بهترین گرافیک کنسولی .......نسل .......بحث و مقایسه ..........

بهترین گرافیک کنسول تا پایان 2012 ؟


  • مجموع رای دهنده‌ها
    357
وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

Gartall

کاربر سایت
Nov 30, 2006
7,804
نام
فرخ
فرخ تو فقط یه کلام بگو اگه کرایسیس 2 رو 720p با یه فریم ثابت میبود قبول داری هنوز بهترین گرافیک کنسولی داشت؟
تقریبا اره :D البته فقط رزولوشن نه فریم ریت پایدار ! با AA :D مگه اینها تیکنیک نیستند ؟! شرط این نیست که یه بازیساز چه تعداد تکنیک پیاده کرده نه میتونی بگی بازی سازهای دیگه قادر به انجامش هستند نه میتونی بگی که نیستند ! مثلا تو خبر نداری که 343 شاید میتونست با فریم ریت ناپایدار و کاهش رزولوشن کلی افکت دیگه پیاده کنن میتونی بگی؟!
مثل این میمونه یه استاندارد برات تعیین کنن که بگن یه ماشین درست کنید که با 10 تا مصرف بنزین حالا هرکی تونست ماشین پرستابتر و سرعت بالا بسازه برندست !

من قبلا هم گفتم من پیشونیم بازه :D اگه دیدم کرایتک تونست مشکلات این قبیل را تو شماره 3 برطرف کنه میگم براش بهترین گرافیک کنسولی !

--------------------------------------

در جواب بعضی کاربرها که فکر نکنند بی جواب موندم ! با اینکه میدونم هیچ فایده ای نداره این توضیحات ولی باید عرض کنم بازیه RAGE فقط تو یکی دوتا صحنه افت رزولیشن داره ! نه همه بازی یعنی بازی در حقیقت اکثرا و کاملا رو 720P اجرا میشه میتونید به DF مراجعه کنید ! این اولا !

قبل از خوندن اونجاهایی که BOLD کردم توجه کنید !

ولی در مورد AW باز مراجعه کنید که به DF که چرا AW رزولوشنش شد نصف و گفتنش بد نخواهد بود !
به قول DF بازیه AW در کنفرانس نمایشی E3 و TGS که نمایش داشت بازی کاملا در 720P اجر میشده همراه با 2XAA ولی بازیه فاینال با 540P یعنی نصف رزولیشن ولی با 4XAA یعنی دوباره AA بیشتر که خود 4x بودن aa فشار سنگینی روی سخت افزار میاره .

تو یکی از مقاله ها قبل از اومدن AW یعنی 1 سال قبل از اومدن AW مطرح شده بود که رزولوشن 540P وقتی بزرگنمایی یا UPSCALE بشه ریختگی پیکسل یا ایگنور پیکسلی تو TV های 1080P کمتر بوجود میاد تا UPSCALE کردن رزولوشن 720P علتش اینه که روزولوشن 1080P دقیقا 2 برابر 540P هست یعنی 540P*2=1080P یعنی هر دونه از پیکسل ها دوبرابر میشه ایگنور پیکسلی بوجود نمیاد و وقتی 4XMSAA بهش اضافه میکنه و از پوشش alpha سنگین هم تو بازی استفاده کرده که اصلا تو بازی دندونه دیده نشه .
(علامت / یعنی تقسیم )
1920/1280 = 1.5
1080/720 = 1.5
1920/960 = 2
1080/540 = 2
که دلیل این کار رمدی را که رزولیشن را 540P کرده و 4XAA را همین مورد دونستند وگرنه خود DF گفته که تو نمایشگاه TGS بازی کاملا 720P بوده یعنی رمدی قشنگ میتونست بازی را با 2XAA همون 720P کنه ولی حتما رمدی این را ترجیه داده حالا کارش خوب بوده یا بد بوده را من نمیتونم بگم !
 
آخرین ویرایش:

amiro2013

کاربر سایت
Jul 28, 2012
1,053
نام
AMIR
دوستان اینقد عکس گزاشتن از UNCHARTED 3 که ما رفتیم یک دست دیگه زدیم :D خدایش افکت های خیلی باحال و باور نکردنی گرافیک رو وقتی احساس کردم که توی صحرا بودم :D
 

Dark War

کاربر سایت
Jan 9, 2011
2,522
نام
امير حسين
در جواب بعضی کاربرها که فکر نکنند بی جواب موندم ! با اینکه میدونم هیچ فایده ای نداره این توضیحات ولی باید عرض کنم بازیه RAGE فقط تو یکی دوتا صحنه افت رزولیشن داره ! نه همه بازی یعنی بازی در حقیقت اکثرا و کاملا رو 720P اجرا میشه میتونید به DF مراجعه کنید ! این اولا !

قبل از خوندن اونجاهایی که BOLD کردم توجه کنید !

ولی در مورد AW باز مراجعه کنید که به DF که چرا AW رزولوشنش شد نصف و گفتنش بد نخواهد بود !
به قول DF بازیه AW در کنفرانس نمایشی E3 و TGS که نمایش داشت بازی کاملا در 720P اجر میشده همراه با 2XAA ولی بازیه فاینال با 540P یعنی نصف رزولیشن ولی با 4XAA یعنی دوباره AA بیشتر که خود 4x بودن aa فشار سنگینی روی سخت افزار میاره .

تو یکی از مقاله ها قبل از اومدن AW یعنی 1 سال قبل از اومدن AW مطرح شده بود که رزولوشن 540P وقتی بزرگنمایی یا UPSCALE بشه ریختگی پیکسل یا ایگنور پیکسلی تو TV های 1080P کمتر بوجود میاد تا UPSCALE کردن رزولوشن 720P علتش اینه که روزولوشن 1080P دقیقا 2 برابر 540P هست یعنی 540P*2=1080P یعنی هر دونه از پیکسل ها دوبرابر میشه ایگنور پیکسلی بوجود نمیاد و وقتی 4XMASAA بهش اضافه میکنه و از پوشش alpha سنگین هم تو بازی استفاده کرده که اصلا تو بازی دندونه دیده نشه .
(علامت / یعنی تقسیم )
1920/1280 = 1.5
1080/720 = 1.5
1920/960 = 2
1080/540 = 2
که دلیل این کار رمدی را که رزولیشن را 540P کرده و 4XAA را همین مورد دونستند وگرنه خود DF گفته که تو نمایشگاه TGS بازی کاملا 720P بوده یعنی رمدی قشنگ میتونست بازی را با 2XAA همون 720P کنه ولی حتما رمدی این را ترجیه داده حالا کارش خوب بوده یا بد بوده را من نمیتونم بگم !

Rage رو كه من نمي خوام هيچ نظري درموردش بدم و الكي خودم رو درگير كنم چون نه علاقه اي به بازيش دارم و نه ازش انتظار داشتم هرچي هم بوده چه خوب چه بد پيش من ارزش خاصي نداره پس ترجيح ميدم بقيه دوستان نظراتشون رو بيان كنن.

---

خوبه DF هست و از اين سخنان گهربار در مورد عناوين 360 توش پره وگرنه شما مي خواستيد به كجا پناه ببريد!

منم نميگم AW بده يا خوبه اشاره كردي كه بهترين نورپردازي رو داره منم گفتم نه بنابه اين دلايل حالا اينكه شما ميگي وضوح تصوير بازي توي نمايشش 720 بوده رو ميدونم و خودمم خبر دارم و در نهايت نسخه پاياني كاهش پيدا كرده اما من بحث اصليم سر دوچيز هست يكي نورپردازي بازي كه مربوط به اين همه توضيحات شما نميشه و فكر نكنم اصلا اين مواردي كه شما ذكر كردي به بحث ما زياد ربط داشته باشه و ديگري هم همين بحث AA بازي هست كه درسته در اين مورد 4X عدد قابل توجهيه ولي نميشه صرفا تمام مشكلات ريز رو به اين مورد وصل كرد شما يه وقت ميبيني يه بازي با 2XAA از يه بازي با 4XAA كمتر دندونه داره و اين مثال رو ميشه براي AW هم زد درسته خوب بود اما عالي نبود و مشكلات بازي تنها در اين چند مورد خلاصه نميشه و اگه بخوايم در موردش بحث كنيم ساعت ها وقت ميبره...
---
واقعا هم بحث كردن هيچ فايده اي نداره ما كه 20 صفحه بحث كرديم به جايي نرسيديم.
 

dark souls

کاربر سایت
May 19, 2012
1,025
نام
رضا
Rage رو كه من نمي خوام هيچ نظري درموردش بدم و الكي خودم رو درگير كنم چون نه علاقه اي به بازيش دارم و نه ازش انتظار داشتم هرچي هم بوده چه خوب چه بد پيش من ارزش خاصي نداره پس ترجيح ميدم بقيه دوستان نظراتشون رو بيان كنن.

---

خوبه DF هست و از اين سخنان گهربار در مورد عناوين 360 توش پره وگرنه شما مي خواستيد به كجا پناه ببريد!

منم نميگم AW بده يا خوبه اشاره كردي كه بهترين نورپردازي رو داره منم گفتم نه بنابه اين دلايل حالا اينكه شما ميگي وضوح تصوير بازي توي نمايشش 720 بوده رو ميدونم و خودمم خبر دارم و در نهايت نسخه پاياني كاهش پيدا كرده اما من بحث اصليم سر دوچيز هست يكي نورپردازي بازي كه مربوط به اين همه توضيحات شما نميشه و فكر نكنم اصلا اين مواردي كه شما ذكر كردي به بحث ما زياد ربط داشته باشه و ديگري هم همين بحث AA بازي هست كه درسته در اين مورد 4X عدد قابل توجهيه ولي نميشه صرفا تمام مشكلات ريز رو به اين مورد وصل كرد شما يه وقت ميبيني يه بازي با 2XAA از يه بازي با 4XAA كمتر دندونه داره و اين مثال رو ميشه براي AW هم زد درسته خوب بود اما عالي نبود و مشكلات بازي تنها در اين چند مورد خلاصه نميشه و اگه بخوايم در موردش بحث كنيم ساعت ها وقت ميبره...
---
واقعا هم بحث كردن هيچ فايده اي نداره ما كه 20 صفحه بحث كرديم به جايي نرسيديم.
امير حسين جان همينطور كه خودت ميدوني اكثرا بازي هاي اين نسل مخصوصا بازي هايي كه گرافيك سنگيني رو پردازش ميكنن كلا از تكنيك aa استفاده نميكنن يا از شبيه سازش استفاده ميكنن مثلا بلور زياد به كار ميبرن كه دندونه ها رو پوشش بدن وهمچنين از تكنيك fxaa استفاده ميكنن.
ولي استفاده مستقيم از تكنيك MSAA فشار خيلي سنگيني روي سخت افزار مياره در نظر داشته باشه سايه هاي الن ويك مخصوصا سايه هاي ريل تايم ابرها و نور چراغ قوه در بازي وهمچنين تكنيك هاي مربوط به نورپردازي حجمي كاملا دايناميك بازي,به همراه فيزيك و افكت ها مه و طوفان عالي, پردازش بالايي ميخواد و رمدي راحت ميتونست از تكنيك AA استفاده نكنه ولي يه رزوليشن 720P بومي بدون پارگي تصوير ارائه بده.
اما از اونجا كه 540Pبود رزوليشن بيشتر در صحنه هاي آغازين بازي تو ذوق ميزنه وجاهايه ديگه زياد واضح نيست از 4XAA استفاده كردن كه گرافيك زيباتر وچشم نوازتري رو به نمايش بزارن تا اينكه صحنه هايي پر از شكستگي و دندونه رو در بازي شاهد باشيم.
 

Dark War

کاربر سایت
Jan 9, 2011
2,522
نام
امير حسين
امير حسين جان همينطور كه خودت ميدوني اكثرا بازي هاي اين نسل مخصوصا بازي هايي كه گرافيك سنگيني رو پردازش ميكنن كلا از تكنيك aa استفاده نميكنن يا از شبيه سازش استفاده ميكنن مثلا بلور زياد به كار ميبرن كه دندونه ها رو پوشش بدن وهمچنين از تكنيك fxaa استفاده ميكنن.
ولي استفاده مستقيم از تكنيك MSAA فشار خيلي سنگيني روي سخت افزار مياره در نظر داشته باشه سايه هاي الن ويك مخصوصا سايه هاي ريل تايم ابرها و نور چراغ قوه در بازي وهمچنين تكنيك هاي مربوط به نورپردازي حجمي كاملا دايناميك بازي,به همراه فيزيك و افكت ها مه و طوفان عالي, پردازش بالايي ميخواد و رمدي راحت ميتونست از تكنيك AA استفاده نكنه ولي يه رزوليشن 720P بومي بدون پارگي تصوير ارائه بده.
اما از اونجا كه 540Pبود رزوليشن بيشتر در صحنه هاي آغازين بازي تو ذوق ميزنه وجاهايه ديگه زياد واضح نيست از 4XAA استفاده كردن كه گرافيك زيباتر وچشم نوازتري رو به نمايش بزارن تا اينكه صحنه هايي پر از شكستگي و دندونه رو در بازي شاهد باشيم.
رضا جان منم نمي خوام كار سم ليك و تيمش رو ببرم زير سوال من خودم همين هفته گذشته بازم نشستم و به طور مجدد اين عنوان رو تجربه كردم و ازش لذت بردم و حسابي هم قبولش دارم و به نظر خودم با ارزش ترين انحصاري 360 تو اين نسل هستش ( به خاطر جو و اتمسفر منحصر به فردش كه ازش خوشم مياد ).
گرافيك بازي هم واقعا عاليه و هنوزم كه هنوزه تو بسياري از زمينه ها چشم نوازه ولي يكي از اين اعضا اشاره كرد كه بهترين نورپردازي و سايه زني و در مجموع يكي از بهترين گرافيك هارو داره من گفتم به نظر خودم اينطور نيست وگرنه حتي AW تو نظرسنجي هم نيست و من واجب نميديدم وارد بحث كنمش الانم واقعا انتقاد خاصي از اين بازي ندارم و در اين مورد بي طرفم.
 

dream maker

کاربر سایت
Nov 23, 2012
36
uncharted 3
crysis 2
god of war 3
killzone 3
farcry 3
gears of war 3
killzone 2
heavy rain
halo 4


آخه halo4 چی داشت مثلا ؟ فقط با نور پردازی سعی کرده بودن گرافیک معمولیشو پوشش بدن واسه من که خیلی معمولی بود
 

Fratos

کاربر سایت
Aug 23, 2006
16,071
Successfull 343i is Successfull
آخه halo4 چی داشت مثلا ؟ فقط با نور پردازی سعی کرده بودن گرافیک معمولیشو پوشش بدن واسه من که خیلی معمولی بود
432c1gaqyzb5di3xhd0d.png
 

mahdi.h.c

کاربر سایت
Aug 4, 2012
89
نام
نوک زبونمه ها ...
uncharted 3
crysis 2
god of war 3
killzone 3
farcry 3
gears of war 3
killzone 2
heavy rain
halo 4


آخه halo4 چی داشت مثلا ؟ فقط با نور پردازی سعی کرده بودن گرافیک معمولیشو پوشش بدن واسه من که خیلی معمولی بود

پاسخ سوال شما واضحه :d
یه نگاه به آواتارتون بندازید :d
 

Terova

No Trolls
Gold User
Dec 1, 2007
13,020
نام
محمد امین
uncharted 3
crysis 2
god of war 3
killzone 3
farcry 3
gears of war 3
killzone 2
heavy rain
halo 4


آخه halo4 چی داشت مثلا ؟ فقط با نور پردازی سعی کرده بودن گرافیک معمولیشو پوشش بدن واسه من که خیلی معمولی بود

واقعا همین که گرز 3 رو بالاتر از کیلزون نوشتی اشک شوق از گونه هام سرازیر شد..:((
 

mahdi.h.c

کاربر سایت
Aug 4, 2012
89
نام
نوک زبونمه ها ...
واقعا همین که گرز 3 رو بالاتر از کیلزون نوشتی اشک شوق از گونه هام سرازیر شد..
yahoo_20.gif

بالا تر از killzone 2 ...
 

Dark War

کاربر سایت
Jan 9, 2011
2,522
نام
امير حسين
واقعا همین که گرز 3 رو بالاتر از کیلزون نوشتی اشک شوق از گونه هام سرازیر شد..:((
والا اينكه ديگران رو تخريب كنيد و به عقايدشون احترام نزاريد باعث افتخار نيست يكم انعطاف پذير باشيد خودتون رو انقدر محدود نكنيد ياد بگيريد با عقايد مخالف خودتون هم كنار بيايد.
 

Lord Xbox

کاربر سایت
Nov 16, 2012
147
والا اينكه ديگران رو تخريب كنيد و به عقايدشون احترام نزاريد باعث افتخار نيست يكم انعطاف پذير باشيد خودتون رو انقدر محدود نكنيد ياد بگيريد با عقايد مخالف خودتون هم كنار بيايد.

آفرین دقیقا
چون به نظر منم u3 به جز کاتسیناش اکثر جاهاش گرافیک خیلی معمولی داشت و هایپ الکی شده براش اون قسمت صحراشم واسه اینکه خیلی خلوت بود تنها کاراکتر بازی توش نات بود رو جزئیات خوب کار کردن بقیه جاهاش خیلی معمولی بود.

---------- نوشته در 02:59 AM اضافه شد ---------- نوشته قبلی در 02:56 AM ارسال شده بود ----------

uncharted 3
crysis 2
god of war 3
killzone 3
farcry 3
gears of war 3
killzone 2
heavy rain
halo 4


آخه halo4 چی داشت مثلا ؟ فقط با نور پردازی سعی کرده بودن گرافیک معمولیشو پوشش بدن واسه من که خیلی معمولی بود

اگه این تیکه آخرو نمینوشتی فکر میکردم لیستو بر عکس نوشتی
 

Spider-Mαn

کاربر سایت
Sep 4, 2012
4,004
آفرین دقیقا
چون به نظر منم u3 به جز کاتسیناش اکثر جاهاش گرافیک خیلی معمولی داشت و هایپ الکی شده براش اون قسمت صحراشم واسه اینکه خیلی خلوت بود تنها کاراکتر بازی توش نات بود رو جزئیات خوب کار کردن بقیه جاهاش خیلی معمولی بود.

---------- نوشته در 02:59 AM اضافه شد ---------- نوشته قبلی در 02:56 AM ارسال شده بود ----------



اگه این تیکه آخرو نمینوشتی فکر میکردم لیستو بر عکس نوشتی

u3 همه جاش گرافیک بالایی داشت فقط یکی از مراحلش مشکل داشت اون قسمت صحراش هم که افکت و نور پردازی محشری داشت
دوما اونجا که ناتان می رسه به اون ده کوچک
ادم توش نبود هم شن داشت هم دشمن و هم فیزیک هم در و دیوار
انچارتد اصلا هایپ الکی نکرد گرافیکش شاهکار بود
همون صحرای خالی هم خیلی ها می گفتن اجرا نمی شه
 

Lord Xbox

کاربر سایت
Nov 16, 2012
147
u3 همه جاش گرافیک بالایی داشت فقط یکی از مراحلش مشکل داشت اون قسمت صحراش هم که افکت و نور پردازی محشری داشت
دوما اونجا که ناتان می رسه به اون ده کوچک
ادم توش نبود هم شن داشت هم دشمن و هم فیزیک هم در و دیوار
انچارتد اصلا هایپ الکی نکرد گرافیکش شاهکار بود
همون صحرای خالی هم خیلی ها می گفتن اجرا نمی شه

واقعا un3 بازی کردی؟ یا فقط عکس فیکاشو که از قبل رندر شده مثل همونا که صفه قبل گذاشتی از تو اینترنت دیدی؟ این عکسای واقعیه بازیه خداوکیلی این بازی از کاتسیناش که ریل تایم نیست بگذریم کجاش گرافیک داره؟ نمیگم خوب نیست ولی 90 درصد جاهاش خیلی معمولیه اصلا در حد این هایپ که فنای سونی میکنن نیست قابل قیاس با halo 4 که اصلا نیست.
اگه کسی این دوتا بازیو واقا بازی کرده باشه بگه u3 گرافیکش بهتره یا فن بازی در میاره یا چشمش ضعیفه بایست بره دکتر من جفتشو با هم بازی کردم ps3 زدم به یه hdmi از اونور 360م زدم به اون یکی hdmi پشت هم کانال کانال کردم halo 4 خیلی بهتره.

4avkgb8klvfn86xe2jlm.jpg


j61s67cl4rrr5bfcl8ls.jpg


mebtapkflh0a3lpcvn3r.jpg


juq4gjyt4lozntelyoe.jpg
 
آخرین ویرایش:

danial.wwf

کاربر سایت
May 15, 2010
2,214
این بحث هنوز تموم نشد؟
هنوز دارین اون برنامه کودک رو با HALo4 مقایسه میکنین؟
 
وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر