اینکه گفتم مقایسش در حد جوکه درواقع کنایه به اون حرف فن بوئیسم شما بود مگرنه اکثر دوستان نزدیک من میدونن احترام زیادی برای bb قائلمبحث انحصاری حالا یه حرفی اما بزرگی دلیلی بر بهتر بودن نیست. من ویچر و بیشتر از یه بار حوصلم نکشید تموم کنم اما بلاد بورن و بیشتر از 10 باره تموم کردم و هنوز هم دارم بازیش میکنم. از نظر گیم پلی که به نظر من اصلی ترین معیار سنجش خوب بودن بازیه باز هم بلادبورن یه سر و گردن بالا تره. ظراحی دشمنا و جونورا و کریچر ها و مخصوصا باس ها در بلاد بورن یه سرو گردن بهتر.گرافیک هنری هم که دیگه مشخصه. اما بیشرین تفاوت بعد از گیم پلی موسیقی بلادبورنه که ویچر با اینکه موسیقیش خوبه اما به پای بلابورن نمیرسه. بلادبورن محیط کوچکتری داره نسبت به ویچر اما اونقدر گیم پلیش جذابه که مدت زمان بازی کردنش شاید چندین برابر ویچر بشه. ویچر بازی عالی بود اما بلادبورن واقعا بهتر بود . فقط درسته قبول دارم اگر انحصاری نبود قطعا اول میشد.
کدوم شاهکار مرد حسابی شاهکار شاهکار راه انداختی!....اوج قضیه درین هست که رقبای ویچر رسما جزء بهترینان ...ویچر3 با محبوب ترین سری های گیم داره رقابت میکنه و همینطور در سالی که آی پی های جدید شاهکاری مثل بلادبرن و ایندی های بی نظیری مثل راکت لیگ داشتیم ...این که بین این همه بازی شاهکار با این اختلاف جلو باشی خودش واقعا تحسین برانگیزه ... حالا جدا از ایراداتی که به این سیستم وارده (مثل نبودن سایت های معتبری مثل پی سی گیمر و آر پی اس ) همین که ویچر بین اینا هست و تونسته راه پیدا کنه و بدرخشه خودش ارزشمنده ... به نظر من فقط با 2004 میشه مقایسش کرد.
تعصب رو بزارین کنار خدایی من یادمه 2 سال قبل ب هرکی میگفتم دارک سولز میگفت اشغاله و ... .
کدوم شاهکار مرد حسابی شاهکار شاهکار راه انداختی!....
MGSV رو از فن قدیمی گرفته تا فن های جدید تقریبا بالای 80% میگن خراب کرد حداقل از نظر داستانی که مهمترین ویژگی سری متال گیر داستانش هست ' حالا شاید چند سال دیگه ورق برگرده و نظرها دست کم راجب داستانش عوض بشه ولی فعلا که اینجوره.
Fallout 4 هم که نتونست اون انتظاراتی که ازش میرفت رو تو بالاترین سطح بر آورده کنه ' مشکلات فنیش رو بیخیال میشیم.
فقط میمونه یه BloodBorne که هیچ شکی تو شاهکار بودنش نیست ولی شاید با توجه به سبک ' سختی فوق العاده و انحصاری بودنش اونجوری که باید توی چشم نیومده(نظر شخصی)
The Witcher 3: Wild Hunt بین این بازیها 100% لیاقت داشته که اینقدر ازشون فاصله گرفته اما اگه 2016 میومد به احتمال زیاد Naughty Dog و RockStar خشتکشو میزاشتن دور گردنش:d
وقتی میتونیم بگیم فلان بازی بین اینهمه شاهکار اول شد که حداقل بیشتر فن های اون عناوین هم به شاهکار بودن بازیهای مورد علاقه خودشون اذعان کرده باشن.امسال بازیهای خیلی خوب زیاد داشتیم ولی بنظرم امسال 2 تا شاهکار واقعی بیشتر موجود نبود: bloodborne و the witcher 3
ضمنا شاهکار با خیلی خوب فرق داره و لقب شاهکار برازنده هر عنوانی نیست که بخوایم همینجوری حراجش کنیم![]()
سری Dark Souls از همون نسخه اول توی بازیسنتر طرفدارها و دشمن های زیادی داشته و تاپیک هاش خیلی شلوغ بودن!
حالا بخش PS3 رو کاری نداریم که اکثر بازی های مولتی پلتفورم اونجا خاموش بودن، به علت اینکه خیلی ها (مثل خودم) این بازی ها رو روی 360 یا PC به شکل کپی مصرف میکردن.ولی این آمار تاپیک های سایر بخش ها هست:
Dark Souls
PC
76 صفحه
X360
142 صفحه
Dark Souls II
PC
196 صفحه
X360
120 صفحه
یعنی بازی اصلاً مظلوم و محروم و اینا نبوده و خیلی مورد توجه قرار گرفته. هم از نظر تعداد طرفدارها، هم از نظر تعداد منتقدها.البته بحث Demon's Souls فرق میکنه و اون بازی خیلی ناشناس و بی سر و صدا از راه رسید و طرفدارهای خیلی کمتری داشت، هر چند اگه الآن یه ریمستر ازش بزنن احتمالاً خیلی ها دنبالش برن مثل خودم.
منظور اینه که Bloodborne به خاطر انحصاری بودن نیست که مورد توجه قرار گرفته، همچنین همه منتقدین بازی هم به خاطر انحصاری بودنش باهاش مشکل ندارن. کلاً بازی از نظر مخاطب (مثبت و منفی) به شدت شبیه DSها هست و فقط چون انحصاریه، این طرفداری ها و دشمنی ها ناخودآگاه بیشتر به چشم میاد و بحث های حاشیه ای راه می افته.![]()
جک قشنگی بود ولی حقیقت اینه که امسال از نظره سختی با 2013 و 2009 قابل مقایسه هم نیست مخصوصا 2013 که پر از بازی گوتی بگیر بود Super Mario 3D World با متای 93 , Bioshock Infinite با متای 94 که در همین بازیسنتر هم فدایی کم نداره , غول بی شاخ و دمی مثل Grand Theft Auto V با اون متای بالا (97) و اون فروش وحشتناک بالا که اگه امسال میومد لیست گوتی ها خیلی وضعیتش میتونست عوض بشه و شاهکاری مثل TLOU با متای 95 که در لیست اکثره سایت ها جزو 3 تا بازی برتر نسل بود . امسال خوب اسم داشتیم ولی غیر از TW3 و بلادبورن بقیه نتونستن در حده انتظارات بترکونن , MGS V از نظره فن ها و گیمر ها که در حده عنوان های قبلیش نبود و از نظره امتیازی هم با این حال که عالی بود ولی بازم کمتر از عنوان قبلیش شد , F4 اسمش خیلی بزرگ بود ولی نتونست در حده انتظارات باشه و تغییر اساسی داشته باشه و متای 87 هم فکر نکنم هیچ سالی خیلی گوتی بگیر باشه , بتمن هم که قشنگ سرشو بریدن و تموم شد رفت , بلادبورن عالی بود ولی همه میدونن بازی های FS تا حالا خیلی گوتی بگیر نبودن و مخاطبان خاص خودشونو دارن تا همین الانم بلادبورن خیلی عالی کار کرده در گوتی گرفتن , از نظره امتیازات MGS V بیشترین متا رو داشت (93 بیشترین نقد PS4) و بعدش TW3(بیشترین نقد 92) و بلادبورن 92 دیگه اکثره بازی ها زیره 90ی میشن , فقط یه مقایسه ساده با 2013 و 2009 نشون میده در چه سالی سخت تر بوده گوتی گرفتناینطوری نگو، ببین FO4 هم که توی این 4 تا بازی ضعیفترین از لحاظ فنی.....بازم بازی فوق العاده ای هستش.....من خیلی بیشتر از Skyrim ازش خوشم اومد، 20 ساعت گیم پلی کاملا فان داشته، اگر افت فریم اینا و اون نصب دیتای بازی روی کنسول که فسیل شده و 30 دقیقه طول میکشه رو نادیده بگیریم........هر 4 تا بازیهایی که بیشترین جایزه ها رو بردن بازیهایی بودن که هر سال دیگه ای تنها میومدن میتونستن بازی سال بشن......اینقدرم با اطمینان نگو 80% طرفدارهای متال گیر از این قسمت بدشون اومده......اون کسایی که راجع به متال گیر غر میزنن.....تمام ایرادهاشون به بازی بنی اسرائیلیه.....MGSV کاملا یه بازی خاص هستش....انعطاف پذیری گیم پلی بازی هیچ کجای دیگه حتی نزدیک هم نمیاد بهش......
امسال به نظر من سخت ترین سال توی 4-5 سال اخیر هستش......سال پیش که جوک آسون بود....سال 2013 سخت بود کم و بیش ولی اندازه امسال نه....
واقعاً انقدر این نکته ظریف بود که بنیان خلقت به لرزه در اومد!!!ولی چرا به این اشاره نمیکنی که bloodborn با اینکه چند ماهه اومده و از اون مهمتر اینکه انحصاریه و در حال حاضر هم ۳۰ میلیون نفرps4 دارن الان تعداد صفحاتش این جا تا ۳۵۰ پیش رفته، در حالی که دارک سولز که چندسالیه اومده و اون موقع حداقل 150 میلیون نفر وسیله بازی کردنش رو داشتن این قدر صفحاتش کمه. پس اره اگه بخوایم درصد بگیرم رشد طرفداری از BB تو بازی سنتر شاید 1000 درصد هم رد کنه.![]()
واقعاً انقدر این نکته ظریف بود که بنیان خلقت به لرزه در اومد!!!من دارم میگم مجموع صفحات تاپیک های Dark Souls II روی هم اصلاً کم نبوده و حدود 330،340 صفحه می شده و این نشون میده که بازی مخاطب زیادی داشته، یعنی یه بازی ناشناس نبوده که کسی باهاش کاری نداشته باشه. بعد شما در جواب برمیگردی میگی تعداد صفحه های Bloodborne بیشتره؟!! خب چه ربطی داره دقیقاً؟!
همون طور که گفتم Dark Soulsها نسبت به سبکشون طرفدارهای کمی نداشتن. در حد یه سری بازی های دیگه طرفدار ندارن که طبیعی هم هست، چون به هر حال توی 99% بازی ها کافیه شما درجه سختی رو روی Normal بذاری و تا آخر بازی خیالت راحت باشه. یعنی Uncharted رو وقتی دست بچه 8 ساله هم بدی، میتونه بازی رو تموم کنه یا GTA رو یه غیر گیمر هم میتونه بخره و از گشتن توی شهر و کارهای مختلف لذت ببره، ولی توی سری Souls کار میتونه به جاهای خطرناک بکشه و یه بازی معمولی (از نظر درجه سختی) نیست که انتظار طرفدارهایی در حد چند ده میلیون رو داشته باشیم. ولی چیزی که مشخصه اینه که Dark Souls بدون طرفدار نیست و چند ماه پیش هم اعلام شد که فروش کلی این سری (یعنی بدون در نظر گرفتن Bloodborne) به 8.5 میلیون نسخه رسیده. حالا هم Bloodborne نسبت به عرضه روی یه کنسول خیلی خوب عمل کرده. دیگه اگه میخواین همچین موضوع ساده ای رو به فن بازی ربط بدین و بگین فروش بازی یا تعداد صفحاتش دلایل خاص و پیچیده ای داره، یه بحث دیگه هست!
منظور اینه که Bloodborne به خاطر انحصاری بودن نیست که مورد توجه قرار گرفته
واقعاً انقدر این نکته ظریف بود که بنیان خلقت به لرزه در اومد!!!من دارم میگم مجموع صفحات تاپیک های Dark Souls II روی هم اصلاً کم نبوده و حدود 330،340 صفحه می شده و این نشون میده که بازی مخاطب زیادی داشته، یعنی یه بازی ناشناس نبوده که کسی باهاش کاری نداشته باشه. بعد شما در جواب برمیگردی میگی تعداد صفحه های Bloodborne بیشتره؟!! خب چه ربطی داره دقیقاً؟!
همون طور که گفتم Dark Soulsها نسبت به سبکشون طرفدارهای کمی نداشتن. در حد یه سری بازی های دیگه طرفدار ندارن که طبیعی هم هست، چون به هر حال توی 99% بازی ها کافیه شما درجه سختی رو روی Normal بذاری و تا آخر بازی خیالت راحت باشه. یعنی Uncharted رو وقتی دست بچه 8 ساله هم بدی، میتونه بازی رو تموم کنه یا GTA رو یه غیر گیمر هم میتونه بخره و از گشتن توی شهر و کارهای مختلف لذت ببره، ولی توی سری Souls کار میتونه به جاهای خطرناک بکشه و یه بازی معمولی (از نظر درجه سختی) نیست که انتظار طرفدارهایی در حد چند ده میلیون رو داشته باشیم. ولی چیزی که مشخصه اینه که Dark Souls بدون طرفدار نیست و چند ماه پیش هم اعلام شد که فروش کلی این سری (یعنی بدون در نظر گرفتن Bloodborne) به 8.5 میلیون نسخه رسیده. حالا هم Bloodborne نسبت به عرضه روی یه کنسول خیلی خوب عمل کرده. دیگه اگه میخواین همچین موضوع ساده ای رو به فن بازی ربط بدین و بگین فروش بازی یا تعداد صفحاتش دلایل خاص و پیچیده ای داره، یه بحث دیگه هست!