بهترین بازی سال = U4ما نفهمیدیم اینجا تایپک بازی سال یا بررسی U4 و نقاط ضعق و قوتش
ما نفهمیدیم اینجا تایپک بازی سال یا بررسی U4 و نقاط ضعق و قوتش
بحث نمیکنن بیشتر دارن در مورد ضعف های U4 که دوست داشتن فانتزی باشه صحبت میکردن بعد تو تایپکش دوستان انقدر شجاعانه حرف نمیزدن بیشتر تعریف و تمجید بود اونجابهترین بازی سال = U4
دوستان هم در مورد بهترین بازی سال نظر میدن، شاید شما دوست دارید در مورد بازی دیگه ای بحث کنن!؟
با نظرت موافقم تا حدودى اما چطور ممكنه اين المانهايى كه گفتى و به نظر خودت امضاى سرى هم هست و دليل محبوبيتش، حذف اش سليقه اى باشه؟به نظر من بهترین شماره Uncharted قسمت سوم بود نه UC2 و ایشون بیشتر چون یه جهش خیلی خیلی عظیم داشت سر و صدا کرد وگرنه UC3 رو میشه پخته ترین UC نسل قبل دونست.
UC4 هم باز به نظر من بازی فوقالعاده ای هست و خصوصا گیم پلی و طراحی مراحل وحشتناکی داره که در کنار AI بی نظیرش اون رو بالاتر از همه UC ها و بازی های دیگه این ژانر قرار میده. تنها ایرادی که میشه به UC4 وارد کرد یه بحث کاملا سلیقه ای هست و الزاما هم نمیتونه درست باشه. UC4 از نظر کارگردانی و کارگردانی هنری خصوصا سعی داشت یه بالانسی بین UC و TLoU ایجاد کنه. نتیجه هم یه چیز فوق خفن هست اما به مذاق همه فن های UC از جمله خود من خوش نمیاد. حذف رنگ بندی های اغراق شده و شارپ، خصوصا رنگ های قرمز تند که یجورایی امضا هنری UC بود، حذف ست پیس های محیرالعقول مثل سکانس پرت شدن از هوا پیما وسط کویر و یا حذف المان های خیلی خیلی فانتزی مثل رفتن به یه مکان فوق افسانه ای و مبارزه با جک و جونورهای خیالی که باز ایضا امضا UC هست. UC4 اگه این خصوصیات و تردمارک های Uncharted رو حفظ میکرد من به مراتب بیشتر باهاش حال میکردم. ولی باز میگم همه این ها یه چیز کاملا سلیقه ای هست نه ایراد. ممکنه بلعکس یکی همه این تغییرات رو بپسنده و به نفع بازی بدونه.
چون سلیقه ای هست . قرار نیست یه سری المان ها که در سه نسخه اول بازی بوده مثل فانتزی بودن بازی و جک و جونورهای افسانه ای تا ابد تبدیل بشن به امضا فرنچایز , مثلا یه زمانی زاویه دوربین کلاسیک در RE امضا بازی بود عوض شد رفت رو شونه بعد دوباره عوض کردن شده اول شخص (که خودم به شخصه خیلی دوست ندارم) تجربه نشون داده بعضی المان ها اگه تا ابد با یه فرنچایزی همراه باشه آخر محکوم به تکراری بودن میشه حالا هر چقدر هم بازی خوش ساخت باشه . در GOW جدید هم دقیقا داره همین اتفاق میفته و تا حالا در خیلی از فرنچایزها افتاده , البته بازم به نظرم تغییره فانتزی بودن بازی به ریل تر شدن در اون حد بزرگ نیست که لطمه خاصی بزنه . در کل با تمام حرفای ماکان موافقم غیر از رنگ بندی های اغراق شده واقعا رنگ بندی بازی خیلی شارپ بود مخصوصا چپتر 12 at sea و 14 Join Me in Paradise که اصن تخیلی بودن انگار واقعی نبود ست پیس ها هم حذف نشده بودن چندتا بود مثل تعقیب و گریز چپتر 11 ولی نه در حده ست پیس خوفی مثل هواپیما U3 که اصن عجیب غریب بود که اینم باز برمی گرده به همون ریل تر شدنبا نظرت موافقم تا حدودى اما چطور ممكنه اين المانهايى كه گفتى و به نظر خودت امضاى سرى هم هست و دليل محبوبيتش، حذف اش سليقه اى باشه؟
انصافا این حرفت رو قبول ندارم ماکانبه نظر من بهترین شماره Uncharted قسمت سوم بود نه UC2 و ایشون بیشتر چون یه جهش خیلی خیلی عظیم داشت سر و صدا کرد وگرنه UC3 رو میشه پخته ترین UC نسل قبل دونست.
خب متاسفانه تغییر هم نکرده بود کلا حذف شده بود.یعنی اون اتفاق ها نه تغییر کرده بود نه پیشرفت کرده بود، حذف شده برای واقعی تر شدن بازی که بنظرم دلیلی نداشت. اون دوربین گاد اور وار سازنده ها گفته بودند که دوربینی که تو نسخه های قبلی بود دیگه تقریبا داره منسوخ میشه توی صنعت گیم و برای ادامه ی سری مجبور به ریسک بودن و دوربین رو تغییر بدن (که خیلی ها هم راضی نبودن و نتیجه ی کار هم معلوم نیست چی بشه) در صورتی که چندین بار تاکید کردن المان های بازی که تو نسخه های قبل بود مثل صحنه های کلید زنی و سینماتیک همچنین خشونت بالای بازی همچنان باقی ایست. ولی مثلاچون سلیقه ای هست . قرار نیست یه سری المان ها که در سه نسخه اول بازی بوده مثل فانتزی بودن بازی و جک و جونورهای افسانه ای تا ابد تبدیل بشن به امضا فرنچایز , مثلا یه زمانی زاویه دوربین کلاسیک در RE امضا بازی بود عوض شد رفت رو شونه بعد دوباره عوض کردن شده اول شخص (که خودم به شخصه خیلی دوست ندارم) تجربه نشون داده بعضی المان ها اگه تا ابد با یه فرنچایزی همراه باشه آخر محکوم به تکراری بودن میشه حالا هر چقدر هم بازی خوش ساخت باشه . در GOW جدید هم دقیقا داره همین اتفاق میفته و تا حالا در خیلی از فرنچایزها افتاده , البته بازم به نظرم تغییره فانتزی بودن بازی به ریل تر شدن در اون حد بزرگ نیست که لطمه خاصی بزنه . در کل با تمام حرفای ماکان موافقم غیر از رنگ بندی های اغراق شده واقعا رنگ بندی بازی خیلی شارپ بود مخصوصا چپتر 12 at sea و 14 Join Me in Paradise که اصن تخیلی بودن انگار واقعی نبود ست پیس ها هم حذف نشده بودن چندتا بود مثل تعقیب و گریز چپتر 11 ولی نه در حده ست پیس خوفی مثل هواپیما U3 که اصن عجیب غریب بود که اینم باز برمی گرده به همون ریل تر شدن
شرمنده ، فکر نمیکنم اسپویل خاصی باشه ، دوستان هم در این باره چند صفحه قبل گفتگو کردند!برادر اسپویل نکن من بازی هنوز نرفتم الان این فلش بک ها لو میده
برادر اسپویل نکن من بازی هنوز نرفتم الان این فلش بک ها لو میدهخب متاسفانه تغییر هم نکرده بود کلا حذف شده بود.یعنی اون اتفاق ها نه تغییر کرده بود نه پیشرفت کرده بود، حذف شده برای واقعی تر شدن بازی که بنظرم دلیلی نداشت. اون دوربین گاد اور وار سازنده ها گفته بودند که دوربینی که تو نسخه های قبلی بود دیگه تقریبا داره منسوخ میشه توی صنعت گیم و برای ادامه ی سری مجبور به ریسک بودن و دوربین رو تغییر بدن (که خیلی ها هم راضی نبودن و نتیجه ی کار هم معلوم نیست چی بشه) در صورتی که چندین بار تاکید کردن المان های بازی که تو نسخه های قبل بود مثل صحنه های کلید زنی و سینماتیک همچنین خشونت بالای بازی همچنان باقی ایست. ولی مثلا برای انچارتد نمیشه بگی موجودات فضایی منسوخ شده است! یا اکشن و صحنه های بزرگ دیگه طرفدار نداره! بهتر نبود جای فلش بک های مکرر به بچگی ناتان صحنه هایی مثل تعقیب و گریز ناتان و برادرشس میبود. مگه اون المانها اشکالشون چی بودن که باید حذف میشدن؟
با نظرت موافقم تا حدودى اما چطور ممكنه اين المانهايى كه گفتى و به نظر خودت امضاى سرى هم هست و دليل محبوبيتش، حذف اش سليقه اى باشه؟
....
انصافا این حرفت رو قبول ندارم ماکان
خب اينكه دليل قانع كننده اى نيست، منم ميگم همينطور كه ميبينى يكسرى هاى ديگه هم خوششون نيومده و نظر مخالف دارن. اينطور كه نميشه! اگه اينطورِ كه همه بازى ها سليقه اند ، يك عده خوششون مياد يه عده هم خوششون نميادچون همونطور که میبینی یه سری ها خوششون امده و نظر مخالف دارن.
موافقمبه نظر من بهترین شماره Uncharted قسمت سوم بود نه UC2 و ایشون بیشتر چون یه جهش خیلی خیلی عظیم داشت سر و صدا کرد وگرنه UC3 رو میشه پخته ترین UC نسل قبل دونست.
UC4 هم باز به نظر من بازی فوقالعاده ای هست و خصوصا گیم پلی و طراحی مراحل وحشتناکی داره که در کنار AI بی نظیرش اون رو بالاتر از همه UC ها و بازی های دیگه این ژانر قرار میده. تنها ایرادی که میشه به UC4 وارد کرد یه بحث کاملا سلیقه ای هست و الزاما هم نمیتونه درست باشه. UC4 از نظر کارگردانی و کارگردانی هنری خصوصا سعی داشت یه بالانسی بین UC و TLoU ایجاد کنه. نتیجه هم یه چیز فوق خفن هست اما به مذاق همه فن های UC از جمله خود من خوش نمیاد. حذف رنگ بندی های اغراق شده و شارپ، خصوصا رنگ های قرمز تند که یجورایی امضا هنری UC بود، حذف ست پیس های محیرالعقول مثل سکانس پرت شدن از هوا پیما وسط کویر و یا حذف المان های خیلی خیلی فانتزی مثل رفتن به یه مکان فوق افسانه ای و مبارزه با جک و جونورهای خیالی که باز ایضا امضا UC هست. UC4 اگه این خصوصیات و تردمارک های Uncharted رو حفظ میکرد من به مراتب بیشتر باهاش حال میکردم. ولی باز میگم همه این ها یه چیز کاملا سلیقه ای هست نه ایراد. ممکنه بلعکس یکی همه این تغییرات رو بپسنده و به نفع بازی بدونه.