گرفتی مارو ؟ منبع نور از سر و رومون میباره؟خب این شد تکسچر؟ اگه اینجوری باشه که KZ3 شاه تکسچرهاس!! بعدشم مدل کاراکتر کریتوس با 30 هزارتا چندضلعی ساخته شده بود میدونی یعنی چی؟ یعنی اگه این مدل رو تو PS2 قرارش میدادی توان پردازش شخصیت رو نداشت !! تو بازی هیلو 4 (با اینکه قبول دارم بهترین بازی 360 هستش) هر لحظه که کاراکتری در حال پردازش نیست تا رم رو اشغال کنه همین باعث باز شدن دست سازنده ها تو قسمتای دیگه میشه ، شخصیت دریک هم همینطور !!
بحث منبع نوری ربطی به تکستچر نداشت همین جوری گفتم..
این چند ضلعی و اینهای که میگی مربوط به کات سین ها میشه و در فضای مربوط به گیم پلی از این چیز ها خبری نیست..
این تکستچر بالا فقط مربوط به شخص کریتوس هست و شامل دشمن ها یا محیط نمیشه مثلا شما فرض کن تو هر صحنه توی هیلو 30 - 40 تا دشمن میریزه سرت و این یکی از اونهاست..!
GOW 3 بازی بزرگی هست ولی تو خیلی از مراحل محیط ضعیفی داره و بیشترین تمرکز رو روی خود کارکتر کریتوس گذاشتن..
در کل بازی دوربین ثابت هست
در مورد نمای اول شخص هم بگم که بعضی قسمتهای بازی مستر میره تو حالت سوم شخص مثلا وقتی اسلحه سنگین میگیره دستش یا کسی رو Assassin میکنه..
جناب terova
من هیلو 4 رو بازی کردم . اتفاقا تنها چیزی که داشت گرافیک بود و اصلا به اندازه هیلو های قبلی به من حال نداد . من خودم میگم نورپردازی بازی واقعا خوب هست . ولی چون از 30 جا داره نور پخش میشه و تو بازهای دیگه مثلا از 3ه جا . بهترین گرافیک هست !؟ البته این هم یه ترفند هست . که مخاطب رو کاملا مجذوب کنه . این نورپردازی بیش از حد و رنگ بندی تند یه گرافیک هنری خوب رو ایجاد میکنه که به فضای بازی هم کاملا میخوره ولی این باعث نمیشه که بگیم از نظر تکنیکی ورای همه عناوین هستش بهترین مرحله هیلو 4 از نظر گرافیک تکنیکی همون مرحله بیابانی بود . بقیه مراحل از نظر فنی پایین تر بودند
در هر صورت همین منابع نور توان کنسول رو میکشه
من مشکلم اینه خیلیا فک کردن همین که از هر طرف نور و یا تابش آفتاب باشه میشه نورپردازی!! حال اینکه این منبع نور باید رئال تایم باشه و تو حرکت و عملیات کاراکتر و محیط تاثیرگذار باشه, تو بحث هوش مصنوعی هم برید Kz بازی کنید تا پی ببرید هوش یعنی چی!
خیلی از این نور پردازی های real time هست و کاملا روی همه چیز تاثیر داره..