DieDie
کاربر سایت
من قبول دارم ولی آیا شما هم قبول داری بین چیزی که ریل تایم رندر میشه با چیزی که قبلا رندر شده فرق هست یا نه؟:dکسی اینجا قبول داره کات سینها از خود بازی بهتره یا نه ؟! اگه اینو قبول ندارید بحثی نداریم اصلا ...
من قبول دارم ولی آیا شما هم قبول داری بین چیزی که ریل تایم رندر میشه با چیزی که قبلا رندر شده فرق هست یا نه؟:dکسی اینجا قبول داره کات سینها از خود بازی بهتره یا نه ؟! اگه اینو قبول ندارید بحثی نداریم اصلا ...
اين يه تيكه رو باهات مخالفم بهنام...:d وقتي گرافيك تكنيكي ارزش پيدا ميكنه كه بازي در درجه اول در كنار استفاده از تكنيك ها و افكت هاي گرافيكي سنگين مثلا همون افكت برف و يا مه و...بتونه يه رزوليشن و aa ,فريم ريت درست و حسابي رو ارائه بده كه متاسفنه assassins creed 3 در اين زمينه كاملا ناكام عمل كرده حالا به خاطر وسعت محيط ها ارفاق ميكنيم و رزوليشن استاندارد و aa رو ازش فاكتور ميگيرم ولي فريم ريت اصلا قابل چشم پوشي تو هيچ بازي اي نيست چون بيشتر از 50در صد لذت گيم پلي و گرافيك به نرخ فريم بالا وثابت بستگي داره كه از سرعت گيم پلي كاسته نشه.. Assassin's Creed III شاید یه سری مشکلات مثل افت فریم یا باگ و گلیچ داشته باشه ولی از یه سری جهات هم کم نظیر یا حتی بی نظیره! اول از همه وسعت محیط. هر کدوم از بازی های لیست بالا غیر از فارکرای رو تمام مراحلش رو کنار هم بذاری از نظر وسعت محیط به یه شهر AC III هم نمیرسه. تعداد آدم ها، آبجکت ها و حیواناتی که تو هر صحنه میبینیم کم نظیره. از نظر تنوع و کیفیت انیمیشن ها حداقل بین بازی های امسال بی رقیبه. از نظر تنوع محیط و تنوع تکسچر کم نظیره. گرافیک هنریش واقعا چشم نواز و خیره کنندست و جزو بهترین هاست. تو هر محیطیش حداقل یه افکت سنگین (مه، بارون، برف) در حال پرادزش شدنه. همه ی این مسائل رو وقتی تو یه بازی Open World شاهد هستیم میشه از چند تا باگ و یه مقدار افت فریم صرف نظر کرد.
افکت بارون یا مه جزو سنگین ترین افکت هاست. PC گیمر ها این موضوع رو خوب درک میکنن چون میتونن ببینن تو مراحلی که یه افکت بارون با برف یا مه هست فریم افت چشم گیری میکنه.اين يه تيكه رو باهات مخالفم بهنام...:d وقتي گرافيك تكنيكي ارزش پيدا ميكنه كه بازي در درجه اول در كنار استفاده از تكنيك ها و افكت هاي گرافيكي سنگين مثلا همون افكت برف و يا مه و...بتونه يه رزوليشن و aa ,فريم ريت درست و حسابي رو ارائه بده كه متاسفنه assassins creed 3 در اين زمينه كاملا ناكام عمل كرده حالا به خاطر وسعت محيط ها ارفاق ميكنيم و رزوليشن استاندارد و aa رو ازش فاكتور ميگيرم ولي فريم ريت اصلا قابل چشم پوشي تو هيچ بازي اي نيست چون بيشتر از 50در صد لذت گيم پلي و گرافيك به نرخ فريم بالا وثابت بستگي داره كه از سرعت گيم پلي كاسته نشه.
در درجه بعدي بازي اساسين كرييد3 داراي افكت هاي سنگين گرافيكي و تكنيك هاي سنگين نيست افكت بارون بازي كه اصلا به چشم نمياد چون اونقدر ضعيف ساخته شده كه اصلا قطره هاي بارون قابل رويت نيست و فقط يه منطقه رو پوشش ميده وقتي بارون ميومد حس ميكردم فقط اونجايي كه من قرار گرفتم بارون ميباره و محيط روبه روم بارون نمياد.
افكت مه بازي همه كه فقط در چندتا صحنه از بازي رخ ميده و در محيط هاي خاصي رخ ميده و مختص يه منطقه كوچيك تو بازي هست كه اسكريپت شده هست و رندم نيست ودر اون منطقه ها اجازه آزادي عمل و گردش در محيط ها وجود نداره هر چند كه افكت مه وطوفان بازي هم در حد تقريبا خوب هست واصلا قابل مقايسه با افكت مه وطوفان الن ويك نيست.فقط طوفان هاي دريايي و شبيه سازي امواج دريا عالي هستن.
تکنیک های گرافیکی رو با چه بازی ای مقایسه میکنی و میگی ضعیفن؟ انتظار تکنیک هایی که تو کرایسیس 2 استفاده شدن و همونجا هم کلی افت فریم به بار آوردن رو تو این بازی با این وسعت محیط داری؟دركل تكنيك هاي گرافيكي استفاده شده در بازي هم بسيار ضعيف هستن براي عنواني كه در سال 2012 ارائه ميشه حداقل انتظار ميرفت كه از نورپردازي hdr براي نور خورشيد استفاده كنه كه حتي اين كار روهم نكرده واز يه نورپردازي فيك براي خورشيد استفاده كرده واز همه مهمتر حتي نورپردازي حجمvolumetric lighting دار هم در بازي وجود نداره.نورپردازي بازي در شب هم بسيار محدود وضعيف هست.draw distant هاي بازي هم كه ضعيف هستن.
به فرض محال هم که من تمام حرفهات رو قبول کنم این قسمت بولد شده به هیچ وجه مِن الوجوه تو کتم نمیره! همین که بازی 3 تا محیط جنگلی، شهری و همین ها رو برفیش رو داره برا اینکه تنوع تکسچرش از آلن ویک بیشتر باشه کافیه! خداوکیلی برا این مورد مثال بهتر نبود بزنی؟ میگفتی مکس پین 3 کاملا قابل قبول بود. آنچارتد، گیرز، همه ی اینا قبول ولی آلن ویک و تنوع تکسچر؟ RLY؟:dاز لحاظ تكسچر هم تنوع تكسچر در بازي با توجه به وسعت محيط ها زياد نيست وحتي عنواني مثل الن ويك كه بيشتر بازي در جنگل و در يك فصل از سال اتفاق ميوفتاد به نظرم تنوع تكسچر بيشتري داشت.يا حتي ويچر 2 هم به نظرم در زمينه تكسچر خيلي بهتر از اين بازي عمل كرده.
در زمينه وسعت محيط هم ويچر 2 و halo 4 با توجه به سبكي كه داشتن محيط هاي بزرگي رو ارائه داده بودن مخصوصا ويچر2.وسرهم كل مراحله ويچر2 رو جمع كنيم حداقل به اندازه يك سوم اساسين كريد 3 هست.
حالا چرا ویچر؟ ویچر چون نسخه ی PCـش پارسال اومد مال همون پارسال حساب میشه. امسال رو بگو چند تا بازی وجود داشت که از نظر گرافیک هنری به پای AC III برسه؟ یکی؟ دو تا؟ 3 تا؟ 10 تا؟ چند تا؟آبجكت هاي بازي هم خيلي معمولي هستن و شلوغي محيط هم در حد اساسين هي قبلي به غير از چند صحنه با فضاي بسته و محدود شده.
از لحاظ گرافيك هنري هم كه به نظرم در مقابل ويچر كاملا رنگ ميبازه ودر سطح خيلي بالايي قرار نداره و در حد همون نسخه هاي قبلي حتي به نظرم جو و اتمسفرش به مراتب ضعيفتر از نسخه هاي قبليه.
همينطور كه ميبينيم اساسين كريد 3 به خاطر داشتن محيط هاي بزرگ همه تكنيك هاي گرافيكي رو فدا كرده و كاملا ارزش گرافيك تكنيكي بازي به زير كشيده شده وتنها نكته مثبت گرافيكي اين بازي رو شبيه سازي عالي امواج دريا و انميشين هاي پويا وروون ميدونم.
بله هنوز هم سر حرفم هستم. آلن ویک رو کاری ندارم محیط هاش Open World طراحی شده بود و بعدا بستنش و اینا ولی چیزی که ما دیدیم یه سری محیط خطی و کاملا محدود با تنوع تکسچر فوق العاده پایین بود که تو نصف رزولوشن استاندارد این نسل اجرا میشد و کلی هم بریدگی تصویر داشت و همچنین فیزیکش هم از بعضی جهات ایراد داشت (تیر به دیوار میزدی جاش نمیموند) و انیمیشن های ضعیف و کم تعدادی هم داشت.يادمه وقتي ميگفتم الن ويك داراي بهترين افكت هاي گرافيكي از قبيل بهترين نورپردازي در شب , نورپردازي حجم دار, بهترين نوع انفجار نور , دود , افكت هاي مه , طوفان هاي خارق العاده و فيزيك عالي هست داداش بهنام شما ميگفتي عوضش رزوليشن بازي پايينه و بازي بريدگي تصوير داره حالا براي اساسين كريد 3 اينا مشكل نيست.:d
we get the full 1280x720 service from each console
http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-assassins-creed-3-face-offThis likely rules out FXAA
شاید از بعضی جهات کم بیاره اما از یه جهاتی هم برتری کامل داره نسبت به RDR. مثل همین تنوع تکسچر، انیمیشن هاش، تعداد آبجکت های محیط و شلوغی و...AC3 کلاً گرافیک خوبی داره ولی به نظرم حتی فارق از مشکلات گرافیکیش باز در مقابل عنوانی چون red dead redemption کم میاره ( RDR ـی که 2 سال قبل رلیز شده ) با این حال گرافیکش در حدی خوب هست که لیاقت کاندید شدن رو داشته باشه بخوصوص بخاطر انیمیشن های فوق العاده اش .
ميدونم چي ميگي بهنام من خودم زماني pc باز بودم هنوزم گاهي اوقات با بازي هاش ور ميرم ولي خوب افكت بارون داريم تا بارون افكت مه داريم تا مه...مثلا افكت مه الن ويك خيلي حرفه اي و طبيعي تر ساخته شده تا افكت مه اساسين كريد 3...افكت مه الن ويك بصورت كاملا رندوم هست و در همه محيط هاي بازي وجود داره و همه جارو پوشش ميده حتي مناطق دور دست رو و تكنيكي به عنوان عمق ميدان در بازي وجود داره بطوري كه وقتي از يك دره ميگذريم و از بالانقطه شروع مرحله رو ميبينيم انجين در حال اجراي افكت مه هست چيري كه در اساسين كريد 3 وجود نداره...فکت بارون یا مه جزو سنگین ترین افکت هاست. PC گیمر ها این موضوع رو خوب درک میکنن چون میتونن ببینن تو مراحلی که یه افکت بارون با برف یا مه هست فریم افت چشم گیری میکنه.
مثلا Metro 2033 رو بازی میکردم با PC. اگه بازی کرده باشی حتما دیدی که یه افکت مه سبز رنگ بعضی قسمت ها بود. تو قسمت های که این افکت نبود بین 40 تا 50 فریم میگرفتم ولی وقتی از این مه رد میشدم فریم میومد دور و بر 25!!! در این حد تاثیر گذاره.
حتی اگر افکت مه تو یه قسمت کوچیک باشه فشارش رو میاره چون بقیه ی محیط هم داره پردازش میشه، حالا بدون افکت.
اسكايريم كه محيط هاي بازيش چند برابر اساسين كريد 3 هست به نظرم نورپردازي بهتري داشت حداقل از نورپردازي حجم دار در بازي استفاده كرده بودن وحتي بارش برف و افكت مه باد و بارون بازيش خيلي بهتر از اساسين 3 بود. يا همون كرايسيس 1 كه براي كنسول ها هم عرضه شد با وجود محيط هاي بسيابزرگ از نورپردازي hdr استفاده ميكرديا مثلا بت من آرخام با وجود محيط هاي open world از نورپردازي كاملا حرفه اي استفاده ميكرد حتي براي منبع نور ماه از نورپردازي hdr استفاده ميكرد.تکنیک های گرافیکی رو با چه بازی ای مقایسه میکنی و میگی ضعیفن؟ انتظار تکنیک هایی که تو کرایسیس 2 استفاده شدن و همونجا هم کلی افت فریم به بار آوردن رو تو این بازی با این وسعت محیط داری؟ :biggrin1:
Draw to Distance ضعیفه؟ :-o اون هم برا یه بازی Open World که هر قسمتی رو که میبینی بهش دسترسی داری و مثل اکثر بازی ها غیر قابل دسترس نیست؟
منظورم در قياس با محيط بود ميگم در الن ويك فقط يك نوع جنگل و آبو هوا در بازي وجود داره ولي با اين حال تنوع تكسچر در بازيش زياد بود مخصوصا تكسچر هاي زمين و صخره و درخت ها ولي اساسين كريد در قياس يا محيط هاي بزرگ وفصل هاي مختلفي كه در بازي وجود داره تنوع تكسچر كمتر به چشم مياد و اكثرا از تكسچرهاي مشابه براي محيط هاي مختلف استفاده شده.به فرض محال هم که من تمام حرفهات رو قبول کنم این قسمت بولد شده به هیچ وجه مِن الوجوه تو کتم نمیره! همین که بازی 3 تا محیط جنگلی، شهری و همین ها رو برفیش رو داره برا اینکه تنوع تکسچرش از آلن ویک بیشتر باشه کافیه! خداوکیلی برا این مورد مثال بهتر نبود بزنی؟ میگفتی مکس پین 3 کاملا قابل قبول بود. آنچارتد، گیرز، همه ی اینا قبول ولی آلن ویک و تنوع تکسچر؟ RLY؟:d
ديزآنرد و هيلو 4 به نظرم گرافيك هنريشون بالاتر و بهتر از اساسين كريد3 هست حتي darksiders 2 ,silent hill down pour ,mass effect 3 , far cry3 همگي گرافيك هنري خيلي خوبي دارن.حالا چرا ویچر؟ ویچر چون نسخه ی PCـش پارسال اومد مال همون پارسال حساب میشه. امسال رو بگو چند تا بازی وجود داشت که از نظر گرافیک هنری به پای AC III برسه؟ یکی؟ دو تا؟ 3 تا؟ 10 تا؟ چند تا؟
بحث سر اینه که به بهترین گرافیک های امسال برسیم وگرنه من هم میتونم پای آنچارتد یا کرایسیس رو اینجا باز کنم.
اگه الن ويكو درست حسابي بازي كرده باشي خيلي از محيط هاي بازي تقريبا openworld هست مخصوصا زماني كه بخواهيم دنبال دست نوشته هاي الن بگرديم بايد خوب محيط رو زيرورو كنيم و اينجاست كه به بزرگي محيط بازي پي ميبريم اين رو هم بايد در نظر گرفت تنوع تكسچر الن ويك در نوع خودش عالي و از افكت هاي گرافيكي سنگيني استفاده ميكنه كه تو پست قبلي گفتم كه در اساسين وجود نداره ودر كنارش فريم ريت خوبي داره و در كنار رزوليشن پايين از 4xmsaa استفاده ميكنه.بله هنوز هم سر حرفم هستم. آلن ویک رو کاری ندارم محیط هاش Open World طراحی شده بود و بعدا بستنش و اینا ولی چیزی که ما دیدیم یه سری محیط خطی و کاملا محدود با تنوع تکسچر فوق العاده پایین بود که تو نصف رزولوشن استاندارد این نسل اجرا میشد و کلی هم بریدگی تصویر داشت و همچنین فیزیکش هم از بعضی جهات ایراد داشت (تیر به دیوار میزدی جاش نمیموند) و انیمیشن های ضعیف و کم تعدادی هم داشت.
چیکار داره به AC III که محیطش 100 برابر آلن ویکه، تنوع تکسچرش چندیدن برابره، از نظر تنوع و کیفیت انیمیشن کم نظیره، تعداد آبجکت ها و افرادی که تو هر محیطش حضور دارن چند برابره. بعد گیر دادی به رزولوشن ACIII مگه رزولوشنش چنده؟ دقیق بگو و منبع ارائه بده. حاظرم شرط ببندم رزولوشنش حتی اگر استاندارد نباشه حداقل از آلن ویک بالاتره.