بهترین گرافیک کنسولی .......نسل .......بحث و مقایسه ..........

بهترین گرافیک کنسول تا پایان 2012 ؟


  • مجموع رای دهنده‌ها
    357
وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

Dark War

کاربر سایت
Jan 9, 2011
2,522
نام
امير حسين
اون صحرای آنچارتد واقعا خدا بود ولی این مرحله کشتی و فرودگاه واقعا جزء ضعیف ترین قسمتهای آنچارتد هستن البته اونجای که روی عرشه باران می آمد خیلی عالی بود ولی باقیش چیز خاصی نبود که تو بازیهای دیگه ندیده باشیم..
فكر كنم اين تنها پست شما باشه كه نظرت رو براي خودت نگه داشتي و به صورت يه نظريه بيانش نكردي پس وقتي نظر شخصيت اينه نمي تونم باهات بحث كنم و مجبورم كه بگم اينم يه نوع نظر شخصي هستش و صدالبته محترم اگه از اول هم همينجوري با منطق صحبت ميكرديد و اينارو به عنوان نظر شخصي خودتون ميدونستيد و به عنوان يه فكت بيانش نميكردين الان انقدر تو سر و كله هم نميزديم...
 

koorosh sh

کاربر سایت
Dec 10, 2008
7,968
بهترین گرافیک نسل با بهترین گرافیک چه فرقی میکنه؟؟؟ مثلا آقای x بهترین خواننده نسل جوان هست!ما باید بگیم نه این قبول نیست صبر کنید نسل جوان تموم بشه بعد انتخاب کنید یا فلان ماشین بهترین خودروی قرن هست!خوب همه باید صبر کنن تا قرن تموم شه؟
عزیز جان نسل سخت افزاری کنسول لیمیت داره ! اِن سال مثلا
نسل خواننده ها که روند در جریانی داره، اون رو میشه کات آف زد فقط و یک مقطع زمانی رو براش مشخص کرد، یا همینطور ماشین. جون نامتناهی هست و در جریان!
ولی کنسول یک شروع داره یک پایان و تا زمانی که پایانشو ندیدی رو چه حساب بهترین بازی نسل رو میتونی انتخاب کنی؟؟؟
چه مثالی زدی !!!!!!
تمام مشکل تاپیک اینه که نویسندش نوشته بهترین بازی نسل و از اشتباهش کوتاه هم نمیاد که اون باید میبود بهترین بازی کنسول تا پایان 2012 !
 

kayne

کاربر سایت
Jan 13, 2009
3,098
نام
مصطفی
به به مصطفی هم وارد شد با اون کرایسیس 2 ش :D مخصوصا دهنه منو سرویس کرد :D البته باید اضافه کنم کرایسیس 2 روی کنسول یکی از حقه باز ترین عناوین بود :D البته اول این نظر را نداشتم ولی بعدا خودم تک به تک متوجه شدم :D
فرخ جان بحث باز نکن چون نیستم جوابت رو بدم ولی دقیقاً همین نظر رو منم در مورد خیلی از عناوین top این نسل منجمله همین halo 4 و killzone 3 و . . . دارم خیلی راحتم میتونم حرف رو ثابت کنم (البته هر وقت اومدم :d ).
 

Gartall

کاربر سایت
Nov 30, 2006
7,804
نام
فرخ
توضیح بده ببینیم حقش کجا بود..
این چیزها که میگم شاید کمتر کسی متوجه شده باشه ! ولی یکی حقه هاش جای گلوله ها روی اجسام بود یعنی جای گلوله یه چیز کاملا نمایشی بود به طور مثال اگه یه چیزی متحرک باشه مثل درخت که تو محیط بازی مثلا بر اثر وزش باد اینور و اونور حرکت میکرد اگه یه گلوله به تنه درخت میزدی جای گلوله ثابت میموند! یعنی درخت اینور و اونر میشد ولی جای گلوله تو هوا بود ! این خودش برای من خیلی حقه ضایعی بود که ! که حالم به هم خورد از سازنده ای مثل کرایتک که اینهمه از لحاظ تکنیکال تیم قوی داشته باشند ولی این مشکل را دید .

دومین مشکلم با سیستم نورپردازیه بازی که خیلی از منابع نوری هیچ تاثیری رو محیط نداره و فقط جنبه نمایشی داره مثلا تو خیلی از منابع نوری وقتی اسلحه را میبرم زیرش باید کاملا نور و انعکاس نور بیفته روی اصلحه که شاهد یه همچین چیزی نبودم .


سومین مشکلی که با بازی داشتم DD دوبعدی کاملا قابل حسش بود حتی از فواصل نزدیک ! خیلی از بازی ها هستند که چشم انداز های دوردستشون 2 بعدی هست ولی ماله کرایتک خود 2 بعدی بود ! از شانس خودم روی همین 360 یه باگ غیر منتظره برام رخ داد که یکی از دشمنها منو حُل داد و من از پشتبام افتادم پایین ولی نمُردم :D بعد در کمال تعجب میتونستم تو کله محیط چرخ بزنم :D دقیقا عینه اون باگهایی که تو نسخه PC میشه ایجاد کرد ! اونوقت بود دیگه کله کلک ها و حقه های کرایتک برام رو شد از منابع نوری ثابت و فیک بگیر تا ساختمان های دو بعدی و .............
حالا مکسله اصلی چیه به نظرت ؟ مشکل اینه که وقتی یه انجین ساختارش OW باشه دیدن یه همچین صحنه هایی خیلی عجیبه ! حداقل اگه انجین OW نبود یه چیزی !

اینم یه نمونه از عکسها که خودم گرفتم :

63666061070905710232.jpg


58817179713766405981.jpg


38790138425109120756.jpg


76216553727012090074.jpg


73011762094377273617.jpg


54286493998626467653.jpg

البته خیلی از مشکلات هم هست . مثلا بازی محیطهاش یکم بزرگ بود ولی کرایتک اومده بود از ابجکت لودینگ شدید استفاده کرده بود و با این روش قشنگ میتونست فضای رم کنسول را ازاد برای خلق محیط بزرگ . یعنی شرط اینه محیط را بتونی بدون ابجکت لودینگ اجرا کنی که البته محیطهاش هم انچنان بزرگ هم نبود که بگیم مجبور بوده !
 
آخرین ویرایش:

kayne

کاربر سایت
Jan 13, 2009
3,098
نام
مصطفی
@ فرخ :
عزیزم اونا حقه نیست اونا باگه باگـــــــــــــــــــــــــــــــــــه :d

100 برام برات توضیح دادم وجود باگ باعث نمیشه تو کلیت یه تکنیک یا فرضا افکت رو زیر سوال ببری مثال ساده فرضاً کارمک مگا تکسچر تونست رو انجینش بهینه کنه ولی دیدم رو پلتفرم های مختلف بازده متفاوتی داشت فرضاً رو ps3 مشکلاتش بیشتر بود ولی هرچقدرم اون تکنیک مشکل داشته باشه تو نمیتونی بگی حقه است و ارزش نداره !!! اسم این باگه عزیزم من. خیلی از این باگ ها رو هم میشه با صرف وقت یا نیروی کارمدتر بر طرف کرد.

اون ایرادات نورپردازی هم اشتباه میکنی و نمی تونی ثابت کنی حرفت و مطمئن باش از لحاظ دینامیک بودن و تاثیر نور و انعکاس های دینامیک هیچ FPS حتی به کرایسیس 2 نزدیک نمیشه . اگه خواستی بیا با همین هیلو 4 مقایسه کنیم .
 

Gartall

کاربر سایت
Nov 30, 2006
7,804
نام
فرخ
حقه نیست ؟ لابد جای گلوله لطف الهی از کرایتک بوده ؟

باگ خودش ایراد تکنیکی هست ! این اولا ! دوما یه انجینی که ow باشه بعد محیطاش 2 بعدی باشه این خودش یه عیبه بزرگه . حالا ما عناوینی داشتیم مثل aw با اینکه خطی بود ولی کله محیط 3d طراحی شده بود یعنی از لحاظ حجم ابجت و جزئیات و dd واقعی چندین برابر کرایسیس 2 محسوب میشه و سنگین تره!
یا همین rage که میگی dd که براش خلق شده بود کاملا طبیعی و قابل دسترس بود . وقتی یه بازی میاد محیطهاش را با ابجکت لودینگ بزرکتر طراحی میکنه این اسمش نمیشه حقه ؟! رسما با پیشروی تو محیط کرایسیس 2 قشنک لود شدن شاخ و برگ حتی خود درخت و کلی ابجت های محیطی را شاهد بودم بعد اسمش را میزاره محیط پر از ابجکت ؟!
در مورد نورپردازی باشد که فکر کنی من دروغ میگم ! و نمیتونم ثابت کنم ولی این حقیته که بیشتر منابع نوریش از جمله چراغ ها و........که تو محیط بسته بود تاثیری رو محیط نداشت من دیگه اونقدر بدبخت نشدم که بیام به تو دروغ تحویل بدم وقتش شد باید ازش فیلم بگیرم بزارم ببینم اونقت دیگه چی واسه گفتن داری ؟!

در ضمن از لحاظ نورپردازی هیچ بازی قابل قیاس با aw نیست عزیزم ! کرایسیس 2 جلوش عددی هم حساب نمیشه! fact ! هیلو 4 هم ازش بهتره !
 
آخرین ویرایش:

Terova

No Trolls
Gold User
Dec 1, 2007
12,997
نام
محمد امین
خیلی از بازی های محیطی که بهش دسترسی نداری رو دو بعدی میسازن مخصوصا بازی ها که تو محیط شهری هستن چون اولا احتیاجی نیست که حتما سه بعدی بسازن هم توان کنسول رو بی جهت میگیره..
تو چون توی باگ قرار گرفتی نزدیک به این ساختمانهای دو بعدی شدی وگرنه در حالت کلیت بازی تو کاری با این قسمتها نداری..
 

Gartall

کاربر سایت
Nov 30, 2006
7,804
نام
فرخ
خیلی از بازی های محیطی که بهش دسترسی نداری رو دو بعدی میسازن مخصوصا بازی ها که تو محیط شهری هستن چون اولا احتیاجی نیست که حتما سه بعدی بسازن هم توان کنسول رو بی جهت میگیره..
تو چون توی باگ قرار گرفتی نزدیک به این ساختمانهای دو بعدی شدی وگرنه در حالت کلیت بازی تو کاری با این قسمتها نداری..

بله خیلی از بازهای خطی محیطهاش 2 بعدی هست ولی نه در این حد ! تو یکی از مراحل تو کرایسیس 2 که داخل ساختمان مثلا یه تلسکوب مثل بازیه AW گذاشته بودند که بتونی محیط دور دست را نگاه کنی ولی خاک تو سر کرایتک کنم که اگه تلسکوب را نزاشته بود سنگینتر بودند :lol: مثلا واسه چی گذاشته بودند ؟! تا نمایش خارق العاده محیط های دور را ببینیم ؟! اونقدر ضایع بود که تمام محیط مثل کاغذ بود ! وقت شد عکس میزارم .

کلا حرفه مصطفی یه چیزه دیگست ! مصطفی فقط با این کار داره که چندتا تکنیک تو بازی کار شده و کاری با مشکلات بازی نداره !
تو یه نسل یه استانداری تعریف میشه و باید با اصول اون استاندارد حرکت کنی مثلا ممکنه کرایتک یه انجین بسازه تا 3 نسل دیگه را جواب بده ولی وقتی نمیتون همه قابلیت هاش تو این نسل با استاندارد 30 فریم نشون بده به چه دردی میخوره ؟!


من یه مثال زده بودم تو یه سطل چندتا میوه میشه جا کرد ؟ حالا هرچنتا ! ولی اون میوه ها را میتونی به صورت درهم بریزی تو سطل تا کمتر جا بشه و از طرفی میتونی به صورت اصولی طوری بچینی روی هم که تو سطل بیشتر میوه جا بشه و در نتیحه میتونی باهاش میوه بیشتری حمل کنی ولی کار کرایتک عینه این میمونه که اون میوه ها را با زور مشت و لگد بکُنی تو سطل ! و بعدش بگی که اقا من میوه بیشتری تو سطل جا کردم ! ولی خبر نداری که میوه های تو سطل همشون له شدند و بدرد نمیخوره !

تو کرایسیس 2 هم همینشکل میتونی افکتهای بیشتر بازی ببینی ولی بازی کلی مشکلات از قبیل باگهای متنوع که کمتر تو یه بازی دیده شده داره . از مشکلات ابجگت لودینگ بگیر تا جای گلوله ها و تا کمبود رزولیشن و مشکل AA و مشکل فریم ریت و......

حالا من کاری ندارم که اصلا خیلی از استادیوها روی 20 فریم هم نمیتونند این افکتهایی که کرایتک ایجاد کرده را ایجاد کنند یا نه ؟ مهم اینه که کرایتک باید تو رزولوشن استاندارد 720 با فریم 30 اینکار را میکرد که بگیم کاری شاخی انجام داده . حالا اینم میزاریم تجربه اولیه کرایتک با کنسولها نسل حاضر ولی ببینیم تو شماره 3 چیکار میکنه که خب خودشون هم خیلی ادعا کردند که بهترین گرافیک کنسولی تاریخ را داره و اونقدر ادعاشون زیاده که گفتند به راحتی گرافیک بازی تا 2 سال بدون رقیب باقی میمونه و حتی UE4 هم نمیتونه کار بکنه که کرایسیس 3 روی کنسولهای همین نسل حاضر انجام میده ادعای بس بزرگیه !!
---------------
اینم تحویل مصطفی جون :D که اینهمه کرایسیس 2 میکنی خود کرایتک تو شرح گرافیک تکنیکی کرایسیس 3 اومده بازیش را با halo4 و gears3 دعوت به مباززه کرده ! حتی گفته کرایسس 2 تا به الان از بیشتر بازیهای کنونی بهتره یعنی خودشون هم روش نشده بگنند از همشون بهتره :D

---------- نوشته در 01:14 AM اضافه شد ---------- نوشته قبلی در 12:54 AM ارسال شده بود ----------

نقد سایت CVG در مورد halo4 را هم تازه دیدم که این را اخرش نقدش گفته :
343did the best job anyone could have done with those graphics on this generation of hardware


Behnam_Yakuza
خوش باش با دارو دستت .
 
آخرین ویرایش:

Behnam_Yakuza

کاربر سایت
Feb 28, 2011
3,073
نام
بهنام
فرخ میدونی این ایراد هایی که داری از بازی های مختلف از جمله Crysis 2 میگیری رو از بازی های مورد علاقت هم میشه گرفت؟

مثلا Remedy هم زده بود میوه ها رو له کرده بود که بازی بریدگی تصویر زیاد داشت و جای تیر رو دیوار نمیموند و رزولوشن نصف رزولوشن بازی های استاندارد بود دیگه. پس اگه بخوایم مثل خودت نتیجه بگیریم اون سیستم نورپردازی AW هم کوچکترین ارزشی نداره.

یا مثلا کارمک که اومده فریم رو برده رو 60 از اونور بازی AA نداشت و افت رزولوشن پیدا میکرد و فیزیک و تخریب پذیری هم میشه گفت اصلا نداشت و تکسچر لودینگ بیداد میکرد توش هم میوه ها رو سالم نگه داشته بود از اونور زده بود سبد رو پاره پوره کرده بود دیگه؟! این هم مثل خودت بخوایم نتیجه بگیریم پس 60 فریمی که کارمک به وجود آورده هیچ ارزشی نداره.

فقط خواهش میکنم نقل قول در مورد گرافیک Rage و Alan Wake جمع نکن که هر چقدر جمع کنی بیشترش رو برای C2 هم میشه جمع کرد.

پ.ن: من نه کرایسیس فنم و نه گرافیک کرایسیس رو بهترین میدونم. ولی دیگه به همه چی داری گیر میدی.
 
آخرین ویرایش:

AMIN-1399F

خوشا فریاد زیر اب
مدیر انجمن
Oct 29, 2011
5,458
نام
امین
از نظر من u3 بهترینه البته اینو بگم متاسفانه چون 360 ندارم هیلو رو بازی نکردم پس بدوندر نظر گرفتن هیلو نظرمو دادم.
 

Terova

No Trolls
Gold User
Dec 1, 2007
12,997
نام
محمد امین
بله خیلی از بازهای خطی محیطهاش 2 بعدی هست ولی نه در این حد ! تو یکی از مراحل تو کرایسیس 2 که داخل ساختمان مثلا یه تلسکوب مثل بازیه AW گذاشته بودند که بتونی محیط دور دست را نگاه کنی ولی خاک تو سر کرایتک کنم که اگه تلسکوب را نزاشته بود سنگینتر بودند :lol: مثلا واسه چی گذاشته بودند ؟! تا نمایش خارق العاده محیط های دور را ببینیم ؟! اونقدر ضایع بود که تمام محیط مثل کاغذ بود ! وقت شد عکس میزارم .

کلا حرفه مصطفی یه چیزه دیگست ! مصطفی فقط با این کار داره که چندتا تکنیک تو بازی کار شده و کاری با مشکلات بازی نداره !
تو یه نسل یه استانداری تعریف میشه و باید با اصول اون استاندارد حرکت کنی مثلا ممکنه کرایتک یه انجین بسازه تا 3 نسل دیگه را جواب بده ولی وقتی نمیتون همه قابلیت هاش تو این نسل با استاندارد 30 فریم نشون بده به چه دردی میخوره ؟!


من یه مثال زده بودم تو یه سطل چندتا میوه میشه جا کرد ؟ حالا هرچنتا ! ولی اون میوه ها را میتونی به صورت درهم بریزی تو سطل تا کمتر جا بشه و از طرفی میتونی به صورت اصولی طوری بچینی روی هم که تو سطل بیشتر میوه جا بشه و در نتیحه میتونی باهاش میوه بیشتری حمل کنی ولی کار کرایتک عینه این میمونه که اون میوه ها را با زور مشت و لگد بکُنی تو سطل ! و بعدش بگی که اقا من میوه بیشتری تو سطل جا کردم ! ولی خبر نداری که میوه های تو سطل همشون له شدند و بدرد نمیخوره !

تو کرایسیس 2 هم همینشکل میتونی افکتهای بیشتر بازی ببینی ولی بازی کلی مشکلات از قبیل باگهای متنوع که کمتر تو یه بازی دیده شده داره . از مشکلات ابجگت لودینگ بگیر تا جای گلوله ها و تا کمبود رزولیشن و مشکل AA و مشکل فریم ریت و......

حالا من کاری ندارم که اصلا خیلی از استادیوها روی 20 فریم هم نمیتونند این افکتهایی که کرایتک ایجاد کرده را ایجاد کنند یا نه ؟ مهم اینه که کرایتک باید تو رزولوشن استاندارد 720 با فریم 30 اینکار را میکرد که بگیم کاری شاخی انجام داده . حالا اینم میزاریم تجربه اولیه کرایتک با کنسولها نسل حاضر ولی ببینیم تو شماره 3 چیکار میکنه که خب خودشون هم خیلی ادعا کردند که بهترین گرافیک کنسولی تاریخ را داره و اونقدر ادعاشون زیاده که گفتند به راحتی گرافیک بازی تا 2 سال بدون رقیب باقی میمونه و حتی UE4 هم نمیتونه کار بکنه که کرایسیس 3 روی کنسولهای همین نسل حاضر انجام میده ادعای بس بزرگیه !!
---------------
اینم تحویل مصطفی جون :D که اینهمه کرایسیس 2 میکنی خود کرایتک تو شرح گرافیک تکنیکی کرایسیس 3 اومده بازیش را با halo4 و gears3 دعوت به مباززه کرده ! حتی گفته کرایسس 2 تا به الان از بیشتر بازیهای کنونی بهتره یعنی خودشون هم روش نشده بگنند از همشون بهتره :D

---------- نوشته در 01:14 AM اضافه شد ---------- نوشته قبلی در 12:54 AM ارسال شده بود ----------

نقد سایت CVG در مورد halo4 را هم تازه دیدم که این را اخرش نقدش گفته :



Behnam_Yakuza
خوش باش با دارو دستت .

این ایرادات تو همه بازی ها هست خصوصا بازی که محیطش اینقدر بازه مثلا گرز2 که تقریبا یکی از کامل ترین گرافیک ها رو عرضه میکرد بازم 100 ها مشکل داشتن..
اون تلسکوپ فقط هدفشون افزایش جزئیات بود تو بازی هر چیز برقی یک عکس العمل نشون میداد که این عالی هست میشه بهش ایراد بگیری که این قهوه سازی که من روشن کردم چون بخار ازش بلند نشد پس یک مشکل اساسی هست ولی اینها یک چیز خیلی ساده هست که بودنش هرچند ابتدایی بهتر هست تا نبودش.. در ضمن همین تلسکوپ با همین کیفیت تو AW هم بود..

کرایتک اولین تجربه کنسولیش بود ولی بازم عالی بازی رو درست کرد و به نظرم مشکل اصلی بازی فقط فریم اون بود که بعضی وقتها پایین میمود..
واقعا شاهکار کردن یک محیطی از بازی تو شب بود که وجود بزرگی خیلی زیاد محیط و تخریب خیابانها و ساختمان ها یک لوله گاز هم ترکیده بود و نور آتش روی کل محیط اثر گذاشته بود و دشمنها هم که تو بازی دیده می شدن جالب اینجا بود تو این محیط بسیار سنگین باران هم داشت می اومد و آب باران روی زمین جاری بود و کاملا می شد حسش کرد اینها کار کمی نیست من اینجور محیطی رو فقط تو Gears 3 دیدم که اون هم احساس کردم فریم داره میاد روی 20..

در کل این مشکلاتی که میگی تو همه بازی ها وجود داره ولی مطمئن باش C3 بهترین گرافیک نسل رو ارائه میده
 

OMID_RE6

کاربر سایت
Apr 5, 2012
112
نام
امید
زیاد خوشحال نباش عزیزم C3 که شما میگی روی یه pc با قدرت فضایی و قیمت فضایی تر از اون بهترین گرافیک نسل رو ارئه میده وگرنه روی کنسولا آشغالی بیش نیست

 

Dark War

کاربر سایت
Jan 9, 2011
2,522
نام
امير حسين
Behnam_Yakuza
خوش باش با دارو دستت .
جواب بهنام مثل اينكه بسي دهن پركن بوده كه روي آوردي به پيچوندن و جاده خاكي!!!
 

kayne

کاربر سایت
Jan 13, 2009
3,098
نام
مصطفی
@فرخ:
ببین این بحث ها رو زیاد کردیم مطمئناً هیچ وقتم به نتیجه نمیرسیم چون از نظر من 2d بودن یه ساختمان ایراد نیست و چیزی جدیدی هم نیست که بخوایم ایراد یا حقه به حسابش بیاریم ، نمی دونم چرا فکر کردی بازی های دیگه داخل ساختمانشون مبلمان شدست ! شاید رو کنسول چنین ایراداتی تازگی داشته باشه ولی دوستان pc باز احتمالاً از اینجور باگ ها زیاد دیدن . . .
حالا من کاری ندارم که اصلا خیلی از استادیوها روی 20 فریم هم نمیتونند این افکتهایی که کرایتک ایجاد کرده را ایجاد کنند یا نه ؟ مهم اینه که کرایتک باید تو رزولوشن استاندارد 720 با فریم 30 اینکار را میکرد که بگیم کاری شاخی انجام داده . حالا اینم میزاریم تجربه اولیه کرایتک با کنسولها نسل حاضر ولی ببینیم تو شماره 3 چیکار میکنه که خب خودشون هم خیلی ادعا کردند که بهترین گرافیک کنسولی تاریخ را داره و اونقدر ادعاشون زیاده که گفتند به راحتی گرافیک بازی تا 2 سال بدون رقیب باقی میمونه و حتی UE4 هم نمیتونه کار بکنه که کرایسیس 3 روی کنسولهای همین نسل حاضر انجام میده ادعای بس بزرگیه !!
فرخ تو فقط یه کلام بگو اگه کرایسیس 2 رو 720p با یه فریم ثابت میبود قبول داری هنوز بهترین گرافیک کنسولی داشت؟
 
وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر