بهترین گرافیک کنسولی سال 2012

به نظر شما کدامیک بهترین گرافیک خواهد بود ؟


  • مجموع رای دهنده‌ها
    309
  • نظرسنجی بسته شده است .
وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

DieDie

کاربر سایت
Feb 28, 2010
2,772
کسی اینجا قبول داره کات سینها از خود بازی بهتره یا نه ؟! اگه اینو قبول ندارید بحثی نداریم اصلا ...
من قبول دارم ولی آیا شما هم قبول داری بین چیزی که ریل تایم رندر میشه با چیزی که قبلا رندر شده فرق هست یا نه؟:d
 

Dreadlord

کاربر سایت
Apr 8, 2008
18,120
معلومه که بهتره:D چون فیزیک و هوش مصنوعی و اینا توش وجود نداره و کل قدرت کنسول رو برای کات سین استفاده میکنن. کات سین های Reach هم از گیم پلی بازی بهتر بود.
real-time یه چیزه، in-game یه چیز دیگه.
البته طفره رفتی از بحث ها:D اول اومدی گفتی ریل تایم نیست، اما حالا داری میگی از خود بازی بهتره که ربطی به اون حرف اولت نداشت.
 

Gartall

کاربر سایت
Nov 30, 2006
7,804
نام
فرخ
فرق کات سین را با گیم پلی میتونم اینطوی حساب کنی سبکه بازیه هوی رین را با انچارتد مقایسه کنی ! بازیه هوی رین یه بازی تمام دوربین فیکس شده هست و کاملا خطی تقریبا کله اتفاقاتی هم که تو بازی قرار اتفاق بیفته پیشبینی شده هست از طرفی سیستم هوش مصنوعی هم چندتا تعریف از قبل پیشبینی شده داره نه فیزیک انچنانی و ........ بازی ساز راحت میتونه از فضایی که براش ایجاد شده بجاش کلی افکت اضافه کنه .
دیگه اصلا این چه سوالیه باید از ادم پرسید؟! مثله اینه یه بازی open world را بخوای با یه بازیه خطی مقایسه کنید ! بنظرت بازیساز تو کدوم یکی بیشتر میتونه افکت به کار ببره ؟ حالا همه این مثال ها را حساب کنی میبینی بازی ساز با کات سین دیگه چیکار میتونه بکنه!!!
 

hamid ps3

کاربر سایت
Jun 2, 2012
72
33752078814970704657.jpg


تو یوروگیمر که حتی توضیح داده اون عکس بالای صفحه که از cut-scene داخل بازی درست شده ریل تایمه.
All screenshots in this piece - including the cover image at the top of the page - are captured from the game itself and rendered in real-time.
 

kayne

کاربر سایت
Jan 13, 2009
3,098
نام
مصطفی
بین کات سین و گیم پلی بازی تفاوتی خاصی نیست البته یه مقدار مدلینگ ها تو کات سین ها کیفیت بهتری دارن اونم بنظر من ربطی به fixed بودن دوربین یا نبود محاسبات هوش مصنوعی و . . . نداره دلیلش سیستمی هست که تو خود بازی بکار گرفتن جوری که تکسچرها و یسری جزییات بر اساس فاصله تخمین و به نمایش گذاشته میشن ، مثال ساده ـشم میتونید تو تفاوتی که بین تکسچر ِسخره ها هست مشاهده کنید (یا آبجت های دیگه )، یعنی کیفیت تکسچرها کاملاً بستگی به جایگیری شما داره و مواقعی که بهش نزدیک میشید تکسچر های با کیفیت تر جایگزین تکسچر های قبلی میشن . حتی بعضی مواقع وقتی زوم هم که می کنید می بینید تکسچر ها کیفیتشون از دست ندادن .

اینجا هم دقیقاً همین قضیه صادقه ، چون تو کات سین کارکتر ها نزدیک به دوربین هستن با جزییات بیشتری رندر میشن ولی تو گیم پلی (مواقعی چیف سوار warthog میشه )چون دوربین از نمای سوم شخص هست با جزییات کمتری رندر میشه . باز یه نمونه دیگه هم میتونید تو مرحله پنجم وقتی سوار Mammoth میشید برید رو چهر لسکی زوم کنید و جزییات صورتش رو با کات سین مقایسه کنید ، کوچکترین تفاوتی با هم ندارن .

اینم همون مرحله دوم و تفاوت گیم پلی با کات سین :
73889422394854071400.jpg
مثال زیاده نمونه دیگه هم اگه اشتباه نکنم مرحله 4 (همون مرحله ایی که تو e3 نشون دادن ) زمانی که بین کات سین و گیم پلی سوییچ میشه او دورنما رو مقایسه کنید ببنید چقدر تغییر پیدا میکنه .
 

The Hound

کاربر سایت
Sep 6, 2011
760
نام
نوید
تو رو خدا داورای VGA رو نگا کن اخه :|

اخه چه جایی واسه حرف من باقی می مونه؟ Dishonored کاندید بهترین گرافیک سال.توی ذوق می زنه وقتی توی بازی هستی.بیشترین لطمه رو هم بهش

همین قسمت زده!( حالا MAX PAYNE 3 اون بیرون داره باقالی پاک می کنه ! ). ادم باباغوریم داشته باشه با عینک ته استکانی تلسکوپی MAX 3 رو گرافیکش رو نمی بینه؟ لابد نمی بینن دیگه.

------------
می فرمایند که ASSASSIN 3 لابد نسخه کنسولیش ! کاندید بهترین گرافیک سال. خوب شرایط تسهیل شده دیگه با کلکسیون گلیچ و باگ و فریم کاملا ناپایدار در کل گیم پلی مخصوصا وقت دویدن هم میشه

بهترین شد و از اون جالب تر اینکه می شه کاری کرد MAX 3 با اون گرافیک تکنیکی قدرتمندش حذف بشه از صحنه روزگار و FAR CRY 3 با بزرگترین نقطه قوتش یهنی گرافیک خیره کنندش اصلا دیده نشه.

واقعا جالبه بازی که لانچ 2012 هست و نسخه های تستش برای نقد نویس ها در دسترس هست اصلا دیده نشده.

بازی ارکید هم که هست. JOURNEY بی نظیره و برای من تک ستاره ارکیدها هست و بعید می دونم کسی به این زودی ها بتونه بهش حتی نزدیک بشه اما گذاشتنش در این بخش خلط موضوعه.MAX3 و

FARCRY 3 رو که به شدت در بخش فنی روشون کار شده کنار گذاشتن و ارکید نامزد کردن. گرافیک هنری بازی بی نظیره و جداگانه باید به JOURNEY جایزه داد در این زمینه.

اگه حق رای به GOTY داشتم رای من امسال برای JOURNY بود و هست اما برای کار روی گرافیک حداقل 7 تا 8 گیگ فضا نیاز هست. من خوشحالم که دیدشون رو باز کردن و 2 تا ارکید در بخش GOTY داریم

اما در بخش گرافیک سال جایی ندارن.

فقط 3 تا بازی که اظهر من الشمس هستن در زمینه گرافیک نامزد هستن در سال 2012 : MAX PAYNE 3 و HALO 4 و FAR CRY 3 با توجه به تمام نمایش های گیم پلی و نقد هاش. شانس مساوی

دارن که در عالمی غیر از هپروت VGA در این بخش انتخاب بشن به عنوان گزینه نهایی. بعضی وقتا شانس مساوی پیش میاد مثل پارسال که UNCHARTED 3 و BATMAN و SKYRIM هر کدوم با معیار خودشون

شانس و استحقاق مساوی داشتن در GOTY شدن.

ادم می خواد دخالت نکنه و چیزی نگه ولی بعضی کارای عجیب و غریب رو ادم می بینه در می مونه اصلا.
 

Behnam_Yakuza

کاربر سایت
Feb 28, 2011
3,073
نام
بهنام
@ navaee
نوید جان چند تا نکته هم من میگم در مورد این پستی که دادی:

1. یه سری از بازی ها به خاطر تاریخ ریلیزشون کلا جزو مراسم حساب نشدن. مثل همین Farcry 3 و Hitman و... واسه همین این بازی ها تو هیچ قسمتی حتی کاندید هم نشدن. به هر حال قانون VGA هست و فقط هم مختص امسال نبوده.

2. چون تو VGA دو مقوله ی گرافیک تکنیکی و هنری رو از هم جدا نکردن اینه که مجبورن هر دو قسمت رو مد نظر قرار بدن نه فقط یه بخش تکنیکی رو. شاید از نظر داوران مسابقه گرافیک هنری Journey به قدری قوی بوده که باعث شده کمبودش از بعد تکنیکی رو کاملا بپوشونه. یا همینطور DisHonored (البته من این بازی رو بازی نکردم هنوز).

3. Assassin's Creed III شاید یه سری مشکلات مثل افت فریم یا باگ و گلیچ داشته باشه ولی از یه سری جهات هم کم نظیر یا حتی بی نظیره! اول از همه وسعت محیط. هر کدوم از بازی های لیست بالا غیر از فارکرای رو تمام مراحلش رو کنار هم بذاری از نظر وسعت محیط به یه شهر AC III هم نمیرسه. تعداد آدم ها، آبجکت ها و حیواناتی که تو هر صحنه میبینیم کم نظیره. از نظر تنوع و کیفیت انیمیشن ها حداقل بین بازی های امسال بی رقیبه. از نظر تنوع محیط و تنوع تکسچر کم نظیره. گرافیک هنریش واقعا چشم نواز و خیره کنندست و جزو بهترین هاست. تو هر محیطیش حداقل یه افکت سنگین (مه، بارون، برف) در حال پرادزش شدنه. همه ی این مسائل رو وقتی تو یه بازی Open World شاهد هستیم میشه از چند تا باگ و یه مقدار افت فریم صرف نظر کرد.
 

dark souls

کاربر سایت
May 19, 2012
1,025
نام
رضا
. Assassin's Creed III شاید یه سری مشکلات مثل افت فریم یا باگ و گلیچ داشته باشه ولی از یه سری جهات هم کم نظیر یا حتی بی نظیره! اول از همه وسعت محیط. هر کدوم از بازی های لیست بالا غیر از فارکرای رو تمام مراحلش رو کنار هم بذاری از نظر وسعت محیط به یه شهر AC III هم نمیرسه. تعداد آدم ها، آبجکت ها و حیواناتی که تو هر صحنه میبینیم کم نظیره. از نظر تنوع و کیفیت انیمیشن ها حداقل بین بازی های امسال بی رقیبه. از نظر تنوع محیط و تنوع تکسچر کم نظیره. گرافیک هنریش واقعا چشم نواز و خیره کنندست و جزو بهترین هاست. تو هر محیطیش حداقل یه افکت سنگین (مه، بارون، برف) در حال پرادزش شدنه. همه ی این مسائل رو وقتی تو یه بازی Open World شاهد هستیم میشه از چند تا باگ و یه مقدار افت فریم صرف نظر کرد.
اين يه تيكه رو باهات مخالفم بهنام...:d وقتي گرافيك تكنيكي ارزش پيدا ميكنه كه بازي در درجه اول در كنار استفاده از تكنيك ها و افكت هاي گرافيكي سنگين مثلا همون افكت برف و يا مه و...بتونه يه رزوليشن و aa ,فريم ريت درست و حسابي رو ارائه بده كه متاسفنه assassins creed 3 در اين زمينه كاملا ناكام عمل كرده حالا به خاطر وسعت محيط ها ارفاق ميكنيم و رزوليشن استاندارد و aa رو ازش فاكتور ميگيرم ولي فريم ريت اصلا قابل چشم پوشي تو هيچ بازي اي نيست چون بيشتر از 50در صد لذت گيم پلي و گرافيك به نرخ فريم بالا وثابت بستگي داره كه از سرعت گيم پلي كاسته نشه.
در درجه بعدي بازي اساسين كرييد3 داراي افكت هاي سنگين گرافيكي و تكنيك هاي سنگين نيست افكت بارون بازي كه اصلا به چشم نمياد چون اونقدر ضعيف ساخته شده كه اصلا قطره هاي بارون قابل رويت نيست و فقط يه منطقه رو پوشش ميده وقتي بارون ميومد حس ميكردم فقط اونجايي كه من قرار گرفتم بارون ميباره و محيط روبه روم بارون نمياد.
افكت مه بازي همه كه فقط در چندتا صحنه از بازي رخ ميده و در محيط هاي خاصي رخ ميده و مختص يه منطقه كوچيك تو بازي هست كه اسكريپت شده هست و رندم نيست ودر اون منطقه ها اجازه آزادي عمل و گردش در محيط ها وجود نداره هر چند كه افكت مه وطوفان بازي هم در حد تقريبا خوب هست واصلا قابل مقايسه با افكت مه وطوفان الن ويك نيست.فقط طوفان هاي دريايي و شبيه سازي امواج دريا عالي هستن.
دركل تكنيك هاي گرافيكي استفاده شده در بازي هم بسيار ضعيف هستن براي عنواني كه در سال 2012 ارائه ميشه حداقل انتظار ميرفت كه از نورپردازي hdr براي نور خورشيد استفاده كنه كه حتي اين كار روهم نكرده واز يه نورپردازي فيك براي خورشيد استفاده كرده واز همه مهمتر حتي نورپردازي حجمvolumetric lighting دار هم در بازي وجود نداره.نورپردازي بازي در شب هم بسيار محدود وضعيف هست.draw distant هاي بازي هم كه ضعيف هستن.
از لحاظ تكسچر هم تنوع تكسچر در بازي با توجه به وسعت محيط ها زياد نيست وحتي عنواني مثل الن ويك كه بيشتر بازي در جنگل و در يك فصل از سال اتفاق ميوفتاد به نظرم تنوع تكسچر بيشتري داشت.يا حتي ويچر 2 هم به نظرم در زمينه تكسچر خيلي بهتر از اين بازي عمل كرده.
در زمينه وسعت محيط هم ويچر 2 و halo 4 با توجه به سبكي كه داشتن محيط هاي بزرگي رو ارائه داده بودن مخصوصا ويچر2.وسرهم كل مراحله ويچر2 رو جمع كنيم حداقل به اندازه يك سوم اساسين كريد 3 هست.
آبجكت هاي بازي هم خيلي معمولي هستن و شلوغي محيط هم در حد اساسين هي قبلي به غير از چند صحنه با فضاي بسته و محدود شده.
از لحاظ گرافيك هنري هم كه به نظرم در مقابل ويچر كاملا رنگ ميبازه ودر سطح خيلي بالايي قرار نداره و در حد همون نسخه هاي قبلي حتي به نظرم جو و اتمسفرش به مراتب ضعيفتر از نسخه هاي قبليه.
همينطور كه ميبينيم اساسين كريد 3 به خاطر داشتن محيط هاي بزرگ همه تكنيك هاي گرافيكي رو فدا كرده و كاملا ارزش گرافيك تكنيكي بازي به زير كشيده شده وتنها نكته مثبت گرافيكي اين بازي رو شبيه سازي عالي امواج دريا و انميشين هاي پويا وروون ميدونم.
يادمه وقتي ميگفتم الن ويك داراي بهترين افكت هاي گرافيكي از قبيل بهترين نورپردازي در شب , نورپردازي حجم دار, بهترين نوع انفجار نور , دود , افكت هاي مه , طوفان هاي خارق العاده و فيزيك عالي هست داداش بهنام شما ميگفتي عوضش رزوليشن بازي پايينه و بازي بريدگي تصوير داره حالا براي اساسين كريد 3 اينا مشكل نيست.:d
 

Gartall

کاربر سایت
Nov 30, 2006
7,804
نام
فرخ
یعنی واقعیتش اینه که گرافیک تکنیکی یعنی افکتهای روز و پیشرفته را در یک نرخ فریم استاندارد یعنی همون 30 فریم ثابت ایجاد کنی .
افت فریم یا کمبود فریم مثل اینه که یه سطل میوه میخواد چندتا میوه درخودش جا بگیره ؟ تو میتونی اون میوه ها را با چینش های مختلف و حساب شده تو سطل بیشتر جاش بدی ولی افته فریم مثل اینه که بخوای همون میوه ها را با زور مشت و لگد تو سطل جاش بدی بعد بگی من میوه ی بیشتر تو سطل جا دادم ! لول :D
 

kayne

کاربر سایت
Jan 13, 2009
3,098
نام
مصطفی
AC3 کلاً گرافیک خوبی داره ولی به نظرم حتی فارق از مشکلات گرافیکیش باز در مقابل عنوانی چون red dead redemption کم میاره ( RDR ـی که 2 سال قبل رلیز شده ) با این حال گرافیکش در حدی خوب هست که لیاقت کاندید شدن رو داشته باشه بخوصوص بخاطر انیمیشن های فوق العاده اش .
 

Behnam_Yakuza

کاربر سایت
Feb 28, 2011
3,073
نام
بهنام
اين يه تيكه رو باهات مخالفم بهنام...:d وقتي گرافيك تكنيكي ارزش پيدا ميكنه كه بازي در درجه اول در كنار استفاده از تكنيك ها و افكت هاي گرافيكي سنگين مثلا همون افكت برف و يا مه و...بتونه يه رزوليشن و aa ,فريم ريت درست و حسابي رو ارائه بده كه متاسفنه assassins creed 3 در اين زمينه كاملا ناكام عمل كرده حالا به خاطر وسعت محيط ها ارفاق ميكنيم و رزوليشن استاندارد و aa رو ازش فاكتور ميگيرم ولي فريم ريت اصلا قابل چشم پوشي تو هيچ بازي اي نيست چون بيشتر از 50در صد لذت گيم پلي و گرافيك به نرخ فريم بالا وثابت بستگي داره كه از سرعت گيم پلي كاسته نشه.
در درجه بعدي بازي اساسين كرييد3 داراي افكت هاي سنگين گرافيكي و تكنيك هاي سنگين نيست افكت بارون بازي كه اصلا به چشم نمياد چون اونقدر ضعيف ساخته شده كه اصلا قطره هاي بارون قابل رويت نيست و فقط يه منطقه رو پوشش ميده وقتي بارون ميومد حس ميكردم فقط اونجايي كه من قرار گرفتم بارون ميباره و محيط روبه روم بارون نمياد.
افكت مه بازي همه كه فقط در چندتا صحنه از بازي رخ ميده و در محيط هاي خاصي رخ ميده و مختص يه منطقه كوچيك تو بازي هست كه اسكريپت شده هست و رندم نيست ودر اون منطقه ها اجازه آزادي عمل و گردش در محيط ها وجود نداره هر چند كه افكت مه وطوفان بازي هم در حد تقريبا خوب هست واصلا قابل مقايسه با افكت مه وطوفان الن ويك نيست.فقط طوفان هاي دريايي و شبيه سازي امواج دريا عالي هستن.
افکت بارون یا مه جزو سنگین ترین افکت هاست. PC گیمر ها این موضوع رو خوب درک میکنن چون میتونن ببینن تو مراحلی که یه افکت بارون با برف یا مه هست فریم افت چشم گیری میکنه.
مثلا Metro 2033 رو بازی میکردم با PC. اگه بازی کرده باشی حتما دیدی که یه افکت مه سبز رنگ بعضی قسمت ها بود. تو قسمت های که این افکت نبود بین 40 تا 50 فریم میگرفتم ولی وقتی از این مه رد میشدم فریم میومد دور و بر 25!!! در این حد تاثیر گذاره.
حتی اگر افکت مه تو یه قسمت کوچیک باشه فشارش رو میاره چون بقیه ی محیط هم داره پردازش میشه، حالا بدون افکت.
دركل تكنيك هاي گرافيكي استفاده شده در بازي هم بسيار ضعيف هستن براي عنواني كه در سال 2012 ارائه ميشه حداقل انتظار ميرفت كه از نورپردازي hdr براي نور خورشيد استفاده كنه كه حتي اين كار روهم نكرده واز يه نورپردازي فيك براي خورشيد استفاده كرده واز همه مهمتر حتي نورپردازي حجمvolumetric lighting دار هم در بازي وجود نداره.نورپردازي بازي در شب هم بسيار محدود وضعيف هست.draw distant هاي بازي هم كه ضعيف هستن.
تکنیک های گرافیکی رو با چه بازی ای مقایسه میکنی و میگی ضعیفن؟ انتظار تکنیک هایی که تو کرایسیس 2 استفاده شدن و همونجا هم کلی افت فریم به بار آوردن رو تو این بازی با این وسعت محیط داری؟ :D
Draw to Distance ضعیفه؟ :-o اون هم برا یه بازی Open World که هر قسمتی رو که میبینی بهش دسترسی داری و مثل اکثر بازی ها غیر قابل دسترس نیست؟
از لحاظ تكسچر هم تنوع تكسچر در بازي با توجه به وسعت محيط ها زياد نيست وحتي عنواني مثل الن ويك كه بيشتر بازي در جنگل و در يك فصل از سال اتفاق ميوفتاد به نظرم تنوع تكسچر بيشتري داشت.يا حتي ويچر 2 هم به نظرم در زمينه تكسچر خيلي بهتر از اين بازي عمل كرده.
در زمينه وسعت محيط هم ويچر 2 و halo 4 با توجه به سبكي كه داشتن محيط هاي بزرگي رو ارائه داده بودن مخصوصا ويچر2.وسرهم كل مراحله ويچر2 رو جمع كنيم حداقل به اندازه يك سوم اساسين كريد 3 هست.
به فرض محال هم که من تمام حرفهات رو قبول کنم این قسمت بولد شده به هیچ وجه مِن الوجوه تو کتم نمیره! همین که بازی 3 تا محیط جنگلی، شهری و همین ها رو برفیش رو داره برا اینکه تنوع تکسچرش از آلن ویک بیشتر باشه کافیه! خداوکیلی برا این مورد مثال بهتر نبود بزنی؟ میگفتی مکس پین 3 کاملا قابل قبول بود. آنچارتد، گیرز، همه ی اینا قبول ولی آلن ویک و تنوع تکسچر؟ RLY؟:d
آبجكت هاي بازي هم خيلي معمولي هستن و شلوغي محيط هم در حد اساسين هي قبلي به غير از چند صحنه با فضاي بسته و محدود شده.
از لحاظ گرافيك هنري هم كه به نظرم در مقابل ويچر كاملا رنگ ميبازه ودر سطح خيلي بالايي قرار نداره و در حد همون نسخه هاي قبلي حتي به نظرم جو و اتمسفرش به مراتب ضعيفتر از نسخه هاي قبليه.
همينطور كه ميبينيم اساسين كريد 3 به خاطر داشتن محيط هاي بزرگ همه تكنيك هاي گرافيكي رو فدا كرده و كاملا ارزش گرافيك تكنيكي بازي به زير كشيده شده وتنها نكته مثبت گرافيكي اين بازي رو شبيه سازي عالي امواج دريا و انميشين هاي پويا وروون ميدونم.
حالا چرا ویچر؟ ویچر چون نسخه ی PCـش پارسال اومد مال همون پارسال حساب میشه. امسال رو بگو چند تا بازی وجود داشت که از نظر گرافیک هنری به پای AC III برسه؟ یکی؟ دو تا؟ 3 تا؟ 10 تا؟ چند تا؟
بحث سر اینه که به بهترین گرافیک های امسال برسیم وگرنه من هم میتونم پای آنچارتد یا کرایسیس رو اینجا باز کنم.
يادمه وقتي ميگفتم الن ويك داراي بهترين افكت هاي گرافيكي از قبيل بهترين نورپردازي در شب , نورپردازي حجم دار, بهترين نوع انفجار نور , دود , افكت هاي مه , طوفان هاي خارق العاده و فيزيك عالي هست داداش بهنام شما ميگفتي عوضش رزوليشن بازي پايينه و بازي بريدگي تصوير داره حالا براي اساسين كريد 3 اينا مشكل نيست.:d
بله هنوز هم سر حرفم هستم. آلن ویک رو کاری ندارم محیط هاش Open World طراحی شده بود و بعدا بستنش و اینا ولی چیزی که ما دیدیم یه سری محیط خطی و کاملا محدود با تنوع تکسچر فوق العاده پایین بود که تو نصف رزولوشن استاندارد این نسل اجرا میشد و کلی هم بریدگی تصویر داشت و همچنین فیزیکش هم از بعضی جهات ایراد داشت (تیر به دیوار میزدی جاش نمیموند) و انیمیشن های ضعیف و کم تعدادی هم داشت.
چیکار داره به AC III که محیطش 100 برابر آلن ویکه، تنوع تکسچرش چندیدن برابره، از نظر تنوع و کیفیت انیمیشن کم نظیره، تعداد آبجکت ها و افرادی که تو هر محیطش حضور دارن چند برابره. بعد گیر دادی به رزولوشن ACIII مگه رزولوشنش چنده؟ دقیق بگو و منبع ارائه بده. حاظرم شرط ببندم رزولوشنش حتی اگر استاندارد نباشه حداقل از آلن ویک بالاتره.

خلاصه ی کلام اینه که AC III چیزی رو فدا نکرده. اونی که باید ارائه میداده رو ارائه داده. محدودیت از کنسول هاست. نمیتونن AC رو وردارن خطی بسازن که تکنیک های کرایسیس و آنچارتد رو توش پیاده کنن که! یا باید از خیر OW بودن بگذرن یا از خیر یه سری تکنیک ها.

این هم آنالیز Digital Foundry:
we get the full 1280x720 service from each console
This likely rules out FXAA
http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-assassins-creed-3-face-off
خلاصه که داری گیر الکی میدی به گرافیک AC III و دلیلش هم من به خوبی میدونم :D
دلیلش اینه که نمیخوای از نظر گرافیکی در مقابل هیلو 4 قرار بگیره و میخوای هیلو بی رقیب بمونه ;):D
AC3 کلاً گرافیک خوبی داره ولی به نظرم حتی فارق از مشکلات گرافیکیش باز در مقابل عنوانی چون red dead redemption کم میاره ( RDR ـی که 2 سال قبل رلیز شده ) با این حال گرافیکش در حدی خوب هست که لیاقت کاندید شدن رو داشته باشه بخوصوص بخاطر انیمیشن های فوق العاده اش .
شاید از بعضی جهات کم بیاره اما از یه جهاتی هم برتری کامل داره نسبت به RDR. مثل همین تنوع تکسچر، انیمیشن هاش، تعداد آبجکت های محیط و شلوغی و...
 
آخرین ویرایش:

Muse

کاربر سایت
Jul 12, 2008
2,273
نام
عارف
راستش قبل از کامل بازی کردن AC3 به Halo رای دادم ! اما حالا که تمومش کردم میبینم به شدت از Halo 4 سرتره به شدت هرچه تمام تر ! واقعا شاهکاره ! البته FC3 رو بازی نکردم هنوز اما بین اینا AC3 شاهکاره ! درسته یه سری باگا و مشکلات داره اما واقعا عالیه ! اون مرحله های دریایی Caribbean فوق العاده ان ! یا محیطای Homestead و Frontier شاهکارن ! یه درصد فک کنید توی Halo 4 با اینهمه NPC و ماده تعامل داشته باشید ! فقط میتونم بگم به نظرم با اختلاف خیلی خیلی خیلی زیاد بهترین گرافیک کنسولی رو داره ! خواهشا ترولای Halo 4 نیان سو استفاده کنن , بعد AC3 همون Halo 4 از بقیه خیلی سرتره ... (راستی این SP توی Halo 4 خیلی افتضاح بود , کاش کلا سینگل نداشت نا امیدم کرد ! البته بعد از بازی کردن شاهکاری مثل ME دیگه توقعا بالا میره حتی از سبکای دیگه ...)
 

Emperor visari

کاربر سایت
Jan 5, 2011
1,553
البته AC3 یه جورایی نمیشه زیاد به فریمش ایراد گرفت بقیه بازیای Open world م مثلا همین Red Dead اگه مارستون قرار بود با سرعت کانر بدوه و از در و دیوار عین مارمولک بالا بره فریمش خیلی افت می کرد.
انصافا بعضی صحنه های AC خیلی تحسین برانگیز بود مثل اون جاهاش که سربازای پر تعداد ارتش بزرگ انگلیس از اون دور دورا شلیک می کردن و توپ در می کردن.
دو تا بازی نام ببرید که مثل AC3 پر از NPC باشه در عین حال زد و خورد توش زیاد باشه و افت فریم قابل توجهی نداشته باشه؟
 

Nima

مدیر انجمن
Feb 25, 2007
8,044
نام
نیما
راجع به اون مسئله کات سینهای Halo 4 شاید من اطلاعاتم کمه ولی منظور اصلیم همون بود که از نظر گرافیکی کات سینها از خود بازی سرتره ... حالا راجع به اینکه چطوری میشه که وسط بازی یه سری چیزا رو بالا و پایین میکنن و بصورت ریل تایم پردازش میکنن اطلاعی ندارم ، ولی بنظر من در این حالت بهتر بود بصورت همون Pre render باشه و بجاش لودینگ ها رو پوشش بدن .

در مورد AC III تنها مشکلش باگهای گرافیکی ه ، نه AA ش بده نه Sub HD ه و نه مشکل محسوس فریم ریت داره و نه ذره ای Screen Tearing ، درسته که به اندازه Halo 4 از نظر فریم ریت Perfect نیست ولی مثلا Crysis 2 هم نیست و قابل قبوله . نمیدونم دوستان اون پچ اولیه رو دانلود کردن یا نه ، ولی اون خیلی چیزا رو درست میکنه ، من با احتساب همون پچ اولیه میگم که حتی قبل از انتشار رسمی موجود بود .
 

dark souls

کاربر سایت
May 19, 2012
1,025
نام
رضا
ا
فکت بارون یا مه جزو سنگین ترین افکت هاست. PC گیمر ها این موضوع رو خوب درک میکنن چون میتونن ببینن تو مراحلی که یه افکت بارون با برف یا مه هست فریم افت چشم گیری میکنه.
مثلا Metro 2033 رو بازی میکردم با PC. اگه بازی کرده باشی حتما دیدی که یه افکت مه سبز رنگ بعضی قسمت ها بود. تو قسمت های که این افکت نبود بین 40 تا 50 فریم میگرفتم ولی وقتی از این مه رد میشدم فریم میومد دور و بر 25!!! در این حد تاثیر گذاره.
حتی اگر افکت مه تو یه قسمت کوچیک باشه فشارش رو میاره چون بقیه ی محیط هم داره پردازش میشه، حالا بدون افکت.
ميدونم چي ميگي بهنام من خودم زماني pc باز بودم هنوزم گاهي اوقات با بازي هاش ور ميرم ولي خوب افكت بارون داريم تا بارون افكت مه داريم تا مه...مثلا افكت مه الن ويك خيلي حرفه اي و طبيعي تر ساخته شده تا افكت مه اساسين كريد 3...افكت مه الن ويك بصورت كاملا رندوم هست و در همه محيط هاي بازي وجود داره و همه جارو پوشش ميده حتي مناطق دور دست رو و تكنيكي به عنوان عمق ميدان در بازي وجود داره بطوري كه وقتي از يك دره ميگذريم و از بالانقطه شروع مرحله رو ميبينيم انجين در حال اجراي افكت مه هست چيري كه در اساسين كريد 3 وجود نداره...
در مورد افكت بارون هم گفتم افكتي كه براي بارون استفاده شده ضعيفه و با محيط اطراف در حال تعامل نيست و قطر هاي بارون با زمين برخورد نميكنن.و كيفيت قطره هاي بارون هم پايينه به غير از زماني كه سوار كشتي هست.وديگه محيط محدود شده.
تکنیک های گرافیکی رو با چه بازی ای مقایسه میکنی و میگی ضعیفن؟ انتظار تکنیک هایی که تو کرایسیس 2 استفاده شدن و همونجا هم کلی افت فریم به بار آوردن رو تو این بازی با این وسعت محیط داری؟ :biggrin1:
Draw to Distance ضعیفه؟ :-o اون هم برا یه بازی Open World که هر قسمتی رو که میبینی بهش دسترسی داری و مثل اکثر بازی ها غیر قابل دسترس نیست؟
اسكايريم كه محيط هاي بازيش چند برابر اساسين كريد 3 هست به نظرم نورپردازي بهتري داشت حداقل از نورپردازي حجم دار در بازي استفاده كرده بودن وحتي بارش برف و افكت مه باد و بارون بازيش خيلي بهتر از اساسين 3 بود. يا همون كرايسيس 1 كه براي كنسول ها هم عرضه شد با وجود محيط هاي بسيابزرگ از نورپردازي hdr استفاده ميكرديا مثلا بت من آرخام با وجود محيط هاي open world از نورپردازي كاملا حرفه اي استفاده ميكرد حتي براي منبع نور ماه از نورپردازي hdr استفاده ميكرد.
ويچر 2 هم با وجود محيط هاي بزرگ از نورپردازي حرفه اي وبسيار تكنيكي استفاده ميكرد مثال زياده داداش نميشه كم كاري سازندگان رو توجيه كرد.
كافي شما به draw distance بازي تويه شب نگاه كني وبا red dead مقايسش كن تا به عمق فاجعه پي ببري.
به فرض محال هم که من تمام حرفهات رو قبول کنم این قسمت بولد شده به هیچ وجه مِن الوجوه تو کتم نمیره! همین که بازی 3 تا محیط جنگلی، شهری و همین ها رو برفیش رو داره برا اینکه تنوع تکسچرش از آلن ویک بیشتر باشه کافیه! خداوکیلی برا این مورد مثال بهتر نبود بزنی؟ میگفتی مکس پین 3 کاملا قابل قبول بود. آنچارتد، گیرز، همه ی اینا قبول ولی آلن ویک و تنوع تکسچر؟ RLY؟:d
منظورم در قياس با محيط بود ميگم در الن ويك فقط يك نوع جنگل و آبو هوا در بازي وجود داره ولي با اين حال تنوع تكسچر در بازيش زياد بود مخصوصا تكسچر هاي زمين و صخره و درخت ها ولي اساسين كريد در قياس يا محيط هاي بزرگ وفصل هاي مختلفي كه در بازي وجود داره تنوع تكسچر كمتر به چشم مياد و اكثرا از تكسچرهاي مشابه براي محيط هاي مختلف استفاده شده.
حالا چرا ویچر؟ ویچر چون نسخه ی PCـش پارسال اومد مال همون پارسال حساب میشه. امسال رو بگو چند تا بازی وجود داشت که از نظر گرافیک هنری به پای AC III برسه؟ یکی؟ دو تا؟ 3 تا؟ 10 تا؟ چند تا؟
بحث سر اینه که به بهترین گرافیک های امسال برسیم وگرنه من هم میتونم پای آنچارتد یا کرایسیس رو اینجا باز کنم.
ديزآنرد و هيلو 4 به نظرم گرافيك هنريشون بالاتر و بهتر از اساسين كريد3 هست حتي darksiders 2 ,silent hill down pour ,mass effect 3 , far cry3 همگي گرافيك هنري خيلي خوبي دارن.
بله هنوز هم سر حرفم هستم. آلن ویک رو کاری ندارم محیط هاش Open World طراحی شده بود و بعدا بستنش و اینا ولی چیزی که ما دیدیم یه سری محیط خطی و کاملا محدود با تنوع تکسچر فوق العاده پایین بود که تو نصف رزولوشن استاندارد این نسل اجرا میشد و کلی هم بریدگی تصویر داشت و همچنین فیزیکش هم از بعضی جهات ایراد داشت (تیر به دیوار میزدی جاش نمیموند) و انیمیشن های ضعیف و کم تعدادی هم داشت.
چیکار داره به AC III که محیطش 100 برابر آلن ویکه، تنوع تکسچرش چندیدن برابره، از نظر تنوع و کیفیت انیمیشن کم نظیره، تعداد آبجکت ها و افرادی که تو هر محیطش حضور دارن چند برابره. بعد گیر دادی به رزولوشن ACIII مگه رزولوشنش چنده؟ دقیق بگو و منبع ارائه بده. حاظرم شرط ببندم رزولوشنش حتی اگر استاندارد نباشه حداقل از آلن ویک بالاتره.
اگه الن ويكو درست حسابي بازي كرده باشي خيلي از محيط هاي بازي تقريبا openworld هست مخصوصا زماني كه بخواهيم دنبال دست نوشته هاي الن بگرديم بايد خوب محيط رو زيرورو كنيم و اينجاست كه به بزرگي محيط بازي پي ميبريم اين رو هم بايد در نظر گرفت تنوع تكسچر الن ويك در نوع خودش عالي و از افكت هاي گرافيكي سنگيني استفاده ميكنه كه تو پست قبلي گفتم كه در اساسين وجود نداره ودر كنارش فريم ريت خوبي داره و در كنار رزوليشن پايين از 4xmsaa استفاده ميكنه.
با يه نگاه كردن ميشه به پايين بودن رزوليشن اساsين كريد3 پي برد خيلي ساده است pتي رزوليشن بازي بهت قول ميدم از الن ويك پايين تر نباشه بالاتر هم نيست وحولو حوش 540p اينا ميچرخه.
اين همه بازي open world كه دارن از تكنيك هاي گرافيكي روز استفاده ميكنن و گرافيك هاي بالايي تحويل دادان مثل red dead حتي watch dogs بهتر از اساسين 3 بودن.
 
وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر