بهترین بازیهای سال 2016

بهترین بازی سال 2016

  • Civilization VI

  • Dark Souls III

  • Dishonored 2

  • Doom

  • Forza Horizon 3

  • Gear of War 4

  • Overwatch

  • Ratcht & Clank

  • Titanfall 2

  • Uncharted 4: A Thief's End

  • Battlefield 1

  • INSIDE


Results are only viewable after voting.
کلا هرچیزی در مورد U4 گفته میشه سلیقه ایه!:-"
یکی میگه فلش بک های حوصله سر بر، یکی اون فلش بک ها رو خیلی دوست داره!:D و جواب سوالی که توی شماره سوم ایجاد شد رو به شکل زیبایی دادن:-"

یکی دوست داره با موجودات خیالی بجنگه و دوست داشت بازم جاهای اساطیری بره ، یکی یک رگ دزد دریایی توی خونش هست و به شدت با داستان و قضیه حال کرده!:-" (البته همین طرفم انتظار داشت مثلا اسکلت های متحرک و ... رو ببینه! ولی انقدر حال کرده که براش مهم نیست:-")

یکی دوست داشت 90% بازی اکشن باشه، یکی دوست داشته پازل های بازی بیشتر باشه ، یکی هم از پررنگ تر شدنه بخش ادونچر خوشش اومده و مرحله ی مورد علاقه ش توی U4 اصلا جنگ و جدل نداره!( At Sea )

کلا یک سری تغییرات به یک سری حال داده، به یک سری حال نداده!:-"
من آنچارتدها رو دوست داشتم، ولی هیچکدوم توی Top5 نسل قبلم نبودن، اما الان U4 در کنار دو بازیه دیگه شده بهترین بازیی که تا حالا بازی کردم! :x موقع بازی کردنش انگار هرچیزی از یک بازی انتظار داشتم رو به بهترین شکل بهم داده بود!:x
و این رو حتی خیلی بهتر از TLOU میدونم:-"

---
جدا از شخصیت پردازی ، تکامل گیم پلی و ...
خود دنیای بازی خیلی زنده تر بود! شماره های قبل شهرهایی که در جست و جوشون بودیم چندان داستان خاصی نداشتن...داستان فقط روی نیت و رفقا تاکید داشت ، اما اینجا به همون اندازه هم از ایده و شروع ساخت شهر، تا پایانش رو دنبال کردیم! دوتا داستان رو به موازات داشتیم:دی
در کنارش یک سری داستان های دیگه هم از افرادی که به دنبال شهر بودن داشتیم.

نه فقط این، اون دفترچه ای که یکی از دوستان اشاره داشت به انتظار در کمک به حل معما، توی شماره های قبل شامل اطلاعات و شوخی ها و چیزای دیگه ای هم میشد ، توی U4 ایندفعه این ما بودیم که صفحه صفحه ی اطلاعات رو جمع میکردیم...نقاشی هایی که نیت میکشید، شوخی هاش، اطلاعات... چیزی که از TLOU به ارث برده بود، و خیلی عالی اینجا جواب داد و در راستای بالا بردن حس ماجراجویی که بالاتر گفتم بود.

بازی از هر نظر بالاتر از قبلی هاست به نظرم!
ست پیس ها هم کم نشدن، مدت زمان بازی بیشتر شده :دی، یک نمونه دیگه ش برج ساعت که راحت با تعقیب هلی کوپتر و سقوط هواپیما برابری میکنه!:-"
باس آخرشم که ....>:) :x
 
کلا هرچیزی در مورد U4 گفته میشه سلیقه ایه!:-"

مسلما همه نظرات سلیقه هست. اما من با توجه به چیزی که از UC از روز اول بود، یعنی یه Action/Adventure با استایل هنری و گیم پلی خاص و المان های فانتزی، انتظارم از بازی شده همین. و مشکلم با حذف این المان ها که بالا هم توضیح دادم (استایل هنری و رنگ آمیزی شارپ و اغراق شده، ست پیس های فوق تخیلی، موجودات و کلا یه داستان فوق فانتزی و مرموز) اینه که این رئال شدن کمکی به بازی نکرده و باعث نشده یه چیز خیلی خفن و استثنایی بشه. الزاما چیزی که تو TLoU خیلی عالی بود نمیتونه تو UC هم عالی باشه چون دو بازی متفاوتن و البته این کاملا نظر شخصی منه و طبیعی هست که خیلی ها قبول نداشته باشنش.

اما در مورد گیم پلی به نظر من UC4 شاهکار واقعی بود و اولین گیم پلی نسل بعدی!! یعنی از گرافیک پشم ریزون UC4 که بگذریم خود گیم پلی نسل جدید رو نشون میداد. محیط های بزرگ تر، AI خیلی خفن تر تا جایی که رو درجات سختی بالا دیگه رسما نمیشه تمومش کرد!:دی افزایش دوز مخفی کاری هم یه تصمیم بی نهایت درست بود. من که خودم شخصا نمیتونم گیم پلی از این بهتر رو برای UC4 متصور بشم. چیزی نبود که نداشته باشه.

در کل به نظر من UC4 جزو معدود بازی های کامل و واقعا نسل بعدی(!) این نسل هست که درش پیشرفت به افزایش گرافیک و روزولوشن خلاصه نشده. میشه تکامل و تحول رو تو همه اجزاعش دید، از گرافیک و انیمیشن و کیفیت مدل ها گرفته تا هوش مصنوعی و گیم پلی. در نتیجه نمره من بهش 10 هست و حتی نبود چیزهایی که دوست داشتم باشه باعث نمیشه ایرادی بگیرم بهش. فقط در مخیله خودم میگم ایکاش اینجوری بود...
 
مسلما همه نظرات سلیقه هست. اما من با توجه به چیزی که از UC از روز اول بود، یعنی یه Action/Adventure با استایل هنری و گیم پلی خاص و المان های فانتزی، انتظارم از بازی شده همین. و مشکلم با حذف این المان ها که بالا هم توضیح دادم (استایل هنری و رنگ آمیزی شارپ و اغراق شده، ست پیس های فوق تخیلی، موجودات و کلا یه داستان فوق فانتزی و مرموز) اینه که این رئال شدن کمکی به بازی نکرده و باعث نشده یه چیز خیلی خفن و استثنایی بشه. الزاما چیزی که تو TLoU خیلی عالی بود نمیتونه تو UC هم عالی باشه چون دو بازی متفاوتن و البته این کاملا نظر شخصی منه و طبیعی هست که خیلی ها قبول نداشته باشنش.

اما در مورد گیم پلی به نظر من UC4 شاهکار واقعی بود و اولین گیم پلی نسل بعدی!! یعنی از گرافیک پشم ریزون UC4 که بگذریم خود گیم پلی نسل جدید رو نشون میداد. محیط های بزرگ تر، AI خیلی خفن تر تا جایی که رو درجات سختی بالا دیگه رسما نمیشه تمومش کرد!:D افزایش دوز مخفی کاری هم یه تصمیم بی نهایت درست بود. من که خودم شخصا نمیتونم گیم پلی از این بهتر رو برای UC4 متصور بشم. چیزی نبود که نداشته باشه.

در کل به نظر من UC4 جزو معدود بازی های کامل و واقعا نسل بعدی(!) این نسل هست که درش پیشرفت به افزایش گرافیک و روزولوشن خلاصه نشده. میشه تکامل و تحول رو تو همه اجزاعش دید، از گرافیک و انیمیشن و کیفیت مدل ها گرفته تا هوش مصنوعی و گیم پلی. در نتیجه نمره من بهش 10 هست و حتی نبود چیزهایی که دوست داشتم باشه باعث نمیشه ایرادی بگیرم بهش. فقط در مخیله خودم میگم ایکاش اینجوری بود...
شرمنده ی اخلاق ورزشیت،ولی از بخش هایی که اشاره کردی تو پرانتز، فقط این یک مورد رو میتونم قبول کنم : موجودات فانتزی ! :D
بقیش رو همین U4 به نظرم کاملا داشته! :D

در مورد این بخش :
الزاما چیزی که تو TLoU خیلی عالی بود نمیتونه تو UC هم عالی باشه چون دو بازی متفاوتن و البته این کاملا نظر شخصی منه و طبیعی هست که خیلی ها قبول نداشته باشنش.
هم کاملا و به طور 100% مخالفم! :D
یعنی آره،الزاما نمیتونه توی هر بازیی عالی باشه، ولی توی U4 فوق العاده بود! :D
همینطور که گفتم، همین مواردی که جمع میکردیم، مکالمه های اختیاری ، طراحی ها ، واقعا به آنچارتد میومد و خیلی هم میومد! :D
همه ی مراحل، و مخصوصا 10 و 12 و 14 ا، ذره ذره ی محیط قابل گشتن بود، ذره ذره ـش هم حرفی برای گفتن داشت! و همین باعث بالا بردنش نسبت به قبلی ها میشه! نه صرفا به خاطر محیط بزرگ(از نظر فنی و گرافیکی و این حرفا) و یا باز گزاشتن دست توی پیشبرد مبارزات ، بلکه به خاطر جزئیات!

الان در مورد شامبالا یا Iram چقدر میدونیم؟ به دو خط توضیحاتش میرسه؟ حالا مقایسه کن با Libertalia ! ببین این مواردی که از TLOU وام گرفته چقدر به بازی کمک کرده! :D
جایی که قبلا هم نمونش رو توی فیلم دزدان دریایی کارائیب، یا AC IV دیده بودیم، اما حالا داستان شهر رو مقایسه کن،ببین آیا یک داستان فانتزی و جالبی نیست که توی آنچارتد4 براش ساختن؟

نمیدونم چطور میتونی بگی این موردی که از TLOU گرفته، توی این بازی جواب نداده!

----
در مورد آنچارتد3 > آنچارتد2 ، باهات موافقم! :-" :D


-------
یکی از دوستان اشاره کرد به معمای نور توی آنچارتد2... میشه بپرسم کدوم معما دقیقا؟ :D
خدایی نکرده منظورتون زیرزمینی نیست که رفتیم و نقشه ی کوهستان رو کشفیدیم که؟ :D
اونجا که کلا برای هر نور،فقط یک جا برای تنظیم کردن وجود داشت و کلا آزمان و خطایی نداشت! یعنی پازلی نبود! صرفا پلتفرمر بودا اون بخش! :-" ، حداقل اگر پازل نور و سایه ی آنچارتد3 رو اشاره میکردید یک چیزی! (که بازم ساده بود:-" )

شخصا به نظرم پازل های این شماره هم از قبلیا بهتر بوده! :D
 
این به ارث بردن صرفا و الزاما چیز بدی نیست اتفقا برعکس سازنده به پختگی بهتری میرسه که پثلا یک سری المان ها از Tlou میاره داخل U4 مثالشم زیاده همین کار راکستار داخل Gta V کرد جایی که پثلا توی RDR راکستار برای اولین بار اومد یکسری ماموریت های تصادفی تو نقشه گذاشت که مثلا باید یک دزدی میگرفتی یا پولی برمیگردوندی که زمان خاصی هم نداشت یکدفعه میومد تو نقشه و ار همین مورد مثلا اومد توی Gta V استفاده برد ...
 
شخصا به نظرم پازل های این شماره هم از قبلیا بهتر بوده! :D
یه نکته ای بگم
آنچارتد بازی پازل ادونچر نیست...
صرفا پازل های بازی باید فان باشند تااینکه آدم دو هفته روشون فکر بکنه
و در این مورد بشدت با امیر موافقم
اون پازل زیر زمین واچ تاور
بنظرم زیبا ترین و بهترین پازل کل سری آنچارتد بود
مخصوصا اونجا که توی دفترچه تنظیمش میکردی...
خیلی فان و خوب بود...
 
  • Like
Reactions: benjohn and Akiba
نظرتون چیه .. uc ga > uc1> uc2

دست شما درد نکنه U3 و U4 رو با اون دوتا دیگه یکی کردی!:-"
کسی نگفت U2 بده، گفتیم اونا کامل ترن:D

گفتی GA.... سونی که همه ی بازی های ویتا رو ریمستر کرد! اینم برا PS4 بده دیگه!:[


یه نکته ای بگم
آنچارتد بازی پازل ادونچر نیست...
صرفا پازل های بازی باید فان باشند تااینکه آدم دو هفته روشون فکر بکنه
و در این مورد بشدت با امیر موافقم
اون پازل زیر زمین واچ تاور
بنظرم زیبا ترین و بهترین پازل کل سری آنچارتد بود
مخصوصا اونجا که توی دفترچه تنظیمش میکردی...
خیلی فان و خوب بود...
با این مورد که اون بهترین پازل سری بود هم موافقم:D
پازل زیرزمین( U3 ، فرانسه) رو هم دوست داشتم! :-"(طرح شیر و گاو و عقاب بود و باید تو جدول میچیدیم:-")
 
مسلما همه نظرات سلیقه هست. اما من با توجه به چیزی که از UC از روز اول بود، یعنی یه Action/Adventure با استایل هنری و گیم پلی خاص و المان های فانتزی، انتظارم از بازی شده همین. و مشکلم با حذف این المان ها که بالا هم توضیح دادم (استایل هنری و رنگ آمیزی شارپ و اغراق شده، ست پیس های فوق تخیلی، موجودات و کلا یه داستان فوق فانتزی و مرموز) اینه که این رئال شدن کمکی به بازی نکرده و باعث نشده یه چیز خیلی خفن و استثنایی بشه. الزاما چیزی که تو TLoU خیلی عالی بود نمیتونه تو UC هم عالی باشه چون دو بازی متفاوتن و البته این کاملا نظر شخصی منه و طبیعی هست که خیلی ها قبول نداشته باشنش.

اما در مورد گیم پلی به نظر من UC4 شاهکار واقعی بود و اولین گیم پلی نسل بعدی!! یعنی از گرافیک پشم ریزون UC4 که بگذریم خود گیم پلی نسل جدید رو نشون میداد. محیط های بزرگ تر، AI خیلی خفن تر تا جایی که رو درجات سختی بالا دیگه رسما نمیشه تمومش کرد!:D افزایش دوز مخفی کاری هم یه تصمیم بی نهایت درست بود. من که خودم شخصا نمیتونم گیم پلی از این بهتر رو برای UC4 متصور بشم. چیزی نبود که نداشته باشه.

در کل به نظر من UC4 جزو معدود بازی های کامل و واقعا نسل بعدی(!) این نسل هست که درش پیشرفت به افزایش گرافیک و روزولوشن خلاصه نشده. میشه تکامل و تحول رو تو همه اجزاعش دید، از گرافیک و انیمیشن و کیفیت مدل ها گرفته تا هوش مصنوعی و گیم پلی. در نتیجه نمره من بهش 10 هست و حتی نبود چیزهایی که دوست داشتم باشه باعث نمیشه ایرادی بگیرم بهش. فقط در مخیله خودم میگم ایکاش اینجوری بود...
ماکان میدونی نظر منو تو خیلی فرق داره البته خودت که میدونی من به فراخر رشته ی تحصیلیم از دید ادبی به همه چی نگاه میکنم

من صفحه ی قبل گفتم پخته تر شده که گویا برخورد بدوستان. بزار یه کم توضیح بدم. آنچارتد های قبلی همه قصدشون یه چیز بود تولید یه بازی اکشن که ست پیس داشته باشه هیجان انگیز باشه. مفرح باشه......... که به بهترین شکل انجام میشد. حالا میشه بحث کرد 3 بهتر بود یا دو یا هر چی. ( البته من Golden Abyss رو هم خیلی دوس دارم نمیدونم چرا هیچکس تحویلش نمیگیره)

اما تلو برای نوتی یه نقطه ی عطفه. تلو دیگه صرفا بازی نبود سعی میکرد روابط انسانی رو روایت کنه. عمیق تر باشه. سعی میکرد یه اثر هنری باشه تا یه بازی صرف. که اونم به بهترین شکل انجام شد.

حالا بحث اینجاست که طرز فکر نوتی عوض شده نوتی اون بازیساز قبلی نیست. یه جا تو مصاحبه نیل دراکمن گفته بود که نیتن شبیه خود ماست همونجور که اون بزرگتر شده سنش بالا رفته ما هم پیرتر شدیم دیدمون به زندگی تغییر کرده. الان من خودم یه پدرم و با اون نیل زمان آنچ 1 فرق کردم نیت هم مثل من عوض شده. تو چهره ی نیت هم واقعا میشه گذر زمان رو دید.
آنچارتد 4 دیگه بازی که صرفا پیدا کردن گنج باشه نیست.
ماکان اگه یادت باشه تو تریلر CG نیت میگفت همه فکر میکنن من اینجوریم یا اونجوریم بات This is not who I am. دقیقا بازی میخواد من بازیکن و خود نیت همراه باهم جواب این سوال رو بفهمیم که نیت واقعا کیه. خودشم نمیدونه می خواد بفهمه.

یه صحنه ای هست آخرای بازی که اون میز نهار خوری رو پیدا میکنن. نیت داره حدس میزنه که چه اتفاقی افتاده. تو اون صحنه اکثرا همه دارن نیت رو نگاه میکنن که با اشتیاق چیا میگه. ولی صورت الی خیلی دیدنی تره

تو اون صحنه الی یک کلمه هم حرف نمیزنه ولی صورتش رو نگاه کنی یه دنیا حرف داره. چیزی رو در مورد خودش و مرد زندگیش فهمیده. الی وقتی پاش رو بیرون از اون اطاق میزاره با اون الی که داخل اون اطاق اومده فرق داره.

چنین صحنه ای رو من واقعا تو سینما هم خیلی کم سراغ دارم. حتی تو تلو هم نیست

نیت از آنچارتد گلدن ابیس ( به ترتیب زمانی نه رلیز بازی) تا آنچارتد 3 شخصیت ثابتی داره بقولی Stock character هست. اما در طول آنچارتد 4 نیت عوض میشه. نیت اول بازی با نیت آخر بازی یکی نیست. الی هم همینطور هردوشون بعد از پایان بازی به آدمهای با تجربه تری تبدیل شدن و دید عمیقتری از محیط اطراف خودشون دارن. اینجوری پایان بازی فکر کنم معنای بهتری پیدا میکنه.

حرف زیاد هست ولی جاش اینجا نیست
 
دست شما درد نکنه U3 و U4 رو با اون دوتا دیگه یکی کردی!:-"
کسی نگفت U2 بده، گفتیم اونا کامل ترن:D

گفتی GA.... سونی که همه ی بازی های ویتا رو ریمستر کرد! اینم برا PS4 بده دیگه!:[



با این مورد که اون بهترین پازل سری بود هم موافقم:D
پازل زیرزمین( U3 ، فرانسه) رو هم دوست داشتم! :-"(طرح شیر و گاو و عقاب بود و باید تو جدول میچیدیم:-")
انچارتد ۳ جز از لحاظ بصری و پازل ... تو هیچ زمینه دیگه ای نزدیک به انچارتد دو هم نمیشه چه برسه به برتری .

........
انچارتد گلدن ابیس رو اگه با انتظارات پایین بری سمتش کاملا سوپرایز و غافلگیرت میکنه
 
دست شما درد نکنه U3 و U4 رو با اون دوتا دیگه یکی کردی!:-"
کسی نگفت U2 بده، گفتیم اونا کامل ترن:D

گفتی GA.... سونی که همه ی بازی های ویتا رو ریمستر کرد! اینم برا PS4 بده دیگه!:[



با این مورد که اون بهترین پازل سری بود هم موافقم:D
پازل زیرزمین( U3 ، فرانسه) رو هم دوست داشتم! :-"(طرح شیر و گاو و عقاب بود و باید تو جدول میچیدیم:-")
انچارتد ۳ جز از لحاظ بصری و پازل ... تو هیچ زمینه دیگه ای نزدیک به انچارتد دو هم نمیشه چه برسه به برتری .

........
انچارتد گلدن ابیس رو اگه با انتظارات پایین بری سمتش کاملا سوپرایز و غافلگیرت میکنه
 
  • Like
Reactions: Akiba
یه نکته ای بگم
آنچارتد بازی پازل ادونچر نیست...
صرفا پازل های بازی باید فان باشند تااینکه آدم دو هفته روشون فکر بکنه
و در این مورد بشدت با امیر موافقم
اون پازل زیر زمین واچ تاور
بنظرم زیبا ترین و بهترین پازل کل سری آنچارتد بود
مخصوصا اونجا که توی دفترچه تنظیمش میکردی...
خیلی فان و خوب بود...
آنچارتد 4 اولین بازی تو سری بود که جدا از ته اعماق وجود حس کاوشگری و پیدا کردن گنج رو به من داد. مخصوصا همون پازلی که شما میگی و اون قسمت که باید مجسمه Avery رو اون بزرگه رو پیدا میکردن.
 
انچارتد ۳ جز از لحاظ بصری و پازل ... تو هیچ زمینه دیگه ای نزدیک به انچارتد دو هم نمیشه چه برسه به برتری .

........
انچارتد گلدن ابیس رو اگه با انتظارات پایین بری سمتش کاملا سوپرایز و غافلگیرت میکنه
قبول ندارم،ولی حوصله ی بحث در مورد مقایسه ی اون دوتا رو دیگه ندارم:-" جاش و وقتش هم نیست:D (ولی پایه ی vs U4 بقیه ی سری هستم:-" )
فقط بدمن هاش خیلی بهتر از U3 بودن، و در همین راستا باس فایت آخر:-" (این مورد رو هیچ بحثی روش ندارم! :-" )

البته GA یک سری قابلیت جالب برای خود ویتا داره...یکم روی PS4 حیف میشه:( (البته با اون تاچ پد DS4 ، یه حرکاتی میشه رفت باز)


آنچارتد 4 اولین بازی تو سری بود که جدا از ته اعماق وجود حس کاوشگری و پیدا کردن گنج رو به من داد. مخصوصا همون پازلی که شما میگی و اون قسمت که باید مجسمه Avery رو اون بزرگه رو پیدا میکردن.
:-bd
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or