uncharted: Drake's Fortune: اولین شماره از این مجموعه که داستان سفر نیتن دریک به جنگل‌های آمازون را روایت می‌کند. جد بزرگ نیتن دریک یعنی فرانسیس دریک در سفری که قرن‌ها پیش به جزیره‌ای ناشناخته به آمریکای جنوبی داشته، گنج ال دورادو را کشف می‌کند، اما در پی اتفاقاتی آن را از دست می‌دهد. نیتن دریک برای پیدا کردن این گنج به جزیره سفر می‌کند ولی او هم دستش از رسیدن به گنج ال دورادو کوتاه می‌ماند. در این سفر، ویکتور سالیوان و روزنامه نگاری به نام النا فیشر، نیتن را همراهی می‌کنند. شجره‌نامهٔ شخصیت نیتن دریک به فرانسیس دریک می‌رسد که یک شخصیت حقیقی در طول تاریخ است. نیتن در شماره اول این مجموعه برای پیدا کردن گنج گمشده فرانسیس دریک سفر خودش را آغاز می‌کند و در ابتدای بازی دفترچه راهنما و دست نوشته‌های فرانسیس دریک را هم پیدا می‌کند. تقریباً در اواخر بازی با جسد فرانسیس دریک روبرو می‌شود.

Uncharted 2: Among Thieves: در شماره دوم از این مجموعه، نیتن دریک برای پیدا کردن شهر گمشده شامبالا، راهی تبت و رشته کوه های هیمالیا می‌شود. در این قسمت برخی از شخصیت‌های شماره اول مانند ویکتور سالیوان و النا فیشر در کنار شخصیت‌های جدید مانند کلویی فریزر، هری فلین (شریک سابق نیتن دریک) و زوران لازارویچ (یک جنایتکار جنگی صرب، که شخصیت اصلی منفی شماره دوم است) حضور پیدا کردند. این نسخه اولین بازی از این مجموعه بود که بخش چندنفره داشت. این قسمت بسیار مورد تقدیر و تحسین منتقدین قرار گرفت، مجموع امتیازات این بازی 96 و متاکریتیک آن را تاثیرگذارترین بازی سال ۲۰۰۹ برشمرد، همچنین عنوان بهترین بازی سال ۲۰۰۹ را، از دید منتقدین و سایت های معتبر از آن خود کرد. بازی همچنین یک موفقیت تجاری به حساب می‌آمد و تا دسامبر ۲۰۱۱ به فروشی بیش از ۶ میلیون نسخه در سراسر جهان دست پیدا کرد.

Uncharted 3: Drake's Deception: سومین شماره از این مجموعه در نوامبر ۲۰۱۱ منتشر شد. داستان بازی بیشتر روی رابطه نیتن دریک با دوست قدیمی او ویکتور سالیوان تمرکز دارد. دوستی که برای نیتن حکم یک پدرخوانده دارد.
نیتن برای پیدا کردن شهری گمشده، راهی شبه‌جزیره عربستان می‌شود، نیتن در یکی از سکانس ها مدت زیادی در بیابان گرفتار می‌ماند که این سکانس، به یکی از بهترین سکانس‌های سال ۲۰۱۱ در حوزه بازی‌های رایانه‌ای تبدیل شده‌است. بازیکن در شماره سوم برای اولین بار در این مجموعه می‌توانست به‌طور همزمان با چند دشمن مبارزه کند. این بازی مورد تحسین بسیاری قرار گرفت و به میانگین امتیاز 92 دست یافت.

Uncharted: Golden Abyss: این قسمت همانند سه شماره قبلی، برای کنسول خانگی پلی‌استیشن 3 منتشر نشد، توسط Bend Studio و زیر نظر استودیوی ناتی داگ به عنوان یک بازی فرعی برای کنسول دستی پلی‌استیشن ویتا ساخته شد. بازی ابتدا در تاریخ ۱۷ دسامبر ۲۰۱۱ همراه با عرضه کنسول پلی‌استیشن ویتا در ژاپن منتشر شد و چند ماه بعد در تاریخ ۲۲ فوریه ۲۰۱۲ در آمریکای شمالی منتشر شد.
وقایع بازی مربوط به قبل از وقایع Drake's Fortune است، ولی داستان آن ارتباطی به داستان شماره ابتدایی مجموعه ندارد و روندی مستقل دارد.
بازی در متاکریتیک امتیاز ۸۰ را بدست آورد که شاید برای مجموعه آنچارتد کمی پایین باشد، اما در نوع خود بسیار خوب بود و یکی از بهترین های کنسول پلی استیشن ویتا است.منتقدان عموماً از گیم پلی و گرافیک تعریف کردند ولی داستان آن را ضعیف دانستند.

kindpng-1286567.png
Uncharted 4: A Thief's End: چهارمین قسمت در سری بازی‌های آنچارتد که با حفظ سبک بازی‌های پیشین، توسط شرکت بزرگ ناتی داگ در می ۲۰۱۶ برای کنسول پلی‌استیشن ۴ منتشر شد. نیتن دریک شخصیت اصلی این مجموعه یک بار دیگر در این نسخه حضور دارد و به عنوان یک جوینده گنج بازنشسته، به ناچار به دنیای دزدان باز می‌گردد. داستان بازی ۳ سال بعد از اتفاقات آنچارتد ۳ رخ می‌دهد، در این قسمت نیت در جستجوی گنج هنری ایوری که سالیان درازی گم شده است به برادر خود سم می‌پیوندد.
آنچارتد 4 بصورت گسترده پذیرای نقدهای مثبت شد و بسیاری از منتقدان: جلوه‌های بصری، گرافیک، گیم‌پلی و روایت داستانی بازی را از نقاط قوت آن ذکر کردند. این بازی در متاکریتیک به میانگین امتیاز فوق العاده 93 رسید.

ba26ee1bab95efad3371ca089e1b3108-min.png

Uncharted: The Lost Legacy: در جریان مراسم E3 2017 شاهد رونمایی عنوان جدیدی از سری با نام میراث گمشده بودیم. این بازی در واقع یک بسته الحاقی برای Uncharted 4: A Thief's End محسوب می‌شود که بازیکن را نه در نقش نیتن دریک، بلکه در نقش کلویی فریزر قرار می‌دهد و وقایع آن حدود ۶ تا ۱۲ ماه بعد از سری اصلی روایت می شود. کلویی که به همراه همکارش، نیدین راس به دنبال عاج گانش (یکی از شناخته‌شده‌ترین و مورد احترام‌ترین خدایان در مذهب هندوئیسم است) می‌گردد، در حین این ماجراجویی با گروهی خطرناک مواجه می‌شوند. این بازی طولانی‌ترین بستهٔ الحاقی در تاریخ ناتی داگ به‌شمار می‌رود.

fake-logo-uncharted-5.png

یونیورس سری بازی های آنچارتد: با انتشار نسخهٔ چهارم، بسیاری بر این عقیده بودند که این شماره پایان سری آنچارتد خواهد بود، اما در جریان معرفی میراث گمشده، در مصاحبه‌ای شون اسکیگ، نویسنده و کارگردان هنری، با خبرنگار یوروگیمر چنین گفت:
من نمی‌گویم که این پایان کار است. دنیای ما وسعت زیادی دارد و شخصیت‌های بسیاری را نیز در خود جای داده است. ما حتی پیش از این، دو شخصیت سالیوان و کاتر را بررسی کرده و این دو را به هم ربط داده‌ایم، به این ترتیب نقاط قوت و ضعف داستان مشخص شد. ما به دنبال چیزی جدید و تازه بودیم که در پایان شخصیت کلویی به ذهنمان رسید...
در مورد بسته شدن پرونده‌ یونیورس آنچارتد نیز، به شدت بعید می‌دانم که این مجموعه به پایان راه خود رسیده باشد.

شون اسکیگ نیز تأیید کرد که در آینده احتمالاً بازی‌های جدیدی از دیگر شخصیت‌ها منتشر خواهد شد.
 
آخرین ویرایش:
Greatness From Small Beginnings

View attachment 141141

واسه من هر نسخه آنچارتد نقطه قوت خودش رو داره و بنظرم از شروع تا انتها یه مسیری رو طی کرد که کاش همه‌ی فرنچایزهای محبوب می‌تونستن طی کنن...داستان نیتن دریک از سادگی توی نسخه اول شروع شد، رسید به اوج اکشن خودش و بعدش با سنگینی و آرامش به پایان رسید.
Uncharted 4 بهترین نسخه سری از نظر مقیاس، تنوع، داستان، شخصیت‌پردازی هستش...میشه گفت ادونچرترین بازی سری هم محسوب میشه و واقعا بازیهای خیلی کمی داریم که انقدر گشت و گذار و اکتشاف داخلش لذت بخش باشه. صد در صد برام بین بازیهای برتر نسل قرار میگیره.

کلا الان هیچی مثل آنچارتد نداریم که جایگزین این سری بشه...امیدوارم زودتر نسخه بعدی رو با شخصیت‌های جدید ببینیم.
این عکسی که گذاشتی یکی از بهترین بخش های بازیه... اونجا که ما هم مثل النا ذوق رو تو چشما و صحبت های نیت میبینیم ...

اصلا مشخصه زندگیه نیت، اینه! ماجراجویی...کشف گنج ها و شهرهای گم شده تو تاریخ!
این زنجیر زدن به پاش و کار کردنش تو شهر(شروع U4 ) ، واقعا ظلم در حق نیته...
بنده خدا چقدر آخه به خودش توهم گنج پیدا کردن کف رودخونه رو بده:-" یا تو اتاقش تفنگ بازی کنه:)) (حتی دقت میکردید کالکتیبل های کف رودخونه چه آیتم هایی بودن..در مقابل کالکتیبل های جاهای دیگه...رسما باید برا خودش گنج تصور میکرد:)) )

---

جدای از اینا بازی به من حس بازسازی کراش های PS1 رو با ستینگ امروز میداد:))

همین مرحله رودخونه،مثل غواصی های کراش3 بود ، مرحله At Sea حال و هوای مراحل جت اسکی کراش 3 رو داشت، تعقیب و گریز ماشین آخری بازی یاد سنگ و خرس قطبی و دایناسور مینداخت:-" ، موتور سواری هم باز کمی یادآوری مراحل polar و pura بود:))
اون زمانم همون روزای درخواست کراش ND بود... قشنگ تاثیر خودشو روم‌ گذاشت:))
 
با اختلاف زیاد واسه من U2 بهترین بازی سری انچارتده
.

3 تا دلیل بزرگ داره


1- دقیقا به عنوانه یه نوب رفتم داخل پاساژ که بازی بخرم( بازی ها رو مثله زمانه ps1 با تعریف مغازه دار و عکس پشته جلد کاور بازی انتخاب میکردم :|) فروشنده خیلی خیلی اصرار کرد که حتما این بازی رو بازی کن

منم رسما هیچی نمیدونستم از بازی چون شماره یک رو بازی نکردم و وقتی بازی وارد شدم و مرحله اول که نیت تو قطار آویزونه با اون گرافیک دیوانه کنند‌ش اصلا داشتم دیوانه میشدم.

فرکانس ها مغزیم رو زد به هم با اون لول دیزاین محشر.:D



2- کلا دلیل آشنایی من با بازیسنتر همین انچارتد 2 بود

بعد از اتمام بازی داشتم در مورد اینکه این بازی چقدر میتونه خفن باشه تو نت جستجو میکردم که یهو از تاپیک امتیازات بازی سر در آوردم و اگه اشتباه نکنم اگه اشتباه نکنم اون اول یکی بهش 21 از 20 داده بود و خیلی باعث شد هایپه بازی صد چندان بشه.


3-وقتی مرحله اولش رو واسه رفیقام پلی میکردم خیلی کیف میداد نگاه کردن به ریی اکشن هاشون در حینه دیدنه بازی.

همه مبهوت بودن قشنگ



خلاصه خاطرات شیرینش خیلی تو انتخاب بهترین انچارتد برای من تاثیر گذار بود
 
1- دقیقا به عنوانه یه نوب رفتم داخل پاساژ که بازی بخرم( بازی ها رو مثله زمانه ps1 با تعریف مغازه دار و عکس پشته جلد کاور بازی انتخاب میکردم :|) فروشنده خیلی خیلی اصرار کرد که حتما این بازی رو بازی کن

فکر کنم پیش سایان رفتی؟!:D
 
@vaan 2

فکر کنم از معدود مواردی هست که نظرمون تقریبا یکیه :Dنظر من هم کپیه همیناست با این تفاوت که من از نسخه اول بدم نیومد.

شروع من با آنچارتد برمیگرده به نسخه دوم. اون زمان اوج دوران 360 بود و کنسول پادشاهی میکرد برای خودش و منم مثل خیلیا 360 داشتم. ولی خب یک بازی عرضه شد که کلا همه بازیها را توی متا و جوایز دوخت به هم و منم فوری یک PS3 ردیف کردم که ببینم این چیه که اینقدر ملت عاشق شدن. بازی را شروع کردم و در عرض یک روز و نصفی تمومش کردم و به شدت مبهوت گرافیک خیره کننده بازی، اکشن خارق العاده و ست پیس های بی نظیرش شدم. منی که عاشق سبک ایندیاناجونزی و ادونچری بودم و حتی از متوسط ترین Tomb Raider ها هم به شدت لذت میبردم بازی را تجربه کرده بودم که نهایت چیزی بود که از این سبک متصور بودم.

بعدش به ترتیب نسخه اول و سوم را بازی کردم. نسخه اول گرافیکش مثل نسخه دوم تاثیرگذار نبود. گیم پلی بازی، داستانش، شخصیتهایی که معرفی میکرد و غیره اش همه ورژن خیلی ساده تر نسخه دوم بود. در مجموع از بازی خوشم اومد ولی اصلا در حد نسخه دوم برام نبود. هرچند انتظاری هم در اون حد نداشتم.

اما سوپرایز بد قضیه برای من U3 بود. روی کاغذ انتظار داشتم که خیلی از بازی خوشم بیاد ولی برعکس اصلا در حد انتظارم نبود. خبری از اون محیط های زیبا و اسرارآمیز نسخه دوم نبود. به قول دوستمون اون حالت ایندینانا جونزی بازی جاش را داده بود به یک بازی اکشن ادونچری که بیشتر تمرکز داشت روی اکشن قضیه. نمیدونم تنها منم یا کس دیگه ای هم هست ولی شوتینگ بازی هم احساس میکردم مشکل داره و درست نمیدونستم هیت بزنم. برعکس U2 که اکثر مراحلش خاطره انگیز بود ولی اینجا چندتا مرحله در اون حد داشت. داستانش هم به اندازه نسخه دوم برام جذاب نبود.

اما U4 یک رویه متفاوتی به نظر من داشت. بازی روی المان هایی بیشتر تاکید داشت که من دوست دارم . یعنی همون جنبه ادونچری قضیه. ولی دوتا تا مشکل داشت که باعث شد به اندازه نسخه دوم ازش لذت نبرم. یک پیسینگ های به شدت طولانی بازی که به نظرم ریتم بازی را از بین میبرد. دومیش طولانی بودن بیش از حد بازی. نسخه دوم دقیقا اونقدری آب به بهت میداد که تشنه شی و دقیقا توی اوج بازی تموم میشد. ولی اینجا اواسط بازی به شدت بازی از ریتم می افتاد و کش پیدا میکرد.

سوپرایز خوب سری هم برای من Lost Legacy هست که به نوعی ورژن جمع و جور تر نسخه دوم هست و فقط نیتن اش کم بود برام و خیلی جزیی هم کوتاهی بازی. دقیقا بازم بازی تلفیق مناسبی از اودنچر و شوتر بود با ست پیس های به جا و خوب و از همه مهم تر برام محیط های به شدت زیبا و اسرار آمیز. چپتر Lost Legacy یکی از زیباترین مراحلی هست که به نظرم در تاریخ خلق شده. خلاصه به شدت از بازی لذت بردم. گفتم اگر نیتن بود توی بازی احتمالا بالاتر از نسخه چهارم برام قرار میگرفت.

خلاصه به ترتیب نظر من :

U2>U4>ULL>U1>U3
 
قطعا نسخه دوم بهترین تجربه تو زمان خودش بود.
نمیدونم تنها منم یا کس دیگه ای هم هست ولی شوتینگ بازی هم احساس میکردم مشکل داره و درست نمیدونستم هیت بزنم.
دقیقا بنظر منم شوتینگ آنچارتد 3 مشکل داشت، من تو کالکشن فوری بعد دو رفتم سراغش و واقعا حس بدی بهم داد، نمیدونم چرا اینطوری شده بود؟ ندیدم کسی هم بهش ایراد بگیره فکر میکردم مشکلِ خودمه اشتباه دارم حس میکنم:|:دی
 
قطعا نسخه دوم بهترین تجربه تو زمان خودش بود.

دقیقا بنظر منم شوتینگ آنچارتد 3 مشکل داشت، من تو کالکشن فوری بعد دو رفتم سراغش و واقعا حس بدی بهم داد، نمیدونم چرا اینطوری شده بود؟ ندیدم کسی هم بهش ایراد بگیره فکر میکردم مشکلِ خودمه اشتباه دارم حس میکنم:|:D
شوتینگش فاجعه بود انگار به گونی سیب زمینی شلیک میکردی هیچ واکنشی نشون نمیدادن !
 
درسته UC 4 نقطه تکامل سری بودچه از لحاظ فنی و هنری ... ولی UC 2 قشنگ یه حسی رو به من و خیلی ها داد تا قبل از اون حس نکرده بودیم . یادش بخیر اون دوران بعد مدرسه بدو بدو میرفتیم گیم نت ( کلوپ سابق) واسه UC 2 ، چه فاز ایندیانا جونزی هم بر میداشتیم :D
در کل بهترین این سری از نظرمن UC 2 هست ....
 
مشخصه نیل تا جایی که زورش می‌رسید سعی کرد از یه شخصیت کول و بانمک که چپ و راست آدم می‌کشه، به یه شخصیت که خاکستری‌تر شده

نکته دقیقا هینجاست و عدم علاقه من به UC4 (به نسبت شماره های قبلی) از همینجا شروع میشه. UC دقیقا یه بازی کول و باحال بود، با داستان های فانتزی. یعنی یه ماجراجویی تو دل افسانه با یه شخصیت بامزه و خیلی ها دقیقا سر همین المان های عاشق UC شدن. از جمله خودم. اما تو UC4 سعی کردن از دوز فانتزی کم کنن، و این رو به شکل حذف دشمن های عجیب غریب مراحل آخر بازی میتونیم ببینیم، و در عوض تبدیل بشه به یه تجربه سینمایی طور، که در حد حوصله کار منطق روایی واقع گرایانه داره. در نتیجه نیت بیشتر یه انسان شده، روابطش انسانی تره و ماجراجوییش هم واقعیه تره. از این نظر میشه گفت کارشون هم خوب انجام دادن و اتفاقا چون خوب انجام دادن به من نمیچسبه:دی من دوست داشتم کماکان فانتزی بمونه. ضعف دنیای ما همین نبود فانتزیه. چرا باید تو این بازی هم عوض یه چیز سراسر فان و تخیلی یه داستان کمابیش واقع گرایانه رو تجربه کنیم؟
 
درسته UC 4 نقطه تکامل سری بودچه از لحاظ فنی و هنری ... ولی UC 2 قشنگ یه حسی رو به من و خیلی ها داد تا قبل از اون حس نکرده بودیم . یادش بخیر اون دوران بعد مدرسه بدو بدو میرفتیم گیم نت ( کلوپ سابق) واسه UC 2 ، چه فاز ایندیانا جونزی هم بر میداشتیم :D
در کل بهترین این سری از نظرمن UC 2 هست ....
منم یادمه دوران مدرسه ابتدایی بدو بدو با دوستامون میرفتیم کلوپ ماریو و تانک بازی میکردیم رو میکرو، دوران راهنمایی هم بدو بدو میرفتیم شورش در شهر بازی کنیم رو سگا. تازه گرافیکش از آنچارتند هم برامون بالاتر بود :D
 
برای من انتخاب بین 2 و 3 خیلی سخته! ولی چون می‌دونستم بیشتر 2 رو می‌زنن، 3 رو انتخاب کردم که مظلومیتش کمتر بشه. :D


اگه Bend سراغ Days Gone نرفته بود، به نظرم پتانسیلش رو داشت که نسخه‌ی بعدی رو بسازه. من Golden Abyss رو بازی نکردم ولی این‌طور که شنیدم به‌عنوان یه نسخه‌ی فرعی از Uncharted چیز بدی نبوده. بازی بعد از نسخه‌های دوم و سوم اومد که هر دو کلی ترکوندن و انتظارات رو خیلی بالا بردن. فاصله‌ش با نسخه‌ی سوم هم فقط ۳ ماه بود! یعنی ملت در حالی که نوامبر ۲۰۱۱ روی PS3 سراغ یه تجربه‌ی عظیم رفته بودن و دیگه تا خرخره Unchartedزده شده بودن، فوریه ۲۰۱۲ (نسخه ژاپنی که دسامبر ۲۰۱۱) رفتن سراغ بازی جمع و جورتر و دستی Golden Abyss و با این حال امتیازهای خیلی بدی هم نگرفت.
بعدش Bend می‌تونست با تجربه‌ای که پیدا کرده یه نسخه‌ی کامل‌تر برای کنسول خونگی بسازه. ولی خب الآن دیگه بعد از تولید Days Gone که یه جورایی اولین بازی بزرگ‌شون بعد از سال‌ها بوده، بعید می‌دونم سطح استودیو جوری باشه که سونی بهشون بگه بی‌خیال کارهای خودتون بشین و برین سراغ بازی‌ای که برای یه استودیوی دیگه هست. :D یعنی یه جورهایی حکم توهین رو داره! :D
Golden Abyss که عالی بود واقعا...به نظرم باحال‌ترین پازل‌های سری توی این نسخه‌ست! به تنهایی ارزشش رو داره یه ویتا بخری! :D
در مورد ادامه پیدا کردن سری هم به نظرم آنچارتد بزرگ تر از چیزیه که بگیم خب تموم شد و رفت! انقدری فرنچایز شناخته شده و پرفروشی هست که سونی به هر حال یه راهی پیدا میکنه ادامه‌اش بده...مثل همون شایعاتی که میگن Sony San Diego داره آنچارتد جدید میسازه.
Bend هم با فروش خیلی عالی Days Gone به عنوان یه IP جدید، دیگه سرش شلوغ باید باشه و احتمالا دارن نسخه دوم رو میسازن.
خوبی سونی اینه که خوب میدونه کدوم سری احتیاج به استراحت داره و کلا به استدیوهاش اجازه میده برن سراغ IP جدید و ایده‌های تازه‌ امتحان کنن...بعد از U4 و TLL دیگه کاملا سیر شده بودیم از آنچارتد ولی الان کم کم جای خالیش داره حس میشه.
من از UC1 سر مرحله آخر و اون زامبی ها خیلی خوشم نمیاد و برام آخرین UC هست، بعدا بروس استرالی هم اعتراف کرد طراحی اونجا اشتباه بود و نباید میزدن تو خط هارور.
سونی که قطع به یقین بیخیال یکی از بزرگترین IP هاش نمیشه و گفته میشه حالا که ND گفته دیگه UC رو نمیسازه سپردتش دست استدیو SD. امیدوارم در غیبت سازندگان اصلی بازی افت نکنه و بازم چیز خفنی از توش در بیارن. و امیدوارم ریبوتش نکنن و دختر نیت نشه شخصیت اصلی! همون نیت و سالی باشن دوباره.
نیت که نباید دیگه برگرده...داستانش خیلی خوب بسته شد. دخترشم جالب نیست برام.
اگه بخوان کلا شخصیت‌های کاملا جدیدی رو بیارن من مشکلی ندارم و بنظرم جالب میتونه باشه. کلا برعکس نظرت، من شروع جدیدی واسه سری میخوام...توی همون حال و هوا، با یه رویکرد تازه و شخصیت‌های جدید 8->
 
Uncharted یکی از موفق ترین IP های تاریخ هست به همین دلیل امیدوارم به هیچ وجه با دوشیدن خراب نشه . ساختن شماره بعدی خیلی ریسک بالایی داره ، من بعید میدونم ND بخواد شماره بعدی رو بسازه و بنظرم میره دنبال یه IP جدید .
از طرفی هم احتمالا سونی از این IP نمیگذره و ممکنه بده به استودیهای دیگه , که خب ریسک خراب شدنش بیشتر هم میشه . بنظرم بهترین کار اینه که فعلا بذارنش کنار تا بعدا . چون هنوز U4 کهنه نشده و فکر نمیکنم کسی دلش تنگ شده باشه واسه Uncharted
 
چند روز پیش توی تاپیکش این پست رو گذاشتم :دی

حضور انچارتد 4 بر روی سرویس پلاس بهانه ای شد که بعد از تقریبا چهارسال دوباره بازی رو از نو شروع کنم.بار اول بر روی PS4 Fat و مانیتور 22 اینچ و الان روی PS4 Pro و 4K TV ! فقط باید بگم هالی شت!! :D چقدر یه بازی میتونه خوش ساخت باشه؟ گرافیک هنری و فنی در بالاترین سطح، لول دیزان محشر، گیمپلی فوق العاده و اسموووت، اکسپلورینگ خونه خراب کن، صدابرداری فوق حرفه ای. خلاصه یه پکیج کاملا ایده ال برای عشاق اکشن ادونچر :D

به نظرم روی PS5 کلا باید یه مسیر جدید رو برای انچارتد انتخاب کنن. دیگه بزارن افسانه نیتن دریک برای نسل هفت و هشت بمونه و سراغ خلق کرکتر ها و دنیای جدیدی برن :D من خودم شخصا دوس دارم برن سمت آفریقا :D

از دوس داشتن که واقعا هر 4 نسخه رو شدیدا دوس دارم. نسخه یک استارت سونی برای موفقیت کنسولش توی نسل قبل بود. نسخه 2 فکر برانداز ترین بازی زمان خودش بود از لحاظ ویژوال روی کنسول و نسخه سوم هم حسن ختامی بود برای سری روی PS3. من از یه جهت اون حس فان بودن سه نسخه قبلی رو دوس از یه ور هم این جدیتی که به فان بودنه اضافه شده توی نسخه چهار رو هم دوس دارم. ولی خب اگه بخوام لیست بدم :

4>2>1>3

نسخه ۳ تا قبل یمن واقعا برام عذاب اور بود! :دی
 
مشکل اینکه دوستان با هایپ آنچارتد 2 رفتن دنبال انچارتد 1 منی که اول انچارتد 1 بازی کردم حال کردم حالا شاهکار نبود اما بازی خوب بود به نظر بازی به شدت زیر سایه بقیه نسخه ها قرار گرفت تازه اینم حساب کنین که این اولین بازی با جو جدی استدیو بود قبلش داشته کرش و جک میساخته که همگی بازی های فانتزی هستن.

در کل برای خود من :

UC 2 , UC 4 > UC 3 > UC 1
 
Uncharted یکی از موفق ترین IP های تاریخ هست به همین دلیل امیدوارم به هیچ وجه با دوشیدن خراب نشه . ساختن شماره بعدی خیلی ریسک بالایی داره ، من بعید میدونم ND بخواد شماره بعدی رو بسازه و بنظرم میره دنبال یه IP جدید .
از طرفی هم احتمالا سونی از این IP نمیگذره و ممکنه بده به استودیهای دیگه , که خب ریسک خراب شدنش بیشتر هم میشه . بنظرم بهترین کار اینه که فعلا بذارنش کنار تا بعدا . چون هنوز U4 کهنه نشده و فکر نمیکنم کسی دلش تنگ شده باشه واسه Uncharted

من به شدت دلم تنگ شده! نسل قبل سه تا UC زدیم این نسل یدونه! ND که عمرا نمیسازتش، اما بد نیست سونی بده دست یه سری آدم کار درست ادامه بدنش. بخواد نسل بعد هم بیاد با توجه به اینکه در بهترین حالت میشه 2022 یا 2023، خیلی خوبه و فاصله خوبی با شماره قبلی داره. به هر صورت هر نسل یه UC نداشته باشه اصلا تو کت من نمیره:دی ولی موافقم که بزارن در زمان مناسب و هر وقت ایده های خوبی برای ادامه اش داشتن بسازنش نه اینکه صرفا شماره جدید بدن بیرون. خلاصه بلایی که سر بازی های خفن نسل پیش رقیب امد تکرار نشه.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or